abonnement Unibet Coolblue
pi_29687714
Het vervolg op Deel 1
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_29692323
Wat je ook zou kunnen doen, ipv elke keer een campingbedje uit de tent slepen, is een badje met een handdoek erin en dit als speelplekje gebruiken. Dit werkte voor Benthe heel goed en er kwamen veel kindjes opaf die ernaast gingen zitten en met haar gingen spelen.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:56:23 #3
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_29748960
Jaja, wij zijn ook weer in den landen.
Leek me wel leuk om even in het kort (als dat lukt) te vertellen hoe we het gehad hebben. Dus een klein reisverslagje over onze vakantie met onze kid. Bestemming: Een camping aan de rivier de Tarn in Zuid-Frankrijk.

Ik moet zeggen dat ik met verbazing heb gekeken hoe goed Léon zich gehouden heeft de 1200 km die we moesten rijden. Niet veel geslapen en toch lekker rustig achterin zitten kijken naar buiten en een beetje spelen. Het was de bedoeling om tussen de 800 en 1000 km ergens te overnachten, zodat we tegen 16.00 uit de auto zouden zijn. Ookal hadden we regelmatig lange stops leek ons dat voor Léon wel prettig. Maar hij hield zich zo goed en de reis ging zo voorspoedig dat we om 19.00 op een paar km na aankwamen op onze eindbestemming. Daar hebben we een hotelletje gepakt en zijn gaan eten.

Onderweg kwamen we mijn schoonzus en haar familie achterop. Die waren een dag tevoren vertrokken met de caravan via de RN dus waren wat trager. Dus gestopt bij een tankstation om iedereen te begroeten. LEUK!!
Wat gebeurde er?
Léon was over de grond aan het kruipen en we hadden zijn 3 neven al gewaarschuwd wat voorzichtiger te zijn. Maar toch keek de jongste van 3 niet uit en struikelde over Léon zijn benen. Hij wilde zich nog corrigeren, maar dat was al helemaal geen goed idee. Hij belandde zo met zijn gat op Léon zijn hoofd. Een behoorlijke nare schaafwond had hij en zijn wang kleurde ook gelijk mee. Léon brullen en ik kon wel meedoen. Zoiets hadden we nog niet meegemaakt met hem, dus dan reageer je toch licht hysterisch. Maar schoonzus had dus al vaker dat varkentje gewassen en had de ontsmettingspray ('ne pie pas' zei de franse drogist; prikt niet) al bij de hand.
Neefje natuurlijk ook van de kaart. Maar ben nadat ikzelf bedaard was bij hem gaan zitten, dat hij er ook niets aan kon doen.


Maar gelukkig is het daarbij gebleven en waren zijn neefjes geweldig met hem. Veel spelen en gek doen. Hij heeft niet aan het wondje gezeten, dus na een week viel spontaan het korstje eraf tijdens het 'kiekeboe' met zijn oudste neef. En alles wat je nu ziet is een lichtroze plek. Zijn wang was na een paar dagen al niet meer zo blauw. Maar wat schrikken zeg.

Door ws o.a. dit voorval en een andere omgeving en een rare dag, heeft Léon slecht kunnen slapen de eerste nacht in het hotel. (godzijdank zit je dan in een hotel en niet al in de tent) Sowieso, we sliepen op 1 kamer en het mannetje kwakkelt al een tijdje met zijn gezondheid en had die avond een enorme hoestbui waar Léon vreselijk overstuur van raakte. Dus toen heb ik hem uit zijn bedje gehaald en bij me gehouden om hem te kalmeren. Want sjonge wat was hij overstuur. Niet zo gek natuurlijk.

Goed, dat was het begin van de vakantie!
Daarna ging het allemaal een stuk beter. Léon had 's ochtends echt niet meer in de gaten dat hij die nacht zo gespookt had. Maar ik liep wel op mijn wallen toen.

Na aankomst op de camping is hij in de buggy in slaap gevallen toen wij de tent op gingen zetten. Wat een heerlijke tent!! Mooi ruim en ook de hoogte was prima. De vaste kuip heeft ons de ene nacht dat het gehoosd heeft behoedt voor natte voeten. Dus geen gezeur met geultjes graven enzo.

Het enige wat ik deze vakantie gemist heb voor Léon is zijn aankleedkussen. Hij wilde nauwelijks stil liggen om te verschonen. Voor de rest niks gemist. Camping was ook van alle gemakken voorzien. Een baby/peuterruimte met badje etc.
Dat vond hij geweldig. Dan kwamen zijn neefjes kijken en dan werd het 1 grote kliederboel. Het enige nadeel is dat hij dat nu ook thuis doet.

's Middags ging Léon naar bed en sliep heel goed ondanks de hitte en het campinggeroezemoes. Alleen 's avonds vond ik het lastig om Léon in zijn ritme te houden. We aten altijd 's avonds samen met mijn schoonzusje en haar gezin. Dus dan was het eik toch telkens Léon die zich moest aanpassen. Dat doe ik de volg. keer niet weer zo. Dan liever om de avond samen eten. Nu werd het toch vaak te laat en dan zit je zelf ook niet lekker. In het begin in ieder geval. Toen ik zag dat Léon het prima aankon, werd ik daar zelf ook wat makkelijker in.

Hij heeft heel veel aan de waterkant van de rivier gespeeld met zijn gietertje en schepje. Lekker kliederen met zand (zeg maar gerust modder ) en water. De rivier was behoorlijk koud dus er helemaal in vond hij niet echt geweldig.
We dachten dat het zwembad wel iets warmer zou zijn of tenminste het kinderbad maar nee hoor. Dus het bleef bij spetteren langs de waterkant. Maar hij heeft er enorm van genoten.

Het klinkt cliché en die haat ik zo, maar ze zijn ook altijd waar: Doordat hij zo genoten heeft van deze vakantie hebben wij dat ook. Ging veel te snel voorbij. We hadden er gerust nog 2 weken bij aan kunnen plakken.

Dus kamperen met kinderen en zelfs 1200 km ver is absoluut aan te bevelen. voor de geinteresseerden voor foto's, even mailen

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_29749656
Klinkt goed Dutchie.
En ehhh: Kinderfototopic deel 57
Lekker douchen!
pi_29749721
Wij vertrekken woensdag naar Toscane MrBos gaat dinsdag al rijden met de auto volgepakt met de kampeerspullen, en ik vlieg met Myrthe woensdag naar Florence. Ben héél benieuwd hoe dat zal gaan, we hebben al wel eerder gevlogen met Myrthe maar toen was ze 8 weken en zat ze nog lekker stil op schoot En nu moet ik het ook allemaal alleen doen. Ik hoef behalve de luiertas geen bagage mee te nemen dus dat scheelt wel. In Parijs moeten we overstappen, dus ik hoef ook niet 4 uur aan een stuk met haar op schoot te zitten. We gaan dus kamperen, in een vrij klein tentje Doen we al jaren maar nu dus voor het eerst met Myrthe erbij. Mijn ouders staan ook op de camping dus dat is wel lekker. Het gewone campingbedje past niet eens in de tent dus ik heb een kleinere gekocht, een soort tentje is het. Ben benieuwd hoe dat gaat met slapen, over het algemeen slaapt myrthe prima, overal waar je d'r neerlegt. Maar dit is meer een half boxkleed met een dakje erboven dus het zal wel lekker keten worden de eerste nacht(en) ik hoop ook dat het niet enorm warm is, voor Myrthe is dat geen probleem, die vind het heerlijk in de hitte, maar ik kan er zelf erg slecht tegen. Ik heb ook de kinderwagen omgebouwd tot buggy, ze hangt er nog een beetje in maar de bak daar gaat ze op handen en knieeën in zitten dus dat was geen optie meer. Misschien dat ik de bak nog wel meeneem als reservebedje. Dat is toch wat vertrouwder dan het tentje. Ik heb er in ieder geval heeeeeeel veel zin in
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:35:45 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_29749920
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:25 schreef sjak het volgende:
Klinkt goed Dutchie.
En ehhh: Kinderfototopic deel 57
Ja, dat doe ik dus niet meer. Maar bedankt voor de tip.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_29765574
fijn dat jullie 't zo naar de zin gehad hebben dutchie. klinkt heel gezellig.

ladybos, wow, spannend zo alleen met myrthe in 't vliegtuig. ik hoop voor jullie dat er geen vertraging zal zijn, een hele goede reis gewenst! en zo'n overdekt kleincampingbedje heb ik ook eens gezien, lijkt me evt. ook wel wat voor ons want vandaag bleek dat de slaaptent van de caravan die wij lenen te klein is voor 2 gewone campingbedjes. waar heb jij dat ding gekocht? als alternatief overwegen we de reiswieg van een wandelwagen, maar lijkt me toch erg krap voor anna.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:33:01 #8
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29766082
Klinkt heerlijk Dutch! En erg bemoedigend ook (aangezien ik woensdag ook vertrek voor een kampeersessie op 1200 kilometer rijden hier vandaan). Gelukkig hebben we een grote auto bij ons, dus alle troep zoals badje en aankleedkussen propt renzell er gewoon lekker bij. Dan maar een overdreven moedertje met te veel spullen hoor.

Ladybos; wat spannend, dat vliegen met z'n tweetjes. Ben heel benieuwd hoe je meisje het gaat doen. Veel plezier alvast. ps- heb jij ook zo verschrikkelijk veel zin? Ik kan echt bijna niet wachten!!!

Sugar; help me morgen alsjeblieft eraan herinneren dat ik dat campingbedje bij je ophaal, anders vergeet ik het misschien en ik wil nog even testen of ie echt echt groot genoeg is voor Juultje.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 18-08-2005 22:50:28 ]
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:37:05 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29766239
Klinkt goed, dutsj
(wij hebben dus Saskia wel elke avond gewoon in 'haar' ritme gelaten en dat ging ook gewoon goed)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29766314
ik wil ook graag een badje meenemen maar vrees dat dat echt niet past in onze auto (met gastank die halve kofferbak in beslag neemt).
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:51:04 #11
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29766721
Als je op 1 plek blijft kun je daar misschien wel goedkoop een badje op de kop tikken Bix.
pi_29766888
we gaan maar 1 weekje. dus eigenlijk een beetje overdreven he. en 't is niet zo ver van mijn ouders vandaan ook, dus we kunnen ook bij hen een teiltje lenen, bedenk ik me nu.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:56:59 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29766964
je hebt bij het kruidvat van Nijntje ook opblaasbare badjes. Gewoon ovaalvormig en net zo groot als een gewoon babybadje. Vriendin heeft er een en die vind 'm geweldig op vakantie! (ik heb er zelf geen ervaring mee).
Maar gewoon uit het officiele Nijntje-assortiment (dus misschien ook wel op andere plekken verkrijgbaar)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29767024
oh, dat klinkt als een heel leuk idee!
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:19:24 #15
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29773890
Teiltje of opblaasbadje is inderdaad een nog veel beter idee!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:11:55 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29799474
bixister, jij vroeg naar een klein campingbedje die wel in de slaaptent past. Ik ken alleen de
Kiwi traveller
Die is echt superklein en helemaal geweldig om te zien, maar helaas ook superduur en dat is de reden dat wij hem nooit gekocht hebben, maar misschien is hij ergens tweedehands te krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_29800759
tnx livelink! maar dat redden we niet meer voor morgenochtend. en als ik de foto goed bekijk is hij aan de basis ook nog best breed, dus betwijfel ik of dit bedje wel zou passen in die slaapcabine (samen met het andere campingbedje). we gaan 't toch maar met de kinderwagenbak proberen, en anders moet ze maar bij ons in bed.

tot over ruim een week!
pi_29804931
Bix, heel veel plezier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_29805848
Ons bedje was geloof ik 60 euro, inclusief matrasje en pompje om het matras op te blazen. Het is hetzelfde principe als die Kiwi traveller maar dan niet met losse stokken maar zo'n boog die in 1x uitklapt als je de hoes ervan af haalt. Je hebt van hetzelfde principe ook wasmanden, ik kan het niet zo goed uitleggen Ik zag ze vorige week bij de bijenkorf (de tentjes) en wij hebben hem bij Gardo gehaald.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:33:16 #20
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_29807905
Bix en familie, heel veel plezier!!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_29810954
bix veel plezier
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 22 augustus 2005 @ 09:39:36 #22
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29860531
Wow, ik heb van Sugar een mega hyper ultra modern campingbedje geleend! Echt te gek. het is een heel klein pakketje, maar als je het uitpakt, knalt ie als het ware uit elkaar en staat er ineens een bedje.
Overmorgen vertrekken we! Spannend!!!! Ik ga vandaag lekker spulletjes kopen voor onderweg enzo en morgen komen mijn ouders de vouwwagen brengen. Die gaan we dan samen met hen een keer 'proefopzetten' hier in de buurt en woensdag rond een uur of 7 vertrekken we. Ik heb zo veel zin dat ik bijna uit elkaar knal.
pi_29860592
Dat bedje klinkt als de onze Renzell, die knalt ook uit elkaar Heeeeel fijne vskantie gewenst vast !
  maandag 22 augustus 2005 @ 09:45:01 #24
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29860607
Ja jij ook he!
pi_29881655
Renzell & ladybos alvast een heel fijne vakantie gewenst !!!
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:43:22 #26
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29903397
Ladybos en Renzell, geniet van jullie vakantie!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 11:52:10 #27
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29915240
grrrr, vakantie is een dagje uitgesteld wegens algehele chaos hier thuis en in de Alpen!
pi_29915755
renzje ga s gauw op vakantie meid! ga je nu morgen?
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_29916557
Renzell wat balen zeg, gelukkig gaan de dagen snel vooruit
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 12:35:46 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_29916688
he getver renzell wat balen!!

Wij zijn ondertusen ook troep aan het verzamelen voor de vakantie. Mijn schoonouders hebben hun halve zolder gedoneerd en wij struinen af en toe nog op MP voor wat laatste dingetjes. We wilden absoluut geen tv mee, maar voor 15 euro een klein tv'tje via MP zijn we toch om gegaan toch handig voor de kinderen als het shit weer is, we hebben er nml gewoon kabel.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29916773
wanneer vertrekken jullie moussy?
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 12:41:10 #32
7074 moussy
kuttekop
pi_29916825
vrijdag, voor maar een weekje slagharen om te testen of het bevalt, zodat we volgend jaar naar het buitenland kunnen

Maar dan gaan we ook al naar Kreta, dus het wordt een beetje puzzelen met vrije dagen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29916886
Altijd lekker om er even tussenuit te zijn, dat is slapen in van die tenten toch in slagharen?
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 12:44:33 #34
7074 moussy
kuttekop
pi_29916911
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 12:43 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Altijd lekker om er even tussenuit te zijn, dat is slapen in van die tenten toch in slagharen?
Nee, in onze eigen vouwwagen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29917234
ow jeetje vouwwagens ik kreeg die krengen nooit uitgevouwen, maar ik wens jullie iig alvast heel erg veel plezier in slagharen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 13:13:06 #36
7074 moussy
kuttekop
pi_29917753
deze klap je gewoon uit en dan staat het slaapgedeeltje, geen gepiel met stokken
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 13:21:36 #37
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29918045
Wij gaan ook met de vouwwagen! En ja, het wordt (hopelijk) morgen Daantje, of eigenlijk vannacht. Ik denk dat we om een uur of vijf gaan rijden. Ga nu maar eens even checken hoe het er voor staat in de Alpen.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 13:24:31 #38
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_29918121
Oei Renzell dat is wel balen zeg Hoop dat jullie gauw kunnen vertrekken en een hele fijne vakantie hebben!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_29918173
balen joh... hoop inderdaad dat je lekker vannacht of zeker morgen op vakantie kunt... je had er zo'n zin in! ik duim voor je dat het allemaal meezit!!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:22:42 #40
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29926077
Ja, hoop ik zelf ook. Italie schijnt alleen echt heel moeilijk bereikbaar te zijn. De brennerpass is afgesloten en de Gotthardtunnel ook, dus de Alpen overkomen vereist veel doorzettingsvermogen. Waarschijnlijk staan er overal files ed en daar zitten we met zo'n kleintje natuurlijk niet echt op te wachten. Het is op dit moment zelfs een optie om naar Zuid Frankrijk te gaan ipv het Gardameer, maar ik ben zo'n grote Italie-fan dat ik daar echt van zou balen. Daar komt nog eens bij dat we vandaag een kutbericht van de belasting binnenkregen. Namelijk dat ze NU dat geld willen en het anders komen vorderen hiero. En dit gaat dus over 1600 euro. Kut kut kut! (excuus voor het gekut). Hierdoor kunnen we in ieder geval vannacht niet weg. Vriendje is namelijk net naar de belastingdienst geweest, maar daar zeiden ze dat ze niks konden doen en dat we morgen maar moeten bellen. Vanaf acht uur zijn ze te bereiken en hopelijk valt er dan een regeling te treffen (we dachten dus dat dat al lang gedaan was, maar dat blijkt op een of andere manier niet door te zijn gekomen), anders hebben we echt een heeeeeel groot probleem en moeten we de vakantie nog langer uitstellen of, in het slechtste geval, zelfs cancelen.
Nou, ik ga hopen voor het beste!
hoort eigenlijk in een ander topic, maar ja...
pi_29928849
hè getver Renzell wat balen zeg. Je hebt je er zo op verheugd! Hopelijk komt alles toch nog goed.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_29929422
ach wat balen renzje... ik ga heeeeeeeeeeeeeel hard duimen voor je dat het allemaal goedkomt en je alsnog van een heerlijke vakantie kunt genieten samen met je gezinnetje... *duim* *duim* *duim*
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 19:11:39 #43
81992 Githa
pi_29929604
Het bah Renzell! .... ik hoop dat je een regeling kunt treffen en als nog lekker op vakantie kunt gaan naar Italie....
pi_29931836
Renzell ik dacht dat de Belastingdienst altijd een regeling moet aannemen
pi_29935187
Renzell ik hoop dat je morgen lekker op vakantie kan
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 25 augustus 2005 @ 08:34:10 #46
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29947337
Pfff, nou, nog steeds niet weg! Vriendje heeft net met de deurwaarder cq belastingdienst gebeld en die vent was er niet. We hebben nu besloten toch gewoon maar te gaan en hem maandag (als ie weer bereikbaar is) direct te bellen en te proberen vanuit daar alles te regelen, desnoods vast een aanbetaling te doen en dan maar wat zuiniger op vakantie te gaan. Pffff, wat een stress! Echt niet goed voor een mens. Vannacht was een nacht met alleen maar wakker liggen en als ik in slaap dommelde nachtmerries. Ik hoop echt dat alles nu voorbij is en we lekker kunnen gaan genieten, want man oh man, wat was dit een heftig jaar!!!
Dag allemaal!
pi_29947399
Dag Renzell, fijne vakantie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_29947501
Wat een gedoe allemaal renzell! Hopelijk valt er wat te regelen en kunnen jullie gewoon genieten van jullie vakantie! Veel plezier
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29949118
Renzell een heel fijne vakantie toegewenst
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:42:03 #50
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29956595
fijne vakantie renzell....

wij gaan ook over een week we vertrekken zaterdag nacht om kwart over 5 met het vliegtuig naar griekenland en we gaan voor 3 weken ben benieuwt hoe kyllian het gaat vinden hij is al een keertje mee geweest maar was toen een stuk kleiner kon nog niet lopen enzo
en nu ben ik bang dat ik mijn handen er vol aan zal hebben
maar dat zal allemaal wel goed komen
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 14:46:13 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_29956768
3 weken wat een luxe babyfeet!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:49:27 #52
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29956897
ja lekker he en de reis krijgen we van mijn schoonouders de rest moeten we zelf uit zoeken
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 14:54:44 #53
7074 moussy
kuttekop
pi_29957125
ja lekker hoor!

Wij gaan volgend jaar 10 dagen na Kreta, omdat mijn pa 50 wordt, we hoeven alleen maar "zakgeld" mee Maar er is ook wat geregeld omdat ik een site heb gemaakt voor het app. complex waar we dan zijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 15:02:44 #54
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29957464
ook heel erg leuk lekker hoor 10 dagen we zijn vorige keer 2 weken geweest mijn schoonouders bleven toen nog een week en dat vonden ze toen niet echt leuk dus hadden ze zoiets van dit is jullie laatste vakantie dus gaan jullie ook 3 weken was zelfs goedkoper
als we een week langer bleven
en heb er echt zin in heel veel mensen kennen we daar ook wij gaan naar malia naar het appartement meropi het zijn zulke lieve mensen daar
alles is dichtbij het strand zwembad voor het app winkels enz enz
waar gaan jullie precies naar toe?
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 15:41:58 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_29958989
Wij gaan hier heen http://www.asterias-village.tk/
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 16:00:24 #56
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_29959701
Moussy, zijn dit dezelfde appartementen als dit www.asteriasvillage.gr
Zo ja, dan ken ik ze wel, ligt erg leuk in Piskopiano, boven Chersonissos. En het is te boeken via www.oad.nl
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
  donderdag 25 augustus 2005 @ 18:16:02 #57
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29964684
eindelijk heb ik de site gevonden
http://www.maliakreta.com/malia.html
pi_29989455
Ik ben veel te laat denk ik zo maar Moussy en fam een heel fijne vakantie toegwenst !!! en een fijne meeting
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:41:54 #59
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29989644
ja denk dat ik ook te laat ben maar toch een hele fijne vakantie moussy
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:44:46 #60
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30214881
Na heel lang wachten zijn wij aan de beurt!! Joepie, morgen vertrekken we voor een weekje naar Denemarken. Alles is ingepakt. De auto puilt bijna uit. Wat een hoop bagage voor zo'n klein kind. Maar dankzij d'r pap past alles nu. Schoonmoeder en -vader hebben een reuzehuis geboekt en daar gaan we dus een weekje doorbrengen met z'n 8-en. Ben wel beenieuwd hoe het gaat. maar nu alles klaarstaat heb ik er toch wel heel veel zin in.
Pitse patse pansie, wij gaan op vakantie
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:05:12 #61
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30215390
Veel plezier Lishe!

Hier een korte internetsessie vanuit een camping onder Barcelona: het is super!!!
Juul doet het heel goed en beleeft iedere dag nieuwe avonturen. Joepie!
Dag weer.
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2005 @ 22:09:25 #62
81992 Githa
pi_30215507
Renzell lekker nog even genieten daar in Barcelona en wat super dat Julius het zo goed doet !

Lishe, Luuke en papaman, heel veel plezier in Denemarken

wel lekker veel foto's maken jullie
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:12:20 #63
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30215574
Dank je Githa! En pfff, geen leuk nieuws voor je, las ik net. Sterkte hoor. Lastig zeg. Je kleintje 3 keer onder het mes.
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:44:48 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30216377
Lishe, heel veel plezier in Denemarken. Dat zal vast ongetwijfeld wel lukken.

Renzell, dat klinkt goed!! Barcelona moet echt geweldig zijn. Ik wil er graag een keertje heen.

En Babyfeet, jullie ook heel veel plezier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_30217957
Renzell wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! Geniet er lekker van!

Lishe en Luuke (en fam.) heel veel plezier in Denemarken!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 2 september 2005 @ 23:52:19 #66
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_30218090
Lishe en Luuke (en fam.) en hele fijne vakantie
pi_30218830
Lishe heel veel plezier op vakantie !!!
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_37205257
Wij gaan 10 mei op vakantie naar Sardinië met de auto. Wie heeft er tips om Morris onderweg te vermaken. Welk soort speelgoed is leuk voor in de auto? CD's hebben we iig al.
Hij is dan 21 maanden.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 23 april 2006 @ 10:28:11 #69
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_37205504
Wij willen ergens in september op vakantie. Amber is dan ruim 2 en de baby is dan een maand of 2. We gaan wrs niet te ver weg. Wat is nou leuk met 2 van die kindertjes.
En moet ik er uberhaupt aan beginnen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 23 april 2006 @ 10:41:39 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_37205721
snoopy, wij hebben toen voor in het vliegtuig boekjes gekocht, met van die plaatjes en daar heeft ie zich lang mee vermaakt. we hadden ook een portable dvd speler gekocht, maar die eigenlijk amper gebruikt. (wel tijdens de vakantie zelf af en toe). Ik moet zeggen dat het mij erg meeviel toen, Liam vermaakte zichzelf wel eigenlijk.

LadyS, ik zou niet te ver weg iig , de ardennen zijn erg mooi en niet zo ver. Ik vind verder dat je alles kunt doen, huisje huren, kamperen, net wat jullie willen

Lekker hoor er ff uit, wij gaan helaas niet dit jaar...
stormy waters...
sailin'
pi_37205792
Een portable DVD speler vind ik net iets te ver gaan maar boekjes nemen we zeker mee. Misschien van die raamstickers?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 23 april 2006 @ 10:51:23 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_37205857
Tja, wij moesten 8 uur vliegen en daar zag ik best tegenop, dus het was voor de zekerheid kan me voorstellen dat je het te ver vind gaan
ik weet niet of dat al handig is. Ligt hoe morris is denk ik, Liam zou de raamstickers opeten...

ow ja, op aanraden van lois toen zo'n magic board gekocht waar je op kunt tekenen en weer weg kunt halen, dat viel ook wel in de smaak
stormy waters...
sailin'
pi_37205927
ach, als hij groter is en ruzie met broer of zus maakt op de achterbank zal het me niet verbazen als er ooit zo'n dvd-ding komt. Maar nu nog niet
Een magic tekenbord is een goeie!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 23 april 2006 @ 10:58:41 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_37205970
verder zou ik favoriete autootjes e.d. meenemen. zo'n neptelefoon (of alles wat herrie maakt ) ehm, Liam heeft zich in de camper in Canada onderweg uitermate goed vermaakt met een paar vliegenmeppers
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 april 2006 @ 15:50:01 #75
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_37215338
We zaten zelf te denken aan Center Parcs ofzo. Dan is er voor ieder wat wils volgens mij.
Of een all-in resort in turkije ook lekker
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 23 april 2006 @ 15:59:33 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_37215607
turkije is zover vliegen lijkt me, maar dat dacht ik ook van Canada en dat is me meegevallen. Een Centerparcs achtig iets is nooit verkeerd met kids denk ik, heb je ook in de ardennen denk ik hoor.
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 april 2006 @ 16:12:00 #77
24188 Belana
kloon van belana
pi_37215997
http://www.vrijuit.nl/bel(...)rid/-1/nSectionID/62

dit ziet er wel leuk uit vind ik
stormy waters...
sailin'
pi_37217639
Ik persoonlijk zou gaan voor iets dichtbij LadyS, bijvoorkeur met de auto. Een leuk huisje voorzien van alle gemakken, zwembadje bij het huis voor Amber, de kleine op een kleedje onder een parasolletje, en jij met een boek in de hangstoel. Niet in de volle drukte, maar zeker wel met andee kindertjes in de buurt voor Amber. Op haar leeftijd kunnen ze zo genieten van "spelen" met andere kindjes. De Belgische Kust is leuk, of bovenin Frankrijk, of de Ardennen wat Belana zegt.

Stickerboekjes deden het bij Jadey erg goed in de vliegtuig. Maar dan moet je samen spelen, dus misschien dat 1 van jullie af en toe op de achterbank gaat Snoopy?
pi_37217857
Ja, samen op de achterbank doe ik wel.
* snoopy noteert stickerboekjes!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_37217913
ik kan nog steeds het vakantiehuis van die vriendin van me aanbevelen.
pi_37222966
een nep-autostuurtje is misschien ook leuk (er zijn er die erg veel herrie maken)?
bijv van v-tech, 25 euro:

En je hebt van die tafeltjes die je aan de achterkant van de voorstoel kunt ophangen, misschien ook handig? speeltafel voor bevestiging aan de hoofdsteun.
pi_37225731
Poemojn ik weet niet of wij zoiets overleven, maar evengoed bedankt voor de tip
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_37225859
als het kind geniet genieten de ouders toch ook?
pi_37226169
en bedankt!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_37226443
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 april 2006 @ 21:24:09 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37226673
Wat sowieso handig is in de auto is zo'n zak die je aan de achterkant van de voorstoel hangt en waar de speeltjes in kunnen. Verder is het aan te raden om de favoriete (slaap)knuffel met een touwtje aan een handvat of de poot van de hoofdsteun vast te maken. Anders moet je om de haverklap de knuffel van de vloer rapen (kan lastig zijn vanaf de voorstoel ) en als je kind een beetje handig is kan hij/zij de knuffel zelf weer opvissen. Draadje wel zo kort mogelijk houden zodat het niet om nek of arm kan knellen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 23 april 2006 @ 22:51:04 #87
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37228666
zo had ik ook de beker met drinken aan zo'n touwtje hangen in de auto

edit: was dus wel een antilek-beker he..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37235197
Centerparks doet het bij mijn kids iig goed.
Ik ben met de kids vorig jaar twee keer een midweek weggeweest naar de loohorst in Limburg en ik moet zeggen dat het me prima bevallen is. Een stuk ongedwongener dan thuis en ze hebben genoten. De oudste vraagt nu nog steeds wanneer we weer naar het vakantiehuis gaan.... dus er is alweer geboekt

Edit: vergeet ik er helemaal bij te zeggen dat het inderdaad van alle gemakken voorzien is en dus je je eigen niet helemaal de ziekte hoeft te slepen met extra campingbed enzo. Die zijn in de meeste huisjes gewoon voorradig en ik vond het beddengoed pakket ook wel een aanrader.... dan ligt alles opgemaakt voor je klar en hoef je van huis uit niet alles mee te nemen.
pi_37372656
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:06 schreef bixister het volgende:
ik kan nog steeds het vakantiehuis van die vriendin van me aanbevelen.
de laatste week van juli (als ik me niet vergis) is 't nog vrij, hoorde ik gisteren. wij zitten dan in hun eigen huis, op het zelfde terrein, dus er is een extra attractie: spelen met piet en anna. (en koffieleuten met bix )
pi_37372890
Je zou me bijna overhalen
pi_37373161
pourquoi pas? viens leuter du café!
pi_37373369
moi, je préfère du thé
maar we gaan waarschijnlijk niet op vakantie dit jaar komt wel weer, volgend jaar ofzo..
pi_37373516
ah, d'accord. tant pis!
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:54:42 #94
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_37373550
LadyS: Turkije zit je zo hoor, met het vliegtuig. Naar Noord-Frankrijk rijden kost je meer tijd. Wij gaan ook.... snel! Naar Kreta, Turkijke of welke spotgoedkope plaats dan ook. Weg in ieder geval. En vliegen! En zon!
Ben benieuwd naar vliegen met Juultje.... hoe vonden jullie kleintjes het vliegen?
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:00:24 #95
24188 Belana
kloon van belana
pi_37373753
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:19 schreef bixister het volgende:

[..]

de laatste week van juli (als ik me niet vergis) is 't nog vrij, hoorde ik gisteren. wij zitten dan in hun eigen huis, op het zelfde terrein, dus er is een extra attractie: spelen met piet en anna. (en koffieleuten met bix )
mmm... jammeer dat ik dan net bevallen ben, klinkt wel erg gezellig
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:01:41 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_37373801
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:54 schreef renzell het volgende:
Ben benieuwd naar vliegen met Juultje.... hoe vonden jullie kleintjes het vliegen?
Liam heeft er niks van gemaakt iig. Op de heenweg (was overdag) heeft ie een uurtje geslapen (op schoot) en verder is ie heel zoet geweest eigenlijk en op de terugweg ('s nachts) heeft ie de hele weg geslapen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:05:59 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37373948
Wat een leuk huisje Bixis! Ik krijg gelijk helemaal zin in de vakantie!
Ook naar La douce France, maar dan kamperen. En zonder kinderen dus wat doe ik hier.
***
pi_37374112
misschien kan google je helpen BE
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:14:39 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37374218
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:10 schreef poemojn het volgende:
misschien kan google je helpen BE
Whehehe. Gewoon eentje om mee te nemen op vakantie.
Laat een van stinkie's wensen nou zijn om nog 1 keertje gewoon lekker samen op vakantie te gaan. Dus ik denk dat hij d'r niet in trapt.
Ik ga wel weer gewoon zwijmelend aan de rand van de zee naar die wurmpjes zitten kijken.
***
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:20:05 #100
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_37374391
BE, als ik het dus goed lees gaan jullie:
- volgend jaar niet met vakantie...
- volgend jaar met kindje met vakantie...
laatste klinkt leuker, moet ik zeggen
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:24:37 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37374557
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:20 schreef Marie79 het volgende:
BE, als ik het dus goed lees gaan jullie:
- volgend jaar niet met vakantie...
- volgend jaar met kindje met vakantie...
laatste klinkt leuker, moet ik zeggen
Dat laatste klinkt mij ook leuker in de oren, maar dan moet het ook wel 'lukken' he.
***
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:25:00 #102
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37374576
wij gaan dit jaar weer naar frankrijk naar mijn schoonouders toe. deze keer dus met 2 kindjes
het is 12 uur rijden ongeveer, wij doen het in 2 x. we rijden de eerste dag een uur of 7, pikken een hotel en eten wat en zo, en volgende dag doen we het laatste stukje. we gaan denk eind juli begin augustus, dan is maxim bijna 19mnd en beeb bijna 2mnd..
we stoppen ook om de 2 1/2 a 3 uur om ff benen te strekken en ff te spelen buiten de auto, of om wat te eten en drinken. zo deden we het de vorige keer ook, prima bevallen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:43:46 #103
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37875182
even een vraag.

wij gaan dus naar frankrijk naar mijn schoonouders, die hebben een zwembad in de tuin (groot en diep) (plus een erg grote tuin), plus nog een grote en kleine vijver, dus Maxim moet constant in de gaten gehouden worden,
nu zat ik te denken om hem een zwemvestje aan te doen in het geval dat hij eens een keer uit het oog verloren gaat en misschien wel bij het water terecht komt. is dat overdreven?
hoe doen jullie dat met die kleine snelle beweeglijke dreumessen bij water?
pi_37875835
wij gaan met pinksteren een lang weekend... geen idee wat ik allemaal mee moet nemen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 13:17:02 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37876169
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:43 schreef Martineke het volgende:
even een vraag.

wij gaan dus naar frankrijk naar mijn schoonouders, die hebben een zwembad in de tuin (groot en diep) (plus een erg grote tuin), plus nog een grote en kleine vijver, dus Maxim moet constant in de gaten gehouden worden,
nu zat ik te denken om hem een zwemvestje aan te doen in het geval dat hij eens een keer uit het oog verloren gaat en misschien wel bij het water terecht komt. is dat overdreven?
hoe doen jullie dat met die kleine snelle beweeglijke dreumessen bij water?
Lijkt me niet overdreven nee. Er is geen afscherming van al dat water, begrijp ik. Ik zou ook zeker een kinderbedje meenemen dat je als box kunt inzetten (mits hij daar niet uit kan klimmen natuurlijk). En goed met zijn allen afspreken dat er altijd iemand is die een oogje op hem houdt. Lijkt me best eng, zoveel water in de buurt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 13:19:50 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37876256
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:05 schreef Vicky het volgende:
wij gaan met pinksteren een lang weekend... geen idee wat ik allemaal mee moet nemen
Voldoende kleertjes, favoriete knuffel(s), luiers, flesjes, potjes enz. Vergeet ook niet om paracetamol en neusdruppels mee te nemen (je weet maar nooit). Aankleedkussen. Ik weet niet waar je heen gaat maar bekijk van tevoren wat er aanwezig is zodat je geen dingen dubbel meesleept, maar ook niet zonder noodzakelijke voorzieningen komt te zitten.

Maak een afkruislijstje en werk dat systematisch af.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:19:50 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37876257
Vraag even na bij een watersportzaak Martineke. De bedoeling is namelijk ook dat het koppie boven water blijft, niet alleen drijfvermogen en ik geloof dat bepaalde dingen daar beter voor zijn dan andere.

Is er niet de mogelijkheid een stuk af te zetten met hekjes waar hij wel mag komen en dat consequent dicht houden?
***
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:21:09 #108
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37876302
Water is eng. Maar niet altijd te vermijden. Wij hebben veel water om het huis, mijn ouders ook. Ga er vooral niet vanuit dat iedereen wel op let. Als je zelf even naar binnen bent ofzo, zeg dan dat je even weg bent en dus niet oplet. Er wordt altijd wel vanuit gegaan dat iedereen dat wel doet, maar toch. Ook als je een boek aan het lezen bent, zorg dan dat iemand anders Maxim in de gaten houdt.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_37882748
Wij zitten een beetje met hetzelfde probleem, ons vakantiehuisje wat opgeknapt moet worden staat aan het water. Heb vannacht al nachtmerries gehad van Myrthe die in het water was gevallen Ik ga d'r ook een reddingsvestje aandoen (dus geen zwemvest, die zijn er niet voor gemaakt om kindjes met het hoofdje boven water te houden, een reddingsvest wel). En proberen de boel te barricaderen, maar Myrthe is zo snel met klimmen dat ik daar niet voor 100% op durf te vertrouwen. Van de week was ze de trap op geklommen terwijl MrBos even op de wc zat, liep zij al boven op de overloop
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:49:03 #110
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_37888567
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:43 schreef Martineke het volgende:
even een vraag.

wij gaan dus naar frankrijk naar mijn schoonouders, die hebben een zwembad in de tuin (groot en diep) (plus een erg grote tuin), plus nog een grote en kleine vijver, dus Maxim moet constant in de gaten gehouden worden,
nu zat ik te denken om hem een zwemvestje aan te doen in het geval dat hij eens een keer uit het oog verloren gaat en misschien wel bij het water terecht komt. is dat overdreven?
hoe doen jullie dat met die kleine snelle beweeglijke dreumessen bij water?
Ik heb laatst een heel stuk gelezen en een zwemvest is dus iets anders dan een reddingsvest. Een zwemvest kan alleen als ze al kunnen zwemmen. Maar je hebt wel reddingsvestjes in kleine maten.
Zie je het niet zitten om bandjes om te doen op momenten dat jullie echt buiten zitten?
Mara had vorig jaar alleen maar bandjes om zodra we naar buiten gingen en bij het zwembad zaten. Dat voorkwam een hele hoop stress. Ik hoorde de hele dag moeders en vaders om me heen nee niet bij het water, kom daar vandaan, doe niet, niet te dicht bij de rand. Pfff daar moest ik niet aan denken.

Succes met je zoektocht.

groejtes joyces
pi_37891333
saint maar waren die bandjes veilig genoeg dan?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:34:23 #112
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37892907
mij lijken dus bandjes alleen niet veilig genoeg, en ik bedoel indd een reddingsvest ik had al zitten kijken op i-net en zag een vest wat ervoor zorgt dat als het kind te water raakt het automatisch op de rug draait of zo. dat leek me wel wat eigenlijk.
ik heb er al bijna slapeloze nachten van, het idee alleen al dat er iets kan gebeuren brrr.
manlief zegt heel mooi " ja maar wij verliezen hem niet uit t oog" t zit in n klein hoekje toch. plus ik heb dan ook nog een beeb van 2 mnd.
toevallig zit er hier een watersportzaak in de buurt, ga er eens kijken. thanks
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:40:35 #113
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_37893218
Mijn ouders zijn tot wij een jaar of 6 waren altijd op vakantie geweest in Giethoorn, Ik heb tot een jaar of 5 vast gezeten aan een tuigje ( zo een die je ook om kunt doen in de stad ) met een lang touw aan een boom zodat ik wel genoeg bewegingsvrijheid had maar niet zoveel dat ik het water in kon tuimelen. En nee dit was niet zielig, mijn ouders hoefden niet continu op te letten en ik kon gewoon mijn ding doen zonder dat er gevaar was voor het een of ander. Ze waren zeer creatief met oplossingen bedenken aangezien ik een heeeeel lief kind was vroeger ---> voorbeeldje, ik heb tot mijn 8e jaar bouwstaal voor de ramen gehad nadat mijn moeder heel voorzichtig door de buuf erop werd gewezen dat ik met mijn 1.5 jr voor het slaapkamerraam stond te dansen (juist ja de ramen stonden wijd open )
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:45:21 #114
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37893457
en met zon tuigje ben ik weer bang dat als je ff niet oplet bijv dat touw om zn nekje heen komt ben er denk ik geen voorstander van
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:00:24 #115
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_37894202
Ik denk ook dat daar tegenwoordig heel anders over nagedacht word als vroeger, ik spreek nu ook al over ca. 22 jaar geleden
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:00:58 #116
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_37894228
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:01 schreef bixister het volgende:
saint maar waren die bandjes veilig genoeg dan?
De bandjes zijn wel veilig maar lang niet zo veilig als een reddingsvest. Je kind blijft er mee boven maar pas als het groot genoeg is dat ze zich dus ook omhoog kunnen houden. De bandjes drijven wel heel goed.

Ik liet Mara dan ook niet alleen spelen als wij er niet bij waren. Maar was wel heel makkelijk als wij aan de kant zaten in de zon mocht ze wel alleen het water in dat water kwam tot haar middel.

Je kan natuurlijk ook gewoon eens proberen in een zwembad hoe je bandjes vind. Bij ons in het zwembad liggen ze klaar en kan je ze gewoon proberen/gebruiken.

Dat ze goed drijven weet ik uit ervaring als kind zijnde even leuk geprobeerd aan mijn voeten en ja je gaat daadwerkelijk kopje onder en je voeten drijven. Niet echt handig hoor.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:07:00 #117
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37894532
Ik denk dat je idd het beste af kunt spreken wie Maxim op welk moment in de gaten houdt (evt in combinatie met een reddingsvest oid). De meeste ongelukken schijnen te gebeuren omdat men dacht dat de ander het kind wel in de gaten hield.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_37896063
Als het goed is zijn ze in Frankrijk verplicht om een zwembad alarm te hebben. Vraag anders even na of je schoonouders dat hebben. Het alarm gaat dan af zodra iets of iemand in het water komt.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:19:05 #119
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37898218
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:07 schreef Leah het volgende:
Ik denk dat je idd het beste af kunt spreken wie Maxim op welk moment in de gaten houdt (evt in combinatie met een reddingsvest oid). De meeste ongelukken schijnen te gebeuren omdat men dacht dat de ander het kind wel in de gaten hield.
Da's dus precies wat ik bedoel. (Alleen had ik er meer tekst voor nodig )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 17 mei 2006 @ 03:50:52 #120
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_37904358
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:37 schreef Quinny het volgende:
Als het goed is zijn ze in Frankrijk verplicht om een zwembad alarm te hebben. Vraag anders even na of je schoonouders dat hebben. Het alarm gaat dan af zodra iets of iemand in het water komt.
Ik begreep van vrienden inderdaad dat de wetgeving wat betreft prive-zwembaden in Frankrijk haast belachelijke proporties heeft aangenomen, en dat er stevige boetes worden uitgedeeld aan mensen die er niet aan voldoen. Ik dacht dat het niet alleen om een alarm ging, maar ook om bijvoorbeeld de minimumhoogte van een hek eromheen.

Armbandjes werken prima, mits je kind eraan gewend is. Mijn beide kinderen konden ermee boven water blijven toen ze pakweg 13 maanden waren. Dan kun je ze er nog steeds niet mee alleen in het zwembad laten, maar ze zakken tenminste niet als een baksteen naar beneden en kunnen het op een gillen zetten.

Zwemvestjes zijn er in allerlei soorten en maten, daar zou je eens heel goed naar moeten kijken. Belangrijk is dat er in ieder geval een riem tussen de beentjes door gaat. Ik zou me in Frankrijk echter zorgen gaan maken om de hitte: die raakt een kindje niet echt makkelijk kwijt met een plastic/rubber omhulsel, lijkt me.

Ik denk dat je je kind gewoon echt geen moment alleen kunt laten. En inderdaad altijd expliciet de zorg overdragen als je wegloopt.
  woensdag 17 mei 2006 @ 06:43:24 #121
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37904635
dat is indd zo wat betreft dat alarm en hek eromheen, alleen is het nu nog niet verplicht! schoonouders gaan er ook een hek omheen zetten, alleen dat staat dan nog niet
maar dan nog zit je met de well die ze hebben in de tuin, daar zijn ze niet voor verplicht een hek erom heen te zetten zover ik heb begrepen.

en die hitte is indd ook wel een punt wat Gaoxing zegt, lijkt me indd ook niet echt ideaal met zon ding om.
Maxim is nog niet gewend aan bandjes, hij heeft ze weleens om gehad met zwemmen, maar dat is te verwaarlozen zo weinig dat dat was. hij vond t overigens niet erg om ze om te hebben.

alleen laten zullen we hem ook niet. het is meer voor mijn gevoel " stel dat je hem uit oog verliest".

kinderbedje als box is wel een idee, alleen zit maxim nooit meer in een box.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 07:14:22 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37904709
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 06:43 schreef Martineke het volgende:
kinderbedje als box is wel een idee, alleen zit maxim nooit meer in een box.
Dat lijkt me iets om dan tijdelijk maar weer even mee te beginnen Je hebt dan in elk geval een plek waar je hem - eventjes - veilig kunt parkeren. Niet om hem hele dagen in te zetten natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38184597
Leuk voor onderweg voor de wat oudere kinderen: http://www.gratispuzzelen.nl/kids/bingo/bingo2.htm
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:50:20 #124
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_38184804
Goeie tip! Gaan we zeker uitproberen!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_39401723
Volgende week vertrekken wij weer voor 3 weken naar Spanje. In tegenstelling tot vorig jaar wil ik niet al te veel aan eten en drinken meesleuren voor Benthe, maar wil ik wel weten of bijvoorbeeld diksap daar te krijgen is. Vorig jaar dronk ze niets anders dan melk, dus heb er eigenlijk niet op gelet. En die spaanse potjes zijn die enigzins nog te eten?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:55:54 #126
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_39403004
Of je in Spanje diksap hebt weet ik niet. Maar anders koop je toch gewoon appelsap of ander vruchtensap wat je eventueel aanlengt met water?

Potjesvoeding is in Spanje volop, in de wat grotere supermarkten heb je bizar veel keus! Onze dochter heeft nauwelijks potjes gegeten toen we in Spanje waren, maar die ze had heeft ze helemaal opgepeuzeld.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_39403160
MaLo onze dochter drinkt alleen rode vruchten diksap

Ik probeer haar daar ook met de pot mee te laten eten hoor, maar wij gaan kamperen dus dan is het al gauw rauwkost met een stokbroodje en een gegrild stukje vlees. Maar afijn ik denk dat wel goed komt met die potjes. Vorig jaar hadden we een extra klapkist met eten voor madam bij ons (ja je bent Hollander of niet) maar we hebben al zoveel te versjouwen.....
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:03:48 #128
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_39403385
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:59 schreef Stiekemurd het volgende:
MaLo onze dochter drinkt alleen rode vruchten diksap
Oh ok, dan wordt het lastiger! Ik heb een allesdrinker, vandaar dat ik er zo makkelijk over doe.
Was ze ook maar een alleseter
Inderdaad, als je gaat kamperen is het wel makkelijk om wat potjes achter de hand te hebben. Ze zijn dus volop aanwezig in Spanje en volgens mij net zo smakeloos als de potjes hier .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:03:49 #129
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39403387
Ha Stiekemurd! Je hebt precies het topic dat ik zocht naar boven gehaald. Ik heb maar één vraag: hoe slaapt een kind in een tent? In een bed? In een slaapzak? Hoe dan? Wat dan? Help me!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:08:59 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_39403622
Op een luchtbed, in een slaapzak LB
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:10:39 #131
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39403691
Echt? Ik was al bang dat het zo simpel was, vandaar dat ik het niet durfde te vragen aan of z'n moeder maar zakt ze dan niet in die zak ofzo?
pi_39403942
Ha, ja dat zou ik me ook afvragen hoor LB.
Nou vind ik kamperen zelf vreselijk maar manlief vindt het helemaal geweldig dus het zal vast een keer gaan gebeuren. Weet ik dat in ieder geval ook weer.

Wij gaan volgend weekend naar de Ardennen, maar gewoon in een huisje dus da's simpel (gelukkig)
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_39403952
Volgens mij heb je ook kinderslaapzakken Luchtbel.
pi_39404013
Kamperen is zoooo leuk, vooral met kinderen Nu gaan wij wel heel erg superdeluxe kamperen hoor.... tis net een resort....
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:17:47 #135
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_39404036
Je hebt speciale kinderslaapzakken. Ik heb vorig jaar voor Job nog gewoon een campingbedje in de tent neergezet. Katja sliep wel op een luchtbed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:20:23 #136
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39404151
Igraine wij gaan ook naar de Ardennen volgende week. De enige keren dat ik heb gekampeerd was bij euhm drilleuh opvoedkamp. Maar toen moest je helemaal buiten slapen.

Maar goed een kleine slaapzak dus, ja ja, dat ga ik dus ook nog ergens vandaan zien te halen Echt ik ben in staat om te vragen of de tent wel dicht kan met haar erin en hoe er dan frisse lucht in kan komen? Maar ja da's echt een hele domme vraag bedacht ik daarna
pi_39404234
Hoe groot is die tent ongeveer LB?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_39404272
Hehe meestal zitten er van die luchtgaas dingen in Luchtbel. Gaat helemaal goed komen
pi_39404562
En gewoon een slaapzakje waar ze normaal ook in slapen, is dat dan niet goed? Een babyslaapzak dus.

Oh ook toevallig dat jullie ook naar de Ardennen gaan. Misschien zie ik Jolie dan ineens in het wild voorbij schuiven

Manlief heeft zo'n 15 jaar lang kampeervakanties of weekenden in de Ardennen gehad (op dezelfde camping ) Maar ik heb het tot nu toe altijd nog kunnen tegenhouden. Ik heb idd alleen gekampeerd op schoolkamp en festivals
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:14:30 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_39406087
idd, in een campingbedje kan natuurlijk ook, ze heten niet voor niks zo
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:30:06 #141
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39406647
Elke normale tent lucht zichzelf. Wat je ook kunt doen, is een slaapmat ipv een luchtbed. Ademt vaak wat beter en kan niet lek raken. Zorg er ook voor dat ze niet tegen de zijkant van de tent in slaap valt, anders kan hij gaan lekken. En hang linten ofzo aan de scheerlijnen. En probeer wat over de haringen te zetten. Doet verdraaid zeer als je daar tegenop loopt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39408571
Luchtbel ik neem de dekbedjes gewoon mee.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:50:55 #143
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_39437404
Mocht je de slaapzak te lang vinden vouw je hem toch dubbel.
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2006 @ 00:01:14 #144
7074 moussy
kuttekop
pi_39437706
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:26 schreef jessie het volgende:
Luchtbel ik neem de dekbedjes gewoon mee.
doe ik ook hoor. René had dan een kinderslaapzak, maar die zat iedere nacht als een rolladenet om haar heen gedraaid, of ze lag onder in, dat was dus niks.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 4 februari 2007 @ 19:22:37 #145
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45981557
Zo, een weekend mooi weer geweest en ik zit me alweer te verheugen op vakantie.
Wij willen in de meivakantie weg en moeten nu snel gaan boeken. Ik vraag me af wat het handigst is met een meidje van (dan) 10 maanden.
Ik zelf denk een appartement zodat je zelf eten en drinken voor haar kan maken of is een hotel ook te doen. We willen richting de zon. Iemand aanraders?
Lekker douchen!
  zondag 4 februari 2007 @ 20:07:33 #146
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45983379
Wij hebben in een huisje gezeten toen Luuke 9 maanden was Sjak. Ik vond het heel fijn om zelf haar eten te kunnen maken. Ook vond ik het fijn dat ze wat ruimte had om rond te kruipen. Het slapen ging ook goed omdat ze een eigen kamertje had. Dat vond ikzelf ook erg prettig. In een hotel lijk het me wat lastiger, ook 's nachts, mocht er iets zijn. Je ruimte is zo beperkt en ik ben dan zo bang andere gasten te storen.
Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 4 februari 2007 @ 20:22:38 #147
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_45984071
Ik zou kiezen voor een bungalow of een appartement. Dan kun je zoals jijzelf ook al zegt, zelf eten en drinken (maken) wanneer jij dat wil.
In een hotel ben je qua eettijden toch afhankelijk van de tijden die het hotel heeft voor ontbijt en diner.
Verder heb je in een hotel maar één kamer tot je beschikking en dan moet je wel heeeel stil zijn als je dochter haar middagdutje(s) doet. Als je kiest voor een tweekamerappartement, kan zij op haar eigen kamer slapen.

Wij zijn met Femke naar Mallorca geweest toen ze net een jaar was en dat was een groot succes. Ze zijn daar erg kindvriendelijk is mijn ervaring. In de meivakantie ben je op Mallorca echter niet helemaal zonzeker. Wij hadden toen ontzettende mazzel, het is de hele week dat wij er waren in de meivakantie zo'n 28 graden geweest (en de weken daarvoor en daarna was het een stuk koeler ). Gemiddeld is het daar dan een graad of 22. Kindvriendelijke plaatsen op Mallorca zijn bijv. Paguera en Cala d'Or.

Als je een zonzekerder bestemming wilt, zou je naar een Canarisch Eiland kunnen gaan.

Wij gaan dit jaar in juni weer naar Mallorca, naar een appartement . Femke zal dan 3 zijn. Ik heb er nu al zin in!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_45984764
Wij zijn met Morris naar een agriturismo geweest in Toscane toen hij 9 maanden was. Dat is ons supergoed bevallen. Het zijn een soort boerderijen met huisjes of appartementen die ze verhuren.
Het fijne is dat hij idd een eigen kamer had en je hebt een eigen keuken/woonkamer waar je kan zitten als je kind in bed ligt. Dit is in een hotelkamer lastig lijkt mij.
Ook was er mogelijkheid tot eten dus als Morris 's avonds in bed lag, zaten wij 10 meter verderop heerlijk te eten op het terras met de babyfoon erbij.

Toen hij een 14 maanden was zijn we naar een andere geweest waar ze ook dieren hadden. Kippen, varkens, schapen. Dat vond Morris helemaal geweldig.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 4 februari 2007 @ 20:38:26 #149
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45984915
Mag ik vragen hoe duur dat ongeveer was, Snoopy? Of heb je liever dat ik je daarover een PM stuur.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_45985024
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:38 schreef livelink het volgende:
Mag ik vragen hoe duur dat ongeveer was, Snoopy? Of heb je liever dat ik je daarover een PM stuur.
Ik PM je wel even.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 4 februari 2007 @ 20:48:49 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45985582
OK, ik zie hem wel verschijnen. Het klinkt namelijk wel heel erg goed, wat je daar schrijft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46001776
Ik ben ook al druk aan het kijken naar leuke zomer bestemmingen. Onze dochter is dan zo'n 14 maanden. Wij hebben een eigen tent (6-persoons) maar waar moet je een beetje op letten bij een leuke camping en standplaats? Natuurlijk schaduw, speelplaatsen en misschien dichtbij een sanitairgebouw, maar verder nog dingen?
Wij willen naar Duitsland of Noord-Frankrijk, iemand die daar een leuke bestemming weet?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 5 februari 2007 @ 20:42:04 #153
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46019767
Meiden, weer bedankt voor de input. Als ik tijd heb zal ik de twee topics nog eens helemaal doorlezen.
Lekker douchen!
  maandag 5 februari 2007 @ 20:45:41 #154
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46019921
Crazymoon, als Sarah loopt tegen die tijd probeer dan niet te dicht bij zwembad/weg ofzo te zitten. Toen Luuke 1,5 was zijn we op vakantie geweest, ons huisje grensde aan het zwembad. We konden nog geen kopje koffie drinken zonder dat er iemand achter haar aan moest.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_46039336
owja, goed idee! dank je Lishe, daar had ik zelf nog niet aan gedacht
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:16:59 #156
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46041411
wij zijn naar Mallorca geweest vorig jaar september, Maxim was toen 20 maanden en Romijn net 3 maanden. wij zaten in een aparthotel. prima bevallen
we konden zelf wat eten maken en halen. maar we konden ook in het restaurant gaan zitten (lopend buffet was dat) was ideaal dit jaar wil ik naar Menorca, weet alleen nog niet of ik het doorgevoerd krijg
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:28:11 #157
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46060025
Martineke, wij zijn 2 jaar geleden naar Menorca geweest. We waren in dit park.

Ik vond het geen spectaculaire vakantie, maar Katja heeft het er nog steed over.
Ze noemt het de jippie-a-jee vakantie. Er was namelijk elke avond kinderdisco met zoals wij het noemden jippie-a-jee muziek. Ze zat elke avond stijf op mijn schoot, was echt niet te bewegen om mee te dansen, maar toch was die disco kennelijk geweldig. Katja was toen net 3 jaar. Job net 2 jaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 11 februari 2007 @ 20:51:19 #158
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46216572
We hebben geboekt Het wordt een van de canarische eilanden, Lanzarote. Ik heb er nu al zin in. Het s uiteindelijk een kleinschalig appartementencomplexje geworden, met kinderbad, met een extra kamer en vlakbij het strand. Klinkt te mooi voor woorden. Het is 4,5 uur vliegen. Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat.
Lekker douchen!
  zondag 11 februari 2007 @ 20:52:51 #159
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46216646
Welk complex Sjak, toch niet toevallig Kontiki?
Hebben wij gezeten, was echt helemaal
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 11 februari 2007 @ 21:00:01 #160
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46216987
nee, niet kontiki, nazaret. Hoe vond je het? Hoe oud was Leon toen? Wat hebben jullie allemaal gedaan? Hoe was de reis etc.
Lekker douchen!
  zondag 11 februari 2007 @ 21:22:09 #161
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46218005
hmmm wij wilden ook naar Lanzarote... maar de vluchtdagen komen voor ons niet goed uit. Het wordt nu waarschijnlijk Portugal.
  zondag 11 februari 2007 @ 21:25:00 #162
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46218131
Wij vliegen op zondag, dat kwam ons niet slecht uit. Bij sunweb geboekt.
Lekker douchen!
  zondag 11 februari 2007 @ 21:28:46 #163
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46218294
Ik zal daar ook eens kijken.... kon je dan ook 12 dagen. Het probleem is dat Twan dinsdags bij ons komt en dan 3 weken blijft, maar de maandag moet Peaceman weer werken. Om nou zondags terug te komen en maandags alweer te werken, is niet zo prettig.... maar het komt wel goed denk ik.
  zondag 11 februari 2007 @ 21:42:08 #164
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46218998
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:28 schreef livelink het volgende:
Martineke, wij zijn 2 jaar geleden naar Menorca geweest. We waren in dit park.

Ik vond het geen spectaculaire vakantie, maar Katja heeft het er nog steed over.
Ze noemt het de jippie-a-jee vakantie. Er was namelijk elke avond kinderdisco met zoals wij het noemden jippie-a-jee muziek. Ze zat elke avond stijf op mijn schoot, was echt niet te bewegen om mee te dansen, maar toch was die disco kennelijk geweldig. Katja was toen net 3 jaar. Job net 2 jaar.
leuk! althans,,,,,het lijkt me leuk.
ik wil naar Menorca! maar manlief wil naar Turkije
  maandag 12 februari 2007 @ 11:13:25 #165
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46231763
Léon was toen iets van 8 maanden en hij heeft zich heerlijk vermaakt. De reis was wel zwaar, maar alleen door het gesleep. Léon zelf heeft geen kick gegeven. In het vliegtuig niet gehuild. Bij het stijgen en landen speentje in gedaan of gezorgd dat hij aan het drinken was om zijn oortjes los te houden.
We hebben daar een paar dagen (3) dacht ik een auto gehuurd om te toeren. Voor de rest gewoon aan het zwembad gehangen, strand en terrasjes gezeten. 's Avonds gingen we uit eten en dan viel hij in de buggy in slaap. En de aandacht die hij kreeg. Oud en jong waren gek op hem.
Lanzarote is erg leuk.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46861667
wij gaan weer naar frankrijk!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:01:53 #167
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46861792
Wij gaan naar Portugal 15 dagen HP in hotel.... heerlijk luxe een keer voor deze mams.
pi_46861816
Lekker Bix, waar in Frankrijk? Niet dat ik er heel bekend ben, wij zijn pas één keer in Frankrijk op vakantie geweest. Oh en als kind ik ook één keer

Wij gaan weer naar Engeland. Gisteren zo'n miniDVD speler gekocht voor in de auto. Komt erg handig van pas met de vakantie, weet ik zeker...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_46862588
naar hetzelfde plekje als vorig jaar, in de bourgogne. (beetje ten oosten van 't midden, slechts een uur of 8 rijden vanaf hier).
we mogen weer een paar weken 'oppassen' op 't huis van vrienden, en op hun verhuurde 'gîte de vacance'. (is zo'n heerlijk stekkie!)

zo'n dvd-speler lijkt me ook wel wat.

[ Bericht 34% gewijzigd door bixister op 02-03-2007 22:44:28 ]
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:26:19 #170
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46862706
Ik ben nog nooit op vakantie geweest in Frankrijk Tja Parijs niet meegerekend dan. Misschien volgend jaar een goede optie.
pi_46862895
Ziet er leuk/mooi uit! Wij zijn in de Perigord Noir geweest, hele mooie omgeving. Maar het volk trekt me niet zo.
Nou ja, ik ben nu eenmaal een echte Anglofiel..

Portugal ook lekker Diaan, ben ik ook één keer geweest. Gezellig en heerlijk weer!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:32:57 #172
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46862917
Oeh, ik wil dit jaar zoooooo graag iets groots, iets echts weer, qua weggaan. Heel misschien hebben we een financiële meevaller deze zomer en dan zou het zomaar kunnen dat ik heel toevallig een reisbureau voorbijloop en in een opwelling 3 tickets Vietnam boek ofzo.... of Thailand, of Nepal.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:40:59 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46863206
wij gaan als het mee zit allemaal in september naar polen
nu heb ik al op anafylaxis.net gekeken voor lijsten e.d. maar niet in het pools
iemand die hier wel ervaring mee heeft?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:51:22 #174
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46863614
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:40 schreef _evenstar_ het volgende:
wij gaan als het mee zit allemaal in september naar polen


Is voor ons ook een serieuze optie. Zeker als we niet al te veel centen te makken hebben.
pi_46863829
renzell, klinkt ook wel heerlijk ja, even héél ver weg. over ver weg gesproken: Oman schijnt ook bijzonder mooi te zijn en niet eens zo duur. (vernam ik vandaag van een collega).

polen (wat ik ervan gezien heb dan) vond ik ook heel bijzonder. en 't eten vond ik er erg lekker.
evenstar, sorry ik heb geen idee over die anafylaxis dingen. waar moet je zoal op letten?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 23:04:51 #176
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46864165
wij zullen ook wel weer in frankrijk belanden uiteindelijk. manlief heeft net een nieuwe bus gekocht, en dat kost best wel wat. beter dus om naar frankrijk te rijden, dat kost ons alleen maar de diesel

turkije zag hij gelukkig snel vanaf voor geen goud dat ik in een turks toestel stap
en menorca vind hij (en ik ook wel een beetjeklein beetje? te duur.
pi_46864382
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:40 schreef _evenstar_ het volgende:
wij gaan als het mee zit allemaal in september naar polen
nu heb ik al op anafylaxis.net gekeken voor lijsten e.d. maar niet in het pools
iemand die hier wel ervaring mee heeft?
Ik heb zelf de ervaring dat polen NIET allergie proof is!!!!
Ik kan in vloeiend engels en duits uitleggen wat ik niet mag hebben vanwege koemelk allergie,
maar keer op keer ging het in ieder restaurant mis.
Ook zijn ze daar bij kleine kinderen erg geneigd ze dingen toe te stoppen.

Als je hulp nodig hebt met dingen vertalen dan kan ik mijn stiefschoonmoeder wel vragen. Die is van poolse afkomst. Maar goed ook bij haar en bij mijn stiefschoonoma krijg ik er niet in dat roomboter dus MELK is!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:28:03 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46867036
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 23:10 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Ik heb zelf de ervaring dat polen NIET allergie proof is!!!!
Ik kan in vloeiend engels en duits uitleggen wat ik niet mag hebben vanwege koemelk allergie,
maar keer op keer ging het in ieder restaurant mis.
Ook zijn ze daar bij kleine kinderen erg geneigd ze dingen toe te stoppen.

Als je hulp nodig hebt met dingen vertalen dan kan ik mijn stiefschoonmoeder wel vragen. Die is van poolse afkomst. Maar goed ook bij haar en bij mijn stiefschoonoma krijg ik er niet in dat roomboter dus MELK is!
hmm ik heb nog even, sowieso denk ik nog wel iemand te weten die dingen kan vertalen maar anders laat ik het je weten.

@bix : in principe heel simpel uitgelegd als arwen ei binnen krijgt ( daar reageert ze ebwezen anafilactisch op) dan gaat ze opzwellen, daarmee ook de tong e.d. , benauwdheid etc. Daarvoor heeft ze de epi-pen die geeft spul af soort van adrenaline, waardoor ze even vooruit kan, maar ze moet wel naar een ziekenhuis.
Dus het is echt noodzaak dat ze niets krijgt waar ei in zit.

In principe zijn we de meeste tijd bij kennisen in huis en kan dus verse groente en fruit e.d. wel gehaald worden.
Flesvoeding zal ze waarschijnlijk sowieso meerendeels dan krijgen om problemen te voorkomen zeg maar

Ik wil sowieso een shirtje maken waar dus in het pools op staat dat ze haar niets geven ivm allergie.

gelukkig hebben we nog even

en renzell polen is erg erg zakopane, krakow, en de zoutmijnen van wielicka ( spelling ) zijn favoriet.. en auschwitz.. erg erg ontroerend.. indrukwekkend.. bijzonder.. een hele ervaring..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:07:56 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46871152
Lekker aanstekelijk al die reisbestemmingen. Wij gaan dit jaar waarschijnlijk niet, dus ik ga me maar verlekkeren aan jullie verhalen en foto's.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46871182
Oe vakantie
Wij gaan dit jaar weer in Spanje kamperen met de tent 1700 km rijden hiihaaa
Waarschijnlijk laatste jaar met de tent, want ik wil heel graag een caravan kopen in Spanje die we daar laten stallen....
Dan kunnen we een paar keer per jaar daar naar toe.
Is de planning......
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:43:56 #181
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46871342
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:32 schreef renzell het volgende:
Oeh, ik wil dit jaar zoooooo graag iets groots, iets echts weer, qua weggaan. Heel misschien hebben we een financiële meevaller deze zomer en dan zou het zomaar kunnen dat ik heel toevallig een reisbureau voorbijloop en in een opwelling 3 tickets Vietnam boek ofzo.... of Thailand, of Nepal.
Ow ik wil ook graag nog een keer iets groots, we denken misschien volgend jaar of het jaar daarop - als alles meezit - aan Canada ofzo, lekker 3 weken rondtrekken. Maar het is zo ontzettend duur heb ik begrepen. Peaceman wil heel graag ook nog een keer naar IJsland.

Trouwens uit ervaring kan ik zeggen dat Egypte 3x geweest heel erg mooi is en dat bepaalde hotels ook nog heel leuk zijn voor kinderen. Daarnaast is Kenia ook erg mooi
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:21:02 #182
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46873768
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:43 schreef Diaan73 het volgende:

Ow ik wil ook graag nog een keer iets groots, we denken misschien volgend jaar of het jaar daarop - als alles meezit - aan Canada ofzo, lekker 3 weken rondtrekken. Maar het is zo ontzettend duur heb ik begrepen. Peaceman wil heel graag ook nog een keer naar IJsland.

Trouwens uit ervaring kan ik zeggen dat Egypte 3x geweest heel erg mooi is en dat bepaalde hotels ook nog heel leuk zijn voor kinderen. Daarnaast is Kenia ook erg mooi
Oeh Diaan, daar heb je het wel even over twee van de duurste bestemmingen ter wereld ongeveer. Een biertje in Ijsland kost 12 euro heb ik me laten vertellen. Maarre, jij dronk geen bier toch? Komt weer goed uit dan...

Oman Bix? Dat heb ik inderdaad nog niet eerder gehoord.

Ik heb een diepgewortelde wens voor 4 maanden Argentinie. Ben best serieus Spaans aan het leren zelfs. We zijn in Ecuador geweest en dat vond ik echt fantastisch. Dat Zuid-Amerikaanse spreekt me enorm aan. Maar ja.... geld inderdaad. Zodra ik het heb, een keer een echt serieuze meevaller, dan koop ik een ticket, dat weet ik wel.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:32:59 #183
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46873978
Ik drink idd geen bier goed onthouden. Tja misschien kan het goedkoper als we via Duitsland (Münster of Düsseldorf) gaan. Doen we nu ook, is voor ons ook dichterbij als Schiphol.

Ik hoop voor je dat een keer een echte serieuze meevaller krijgt, wij ook... dan kunnen wij naar Canada.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:51:11 #184
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46874308
Ijsland is duur, maar zooo vreselijk gaaf! Elke cent meer dan waard
Alleen zou ik er niet zo snel met kinderen heen gaan..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:57:43 #185
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46874434
Hoe lang zou je daar naartoe moeten? Wij kunnen misschien wel iets regelen met mn ex dat Twan daar wat langer blijft en wij bijv. naar IJsland kunnen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:16:10 #186
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46874878
IJsland is geweldig! En wij zijn alleen maar 1 weekend geweest als tussenstop voor een reis naar Amerika. Maar ik ben nog nooit zo snel tot rust gekomen als in dat weekend. Het is heel decadent en we hebben het dan natuurlijk ook nog nooit gedaan, maar af en toe denk ik er stiekem aan om even samen een lang weekend IJsland te pikken om weer eens zo tot rust te komen als toen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:52:23 #187
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46875731
IJsland en IJsland deel 2

Het ijsland-topic in TRV
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46876197
IJsland is heel bijzonder.
Wij hebben toen een (ik meen) 12 daagse rondreis gemaakt (georganiseerd). Vond het heel bijzonder, maar het had best een paar dagen langer mogen zijn. Je ziet zoveel in relatief weinig tijd.
Maar het is het geld hardstikke waard hoor!
Met kinderen zou ik alleen gaan als de kinderen al wat ouder zijn.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:39:08 #189
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46882198
Ik zal me hier ook maar eens op gaan oriënteren!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:22:07 #190
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47501558
joepieeeeeee de kogel is door de kerk

wij gaan naar menorca in mei, wij gaan hierheen
ik is helemaal blij, ik wou hier heel de tijd al heen omdat het geweldig voor kinderen moet zijn, alleen manlief twijfelde nog. nu is hij om en hebben we gisteren geboekt, 15 dagen menorca
enige nadeel is dat we smorgens om 06.05 vanaf schiphol vliegen maar goed, als dat het enige is moet dat te overleven zijn.
pi_47502170
wauw, martineke!! dat ziet er super uit!!! heerlijk!

wij gaan naar Duitsland. Ben druk aan het kijken naar leuke campings.. daar kan ik al zo van genieten! gewoon plaatjes bekijken, zoeken op internet enz.. ik begon zelfs in december al met het zoeken naar een leuke vakantie haha
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:08:15 #192
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_47503112
Martineke dat ziet er goed uit zeg Vliegtijd om 6 uur is idd minder, maar misschien verander het nog..
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:35:35 #193
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47512775
ja i secht leuk vakantie zoeken, wij zijn al met al ook al 2 mnd bezig om te bedenken wat we willen.
nu gaan we dus in mei naar menorca, en in de bouwvak naar frankrijk

en ik hoop stiekem dat 6 uur gaat wijzigen ja
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:36:10 #194
19529 Fendy
True Spirit
pi_47547661
Ik tvp effe.

Ben benieuwd wat ik hier voor lumineuze ideetjes voorbij zie komen voor kids <6 maanden.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:46:13 #195
156412 hestria
erg gastvrij
pi_47548025
even een vraagje tussendoor, wij gaan volgend weekend een weekend naar centerparcs, in zo'n huisje en kidsclub, nu heb ik een aantal vraagjes en mischien weten julie daar wat oplossingen voor,

1. Michelle slaapt thuis sinds een maandje in een peuterbed, nu hebben ze daar natuurlijk geen peuterbedjes, dus moeten we of heel het reisbedje meeslepen(heb ik nou niet zo'n zin in voor een weekend), of ik leg zo'n heel klein popje in zo'n heel groot bed, (ik zou dan natuurlijk het bedrekje kunnen meenemen, en zoiezo haar eigen dekentje en laken(ze slaapt nog zonder dekbed/kussen))

2. de kidsclub, nu is dat volgens de site onder begeleiding, maar is dat goed te doen voor een 2 jarige of is ze daar gewoon te jong voor.

mischien stomme/rare vragen maar ja ik ben blij als iemand ideeën en tips heeft.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_47548079
ze hebben daar ook wel campingbedjes dacht ik.
die kidsclub zegt me niks, maar 2 jaar vind ik nog wel erg klein voor iets socialigs met andere kinderen.
pi_47548156
Hestria, gwoon even bellen naar CP of ze een peuterbedje hebben. Wij konden in het park waar we binnenkort naartoe gaan kiezen uit een peuter of een babypakket.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:52:31 #198
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47548211
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:36 schreef Fendy het volgende:
Ik tvp effe.

Ben benieuwd wat ik hier voor lumineuze ideetjes voorbij zie komen voor kids <6 maanden.
Ben je van camperen of van hotels? Van vliegen of rijden? Van ver of dichtbij? Van hitte of kou? Van cultuur of natuur? Kortom: wa wilde zelf Fendy? Mijn ervaring in het reizen met een kleintje is dat het allemaal vrij gemakkelijk gaat, zolang je je er zelf gelukkig bij voelt. Als jij er geen probleem van maakt, doet Jay dat waarschijnlijk ook niet. Wij zijn, toen Juul ongeveer 4/5 maanden was, naar Spanje gereden (met de vouwwagen van mijn ouders ). Naar omgeving Barcalona (zodat we uitstapjes konden maken naar de stad ). En dat ging prima, geen enkel probleem. Ze zijn nog zo klein dat lange stukken rijden vaak redelijk goed gaat. Ik gaf borstvoedijg, dus kon ook tussendoor makkelijk even (bij)voeden op een tankstation als er paniek of verdriet was. Achteraf gezien baalde ik alleen dat we met die vouwwagen waren geweest. We kwamen echt op van die burgertruttenfamiliecampings terecht (waar mensen niet alleen hun voortent, maar ook de bosgrond er voor vegen.. ). Niks voor ons eigenlijk, wij houden van iets meer avontuur. We hebben ons er wel op aangepast hoor, en het was geen ramp, maar met een volgend kindje (áls die er ooit komt.. ) zou ik kiezen voor een manier van reizen die meer bij ons past (hostels bijvoorbeeld, en dan treinen ofzo). Natuurlijk ís het nu eenmaal zo dat je niet alles kunt doen zoals je dat met z'n tweeën kunt, maar om bij voorbaat al alles in het teken te stellen van het kind, vind ik wat overdreven. Jullie willen immers op vakantie, Jay maakt het alemaal niet uit. Die is vooral gelukkig als jij en Awakie de hele dag bij hem zijn , en als ie rustig kan slapen en op tijd z'n eten krijgt. Of dat nou op de Veluwe is of in Verwegistan.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 22-03-2007 15:05:17 ]
pi_47548559
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:46 schreef hestria het volgende:
even een vraagje tussendoor, wij gaan volgend weekend een weekend naar centerparcs, in zo'n huisje en kidsclub, nu heb ik een aantal vraagjes en mischien weten julie daar wat oplossingen voor,

1. Michelle slaapt thuis sinds een maandje in een peuterbed, nu hebben ze daar natuurlijk geen peuterbedjes, dus moeten we of heel het reisbedje meeslepen(heb ik nou niet zo'n zin in voor een weekend), of ik leg zo'n heel klein popje in zo'n heel groot bed, (ik zou dan natuurlijk het bedrekje kunnen meenemen, en zoiezo haar eigen dekentje en laken(ze slaapt nog zonder dekbed/kussen))

2. de kidsclub, nu is dat volgens de site onder begeleiding, maar is dat goed te doen voor een 2 jarige of is ze daar gewoon te jong voor.

mischien stomme/rare vragen maar ja ik ben blij als iemand ideeën en tips heeft.
Hestria,

Toevallig zijn wij vorige maand naar CenterParcs geweest. In ons huisje was standaard een vouwbedje voor de kleinste. Overigens zijn we eerder naar CP geweest (ander park) en daar was ook een vouwbedje voor de kleine. Benthe heeft ook in een groot bed geslapen ipv haar juniorbedje. Maar dat ging helemaal prima, was wel bang dat ze eruit zou vallen. Op haar bedje hebben we zo een vangrailtje. Eerste nacht lag ze ook bijna eruit, maar ging verder helemaal prima.

Benthe is ook 2 en ik heb haar niet alleen naar de Kidsclub gedaan. Ik vind haar daar wat klein voor.

Veel plezier! Naar welk park ga je?
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:09:28 #200
156412 hestria
erg gastvrij
pi_47548770
parc loohorst, is een last minut boeking, dus hadden maar keus uit 2 huisjes, hebben inderdaad wel een huisje met bed en kinderstoel, maar mijn dochter kennende is dat niet eigen dus niet goed, en kinderstoel en ledikant is voor baby, (ikke is groot meis, ikke wil wone stoel) dus denk dat ik dat kan vergeten, maar we zien het wel, ik heb zo'n ikea bedje, met steuntje, denk dat ik het steuntje meeneem en kijk of ik het op het andere bed kan monteren, kan ze er in iedergeval niet uitvallen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_47548895
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:09 schreef hestria het volgende:
parc loohorst, is een last minut boeking, dus hadden maar keus uit 2 huisjes, hebben inderdaad wel een huisje met bed en kinderstoel, maar mijn dochter kennende is dat niet eigen dus niet goed, en kinderstoel en ledikant is voor baby, (ikke is groot meis, ikke wil wone stoel) dus denk dat ik dat kan vergeten, maar we zien het wel, ik heb zo'n ikea bedje, met steuntje, denk dat ik het steuntje meeneem en kijk of ik het op het andere bed kan monteren, kan ze er in iedergeval niet uitvallen.
Meestal zijn het boxspring bedden en kun je het er niet op zetten.
Wij hebben thuis ook een ikeabedje met zo een steun
Komt wel goed joh
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:30:26 #202
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_47549505
Toen mijn dochter 2,5 was zijn we wel met haar naar de kinderdisco geweest, dat vond ze heel leuk (was op een Landal park). Voor het kinderclubje vond ik haar te klein, de meeste kinderen die daar komen zijn toch wel een stukje ouder volgens mij.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:53:29 #203
19529 Fendy
True Spirit
pi_47550349
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:52 schreef renzell het volgende:

[..]

Ben je van camperen of van hotels? Van vliegen of rijden? Van ver of dichtbij? Van hitte of kou? Van cultuur of natuur? Kortom: wa wilde zelf Fendy? Mijn ervaring in het reizen met een kleintje is dat het allemaal vrij gemakkelijk gaat, zolang je je er zelf gelukkig bij voelt. Als jij er geen probleem van maakt, doet Jay dat waarschijnlijk ook niet. Wij zijn, toen Juul ongeveer 4/5 maanden was, naar Spanje gereden (met de vouwwagen van mijn ouders ). Naar omgeving Barcalona (zodat we uitstapjes konden maken naar de stad ). En dat ging prima, geen enkel probleem. Ze zijn nog zo klein dat lange stukken rijden vaak redelijk goed gaat. Ik gaf borstvoedijg, dus kon ook tussendoor makkelijk even (bij)voeden op een tankstation als er paniek of verdriet was. Achteraf gezien baalde ik alleen dat we met die vouwwagen waren geweest. We kwamen echt op van die burgertruttenfamiliecampings terecht (waar mensen niet alleen hun voortent, maar ook de bosgrond er voor vegen.. ). Niks voor ons eigenlijk, wij houden van iets meer avontuur. We hebben ons er wel op aangepast hoor, en het was geen ramp, maar met een volgend kindje (áls die er ooit komt.. ) zou ik kiezen voor een manier van reizen die meer bij ons past (hostels bijvoorbeeld, en dan treinen ofzo). Natuurlijk ís het nu eenmaal zo dat je niet alles kunt doen zoals je dat met z'n tweeën kunt, maar om bij voorbaat al alles in het teken te stellen van het kind, vind ik wat overdreven. Jullie willen immers op vakantie, Jay maakt het alemaal niet uit. Die is vooral gelukkig als jij en Awakie de hele dag bij hem zijn , en als ie rustig kan slapen en op tijd z'n eten krijgt. Of dat nou op de Veluwe is of in Verwegistan.
Tsja, op zich is alles wel mogelijk denk ik, Awaak en ik zijn allebei zeilers en dat hebben we de afgelopen jaren dan ook met enorm veel plezier gedaan. Zeiljacht huren in Griekenland en daar lekker varen.
Ondanks dat het best zal kunnen met een kleintje leek het ons toch wel eng, je kunt autostoeltje vastriemen of een hangmatje maken in de boot zodat ie altijd recht hangt, maar toch...je weet nooit wat er kan gebeuren en individueel kunnen we ons allebei redden als het ding zinkt enzo

Verder maakt me het niet zo heel veel uit, vliegen, rijden, kamperen, hotel, appartement...als het er maar mooi weer is, leuke dingen te doen zijn en er lekker eten is ben ik al blij, de verre culturele reizen doen we wel als ie wat ouder is enzo...
Maar goed, we hebben nog wat tijd, maar misschien slaan we ook wel een jaartje over...dat kan ook
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:09:41 #204
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47553164
Oh ja, jullie zijn zeilers. Hmmm, ik kan me voorstellen dat dat inderdaad een van die dingen is die beter een paar jaar kunnen wachten. Wij zijn vorig jaar een weekje naar zo'n all in oord geweest, met het vliegtuig. Of nee, niet all in, maar wel vliegeis, busreis en appartement inbegrepen. Heel toeristisch (Gran Canaria), maar wel heerlijk. Zon, strand en water en vooral gewoon even weg. Misschien een goede test zoiets, als je (nog even) niets groots wilt doen deze zomer. Ik vond het erg fijn dat we dat appartement hadden, waar we konden koken als Juul in een slechte bui was, zodat we hem alvast in bed konden leggen. Als je zoiets doet, raad ik je echter wel aan om buiten het hoogseizoen te gaan, anders word je gillend gek. Ik althans wel.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 10:07:13 #205
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_47572947
Hoe gaat het met jouw wereldreisplannen Renzell?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:24:34 #206
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47579051
Hey Gaoxing!
Met de plannen, immer goed. Met de uitvoer ervan helaas minder. We zijn nu wel serieus aan het sparen voor een verre reis. Hebben al (of pas) 2000 euro op de bankrekening, maar nog 2500 in het vooruitzicht. Da's echter pas wel na het komende jaar weer. Dus we blijven maar uitstellen vanwege financiële beperkingen. Volgend jaar maart hebben we (volgens mijn berekeningen ) 5000 euro gespaard. Als we het dan nog over de zomer heen trekken, moeten er daar nog wel 2 bij kunnen komen en dan hebben we toch wel genoeg voor een mooie reis met z'n drieen dacht ik zo. Mijn droom is Agentinie (met wellicht een uitstap naar Paraguay en Uruguay). Vriendlief wil dolgraag naar Zuid-Afrika, maar met Argentinie ben ik al zo lang bezig (zelfs Spaans aan het leren). Dat moet hem gewoon worden. Tussendoor blijf ik steeds maar plannen maken waar nooit zelden iets van komt. Maar ach, ik blijf gewoon dromen. Want die reis die komt er, echt wel! En ergens is het misschien goed dat Juul dan ruim drie is. Ik denk gemakkelijker reizen dan met een baby of dreumes van anderhalf. Je ziet, ik blijf het gewoon van de bright sight bekijken...

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 23-03-2007 14:18:33 ]
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:33:43 #207
593 sjak
Juffie Bloem
pi_47579336
Dat klinkt heel erg spannend Renzell. Het ziet eruit dat we onze vakante moeten gaan annuleren door de operatie van Schanul. Dinsdag wordt de knoop doorgehakt door de chirurg, als hij het afraadt gaat het niet door. Uiteraard heb ik al veel info ingewonnen en de tegens lijken het van de voors te winnen
Lekker douchen!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:44:14 #208
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47579670
Wat jammer Sjak! Kunnen jullie in plaats daarvan niet later in het jaar een (korte) vakantie plannen zodat je in ieder geval even weg kunt?
pi_47579860
klöt'n sjak & schanul (& jets).
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:56:23 #210
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47580132
Balen zeg sjak, kun je niet weg. En iets in de buurt?

Wij gaan ook langzaamaan maar eens rondkijken naar een huisje oid in de buurt. Heerlijk lijkt me dat, even een weekje weg.

Jammer dat je zo ver weg woont Gao, anders kwamen we logeren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:03:20 #211
593 sjak
Juffie Bloem
pi_47580365
Later op vakantie gaat hopelijk wel door, alleen ik ben er NU zo aan toe (dreinmodus maar snel weer uit ) Het probleem is dat hij waarschijnlijk niets kan, dus het heeft ook gewoon geen zin om te gaan. Hij kan niet (goed) lopen, mag niet te veel in de zon, niet in de zee, niet te lang zwemmen, moet egenlijk elke dag revalideren etc. Nou ja, mijn beeld van z'n drietjes aan het strand moet ik gewoon maar even naar de zomer verplaatsen. Weet iemand een leuk huisje aan de franse kust of italiaanse meren?
Lekker douchen!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:09:39 #212
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47580598
wat leuk Renzell, Argentinie. dromen zijn mooi je hard sparen en jullie gaan erheen hoor, dat moet gewoon

wij gaan over een paar jaar wel weer verder weg, toen we met zn 2en waren gingen we veel verder weg (2 x mexico,en 1 x aruba bijv), en ergens zouden we nog wel weer een keer naar Mexico willen, maar geen haar op mij hoofd die eraan denkt om 13 uur (heenreis) in een vliegtuig te zitten met 2 erg jonge kinderen.
ik kan mij nog zo goed herinneren op 1 van die vluchten zat toen ook een stel met 2 kleine kindjes, dat was echt geen doen zag er echt niet leuk uit
wij wachten wel tot Romijn op zn minst 5 is, dan schiet dat al beter op.

Sjak wat balen
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:13:07 #213
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47580739
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 14:03 schreef sjak het volgende:
Later op vakantie gaat hopelijk wel door, alleen ik ben er NU zo aan toe (dreinmodus maar snel weer uit ) Het probleem is dat hij waarschijnlijk niets kan, dus het heeft ook gewoon geen zin om te gaan. Hij kan niet (goed) lopen, mag niet te veel in de zon, niet in de zee, niet te lang zwemmen, moet egenlijk elke dag revalideren etc. Nou ja, mijn beeld van z'n drietjes aan het strand moet ik gewoon maar even naar de zomer verplaatsen. Weet iemand een leuk huisje aan de franse kust of italiaanse meren?
Tuurlijk wil gewoon nú! Dat is geen dreinen, dat móet soms gewoon. Misschien kun je een goedkope paar dagen ergens in een huisje gaan zitten (desnoods Nederland, of anders bojvoorbeeld de Belgische Ardennen, dichtbij en tóch buitenland). Dan ben je er in ieder geval even uit.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:16:42 #214
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47580880
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 14:09 schreef Martineke het volgende:
wij gaan over een paar jaar wel weer verder weg, toen we met zn 2en waren gingen we veel verder weg (2 x mexico,en 1 x aruba bijv), en ergens zouden we nog wel weer een keer naar Mexico willen, maar geen haar op mij hoofd die eraan denkt om 13 uur (heenreis) in een vliegtuig te zitten met 2 erg jonge kinderen.
ik kan mij nog zo goed herinneren op 1 van die vluchten zat toen ook een stel met 2 kleine kindjes, dat was echt geen doen zag er echt niet leuk uit
Ja, ik vind 13 uur ook veel, maar het zou me er (in mijn situatie dan) toch niet van weerhouden om te gaan. Ik geloof dat 1 of 2 kinderen wat dat betreft een wereld van verschil is. Met 1 kun je de taken een beetje verdelen. Je om de beurt een paar uur met het kind bezighouden. Met twee is dat onmogelijk en ben je waarschijnlijk gewoon allebei 13 ur kei- en keihard aan het werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 23-03-2007 14:23:56 ]
pi_47581021
op de terugreis uit bangkok was er een moeder alleen met 2 kinderen aan boord, en die vloog zelfs al vanaf Taipei (taiwan) mee (een uur of 3 / 4 verder). meestal sliep wel 1 van beiden maar zij was er echt voortdurend mee in de weer. wat een toestand. ik had echt bewondering voor haar.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:27:46 #216
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47581302
In je eentje met twee vind ik ook petje af. Zo is een vriendin van mij een tijdje terug met haar twee kleintjes naar Zuid-Frankrijk gereden, en weer terug. De oudste was toen bijna 3, de jongste net 1. Redelijk stoere actie. Auto vol koek, luiers, billendoekjes, Sesamstraat cd's, boekjes, speelgoed, viltstiften, fruithapjes, en rijden met die hap.
pi_47640572
Wij vertrekken morgennacht voor een weekje Turkije Alleen de vliegtijden zijn echt verschrikkelijk, we vertrekken om 10 voor 5 in de ochtend en moeten dus midden in de nacht op schiphol zijn. Dat wordt dus een nachtje slaap overslaan. Ik hoop dat Myrthe wel een beetje zal slapen, we gaan d'r heel vroeg naar bed doen morgenavond zodat ze vast wat voor kan slapen (we vertrekken om kwart voor 1 's nachts thuis weg). Maar ik vrees dat ze nog helemaal geen zin heeft in slapen zo vroeg op de avond. Maar ja, we zien wel, we hebben een week om bij te slapen daar in ieder geval allemaal!
  zondag 25 maart 2007 @ 18:35:01 #218
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47646740
heel veel plezier Ladybos
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 25 maart 2007 @ 20:11:36 #219
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47649598
Wij zijn de laatste keer ook zo midden in de nacht vertrokken Ladybos. Hopelijk vind Myrthe de reis zo spannend en leuk dat ze er helemaal geen last van heeft. Ik vond het trouwens wel lekker om zo in het vakantieritme te komen. Als je aankomt vast even lekker zwemmen, een later middagslaapje en 'savonds lekker mee uit eten. Geniet ervan!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 25 maart 2007 @ 20:19:03 #220
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47649815
veel plezier LadyBos ik ben benieuwd hoe de vliegreis ging zo vroeg. wij gaan nl om 06.05 vliegen smorgens, en moeten dus om half 3 snachts weg hier.
pi_47650129
Veel plezier Ladybos! Dat tijdstip om te vliegen komt nog enigzins in de buurt van iets schappelijks, maar de tijd waarop je van huis weg moet . Hopelijk hebben jullie er niet teveel last van en rusten jullie lekker uit op vakantie! Geniet ervan!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_47653631
Leuk Ladybos!

Wij zijn nu ook bezig een midweekje weg voor te bereiden, heb alleen de indruk dat de voorbereiding en 't opruimen na afloop meer tijd gaan kosten dan het midweekje zelf. Allerlei last-minutes worden ook gewoon voor je neus weggekaapt.
  maandag 26 maart 2007 @ 04:15:28 #223
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_47661880
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:56 schreef YPPY het volgende:Jammer dat je zo ver weg woont Gao, anders kwamen we logeren.
Misschien best lekker Yp, wat zon op je bol

Leuk zo'n lange-termijn-plan Renzell! Ik blijf trouwens bij m'n (veel) eerdere mening: reizen met een baby is niet zo moeilijk, maar tweejarigen dienen vermeden te worden

Martineke, lange vluchten met kleine kinderen hoeven echt niet zo erg te zijn. Het ligt erg aan je eigen instelling ("zo, nou ga ik eens lekker een paar uur slapen" is bijvoorbeeld geen best uitgangspunt) en natuurlijk aan je kind. 'Kort houden' en overal meteen bovenop zitten helpen, evenals een draagbare dvd-speler

Ik laat ze trouwens wel altijd vlak voor het boarden flink uitrazen met rare, hele wilde spelletjes. Erg leuk om dan de mensen eromheen te zien wanhopen: "OMG, daar moet ik zo naast zitten" . Maar tegen de tijd dat ze aan boord gaan zijn het lammetjes
  maandag 26 maart 2007 @ 08:54:09 #224
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47662682
quote:
Op maandag 26 maart 2007 04:15 schreef Gaoxing het volgende:
Leuk zo'n lange-termijn-plan Renzell! Ik blijf trouwens bij m'n (veel) eerdere mening: reizen met een baby is niet zo moeilijk, maar tweejarigen dienen vermeden te worden
Precies. Daarom wacht ik ook lekker tot ie drie is...

Goed idee trouwens, die kids flink laten uitrazen voor ze het vliegtuig in moeten. Die ga ik onthouden.
  maandag 26 maart 2007 @ 09:02:26 #225
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47662793
Ladybos veel plezier.

Weet iemand hie rnog wat leuks te doen/zien in tjechie?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 26 maart 2007 @ 10:06:00 #226
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_47663923
Ladybos hele prettige vakantie toegewenst ... have fun!

Ik ben ook benieuwd hoe het met Twan gaat, voor het eerst "bewust" vliegen. Maar hij gaat voordat hij met ons naar Portugal gaat, nog eerst 12 dagen met zn vader naar Turkije. Dan hoor ik wel hoe het dan gegaan is en kunnen wij ons voorbereiden.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:09:15 #227
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47663978
Veel plezier Ladybos. Zo'n nachtelijk avontuur kan best meevallen hoor. Misschien vind ze het wel superspannend allemaal. Geniet ervan!
  maandag 26 maart 2007 @ 11:52:15 #228
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47666935
quote:
Op maandag 26 maart 2007 04:15 schreef Gaoxing het volgende:

[..]


Leuk zo'n lange-termijn-plan Renzell! Ik blijf trouwens bij m'n (veel) eerdere mening: reizen met een baby is niet zo moeilijk, maar tweejarigen dienen vermeden te worden

Martineke, lange vluchten met kleine kinderen hoeven echt niet zo erg te zijn. Het ligt erg aan je eigen instelling ("zo, nou ga ik eens lekker een paar uur slapen" is bijvoorbeeld geen best uitgangspunt) en natuurlijk aan je kind. 'Kort houden' en overal meteen bovenop zitten helpen, evenals een draagbare dvd-speler
laat ik nou net een 2 jarige hebben
en als we op vakantie een bijna 1 jarige ook nog.

daarom vliegen we maar 2 uur en 15 min
  maandag 26 maart 2007 @ 12:02:27 #229
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_47667225
Martineke, ik ben toen ook naar Menorca gevlogen en toen we gingen inchecken zei de baliemedewerkster dat wij naar het buggy-eiland gingen met de buggy-vlucht. Ze had niks te veel gezegd; het hele vliegtuig zat vol met kinderen. Ik had me zo'n zorgen gemaakt, maar in het lawaai en de drukte van al die kinderen waren die van mij zelfs nog rustig te noemen

Dus je hoeft je er in ieder geval niet druk over te maken dat jouw kinderen voor overlast bij de rest van de passagiers gaan zorgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:09:18 #230
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49889779
Ik wil eigenlijk niet gaan vliegen met een klein kindje, maar ook niet al te ver rijden (normaal is het vaste recept hier zuid-frankrijk).
Waarschijnlijk wordt het nu een bungalow ergens aan de belgische kust of noordfrankrijk ofzo. Maar heeft iemand misschien tips om te zoeken, een leuke site. Ik ben in huisjes niet zo ervaren en kom niet verder dan landall en centerparcs, maar die zijn erg duur?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49890135
Wij gaan van 4 t/m 18 augustus naar een camping in Zuid-Duitsland. Vind dat al ver genoeg (we wilden eerst naar Hongarije). Vind het wel heel spannend, dit wordt de eerste keer dat we met Sarah op vakantie gaan. En we gaan ook nog kamperen!
13 juli gaan we eerst een weekend proefkamperen in Giethoorn, kijken hoe Sarah het vind om in een tent te slapen, en wat we zo'n beetje nodig zijn
owwww ben nu al zooo zenuwachtig ervoor!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:20:37 #232
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49890207
Kamperen lijkt me leuker, maar met een baby in een tent zie ik nog niet direct zitten. Misschien volgend jaar?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49891005
Waarom zie je dat niet zitten PM?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:46:29 #234
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49891283
In onze tent kun je niet makkelijk staan, is niet beestjesproof (!) en voeden (borstvoeding) is handiger op bed of een fijne stoel.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49891411
Er zijn ook campings met luxe tenten om te huren. Deze hebben vast wel goede kampeerstoelen en goede bedden. Of gaan jullie liever primitief?
pi_49893040
Ik ga dit jaar voor het eerst weer eens op vakantie, sinds 12 jaar, en nu met dochter, naar engeland, met de tent.
Myrddin is dan bijna een jaar, dus ik ben heel erg benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen.
Eerst een stuk met de auto, dan de boot, en dan weer met de auto, ben zo enorm benieuwd.
mama van Myrddin
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:57:51 #237
102760 Igraine
Headache
pi_49894202
WIj zijn net terug uit Engeland Misticle. Het is bij ons heel goed gegaan, ik zag er best wel een beetje tegenop maar het viel 100% mee. Wij zijn met de boot van Calais naar Dover gegaan. In Engeland hebben we een overnachting gedaan in Brighton en zijn de volgende dag verder gereden naar Devon. Een week later zijn we van Devon naar Canterbury gereden, dus ook weer een flink stuk en hebben daar nog twee nachten overnacht.
Over het kamperen kan ik niks zeggen want dat is niet mijn ding, maar Engeland daarentegen wel!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_49899189
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:49 schreef Stiekemurd het volgende:
Er zijn ook campings met luxe tenten om te huren. Deze hebben vast wel goede kampeerstoelen en goede bedden. Of gaan jullie liever primitief?
Weet je ook waar? Wij hebben weleens een tent gehuurd maar dat was een oud barrel dat niet beviel.
pi_49905423
Hi Igraine,

Ik ben enorm benieuwd. Wij gaan ook van Calais naar Dover. Ik moet eerst nog een nieuw autozitje kopen voor Myrddin, tent en benodigdheden heb ik al. Hopelijk past ook het campingbedje in de tent.
We gaan van zaterdag tot en met woensdag naar avebury, daar ga ik ook een jaarfeest meemaken. Daarna naar Stonehenge en daar een nachtje in een bed and breakfast en dan de volgende dag weer richting nederland.
Best wel een druk schema dus. Ik ben heel erg benieuwd.
mama van Myrddin
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:38:20 #240
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49905532
PM, wij hebben twee jaar geleden zo'n stacaravan gehuurd van VacanSoleil in de Loire-streek. compleet ingericht en kinderstoel, campingbedje e.d. zijn aanwezig.

Er zijn meerdere organisaties die zoiets aanbieden: Eurocamp, VrijUit, VacanSoleil.. Volgens mij bieden ze ook allemaal wel ingerichte tenten aan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:43:22 #241
102760 Igraine
Headache
pi_49905775
Oh ja Avebury wilde ik ook nog langs maar zijn op de terugweg wel langs Stonehenge gegaan. Ik wilde mijn dochter daar graag voorstellen. 9 maanden voor haar geboorte waren we er ook. Het was voor mij deze keer dus extra bijzonder.

Maar het klinkt als een geweldige reis. Wiltshire en Somerset zijn wel mijn favoriete gebieden tot nu toe moet ik zeggen. Een druk schema maar het gaat vast allemaal goed, als je maar relaxed blijft eronder.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_49906603
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:20 schreef PM-girl het volgende:
Kamperen lijkt me leuker, maar met een baby in een tent zie ik nog niet direct zitten. Misschien volgend jaar?
Zo dacht ik ook 2 jaar geleden (en nog steeds eigenlijk), PM-girl. Wij hebben toen met Randy (die toen 8 maanden was) een stacaravan gehuurd. Zo zit je zo dicht mogelijk bij 'camperen' in de zin dat je meer buiten leeft en niet het idee hebt dat je in een huisje zit maar heb je toch de minimale luxe die je prettig vindt met een baby. Kan het je echt aanraden. Om te zoeken zou ik 'stacaravan', 'camping' en een trefwoord van wat je wilt van de omgeving (bijv. 'bosrijk' of de streeknaam) invoeren op google en zo eens rondsnuffelen.

Wij gaan dit jaar wel erg luxe en ook nog eens gratis! Mijn ouders wonen in Drenthe en gaan zelf 2 weken op vakantie in de nazomer. Wij gaan dan lekker in hun huis, dus van alle gemakken voorzien en toch lekker aan de andere kant van het land. Ideaal met 2 kleine hummeltjes. Heb er nu al zin in.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:09:46 #243
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49907109
Even een minder vrolijke noot .

Wij zijn vorig jaar (kinderen toen 4 en 1.5 jaar) ook in een caravan in Spanje geweest. Leek ons ideaal, zo'n alvast klaarstaande, ingerichte caravan.
Was het ook, schoon, alles bij de hand, helemaal prima.

Maar.... iedere ochtend werden de kinderen wakker van de fluitende vogeltjes, en waren met geen stok, dreigementen, eten en andere tips en trucs meer tot slapen te bewegen.
De vogeltjes begonnen rond half 5 .

Dit jaar blijven we maar eens thuis .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49908151
Wij zaten in Limburg destijds. En Limburgse vogeltjes slapen uit....
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:33:16 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49908205
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:32 schreef Mammietje het volgende:
Wij zaten in Limburg destijds. En Limburgse vogeltjes slapen uit....
Ah, goeie tip .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:57:04 #246
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49916017
Leah!

Stacaravan, dat is ook nog een idee ja! Vanavond nog eens goed gaan zoeken!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49917810
Mammietje, moet altijd lachen als ik hoor dat mensen naar Drenthe op vakantie gaan (komt omdat ik in Drenthe woon )
maar dat zullen anderen misschien ook wel hebben

Ik wilde graag in een bungalow of huisje op een camping, maar mn vriend niet. 2 jaar geleden grote tent gekocht en nog nooit gebruikt, dus daarom wil hij daarmee op vakantie. zie er nog wel een beetje tegen op, maar komt wel goed! hoop ik hihi
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_49929193
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:43 schreef Igraine het volgende:
Oh ja Avebury wilde ik ook nog langs maar zijn op de terugweg wel langs Stonehenge gegaan. Ik wilde mijn dochter daar graag voorstellen. 9 maanden voor haar geboorte waren we er ook. Het was voor mij deze keer dus extra bijzonder.

Maar het klinkt als een geweldige reis. Wiltshire en Somerset zijn wel mijn favoriete gebieden tot nu toe moet ik zeggen. Een druk schema maar het gaat vast allemaal goed, als je maar relaxed blijft eronder.
Nou als het was is, is het misschien nog wel het verhuizen waard ook
mama van Myrddin
pi_49929993
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:25 schreef Misticle_lightning het volgende:

[..]

Nou als het was is, is het misschien nog wel het verhuizen waard ook
Tja dat is jarenlang mijn droom geweest (en nog eerlijk gezegd) maar zowat niet haalbaar. Ben je weleens in Glastonbury geweest? Dat is zo leuk!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:49:02 #250
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49930007
Het is hier vast al eens eerder voorbij gekomen, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met een (lange) vliegreis met een baby van rond de 4/5 maanden?

Wij zouden namelijk rond de kerst graag naar Seattle (9/10 uur vliegen) willen om blobster (verwachte aankomstdatum: 28 juli) aan de schoonfamilie te laten zien, maar ik heb eigenlijk geen idee of het wel te doen is voor zo'n klein ding. Sommige mensen zeggen dat het beter is om met een hele kleine baby te vliegen dan met eentje die al meer richting een jaar gaat en anderen zeggen weer precies het tegenovergestelde..
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:21:21 #251
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49933288
jellyrose, ik heb alleen ervaring met een maand of 10, maar ik zal volgende week een vriendin vragen, die met een veel kleiner humpje (maand of 2) net 11 uur heeft gevlogen.

Oh nee, wacht eens.... mijn jongste was 6 maanden toen we iets kortere vluchten hebben gemaakt (5,5 uur, een paar keer). Hij hield zich erg goed. Soms een beetje onrustig, maar dan loop je even naar de pantry, hebben ze wat te zien, en klaar. Verder is borstvoeding echt een uitkomst! Uk hield daar erg van, en als het aan hem lag, bleef hij gewoon de hele reis vastgekoppeld liggen. Als hij gedesorienteerd wakker werd, voelde het meteen vertrouwd, en viel hij weer in slaap.

Als je geluk hebt, kunnen ze in een wiegje, maar bij ons was dat nooit een succes. Als je alleen reist (maar ik begrijp dat dat niet de bedoeling is), is het wel erg lekker als je je handen even vrij kunt hebben.
pi_49935603
Wat is je eerste prioriteit als je met kinderen op vakantie gaat?

Ga je dan ergens naartoe waar het vooral voor de kinderen leuk is, of denk je vooral aan wat jij leuk vindt? Of probeer je een combinatie te vinden?
Dit vraag ik omdat een kennis van me zegt dat ik egoistisch ben als ik zeg dat ik voor mezelf op vakantie ga en niet voor de kinderen.
Natuurlijk wil ik dat ze het leuk vinden, maar het hele jaar ben ik al bezig met wat zij willen en de vakantie is echt een tijd dat ik aan mezelf denk. IK wil het leuk hebben, dat betekent naar musea gaan, kastelen bezichtigen, wandelingen maken, dat soort dingen en de kindjes gaan mee.
Ze vinden niet alles even leuk, maar zijn lopen gewend (we lopen heel veel) en houden ook wel van dingen zien die ze anders niet zouden zien, daar zijn ze mee opgegroeid, dat deden we al toen ze net geboren waren.
Ik snap wel wat ze zegt, maar vind het nogal kortzichtig, ik ben niet een ouder die het wel goed vindt als de kinderen het maar naar hun zin hebben, ik wil het ZELF ook naar mijn zin hebben.

Hoe zit dat bij jullie andere ouders?
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:32:12 #253
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_49935650
Kijkt ut eens : Op vakantie met (kleine) kinderen deel 2

Dan gaat ut niet lang duren voor hier (denk ik) een slotje op mag!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_49935733
Mijn ouders deden het ook ongeveer zo, nu ik alleen op vakantie ga is het wel helemaal de andere richting op!

Was ook altijd wandelen, dingen bekijken enz... maar dan wel op een camping waar voor ons (mij en mn jongere broertje) ook genoeg te doen was!

Is dus een balans geweest, omgeving veel te doen, camping ook!
All management is Strategic Management.
pi_49935742
Okee, dan plak ik um daar!

Ik kan nooit iets vinden hier!
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 18:35:57 #256
5428 crew  miss_sly
pi_49935807
Ik heb nog geen kinderen, maar ik vind je inderdaad wel ietwat egoistisch overkomen, als ik het zo lees.

Ik begrijp op zich je standpunt wel, maar ik zou denken dat wanneer we als gezin met kinderen op vakantie gaan, het niet gaat om wat IK leuk vind, maar om wat WE leuk vinden.
Als ik dan mijn eigen idee van vakantie ook zo belangrijk vind, ga ik nog een keer alleen, met een vriendin of met partner zonder kinderen weg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_49935808
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:34 schreef GodsSon het volgende:
Mijn ouders deden het ook ongeveer zo, nu ik alleen op vakantie ga is het wel helemaal de andere richting op!

Was ook altijd wandelen, dingen bekijken enz... maar dan wel op een camping waar voor ons (mij en mn jongere broertje) ook genoeg te doen was!

Is dus een balans geweest, omgeving veel te doen, camping ook!
We gaan nu met een paar andere stellen met kinderen, dus het zal altijd wel goed komen, neem wat speelgoed(nioet teveel) en stiften(altijd goed) mee en het komt wel goed! Die hebben het overal wel naar hun zin.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:36:12 #258
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_49935817
Die zoekfunctie is wel eens van slag, dus niet gek dat je soms wat kan vinden!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_49935904
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nog geen kinderen, maar ik vind je inderdaad wel ietwat egoistisch overkomen, als ik het zo lees.

Ik begrijp op zich je standpunt wel, maar ik zou denken dat wanneer we als gezin met kinderen op vakantie gaan, het niet gaat om wat IK leuk vind, maar om wat WE leuk vinden.
Als ik dan mijn eigen idee van vakantie ook zo belangrijk vind, ga ik nog een keer alleen, met een vriendin of met partner zonder kinderen weg.
Kinderen vinden het overal wel leuk, ik word letterlijk gek als ik de hele dag op een camping of in een hotel zxou moeten zitten(heb ik wel geprobeerd overigens) ik word chagrijnig en ben gewoon niet te genieten.
Mijn dochtertjes vermaken zich overal, ik niet, dus denk ik in eerste instantie aan mezelf.
Bovendien zal ik ze heus niet de hele dag naar mummies laten kijken ofzo, da's gewoon saai, kan ik goed begrijpen.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:50:04 #260
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_49936342
Als mijn kinderen het naar hun zin hebben, heb ik ook vakantie . In de praktijk betekent dat dat we gaan kamperen (binnen Nederland, geen uren en uren in een auto waarin al na een half uur het eerste 'zijn we er al' van de achterbank klinkt), zodat ze lekker kunnen ravotten. Wél in een omgeving waar ook het een en ander te doen is, dit jaar staat iig Het verscholen dorp op het programma.

Mijn ouders hadden overigens de regel de ene dag wandelen/cultuur, de dag erna 'niets'. Is altijd prima bevallen .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_49936839
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:50 schreef es70 het volgende:
Als mijn kinderen het naar hun zin hebben, heb ik ook vakantie . In de praktijk betekent dat dat we gaan kamperen (binnen Nederland, geen uren en uren in een auto waarin al na een half uur het eerste 'zijn we er al' van de achterbank klinkt), zodat ze lekker kunnen ravotten. Wél in een omgeving waar ook het een en ander te doen is, dit jaar staat iig Het verscholen dorp op het programma.

Mijn ouders hadden overigens de regel de ene dag wandelen/cultuur, de dag erna 'niets'. Is altijd prima bevallen .
Dat van die autorit, onze kindjes zijn daar vrij gemakkelijk in, misschien ook omdat ze van kleins af aan al lang in een auto gewend zijn.
En ik heb het niet perse naar mijn zin als zij het naar hun zin hebben, ik stel hun belangen altijd voorop, heb nooit vrij, (vind ik niet erg overigens)maar in de vakantie wel, dat is mijn/onze tijd.
Ik vind het belangrijk dat ze het naar hun zin hebben, maar niet het allerbelangrijkst als ik op vakantie ben. Als ze het echt NIET naar hun zin hebben, betekent dat wel dat ik het ook niet naar mijn zin heb, dus zal ik niet dingen gaan doen waarvan ik weet dat ze er een hekel aan zouden hebben.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:05:04 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49936901
Bij nader inzien toch maar even open houden.
De insteek is iets anders dan die andere.
Die andere vraagt om suggesties, deze vraagt om 'discussie' mbt wat je gaat doen en voor wie.
***
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:15:48 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49937291
Moet je hem wel open doen doos.
Heb het even 'achter' gezet ter beoordeling van Lois.
***
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:17:30 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49937351
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:12 schreef MaLo het volgende:
JamesBrowny,

bij ons is het zo dat de gezinsvakantie er één is waar we het allemáál zoveel mogelijk naar ons zin hebben. Dat betekent dat we voor onze dochter veel tijd doorbrengen op het strand en in het zwembad, en dat we een complex hebben uitgekozen met een speeltuin en een minidisco.
Ook met uitjes letten we er op dat ze leuk zijn voor haar. Dus we gaan niet naar musea, maar bijvoorbeeld naar een dierenpark pf een waterpretpark (dat vinden we allemaal leuk).

We zullen ook heus wel een keer een stad gaan bezichtigen of winkelen, maar dan doen we dat korter dan normaal.

Een jengelend kind verpest mijn vakantie erger dan het niet bezoeken van musea of het niet maken van urenlange wandelingen.

Voor MEZELF ga ik met mijn vriend met ons tweetjes gemiddeld twee keer per jaar een weekendje weg, dan gaan we naar musea, kastelen, uren wandelen en "shop till we drop". Of een keer met een vriendin een shopweekend. Dat zijn minivakanties die puur voor mezelf zijn.
Mijn dochter wordt dan gruwelijk verwend bij opa en oma, dus dat zijn voor haar ook leuke weekendjes.
***
pi_49937488
Mijn kinderen vinden het leuk om dingen te bezichtigen.
De oudste (6) vroeg of we alsjeblieft naar een kasteel gingen kijken.
Ze jengelen ook niet, zijn sowieso heel veel gewend, want ze gaan al van kleins af aan overal mee naartoe.
Ik ben niet te genieten als ik de hele dag niks kan doen, dan word ik gillend gek.
Natuurlijk neem ik ze niet de hele dag mee mummies kijken, maar schilderijen vinden ze best leuk, als je er iets van maakt.
Ik vraag altijd welke schilderijen volgens hen "bewegen" (bv)daar kunnen we uren over praten, dat vinden ze echt leuk.
We gaan met vrienden met kinderen, dus dat zit sowieso wel goed, het is ook niet zo dat ik alleen wil dat ik het leuk heb, maar ik ga wel voornamelijk op vakantie omdat ik dat wil, anders kan ik ook in de achtertuin een tentje opzetten, dat vinden ze net zo leuk, maar ik niet.
Natuurlijk vind ik het belangrijk dat zij het leuk hebben, maar het is niet per definitie zo dat ik het leuk heb, als zij het leuk hebben, al is het wel per definitie zo dat ik het niet leuk heb als zij het niet leuk hebben(gejengel dus)
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:53:10 #266
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_49938870
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:20 schreef JamesBrowny het volgende:
Mijn kinderen vinden het leuk om dingen te bezichtigen.
De oudste (6) vroeg of we alsjeblieft naar een kasteel gingen kijken.
Ze jengelen ook niet, zijn sowieso heel veel gewend, want ze gaan al van kleins af aan overal mee naartoe.
Ik ben niet te genieten als ik de hele dag niks kan doen, dan word ik gillend gek.
Natuurlijk neem ik ze niet de hele dag mee mummies kijken, maar schilderijen vinden ze best leuk, als je er iets van maakt.
Ik vraag altijd welke schilderijen volgens hen "bewegen" (bv)daar kunnen we uren over praten, dat vinden ze echt leuk.
We gaan met vrienden met kinderen, dus dat zit sowieso wel goed, het is ook niet zo dat ik alleen wil dat ik het leuk heb, maar ik ga wel voornamelijk op vakantie omdat ik dat wil, anders kan ik ook in de achtertuin een tentje opzetten, dat vinden ze net zo leuk, maar ik niet.
Natuurlijk vind ik het belangrijk dat zij het leuk hebben, maar het is niet per definitie zo dat ik het leuk heb, als zij het leuk hebben, al is het wel per definitie zo dat ik het niet leuk heb als zij het niet leuk hebben(gejengel dus)
Mijn dochter jengelt ook nauwelijks, maar als ik haar een dag mee zou nemen naar een museum zou ze wel gaan jengelen denk ik . Maar mijn dochter is net 3, dus die wordt nog niet lang geboeid door kastelen en schilderijen. Misschien dat het wel anders is als ze 6 zijn...

Wij kiezen er voor nu in ieder geval voor om uitstapjes te kiezen die voor ons allemaal leuk zijn, dan verloopt de vakantie op de meest relaxte manier.

We gaan dit jaar trouwens naar Mallorca. Dat is maar 2 uur vliegen en je hebt er genoeg dingen om je als jong gezin 2 weken te vermaken.
We gaan al over 14 dagen .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:04:59 #267
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49939395
Wij gaan we echt ergens heen waar onze dochter het naar haar zin heeft. Dat houd in dat we sinds vorig jaar en dit jaar weer naar een camping gaan en het liefst een kindercamping want ik wil wel enigsinds luxe aan sanitair.

Maar als zij het naar haar zin heeft hebben wij het ook. Ze kan de hele dag rond rennen, zwemmen, spelen, speeltuin en we gaan regelmatig er op uit want ook dat kan tussen door daar hoef je niet ver voor weg. Hier zijn ook kastelen en bossen om te wandelen of fietsen.

Ondertussen word ze dood moe slaapt heerlijk in de avond hebben wij heerlijk de tijd voor ons zelf. en als ze zelf lekker speelt kunnen we ook lekker onze gang gaan.

Ja dat is voor ons vakantie.
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:14:10 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49939805
Ik ben het wel eens met JamesBrowny. En ik vind het niet egoistisch dat ik met de beste wil van de wereld niet kan zeggen dat ik het naar mijn zin heb als de kinderen het maar naar hun zin hebben.
Ik merk dat ik sinds ik kinderen heb sowieso al heel weinig van de dingen meer doe die ik vroeger echt leuk vond. En na 5 jaar breekt dat wel eens op.
Vakantie is eigenlijk de uitgelezen manier om echt eens bij te komen, maar vakanties op campings en bungalowparken vind ik echt niet leuk. En zwembaden vind ik echt heel verschrikkelijk.
Vorig jaar hebben we een leuke vakantie gehad in Oostenrijk. 's Ochtends gingen we met de kinderen de bergen in en 's middags gingen we naar zwembaden/speeltuinen/dierentuinen en dergelijke. Op die vakantie heb ik echt even kunnen teren en daarvan heb ik geleerd dat het toch ook heel belangrijk is om ook te doen wat je zelf leuk vindt. Voor de kinderen moet dat toch ook leuker zijn dan een chagarijnige moeder.
Tja, mijn dochter vond de vakantie in Oostenrijk dan wel niet zo leuk als de jippie-a-jee vakantie in Menorca (zo genoemd door mijn dochter wegens de kinderdisco), maar dat is dan jammer.

[ Bericht 8% gewijzigd door livelink op 30-05-2007 20:34:00 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator woensdag 30 mei 2007 @ 20:29:09 #269
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49940461
We gaan deze even laten samenvoegen met Op vakantie met (kleine) kinderen deel 2
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:43:56 #270
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49941163
JamesBrowny, mijn ouders gingen altijd op vakantie hoe zij het wilden. Geen camping waar wij een zwembad hadden of ander vertier, maar primitief en veel naar musea en dergelijke. Ik vind het achteraf raar en ook een beetje stom dat ze zo weinig ingesteld waren op dat waar wij behoefte aan hadden. Een middenweg (zoals je misschien ook wel van plan bent) lijkt mij veel beter dan dat wat mijn ouders kozen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:53:03 #271
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_49941539
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:29 schreef Lois het volgende:
We gaan deze even laten samenvoegen met Op vakantie met (kleine) kinderen deel 2
Ja jezus, blijven jullie bezig . Topics apart, topics samen, topics apart, topics samen
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_49944869
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:08 schreef CrazyMoon het volgende:
Mammietje, moet altijd lachen als ik hoor dat mensen naar Drenthe op vakantie gaan (komt omdat ik in Drenthe woon )
maar dat zullen anderen misschien ook wel hebben
Crazymoon, ik ben zelf de laatste die 10 jaar terug verwacht had het leuk te vinden om in Drenthe op vakantie te gaan! Ik ben zelf opgegroeid in Drenthe en vond het echt VERSCHRIKKELIJK daar! Ben dan ook zodra ik 18 jaar was het huis uitgevlucht en de afsluitdijk over gerend! Nu ben ik 17 jaar verder en ik zou er nog steeds niet willen wonen, maar 'mis' het natuurschoon wel eens. Mijn man is gek van bossen en hei en ach... voor ons is het toch de andere kant van het land! Als we er komen (hooguit 4 keer per jaar) dan komen we er om een middagje op visite te gaan bij mijn ouders, dus van de provincie zie je dan eigenlijk niets behalve de kortste route er naar toe! En wat ik er ook wel leuk aan vind, misschien kom ik er nog eens héél oude bekenden tegen zoals klasgenoten ofzo... dat gebeurt me namelijk nooit!
  donderdag 31 mei 2007 @ 04:51:46 #273
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49953334
Ik doe ook dingen die ik leuk vind, op vakantie. En laten de kinderen dat nou ook leuk vinden! We zoeken accommodatie die voor hun iets aantrekkelijks biedt (zwembad! Niets ontspant ze zo goed na een dag met ons op sleeptouw), maar in een buurt die voor ons voldoende interessants biedt, of dat nu musea, natuur, of een stad zijn.

Volgens mij kun je een kind vrijwel alles verkopen, als je het maar goed brengt, en het niet te lang doet. En als er balans is, er ontspanning tegenover iets zwaarders staat. Als ik echt een dag full-on wil gaan, ga ik -ook op vakantie- wel een dagje alleen weg. Echt je zin doordrijven, en alleen maar doen waar je zelf behoefte aan hebt vind ik niet zozeer egoistisch, als wel verschrikkelijk stom, want dat geeft geen fijne vakanties

Grappig trouwens, die 'Drenthe-discussie'. Wij wonen in Thailand en gaan met veel plezier op vakantie in..... juist ja: Drenthe
pi_49953586
Ik zou ook echt niet mijn dingen opdringen zodat ze zich de hele dag vervelen hoor, dat zou ook idd gewoon stom zijn, want dan hebben zij het niet naar hun zin en (als gevolg) ik ook niet.
Ik ga trouwens ook dagen alleen weg (wandelen, dat houden de kindjes nog niet zo lang vol en mijn vriend houdt er niet zo van)
Ik vind het altijd raar als mensen zeggen dat het egoistisch is, de rest van het jaar staat alles in het teken van hen, de vakantie staat vooral in het teken van ons (papa en mama)maar dat wil niet zeggen dat je kinderen het niet naar hun zin kunnen hebben.
Die kennis van ons zei dat je geen enkel kind een plezier doet met een bezoek aan een museum, maar dat ligt ook aan hoe je je kinderen opvoedt en wat je er zelf van maakt, dat wil soms maar niet doordringen.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49956309
Wij hebben speciaal een camping gezocht waar veel dingen in de buurt is, zodat we niet steeds in de auto te hoeven om iets leuks te bezichtigen. Sarah is toch nog te klein om speciaal daarvoor een camping uit te zoeken. Als Sarah wat groter is, zal het wel anders zijn.
Hoe mijn ouders het deden vond ik altijd wel leuk. De ochtend was voor het gezin (dingen bezichtigen (vooral kerken), wandelen enz) en 's middags mochten we zelf weten wat we gingen doen.
Ze hadden wel altijd campings uitgezocht waar leuke dingen te doen zijn, zoals een rodelbaan in de buurt, zwembad bij de camping, pretparkje in de buurt enz.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 10:14:29 #276
5428 crew  miss_sly
pi_49956569
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 07:40 schreef JamesBrowny het volgende:
Ik zou ook echt niet mijn dingen opdringen zodat ze zich de hele dag vervelen hoor, dat zou ook idd gewoon stom zijn, want dan hebben zij het niet naar hun zin en (als gevolg) ik ook niet.
Ik ga trouwens ook dagen alleen weg (wandelen, dat houden de kindjes nog niet zo lang vol en mijn vriend houdt er niet zo van)
Ik vind het altijd raar als mensen zeggen dat het egoistisch is, de rest van het jaar staat alles in het teken van hen, de vakantie staat vooral in het teken van ons (papa en mama)maar dat wil niet zeggen dat je kinderen het niet naar hun zin kunnen hebben.
Die kennis van ons zei dat je geen enkel kind een plezier doet met een bezoek aan een museum, maar dat ligt ook aan hoe je je kinderen opvoedt en wat je er zelf van maakt, dat wil soms maar niet doordringen.
Het is het vetgedrukte waar ik wat moeite mee heb, eigenlijk. Als de vakantie in het teken van papa en mama staat, is het misschien verstandiger als die er een weekje samen op uittrekken?

Vakantie met het gezin staat voor mijn gevoel in het teken van het gezin
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:28:48 #277
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49956968
Dat had ik dus ook, maar ik heb de indruk dat het er alleen een beetje beroerd uit komt Als je het afzet tegen iemand die ervan overtuigd is dat je op vakantie alleen maar 'kinderdingen' moet doen, kan ik me voorstellen dat je het zo uitdrukt. 'Volwassen' uitstapjes kunnen best zo gebracht worden dat ze voor kinderen ook leuk zijn.
pi_49957014
Wij gaan ook naar . Drenthe! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:35:14 #279
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49957166
Heb je nog tips daar Gao?
Nu hebben we nog vooral voor onszelf gekeken. Anna boeit het toch niet waar we heen gaan. Als er een overdekt zwembad is, vind ik het al goed.

Bij ons thuis was het vroeger juist andersom. Ik wilde naar museum, oude gebouwen, kerken en de natuur in. Mijn moeder, broertje en zusje bleven het liefst hele dagen op de hotelkamer of op een terras.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49958759
Wij gaan over een maandje ook een grote reis maken, Voor het eerst met Yuliya... We gaan famlie bezoeken in Rusland, en helaas is dat dan wel meteen een behoorlijke reis...Eerst 3,5 uur naar Moskou en dan 30 uur in de trein....De trein is erg luxe(Eigen coupe, grote bedden, etc), dus dat is geen probleem, alleen het vliegen....Hoe zit het met de Buggy? We hebben nu een bugaboo Chameleon die we mee wilden nemen, maar kan die mee de cabine in? of wordt die gewoon in het laadruim gegooit op het monent dat je in het vliegtuig stapt? Anders willen we een buggy kopen, het liefst de maclaren, heeft iemand ervaring met deze buggy en vliegen? Kan die mee de cabine in?
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:40:29 #281
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49959316
Of de buggy al dan niet de cabine ingaat ligt vaak meer aan de luchtvaartmaatschappij dan aan de buggy Dynia. Bij ons is de Quinny een paar keer gewoon in de cabine gegaan, en het mini-reisbuggietje ging net voor vertrek in het ruim.

Als je net voor aankomst de steward(-ess) waarschuwt kun je 'm trouwens ook onmiddellijk weer terugkrijgen als 'ie in het ruim zit. Anders willen ze 'm wel eens naar de bagagebanden laten doorgaan (in jullie geval niet zo'n heel groot probleem, waarschijnlijk, maar erg vervelend als je alleen maar moet overstappen, en immigration nooit door gaat).
pi_49959532
Ik heb inderdaad de buggy liever niet op de bagageband. Uit vorige ervaringen weet ik dat ze sheremetyevo vliegveld (moscow) behoorlijk met je spullen lopen te gooien. Koffers zijn daar iets beter op gemaakt dan kinderwagens/ buggies.

kan dan gewoon vlak na de landing vragen of ik hem zo terug kan krijgn? Al die tijd dat we voor de paspoort controle staan is het wel handig als ze gewoon in de buggy kan zitten...:)
pi_49959979
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is het vetgedrukte waar ik wat moeite mee heb, eigenlijk. Als de vakantie in het teken van papa en mama staat, is het misschien verstandiger als die er een weekje samen op uittrekken?

Vakantie met het gezin staat voor mijn gevoel in het teken van het gezin
Ik heb nu al tien keer gezegd dat ik geen dingen doe die ze absoluut niet zouden willen, dus dingen die zij ook leuk vinden, maar ik ook (ik heb geen zin om de hele dag bij het zwembad te zitten, dus doe ik dat niet, hoewel zij dat misschien wel zouden willen)Dat vind ik belangrijk, dat het ook vakantie is voor mij.

Die kennis van ons gaat op vakantie voor de kinderen, alleen dingen doen die zij willen, (lees: zelf aangeven te willen) dus niet naar musea, niet kastelen bezichtigen, niet strandwandelingen maken, geen dingen die ZIJ leuk vindt.
Omdat ze bangis dat de kinderen het niet leuk zullen vinden, maar je kan dingen voor kinderen gewoon leuk MAKEN, als je er wat aandacht aan besteedt.
Sommige mensen hebben niet ind e gaten dat kinderen veel meer leuk kunnen vinden dan alleen aan het zwembad hangen of voetballen.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49960100
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:48 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ben je weleens in Glastonbury geweest? Dat is zo leuk!
ik ben nog nooit in Engeland geweest, het gaat dus echt volledig de allereerste keer worden voor mij en mijn dochter hihi.
Ik ben zo enorm benieuwd.
mama van Myrddin
pi_49960302
Wij gaan dus dit jaar naar roemenie.
Wij is; ik met de kinderen en een vriendin met kind.
Een hele lange autoreis. Maar genoeg stoppen en onderweg uitrusten in een hotel. We maken een verassingsdoos voor onderweg (om de zoveel tijd mogen ze daar iets uit halen waar ze zich mee kunnen vermaken)
We willen echt wat van het land zien en dat wil ik hun ook meegeven. We gaan daar in Roemenie kamperen en bij mensen thuis logeren. We gaan kloosters en kerken bezoeken. Ritten maken met boerenwagens. De natuur in dus. Zwemmen gaan we vast ook wel
Voor mij juist geen vakantie waar de kinderen lekker vermaakt worden door zo'n animatieteam. Ik hou dus helemaal niet van dat massale. En pech voor de kinderen, die lopen dat dan maar mis
Maar dingen bekijken en een stukje geschiedenis erbij vertellen vinden ze hier dus weer machtig intressant. Juist omdat dat anders is. Vermaakt op de manier zoals hun het willen (of niet) worden ze het hele jaar al
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_49960515
Maar één dag bij een zwembad zitten is toch geen ramp? Ik snap het niet. Kinderen opvoeden en verzorgen gaat toch alleen máár over zelfopoffering? De volgende dag gaan zij dan weer wat doen wat jij wilt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 12:18:06 #287
5428 crew  miss_sly
pi_49960661
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:58 schreef JamesBrowny het volgende:

[..]

Ik heb nu al tien keer gezegd dat ik geen dingen doe die ze absoluut niet zouden willen, dus dingen die zij ook leuk vinden, maar ik ook (ik heb geen zin om de hele dag bij het zwembad te zitten, dus doe ik dat niet, hoewel zij dat misschien wel zouden willen)Dat vind ik belangrijk, dat het ook vakantie is voor mij.

Die kennis van ons gaat op vakantie voor de kinderen, alleen dingen doen die zij willen, (lees: zelf aangeven te willen) dus niet naar musea, niet kastelen bezichtigen, niet strandwandelingen maken, geen dingen die ZIJ leuk vindt.
Omdat ze bangis dat de kinderen het niet leuk zullen vinden, maar je kan dingen voor kinderen gewoon leuk MAKEN, als je er wat aandacht aan besteedt.
Sommige mensen hebben niet ind e gaten dat kinderen veel meer leuk kunnen vinden dan alleen aan het zwembad hangen of voetballen.
zoals ik dus al zei: een gezinsvakantie staat m.i. in het teken van het gezin. Dat is dus voor ieder wat wils. Natuurlijk kun je kinderen ook leren dingen leuk te vinden, ik vind dat zelfs erg goed, maar de insteek zoals je die vermeldt, vind ik gewoon minder. Maar misschien begrijp ik je niet goed, zoals Goaxing aangeeft...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_49961870
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:04 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Wij gaan we echt ergens heen waar onze dochter het naar haar zin heeft. Dat houd in dat we sinds vorig jaar en dit jaar weer naar een camping gaan en het liefst een kindercamping want ik wil wel enigsinds luxe aan sanitair.

Maar als zij het naar haar zin heeft hebben wij het ook. Ze kan de hele dag rond rennen, zwemmen, spelen, speeltuin en we gaan regelmatig er op uit want ook dat kan tussen door daar hoef je niet ver voor weg. Hier zijn ook kastelen en bossen om te wandelen of fietsen.

Ondertussen word ze dood moe slaapt heerlijk in de avond hebben wij heerlijk de tijd voor ons zelf. en als ze zelf lekker speelt kunnen we ook lekker onze gang gaan.

Ja dat is voor ons vakantie.
Voor ons precies hetzelfde!!
pi_49965122
wow, klinkt leuk jessie!!!
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:58:15 #290
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49965720
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:46 schreef Dynia het volgende:kan dan gewoon vlak na de landing vragen of ik hem zo terug kan krijgn? Al die tijd dat we voor de paspoort controle staan is het wel handig als ze gewoon in de buggy kan zitten...:)
Vlieg je KLM?

Ik zou het bij het inleveren zeggen, en dan vlak voor de landing weer, en vlak na de landing nog een keer. En dan nog ligt het aan de communicatie tussen vliegtuig en grondpersoneel, dus eeh..... need I say more?

Misschien heb je geluk, en kan 'ie mee de cabine in, maar die staat tegenwoordig zo barstensvol, dat we laatst tijdens de reis niet eens bij onze handbagage konden.
pi_49965891
Wij zitten er trouwens aan te denken om in oktober met het vliegtuig naar Spanje te gaan. Nu maak ik me om de kleinste geen zorgen, eerder om Benthe.. Ze is dan bijna 3 jaar. Ze houdt niet zo erg van harde geluiden en ben bang dat ze helemaal over d'r toeren raakt. Iemand ervaring?
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:55:04 #292
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49967615
Ja, Iris houdt heel erg niet van harde geluiden (tot voor kort -en ze is nu 5- moest ik haar in bv een warenhuis altijd eerst de wc uit laten lopen voor ik doortrok omdat het daar vaak veel lawaai maakt, en ze heeft nog steeds een bloedhekel aan de stofzuiger), maar in het vliegtuig hebben we nog nooit problemen gehad. Nu heeft ze wel vaak gevlogen, maar ik denk dat het vooral ligt aan de manier waarop je het brengt: "we gaan op vakantie, dat is leuk. Nu eerst in het vliegtuig.... ook leuk" Er is op dat moment meer dan genoeg te zien, dus dat leidt lekker af. En 100 keer uitleggen wat er gebeurt: "we gaan nu rijden, dat heet taxi'en. Dan gaan we naar de startbaan. Mischien moeten we daar even wachten. Oh, hoor je dat, nu probeert hij of de motoren het doen. Ja, ze doen het, denk je ook niet? Dan gaan we zo omhoog. Dan gaan je oren raar voelen, weet je nog wel? Wil je vast een snoepje?" etc., etc......

Echt, als je er zelf een beetje relaxed mee omgaat, lijkt de kans maar heel klein dat zij dat niet doet. Uiteindelijk verschilt het geluid (op een paar momenten na) niet zo gek veel van dat van een rijdende auto.
pi_49976215
Ja Goaxing dat doen wij eik altijd op zo een manier.. we gaan over 5 weken op vakantie naar Spanje (met de auto) en zijn nu al bezig hoe en wat we gaan doen en waar we in gaan slapen.... Dus idd we zouden dat ook op die manier doen. Ze schiet ook altijd in de vlekken als "Nounou" aangaat.. Overigens wonen we vlakbij Rotterdam Airport en komen er vrij veel vliegtuigen over en dan sprint ze ook vaak van de tuin het huis in. Ze vindt vliegtuigen wel heel erg interessant, dus het gaat wel steeds beter.
En ik ben wel relaxed erover maar mijn vriend ziet het niet echt zitten met haar...... Dus vandaar mijn vraag En aangezien het een extra vakantie is naar mijn ouders wil ik DOLGRAAG Nu mijn vriend nog overtuigen!
pi_49989510
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

zoals ik dus al zei: een gezinsvakantie staat m.i. in het teken van het gezin. Dat is dus voor ieder wat wils. Natuurlijk kun je kinderen ook leren dingen leuk te vinden, ik vind dat zelfs erg goed, maar de insteek zoals je die vermeldt, vind ik gewoon minder. Maar misschien begrijp ik je niet goed, zoals Goaxing aangeeft...
Ik denk het.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49990943
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Vlieg je KLM?

Ik zou het bij het inleveren zeggen, en dan vlak voor de landing weer, en vlak na de landing nog een keer. En dan nog ligt het aan de communicatie tussen vliegtuig en grondpersoneel, dus eeh..... need I say more?

Misschien heb je geluk, en kan 'ie mee de cabine in, maar die staat tegenwoordig zo barstensvol, dat we laatst tijdens de reis niet eens bij onze handbagage konden.
Het is wel KLM, maar het kan ook Aeroflot zijn, dat weet ik nog niet. maar gewoon steeds aangeven dat we de buggy willen hebben... we zien het wel...
pi_50430535
Even een vraagje dat het beste hier past denk ik.

Over 14 dagen gaan wij met onze meiden op vakantie naar Duitsland. Nou wil het geval dat onze jongste hypo-allergene melk krijgt. Kan iemand me vertellen of dat in Duitsland gewoon verkocht wordt of dat we beter zelf melk mee kunnen nemen vanuit Nederland?

Ik heb google er al op los gelaten maar ik kan het niet zo vinden.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_50431775
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:43 schreef Nanook24 het volgende:
Even een vraagje dat het beste hier past denk ik.

Over 14 dagen gaan wij met onze meiden op vakantie naar Duitsland. Nou wil het geval dat onze jongste hypo-allergene melk krijgt. Kan iemand me vertellen of dat in Duitsland gewoon verkocht wordt of dat we beter zelf melk mee kunnen nemen vanuit Nederland?

Ik heb google er al op los gelaten maar ik kan het niet zo vinden.
Ik zou het gewoon meenemen.
Maar misschien weet iemand in dit topic het: Nederlanders "om de hoek" (Duitsland/Belgie)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50439710
Ik geloof dat ze het daar wel hebben, maar in een andere samenstelling ofzo.
De smaak is dan anders.. maar of dat klopt... Misschien kun je bellen naar het info-nummer dat op het pak staat?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50439928
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:43 schreef Nanook24 het volgende:
Even een vraagje dat het beste hier past denk ik.

Over 14 dagen gaan wij met onze meiden op vakantie naar Duitsland. Nou wil het geval dat onze jongste hypo-allergene melk krijgt. Kan iemand me vertellen of dat in Duitsland gewoon verkocht wordt of dat we beter zelf melk mee kunnen nemen vanuit Nederland?

Ik heb google er al op los gelaten maar ik kan het niet zo vinden.
Ik zou het zekere voor het onzekere doen..... zelf meenemen!

Wij gaan over 3 weken voor 3 weken naar Spanje... Er staat hier al een klapkist klaar voor alle voedingen van Jenna, ondanks dat ze daar ook potjes hebben.
Stel dat ze niet wil eten van de potjes daar, wil ik daar geen gedoe van hebben.
pi_50445105
Bedankt allemaal voor het meedenken, ik ga dan toch ook maar voor de veilige optie en neem zelf melk mee. Beter mee als om verlegen dan maar.

Potjes haal ik wel daar, ze hebben in Duitsland meer keuze dan hier dus dat gaat vast wel goedkomen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:42:16 #301
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50445703
nanook:

http://www.food-info.net/allergy.htm heeft vertaallijsten voor producten, zo ook dis voor de verschillende benamingen van koemelk zoals hier weipoeder etc.

Neem echt ruim voldoende voeding en wat extra mee, beter teveel als te weinig.

vraag een medisch paspoort aan voor de voeding, omdat je een grotere hoeveelheid bij je draagt kan dit verdacht overkomen, voor een medisch paspoort maakt het gemakkelijekr voor jullie en hun.

schrijf ook een briefje in het duits dat je kindje kma heeft en wat er moet gebeuren als hij bijvoorbeeld een reactie heeft.

zorg dat jij je man er een hebben en een klein briefje aan een s.o.s kettinkje.
Deze zijn internationaal, dus herkenbaar mocht er onverhoopt wat gebeuren, weten ze dat ze daar naar moeten kijken.

Potjes zou ik sowieso toch enkele mee nemen ter opvang, mocht je kindje het niet eten.
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')