Meestal zijn het boxspring bedden en kun je het er niet op zetten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:09 schreef hestria het volgende:
parc loohorst, is een last minut boeking, dus hadden maar keus uit 2 huisjes, hebben inderdaad wel een huisje met bed en kinderstoel, maar mijn dochter kennende is dat niet eigen dus niet goed, en kinderstoel en ledikant is voor baby, (ikke is groot meis, ikke wil wone stoel) dus denk dat ik dat kan vergeten, maar we zien het wel, ik heb zo'n ikea bedje, met steuntje, denk dat ik het steuntje meeneem en kijk of ik het op het andere bed kan monteren, kan ze er in iedergeval niet uitvallen.
Tsja, op zich is alles wel mogelijk denk ik, Awaak en ik zijn allebei zeilers en dat hebben we de afgelopen jaren dan ook met enorm veel plezier gedaan. Zeiljacht huren in Griekenland en daar lekker varen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:52 schreef renzell het volgende:
[..]
Ben je van camperen of van hotels? Van vliegen of rijden? Van ver of dichtbij? Van hitte of kou? Van cultuur of natuur? Kortom: wa wilde zelf Fendy?Mijn ervaring in het reizen met een kleintje is dat het allemaal vrij gemakkelijk gaat, zolang je je er zelf gelukkig bij voelt. Als jij er geen probleem van maakt, doet Jay dat waarschijnlijk ook niet. Wij zijn, toen Juul ongeveer 4/5 maanden was, naar Spanje gereden (met de vouwwagen van mijn ouders
). Naar omgeving Barcalona (zodat we uitstapjes konden maken naar de stad
). En dat ging prima, geen enkel probleem. Ze zijn nog zo klein dat lange stukken rijden vaak redelijk goed gaat. Ik gaf borstvoedijg, dus kon ook tussendoor makkelijk even (bij)voeden op een tankstation als er paniek of verdriet was. Achteraf gezien baalde ik alleen dat we met die vouwwagen waren geweest. We kwamen echt op van die burgertruttenfamiliecampings terecht (waar mensen niet alleen hun voortent, maar ook de bosgrond er voor vegen..
). Niks voor ons eigenlijk, wij houden van iets meer avontuur. We hebben ons er wel op aangepast hoor, en het was geen ramp, maar met een volgend kindje (áls die er ooit komt..
) zou ik kiezen voor een manier van reizen die meer bij ons past (hostels bijvoorbeeld, en dan treinen ofzo). Natuurlijk ís het nu eenmaal zo dat je niet alles kunt doen zoals je dat met z'n tweeën kunt, maar om bij voorbaat al alles in het teken te stellen van het kind, vind ik wat overdreven. Jullie willen immers op vakantie, Jay maakt het alemaal niet uit. Die is vooral gelukkig als jij en Awakie de hele dag bij hem zijn
, en als ie rustig kan slapen
en op tijd z'n eten krijgt.
Of dat nou op de Veluwe is of in Verwegistan.
Tuurlijk wil gewoon nú! Dat is geen dreinen, dat móet soms gewoon. Misschien kun je een goedkope paar dagen ergens in een huisje gaan zitten (desnoods Nederland, of anders bojvoorbeeld de Belgische Ardennen, dichtbij en tóch buitenland). Dan ben je er in ieder geval even uit.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:03 schreef sjak het volgende:
Later op vakantie gaat hopelijk wel door, alleen ik ben er NU zo aan toe (dreinmodus maar snel weer uit) Het probleem is dat hij waarschijnlijk niets kan, dus het heeft ook gewoon geen zin om te gaan. Hij kan niet (goed) lopen, mag niet te veel in de zon, niet in de zee, niet te lang zwemmen, moet egenlijk elke dag revalideren etc. Nou ja, mijn beeld van z'n drietjes aan het strand moet ik gewoon maar even naar de zomer verplaatsen. Weet iemand een leuk huisje aan de franse kust of italiaanse meren?
Ja, ik vind 13 uur ook veel, maar het zou me er (in mijn situatie dan) toch niet van weerhouden om te gaan. Ik geloof dat 1 of 2 kinderen wat dat betreft een wereld van verschil is. Met 1 kun je de taken een beetje verdelen. Je om de beurt een paar uur met het kind bezighouden. Met twee is dat onmogelijk en ben je waarschijnlijk gewoon allebei 13 ur kei- en keihard aan het werk.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:09 schreef Martineke het volgende:
wij gaan over een paar jaar wel weer verder weg, toen we met zn 2en waren gingen we veel verder weg (2 x mexico,en 1 x aruba bijv), en ergens zouden we nog wel weer een keer naar Mexico willen, maar geen haar op mij hoofd die eraan denkt om 13 uur (heenreis) in een vliegtuig te zitten met 2 erg jonge kinderen.
ik kan mij nog zo goed herinneren op 1 van die vluchten zat toen ook een stel met 2 kleine kindjes, dat was echt geen doenzag er echt niet leuk uit
Misschien best lekker Yp, wat zon op je bolquote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:56 schreef YPPY het volgende:Jammer dat je zo ver weg woont Gao, anders kwamen we logeren.
Precies. Daarom wacht ik ook lekker tot ie drie is...quote:Op maandag 26 maart 2007 04:15 schreef Gaoxing het volgende:
Leuk zo'n lange-termijn-plan Renzell! Ik blijf trouwens bij m'n (veel) eerdere mening: reizen met een baby is niet zo moeilijk, maar tweejarigen dienen vermeden te worden
laat ik nou net een 2 jarige hebbenquote:Op maandag 26 maart 2007 04:15 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Leuk zo'n lange-termijn-plan Renzell! Ik blijf trouwens bij m'n (veel) eerdere mening: reizen met een baby is niet zo moeilijk, maar tweejarigen dienen vermeden te worden
Martineke, lange vluchten met kleine kinderen hoeven echt niet zo erg te zijn. Het ligt erg aan je eigen instelling ("zo, nou ga ik eens lekker een paar uur slapen" is bijvoorbeeld geen best uitgangspunt) en natuurlijk aan je kind. 'Kort houden' en overal meteen bovenop zitten helpen, evenals een draagbare dvd-speler![]()
Weet je ook waar? Wij hebben weleens een tent gehuurd maar dat was een oud barrel dat niet beviel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:49 schreef Stiekemurd het volgende:
Er zijn ook campings met luxe tenten om te huren. Deze hebben vast wel goede kampeerstoelen en goede bedden. Of gaan jullie liever primitief?
Zo dacht ik ook 2 jaar geleden (en nog steeds eigenlijk), PM-girl. Wij hebben toen met Randy (die toen 8 maanden was) een stacaravan gehuurd. Zo zit je zo dicht mogelijk bij 'camperen' in de zin dat je meer buiten leeft en niet het idee hebt dat je in een huisje zit maar heb je toch de minimale luxe die je prettig vindt met een baby. Kan het je echt aanraden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:20 schreef PM-girl het volgende:
Kamperen lijkt me leuker, maar met een baby in een tent zie ik nog niet direct zitten. Misschien volgend jaar?
Ah, goeie tipquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:32 schreef Mammietje het volgende:
Wij zaten in Limburg destijds. En Limburgse vogeltjes slapen uit....![]()
![]()
Nou als het was is, is het misschien nog wel het verhuizen waard ookquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:43 schreef Igraine het volgende:
Oh ja Avebury wilde ik ook nog langs maar zijn op de terugweg wel langs Stonehenge gegaan. Ik wilde mijn dochter daar graag voorstellen. 9 maanden voor haar geboorte waren we er ook. Het was voor mij deze keer dus extra bijzonder.
Maar het klinkt als een geweldige reis. Wiltshire en Somerset zijn wel mijn favoriete gebieden tot nu toe moet ik zeggen. Een druk schema maar het gaat vast allemaal goed, als je maar relaxed blijft eronder.
Tja dat is jarenlang mijn droom geweest (en nog eerlijk gezegd) maar zowat niet haalbaar. Ben je weleens in Glastonbury geweest? Dat is zo leuk!quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:25 schreef Misticle_lightning het volgende:
[..]
Nou als het was is, is het misschien nog wel het verhuizen waard ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |