abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50022798
Hoeveel Nederlanders zitten er eigenlijk "bij de buren"? En waarom?

De grasmat om het huis (uberhaupt een grasmat om je huis), de blauwe enveloppe? Woon je in een Hollandersiedlung, of integreer je lekker met de buurt mee? Gaan je kinderen in dat land ook naar school?

Had je het achteraf bekeken ook gedaan, dat verhuizen naar de buren, en waarom wel/niet?
En hoe vaak kom je nog in Nederland?

TS begint:
Ik woon gewoon in Arnhem, maar we rijden weleens in de buurt bij de buren en het valt ons op heoveel Nederlanders er eigenlijk wonen (en hoeveel KLE-nummerborden er bij ons in de buurt rondrijden).
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:59:55 #2
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50022900
Meldt.

Tweehonderd meter naar links is het NL, als ik naar rechts loop wisselt het zo'n vier of vijf keer tussen NL en B.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_50023775
Maar, waarom?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 01:33:24 #4
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50023843
Ow, sorry...

Ben in 1994 in Bels gaan wonen omdat ik - voor de helft van de prijs die ik in NL kwijt was aan een klein tweekamerflatje - in een ruime woning met tuin en garage kon gaan wonen.

En nu wonen we in Baarle-Hertog, omdat daar toevallig een huis te huur stond wat me wel aanstond.
pi_50024167
Ooit misschien wel, ik woon immers maar 5 km van de grens met duitsland, en als ik zie wat je daar kunt krijgen voor het bedrag dat je hier kwijt bent aan een 2 kamer appartement

Hier 5 km over de grens:
Huis uit 1995, met alleen begane grond. 850m2 grond.
¤108.000,--

[ Bericht 18% gewijzigd door erikkll op 02-06-2007 01:54:30 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:54:28 #6
30560 2Mini
Official Logo
pi_50025328
Volgend jaar... naar Leuven om te studeren
Camera 1... 1!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 03:58:02 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50026072
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
En nu wonen we in Baarle-Hertog, omdat daar toevallig een huis te huur stond wat me wel aanstond.
Hoe zit dat trouwens? Dat is toch gewoon 100% Belgie, inclusief Belgisch belastingstelsel en Belgisch bankgeheim?
Hoe staat het met de huurprijzen? Is dat Belgisch niveau of Nederlands niveau?
En wonen daar nu hoofdzakelijk Belgen of Nederlanders?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 04:05:49 #8
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50026125
Baarle bestaat uit Baarle-Hertog (Belgisch) en Baarle-Nassau (Nederlands). Een boel enclaves en exclaves op een hoop geflikkerd. De plaats van je voordeur bepaalt waar je woont. En dus wonen er Nederlanders in Hertog en Belgen in Nassau.

Ik woon dus in België, val onder de Belgische belastingen en heb een Belgische bank. Maar afhankelijk van waar ik werk, heb ik ook te maken met de Nederlandse belastingen en banken. Het loopt allemaal lekker door elkaar.

Huren is in België altijd al eenvoudiger geweest dan in Nedrland. Het meeste is hier particulier. Als jij als alleenstaande een huis met tien kamers wil huren, is het op kunnen hoesten van de huur het enige issue.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 04:19:18 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50026208
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 04:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
Huren is in België altijd al eenvoudiger geweest dan in Nedrland. Het meeste is hier particulier. Als jij als alleenstaande een huis met tien kamers wil huren, is het op kunnen hoesten van de huur het enige issue.
Ik vond huren in Belgie juist lastig. Je zit vaak gelijk aan een contract van 3 jaar vast, en als je eerder wilt verhuizen moet je een enorme boete betalen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:08:45 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50027060
Ik woon in Duitsland en ver genoeg van de grens om normaal te kunnen integreren. Mijn kinderen gaan dus gewoon naar een Duitse school. Helaas komen er steeds meer Nederlanders in ons dorp wonen (we zijn nu al met 4 gezinnen), dus het begint hier wel een beetje op een hollandse enclave te lijken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 juni 2007 @ 09:34:26 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50027259
Aanstaande Duitse meldt zich. Over 1,5 week krijgen we de sleutel Zie sig. We zitten straks een minuut of 20 van Nijmegen af. De reden? We willen samenwonen, zijn gaan kijken waar we dan wilden wonen en werden via een topic hier op Fok! gewezen op de lage huizenprijzen net over de grens. En toen vonden we onze Bauernhof
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_50028863
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:48 schreef erikkll het volgende:
Ooit misschien wel, ik woon immers maar 5 km van de grens met duitsland, en als ik zie wat je daar kunt krijgen voor het bedrag dat je hier kwijt bent aan een 2 kamer appartement
Wat hij zegt . Ik denk dat zodra ik uit huis ga, eens wat ga zoeken in Duitsland. Ik ben er toch al te vaak, kan ik er net zo goed gaan wonen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 juni 2007 @ 12:01:00 #13
13151 crew  Rewimo
pi_50029267
Waar wij gaan wonen is 18% Nederlands. Stukje verderop in Kranenburg is dat 61%
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_50029329
Oh, ik had verwacht dat Kranenburg (*ril*) 80% Nederlands was .
Als ik er doorheen rij zie ik ook overal Nederlandse vlaggen hangen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 juni 2007 @ 12:16:25 #15
13151 crew  Rewimo
pi_50029625
Je hoeft daar ook niet eens Duits te spreken
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:15:47 #16
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_50030823
Ik zit nu in Berlijn voor studie en stage, jammer genoeg is het wel tijdelijk, moet mijn studie afronden in Nederland. Nog 2 maanden te gaan en dan heb ik er een jaar opzitten, bevalt me prima bij de buren!
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:22:43 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50046046
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:08 schreef Tinkepink het volgende:
Ik woon in Duitsland en ver genoeg van de grens om normaal te kunnen integreren. Mijn kinderen gaan dus gewoon naar een Duitse school. Helaas komen er steeds meer Nederlanders in ons dorp wonen (we zijn nu al met 4 gezinnen), dus het begint hier wel een beetje op een hollandse enclave te lijken.
Ik vind het trouwens wel lekker om in München met wat Nederlandse vrienden af en toe een biertje te drinken. We lachen dan elkaar uit als onze zinnen en uitdrukkingen in het Duits zijn, omdat we daar sneller op komen dan de NL versie...
Mijn man moet dan vooral lachen, en doet de Borg uitspraak, ,WIEDERSTAND IST ZWECKLOS, SIE WERDEN ASSIMILIERT UND UNSERER EINHEIT ZUGEFÜGT...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50060601
Zijn er hier ook mensen die naar Oost-Duitsland verhuisd zijn? Ik denk er zelf aan om in de toekomst naar Leipzig of Berlijn te verhuizen, die steden spreken me heel erg aan. Hoe is het daar qua kosten van het levensonderhoud, werkgelegenheid voor hogeropgeleiden en hoe zijn de mensen daar/
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  maandag 4 juni 2007 @ 21:29:59 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_50106497
ik woon 7 KM over de grens in Duitsland.
in het "oude" gedeelte van het dorp.
in de nieuwbouw wonen voornamelijk Nederlanders.
de rede dat ik in Duitsland woon.
ik ben een economisch vluchteling.
een huis hier (in Duitsland) kost +- een ton minder dan in Nederland.
en heb tot nu toe nog geen spijt van de keuze.

en wat betreft Kranenburg dat is Groesbeek in Duitsland.
over een paar jaar een Nederlandse burgemeester en het is kompleet Nederland.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:47:41 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50107312
Heb een tijd in Frankfurt gewoond, heerlijke stad.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 juni 2007 @ 22:07:43 #21
13151 crew  Rewimo
pi_50108287
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:29 schreef z80 het volgende:
en wat betreft Kranenburg dat is Groesbeek in Duitsland.
over een paar jaar een Nederlandse burgemeester en het is kompleet Nederland.
Iedereen spreekt er Nederlands

Onze zoon gaat daar trouwens naar school vanaf komend schooljaar, tweetalige school.
  maandag 4 juni 2007 @ 23:08:10 #22
63722 z80
I fink you freaky
pi_50111075
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Iedereen spreekt er Nederlands

Onze zoon gaat daar trouwens naar school vanaf komend schooljaar, tweetalige school.
weet je het zeker?
is het niet gewoon in het Nederlands met af en toe een lesje Duits.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_50111598
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het trouwens wel lekker om in München met wat Nederlandse vrienden af en toe een biertje te drinken. We lachen dan elkaar uit als onze zinnen en uitdrukkingen in het Duits zijn, omdat we daar sneller op komen dan de NL versie...
Mijn man moet dan vooral lachen, en doet de Borg uitspraak, ,WIEDERSTAND IST ZWECKLOS, SIE WERDEN ASSIMILIERT UND UNSERER EINHEIT ZUGEFÜGT...

Ken je die sketch van Hans Teeuwen waarin hij zoiets doet over het A-team. "Und der vierte, der heisst Gesicht!:

Is er nou echt zo'n groot verschil tussen het Noorden en Zuiden van Duitsland? Ik kom vooral in het zuiden omdat mijn zus en tegenwoordig ook mijn ouders daar wonen, en ik vind Beieren vaak wel érg burgelijk en bekrompen. In Garmisch en omstreken lopen veel mannen op zodag echt nog in lederhosen rond en geloof het of niet, ik ben tijdens mijn laatste vakantie daar in bittere strijd geraakt met de verhuurster van mijn vakantiewoning over de stand van de gordijnen. Maar als ik dan vrienden van mijn zus ontmoet (vaak meer uit het noorden, bijvoorbeeld Hamburg of Bremen) zijn dat gewoon leuke, aardige, ontspannen mensen met veel gevoel voor humor en zelfspot.
mooi he, alles
pi_50115875
Ik weet dat Beieren bij andere Duitsers gevoelig ligt. Beetje zoals Friesland voor Nederlanders.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juni 2007 @ 07:10:52 #25
13151 crew  Rewimo
pi_50116687
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:08 schreef z80 het volgende:
weet je het zeker?
is het niet gewoon in het Nederlands met af en toe een lesje Duits.

Nee, ik weet het zeker. Ze zijn vorig jaar begonnen met een tweetalige opleiding, in de eerste klas. Christan stroomt nu in de tweede klas in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')