Hoe zit dat trouwens? Dat is toch gewoon 100% Belgie, inclusief Belgisch belastingstelsel en Belgisch bankgeheim?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
En nu wonen we in Baarle-Hertog, omdat daar toevallig een huis te huur stond wat me wel aanstond.
Ik vond huren in Belgie juist lastig. Je zit vaak gelijk aan een contract van 3 jaar vast, en als je eerder wilt verhuizen moet je een enorme boete betalen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 04:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
Huren is in België altijd al eenvoudiger geweest dan in Nedrland. Het meeste is hier particulier. Als jij als alleenstaande een huis met tien kamers wil huren, is het op kunnen hoesten van de huur het enige issue.
Wat hij zegtquote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:48 schreef erikkll het volgende:
Ooit misschien wel, ik woon immers maar 5 km van de grens met duitsland, en als ik zie wat je daar kunt krijgen voor het bedrag dat je hier kwijt bent aan een 2 kamer appartement
Ik vind het trouwens wel lekker om in München met wat Nederlandse vrienden af en toe een biertje te drinken. We lachen dan elkaar uit als onze zinnen en uitdrukkingen in het Duits zijn, omdat we daar sneller op komen dan de NL versie...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:08 schreef Tinkepink het volgende:
Ik woon in Duitsland en ver genoeg van de grens om normaal te kunnen integreren. Mijn kinderen gaan dus gewoon naar een Duitse school. Helaas komen er steeds meer Nederlanders in ons dorp wonen (we zijn nu al met 4 gezinnen), dus het begint hier wel een beetje op een hollandse enclave te lijken.
Iedereen spreekt er Nederlandsquote:Op maandag 4 juni 2007 21:29 schreef z80 het volgende:
en wat betreft Kranenburg dat is Groesbeek in Duitsland.
over een paar jaar een Nederlandse burgemeester en het is kompleet Nederland.
weet je het zeker?quote:Op maandag 4 juni 2007 22:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Iedereen spreekt er Nederlands
Onze zoon gaat daar trouwens naar school vanaf komend schooljaar, tweetalige school.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel lekker om in München met wat Nederlandse vrienden af en toe een biertje te drinken. We lachen dan elkaar uit als onze zinnen en uitdrukkingen in het Duits zijn, omdat we daar sneller op komen dan de NL versie...
Mijn man moet dan vooral lachen, en doet de Borg uitspraak, ,WIEDERSTAND IST ZWECKLOS, SIE WERDEN ASSIMILIERT UND UNSERER EINHEIT ZUGEFÜGT...
quote:Op maandag 4 juni 2007 23:08 schreef z80 het volgende:
weet je het zeker?
is het niet gewoon in het Nederlands met af en toe een lesje Duits.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |