abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29715076
Zwanger worden is het recht van elke vrouw. Bij wet geregeld.
Dus mag een vrouw die werkt zwanger worden.
Discussie gesloten.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_29715082
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, je moet wel een beetje meelezen hoor, als je je in de discussie wil mengen!
Het gaat toch nog steeds over zwanger worden, al dan niet bewust. Jij haalt er allerlei excuses als een niet werkende pil en slechte zwangerschapsplanning bij e.d.

Net als dat er geopperd werd dat de kamer een bepaald opleidingsniveau mag verwachten (na het lpf drama), vind ik het ook plausibel om een voor een dergelijke zware functie gewoon een anti-zwangerschapsclausule in te bouwen. Volgens mij geldt er geen proeftijd bij dergelijke functies, laat staan een eenjaarscontract.

Als staatssecretaris vervul je toch een volksvertegenwoordiging, het is een beetje aso om dan toch individuele toekomstplanning boven je ambt te stellen. Ergo, van Gennip kan ook haar ambt gewoon afstaan, dat zou nog het meest integere zijn na 2x zwanger worden in dezelfde regeerperiode.

Misschien zou dit niet moeten gelden voor alle functies, maar wel voor zaken als deze. Dit zie ik als een vorm van frauderen met kiezersmandaat.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29715127
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:52 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Waarom zou ze met haar zwangerschap anderen ernstig benadelen? Verklaar je nader.
Intern zijn er mensen om het verlof op te vangen, dus het landsbelang word echt niet geschaad.
Hooguit moeten er daar een paar net een stapje harder doen om haar over te nemen, maar dat ik niet anders als bij een 'normale' werkgever.
Je hebt het nog steeds over Van Gennip? Zij benadeelt ons allen omdat ze een basisbeginsel van onze democratische rechtsstaat schendt: te weten dat je op zo'n positie zit om het algemeen belang te dienen. Gezien haar instelling zouden we inderdaad beter af zijn met iemand anders op die positie, maar dat terzijde.
pi_29715133
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:53 schreef robh het volgende:

[..]

Het lullig in deze situatie is dat de werkgever dus niet aan zichzelf, zijn brood, zijn verantwoordelijkheden, zijn andere medewerkers mag denken. Nee, die moet braaf knikken en geforceerd blij zijn als Truus van Personeelszaken voor de 4 keer in 3 jaar komt melden dat ze zwanger is.
Aangezien een gemiddelde zwangerschap zo'n 9 maanden duurt en het vrouwelijke lichaam enige tijd nodig heeft om te herstellen na een zwangerschap (Vandaar de 10 weken verlof na een bevalling) is het biologisch vrijwel onmogelijk om 4 keer in 3 jaar zwanger te worden. Dit dan ook nog eens afgezien van de statistische mogelijkheid. De kans dat dit gebeurt, zelfs met opzet, is kleiner dan het winnen van de Staatsloterij.

Verder komt hij, zijn brood, zijn verantwoordelijkheden en zijn andere medewerkers niets tekort als hij gewoon netjes zijn zaakjes op orde heeft.
pi_29715191
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Aangezien een gemiddelde zwangerschap zo'n 9 maanden duurt en het vrouwelijke lichaam enige tijd nodig heeft om te herstellen na een zwangerschap (Vandaar de 10 weken verlof na een bevalling) is het biologisch vrijwel onmogelijk om 4 keer in 3 jaar zwanger te worden. Dit dan ook nog eens afgezien van de statistische mogelijkheid. De kans dat dit gebeurt, zelfs met opzet, is kleiner dan het winnen van de Staatsloterij.

Verder komt hij, zijn brood, zijn verantwoordelijkheden en zijn andere medewerkers niets tekort als hij gewoon netjes zijn zaakjes op orde heeft.
jaja, en maar lekker verletkosten vangen...
pi_29715229
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Vaak wel inderdaad, maar er zijn gevallen waarin andere belangen zwaarder wegen; dat is waar het hier om gaat, een belangenafweging. De ene keer gaat het ene belang voor, de andere keer het andere.
Aangezien elke werkgever dus vervangende maatregelen kan nemen, gaat het belang van de vrouw in dit geval dus altijd voor.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:05:06 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29715253
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:59 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het gaat toch nog steeds over zwanger worden, al dan niet bewust. Jij haalt er allerlei excuses als een niet werkende pil en slechte zwangerschapsplanning bij e.d.
Nee, ik heb het niet gehad over slechtwerkende pillen. Dat vrouwen soms moeilijk zwanger worden is geen excuus maar realiteit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_29715262
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En het is niet egoļstisch om een vrouw de vervulling van haar kinderwens te ontzeggen? Wat dat betreft ben ik het met eerdere sprekers eens dat een vrouw dat mag stellen boven het bedrijfsbelang.
Het gaat hier niet om het bedrijf, maar om het land.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29715280
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ik heb het niet gehad over slechtwerkende pillen. Dat vrouwen soms moeilijk zwanger worden is geen excuus maar realiteit.
Nou, Van Gennip schijnt er geen enkele moeite mee te hebben....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29715310
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:59 schreef lionsguy18 het volgende:
Discussie gesloten.
Waarom ga je discussiėren als je de discussie gesloten acht?
pi_29715326
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

sommige staatssecretarissen hebben er anders wat weinig moeite mee..

ik gun ieder zijn haar eierstokkenpleziertje, maar het moet wel reeel blijven, dat is het in dit geval op geen enkele manier. Kiezersbedrog, dat is het! Over de rug van arme kindertjes, terwijl haar cv wel gewoon lekker onterecht blijft opbouwen..
pi_29715327
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:59 schreef lionsguy18 het volgende:
Discussie gesloten.
Wat een simplisme. Een bijstandsuitkering is ook ieders recht, maar meteen aanvragen?
pi_29715367
Belachelijk.

Begrijp me niet verkeerd. Vrouwen hebben natuurlijk het recht om zwanger te worden, maar het is nogal wat om als lid van een kabinet tijdens een regeringsperiode van 4 jaar tot 2 maal toe zwanger te worden... Dan ben je gewoon niet geschikt voor die functie.
pi_29715398
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:04 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Aangezien elke werkgever dus vervangende maatregelen kan nemen, gaat het belang van de vrouw in dit geval dus altijd voor.
Wat een onzin. Jij sluit je ogen voor de realiteit, en wenst geen enkele rekening te houden met specifieke omstandigheden die een ander standpunt rechtvaardigen.
pi_29715531
hier, het is zelfs feit:
quote:
Vijf vragen aan Karien van Gennip

Wat wilt u over vier jaar hebben bereikt?
Ik wil eraan bijdragen dat we de vier jaar vol hebben gemaakt met dit kabinet en dat we bereikt hebben wat we hebben beloofd in ons motto.

Het kabinet heeft een motto: Meedoen, meer werk, minder regels. Hoe gaat u dit motto op uw beleidsterrein in de praktijk brengen?

Betrokkenheid is wat mij betreft een belangrijk thema. Betrokkenheid tussen mensen, bedrijven, organisaties en landen, dat zij zichzelf beschouwen als een onderdeel in een geheel. Iedereen heeft rechten en plichten en moet zijn verantwoordelijkheid nemen voor zaken die van gemeenschappelijk belang zijn. Zo kunnen we bijdragen aan meer banen, een betere economie en een sterkere positie van Nederland als onderdeel van de Europese Unie.
..
http://www.regering.nl/be(...)/stasvangennipvv.jsp

Ook al is er geen woord gelogen, het is wel een vorm van wanprestatie!
pi_29715565
quote:
TAAKOMSCHRIJVING STAATSSECRETARIS VAN GENNIP (ECONOMISCHE ZAKEN)

* Handelspolitiek en internationale economische betrekkingen, zowel bilateraal als in internationale organisaties als WTO, UNCTAD, OESO, Benelux en Europese Gemeenschappen.
* Exportbeleid en EVD
* Ondernemerschap en bedrijfsaangelegenheden (inclusief starters)
* Administratieve lasten voor bedrijfsleven
* Industriėle eigendom
* Werven van buitenlandse investeringen in Nederland
* Economische infrastructuur en ruimtelijk economisch beleid (onder andere grote infrastructurele projecten, het Fonds Economische Structuurversterking (FES), regionale infrastructuur, de economische positie van grote steden en agglomeratiegebieden)
* Consumentenbeleid
* Toerisme
* Kamers van koophandel en fabrieken

De staatssecretaris voert in de contacten met het buitenland de titel: Minister voor Buitenlandse Handel
pi_29715597

woensdag 17 augustus 2005 @ 12:17:24 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29715615
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:05 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om het bedrijf, maar om het land.
De discussies over de staatssecretaris in het bijzonder en vrouwelijke werknemers in het algemeen lopen duidelijk door elkaar.
pi_29715739
Ach, in ieder geval zou voor mij de keus tussen een man of een vrouw bij een gelijke situatie als werkgever wel duidelijk zijn... Elk voordeel heb z'n nadeel zullen we maar zeggen...
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:26:01 #220
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_29715877
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:21 schreef nikk het volgende:
Ach, in ieder geval zou voor mij de keus tussen een man of een vrouw bij een gelijke situatie als werkgever wel duidelijk zijn... Elk voordeel heb z'n nadeel zullen we maar zeggen...
Zo denk ik er eerlijk gezegd ook over. De feministen zullen het er wel niet mee eens zijn, maar goed, wanneer ik mijn belangen ondergeschikt moet maken aan iemand, omdat die toevallig graag kinderen wil, dan gaan toch mijn belangen voor en trekt die mejuffrouw gewoon aan het kortste eind.

Welkom Henk, ik zal je even aan je nieuwe collega's voorstellen
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:28:43 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29715962
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:26 schreef robh het volgende:

[..]

Zo denk ik er eerlijk gezegd ook over. De feministen zullen het er wel niet mee eens zijn, maar goed, wanneer ik mijn belangen ondergeschikt moet maken aan iemand, omdat die toevallig graag kinderen wil, dan gaan toch mijn belangen voor en trekt die mejuffrouw gewoon aan het kortste eind.

Welkom Henk, ik zal je even aan je nieuwe collega's voorstellen
En als het straks om je eigen vrouw gaat en jullie willen kinderen, dan gaat jouw eigen belang natuurlijk ook voor.
pi_29716058
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als het straks om je eigen vrouw gaat en jullie willen kinderen, dan gaat jouw eigen belang natuurlijk ook voor.
Neen. Een vrouw met zo'n mentaliteit wordt door mij snel buiten gezet.
pi_29716108
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De discussies over de staatssecretaris in het bijzonder en vrouwelijke werknemers in het algemeen lopen duidelijk door elkaar.
Dat over werknemers is offtopic en door voorstanders van dit verzuim toegevoegd aan het onderwerp.
pi_29716111
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat een onzin. Jij sluit je ogen voor de realiteit, en wenst geen enkele rekening te houden met specifieke omstandigheden die een ander standpunt rechtvaardigen.
Er zijn geen specifieke omstandigheden die een ander standpunt rechtvaardigen en dat is niet alleen mijn mening, maar ook de mening van het Nederlandse recht
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:35:24 #225
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_29716146
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:28 schreef Lienekien het volgende:

Ik zou mijn eigen vrouw nooit aannemen. Die krijgt gelijk ruzie met mijn secretaress
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')