De enige reden voor "space exploration" waar ik met m'n pet bij kan, namelijk, overleven (het leren omgaan met meteorieten op ramkoers), kwam tot mij na het lezen van het volgende artikel:quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:19 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Wat NASA dezer dagen doet, geen idee. Een ander vaak gehoord argument voor ruimteverkenning is dat er technologie ontwikkeld moet worden die ook nuttig is op aarde, maar zonder de ruimtevaart niet ontwikkeld zou worden. Neem bv. Tefal pannen
Heb je al een mailtje binnen?quote:Op maandag 15 augustus 2005 10:46 schreef iteejer het volgende:
Kan degene die hem binnen heeft me ff mailen? Dan maak ik even een plekkie aan op één van onze servers waar je het neer kan zetten. Niet verder vertellen, anders krijg ik alle fora op mijn dak met dit soort verzoeken
Vraagje: Waarom uitgerekend voor een 'documentaire' die een TRU onderwerp belachelijk maakt serverruimte gebruiken?quote:Op maandag 15 augustus 2005 10:46 schreef iteejer het volgende:
Kan degene die hem binnen heeft me ff mailen? Dan maak ik even een plekkie aan op één van onze servers waar je het neer kan zetten. Niet verder vertellen, anders krijg ik alle fora op mijn dak met dit soort verzoeken
Zwaartekracht en dampkring verschil.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 07:07 schreef Fonkmeistah het volgende:
wat je nodig hebt om jezelf vanaf de aarde de ruimte in te schieten richting de maan
[afbeelding]
wat je nodig hebt om vanaf de maan de ruimte in te schieten richting de aarde
[afbeelding]
Hij maakt helemaal niets belachelijk, als je je beledigt voelt door die documentaire is dat gewoon omdat je je zo stom voelde dat je de docu als zoete koek zat op te vreten, no matter hoe absurd de 'feiten' werden. Deze documentaire is helemaal geen belediging, hij is zoveel meer dan dat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 07:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Vraagje: Waarom uitgerekend voor een 'documentaire' die een TRU onderwerp belachelijk maakt serverruimte gebruiken?
Dat is inderdaad jammer, ik weet bijna zeker dat je het zou geloven wanneer je zonder voorkennis was gaan kijken. Het toont goed aan hoe gemakkelijk het is om mensen te foppen als je het maar serieus brengt. Om dezelfde reden geloven mensen de zogenaamde nep-foto's van de maanlanding of het in scène zetten van de WTC-aanslagen. We wíllen ook graag geloven dat 'de waarheid' sappiger is dan wat we te horen krijgen. Over een half jaar hoop ik zelf ook aan een fake-documentaire te beginnen, maar deze zal nooit te overtreffen zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:19 schreef Xlarge het volgende:
spoilers is niet meer nodig zo te zien
Ik heb hem net gekeken , en vond de het heel aangenaam om te zien.
Wel jammer dat ik al licht had opgevangen in dit topic , en al eerder, dat alles om het einde draaide, zo kreeg ik toch al een idee wat zou gaan gebeuren.
Alhoewel het toch allemaal moeilijk te geloven zou zijn , maar in de docu is het allemaal aardig geloofwaardig in elkaar gesleuteld.
al met al zeker geen uur verspild [afbeelding]
Wellicht dat ik het zeker meer had geloofd wanneer ik de docu had gekeken zonder die 'flitsen' op te vangen, ik moet wel zeggen dat de makers heel goed op al bestaande theorieen hebben ingespeeld.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:34 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer, ik weet bijna zeker dat je het zou geloven wanneer je zonder voorkennis was gaan kijken. Het toont goed aan hoe gemakkelijk het is om mensen te foppen als je het maar serieus brengt. Om dezelfde reden geloven mensen de zogenaamde nep-foto's van de maanlanding of het in scène zetten van de WTC-aanslagen. We wíllen ook graag geloven dat 'de waarheid' sappiger is dan wat we te horen krijgen. Over een half jaar hoop ik zelf ook aan een fake-documentaire te beginnen, maar deze zal nooit te overtreffen zijn.
Voor liefhebbers van het genre, zoek ook maar eens "Einstein's brain" of "Rudi Schokker huilt niet meer" op als je kunt.
Pas op je bloeddruk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:30 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Hij maakt helemaal niets belachelijk, als je je beledigt voelt door die documentaire is dat gewoon omdat je je zo stom voelde dat je de docu als zoete koek zat op te vreten, no matter hoe absurd de 'feiten' werden. Deze documentaire is helemaal geen belediging, hij is zoveel meer dan dat.
Hij maakt pijnlijk hard duidelijk hoe makkelijk het is voor de media om hun verhalen inelkaar te draaien, ook zonder enige basis voor waarheid of feiten, als het maar 'lijkt' te kloppen.
Maar je ziet er ook heel duidelijk in terug hoe graag mensen willen geloven wat ze zien. Het is een volledig normaal symptoom van onze hersenen om maar die verbindingen te blijven maken, hoe vergezocht ook, in een poging dingen te begrijpen, ook als het niet langer de realiteit is die we begrijpen, maar hyperrealiteit.
Nouja zeg, zo'n strenge ondertoon had die post nou toch _ook_ weer niet?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Pas op je bloeddruk.
Moet ik me nu verdedigen ofzo omdat ik een vraag stel?
Het "belachelijk maakt" was misschien iets te zwaar aangezet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:20 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Nouja zeg, zo'n strenge ondertoon had die post nou toch _ook_ weer niet?
Ik merk alleen maar op dat die film wel even wat meer is dan waartoe jij het probeert te reduceren.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
Omdat ik 'em wil zien.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:29 schreef NorthernStar het volgende:
uiteindelijk debunkt de film en brengt het imo de "Truth beweging" in zijn algemeen discrediet. Waarom uit alle materiaal een opzettelijke "hoax" op de server zetten? Snap ik niet.
Jawel. Alles wat niet strookt met De Waarheid dient onderdrukt te worden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:40 schreef APK het volgende:
[..]
Omdat ik 'em wil zien.
Het is toch juist goed om verschillende kanten van een zaak te tonen, zowel voor als tegen. Het is hier toch geen Scientology
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:08 schreef NorthernStar het volgende:
Jawel. Alles wat niet strookt met De Waarheid dient onderdrukt te worden.
Vooralsnog zie ik geen link.quote:Volgens mij is dit de eerste keer dat er serverruimte beschikbaar wordt gemaakt voor filmmateriaal. Het is geen aanval of kritiek, ik vroeg me gewoon af "waarom uitgerekend deze?".
Deze documentaire is wel degelijk beledigend. omdat dit feitelijk de standaardwerkwijze van de media toont en de makers net doen alsof dit slechts een eenmalige grap is. daarbij wekken ze de impressie dat enkel de conspiracy theoristen vatbaar zijn voor dit soort disinformatie technieken door specifiek dit onderwerp te gebruiken en geven ze daarmee ook nog eens krediet aan de officiele informatie verstrekking van de overheid.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:30 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Hij maakt helemaal niets belachelijk, als je je beledigt voelt door die documentaire is dat gewoon omdat je je zo stom voelde dat je de docu als zoete koek zat op te vreten, no matter hoe absurd de 'feiten' werden. Deze documentaire is helemaal geen belediging, hij is zoveel meer dan dat.
Goed punt, er zijn wel betere stukken filmmateriaal te verzinnen voor TRU, iets als dit hoort meer thuis in ONZ.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:08 schreef NorthernStar het volgende:
Volgens mij is dit de eerste keer dat er serverruimte beschikbaar wordt gemaakt voor filmmateriaal. Het is geen aanval of kritiek, ik vroeg me gewoon af "waarom uitgerekend deze?".
Ja, I'm sure dat het NOS journaal dagelijks hetzelfde doet*quote:Op woensdag 17 augustus 2005 03:06 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Deze documentaire is wel degelijk beledigend. omdat dit feitelijk de standaardwerkwijze van de media toont en de makers net doen alsof dit slechts een eenmalige grap is.
Welk onderwerp hadden ze dan moeten gebruiken? Er is toch over alles wel een conspiracy? Hier konden ze gewoon een leuk verhaaltje over inelkaar bouwen, inclusief die lullo's kissinger en rumsfeld!quote:daarbij wekken ze de impressie dat enkel de conspiracy theoristen vatbaar zijn voor dit soort disinformatie technieken door specifiek dit onderwerp te gebruiken en geven ze daarmee ook nog eens krediet aan de officiele informatie verstrekking van de overheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |