abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29645875
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:41 schreef Libris het volgende:

[..]

Dan vraag me toch af wat dat vliegtuig in de 1.5 uur extra dat ze gevolgen hebben heeft gedaan...
Waarschijnlijk niks dus, toen waren de meeste bemanningsleden en pasagiers al buiten bewustzijn lijkt me.
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:54:29 #202
6941 APK
Factual, I think.
pi_29645902
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:52 schreef Evil_Jur het volgende:

Het probleem is alleen dat wanneer het mis gaat, het ook echt mis gaat.
Valt ook nog wel mee als je het aantal overlevenden van de crashes in Canada en Italie bekijkt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:55:17 #203
6941 APK
Factual, I think.
pi_29645928
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:53 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niks dus, toen waren de meeste bemanningsleden en pasagiers al buiten bewustzijn lijkt me.
Waarom kwam het vliegtuig dan op 'loopafstand' van Athene neer
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29645966
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:41 schreef Libris het volgende:

[..]

Dan vraag me toch af wat dat vliegtuig in de 1.5 uur extra dat ze gevolgen hebben heeft gedaan...

Straaljagers waren trouwens ook niet echt snel in het onderscheppen, vanaf het moment dat ze wisten dat er iets mis was tot visueel contact nam een uur.
Duurt even voor je iemand vindt, me dunkt..
-
  maandag 15 augustus 2005 @ 01:00:58 #205
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29646043
10:25 a.m. - Greek Civil Aviation Authority notifies Defense Ministry's national search and rescue center.

10:30 a.m. - Defense ministry issues a Renegade alert, standard aviation procedure when planes fail to respond to control tower.

10:55 a.m. - Two F-16 fighter jets scramble to locate airliner.

11:20 a.m. - Fighter jets make visual contact with airliner over Aegean island of Kea, but unable to communicate with pilots.

Dus om 10:25 eerste alarm, dan 5 minuten later de opdracht voor een scramble, maar dan 25 minuten om de vliegtuigen de lucht in te krijgen en 25 minuten om ze te vinden, als het vliegtuig in de buurt van Kea is (wat volgens mij erg dicht bij Athene ligt). Als er opzet in het spel was geweest en het plan zou zijn geweest om op Athene neer te storten, was het te laat geweest om iets te doen.
  maandag 15 augustus 2005 @ 01:01:07 #206
6941 APK
Factual, I think.
pi_29646047
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:57 schreef Dr.Daggla het volgende:

Duurt even voor je iemand vindt, me dunkt..
Vinden is niet zo'n probleem, binnen korte tijd in je F16 springen en dat ding achterhalen is een ander verhaal.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29649354
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:55 schreef APK het volgende:

[..]

Waarom kwam het vliegtuig dan op 'loopafstand' van Athene neer
Dat is ook best mogelijk, waarschijnlijk stond de automatische piloot in ieder geval gedeeltelijk aan.
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:09:17 #208
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29649680
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:44 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is ook best mogelijk, waarschijnlijk stond de automatische piloot in ieder geval gedeeltelijk aan.
Automatische piloot is toch gewoon een constante koers, snelheid en hoogte?
pi_29649983
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:27 schreef APK het volgende:

[..]

Man, er zijn vanavond tienduizenden thuisgekomen met een vliegtuig.
Wat een gezeur.
Had je dat ook gezegd als je met de auto naar oma was geweest en er een kettingbotsing op de A2 was?
Een kettingbotsing vergelijken met een vliegramp Ik weet dat vliegen een stuk veiliger is dan autorijden, echter als je in een vliegtuig zit van een prijsvechter als Onur, dat in ieder geval aan de binnenkant van ellende uit elkaar flikkert vergeet je dat toch snel als je op 10 km hoogte zit.. en zeker mensen met vliegangst zitten absoluut niet op dit soort berichten te wachten..
pi_29650168
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:09 schreef Libris het volgende:

[..]

Automatische piloot is toch gewoon een constante koers, snelheid en hoogte?
Niet per se, het kan zijn dat ze alleen de hoogte hebben ingesteld, of allerlei combinaties, modernere systemen kunnen ook zelf koerswijzigingen uitvoeren.
pi_29650999
Ik denk dat ze het vliegtuig automatisch hebben laten dalen tot zo een 2 a 3 km hoogte en hebben gehoopt dat er nog iemand leefde, of op tijd bijkwam, die de landing kon maken. Het feit dat ze nog kilometers stuurloos hebben doorgevlogen duidt erop dat dat dus niet het geval was.
pi_29662482
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:37 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Niet per se, het kan zijn dat ze alleen de hoogte hebben ingesteld, of allerlei combinaties, modernere systemen kunnen ook zelf koerswijzigingen uitvoeren.
Standaard is dat de hele route, van baken naar baken ingevoerd wordt en de autopilot vliegt dat rustig af, zonder tussenkomst van de piloten. Ook de hoogte staat in de computer en het vliegtuig zal dus ook van hoogte veranderen als de computer dat aangeeft, en de piloten er niet tussen komen.
Dat geeft de volgende speculatie, het vliegtuig had een zere langzame decompressie, waardoor de piloten (en passagiers), langzaam zonder zuurstof kwamen te zitten, waardoor ze het bewustzijn verloren.Daar het lage tempo van decompressie hebben ze niets gemerkt. Vliegtuig vliegt rustig door en begint later zelfs te dalen. Langzaam aan neemt de temperatuur af in de cabine, door het lek en "bevriezen" de inzittenen, waarna ze even later tegen de berg aan vliegen, geheel op de automaat.
Dit verklaart waarom zoveel mensen "bevroren" zijn, dat heeft namelijk wel wat tijd nodig. Zelfs in je nakie houdt je het nog wel even uit bij -30'C, zeker lang genoeg om een emergency descent uit te voeren naar lagere druk/hogere temperatuur, waarom het contact zo lang weg was.
Ook verklaart dat het feit dat de F16's het vliegtuig op 30.000 voet onderschepten en toen al zagen dat de piloot bewusteloos was. Er is dus geen nood-daling ingezet...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:46:02 #213
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29662541
Maar hoe verklaar je dat SMS'je dan dat een van de inzittenden heeft gestuurd, ondere met de mededeling dat het gezicht van de piloot blauw was?
pi_29662729
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Standaard is dat de hele route, van baken naar baken ingevoerd wordt en de autopilot vliegt dat rustig af, zonder tussenkomst van de piloten. Ook de hoogte staat in de computer en het vliegtuig zal dus ook van hoogte veranderen als de computer dat aangeeft, en de piloten er niet tussen komen.
Dat geeft de volgende speculatie, het vliegtuig had een zere langzame decompressie, waardoor de piloten (en passagiers), langzaam zonder zuurstof kwamen te zitten, waardoor ze het bewustzijn verloren.Daar het lage tempo van decompressie hebben ze niets gemerkt. Vliegtuig vliegt rustig door en begint later zelfs te dalen. Langzaam aan neemt de temperatuur af in de cabine, door het lek en "bevriezen" de inzittenen, waarna ze even later tegen de berg aan vliegen, geheel op de automaat.
Dit verklaart waarom zoveel mensen "bevroren" zijn, dat heeft namelijk wel wat tijd nodig. Zelfs in je nakie houdt je het nog wel even uit bij -30'C, zeker lang genoeg om een emergency descent uit te voeren naar lagere druk/hogere temperatuur, waarom het contact zo lang weg was.
Ook verklaart dat het feit dat de F16's het vliegtuig op 30.000 voet onderschepten en toen al zagen dat de piloot bewusteloos was. Er is dus geen nood-daling ingezet...
Ik blijf het allemaal nogal vaag vinden.
pi_29662865
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:46 schreef Libris het volgende:
Maar hoe verklaar je dat SMS'je dan dat een van de inzittenden heeft gestuurd, ondere met de mededeling dat het gezicht van de piloot blauw was?
niet... het is zeer vaag, niet alleen dat sms-je, maar ook waarom ze niet gezakt zijn, waarom hij weel een masker ophad, maar blijkbaar toch dood/bewusteloos was? Er schijnen tijdens de onderschepping meerdere mensen in de cockpit gezien te zijn, blkijkbaar bezig om te proberen het vliegtuig onder controle te krijgen.. Allemaal erg vaag en hopelijk brengt het onderzoek meer duidelijkheid
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:01:15 #216
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29662986
Ik vind de tijden ook zo raar. Heeft een vliegtuig echt 2 keer zoveel brandstof als nodig aan boord (3 uur na opstijgen is het vliegtuig neergestort, het is normaal een vlucht van ongeveer 1:45 uur)? En hoe kan het dan zijn dat ze toch nog redelijk in de buurt van Athene terecht zijn gekomen?

Ergens doet het me een beetje denk aan de Langoliers van Stephen King...

Laten we hopen dat de vlucht en voice recorders meer uitsluitsel geven.
  Donald Duck held maandag 15 augustus 2005 @ 18:03:02 #217
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_29663044
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:01 schreef Libris het volgende:
Heeft een vliegtuig echt 2 keer zoveel brandstof als nodig aan boord
Vliegtuigen hebben natuurlijk áltijd een ruime reserve aan boord, er kan van alles misgaan waardoor de vlucht langer zal gaan duren dan normaal.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:06:00 #218
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29663115
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:01 schreef Libris het volgende:
Ik vind de tijden ook zo raar. Heeft een vliegtuig echt 2 keer zoveel brandstof als nodig aan boord (3 uur na opstijgen is het vliegtuig neergestort, het is normaal een vlucht van ongeveer 1:45 uur)? En hoe kan het dan zijn dat ze toch nog redelijk in de buurt van Athene terecht zijn gekomen?

Ergens doet het me een beetje denk aan de Langoliers van Stephen King...

Laten we hopen dat de vlucht en voice recorders meer uitsluitsel geven.
Misschien stortte het wel neer omdat er geen brandstof meer was?
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:02:55 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29664698
smsje kan natuurlijk op groote hoogte zijn ingetoetst en pas (automatisch) verzonden toen er daadwerkelijk zender ontvangst was, verklaart ook dat tie dus niet gebeld heeft?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_29667039
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:01 schreef Libris het volgende:
Ik vind de tijden ook zo raar. Heeft een vliegtuig echt 2 keer zoveel brandstof als nodig aan boord (3 uur na opstijgen is het vliegtuig neergestort, het is normaal een vlucht van ongeveer 1:45 uur)? En hoe kan het dan zijn dat ze toch nog redelijk in de buurt van Athene terecht zijn gekomen?

Ergens doet het me een beetje denk aan de Langoliers van Stephen King...

Laten we hopen dat de vlucht en voice recorders meer uitsluitsel geven.
Ik vraag me af of de crash door brandstoftekort is veroorzaakt. Het kan denk ik zijn dat de daling al in was gezet, want dan had men bij Athene aan de grond moeten staan. En men kwam nu in de buurt van Athene terecht.

Het blijft wel opmerkelijk dat men er zoveel langer over gedaan heeft, maar misschien heeft de piloot zelf nog snelheid kunnen verminderen? Vanwege de korte afstand tussen Cyprus en Athene neem ik ook aan dat het vliegtuig nooit op 10km hoogte is geweest, maar dan blijft het wel raar dat men het vliegtuig niet naar een lagere veilige hoogte heeft kunnen brengen.
pi_29668341
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 20:01 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de crash door brandstoftekort is veroorzaakt. Het kan denk ik zijn dat de daling al in was gezet, want dan had men bij Athene aan de grond moeten staan. En men kwam nu in de buurt van Athene terecht.
Vrijwel zeker niet. Er is geen enkele aanwijzing dat de passagiers die in de cockpit zijn gezien, een landing hebben ingezet en daarbij kerosine tekort kwamen. Gezien de tijd van vliegen lijkt het me echter sterk dat er in een rechte lijn gevlogen is. De vraag is, zit dat wel of niet in de auto-piloot?
quote:
Het blijft wel opmerkelijk dat men er zoveel langer over gedaan heeft, maar misschien heeft de piloot zelf nog snelheid kunnen verminderen? Vanwege de korte afstand tussen Cyprus en Athene neem ik ook aan dat het vliegtuig nooit op 10km hoogte is geweest, maar dan blijft het wel raar dat men het vliegtuig niet naar een lagere veilige hoogte heeft kunnen brengen.
Boven de toeristisch drukke westkust van Turkije is het niet zo gek dat je als charter naar internationaal kruisniveau gestuurd wordt. Afgaande op de jetpiloten hingen de zuurstofmaskers op hoger niveau al uit. Dan heb je een paar opvallende dingen: een blauwe piloot die de cockpit heeft verlaten, lage temperatuur in het hele vliegtuig, cabinedruk weggevallen, radiostilte vanaf een uur na opstijgen (al vrij snel dus).

De laatste melding richting Cyprus ging over airco-klachten. Dan zou ik eigenlijk willen weten of dat het cockpitgedeelte betrof of ook het passagiersgedeelte. Het kan zijn, gezien het verlies van de cabinedruk, dat al vrij vlot of al voor vertrek een lekkage is ontstaan in een uitwisselend "onderdeel" voorin het toestel. Zoals gezegd, een gat werd niet gezien door de andere piloten. Indien het daar afkoelde, kunnen de piloten aanvankelijk enkel aan de airco hebben gedacht. Waarschijnlijk is het vervolgens snel gegaan, want berichten over een eventuele terugkeer naar Cyprus zijn er niet geweest. Het ontvangen SMS-je is niet duidelijk over wanneer of in welke situatie de piloot de cockpit heeft verlaten, wel zijn er nadien nog passagiers voorin geweest. Als het terroristen waren, dan had men in ieder geval wel iets geclaimd voor vandaag. Dus schijnbaar was het in de cockpit minder goed toeven dan in de cabine, dat ondersteunt ook dat men in de cabine iets meer tijd heeft gehad. Of instantane extreme kou in de cockpit een piloot uit zijn stoel richting cabine jaagt, ik heb geen idee. Als er giftige dampen uit de airco zouden zijn vrijgekomen, hadden er geen passagiers meer in de cockpit kunnen komen.
Qua de verdere vlucht kan ik me vinden in een auto-piloot vlucht theorie. Met Flight Simulator krijg je immers ook zo'n landing als je niet tijdig een echte landing inzet. Met of zonder brandstof maakt eigenlijk dan verder niet uit. Er is gezien de tijd misschien wel extra gevlogen, maar niet veel gewijzigd. Dat bevestigen ook de jetpiloten, die bleven strak op een koers. Landen zonder piloot ging helaas (nog) niet.
pi_29670171
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:46 schreef Libris het volgende:
Maar hoe verklaar je dat SMS'je dan dat een van de inzittenden heeft gestuurd, ondere met de mededeling dat het gezicht van de piloot blauw was?
Gelogen.
quote:
Politie valt kantoren Helios binnen

Uitgegeven: 15 augustus 2005 20:13
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2005 21:18
NICOSIA - De Cypriotische politie is maandagavond kantoren binnengevallen van Helios Airways. Dat heeft de Griekse televisie gemeld. De autoriteiten zijn vooral op zoek naar documenten over de technische staat van de vloot van de "prijsbreker". Ze willen ook voorkomen dat er mogelijk belangrijke documenten verdwijnen.

Een toestel van Helios stortte zondag neer nabij Athene. Er vielen 121 doden. De oorzaak van het ongeluk staat nog niet vast, maar vermoed wordt dat een defect in het luchtverversingssysteem tot de ramp heeft geleid.

Cypriotische media berichtten eerder dat justitie op het eiland onderzoek doet naar aanwijzingen dat Helios zijn luchtvloot slecht onderhoudt.

Inzittenden

Veel inzittenden van de Boeing 737 van Helios Airways leefden tot het moment dat het toestel zich zondag even ten noordoosten van de Griekse hoofdstad Athene in de grond boorde. Dat blijkt uit de eerste voorlopige resultaten van lijkschouwing op de stoffelijke resten, meldden de Griekse televisiezenders MEGA en NET.

Onderzoeken hebben uitgewezen dat de inzittenden geen giftige gassen hebben ingeademd. De doodsoorzaak is gelegen in het neerstorten en niet in verstikking of vergiftiging, aldus de zenders. Een officiële verklaring van de pathaloog-anatoom is nog niet uitgegeven.

Sms'je

De Griekse politie heeft de man aangehouden die voor de televisie had gezegd dat hij een sms'je had gekregen vanuit het Cypriotische vliegtuig dat zaterdag neerstortte in Griekenland. Het berichtje, waarin wordt gesproken van ijzige temperaturen aan boord van het ramptoestel, zou nep zijn.

De autoriteiten beschouwden het tekstbericht, dat volgens de 32-jarige Griek afkomstig was van zijn neef, als een mogelijk belangrijke aanwijzing over de toedracht van het ongeluk, waardoor 121 mensen omkwamen. De man heeft inmiddels echter toegegeven dat hij heeft gelogen.
bron
pi_29670869
quote:
Een officiële verklaring van de pathaloog-anatoom is nog niet uitgegeven.
Daar ben ik dan zeer benieuwd naar, want er werd wel direct over slachtoffers met bevriezingsverschijnselen gesproken. Misschien dat de man met het zogenaamde SMS'je daarvan wist Maar hoe komen de piloten "buiten westen" en de passagiers niet? Die laatste waren kennelijk niet in staat bij de radio te komen. Cabinecrew zou daar toch ook wel iets van mogen weten verder. Veel gronden waarop gespeculeerd kan worden ...
pi_29671000
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:47 schreef okee6 het volgende:

[..]

Daar ben ik dan zeer benieuwd naar, want er werd wel direct over slachtoffers met bevriezingsverschijnselen gesproken. Misschien dat de man met het zogenaamde SMS'je daarvan wist Maar hoe komen de piloten "buiten westen" en de passagiers niet? Die laatste waren kennelijk niet in staat bij de radio te komen. Cabinecrew zou daar toch ook wel iets van mogen weten verder. Veel gronden waarop gespeculeerd kan worden ...
Dat kan erop duiden dat er alleen iets in de cockpit mis was (waardoor de temperatuur snel daalde) of dat er in het hele toestel iets mis was met de airco/koelsysteem/etc. In dat laatste geval kan ik me voorstellen dat dat in de cockpit heel snel tot een daling leidt, maar in de cabine tot een iets geleidelijkere ...
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:30:50 #225
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29679131
quote:
De Griekse politie heeft de man aangehouden die voor de televisie had gezegd dat hij een sms'je had gekregen vanuit het Cypriotische vliegtuig dat zaterdag neerstortte in Griekenland. Het berichtje, waarin wordt gesproken van ijzige temperaturen aan boord van het ramptoestel, zou nep zijn.

De autoriteiten beschouwden het tekstbericht, dat volgens de 32-jarige Griek afkomstig was van zijn neef, als een mogelijk belangrijke aanwijzing over de toedracht van het ongeluk, waardoor 121 mensen omkwamen. De man heeft inmiddels echter toegegeven dat hij heeft gelogen.
Waarom verzint iemand dat? Waarom zou iemand daar in hemelsnaam en op die manier over liegen?

Ik snap er niets van, moet je kijken wat een tegenstrijdigheden in de media:

- Jet-crash bodies 'frozen solid'
- Cyprus crash victims were ‘frozen solid’
- Victims Of Greek Crash Died Before Impact

...versus:

- Autopsies: 6 alive after Greek plane crash
- SMS from doomed plane a hoax

...en tevens:

- Theories Abound About Greece Plan Crash
- Speculation runs high over Helios disaster

Met als meest schokkende:

"A top Greek Defence Ministry source said an autopsy on passengers "so far shows the bodies were frozen solid, including some whose skin was charred by flames from the crash"."

""Two charred bodies were still hugging each other," he said."

...versus:

"The report that the plane was cold was taken as a sign of decompression - one of the possible explanations authorities have given for the crash, which was Greece's deadliest."

Ik begrijp heus wel dat het nieuws zichzelf ontwikkelt naarmate er meer informatie beschikbaar komt, maar dergelijke tegenstrijdigheden gaan wel erg ver, of niet?

Ik vind het een vreemd verhaal, rare jongens, die persmuskieten.

En nogmaals, je verzint dat je een SMS bericht ontvangen hebt van je neef in het vliegtuig, vooruit, maar je verzint dan tevens dat het SMS bericht de tekst "Farewell, cousin, here we're frozen." bevat?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')