Nou ik persoonlijk denk niet dat ze het wisten. Ze konden alleen een vermoeden hebben. Wel meerdere mensen in het verleden dachten 100% zeker te weten dat ze doodgingen als hun vliegtuig "probelemen" had. Maar zijn er toch levend vanaf gekomen...quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:09 schreef TheVulture het volgende:
Als ik die verhalen over die smsjes lees lijkt het erop dat de passagiers wisten dat ze gingen sterven... daar krijg ik dus echt de rillingen van...
Kan ik mezelf iets bij voorstellen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:13 schreef trance40 het volgende:
Ja lekker dit. En dan te bedenken dat ik 4 dagen geleden nog in het vliegtuig zat uit lanarca vandaan.....
Krijg je wel ff draai door je maag van...
quote:One eyewitness, Dimitris Karezas, told the Reuters news agency he saw the plane being followed by fighter jets.
"Two, three minutes later I heard a big bang and ever since I've started looking for it, but I have not found anything yet," he said.
Another said: "I saw many bodies scattered around, all of them wearing [oxygen] masks."
Niet helemaal, ten eerste kunnen ze wel tegen ATC hebben gezegd dat ze airconditioning problemen hebben, maar mogelijk hebben ze onderling de symptomen besproken, zo van:"He wat stinkt het hier, en ik zie allemaal zwarte rook". Mogelijk geeft dat een beter indicatie dan dat ze waarschijnlijk problemen hadden met de airco of het druksysteem, want dat is ook nog niet zeker.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:28 schreef Douwe het volgende:
Dan weten ze net zoveel als ze nu al weten, als de berichten kloppen hadden ze dat ook reeds aan de vluchtleiding in Larnaca gemeld.
Wat zou jij, als piloot, doen als de druk opeens wegvaltquote:Op zondag 14 augustus 2005 19:20 schreef The_stranger het volgende:
In beide gevallen kan het helpen sneller de oorzaak te vinden. Als het aan de temperatuur lag, wat mij zere stug lijkt, dan hoeft men niet te zoeken naar het druk systeem en andersom.
Alle noodgevallen met wegvallende druk vragen maar om een actie en dat is de druk in de cabine weer leefbaar te maken. Algemeen geldt dat op een hoogte van 10.000 voet de luchtdruk weer enigszins leefbaar is, dus je moet zo snel mogelijk dalen naar 10.000 voet (3 tot 3,5 km)quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:37 schreef APK het volgende:
[..]
Wat zou jij, als piloot, doen als de druk opeens wegvalt
Wat zijn de instructies?
quote:ATHENE - Twee personen lijken te hebben geprobeerd het stuur van het ramptoestel over te nemen, toen de piloot en de co-piloot uit de roulatie waren. Het is onduidelijk of het om bemanningsleden of passagiers ging.
Dit heeft een Griekse regeringswoordvoerder zondag verklaard na de debriefing van de piloten van de F-16's die waren opgestegen nadat het radiocontact met het ramptoestel was verbroken. Eerder hadden de Griekse F-16-piloten gezien dat de piloot van het Helios-toestel afwezig was en de co-piloot voorover gebogen en mogelijk bewusteloos op zijn stoel zat.
Griekse reddingswerkers hadden zondagavond al meer dan honderd lichamen geborgen. Volgens berichten van de Griekse televisie leken talrijke lijken in een bevroren toestand te verkeren.
"Veel lijken zien er uit alsof ze in een vrieskist hebben gelegen", zei een verslaggever ter plaatse. Dat versterkt de vermoedens dat de machine kort voor de crash problemen had met het klimaat en de luchtdruk.
Geen idee. Opmerkelijk is wel dat iemand vlak voor ze neerstortten een sms naar z,n neef verstuurde. Dan lijkt het dat dat bevriezen toch vrij snel gebeurd moet zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2005 22:22 schreef ButcherBird het volgende:
Bizar. Dat zou betekenen dat ze lange tijd op grote hoogte zonder airco hebben gevlogen? Het wordt toch ook niet in één keer 40 graden onder nul daar binnen? Misschien is er wel een raam uitgeknald.
Ik ben benieuwd naar een meer uitgebreide verklaring van die F16 piloten.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:56 schreef The_stranger het volgende:
Ik gok op een decompressie, mogelijk vrij snel, waardoor de druk en de temperatuur snel wegviel en dat ze tijdens de daling toch niet snel genoeg waren? Wat weer vreemd is, want als de piloten hun zuurstof maskers op hadden, zouden ze het gewoon moeten overleven. Tenzij het suurstof systeem niet goed zou zijn, maar dat check je weer voor de vlucht.
* meld alleen doorgevlogenquote:Op zondag 14 augustus 2005 22:45 schreef HiZ het volgende:
Getverdemme, ik heb vorig jaar een keer in een vliegtuig met een kapotte airco gezeten. Werd echt ongekend warm, maar toen zijn we na een half uurtje gewoon omgekeerd.
zo hoog zullen ze nog niet gezeten hebben.. is toch niet zo ver van cyprus naar athene?quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Alle noodgevallen met wegvallende druk vragen maar om een actie en dat is de druk in de cabine weer leefbaar te maken. Algemeen geldt dat op een hoogte van 10.000 voet de luchtdruk weer enigszins leefbaar is, dus je moet zo snel mogelijk dalen naar 10.000 voet (3 tot 3,5 km)
Op een hoogte van 30.000 voet (10km, een vrij standaard vlieghoogte voor dat type vliegtuig) is de tijd dat je bij bewustzijn blijft ongeveer 1 tot 2 minuten. Zaak is dus om zo snel mogelijk naar die 10.000 voet te gaan. Verder kun je er weinig aan doen, afgezien natuurlijk je zuurstof masker op doen, in elke cockpit zit een fles met een bepaald aantal maskers.
Dus maar weer de onderzoeken afwachten.
Ze waren Athene al voorbij, of zou dat een normale approach route kunnen zijnquote:Op zondag 14 augustus 2005 23:33 schreef Re het volgende:
zo hoog zullen ze nog niet gezeten hebben.. is toch niet zo ver van cyprus naar athene?
Er was voor de crash al zo'n twee uur geen contact meer met het vliegtuig. Het is dus maar de vraag of de piloten in die tijd uberhaupt nog een route hebben kunnen volgen...quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:43 schreef APK het volgende:
[..]
Ze waren Athene al voorbij, of zou dat een normale approach route kunnen zijn
[afbeelding]
quote:9:00 a.m. - Helios Airlines Flight ZU522, a Boeing 737 carrying 115 passengers and six crew members, takes off from Larnaca International Airport in Cyprus, heading for Prague, Czech Republic, with a stopover in Athens.
9:37 a.m. - Plane enters Greek air space, identified by Greece's Civil Aviation Authority.
10:07 a.m. - Control tower at Athens International Airport unable to establish communication with the plane.
10:20 a.m - Air traffic controllers notify Cypriot counterparts who say plane reported a problem with air-conditioning system before entering Greek airspace.
10:25 a.m. - Greek Civil Aviation Authority notifies Defense Ministry's national search and rescue center.
10:30 a.m. - Defense ministry issues a Renegade alert, standard aviation procedure when planes fail to respond to control tower.
10:55 a.m. - Two F-16 fighter jets scramble to locate airliner.
11:20 a.m. - Fighter jets make visual contact with airliner over Aegean island of Kea, but unable to communicate with pilots.
11:25 a.m. - Fighter jets approach plane, report that co-pilot appears unconscious, other pilot not in cockpit, oxygen masks dangling inside cabin.
12:05 p.m. - Airliner crashes near town of Grammatiko, about 25 miles north of Athens.
http://www.guardian.co.uk(...)280,-5209989,00.html
Man, er zijn vanavond tienduizenden thuisgekomen met een vliegtuig.quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:15 schreef Sven- het volgende:
Hm.. ik ben vanavond met Onur Air ()teruggekomen uit turkije.. wel schrikken als je dan meteen zoiets hoort..
Dus, brandstoftekortquote:Op zondag 14 augustus 2005 23:53 schreef Kozzmic het volgende:
Er was voor de crash al zo'n twee uur geen contact meer met het vliegtuig. Het is dus maar de vraag of de piloten in die tijd uberhaupt nog een route hebben kunnen volgen...
Ze zijn 3 uur na opstijgen neergestort, het lijkt me dat Cyprus - Athene een stuk minder lang vliegen is. Het zou wel interessant zijn om de route van het vliegtuig te zien.quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:30 schreef APK het volgende:
[..]
Dus, brandstoftekort
Dan hadden ze wel weinig brandstof aan boord.
Volgens de BBC was dit de locatie van de crash:quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:33 schreef Libris het volgende:
[..]
Ze zijn 3 uur na opstijgen neergestort, het lijkt me dat Cyprus - Athene een stuk minder lang vliegen is. Het zou wel interessant zijn om de route van het vliegtuig te zien.
Dan vraag me toch af wat dat vliegtuig in de 1.5 uur extra dat ze gevolgen hebben heeft gedaan...quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:34 schreef APK het volgende:
[..]
Volgens de BBC was dit de locatie van de crash:
[afbeelding]
Niet ver van Athene dus.....
Zeg maar Miljoenen, vliegen is echt de veiligste manier van reizen. Het probleem is alleen dat wanneer het mis gaat, het ook echt mis gaat.quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:27 schreef APK het volgende:
[..]
Man, er zijn vanavond tienduizenden thuisgekomen met een vliegtuig.
Wat een gezeur.![]()
Had je dat ook gezegd als je met de auto naar oma was geweest en er een kettingbotsing op de A2 was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |