abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 augustus 2005 @ 16:54:33 #176
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_29632351
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:09 schreef TheVulture het volgende:
Als ik die verhalen over die smsjes lees lijkt het erop dat de passagiers wisten dat ze gingen sterven... daar krijg ik dus echt de rillingen van...
Nou ik persoonlijk denk niet dat ze het wisten. Ze konden alleen een vermoeden hebben. Wel meerdere mensen in het verleden dachten 100% zeker te weten dat ze doodgingen als hun vliegtuig "probelemen" had. Maar zijn er toch levend vanaf gekomen...
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
  zondag 14 augustus 2005 @ 17:03:14 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29632617
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:13 schreef trance40 het volgende:
Ja lekker dit. En dan te bedenken dat ik 4 dagen geleden nog in het vliegtuig zat uit lanarca vandaan.....

Krijg je wel ff draai door je maag van...
Kan ik mezelf iets bij voorstellen.

Flugel vloog op 11 september 2001 van Turkije naar NL, net toen ik thuis de voordeur binnenstapte vloog het tweede toestel het WTC in, was ook vrij confronterend op dat moment
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_29635241
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4150312.stm :
quote:
One eyewitness, Dimitris Karezas, told the Reuters news agency he saw the plane being followed by fighter jets.

"Two, three minutes later I heard a big bang and ever since I've started looking for it, but I have not found anything yet," he said.

Another said: "I saw many bodies scattered around, all of them wearing [oxygen] masks."
.
pi_29636095
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:28 schreef Douwe het volgende:
Dan weten ze net zoveel als ze nu al weten, als de berichten kloppen hadden ze dat ook reeds aan de vluchtleiding in Larnaca gemeld.
Niet helemaal, ten eerste kunnen ze wel tegen ATC hebben gezegd dat ze airconditioning problemen hebben, maar mogelijk hebben ze onderling de symptomen besproken, zo van:"He wat stinkt het hier, en ik zie allemaal zwarte rook". Mogelijk geeft dat een beter indicatie dan dat ze waarschijnlijk problemen hadden met de airco of het druksysteem, want dat is ook nog niet zeker.

Ten tweede is ook de flight data recorder gevonden met de technische data, zoals temperatuur, cabine hoogte etc.. Ook dit kan een sterke indicatie geven waar ze beter naar moeten zoeken.

In beide gevallen kan het helpen sneller de oorzaak te vinden. Als het aan de temperatuur lag, wat mij zere stug lijkt, dan hoeft men niet te zoeken naar het druk systeem en andersom.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 14 augustus 2005 @ 19:37:11 #180
6941 APK
Factual, I think.
pi_29636501
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:20 schreef The_stranger het volgende:

In beide gevallen kan het helpen sneller de oorzaak te vinden. Als het aan de temperatuur lag, wat mij zere stug lijkt, dan hoeft men niet te zoeken naar het druk systeem en andersom.
Wat zou jij, als piloot, doen als de druk opeens wegvalt

Wat zijn de instructies?
Ik snap het niet helemaal, volgens mij hebben ze wel een poging gedaan om hoogte te minderen, anders vliegen ze niet tegen een berg op....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29638701
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:37 schreef APK het volgende:

[..]

Wat zou jij, als piloot, doen als de druk opeens wegvalt

Wat zijn de instructies?
Alle noodgevallen met wegvallende druk vragen maar om een actie en dat is de druk in de cabine weer leefbaar te maken. Algemeen geldt dat op een hoogte van 10.000 voet de luchtdruk weer enigszins leefbaar is, dus je moet zo snel mogelijk dalen naar 10.000 voet (3 tot 3,5 km)
Op een hoogte van 30.000 voet (10km, een vrij standaard vlieghoogte voor dat type vliegtuig) is de tijd dat je bij bewustzijn blijft ongeveer 1 tot 2 minuten. Zaak is dus om zo snel mogelijk naar die 10.000 voet te gaan. Verder kun je er weinig aan doen, afgezien natuurlijk je zuurstof masker op doen, in elke cockpit zit een fles met een bepaald aantal maskers.

Voor de rest ken ik de feiten natuurlijk niet, maar het lijkt me erg stug dat het probleem met de temperatuur/airco te maken zou hebben. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de systemen aan boord van de B737, mara een airco kun je uitzetten en dan wordt het vrij snel weer warm (door alle warme lichamen) Wel zou er giftige rook uit de airco kunnen komen, maar dat verklaart niet de blauwe mensen.
Ik gok op een decompressie, mogelijk vrij snel, waardoor de druk en de temperatuur snel wegviel en dat ze tijdens de daling toch niet snel genoeg waren? Wat weer vreemd is, want als de piloten hun zuurstof maskers op hadden, zouden ze het gewoon moeten overleven. Tenzij het suurstof systeem niet goed zou zijn, maar dat check je weer voor de vlucht.

Dus maar weer de onderzoeken afwachten.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_29639603
quote:
ATHENE - Twee personen lijken te hebben geprobeerd het stuur van het ramptoestel over te nemen, toen de piloot en de co-piloot uit de roulatie waren. Het is onduidelijk of het om bemanningsleden of passagiers ging.

Dit heeft een Griekse regeringswoordvoerder zondag verklaard na de debriefing van de piloten van de F-16's die waren opgestegen nadat het radiocontact met het ramptoestel was verbroken. Eerder hadden de Griekse F-16-piloten gezien dat de piloot van het Helios-toestel afwezig was en de co-piloot voorover gebogen en mogelijk bewusteloos op zijn stoel zat.

Griekse reddingswerkers hadden zondagavond al meer dan honderd lichamen geborgen. Volgens berichten van de Griekse televisie leken talrijke lijken in een bevroren toestand te verkeren.

"Veel lijken zien er uit alsof ze in een vrieskist hebben gelegen", zei een verslaggever ter plaatse. Dat versterkt de vermoedens dat de machine kort voor de crash problemen had met het klimaat en de luchtdruk.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_29639659
quote:
"Veel lijken zien er uit alsof ze in een vrieskist hebben gelegen",
.
pi_29641176
Bizar. Dat zou betekenen dat ze lange tijd op grote hoogte zonder airco hebben gevlogen? Het wordt toch ook niet in één keer 40 graden onder nul daar binnen? Misschien is er wel een raam uitgeknald.
Be careful what you wish...You just might get it.
pi_29641309
Zal de komende dagen, weken (?) wel duideljik worden wat er nu precies gebeurd is.

[ Bericht 1% gewijzigd door nummer_zoveel op 14-08-2005 22:36:02 ]
pi_29641532
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:22 schreef ButcherBird het volgende:
Bizar. Dat zou betekenen dat ze lange tijd op grote hoogte zonder airco hebben gevlogen? Het wordt toch ook niet in één keer 40 graden onder nul daar binnen? Misschien is er wel een raam uitgeknald.
Geen idee. Opmerkelijk is wel dat iemand vlak voor ze neerstortten een sms naar z,n neef verstuurde. Dan lijkt het dat dat bevriezen toch vrij snel gebeurd moet zijn.
  zondag 14 augustus 2005 @ 22:39:03 #187
6941 APK
Factual, I think.
pi_29641747
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:56 schreef The_stranger het volgende:

Ik gok op een decompressie, mogelijk vrij snel, waardoor de druk en de temperatuur snel wegviel en dat ze tijdens de daling toch niet snel genoeg waren? Wat weer vreemd is, want als de piloten hun zuurstof maskers op hadden, zouden ze het gewoon moeten overleven. Tenzij het suurstof systeem niet goed zou zijn, maar dat check je weer voor de vlucht.
Ik ben benieuwd naar een meer uitgebreide verklaring van die F16 piloten.
Als ze tegen een berg zijn gecrashed vlogen ze niet meer op 30.000 ft, dus ze moeten wel gedaald zijn. Verder meen ik op een plaatje gezien te hebben dat ze al ruim voorbij Athene waren en als die 737 op autopilot vloog is hij dus vanzelf gaan dalen
Of Brandstoftekort
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29641957
Getverdemme, ik heb vorig jaar een keer in een vliegtuig met een kapotte airco gezeten. Werd echt ongekend warm, maar toen zijn we na een half uurtje gewoon omgekeerd.
pi_29642040
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:45 schreef HiZ het volgende:
Getverdemme, ik heb vorig jaar een keer in een vliegtuig met een kapotte airco gezeten. Werd echt ongekend warm, maar toen zijn we na een half uurtje gewoon omgekeerd.
* meld alleen doorgevlogen
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:33:01 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29643536
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:56 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Alle noodgevallen met wegvallende druk vragen maar om een actie en dat is de druk in de cabine weer leefbaar te maken. Algemeen geldt dat op een hoogte van 10.000 voet de luchtdruk weer enigszins leefbaar is, dus je moet zo snel mogelijk dalen naar 10.000 voet (3 tot 3,5 km)
Op een hoogte van 30.000 voet (10km, een vrij standaard vlieghoogte voor dat type vliegtuig) is de tijd dat je bij bewustzijn blijft ongeveer 1 tot 2 minuten. Zaak is dus om zo snel mogelijk naar die 10.000 voet te gaan. Verder kun je er weinig aan doen, afgezien natuurlijk je zuurstof masker op doen, in elke cockpit zit een fles met een bepaald aantal maskers.

Dus maar weer de onderzoeken afwachten.
zo hoog zullen ze nog niet gezeten hebben.. is toch niet zo ver van cyprus naar athene?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:43:07 #191
6941 APK
Factual, I think.
pi_29643908
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:33 schreef Re het volgende:

zo hoog zullen ze nog niet gezeten hebben.. is toch niet zo ver van cyprus naar athene?
Ze waren Athene al voorbij, of zou dat een normale approach route kunnen zijn

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29644259
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:43 schreef APK het volgende:

[..]

Ze waren Athene al voorbij, of zou dat een normale approach route kunnen zijn

[afbeelding]
Er was voor de crash al zo'n twee uur geen contact meer met het vliegtuig. Het is dus maar de vraag of de piloten in die tijd uberhaupt nog een route hebben kunnen volgen...
quote:
9:00 a.m. - Helios Airlines Flight ZU522, a Boeing 737 carrying 115 passengers and six crew members, takes off from Larnaca International Airport in Cyprus, heading for Prague, Czech Republic, with a stopover in Athens.

9:37 a.m. - Plane enters Greek air space, identified by Greece's Civil Aviation Authority.

10:07 a.m. - Control tower at Athens International Airport unable to establish communication with the plane.

10:20 a.m - Air traffic controllers notify Cypriot counterparts who say plane reported a problem with air-conditioning system before entering Greek airspace.

10:25 a.m. - Greek Civil Aviation Authority notifies Defense Ministry's national search and rescue center.

10:30 a.m. - Defense ministry issues a Renegade alert, standard aviation procedure when planes fail to respond to control tower.

10:55 a.m. - Two F-16 fighter jets scramble to locate airliner.

11:20 a.m. - Fighter jets make visual contact with airliner over Aegean island of Kea, but unable to communicate with pilots.

11:25 a.m. - Fighter jets approach plane, report that co-pilot appears unconscious, other pilot not in cockpit, oxygen masks dangling inside cabin.

12:05 p.m. - Airliner crashes near town of Grammatiko, about 25 miles north of Athens.

http://www.guardian.co.uk(...)280,-5209989,00.html
pi_29644899
Hm.. ik ben vanavond met Onur Air ( )teruggekomen uit turkije.. wel schrikken als je dan meteen zoiets hoort..
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:27:44 #194
6941 APK
Factual, I think.
pi_29645238
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:15 schreef Sven- het volgende:
Hm.. ik ben vanavond met Onur Air ( )teruggekomen uit turkije.. wel schrikken als je dan meteen zoiets hoort..
Man, er zijn vanavond tienduizenden thuisgekomen met een vliegtuig.
Wat een gezeur.
Had je dat ook gezegd als je met de auto naar oma was geweest en er een kettingbotsing op de A2 was?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:30:20 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_29645311
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:53 schreef Kozzmic het volgende:

Er was voor de crash al zo'n twee uur geen contact meer met het vliegtuig. Het is dus maar de vraag of de piloten in die tijd uberhaupt nog een route hebben kunnen volgen...
Dus, brandstoftekort

Dan hadden ze wel weinig brandstof aan boord.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:33:00 #196
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29645388
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:30 schreef APK het volgende:

[..]

Dus, brandstoftekort

Dan hadden ze wel weinig brandstof aan boord.
Ze zijn 3 uur na opstijgen neergestort, het lijkt me dat Cyprus - Athene een stuk minder lang vliegen is. Het zou wel interessant zijn om de route van het vliegtuig te zien.
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:34:39 #197
6941 APK
Factual, I think.
pi_29645437
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:33 schreef Libris het volgende:

[..]

Ze zijn 3 uur na opstijgen neergestort, het lijkt me dat Cyprus - Athene een stuk minder lang vliegen is. Het zou wel interessant zijn om de route van het vliegtuig te zien.
Volgens de BBC was dit de locatie van de crash:



Niet ver van Athene dus.....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:35:56 #198
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29645463
Om precies te zijn:
Depart: Larnaca, Cyprus (LCA) Mon, 05 Sep 8:30am Conditions
Arrive: Athens, Greece (ATH) Mon, 05 Sep 10:15am
Total travel time: 1hr 45min

Het duurt normaal maar 1.45, dus waarschijnlijk dat de brandstof op was.
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:41:54 #199
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29645591
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:34 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens de BBC was dit de locatie van de crash:

[afbeelding]

Niet ver van Athene dus.....
Dan vraag me toch af wat dat vliegtuig in de 1.5 uur extra dat ze gevolgen hebben heeft gedaan...

Straaljagers waren trouwens ook niet echt snel in het onderscheppen, vanaf het moment dat ze wisten dat er iets mis was tot visueel contact nam een uur.
pi_29645847
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:27 schreef APK het volgende:

[..]

Man, er zijn vanavond tienduizenden thuisgekomen met een vliegtuig.
Wat een gezeur.
Had je dat ook gezegd als je met de auto naar oma was geweest en er een kettingbotsing op de A2 was?
Zeg maar Miljoenen, vliegen is echt de veiligste manier van reizen. Het probleem is alleen dat wanneer het mis gaat, het ook echt mis gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')