abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:46:32 #1
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29623873
Cypriot plane crashes in Greece
Breaking news graphic
A Cypriot airliner carrying at least 110 people has crashed north-east of Athens, reports say.

The plane - from Helios airlines - hit a mountain as it approached Athens after getting into difficulties.

An air traffic controller at Athens airport told the AFP news agency the plane, travelling from Larnaca, Cyprus, crashed into the Euboea peninsula.

Greek military jets were scrambled after controllers lost contact with the pilot, AFP reported.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4150312.stm

Plane with 110 crashes in Greece

Sunday, August 14, 2005; Posted: 5:32 a.m. EDT (09:32 GMT)

ATHENS, Greece (Reuters) -- A Cypriot airliner carrying 110 people crashed north of Athens on Sunday, Greek state television reported.

State television said there was an unconfirmed report that one of the pilots of the Helios Airlines plane had collapsed with illness just before the crash.

A Greek Defense Ministry official told Reuters the airplane had crashed in the area of Kalamos, 30 km (19 miles) north of Athens.

The official said rescue services were rushing to the scene.

The plane had been accompanied by two Greek F-16 fighter jets after losing communications with the Athens control tower on its way to the Greek capital.

http://www.cnn.com/2005/W(...)rash.reut/index.html
pi_29623892
.
Das kut...
-
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:48:30 #3
8898 Darklight
pi_29623919
Cypriotisch vliegtuig neergestort bij Athene

Uitgegeven: 14 augustus 2005 11:35
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2005 11:38
ATHENE - Een Cypriotisch vliegtuig met aan boord 115 passagiers en zes bemanningsleden is zondag neergestort ten noordoosten van de Griekse hoofdstad Athene. Het toestel van de Cypriotische luchtvaartmaatschappij Ilios was opgestegen in de Cypriotische stad Larnaca. Volgens een luchtverkeersleider in Athene stortte het toestel neer op een berg op het schiereiland Euboea.

Volgens een woordvoerder van de luchthaven van Athene leek het toestel vlak voor de ramp zonder piloot te vliegen. "De luchthaven verloor alle contact met het toestel, dat aan het einde van de ochtend had moeten landen. Twee straaljagers zijn naar het toestel toegestuurd om te situatie te verkennen en zagen de piloten dubbelgevouwen in de cockpit."
pi_29623944
Vaag dat beide piloten in elkaar gezakt zijn..
Beetje te toevallig ook..Zaten er toevallig niet wat belangrijke mensen aan boord?
-
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:50:55 #5
8898 Darklight
pi_29623971
Ja, dat snap ik ook niet echt
Beetje vaag
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:52:48 #6
8898 Darklight
pi_29624017
Van een ander forum:

eye witness now says he saw the plane explode in mid air. No captain was seated while the co-pilot was lying in his seat looking dead according to the F-16 pilot.
pi_29624062
Hmm, nu wordt het helemaal weird.
Zal even wat Griekse sites afspeuren, moment..
-
pi_29624103
Doe dat eens griekse piemel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_29624110
Hmm, daar staat nog niets..
Wij Grieken zijn niet zo snel. .
-
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:55:48 #10
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_29624115
En weer eentje.
Maar dit is toch wel bizar...
Jusqu'ici tout va bien
pi_29624171
quote:
Sounds like a cabin decompression...the crew was just not quick enough to don their oxygen masks, or one of them was not wearing it.

Chances are the rest on board were knocked out as well.
Stond op Airliners.net forum.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_29624280
Ah, het is echt net pas gebeurd.
Iets na 12 uur Griekse tijd (11.00 uur hier dus)
Er staat op de Griekse sites niet meer dan wat hier al staat..
-
pi_29624320
studio brussel: een kaping wordt niet uitgesloten...

we zullen maar afwachten...
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_29624330
Ik neem aan dat iedereen dood is?
vosss is de naam,
pi_29624392
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:02 schreef vosss het volgende:
Ik neem aan dat iedereen dood is?
Ja, denk het wel ja.
Tegen een berg crashen betekent meestal het einde.. Een uitzondering daargelaten. (zie film alive)
-
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:08:01 #16
6941 APK
Factual, I think.
pi_29624439
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:02 schreef joris007 het volgende:

studio brussel: een kaping wordt niet uitgesloten...
Wat hebben de kapers er aan om iedereen te bedwelmen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29624470
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
(zie film alive)
brb
vosss is de naam,
pi_29624483
Cypriotisch vliegtuig en mogelijke kaping? Hoop écht dat het een ongeluk is.
pi_29624500
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:08 schreef APK het volgende:

[..]

Wat hebben de kapers er aan om iedereen te bedwelmen?
Als alle pasagiers buiten kennis zijn, kan dat wel eens makkelijk zijn.
Bij de piloten lijkt het me inderdaad niet zo handig, tenzij je het vliegtuig over wil nemen (zoals 9/11) en ergens in Athene neer wil storten.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_29624517
quote:
State television said there was an unconfirmed report that one of the pilots of the Helios Airlines plane had collapsed with illness just before the crash.
CNN
pi_29624530
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Cypriotisch vliegtuig en mogelijke kaping? Hoop écht dat het een ongeluk is.
Ik zat ook al aan gefrustreerde import-cyprioten te denken.
-
pi_29624533
Ben benieuwd naar de exacte toedracht. Op basis van de de beschikbare info/geruchten lijkt 't niet slechts een 'gewoon' ongeluk (technisch probleem etc).
pi_29624535
hij schijnt met volle snelheid tegen de berg gevlogen te zijn.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_29624561
Erg bizar dit en dat verhaal over de ineengezakte piloten, al klinkt dat verhaal over zuurstoftekort dan wel weer plausibel...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_29624598
Waar ging het vliegtuig naartoe? Met toeristen van Cyprus naar...?
pi_29624613
geruchten over problemen met airconditioning bij het opstijgen..
pi_29624647
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:10 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Als alle pasagiers buiten kennis zijn, kan dat wel eens makkelijk zijn.
Bij de piloten lijkt het me inderdaad niet zo handig, tenzij je het vliegtuig over wil nemen (zoals 9/11) en ergens in Athene neer wil storten.
Dat zou heel goed kunnen, dat ze het vliegtuig wilden kapen om in Athene te crashen...

maar even afwachten maar iets zegt me dat dit geen 'normaal' ongeluk is
pi_29624650
Wel kut voor die F16 piloten he; die zien die berg aankomen en zien dat het gewoon fout gaat en kunnen niks doen
vosss is de naam,
pi_29624679
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:17 schreef vosss het volgende:
Wel kut voor die F16 piloten he; die zien die berg aankomen en zien dat het gewoon fout gaat en kunnen niks doen
Dat lijkt me erg traumatisch idd...
pi_29624740
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4150312.stm :
quote:
A Cypriot passenger airliner carrying at least 121 people has crashed north-east of Athens.
The plane - from Helios Airways - hit a mountain as it approached Athens after one pilot was seen slumped in his seat and the other could not be seen.
en:
quote:
"The airport lost all contact with the plane which should have landed in the late morning, and two air force planes sent up in reconaissance found it flying above the Euboea peninsula, but they saw the pilots doubled up in the cabin," he said.
pi_29624796
Wat ik me dan weer afvraag is hoe je een eventueel mankement aan zo'n vliegtuig waardoor mogelijk de druk in de cabine is weggevallen nog kunt achterhalen als het vliegtuig helemaal is vernield. Komt dergelijke info ook op de Black Box te staan?
pi_29624818
Merkwaardig verhaal, als beide piloten onwel zijn geworden (ze hebben bijv samen iets gegeten), dan kunnen ze het voelen aankomen en het vliegtuig minimaal op auto-pilot zetten en de verkeersleiding waarschuwen.
Ofwel het is een zeer fatale samenloop van allerlei technische en menselijke storingen, of het is een aanslag.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_29624925
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:25 schreef Oud_student het volgende:
Merkwaardig verhaal, als beide piloten onwel zijn geworden (ze hebben bijv samen iets gegeten), dan kunnen ze het voelen aankomen en het vliegtuig minimaal op auto-pilot zetten en de verkeersleiding waarschuwen.
En dan? Rondjes laten vliegen tot de benzine op is en dan alsnog te pletter storten?
Of kunnen vliegtuigen op vandaag de dag volautomatisch landen zonder tussenkomst van de piloot?
vosss is de naam,
pi_29624962
Het lijkt me het meest aannemelijk dat druk in de cabine is weggevallen en de piloten onwel zijn geworden en tegen de berg aangevlogen. Eén pluspunt: die berg hebben ze niet vantevoren zien aankomen.
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:32:25 #35
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29624968
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:30 schreef vosss het volgende:

[..]

En dan? Rondjes laten vliegen tot de benzine op is en dan alsnog te pletter storten?
Of kunnen vliegtuigen op vandaag de dag volautomatisch landen zonder tussenkomst van de piloot?
Dat kunnen ze inderdaad (met ILS dacht ik), maar denk niet dat je van afstand zoiets kan aanzetten...

vaag verhaal inderdaad, ben benieuwd of alleen de piloten onwel waren of iedereen onwel was.
pi_29624971
Breaking News op CNN had zojuist niets nieuws te melden.
pi_29624999
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waar ging het vliegtuig naartoe? Met toeristen van Cyprus naar...?
Athene.. Grootste deel zullen dus ongetwijfeld Grieken zijn (geweest)
-
pi_29625057
Vliegtuig is gevonden. Waarschijnlijk geen overlevenden. 'Debris and bodies everywhere'

Aldus CNN Breaking News.
pi_29625072
Bizar. Beide piloten tegelijkertijd uitgeschakeld? Is er iets de cockpit binnen geknald? Kan dat misschien?
pi_29625076
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Het automatisch laten landen van vliegtuigen kan inderdaad, maar dit kan alleen als de piloten de juiste instrumenten op de juiste wijze instellen/configuren. Dit is absoluut niet op afstand te doen.
pi_29625088
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vliegtuig is gevonden. Waarschijnlijk geen overlevenden. 'Debris and bodies everywhere'

Aldus CNN Breaking News.
Bah, bah, bah. Ongeluk of niet, daarom haat ik vliegen. Als het vliegtuig neerstort ben je zeker weten dood.
pi_29625113
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:32 schreef Libris het volgende:

[..]

Dat kunnen ze inderdaad (met ILS dacht ik), maar denk niet dat je van afstand zoiets kan aanzetten...

vaag verhaal inderdaad, ben benieuwd of alleen de piloten onwel waren of iedereen onwel was.
ILS is gewoon het systeem van vliegen op instrumenten, bijvoorbeeld met slecht zicht. Het landen doen de piloten nog steeds zelf.
pi_29625127
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Bah, bah, bah. Ongeluk of niet, daarom haat ik vliegen. Als het vliegtuig neerstort ben je zeker weten dood.
De kans dat je overleeft is idd niet groot, maar er zijn ook zat verhalen bekend van mensen die een vliegtuigramp hebben overleefd hoor...
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:39:56 #44
6941 APK
Factual, I think.
pi_29625128
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:25 schreef Oud_student het volgende:
Merkwaardig verhaal, als beide piloten onwel zijn geworden (ze hebben bijv samen iets gegeten),
Ik dacht dat piloot en co-piloot voor de zekerheid verschillende maaltijden kregen.
Toch
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29625146
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:39 schreef APK het volgende:

[..]

Ik dacht dat piloot en co-piloot voor de zekerheid verschillende maaltijden kregen.
Toch
Is dat zo

Weer wat geleerd...
pi_29625158
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:40 schreef TheVulture het volgende:
Is dat zo

Weer wat geleerd...
Ja dat is zo
pi_29625179
quote:
Cypriotisch vliegtuig neergestort bij Athene

ATHENE - Een Cypriotisch vliegtuig met aan boord 115 passagiers en zes bemanningsleden is zondag neergestort ten noordoosten van de Griekse hoofdstad Athene. Het toestel van de Cypriotische luchtvaartmaatschappij Helios was opgestegen in de Cypriotische stad Larnaca. Volgens een luchtverkeersleider in Athene stortte het toestel neer op een berg op het schiereiland Euboea.

Volgens een woordvoerder van de luchthaven van Athene leek het toestel vlak voor de ramp zonder piloot te vliegen. "De luchthaven verloor alle contact met het toestel, dat aan het einde van de ochtend had moeten landen. Twee straaljagers zijn naar het toestel toegestuurd om te situatie te verkennen en zagen de piloten dubbelgevouwen in de cockpit."

Een woordvoerder van de Griekse chef van staven zei dat het niet is uitgesloten dat het toestel was gegijzeld.

Helios is particuliere maatschappij die vier Boeings 737 had. Daarmee worden vluchten uitgevoerd om Londen, Athene, Sofia, Dublin en Straatsburg.
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen,
maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:42:59 #48
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29625195
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:39 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

ILS is gewoon het systeem van vliegen op instrumenten, bijvoorbeeld met slecht zicht. Het landen doen de piloten nog steeds zelf.
ILS betekent Instrument Landing System en is meestal een hulp bij het landen, maar het kan door sommige vliegtuigen gebruikt worden voor een automatische landing
pi_29625199
Anders gaan we allemaal dingen hier neer zetten die er al lang stonden
vosss is de naam,
pi_29625212

niet echt veel aan te zien, maar ziet er niet uit alsof je daar levend uit kan komen...
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:44:09 #51
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29625223
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:37 schreef Disorder het volgende:
Bizar. Beide piloten tegelijkertijd uitgeschakeld? Is er iets de cockpit binnen geknald? Kan dat misschien?
Ik denk aan een soort gas, ik las namelijk ergens dat de co-piloot meldde dat de gezagvoerder onwel was geworden... daarna is hij waarschijnlijk zelf onwel geworden...
pi_29625244
http://www.omogenia.com/news-tv.htm

voor griekse televisie op internet
pi_29625256
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:44 schreef Orcaman1984 het volgende:

[..]

Ik denk aan een soort gas, ik las namelijk ergens dat de co-piloot meldde dat de gezagvoerder onwel was geworden... daarna is hij waarschijnlijk zelf onwel geworden...
Wei is dat leuke meisje in jouw avatar?
vosss is de naam,
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:47:32 #54
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29625278
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Wei is dat leuke meisje in jouw avatar?
Lekker offtopic maar goed

Dat is Joss Stone, echt lief
pi_29625324
Zojuist beelden op CNN. Brokstukken lagen overal .
pi_29625357
De F16s zouden het vliegtuig wel hebben neergeschoten als het boven Athene dreigde te komen ..
pi_29625408
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:37 schreef Disorder het volgende:
Bizar. Beide piloten tegelijkertijd uitgeschakeld?
Misschien een paar kogels van kapers aan boord.
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:59:26 #58
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29625492
Gelukkig wel in onbewoond gebied neergestort...
pi_29625495
Lees net dat het vliegtuig een tussenstop in Athene zou maken en door zou gaan naar Tjechie.

Dus de doden zullen voornamelijk Tjechen zijn.
pi_29625511
van airliners.net:
quote:
Greek media report that the a/c was performing a scheduled flight from Larnaca (LCA) to AThens Eleftherios Venizelos. Soon after dparture the pilot reported a problem with the air conditioning (and heating) of the a/c. Apparently they were flying with the autopilot. When the a/c entered the Greek FIR it did not have any communication with the Greek controlers. As it was approaching Athens two F-16 took off to identify. They could not see anybody in the cockpit but they reported someone standing in the cockpit with mask on. However, the a/c was still flying its scheuled course. After they passed ATH airport, the a/c listed to the left and descended to what seemed an uncontrolled crash into a mountain (not very high) area north east of Athens.
Rescuers that have approached the area of crash reported that the a/c was destroted to pieces (let us still hope for some survivors, but unfortunately this seems unlikely). There was a small fire in the area which is controlled. I hope that all people were not conscious when the crash occured.
quote:
From watching the Greek news, they made it very clear that the two pilots were either unconscious or, more likely, dead from depressurisation. The news is reporting that a passenger on board had sent a message to a relative in which he says his goodbyes so the problem must have started much earlier. Another key clue (unconfirmed) is that the aircraft was on autopilot and the plane stayed at 34,000 feet all the way, causing suspicion.
pi_29625542
80 kinderen aan boord.
Alleen staartdeel nog intact.

CNN
pi_29625545
quote:
Just heard on Sky News that a Greek TV station is reporting that one of the passengers on the plane sent a text message to his cousin saying it was "absolutely freezing on the plane". Also that the people on the plane including the pilot had "blue faces" because of the cold.
pi_29625549
Als de theorie van misselijkheid juist zou zijn, dan hadden de piloten of 1 van hen het vliegtuig op ILS kunnen zetten om iig tijd te winnen.
Dat de Griekse autoriteiten niet met een duidelijk verhaal komen doet mij vermoeden dat het een aanslag is. Of het is daar een chaos waardoor de juiste berichtgeving niet doorkomt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_29625550
Zuurstofmaskers?
pi_29625557
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:00 schreef ChillyWilly het volgende:
van airliners.net:
[..]

[..]
Dit wijst dus wel in de richting van een ongeluk
pi_29625561
80 van de 115 passagiers waren kinderen (net op CNN).

-edit- Roel was me al voor. -edit-
pi_29625595
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:01 schreef Oud_student het volgende:
Als de theorie van misselijkheid juist zou zijn, dan hadden de piloten of 1 van hen het vliegtuig op ILS kunnen zetten om iig tijd te winnen.
Dat de Griekse autoriteiten niet met een duidelijk verhaal komen doet mij vermoeden dat het een aanslag is. Of het is daar een chaos waardoor de juiste berichtgeving niet doorkomt.
Ik heb het idee dat als het een aanslag was we dat nu wel hadden geweten en het mediacircus los was gebarsten.
pi_29625623
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:02 schreef sone_nl het volgende:
80 van de 115 passagiers waren kinderen (net op CNN).

-edit- Roel was me al voor. -edit-
Vreemd, zo veel kinderen. Of zouden het jongeren zijn?
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:05:14 #69
8898 Darklight
pi_29625632
ATHENS, Aug 14 (Reuters) - A passenger on the airliner that went down near Athens on Sunday said in a mobile text message to his cousin before the crash that the pilots were slumped and that it was freezing in the plane.
"The pilot has turned blue (in the face)," the passenger said in the SMS message to his cousin, Greek television reported.
"Cousin farewell we´re freezing," it said.

Hoe kan een passagier nou weten hoe de piloot eruit ziet? Was die in de cockpit?
pi_29625641
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien een schoolreis? maar het zijn er wel relatief veel ja.
pi_29625666
Zouden ze doodgevroren zijn?
pi_29625695
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zou één school zijn geweest.
pi_29625706
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:05 schreef Darklight het volgende:
ATHENS, Aug 14 (Reuters) - A passenger on the airliner that went down near Athens on Sunday said in a mobile text message to his cousin before the crash that the pilots were slumped and that it was freezing in the plane.
"The pilot has turned blue (in the face)," the passenger said in the SMS message to his cousin, Greek television reported.

Hoe kan een passagier nou weten hoe de piloot eruit ziet? Was die in de cockpit?
Die is wellicht uit de cockpit gekomen. Dat verklaart wellicht waarom de F16's hem daar niet zagen.
pi_29625721
Hoe kan het daar nou vriezen?!
vosss is de naam,
pi_29625728
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:06 schreef TheVulture het volgende:
Zouden ze doodgevroren zijn?
Lijkt er wel op ja. Technische problemen dus. Als ik over drie weken naar Griekenland vlieg doe ik voor de zekerheid maar wel een muts op, sjaal om en handschoenen aan!
pi_29625730
Als ik die verhalen over die smsjes lees lijkt het erop dat de passagiers wisten dat ze gingen sterven... daar krijg ik dus echt de rillingen van...
pi_29625745
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:45 schreef joris007 het volgende:
http://www.omogenia.com/news-tv.htm

voor griekse televisie op internet
thanks
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:10:15 #78
8898 Darklight
pi_29625755
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die is wellicht uit de cockpit gekomen. Dat verklaart wellicht waarom de F16's hem daar niet zagen.
Zou kunnen idd
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:10:32 #79
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29625764
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:08 schreef vosss het volgende:
Op die hoogte is het best koud Vossssssssssssssssss. Als de drukcabine zijn werk niet goed doet dan wordt het best koud.
pi_29625782
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:08 schreef vosss het volgende:
Op kilometers hoogte is de temperatuur zo'n 30 graden onder 0 en misschien nog wel kouder dus als de airconditioning niet goed werkt of er was een gat ergens in het vliegtuig waardoor er koude lucht naar binnenkomt dan kun je dus doodvriezen
pi_29625805
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Op kilometers hoogte is de temperatuur zo'n 30 graden onder 0 en misschien nog wel kouder dus als de airconditioning niet goed werkt of er was een gat ergens in het vliegtuig waardoor er koude lucht naar binnenkomt dan kun je dus doodvriezen
Dat bedoel ik dus.

Iedereen roept nu wel meteen ow dan was het een technisch mankement en dus een ongeluk; maar misschien heeft wel iemand "de deur opengezet" om het zo maar even te noemen
vosss is de naam,
pi_29625814
Een of andere specialist op CNN vertelde dat het door een defect in de cockpit (ergens een lek) daar ineens erg koud kan worden. Dat die passagier sms't dat de piloot blauw ziet, duidt erop dat de piloot in de cabine was. Wellicht dat de passagiers daardoor ook aan die kou zijn blootgesteld.
pi_29625817
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.

Iedereen roept nu wel meteen ow dan was het een technisch mankement en dus een ongeluk; maar misschien heeft wel iemand "de deur opengezet" om het zo maar even te noemen
Je kunt echt niet zomaar de deur openzetten.
pi_29625837
quote:
Je zult 't sms'je maar krijgen .
pi_29625840
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

zo'n -60 op kruishoogte

Het lijkt erop dat er een lek of iets was in de cockpit en dat de piloot daar weg is gegaan.
pi_29625843
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je kunt echt niet zomaar de deur openzetten.
Dat bedoel ik ook niet lamlul; ik bedoel dat er misschien iemand is geweest die een stuk heeft weggeblazen met een kleine ontploffing
vosss is de naam,
pi_29625888
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet lamlul; ik bedoel dat er misschien iemand is geweest die een stuk heeft weggeblazen met een kleine ontploffing
Dan hadden die F16's dat ook gezien, denk ik. Dan was een duidelijk gat aan de buitenkant zichtbaar geweest. Nu lijkt 't 'slechts' een klein lek te zijn geweest.

Hoe gaan ze ooit de exacte oorzaak achterhalen?
pi_29625892
quote:

[..]

Dan had dat wel in dat tekstbericht gestaan denk ik
pi_29625897
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, daar moet je gewoon niet aan denken...
pi_29625908
quote:

[..]

Lamlul? Hoe kan ik er een zijn als ik er niet eens een heb?

Maar het lijkt me nogal onwaarschijnlijk om als passagier ongemerkt explosieven mee naar binnen te nemen. Dan zou je als passagier helemaal in het begin het vliegtuig al moeten kapen, en hadden wij van die kaping geweten voor het neerstortte.
pi_29626067
Fuck, is toch wel indrukwekkend weer als je die wrakstukken zo ziet liggen en je weet dat daar 120 mensen de dood in zijn gevlogen...
pi_29626099
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het is een hoax net als nine-eleven. Je kan niet bellen/smssen vanuit een vliegtuig.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_29626110
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:22 schreef TheVulture het volgende:
Fuck, is toch wel indrukwekkend weer als je die wrakstukken zo ziet liggen en je weet dat daar 120 mensen de dood in zijn gevlogen...
Ik probeer 't me maar niet voor te stellen.

Ook nog wat brand op de grond geweest. Op CNN was een blusheli te zien die water dropte.
pi_29626128
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:23 schreef kansloze_dertiger het volgende:

[..]

Het is een hoax net als nine-eleven. Je kan niet bellen/smssen vanuit een vliegtuig.
Ligt er maar net aan hoe hoog je zit.
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:28:07 #98
8898 Darklight
pi_29626241
Dan kun je toch net zo goed bellen? Als ik bevries, ga ik niet een sms'je sturen
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:29:04 #99
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29626275
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:23 schreef kansloze_dertiger het volgende:

[..]

Dat lukt wel degelijk.
pi_29626347
helemaal plat dat ding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')