Stond op Airliners.net forum.quote:Sounds like a cabin decompression...the crew was just not quick enough to don their oxygen masks, or one of them was not wearing it.
Chances are the rest on board were knocked out as well.
Ja, denk het wel ja.quote:
Wat hebben de kapers er aan om iedereen te bedwelmen?quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:02 schreef joris007 het volgende:
studio brussel: een kaping wordt niet uitgesloten...
brbquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
(zie film alive)
Als alle pasagiers buiten kennis zijn, kan dat wel eens makkelijk zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:08 schreef APK het volgende:
[..]
Wat hebben de kapers er aan om iedereen te bedwelmen?
CNNquote:State television said there was an unconfirmed report that one of the pilots of the Helios Airlines plane had collapsed with illness just before the crash.
Ik zat ook al aan gefrustreerde import-cyprioten te denken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Cypriotisch vliegtuig en mogelijke kaping? Hoop écht dat het een ongeluk is.
Dat zou heel goed kunnen, dat ze het vliegtuig wilden kapen om in Athene te crashen...quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:10 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Als alle pasagiers buiten kennis zijn, kan dat wel eens makkelijk zijn.
Bij de piloten lijkt het me inderdaad niet zo handig, tenzij je het vliegtuig over wil nemen (zoals 9/11) en ergens in Athene neer wil storten.
Dat lijkt me erg traumatisch idd...quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:17 schreef vosss het volgende:
Wel kut voor die F16 piloten he; die zien die berg aankomen en zien dat het gewoon fout gaat en kunnen niks doen
en:quote:A Cypriot passenger airliner carrying at least 121 people has crashed north-east of Athens.
The plane - from Helios Airways - hit a mountain as it approached Athens after one pilot was seen slumped in his seat and the other could not be seen.
quote:"The airport lost all contact with the plane which should have landed in the late morning, and two air force planes sent up in reconaissance found it flying above the Euboea peninsula, but they saw the pilots doubled up in the cabin," he said.
En dan? Rondjes laten vliegen tot de benzine op is en dan alsnog te pletter storten?quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:25 schreef Oud_student het volgende:
Merkwaardig verhaal, als beide piloten onwel zijn geworden (ze hebben bijv samen iets gegeten), dan kunnen ze het voelen aankomen en het vliegtuig minimaal op auto-pilot zetten en de verkeersleiding waarschuwen.
Dat kunnen ze inderdaad (met ILS dacht ik), maar denk niet dat je van afstand zoiets kan aanzetten...quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:30 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan? Rondjes laten vliegen tot de benzine op is en dan alsnog te pletter storten?
Of kunnen vliegtuigen op vandaag de dag volautomatisch landen zonder tussenkomst van de piloot?
Athene.. Grootste deel zullen dus ongetwijfeld Grieken zijn (geweest)quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waar ging het vliegtuig naartoe? Met toeristen van Cyprus naar...?
Het automatisch laten landen van vliegtuigen kan inderdaad, maar dit kan alleen als de piloten de juiste instrumenten op de juiste wijze instellen/configuren. Dit is absoluut niet op afstand te doen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:30 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan? Rondjes laten vliegen tot de benzine op is en dan alsnog te pletter storten?
Of kunnen vliegtuigen op vandaag de dag volautomatisch landen zonder tussenkomst van de piloot?
Bah, bah, bah. Ongeluk of niet, daarom haat ik vliegen. Als het vliegtuig neerstort ben je zeker weten dood.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vliegtuig is gevonden. Waarschijnlijk geen overlevenden. 'Debris and bodies everywhere'
Aldus CNN Breaking News.
ILS is gewoon het systeem van vliegen op instrumenten, bijvoorbeeld met slecht zicht. Het landen doen de piloten nog steeds zelf.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Dat kunnen ze inderdaad (met ILS dacht ik), maar denk niet dat je van afstand zoiets kan aanzetten...
vaag verhaal inderdaad, ben benieuwd of alleen de piloten onwel waren of iedereen onwel was.
De kans dat je overleeft is idd niet groot, maar er zijn ook zat verhalen bekend van mensen die een vliegtuigramp hebben overleefd hoor...quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bah, bah, bah. Ongeluk of niet, daarom haat ik vliegen. Als het vliegtuig neerstort ben je zeker weten dood.![]()
Ik dacht dat piloot en co-piloot voor de zekerheid verschillende maaltijden kregen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:25 schreef Oud_student het volgende:
Merkwaardig verhaal, als beide piloten onwel zijn geworden (ze hebben bijv samen iets gegeten),
Is dat zoquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:39 schreef APK het volgende:
[..]
Ik dacht dat piloot en co-piloot voor de zekerheid verschillende maaltijden kregen.
Toch
quote:Cypriotisch vliegtuig neergestort bij Athene
ATHENE - Een Cypriotisch vliegtuig met aan boord 115 passagiers en zes bemanningsleden is zondag neergestort ten noordoosten van de Griekse hoofdstad Athene. Het toestel van de Cypriotische luchtvaartmaatschappij Helios was opgestegen in de Cypriotische stad Larnaca. Volgens een luchtverkeersleider in Athene stortte het toestel neer op een berg op het schiereiland Euboea.
Volgens een woordvoerder van de luchthaven van Athene leek het toestel vlak voor de ramp zonder piloot te vliegen. "De luchthaven verloor alle contact met het toestel, dat aan het einde van de ochtend had moeten landen. Twee straaljagers zijn naar het toestel toegestuurd om te situatie te verkennen en zagen de piloten dubbelgevouwen in de cockpit."
Een woordvoerder van de Griekse chef van staven zei dat het niet is uitgesloten dat het toestel was gegijzeld.
Helios is particuliere maatschappij die vier Boeings 737 had. Daarmee worden vluchten uitgevoerd om Londen, Athene, Sofia, Dublin en Straatsburg.
ILS betekent Instrument Landing System en is meestal een hulp bij het landen, maar het kan door sommige vliegtuigen gebruikt worden voor een automatische landingquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:39 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
ILS is gewoon het systeem van vliegen op instrumenten, bijvoorbeeld met slecht zicht. Het landen doen de piloten nog steeds zelf.
Ik denk aan een soort gas, ik las namelijk ergens dat de co-piloot meldde dat de gezagvoerder onwel was geworden... daarna is hij waarschijnlijk zelf onwel geworden...quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:37 schreef Disorder het volgende:
Bizar. Beide piloten tegelijkertijd uitgeschakeld? Is er iets de cockpit binnen geknald? Kan dat misschien?
Wei is dat leuke meisje in jouw avatar?quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:44 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Ik denk aan een soort gas, ik las namelijk ergens dat de co-piloot meldde dat de gezagvoerder onwel was geworden... daarna is hij waarschijnlijk zelf onwel geworden...
Lekker offtopic maar goedquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Wei is dat leuke meisje in jouw avatar?![]()
Misschien een paar kogels van kapers aan boord.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:37 schreef Disorder het volgende:
Bizar. Beide piloten tegelijkertijd uitgeschakeld?
quote:Greek media report that the a/c was performing a scheduled flight from Larnaca (LCA) to AThens Eleftherios Venizelos. Soon after dparture the pilot reported a problem with the air conditioning (and heating) of the a/c. Apparently they were flying with the autopilot. When the a/c entered the Greek FIR it did not have any communication with the Greek controlers. As it was approaching Athens two F-16 took off to identify. They could not see anybody in the cockpit but they reported someone standing in the cockpit with mask on. However, the a/c was still flying its scheuled course. After they passed ATH airport, the a/c listed to the left and descended to what seemed an uncontrolled crash into a mountain (not very high) area north east of Athens.
Rescuers that have approached the area of crash reported that the a/c was destroted to pieces (let us still hope for some survivors, but unfortunately this seems unlikely). There was a small fire in the area which is controlled. I hope that all people were not conscious when the crash occured.
quote:From watching the Greek news, they made it very clear that the two pilots were either unconscious or, more likely, dead from depressurisation. The news is reporting that a passenger on board had sent a message to a relative in which he says his goodbyes so the problem must have started much earlier. Another key clue (unconfirmed) is that the aircraft was on autopilot and the plane stayed at 34,000 feet all the way, causing suspicion.
quote:Just heard on Sky News that a Greek TV station is reporting that one of the passengers on the plane sent a text message to his cousin saying it was "absolutely freezing on the plane". Also that the people on the plane including the pilot had "blue faces" because of the cold.
Dit wijst dus wel in de richting van een ongelukquote:
Ik heb het idee dat als het een aanslag was we dat nu wel hadden geweten en het mediacircus los was gebarsten.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:01 schreef Oud_student het volgende:
Als de theorie van misselijkheid juist zou zijn, dan hadden de piloten of 1 van hen het vliegtuig op ILS kunnen zetten om iig tijd te winnen.
Dat de Griekse autoriteiten niet met een duidelijk verhaal komen doet mij vermoeden dat het een aanslag is. Of het is daar een chaos waardoor de juiste berichtgeving niet doorkomt.
Vreemd, zo veel kinderen. Of zouden het jongeren zijn?quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:02 schreef sone_nl het volgende:
80 van de 115 passagiers waren kinderen (net op CNN).
-edit- Roel was me al voor. -edit-
Misschien een schoolreis? maar het zijn er wel relatief veel ja.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vreemd, zo veel kinderen. Of zouden het jongeren zijn?
Zou één school zijn geweest.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vreemd, zo veel kinderen. Of zouden het jongeren zijn?
Die is wellicht uit de cockpit gekomen. Dat verklaart wellicht waarom de F16's hem daar niet zagen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:05 schreef Darklight het volgende:
ATHENS, Aug 14 (Reuters) - A passenger on the airliner that went down near Athens on Sunday said in a mobile text message to his cousin before the crash that the pilots were slumped and that it was freezing in the plane.
"The pilot has turned blue (in the face)," the passenger said in the SMS message to his cousin, Greek television reported.
"Cousin farewell we´re freezing," it said.
Hoe kan een passagier nou weten hoe de piloot eruit ziet? Was die in de cockpit?
Lijkt er wel op ja. Technische problemen dus. Als ik over drie weken naar Griekenland vlieg doe ik voor de zekerheid maar wel een muts op, sjaal om en handschoenen aan!quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:06 schreef TheVulture het volgende:
Zouden ze doodgevroren zijn?
thanksquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:45 schreef joris007 het volgende:
http://www.omogenia.com/news-tv.htm
voor griekse televisie op internet
Zou kunnen iddquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die is wellicht uit de cockpit gekomen. Dat verklaart wellicht waarom de F16's hem daar niet zagen.
Op die hoogte is het best koud Vossssssssssssssssss. Als de drukcabine zijn werk niet goed doet dan wordt het best koud.quote:
Op kilometers hoogte is de temperatuur zo'n 30 graden onder 0 en misschien nog wel kouder dus als de airconditioning niet goed werkt of er was een gat ergens in het vliegtuig waardoor er koude lucht naar binnenkomt dan kun je dus doodvriezenquote:
Dat bedoel ik dus.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op kilometers hoogte is de temperatuur zo'n 30 graden onder 0 en misschien nog wel kouder dus als de airconditioning niet goed werkt of er was een gat ergens in het vliegtuig waardoor er koude lucht naar binnenkomt dan kun je dus doodvriezen
Je kunt echt niet zomaar de deur openzetten.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Iedereen roept nu wel meteen ow dan was het een technisch mankement en dus een ongeluk; maar misschien heeft wel iemand "de deur opengezet" om het zo maar even te noemen
zo'n -60 op kruishoogtequote:Op zondag 14 augustus 2005 13:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op kilometers hoogte is de temperatuur zo'n 30 graden onder 0 en misschien nog wel kouder dus als de airconditioning niet goed werkt of er was een gat ergens in het vliegtuig waardoor er koude lucht naar binnenkomt dan kun je dus doodvriezen
Dat bedoel ik ook niet lamlul; ik bedoel dat er misschien iemand is geweest die een stuk heeft weggeblazen met een kleine ontploffingquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt echt niet zomaar de deur openzetten.
Dan hadden die F16's dat ook gezien, denk ik. Dan was een duidelijk gat aan de buitenkant zichtbaar geweest. Nu lijkt 't 'slechts' een klein lek te zijn geweest.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet lamlul; ik bedoel dat er misschien iemand is geweest die een stuk heeft weggeblazen met een kleine ontploffing
Dan had dat wel in dat tekstbericht gestaan denk ikquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet lamlul; ik bedoel dat er misschien iemand is geweest die een stuk heeft weggeblazen met een kleine ontploffing
Dat dacht ik dus ook, daar moet je gewoon niet aan denken...quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je zult 't sms'je maar krijgen.
Lamlul? Hoe kan ik er een zijn als ik er niet eens een heb?quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet lamlul; ik bedoel dat er misschien iemand is geweest die een stuk heeft weggeblazen met een kleine ontploffing
Het is een hoax net als nine-eleven. Je kan niet bellen/smssen vanuit een vliegtuig.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je zult 't sms'je maar krijgen.
Ik probeer 't me maar niet voor te stellen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:22 schreef TheVulture het volgende:
Fuck, is toch wel indrukwekkend weer als je die wrakstukken zo ziet liggen en je weet dat daar 120 mensen de dood in zijn gevlogen...
Ligt er maar net aan hoe hoog je zit.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:23 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Het is een hoax net als nine-eleven. Je kan niet bellen/smssen vanuit een vliegtuig.
Dat lukt wel degelijk.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:23 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Het is een hoax net als nine-eleven. Je kan niet bellen/smssen vanuit een vliegtuig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |