Stond op Airliners.net forum.quote:Sounds like a cabin decompression...the crew was just not quick enough to don their oxygen masks, or one of them was not wearing it.
Chances are the rest on board were knocked out as well.
Ja, denk het wel ja.quote:
Wat hebben de kapers er aan om iedereen te bedwelmen?quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:02 schreef joris007 het volgende:
studio brussel: een kaping wordt niet uitgesloten...
brbquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
(zie film alive)
Als alle pasagiers buiten kennis zijn, kan dat wel eens makkelijk zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:08 schreef APK het volgende:
[..]
Wat hebben de kapers er aan om iedereen te bedwelmen?
CNNquote:State television said there was an unconfirmed report that one of the pilots of the Helios Airlines plane had collapsed with illness just before the crash.
Ik zat ook al aan gefrustreerde import-cyprioten te denken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Cypriotisch vliegtuig en mogelijke kaping? Hoop écht dat het een ongeluk is.
Dat zou heel goed kunnen, dat ze het vliegtuig wilden kapen om in Athene te crashen...quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:10 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Als alle pasagiers buiten kennis zijn, kan dat wel eens makkelijk zijn.
Bij de piloten lijkt het me inderdaad niet zo handig, tenzij je het vliegtuig over wil nemen (zoals 9/11) en ergens in Athene neer wil storten.
Dat lijkt me erg traumatisch idd...quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:17 schreef vosss het volgende:
Wel kut voor die F16 piloten he; die zien die berg aankomen en zien dat het gewoon fout gaat en kunnen niks doen
en:quote:A Cypriot passenger airliner carrying at least 121 people has crashed north-east of Athens.
The plane - from Helios Airways - hit a mountain as it approached Athens after one pilot was seen slumped in his seat and the other could not be seen.
quote:"The airport lost all contact with the plane which should have landed in the late morning, and two air force planes sent up in reconaissance found it flying above the Euboea peninsula, but they saw the pilots doubled up in the cabin," he said.
En dan? Rondjes laten vliegen tot de benzine op is en dan alsnog te pletter storten?quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:25 schreef Oud_student het volgende:
Merkwaardig verhaal, als beide piloten onwel zijn geworden (ze hebben bijv samen iets gegeten), dan kunnen ze het voelen aankomen en het vliegtuig minimaal op auto-pilot zetten en de verkeersleiding waarschuwen.
Dat kunnen ze inderdaad (met ILS dacht ik), maar denk niet dat je van afstand zoiets kan aanzetten...quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:30 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan? Rondjes laten vliegen tot de benzine op is en dan alsnog te pletter storten?
Of kunnen vliegtuigen op vandaag de dag volautomatisch landen zonder tussenkomst van de piloot?
Athene.. Grootste deel zullen dus ongetwijfeld Grieken zijn (geweest)quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waar ging het vliegtuig naartoe? Met toeristen van Cyprus naar...?
Het automatisch laten landen van vliegtuigen kan inderdaad, maar dit kan alleen als de piloten de juiste instrumenten op de juiste wijze instellen/configuren. Dit is absoluut niet op afstand te doen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:30 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan? Rondjes laten vliegen tot de benzine op is en dan alsnog te pletter storten?
Of kunnen vliegtuigen op vandaag de dag volautomatisch landen zonder tussenkomst van de piloot?
Bah, bah, bah. Ongeluk of niet, daarom haat ik vliegen. Als het vliegtuig neerstort ben je zeker weten dood.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vliegtuig is gevonden. Waarschijnlijk geen overlevenden. 'Debris and bodies everywhere'
Aldus CNN Breaking News.
ILS is gewoon het systeem van vliegen op instrumenten, bijvoorbeeld met slecht zicht. Het landen doen de piloten nog steeds zelf.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Dat kunnen ze inderdaad (met ILS dacht ik), maar denk niet dat je van afstand zoiets kan aanzetten...
vaag verhaal inderdaad, ben benieuwd of alleen de piloten onwel waren of iedereen onwel was.
De kans dat je overleeft is idd niet groot, maar er zijn ook zat verhalen bekend van mensen die een vliegtuigramp hebben overleefd hoor...quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bah, bah, bah. Ongeluk of niet, daarom haat ik vliegen. Als het vliegtuig neerstort ben je zeker weten dood.![]()
Ik dacht dat piloot en co-piloot voor de zekerheid verschillende maaltijden kregen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:25 schreef Oud_student het volgende:
Merkwaardig verhaal, als beide piloten onwel zijn geworden (ze hebben bijv samen iets gegeten),
Is dat zoquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:39 schreef APK het volgende:
[..]
Ik dacht dat piloot en co-piloot voor de zekerheid verschillende maaltijden kregen.
Toch
quote:Cypriotisch vliegtuig neergestort bij Athene
ATHENE - Een Cypriotisch vliegtuig met aan boord 115 passagiers en zes bemanningsleden is zondag neergestort ten noordoosten van de Griekse hoofdstad Athene. Het toestel van de Cypriotische luchtvaartmaatschappij Helios was opgestegen in de Cypriotische stad Larnaca. Volgens een luchtverkeersleider in Athene stortte het toestel neer op een berg op het schiereiland Euboea.
Volgens een woordvoerder van de luchthaven van Athene leek het toestel vlak voor de ramp zonder piloot te vliegen. "De luchthaven verloor alle contact met het toestel, dat aan het einde van de ochtend had moeten landen. Twee straaljagers zijn naar het toestel toegestuurd om te situatie te verkennen en zagen de piloten dubbelgevouwen in de cockpit."
Een woordvoerder van de Griekse chef van staven zei dat het niet is uitgesloten dat het toestel was gegijzeld.
Helios is particuliere maatschappij die vier Boeings 737 had. Daarmee worden vluchten uitgevoerd om Londen, Athene, Sofia, Dublin en Straatsburg.
ILS betekent Instrument Landing System en is meestal een hulp bij het landen, maar het kan door sommige vliegtuigen gebruikt worden voor een automatische landingquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:39 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
ILS is gewoon het systeem van vliegen op instrumenten, bijvoorbeeld met slecht zicht. Het landen doen de piloten nog steeds zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |