abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30023639
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 06:41 schreef Isabeau het volgende:
Het duurde voor mij best lang voordat ik 'familie' helemaal begreep, ik had namelijk heel veel tantes en oma's en zo. Maar een groot deel van de tantes waren gewoon vriendinnen van mijn moeder en de oma's waren ook niet allemaal mijn echte oma's, maar gewoon bejaarde vrouwen. Pfff...vandaar dat ik er nu ook zo'n hekel aan heb dat vriendinnen van mij tegen hun kinderen zeggen dat Tante Saskia er is. Ik ben hun tante niet!!! (arme kinderen straks ook helemaal in verwarring)
Indonesische kennissen maken mij ook altijd tot "om" (oom dus), voor 1tje ben ik de oudere broer. En dat terwijl ik gewoon blank ben

Het hoort trouwens wel in die cultuur, dus ja, niet meedoen is er dan niet bij.
pi_30023649
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:04 schreef diesel82 het volgende:
jetlag? Ik snap m nog steeds niet haha
Jet= Straalvliegtuig
Lag = Vertraging, achterblijven

Jetlag
pi_30025041
Ik dacht vroeger altijd dat de bus achteruit reed, ik zat altijd op een stoel met de rugleuning naar de bus chaffeur..op een dag ben ik toen toch maar eens andersom gaan zitten
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:46:42 #254
126844 blue-eight
I'm blue, dabadi dabada
pi_30025431
Vroeger, toen ik nog klein was, waren er maar twee landen. Binnenland en Buitenland. Zo stond dat namelijk aangegeven op het Centraal Station.
Ik zou graag een zelfhulpgroep willen oprichten voor onzekere mensen, maar ik ben bang dat het mij niet zal gaan lukken.
pi_30026672
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:01 schreef rutger05 het volgende:
Ik dacht vroeger toen ik nog heel jong was, dat 'blinde vinken' gemaakt waren van letterlijk blinde vinken. Daarover was ik vrij verontwaardigd en ik weigerde het vlees te eten.
Ik vond het ook altijd al zo verdacht veel vlees voor zo'n klein vogeltje !
pi_30033331
quote:
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:04 schreef diesel82 het volgende:
jetlag? Ik snap m nog steeds niet haha
Jet= Straalvliegtuig
Lag = Vertraging, achterblijven

Jetlag
Ok, nu zie ik t ook, had er eigenlijk nooit bij nagedacht.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:05:15 #257
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_30040655
Ik wist tot mijn 12e niet hoe m'n oma heette
O)))
pi_30044165
ik hoor net dat spinnen meestal met z'n 2-en op bezoek komen...?!
pi_30044620
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:46 schreef missC het volgende:
ik hoor net dat spinnen meestal met z'n 2-en op bezoek komen...?!
Als echtpaar?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_30045108
mij hadden ze nog 3 maanden geleden wijs gemaakt ( ben vakkenvuller ) dat de muziek die je in de winkel hoort van een eigen radio station komt ( radio c1000 )
pi_30045146
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als echtpaar?
nou net panisch mijn vriendin, dit weekend een onbestorven weduwe, aan de telefoon dat ze alle moed bij elkaar had geraapt en er nu 1 had uitgeschakeld maar de ander niet kan vinden dus niet durft te gaan slapen.....voor haar is het een wetmatigheid dat er altijd 2 zijn en mijn hubby zat heftig mee te knikken....wist trouwens wel dat we per jaar een paar spinnen eten in onze slaap (iets met warme vochtige donkere plekje zoals de mond, waar ze graag inkruipen).
pi_30045210
dat van dat spinnen eten in je slaap schijnt dan ook weer een fabeltje te zijn (heb dat ook weer ergens gelezen)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_30045439
[quote]I have heard from numerous sources (many of them seemingly credible) that the average human consumes an average of four spiders per year in his or her sleep. Is there any truth to this fact? And if so, why would the spiders go in our mouths? --Michael O'Shea

Amazingly, I cannot find this one debunked in either the alt.folklore.urban or snopes urban legend archives. I know it's been debunked in the AFU newsgroup--I've been in on the debunking personally, but none of that comes up in a search on the AFU archive. So it's up to me to do what must be done.

One amazing thing about urban legends is that they never appear the same way twice. This statistic variously appears as 10 per year, 57 per year, 19 per year, and all sorts of other numbers. No one can ever tell you where the statistic came from originally, either.

Realistically, the average number of spiders swallowed at night per person per lifetime is probably less than one. After all, most people breathe while they sleep (at least I do) and spiders, like virtually all arthropods, flee from breath. After all, there are lots of vertebrates that EAT arthropods, and if you're an arthropod and something is breathing on you, it's not a good idea to stick around. Simple enough.

For a spider to get into your mouth while you're sleeping, (a) you must have your mouth OPEN, which is certainly not universal, so there's a big chunk of people who can never swallow anything; (b) there has to be a wandering spider in your immediate vicinity, also something which--for most people in the civilized world, at least--is a fairly rare occurrence; (c) the spider has to either jump or fall into your mouth from a long distance, because they won't go near your mouth otherwise (they're not suicidal), and the odds are pretty astronomical of a spider randomly dropping into your mouth from the ceiling.

Put it all together, and it would be a miracle for a spider to end up in anyone's mouth while they're sleeping, except for one rare circumstance--when a spider egg sac hatches indoors. At that point, you can have hundreds of microscopic spiders, a millimeter long or less, leaping into the air in a short time span (under an hour total) and trying to ride the air currents to freedom. This is as known as "ballooning"; you may remember it from Charlotte's Web. If you're in a house where a bunch of microscopic spiders are ballooning around, you MIGHT accidentally inhale about a dozen one night, IF the air were circulating sufficiently for them to get airborne and stay there long enough to drift in front of your face. The odds of such a thing are obviously quite small, but it surely happens to someone somewhere from time to time, and that will boost the average--but not enough that I would believe that the AVERAGE person inhales the contents of one egg sac in their lifetime.

The majority of people probably never swallow ANY spiders in their sleep, so the statistic will be composed of a fair number of people (still a tiny minority) that swallow one or two by accident, plus a vanishingly tiny handful of people who swallow a large number, due to a freak occurrence as above. Not enough to add up to much, especially when you consider that 99% of the spiders swallowed are almost too small to see, and you wouldn't feel them even if you swallowed them while awake. I know I won't lose any sleep over it.
[/quote]
pi_30046712
nou dat is dan weer iets dat ik pas jaaaaaaren later....
klinkt goed, was er niet bang voor, maar mijn vriendinnetje (nu waarschijnlijk nog met pantoffel in de weer voor nr.2) slaapt vast stukken beter !
  zondag 28 augustus 2005 @ 01:31:02 #265
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_30047290
ja, want honderden microscopische spinnetjes die door je huis zweven en dan in elke hoek kunnen gaan zitten om te groeien is VEEL beter.
pi_30049824
Mijn moeder vertelde mij altijd dat je nooit melk uit twee verschillende pakken bij elkaar moet doen in een glas. Daar kon je dood aan gaan. Ze geloofde hier heilig in ... en ik ook totdat ik er een logisch over na gedacht had. In je maag komt het ook bij elkaar
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:42:01 #267
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_30052014
Dat van die spinnen is niet waar, omdat spinnen koudbloedig zijn en dus nooit in een warm hol kruipen zoals je mond. Bron ben ik ff kwijt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_30052305
quote:
mij hadden ze nog 3 maanden geleden wijs gemaakt ( ben vakkenvuller ) dat de muziek die je in de winkel hoort van een eigen radio station komt ( radio c1000 )
Haha, dat ken ik, dat maken we bij ons ook aan iedereen wijs, alleen dan met radio AH

[ Bericht 16% gewijzigd door diesel82 op 28-08-2005 12:08:17 ]
  zondag 28 augustus 2005 @ 12:46:03 #269
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_30052995
Ik sprak vroeger "retry" uit als retrie
O)))
pi_30053680
Bij gebrek aan kennis van de Engelse taal: waarom werd 'OK' toch uitgesproken als 'oh-kee'? Er stond toch gewoon 'ok'? (Echt uitgesproken als 'ok' in bijvoorbeeld hondenh-ok).
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_30060467
Voor de mensen die in Groningen wonen,
als je vanaf de sluizen damsterdiep op fietst, heb je op een gegeven moment aan de rechterkant zo'n zij ingang, waarbij boven een bord staat: Eurosport ''Alpen Kreuzer'' oid, ik had jaren geloofd dat daar dé Eurosport zat
tot nu toe weet ik nog steeds niet wat voor bedrijf dat nou is.. volgensmij iets met auto's ofzo
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
  zondag 28 augustus 2005 @ 23:19:38 #272
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_30061675
Dat wanneer muzikanten bij een popconcert van een podium aflopen en weer terugkomen, dat niet een of ander dom grapje is, maar gewoon bij de show hoort (encore ofzo?).
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_30063776
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 23:19 schreef DrDurden het volgende:
Dat wanneer muzikanten bij een popconcert van een podium aflopen en weer terugkomen, dat niet een of ander dom grapje is, maar gewoon bij de show hoort (encore ofzo?).
Ik snap dan niet waarvoor ze eerst van het podium gaan
  maandag 29 augustus 2005 @ 10:46:19 #274
113686 viris
iris het viris
pi_30068665
Ik had vroeger wel gehoord van tijd verschil en klimaat verschillen in andere landen. Maar ik had het niet helemaal goed begrepen. Ik dacht dat als je de grens over ging dat het dan nacht was in het andere land en dat het weer dan ook het omgekeerde was van in Nederland. Dus regen als bij ons de zon scheen ofzo. Wij gingen altijd met de boot op vakantie en dan wist je nooit precies wanneer je de grens over voer. Maar toen we eens met de auto naar het buitenland gingen en de grens overreden was ik stomverbaasd dat het weer gewoon hetzelfde was en het ook niet donker was buiten
  Moderator maandag 29 augustus 2005 @ 13:18:27 #275
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_30070055
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 00:54 schreef moomoo het volgende:
dat struisvogels hun kop niet in het zand steken. god wat voelde ik me verraden toen ik daar achter kwam.
wat zeg je ?! Godverrredomme, ze doen dat niet nee ? Tering zeg. Dat verklaart wel het een en ander. Toen ik een 4 maanden terug of zo in Arnhem met mijn vriendin in de dierentuin was zag ik daar wel struisvogels rondlopen maar niet eentje had zn kop in t zand gestoken. Ik dacht toen nog even bij mezelf dat ik dat wel een beetje vreemd vond maar ik kwam met de oplossing. Het kwam natuurlijk omdat deze struisvogels mensen gewend waren en dus niet bang waren. Ik wist wel zeker dat als er een struisvogel uit t wild daar neer werd gezet hij direct zn kop in t zand zou steken

Okeey je bent dus nooit te oud om te leren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_30070498
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 13:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

wat zeg je ?! Godverrredomme, ze doen dat niet nee ? Tering zeg. Dat verklaart wel het een en ander. Toen ik een 4 maanden terug of zo in Arnhem met mijn vriendin in de dierentuin was zag ik daar wel struisvogels rondlopen maar niet eentje had zn kop in t zand gestoken. Ik dacht toen nog even bij mezelf dat ik dat wel een beetje vreemd vond maar ik kwam met de oplossing. Het kwam natuurlijk omdat deze struisvogels mensen gewend waren en dus niet bang waren. Ik wist wel zeker dat als er een struisvogel uit t wild daar neer werd gezet hij direct zn kop in t zand zou steken

Okeey je bent dus nooit te oud om te leren.
Ik denk ik check je profiel even ivm leeftijd... Ik denk vast een broekie
Mwah... dat was niet zo
pi_30074667
Klopt, dat verhaal van die 'kop in het zand' is een hardnekkig fabeltje, wat op een verkeerde waarneming berust.

Hier wat struisvogel-info.
quote:
Iedereen kent wel het verhaal dat struisvogels de kop in het zand steken als zij bang zijn. Dit is niet waar. Dit verhaal is waarschijnlijk ontstaan omdat een struisvogel vaak 'verdwijnt' bij gevaar. Hij ligt dan met gestrekte hals plat op de grond om niet gezien te worden. Hij lijkt net op een zandheuvel. Als je dichterbij komt, springt hij op en rent snel weg.
Heb weleens gelezen dat ze hun kop op de grond leggen, bij hun tenen, om op een struikje-met-stam te lijken, als camouflage. Dat schijnen verschillende mensen dus aangezien te hebben voor 'de kop in het zand steken'.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:53:09 #278
128610 Donkey_
Are We There Yet?
pi_30084919
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 12:46 schreef arucard het volgende:
Ik sprak vroeger "retry" uit als retrie
Nu je het zegt ja, ik maar altijd denken dat je het als 'retrie' uitsprak '
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:42:33 #279
119994 aidyl
bla bla bla
pi_30087351
ik sprak "undo" altijd op zn NL uit... un doo ... wist ik veel
15 jaar te laat geboren...
pi_30087444
als kind had ik het altijd over Gloeiwijn en dan werd er altijd gereageerd als :haha die is leuk, dat is grappig etc...en ik snapte er niks van.... Maar het is dus Gluhwijn (gloeien klopt toch ook...).
  Moderator dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:04:29 #281
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_30087658
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 13:35 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ik denk ik check je profiel even ivm leeftijd... Ik denk vast een broekie
Mwah... dat was niet zo
Nee erg he Ik wist het echt niet. Anyway, ik heb nog wel meer dingen denk ik, ik kan ze alleen zo gauw even niet bedenken. Ow ja, toch wel eentje. Mijn ouders hadden vroeger een uh...wat was t...een Ford Fiesta dacht ik. Als je daarin het knipperlicht aanzette, dan zag je dus 2 pijltjes naast elkaar maar dat was gewoon 1 lampje. En dat ding ging dus knipperen op t moment dat je t knipperlicht aanzette, waardoor het net leek alsof de alarmlichten aan stonden. Ik dacht daar verder niet over na, tot ik een keer bij mijn tante in de auto zat, waarbij maar 1 lampje aanging, nl dat van de richting waar je naar af wilde slaan. Dat vond ik toen veel logischer, en toen we een keer naar een garage gingen omdat mijn ouders naar een andere auto wilde kijken vermeldde ik doodleuk aan de verkoper dat ik wel wilde dat mijn ouders een auto kregen waarvan de lampjes op t dashboard van de knipperlichten niet kapot waren
Breitling - Instruments for Professionals
pi_30089813
en hoe oud was je toen? Koddig hoor!
pi_30093841
Ik ben er laatst achter gekomen dat vrachtwagenchauffeurs de cabine naar voren klappen om bij de motor te kunnen (bij pech ofzo), en dat het niet zo is dat de cabine tijdens het rijden naar voren is geklapt in een ongeluk.
Ik zag laatst eentje met een geklapte cabine langs de snelweg staan en schrok me rot totdat ik gerust werd gesteld door mijn vriend (die me natuurlijk uitlachte).
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:31:57 #284
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_30094430
Dat RVS bij RVS-staal staat voor RoestVrijStaal

Ik wist wel dat RVS roestvrij was, maar toch zag ik het verband nooit
Het leven is geen krentenbol.
pi_30095453
Zal ik je eens leren dat het Roest Vast Staal is.
http://www.xs4all.nl/~tcmbv/Wat%20is%20RVS.html
En...raak jij al gefrustreerd van al die typ fouten?
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:33:47 #286
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_30097897
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 00:48 schreef CasB het volgende:

[..]

Ik snap dan niet waarvoor ze eerst van het podium gaan
Ach, zal wel voor de hele domme mensen zijn, ofzo.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_30098074
Speelde vroeger altijd een online game. Daar werd de term LOL vaak gebruikt. Ik associeerde dat altijd met lol, als grappig zijnde... en ik vroeg me altijd af hoe het komt dat alle buitenlandse gamers ook LOL gebruikte... Totdat ik uitvond wat het betekende...

Verder heb ik nog steeds geen indee wat TVP betekend
pi_30098209
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 22:05 schreef GrupoBalanca het volgende:
Voor de mensen die in Groningen wonen,
als je vanaf de sluizen damsterdiep op fietst, heb je op een gegeven moment aan de rechterkant zo'n zij ingang, waarbij boven een bord staat: Eurosport ''Alpen Kreuzer'' oid, ik had jaren geloofd dat daar dé Eurosport zat
tot nu toe weet ik nog steeds niet wat voor bedrijf dat nou is.. volgensmij iets met auto's ofzo
Alpen Kreuzer is een merk vouwwagens.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:44:39 #289
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_30098231
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:39 schreef Skorpija het volgende:
Het leven is geen krentenbol.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:44:53 #290
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_30098241
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:39 schreef Skorpija het volgende:

Je hebt er zojuist een gepost
pi_30098382
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:44 schreef Frollo het volgende:

[..]

Je hebt er zojuist een gepost
Okee, google doet weer wonderen :-)

Terugvindpost vaak als: tvp, inhoudelijk nietszeggende post, puur bedoeld om in de my active topics-lijst op te duiken

Enne, was niet mijn bedoeling om een TVP'er te maken. Was gewoon antwoord op de TT
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:52:37 #292
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_30098496
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:49 schreef Skorpija het volgende:

Enne, was niet mijn bedoeling om een TVP'er te maken.
Niet de bedoeling, maar wel mooi meegenomen!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:59:19 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30098739
Ik had vroeger twee schelpjes in een potje, in een beetje water. In het dekseltje zat een gaatje, want dan konden ze ademen. Ik geloofde echt dat de schelpjes leefden, immers: het water werd telkens minder, dus dat dronken ze. Wist ik veel dat het water verdampte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_30099953
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:00 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik weet er nog eentje

Ik dacht vroeger dat mannen zich met slagroom aan het scheren waren. Tot ik vroeg of ik ook een beetje mocht proeven

Ik bedacht me een tijdje geleden iets, maar ik kan er nu maar niet opkomen.
pi_30107765
Ik weet het weer

Mijn ouders hebben me wijs gemaakt dat je altijd een even aantal worteltjes moet eten omdat anders het ene oog beter werd dan de ander
pi_30109504
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:30 schreef super-muffin het volgende:
Ik weet het weer

Mijn ouders hebben me wijs gemaakt dat je altijd een even aantal worteltjes moet eten omdat anders het ene oog beter werd dan de ander
Haha, die is ook goed!

Oh ja, enne... nog even wat anders:
Heeft er nog iemand iets wat-ie graag voortaan in de OP van elk nieuw deeltje van dit topic zou willen zien staan? Je weet wel, van die dingen die al TIG keer langsgekomen zijn en toch steeds - tot vervelens toe - weer opnieuw genoemd worden?
Dan kunnen we daar meteen even vakkundig korte metten mee maken.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_30110583
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:11 schreef Scootmobiel het volgende:
...

Oh ja, en dan hebben we nog het bekende Disney-logo, dat door velen vroeger gelezen werd als 'Disnep'...
[afbeelding]

..
Dat Disney logo kon ik ook nooit goed lezen, maar ik zag geen Disnep maar Gisnep
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:01:57 #298
88233 Steve
Still the best.
pi_30111302
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 21:17 schreef Scootmobiel het volgende:
Heeft er nog iemand iets wat-ie graag voortaan in de OP van elk nieuw deeltje van dit topic zou willen zien staan?
Dat men (inclusief ik ) dacht dat vroeger alles ook echt zwart/wit was, net als op tv/foto's. Komt elk topic wel weer een keer langs .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_30113311
Ik dacht vroeger dat er allemaal ballonnen in een waterbed zaten... "Hoe kan daar nou echt water in zitten, het is toch niet nat?" Dacht ik altijd
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_30114226
Ik dacht vroeger dat alle Turken even agressief waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')