Was ook niet persoonlijk bedoelt hoor...quote:Op donderdag 1 september 2005 09:21 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Laten we even vooropstellen dat ik zelf niet vreemdga en weinig tot geen begrip heb voor mensen die het wel doen, dan voorkomen we dit soort uitspraken ook.![]()
Nee omdat je je schuldig voelt en beseft wat je iemand aandoet en dat je dat zelf ook niet zomaar zou slikken. De eerste neiging is dan om het te bagatelliseren, ' ja maar ik was dronken' of op de man gaan spelen ' ja het ging toch al niet zo goed meer'. Niets mag een excuus zijn ervoor, ga energie aan je partner besteden zou ik zeggen.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:31 schreef MelodyCool het volgende:
[..]
Was ook niet persoonlijk bedoelt hoor...
Maar de reden of een reden om het goed te willen praten is dus omdat je van degene houd die je bedrogen heb?
Bij jongens is het stoerquote:Op donderdag 1 september 2005 09:22 schreef Anyanka het volgende:
Toch blijf ik me afvragen hoe mensen denken over een vreemdgaande partner
Omdat je weet dat je wat fout gedaan hebt. De ander hebt gekwetst en het wilt vergoeilijken om het wat minder hard te laten aankomen.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:31 schreef MelodyCool het volgende:
[..]
Was ook niet persoonlijk bedoelt hoor...
Maar de reden of een reden om het goed te willen praten is dus omdat je van degene houd die je bedrogen heb?
Nee maar ik bedoel: er wordt in dit topic door een heel aantal mensen gedaan alsof vreemdgaan normaal en natuurlijk is. Nou wil ik niet beweren dat dat niet het geval is, biologisch gezien bijvoorbeeld, maar ik vind ook niet dat je het zomaar kan 'goedpraten'.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:10 schreef Mukie het volgende:
[..]
Bij jongens is het stoer
De vrouw is vaak als slet afgestempeld.
Als je belooft trouw te zijn aan 1 persoon dan is het nooit goed te praten wanneer je je daar niet aan houdt.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:23 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Nee maar ik bedoel: er wordt in dit topic door een heel aantal mensen gedaan alsof vreemdgaan normaal en natuurlijk is. Nou wil ik niet beweren dat dat niet het geval is, biologisch gezien bijvoorbeeld, maar ik vind ook niet dat je het zomaar kan 'goedpraten'.
Ik denk dat mensen niet vreemdgaan/proberen niet vreemd te gaan/beloven niet vreemd te gaan omdat ze willen dat hun partner dat ook niet doet.
En nou vraag ik me af of de mensen die het willen 'goedpraten' het wel ok vinden als hun partner vreemdgaat (en het goedpraat?).
Daar kun je denk niet vanuit gaan. Als iemand vreemd gaat en er spijt van heeft en bij die partner wil blijven, dan denk ik dat die persoon die vreemd is gegaan het ook echt niet op prijs zal stellen als de partner vreemd gaat.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:23 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Nee maar ik bedoel: er wordt in dit topic door een heel aantal mensen gedaan alsof vreemdgaan normaal en natuurlijk is. Nou wil ik niet beweren dat dat niet het geval is, biologisch gezien bijvoorbeeld, maar ik vind ook niet dat je het zomaar kan 'goedpraten'.
Ik denk dat mensen niet vreemdgaan/proberen niet vreemd te gaan/beloven niet vreemd te gaan omdat ze willen dat hun partner dat ook niet doet.
En nou vraag ik me af of de mensen die het willen 'goedpraten' het wel ok vinden als hun partner vreemdgaat (en het goedpraat?).
Ikzelf keur het af, van beide kanten, maar dat wa sook wel duidelijk door mn commentsquote:Op donderdag 1 september 2005 11:23 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Onzin, in beide gevallen is het triest.. Vrienden van me moeten niet aankomen met een stoer verhaal van hoe ze zijn vreemdgegaan, dan lach ik ze toch echt meewarig uit. En dat geldt voor iedereen die ik ken.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:10 schreef Mukie het volgende:
[..]
Bij jongens is het stoer
De vrouw is vaak als slet afgestempeld.
Wanneer gaan wij vreemd?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:24 schreef MelodyCool het volgende:
Doe ik ook...
Het is om het antwoord dat er weer een vraag komt...
Het antwoord is niet.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:24 schreef MelodyCool het volgende:
Doe ik ook...
Het is om het antwoord dat er weer een vraag komt...
Ik kan niet eens vreemdgaan.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:28 schreef MelodyCool het volgende:
Wahaha Ikke niet!
Waaaah! gekkehuis... Ben nog beurs vangisteravond...quote:
Dat is geen vraag.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:36 schreef MelodyCool het volgende:
Oja.. Op het antwoord een vraag... Jij bent!
Ben nog ff aan het denken...quote:
Nog steeds aan het denken... En er op letten dat het niet dezelfde vraag is anders word mukkie boos...quote:Op vrijdag 2 september 2005 08:42 schreef Mukie het volgende:
MelodyCool misschien een goed idee om ook daadwerkelijk te lezen wat er qua reacties uitgekomen is ipv dezelfde vraag steeds weer te stellen?
Zo livEliveD heb je nu eindelijk genoeg stof op gedaan voor je studie opdracht, want dat lag er wel heel dik bovenopquote:Op donderdag 1 september 2005 08:11 schreef livEliveD het volgende:
Soms wordt het goedpraten gebruikt voor je eigen gewin. Beetje zo van (overdreven natuurlijk) "Ik moest wel vreemdgaan want jij bent ..."
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niksquote:Op woensdag 14 september 2005 05:45 schreef exup het volgende:
Zo livEliveD heb je nu eindelijk genoeg stof op gedaan voor je studie opdracht, want dat lag er wel heel dik bovenop![]()
Groet Exup
Ik vind vreemdgaan niet goed te praten. Ergens kan ik het wel begrijpen in die situatie, maar dan zou ik er toch voor kiezen om mijn huidige relatie wat spannender/vuriger te maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:10 schreef livEliveD het volgende:
OP
Ik ook niet. Behalve bij mezelfquote:Op woensdag 14 september 2005 08:08 schreef -Trinity- het volgende:
Ik vind vreemdgaan niet goed te praten.
dat is grotendeels ook mijn idee, ik vind ook het 'goedpraten' van vreemdgaan niet iets wat moet 'kunnen' ... maar anderszijds vreemdgaan gebeurt en veel ook, de statistieken wijzen op zeker de helft van de mensen die er wel eens, ergens in zijn leven aan zal beginnen ...quote:Op donderdag 1 september 2005 09:11 schreef seilram het volgende:
Ik denk dat als mensen vreemd gaan en ze het daarna goed willen praten omdat ze toch bij die partner willen blijven. Het uiteindelijke vreemd gaan zullen ze dan goed praten met stomme aktie, kon er niks aan doen, was dronken bla bla.
Veel mensen hebben misschien ook echt wat te verliezen: samen kinderen, een huis, zelfs gezamelijke vrienden. Als ze dan een optel som maken is het vreemd gaan minder belangrijk.
Ik vind het al knap als iemand het durft toe te geven, ik denk dat veel mensen het verzwijgen.
Dat zeg je inderdaad nu heel makkelijk. Tot het je overkomt, want wie heeft er nu zin om iedere keer als de partner weg is om dan te zitten peinzen over wat hij of zij aan het doen is. Misschien gaan ze wel weer vreemd?quote:Op woensdag 14 september 2005 10:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is grotendeels ook mijn idee, ik vind ook het 'goedpraten' van vreemdgaan niet iets wat moet 'kunnen' ... maar anderszijds vreemdgaan gebeurt en veel ook, de statistieken wijzen op zeker de helft van de mensen die er wel eens, ergens in zijn leven aan zal beginnen ...
Ik denk ook dat in meer of mindere mate iedereen in een vaste relatie wel eens aan de verleiding bloot staat, en waarschijnlijk ook zoiets wel in zekere mate zal 'overwegen' ...
de omstandigheden dat iemand er dan ook toe zal overgaan hebben maar een deel met hem/haarzelf te maken, hoe 'sterk hij/zij is ... ander zaken die dan ook zeer sterk meespelen zijn bv hoe de vaste relatie op dat moment staat, vaak ook 'omstandigheid' waarbij de 'mogelijkheid' ontstaat (des te beter de 'gelegenheid', des te meer 'dieven')...
Ik moet eerlijk toegeven dat ik in mijn huidige relatie het idee heb dat ik hoogstwaarschijnlijk wel probleemloos mijn partner zou kunnen 'vergeven' en graag met haar door zou willen, anderszijds zou het ook betekenen als zij is vreemdgegaan dat ik een behoorlijke 'knauw' zou krijgen, waarschijnlijk flink onzeker zou worden in die relatie, waar ik me nu juist zeer zeker voel, iets wat ook deel van het geluk binnen die relatie is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |