Heel simpel, je weet dat je iets fout hebt gedaan en het vertrouwen hebt beschaamd. De enige weg terug naar diegene waar je waarschijnlijk van houdt is of niet vreemdgegaan zijn (en dat gaat niet) of het vergoelijken zodat die ander het vol begrip accepteert.quote:Op donderdag 1 september 2005 08:35 schreef MelodyCool het volgende:
Maar ik vraag het me echt af he... Waarom je vreemdgaat en daarna het goed gaat/wil praten...
Je moet het niet eens goed willen praten IMHO. Geen verexcuserend gelul, gewoon toegeven dat je fout zat en doorgaan met je leven en er iets van leren.quote:Op donderdag 1 september 2005 08:44 schreef MelodyCool het volgende:
En dan heb je nog degene die vreemd gaat...
Bijv. In de kroeg... Dronken... Geil... Gewoon zin in een wippie... Jezelf niet in bedwang kunnen houden... En met iemand mee naar huis gaan...
En dan...
Wat heb je aangricht.. Hoe moet ik dit gaan vertellen... In 1 klap heb je zoveel kapot gemaakt...
Dit gaat zij/hij me nooit vergeven... Ik ben hem/haar kwijt... Ik had hem/haar dit nooit aanwillen doen... Wat ben ik stom geweest... Hoe ga ik dit goed praten....
Voor wie is het eigenlijk goed te praten... Voor degene die vreemdgegaan is of voor degene die bedrogen is?
Aha... De reden om het goed te praten is dus omdat je van degene houd die jij bedrogen heb?quote:Op donderdag 1 september 2005 08:41 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
De enige weg terug naar diegene waar je waarschijnlijk van houdt is of niet vreemdgegaan zijn (en dat gaat niet) of het vergoelijken zodat die ander het vol begrip accepteert.
Dat klinkt erg logisch jaquote:Op donderdag 1 september 2005 08:55 schreef MelodyCool het volgende:
[..]
Aha... De reden om het goed te praten is dus omdat je van degene houd die jij bedrogen heb?
Helemaal mee eens... Ben juist dankbaar als er iemand is die me vertrouwt en me steunt en er voor me is... Waarom zou ik diegene dan pijn doen?quote:Op donderdag 1 september 2005 09:00 schreef seilram het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal dat ik een partner heb die me in alle omstandigheden vertrouwt en me steunt, ik vind dat heel bijzonder. Zou toch achterlijk zijn als ik zoiets zo verpesten...
Ja daarom. Tuurlijk loopt er weleens iemand rond waarvan je denkt: nou nou.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:09 schreef MelodyCool het volgende:
[..]
Helemaal mee eens... Ben juist dankbaar als er iemand is die me vertrouwt en me steunt en er voor me is... Waarom zou ik diegene dan pijn doen?
Laten we even vooropstellen dat ik zelf niet vreemdga en weinig tot geen begrip heb voor mensen die het wel doen, dan voorkomen we dit soort uitspraken ook.quote:Op donderdag 1 september 2005 08:55 schreef MelodyCool het volgende:
[..]
Aha... De reden om het goed te praten is dus omdat je van degene houd die jij bedrogen heb?
Dat is geen partner meer, simpel.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:22 schreef Anyanka het volgende:
Toch blijf ik me afvragen hoe mensen denken over een vreemdgaande partner
Was ook niet persoonlijk bedoelt hoor...quote:Op donderdag 1 september 2005 09:21 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Laten we even vooropstellen dat ik zelf niet vreemdga en weinig tot geen begrip heb voor mensen die het wel doen, dan voorkomen we dit soort uitspraken ook.![]()
Nee omdat je je schuldig voelt en beseft wat je iemand aandoet en dat je dat zelf ook niet zomaar zou slikken. De eerste neiging is dan om het te bagatelliseren, ' ja maar ik was dronken' of op de man gaan spelen ' ja het ging toch al niet zo goed meer'. Niets mag een excuus zijn ervoor, ga energie aan je partner besteden zou ik zeggen.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:31 schreef MelodyCool het volgende:
[..]
Was ook niet persoonlijk bedoelt hoor...
Maar de reden of een reden om het goed te willen praten is dus omdat je van degene houd die je bedrogen heb?
Bij jongens is het stoerquote:Op donderdag 1 september 2005 09:22 schreef Anyanka het volgende:
Toch blijf ik me afvragen hoe mensen denken over een vreemdgaande partner
Omdat je weet dat je wat fout gedaan hebt. De ander hebt gekwetst en het wilt vergoeilijken om het wat minder hard te laten aankomen.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:31 schreef MelodyCool het volgende:
[..]
Was ook niet persoonlijk bedoelt hoor...
Maar de reden of een reden om het goed te willen praten is dus omdat je van degene houd die je bedrogen heb?
Nee maar ik bedoel: er wordt in dit topic door een heel aantal mensen gedaan alsof vreemdgaan normaal en natuurlijk is. Nou wil ik niet beweren dat dat niet het geval is, biologisch gezien bijvoorbeeld, maar ik vind ook niet dat je het zomaar kan 'goedpraten'.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:10 schreef Mukie het volgende:
[..]
Bij jongens is het stoer
De vrouw is vaak als slet afgestempeld.
Als je belooft trouw te zijn aan 1 persoon dan is het nooit goed te praten wanneer je je daar niet aan houdt.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:23 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Nee maar ik bedoel: er wordt in dit topic door een heel aantal mensen gedaan alsof vreemdgaan normaal en natuurlijk is. Nou wil ik niet beweren dat dat niet het geval is, biologisch gezien bijvoorbeeld, maar ik vind ook niet dat je het zomaar kan 'goedpraten'.
Ik denk dat mensen niet vreemdgaan/proberen niet vreemd te gaan/beloven niet vreemd te gaan omdat ze willen dat hun partner dat ook niet doet.
En nou vraag ik me af of de mensen die het willen 'goedpraten' het wel ok vinden als hun partner vreemdgaat (en het goedpraat?).
Daar kun je denk niet vanuit gaan. Als iemand vreemd gaat en er spijt van heeft en bij die partner wil blijven, dan denk ik dat die persoon die vreemd is gegaan het ook echt niet op prijs zal stellen als de partner vreemd gaat.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:23 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Nee maar ik bedoel: er wordt in dit topic door een heel aantal mensen gedaan alsof vreemdgaan normaal en natuurlijk is. Nou wil ik niet beweren dat dat niet het geval is, biologisch gezien bijvoorbeeld, maar ik vind ook niet dat je het zomaar kan 'goedpraten'.
Ik denk dat mensen niet vreemdgaan/proberen niet vreemd te gaan/beloven niet vreemd te gaan omdat ze willen dat hun partner dat ook niet doet.
En nou vraag ik me af of de mensen die het willen 'goedpraten' het wel ok vinden als hun partner vreemdgaat (en het goedpraat?).
Ikzelf keur het af, van beide kanten, maar dat wa sook wel duidelijk door mn commentsquote:Op donderdag 1 september 2005 11:23 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Onzin, in beide gevallen is het triest.. Vrienden van me moeten niet aankomen met een stoer verhaal van hoe ze zijn vreemdgegaan, dan lach ik ze toch echt meewarig uit. En dat geldt voor iedereen die ik ken.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:10 schreef Mukie het volgende:
[..]
Bij jongens is het stoer
De vrouw is vaak als slet afgestempeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |