abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30156374
Maar ik vraag het me echt af he... Waarom je vreemdgaat en daarna het goed gaat/wil praten...
Weet Het Voor Een Ander Wel Zo Mooi Te Vertellen... Maar Ondertussen...
pi_30156443
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:35 schreef MelodyCool het volgende:
Maar ik vraag het me echt af he... Waarom je vreemdgaat en daarna het goed gaat/wil praten...
Heel simpel, je weet dat je iets fout hebt gedaan en het vertrouwen hebt beschaamd. De enige weg terug naar diegene waar je waarschijnlijk van houdt is of niet vreemdgegaan zijn (en dat gaat niet) of het vergoelijken zodat die ander het vol begrip accepteert.

Het is eigenlijk hetzelfde als koekjes jatten in de supermarkt als je 10 bent en dan zeggen 'ja maar ik had zo'n honger' . Het is nu juist de mens die innerlijk zo beschaafd moet kunnen zijn om zulk gedrag niet tentoon te spreiden. Hetzelfde geld voor vreemdgaan, je ziet altijd wel een beter model op de markt dan die Toyota die je vriendin is, maar ernaar handelen is altijd nog wat anders.
pi_30156467
En dan heb je nog degene die vreemd gaat...

Bijv. In de kroeg... Dronken... Geil... Gewoon zin in een wippie... Jezelf niet in bedwang kunnen houden... En met iemand mee naar huis gaan...

En dan...

Wat heb je aangricht.. Hoe moet ik dit gaan vertellen... In 1 klap heb je zoveel kapot gemaakt...
Dit gaat zij/hij me nooit vergeven... Ik ben hem/haar kwijt... Ik had hem/haar dit nooit aanwillen doen... Wat ben ik stom geweest... Hoe ga ik dit goed praten....

Voor wie is het eigenlijk goed te praten... Voor degene die vreemdgegaan is of voor degene die bedrogen is?
pi_30156651
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:44 schreef MelodyCool het volgende:
En dan heb je nog degene die vreemd gaat...

Bijv. In de kroeg... Dronken... Geil... Gewoon zin in een wippie... Jezelf niet in bedwang kunnen houden... En met iemand mee naar huis gaan...

En dan...

Wat heb je aangricht.. Hoe moet ik dit gaan vertellen... In 1 klap heb je zoveel kapot gemaakt...
Dit gaat zij/hij me nooit vergeven... Ik ben hem/haar kwijt... Ik had hem/haar dit nooit aanwillen doen... Wat ben ik stom geweest... Hoe ga ik dit goed praten....

Voor wie is het eigenlijk goed te praten... Voor degene die vreemdgegaan is of voor degene die bedrogen is?
Je moet het niet eens goed willen praten IMHO. Geen verexcuserend gelul, gewoon toegeven dat je fout zat en doorgaan met je leven en er iets van leren.
pi_30156657
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:41 schreef Tranceptor het volgende:

[..]
De enige weg terug naar diegene waar je waarschijnlijk van houdt is of niet vreemdgegaan zijn (en dat gaat niet) of het vergoelijken zodat die ander het vol begrip accepteert.
Aha... De reden om het goed te praten is dus omdat je van degene houd die jij bedrogen heb?
pi_30156680
IMHO?
pi_30156728
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:55 schreef MelodyCool het volgende:

[..]

Aha... De reden om het goed te praten is dus omdat je van degene houd die jij bedrogen heb?
Dat klinkt erg logisch ja

Eigenlijk zou er een anti-vreemd gaan campagne moeten komen. Veel te veel mensen beschouwen dat maar als "normaal" naar mijn zin.
Ik vind het niet normaal dat ik een partner heb die me in alle omstandigheden vertrouwt en me steunt, ik vind dat heel bijzonder. Zou toch achterlijk zijn als ik zoiets zo verpesten...
Te weinig mensen kijken naar wat ze hebben, alleen maar kijken naar wat anders, bah.
Fantaseren is prima, maar blijf reeel.
Niet mieten! Door gieten!
pi_30156828
FF wachte... Mijn vraag was...: Waarom je vreemdgaat en daarna het goed gaat/wil praten...

Heel simpel, je weet dat je iets fout hebt gedaan en het vertrouwen hebt beschaamd. De enige weg terug naar diegene waar je waarschijnlijk van houdt is of niet vreemdgegaan zijn (en dat gaat niet) of het vergoelijken zodat die ander het vol begrip accepteert.

Je moet het niet eens goed willen praten IMHO. Geen verexcuserend gelul, gewoon toegeven dat je fout zat en doorgaan met je leven en er iets van leren.

Eh... Vat m niet zo... Eerst dat vergoedelijke en dan niet eens willen goed praten... ?
pi_30156915
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:00 schreef seilram het volgende:

[..]
Ik vind het niet normaal dat ik een partner heb die me in alle omstandigheden vertrouwt en me steunt, ik vind dat heel bijzonder. Zou toch achterlijk zijn als ik zoiets zo verpesten...
Helemaal mee eens... Ben juist dankbaar als er iemand is die me vertrouwt en me steunt en er voor me is... Waarom zou ik diegene dan pijn doen?
pi_30156944
Ik denk dat als mensen vreemd gaan en ze het daarna goed willen praten omdat ze toch bij die partner willen blijven. Het uiteindelijke vreemd gaan zullen ze dan goed praten met stomme aktie, kon er niks aan doen, was dronken bla bla.
Veel mensen hebben misschien ook echt wat te verliezen: samen kinderen, een huis, zelfs gezamelijke vrienden. Als ze dan een optel som maken is het vreemd gaan minder belangrijk.
Ik vind het al knap als iemand het durft toe te geven, ik denk dat veel mensen het verzwijgen.
  donderdag 1 september 2005 @ 09:13:55 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30156990
IMHO betekent 'naar mijn bescheiden mening' (In My Humble Opinion), dat verklaart al een hoop, denk ik, MelodyCool .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_30157007
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:09 schreef MelodyCool het volgende:

[..]

Helemaal mee eens... Ben juist dankbaar als er iemand is die me vertrouwt en me steunt en er voor me is... Waarom zou ik diegene dan pijn doen?
Ja daarom. Tuurlijk loopt er weleens iemand rond waarvan je denkt: nou nou.
Maar als je kijkt naar wat je hebt, als je een goede relatie hebt tenminste, dan denk ik dat je dat niet zult doen. Als je geen goede relatie hebt, dan moet je er aan werken of er mee kappen, maar nog niet vreemd gaan.
Ik denk ook dat heel veel mensen die wel vreemd gaan niet eens beseffen wat voor een schade ze bij een ander aanrichten en hoe moeilijk ze het voor zichzelf maken uiteindelijk.
Als mijn partner ooit zou vreemd gaan... sorry hoor, maar dan is een avondje alleen weg met collega's en/of vrienden er echt niet meer bij..... totdat het vertrouwen er weer helemaal zou zijn.
En heb je daar zin in? Jezelf iedere keer moeten verantwoorden wat je allemaal gedaan hebt?
pi_30157130
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:55 schreef MelodyCool het volgende:

[..]

Laten we even vooropstellen dat ik zelf niet vreemdga en weinig tot geen begrip heb voor mensen die het wel doen, dan voorkomen we dit soort uitspraken ook.

Ik zeg net dat er geen reden is of moet zijn om het goed te praten, mensen met enige innerlijke beschaving flikken dat gewoon niet of hebben de guts om die boel te verbreken. Je zou niet eens een reden moeten zoeken, je zou het gewoon niet moeten doen of je huidige relatie eerst moeten verbreken. Het heeft blijkbaar ook allemaal wel haast als je vreemd moet gaan.

In mijn eerdere stuk zeg ik te begrijpen WAAROM mensen het goed willen praten en vergoelijken, maar dat wil niet zeggen dat ik ook zo ben of dat ik daar achtersta. Het is gewoon typisch excuusgedrag van de mens, niet meer of minder.
  donderdag 1 september 2005 @ 09:22:03 #239
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_30157135
Toch blijf ik me afvragen hoe mensen denken over een vreemdgaande partner
...as always
pi_30157163
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:22 schreef Anyanka het volgende:
Dat is geen partner meer, simpel.
pi_30157284
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:21 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Laten we even vooropstellen dat ik zelf niet vreemdga en weinig tot geen begrip heb voor mensen die het wel doen, dan voorkomen we dit soort uitspraken ook.
Was ook niet persoonlijk bedoelt hoor...
Maar de reden of een reden om het goed te willen praten is dus omdat je van degene houd die je bedrogen heb?
pi_30157365
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:31 schreef MelodyCool het volgende:

[..]

Maar de reden of een reden om het goed te willen praten is dus omdat je van degene houd die je bedrogen heb?
Nee omdat je je schuldig voelt en beseft wat je iemand aandoet en dat je dat zelf ook niet zomaar zou slikken. De eerste neiging is dan om het te bagatelliseren, ' ja maar ik was dronken' of op de man gaan spelen ' ja het ging toch al niet zo goed meer'. Niets mag een excuus zijn ervoor, ga energie aan je partner besteden zou ik zeggen.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:10:22 #243
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_30158007
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:22 schreef Anyanka het volgende:
Bij jongens is het stoer
De vrouw is vaak als slet afgestempeld.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:19:33 #244
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_30158241
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:31 schreef MelodyCool het volgende:

[..]

Omdat je weet dat je wat fout gedaan hebt. De ander hebt gekwetst en het wilt vergoeilijken om het wat minder hard te laten aankomen.
pi_30158424
ik zou het niet kunnen goedpraten, en zou het niet goed willen praten ook.

Tis een lage kutstreek en je doet veel mensen er pijn mee. Klaar.
  donderdag 1 september 2005 @ 11:23:20 #246
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_30159974
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:10 schreef Mukie het volgende:

[..]

Bij jongens is het stoer
Nee maar ik bedoel: er wordt in dit topic door een heel aantal mensen gedaan alsof vreemdgaan normaal en natuurlijk is. Nou wil ik niet beweren dat dat niet het geval is, biologisch gezien bijvoorbeeld, maar ik vind ook niet dat je het zomaar kan 'goedpraten'.
Ik denk dat mensen niet vreemdgaan/proberen niet vreemd te gaan/beloven niet vreemd te gaan omdat ze willen dat hun partner dat ook niet doet.
En nou vraag ik me af of de mensen die het willen 'goedpraten' het wel ok vinden als hun partner vreemdgaat (en het goedpraat?).
...as always
pi_30160248
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:23 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Nee maar ik bedoel: er wordt in dit topic door een heel aantal mensen gedaan alsof vreemdgaan normaal en natuurlijk is. Nou wil ik niet beweren dat dat niet het geval is, biologisch gezien bijvoorbeeld, maar ik vind ook niet dat je het zomaar kan 'goedpraten'.
Ik denk dat mensen niet vreemdgaan/proberen niet vreemd te gaan/beloven niet vreemd te gaan omdat ze willen dat hun partner dat ook niet doet.
En nou vraag ik me af of de mensen die het willen 'goedpraten' het wel ok vinden als hun partner vreemdgaat (en het goedpraat?).
Als je belooft trouw te zijn aan 1 persoon dan is het nooit goed te praten wanneer je je daar niet aan houdt.

Maar ik vind dat men zichzelf voor de gek houdt als ze zeggen dat er maar 1 persoon voor hen is. Op geestelijk vlak geloof ik daar wel in, maar op lichamelijk vlak? Dat is pertinent niet waar en een ouderwets principe. Leuk als je dat aanhangt en ik zal je er niet minder om vinden, maar je houdt jezelf wel een beetje voor de gek.

Maar laat duidelijk zijn dat, wanneer je een belofte van trouw maakt je je daar ook aan dient te houden. Wie A zegt....
pi_30160318
quote:

[..]

Daar kun je denk niet vanuit gaan. Als iemand vreemd gaat en er spijt van heeft en bij die partner wil blijven, dan denk ik dat die persoon die vreemd is gegaan het ook echt niet op prijs zal stellen als de partner vreemd gaat.
Je kunt dan beter eens gaan kijken of je wellicht andere afspraken binnen je relatie maakt.
Vreemd gaan doet altijd pijn of je het nu zelf hebt gedaan en het overkomt je dan, dan is het volgens mij nog niet prettig.
  donderdag 1 september 2005 @ 11:37:44 #249
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_30160437
quote:

[..]

Ikzelf keur het af, van beide kanten, maar dat wa sook wel duidelijk door mn comments
pi_30163117
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:10 schreef Mukie het volgende:

[..]

Bij jongens is het stoer
Onzin, in beide gevallen is het triest.. Vrienden van me moeten niet aankomen met een stoer verhaal van hoe ze zijn vreemdgegaan, dan lach ik ze toch echt meewarig uit. En dat geldt voor iedereen die ik ken.
Misschien is het stoer bij kiddies van begin 20... maar of die volwaardige relaties hebben is de vraag natuurlijk
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')