Goed punt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:22 schreef Doffy het volgende:
Met de TT impliceer je al dat het "slecht" is, en dus alleen maar "goedgepraat" kan worden. Niet zo neutraal als je OP doet voorkomen...
Is eerlijkheid dan zo'n groot goed? Of is het iets dat op papier mooi lijkt maar eigenlijk niet handig hoeft te zijn in de praktijk? Is open kaart spelen altijd de beste oplossing? Ik durf dit aan te vechten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan het me echter wel voorstellen dat het gebeurt. 30 jaar alleen die ene partner kan niet voldoende blijken, en misschien kan een avontuurtje helpen die 30 jaar gelukkig door te komen samen. toch denk ik dat wanneer je niet monogaam kunt of wilt zijn, je dit kenbaar moet maken aan je partner en of voor een andere relatievorm kiezen (open relatie) of bij de partner in kwestie weggaan. Ik kan me namelijk voorstellen dat op den duur verzwijgen erg moeilijk wordt of je toch schuldgevoelens gaat krijgen. En dan word je niet gelukkiger door het vreemdgaan.
Hier zit wat mij betreft het probleem.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:10 schreef livEliveD het volgende:
Deze behoefte (en ergens verlangen) laat je niet merken aan je partner
Ik denk dat eerlijkheid nooit 100% kan of moet, ook niet in een relatie. Ik denk echter wel dat als een van beiden het seksleven dusdanig exclusief vindt dat het vreemdgaan is als je met een ander het bed deelt, dat je het dan niet hoort te doen of de relatie moet verbreken. Want ook al weet de ander het niet, je schaadt wel de vertrouwensband en de intimiteit die je hebt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:46 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Is eerlijkheid dan zo'n groot goed? Of is het iets dat op papier mooi lijkt maar eigenlijk niet handig hoeft te zijn in de praktijk? Is open kaart spelen altijd de beste oplossing? Ik durf dit aan te vechten.
Ik vind het begrip 'vreemdgaan' nogal zwart-wit. Het is een restant van het oud-christelijke idee dat man en vrouw (sic) tot in lengte van jaren slechts voor elkaar bestemd zouden zijn. Ik geloof best dat dat voor een hoop mensen goed kan werken, en die moeten dat ook vooral blijven doen. Ik geloof echter ook dat er velen zijn voor wie dat niet werkt, en ik kan me dat persoonlijk zeer goed indenken. Elke dag erwtensoep gaat immers ook vervelen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:46 schreef livEliveD het volgende:
Goed punt.![]()
Wat zijn jouw gedachten over het onderwerp?
Daar zit hem de kneep. Een vrouw denkt doorgaans weinig analytisch, maar meer emotioneel, en dus begrijpt ze het niet. Hoort ze het toch, dan is het in 99% van de gevallen 'einde oefening', is het niet direct, dan is het wel binnen 6 maanden.quote:Ergens, analytisch gezien, kan ik het namelijk begrijpen.
Jij denkt dat mannen er beter tegenkunnen als hun vrouw ze vertelt dat ze met een ander heeft liggen neuken?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
Daar zit hem de kneep. Een vrouw denkt doorgaans weinig analytisch, maar meer emotioneel, en dus begrijpt ze het niet. Hoort ze het toch, dan is het in 99% van de gevallen 'einde oefening', is het niet direct, dan is het wel binnen 6 maanden.
Een vrouw???quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
Daar zit hem de kneep. Een vrouw denkt doorgaans weinig analytisch, maar meer emotioneel, en dus begrijpt ze het niet. Hoort ze het toch, dan is het in 99% van de gevallen 'einde oefening', is het niet direct, dan is het wel binnen 6 maanden.
Waarom is het dan zo 'in- en inslecht'?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:13 schreef wonko het volgende:
Goedpraten lijkt me ondoenlijk...er is iets definitiefs mis in de relatie...dus is de relatie weg.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:24 schreef Anyanka het volgende:
Jij denkt dat mannen er beter tegenkunnen als hun vrouw ze vertelt dat ze met een ander heeft liggen neuken?
Omdat het je partner serieus pijn zou doen zou ze het te weten komen, omdat als ze het niet te weten komt ze in een leugen leeft, dat je zelf in een web van leugens terrecht komt dat van kwaad naar erger gaat?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:29 schreef Doffy het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo 'in- en inslecht'?
Waarom heb je een relatie...om anderen te neuken...neem dan geen relatie. Of neem een open relatie. Maar doe niet alsof je voor elkaar bestemd bent en dan anderen gaan naaien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:29 schreef Doffy het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo 'in- en inslecht'?
'Voor elkaar bestemd zijn' en ook met anderen seks hebben is dus niet met elkaar verenigbaar?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:42 schreef wonko het volgende:
[..]
Waarom heb je een relatie...om anderen te neuken...neem dan geen relatie. Of neem een open relatie. Maar doe niet alsof je voor elkaar bestemd bent en dan anderen gaan naaien.
Ja, dat is wel noodzakelijk. Voor mij zou een relatie op vertrouwen gebaseerd zijn. Vertrouwen in de breedste zin des woords, en over diverse vlakken. Hieronder valt het vertrouwen dat mijn partner er op vertrouwt dat hij/zij tegen mij eerlijk kan zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:56 schreef livEliveD het volgende:
Stel je hebt iemand waarmee je oud wilt worden, die monogaam wil zijn, en jij wilt toch meerdere mensen krikken. Wat maakt een web van leugens spannen dan fout? Tis niet ideaal nee, geef ik toe, maar is het noodzakelijk om per se eerlijk te zijn?
Veronderstellende dat je zegt dat je wel monogaam bent.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:37 schreef erodome het volgende:
Omdat het je partner serieus pijn zou doen zou ze het te weten komen, omdat als ze het niet te weten komt ze in een leugen leeft, dat je zelf in een web van leugens terrecht komt dat van kwaad naar erger gaat?
Ik snap wat je bedoelt, gewoon ''wat niet weet, wat niet deert", en ja, dat werkt wel, behalve dan dat je nooit kunt garanderen dat je partner er nooit achter komt. Daar mag je (vind ik) gewoon niet vanuit gaan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:56 schreef livEliveD het volgende:
Stel je hebt iemand waarmee je oud wilt worden, die monogaam wil zijn, en jij wilt toch meerdere mensen krikken. Wat maakt een web van leugens spannen dan fout? Tis niet ideaal nee, geef ik toe, maar is het noodzakelijk om per se eerlijk te zijn?
ik denk toch dat je het dan anders moet doen: er met je partner over praten en de zaak voorleggen. Als je partner ook graag samen met jou oud wil worden, zal hij/zij moeten accepteren dat er buiten de deur geneukt wordt. Als dat niet acceptabel is, moet je zelf bedenken of je liever je partner hebt, of liever de spanning van de seks met anderen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:56 schreef livEliveD het volgende:
Ik impliceer nergens dat het leuk is voor de partner. Ik zou het wel begrijpen van haar doch niet accepteren. Het ligt aan de omstandigheden of ik mijn relatie voort zou zetten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:01 schreef Anyanka het volgende:
En zeg eens eerlijk, als jij erachter zou komen dat jou o zo monogame partner stiekem met jan en alleman het bed induikt, zou jij daar dan tegen kunnen?
Begrijp ik hieruit goed dat je liever een partner hebt die niet altijd eerlijk is, en dat je doordat je het niet weet het kunt negeren, dan een partner die eerlijk is en je daarmee pijn doet?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:09 schreef livEliveD het volgende:
Een relatie moet inderdaad gebaseerd zijn op vertrouwen, ben ik helemaal voor. Als ik echter moet kiezen tussen een partner die zegt dat ze niet kan zonder vreemdgaan of eentje die het verzwijgt dan vraag ik me af wat mijn voorkeur is. Ik neig naar het laatste.
Heel analytisch:quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
Misschien vind ik vertrouwen wel 'overrated' en geloof in een illusie relatiequote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:08 schreef miss_sly het volgende:
ik denk toch dat je het dan anders moet doen: er met je partner over praten en de zaak voorleggen. Als je partner ook graag samen met jou oud wil worden, zal hij/zij moeten accepteren dat er buiten de deur geneukt wordt. Als dat niet acceptabel is, moet je zelf bedenken of je liever je partner hebt, of liever de spanning van de seks met anderen.
Het gaat niet zozeer om of het mogelijk is of niet en of de partner er wel of niet achterkomt, maar je bent natuurlijk niet goed bezig als je weet dat je partner niet wil dat je buiten de deur neukt.
Als dat de praktijk zou zijn, jaquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:12 schreef Alicey het volgende:
Begrijp ik hieruit goed dat je liever een partner hebt die niet altijd eerlijk is, en dat je doordat je het niet weet het kunt negeren, dan een partner die eerlijk is en je daarmee pijn doet?
Wat is voor jou de belangrijkste waarde in een relatie?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:19 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als dat de praktijk zou zijn, ja![]()
You rather live in a lie then be honost?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:19 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als dat de praktijk zou zijn, ja![]()
Dat het leuker is met elkaar dan zonder elkaar. Vertrouwen is een van de bouwstenen daarin maar of dit illusie is of niet in de praktijk boeit ergens niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:
Wat is voor jou de belangrijkste waarde in een relatie?
Ikzelf zie vertrouwen toch echt fundamenteel, en als een primair kenmerk. Wat is het primaire kenmerk(en) in jouw relaties?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:32 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dat het leuker is met elkaar dan zonder elkaar. Vertrouwen is een van de bouwstenen daarin maar of dit illusie is of niet in de praktijk boeit ergens niet.
Ik heb tot nu toe alles prima kunnen zeggen tegen me partner dus ik zit in een makkelijke situatie. Als me vriendin op vakantie zou gaan met een paar mensen en daar vreemd zou gaan dan hoop ik dat zij het voor haar kan houden tot het sterfbed want ik wil immers oud worden met haar!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:24 schreef SicSicSics het volgende:
You rather live in a lie then be honost?
Aan de ene kant ben ik het met je eens, ik hoor het ook liever niet dat ze is vreemd gegaan. Period! Ik heb gewoon liever dat ze helemaal niet vreemdgaat! (onderstaatment)quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:40 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe alles prima kunnen zeggen tegen me partner dus ik zit in een makkelijke situatie. Als me vriendin op vakantie zou gaan met een paar mensen en daar vreemd zou gaan dan hoop ik dat zij het voor haar kan houden tot het sterfbed want ik wil immers oud worden met haar!![]()
Zoals ik zei, een relatie moet zo zijn dat het leuker is met elkaar dan zonder elkaar. Anders moet je simpelweg stoppen. Pragmatisch bij elkaar blijven zal ik niet snel doen (bv vanwege een geld kwestie of iets dergelijks). Een gevoel van vertrouwen moet er ook zijn. Ik vind trouwens wel dat je alles moet kunnen bespreken! Verder heb ik, zover ik weet, geen relatie waar geheimen in bestaan dus ik hoef veel moeilijke keuzes niet te maken. (Zoals bv abortus: Kun je ook een mening over hebben zonder dat je zelf in zo'n keuze situatie zit. )quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:35 schreef Alicey het volgende:
Ikzelf zie vertrouwen toch echt fundamenteel, en als een primair kenmerk. Wat is het primaire kenmerk(en) in jouw relaties?
Terwijl ik dit lees, besef ik dat ik me hier eigenlijk wel erg goed in kan vinden. Het is een tamelijk pragmatische benadering van een relatie, maar dat staat me er eigenlijk juist wel van aan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:32 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dat het leuker is met elkaar dan zonder elkaar. Vertrouwen is een van de bouwstenen daarin maar of dit illusie is of niet in de praktijk boeit ergens niet.
Ik ga er toch niet in mee. Misschien niet altijd reeel, maar dan maar idealistisch.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Terwijl ik dit lees, besef ik dat ik me hier eigenlijk wel erg goed in kan vinden. Het is een tamelijk pragmatische benadering van een relatie, maar dat staat me er eigenlijk juist wel van aan.
Idealisme heb ik al lang geleden opgegevenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ga er toch niet in mee. Misschien niet altijd reeel, maar dan maar idealistisch.
Ik ruik een nieuw topic zo ongeveer...quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 15:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Idealisme heb ik al lang geleden opgegeven
Natuurlijk....quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:01 schreef Doffy het volgende:
[..]
Veronderstellende dat je zegt dat je wel monogaam bent.
Een topic over idealisme? Count me in!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 15:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ruik een nieuw topic zo ongeveer...
Ik ben zelf denk ik toch wel redelijk idealistisch. Misschien hier en daar ook wel tegen beter weten in.
Een relatie zou voor mij denk ik eerder op een gevoelsgebied liggen dan op een verstandelijk gebied.. Denk ik..Waarom dat zo is dat weet ik eigenlijk niet..
Exact.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:21 schreef Anyanka het volgende:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |