En daarom snap ik de handelswijze van mannen, die hun vrouwen verhuld door het leven laten gaan en ze strak onder de duim houden, ook steeds meer en meer. Ik was er altijd fel tegenstander van, maar ik heb ook gemerkt dat vrouwen niet met vrijheid om kunnen gaan. Het zijn 'lepe' wezens, zoals erodome al zegt, en moeten ook gewoon kortgehouden worden als je er iets meer mee wilt hebben dan een seksrelatie. Als je een vrouw niet domineert, neemt ze een loopje met je. Het zij zo.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:13 schreef RobbieRicardo het volgende:
[..]
daarom moet de man zij vrouw ook goed in de gaten houden om dat te voorkomen.
Daarom is het wel weer fijn vrouw te zijn: wij verwarren seks immers altijd met liefdequote:Op maandag 15 augustus 2005 22:21 schreef RobbieRicardo het volgende:
maar soms heb je ook behoefte aan liefde Bombie en dat krijg je niet van sex
Je klinkt nogal ontgoocheldquote:Op maandag 15 augustus 2005 21:29 schreef Bombie het volgende:
Hoe dan ook... ik zie mijzelf never nooit een vrouw als mijn gekooide bezit behandelen. Dat stuk verdriet de hele tijd in de gaten moeten houden... pff. Laat dan maar helemáál zitten.![]()
Dan maar alleen neuken.
Helemaal juistquote:Op maandag 15 augustus 2005 21:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Grinnik en dan kan ze niet meer vreemdgaan denk je, HAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!
Als jij op je werk bent kunnen er zat overheen als ze dat echt zou willen, serieus, als iemand vreemd wil gaan gebeurt dat toch, of ze nu thuis zit of niet.
Maarja, je belooft niet aan je porsche dat je nooit een ferrari gaat kopen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:27 schreef Daleggi het volgende:
Ik vergelijk het ook met producten. Als je een nieuwe auto wilt kopen, ben je bijvoorbeeld helemaal weg van een porsche. Maar is een ferrari daarom minder mooi? Neen.
Kom op zeg, als jij een relatie begint met iemand anders en 'eeuwige trouw' belooft dan zijn anderen nog steeds even knap. Je zal je er nog steeds tot aangetrokken voelen, misschien alleen maar lichamelijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:36 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maarja, je belooft niet aan je porsche dat je nooit een ferrari gaat kopen.
Het gaat er dan ook om of je het met liegen en bedriegen doet of niet, hè.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Kom op zeg, als jij een relatie begint met iemand anders en 'eeuwige trouw' belooft dan zijn anderen nog steeds even knap. Je zal je er nog steeds tot aangetrokken voelen, misschien alleen maar lichamelijk.
Als je je dan krampachtig vasthoudt aan je eeuwige trouw, houd je jezelf dan niet een beetje voor de gek? Die gevoelens verdwijnen niet, zoals anderen al hebben gezegd. Als je ze gaat ontkennen...Volgens mij wordt je daar niet veel beter van.
Ik denk dat dat hele 'eeuwige trouw' principe eens op de schop moet. Stel dat ik een vaste relatie heb en ik doe het met een ander, betekent dat dan dat ik minder van mijn vaste partner houd? Misschien was die ander alleen maar lichamelijk aantrekkelijk.
Veel mensen vinden dat als het over henzelf gaat. Maar hoe vind jij het als jouw partner neukt met iemand die 'lichamelijk aantrekkelijk' is?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Kom op zeg, als jij een relatie begint met iemand anders en 'eeuwige trouw' belooft dan zijn anderen nog steeds even knap. Je zal je er nog steeds tot aangetrokken voelen, misschien alleen maar lichamelijk.
Als je je dan krampachtig vasthoudt aan je eeuwige trouw, houd je jezelf dan niet een beetje voor de gek? Die gevoelens verdwijnen niet, zoals anderen al hebben gezegd. Als je ze gaat ontkennen...Volgens mij wordt je daar niet veel beter van.
Ik denk dat dat hele 'eeuwige trouw' principe eens op de schop moet. Stel dat ik een vaste relatie heb en ik doe het met een ander, betekent dat dan dat ik minder van mijn vaste partner houd? Misschien was die ander alleen maar lichamelijk aantrekkelijk.
Been there, done that. Hoewel zij niet echt mijn partner is...Nou ja, het komt dicht genoeg in de buurt aangezien ze de sex (en omgang daarbuiten) met mij zou kunnen dumpen voor sex met een ander, en alleen maar die ander.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:04 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Veel mensen vinden dat als het over henzelf gaat. Maar hoe vind jij het als jouw partner neukt met iemand die 'lichamelijk aantrekkelijk' is?
Iedereen wil wel vreemdgaan, natuurlijk. Maar de meeste mensen doen het niet (of beloven althans het niet te doen), omdat ze willen/hopen dat hun partner het óók niet doet.
Daar heb je wel eenigzins gelijk in. Tuurlijk veranderen die gevoelens als je langer bij elkaar bent. Neem niet weg dat je het nog steeds niet goed kunt praten. Als je vreemdgaat zegt dat iets over jezelf en niet over je partner, dat die minder aantrekkelijk of spannend is geworden. Jij bezit zelf dus niet de openheid om dat aan je partner aan te geven. Je kunt ook zeggen, luister schat, ik wil eens een keer wat anders proberen, een sexy pakje een speeltje, noem maar wat he.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:27 schreef Daleggi het volgende:
Ik denk dat vreemdgaan een behoorlijk ingewikkelde kwestie is. Het klinkt namelijk veel makkerlijker dan het is. Ik vraag me af of degene die het hier allemaal zo hard afkeuren zelf al eens een relatie van 4,5,6 (of meer) jaar hebben gehad. Ik namelijk wel. En ik kan jullie wel vertellen dat mijn visie op vreemdgaan veranderd naar mate de relatie ouder wordt.
1. Je bent uit met wat vrienden, hebt mss al het een en ander op, en een leuke dame/man duikt op en maakt contact met jou of mss andersom. van het een komt het ander.
2. Je leert iemand kennen op internet, werkvloer of waar dan ook. Mss dezelfde persoon van situatie 1. Vervolgens ga je hier mee bellen, smsn etc. en wat afspreken.
Ik zie het als passief vreemdgaat (situatie 1) en actief vreemdgaan (situatie 2). Situatie 1 is meer een moment opname, waarin je niet 100% helder kunt denken door mss de alcohol en ook de lust van dat moment.
In situatie 2, doe je het veel bewustvoller. Je hebt dan momenten dat je even alleen bent geweest, jke kunt er over nadenken etc. Je rolt er veel minder in dan in situatie 1. Daarnaast neigt situatie 2 meer naar liefde over te gaan dan naar lust, zoals in situatie 1.
Afin, ik keur vreemdgaan ook af. Maar ik vind het wel een erg lastige kwestie. Je leeft maar 1 keer, en van alles gaat de nieuwigheid af. Mensen voelen zich nou eenmaal aangetrokken tot elkaar, en dat is niet zomaar in eens over als je een partner hebt.
Ik vergelijk het ook met producten. Als je een nieuwe auto wilt kopen, ben je bijvoorbeeld helemaal weg van een porsche. Maar is een ferrari daarom minder mooi? Neen.
Verwoording van mijn standpunt. Wat jammer hoe de realiteit het immer weer nodig vindt verwachtingen en dromen tot scherven te slaan.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:40 schreef Bombie het volgende:
[..]
Een absoluut standpunt innemen blijkt voor veel mensen toch een te zware opgave. Ik snap ook wel waarom: dan moet je er immers ook naar gaan leven, en wanneer je dán eenmaal zelf zoiets hebt gedaan is er geen weg meer terug. Je kunt stellen dat je dus flexibeler bent door je opties open te houden. Dan kun je zelf nog eens vreemdgaan zonder dat je de gruwelijkheid van teleurstelling in jezelf hoeft mee te maken.
Maar er komt een moment dat je gewoon moet durven leven naar waar je werkelijk voor staat en waar je absoluut níét voor staat. Een flexibele geest zonder solide identiteit is immers waardeloos, omdat de geest dan geen realistische uitgangspositie meer heeft. Boven wordt onder, onder wordt boven, en op een gegeven moment kun je niet eens meer van jezelf op aan.
Zo ben ik zelf geen voorstander van kindermishandeling, zal het zelf nooit doen én veroordeel het zonder meer. Is het mentaal mishandelen van een geliefde wiens vertrouwen is gebaseerd op jouw handelen en persoonlijkheid dan zoveel minder erg en begrijpelijker omdat je nu nog niet van jezelf kunt zeggen of je zoiets ooit zult doen of niet?
Ik vind van niet. In beide gevallen mishandel je een zeer kwetsbaar persoon die in grote mate afhankelijk van je is. Dan kan het nooit moeilijk zijn om te zeggen: ik keur dat per definitie af.
Maar wil je dat wel?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:06 schreef Tranceptor het volgende:
Er zijn altijd wel excuses te verzinnen waarom je niet eeuwig trouw kunt zijn, maar kun je je er niet beter op richten zelf zo sterk te worden dat je er niet aan denkt (maar er wel naar handelt).
Acceptatie van de andere partij, zorgen dat je niet meer met je geheim hoeft te leven maar dat je toch bij elkaar blijft, proberen aan te geven dat je echt niet zo'n lul bent als het lijkt, etc.quote:Op donderdag 1 september 2005 07:52 schreef MelodyCool het volgende:
Je gaat hoedan ook gewoon vreemd en je weet wat je daarmee kan aanrichten en toch doe je het... Waarom wil je het dat goed praten... Wat wil je daar mee bereiken dan?
Ik ben niet bezig om redenen te verzinnen om vreemd te gaan en omstandigheden aan te grijpen, ik ben gewoon zo trouw als een hond. Ik kies voor iemand en als ik niet meer achter die keuze sta dan is het over en sluiten.quote:
Vreemdgaan is iets wat de partner doet voor zichzelf, niet omdat de ander dit of dat heeft gedaan.quote:Op donderdag 1 september 2005 08:11 schreef livEliveD het volgende:
Soms wordt het goedpraten gebruikt voor je eigen gewin. Beetje zo van (overdreven natuurlijk) "Ik moest wel vreemdgaan want jij bent ..."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |