Lariekoek! Alles is in de prijs verdisconteerd, ook de voorzieningen die getroffen moeten worden bij slechte weersomstandigheden. Zoals ik al eerder in jouw draadje meldde, als je in de achtbaan zit, ga je ook niet halverwege over de prijs onderhandelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:44 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee duh, en daarom werden die in de tent gezet ten koste van de goedkopere DJ's, snuggere...
Dat is nog veel erger inderdaad, daar heb je een black & white thema en een paar vastgoedondernemers aan het roer die niet schuwen voor wat duistere praktijkjesquote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:49 schreef MrX1982 het volgende:
Housewitz was gemaakt voor Dance valley. Het is meer geinspireerd op Sensation heb ik het idee
Je ontwijkt mijn antwoord. Jij had het erover dat UDC dure DJ's niet voor 5 man wil laten spelen. Maar als alles al in de prijs verwerkt is... waarom zou UDC die DJ's dan toch naar binnen halen? Ze hebben het geld toch binnen... Natuurlijk word er rekening meegehouden met slechte weersomstandigheden. Ze hebben niet voor niks een half bos neergemaaidquote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Lariekoek! Alles is in de prijs verdisconteerd, ook de voorzieningen die getroffen moeten worden bij slechte weersomstandigheden. Zoals ik al eerder in jouw draadje meldde, als je in de achtbaan zit, ga je ook niet halverwege over de prijs onderhandelen.
Voorbeeld? Toelichting?quote:De organisatie is ernstig in gebreke gebleven en werkt daardoor mee aan een klimaat van afstomping en wrijving.
Klopt helemaal. Daarom staan bepaalde uitzonderingsgevallen ook vermeld in algemene voorwaarden. Dus je weet vooraf wat je kan verwachten.quote:Tenslotte geldt dat als je een dienst koopt, je ook die dienst mag verwachten. Anders is je ticket je bonnetje.
D'r zijn er genoeg gratis of goedkoop hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:58 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja ook house is geld. Dat trekt vanzelf duister volk.
De prijzen voor house parties zijn echt belachelijk hoog geworden de laatste tijd
Nee ik woon niet in Eindhoven.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:02 schreef RichardQuest het volgende:
D'r zijn er genoeg gratis of goedkoop hoor.
Jij woont in Eindhoven toch?
Voor feesten zoals Sensation en Mysteryland wel ja. Maar realiseer dat de kosten voor organisaties ook enorm zijn gestegen. Daarnaast is de wet- en regelgeving in Nederland behoorlijk kostenintensief. In Duitsland is dat wel anders. Dan kun je voor een prikkie nog de grote namen zien op een feest.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:58 schreef MrX1982 het volgende:
De prijzen voor house parties zijn echt belachelijk hoog geworden de laatste tijd
Ze hebben zeker geleerd. Nooit meer problemen gehad met te weinig bussen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:06 schreef MrX1982 het volgende:
Bij UDC zijn het gewoon amateurtjes. Ze hebben niets geleerd van 2001. Ik zou me als bezoeker echt diep genaaid voelen. Hoewel ik zou sws nooit betaald naar een UDC feest gaan
Ja dat is het klassieke argument van de organisaties. Ik heb in het verleden ook een aantal house parties bezocht. Ik ken die scene dus wel enigszins.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:05 schreef teknomist het volgende:
Voor feesten zoals Sensation en Mysteryland wel ja. Maar realiseer dat de kosten voor organisaties ook enorm zijn gestegen. Daarnaast is de wet- en regelgeving in Nederland behoorlijk kostenintensief. In Duitsland is dat wel anders. Dan kun je voor een prikkie nog de grote namen zien op een feest.
En ja, als je van trance/hardstyle houdt ben je inderdaad financieel de lul, gelukkig zit ik niet in die hoek.
Dit jaar was het toch ook een organisatorische aanfluiting. Als je goede tenten bouwt kunnen alle dj's gewoon draaien.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:08 schreef teknomist het volgende:
Ze hebben zeker geleerd. Nooit meer problemen gehad met te weinig bussen.
Oh zeker, Sensation is zo duur vanwege het uiterlijk vertoon. Maar goed, dat weet je vantevoren als je een ticket koopt. Mij zul je daar never nooit zien. Ik ga elk weekend voor weinig geld naar de meest coole feestjes mét muzikale waarde. Het blijft dus nog altijd een keuze van de bezoeker.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja dat is het klassieke argument van de organisaties. Ik heb in het verleden ook een aantal house parties bezogd. Ik ken die scene dus wel enigszins.
Het gaat bij een ID&T meer om uiterlijk vertoon dan om muzikale kwaliteit. Tsja uiterlijk vertoon kost (veel) geld. Ik denk dat het meer een kwestie is van verkeerd geld uitgeven dan noodzakelijke prijsstijgingen.
Nou, met die tenten is gewoon niks mis mee. Die waren juist het toevluchtsoord met al die regen. Het probleem waren de buitenpodia. Tenzij je permissie krijgt om heel Spaarnwoude te asfalteren kun je niet anders dan wat hout strooien en alles centreren in de tenten.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dit jaar was het toch ook een organisatorische aanfluiting. Als je goede tenten bouwt kunnen alle dj's gewoon draaien.
Het is gewoon een kwestie van inzicht en inspelen op het weer.
Ik ben in 2002 naar Sensation geweest. Opzich wel leuk voor een keer maar de prijzen zijn gewoon belachelijk en muzikaal is het zeker geen hoogstaand feest. Dat is sws mijn kritiek op die grote en massale house parties. Van mij hoeft dat niet (meer). Ik bezoek ook al tijden geen feesten meer.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:12 schreef teknomist het volgende:
Oh zeker, Sensation is zo duur vanwege het uiterlijk vertoon. Maar goed, dat weet je vantevoren als je een ticket koopt. Mij zul je daar never nooit zien. Ik ga elk weekend voor weinig geld naar de meest coole feestjes mét muzikale waarde. Het blijft dus nog altijd een keuze van de bezoeker.
Het is dus absoluut niet zo dat die hoge prijzen opgedrongen worden.
ja, daaag ik ga niet op een reklamepraatje reagerenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:02 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn antwoord. Jij had het erover dat UDC dure DJ's niet voor 5 man wil laten spelen. Maar als alles al in de prijs verwerkt is... waarom zou UDC die DJ's dan toch naar binnen halen? Ze hebben het geld toch binnen... Natuurlijk word er rekening meegehouden met slechte weersomstandigheden. Ze hebben niet voor niks een half bos neergemaaid. Maar tegen bepaalde omstandigheden kun je je simpelweg niet wapenen. Dat moet je als bezoeker van een festival gewoon in je achterhoofd houden. UDC heeft altijd het recht om bepaalde zaken te wijzigen; dit soort dingen staan gewoon in de algemene voorwaarden en die behoor je als bezoeker te kennen. Dus dan hoef je achteraf daarover ook niet te miepen.
De reden is klantvriendelijkheid!
[..]
Voorbeeld? Toelichting?
Je hebt als organisatie helaas geen invloed op het weer. Uit betrouwbare bron weet ik dat UDC alles op alles heeft gezet om de schade te beperken.
Kun je dat "afstomping" en "wrijving" toelichten en dat in relatie brengen tot de manier waarop UDC heeft gereageerd op slechte meteorologische omstandigheden?
[..]
Klopt helemaal. Daarom staan bepaalde uitzonderingsgevallen ook vermeld in algemene voorwaarden. Dus je weet vooraf wat je kan verwachten.
quote:
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:40 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Weet je meteen hoe het ook al weer tussen de Iraëliërs en Palestijnen zit hè
UDC heeft nooit mijn voorkeur genoten. Maar ze hadden het toch wel beter kunnen doen. Met het oog op het slechte weer was het vast mogelijk geweest om meer tenten te bouwen met houtenvlonders.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:13 schreef teknomist het volgende:
Nou, met die tenten is gewoon niks mis mee. Die waren juist het toevluchtsoord met al die regen. Het probleem waren de buitenpodia. Tenzij je permissie krijgt om heel Spaarnwoude te asfalteren kun je niet anders dan wat hout strooien en alles centreren in de tenten.
Ik ben dit jaar geweest en organisatorische zat alles prima in elkaar. Ik heb echt slechtere feesten gezien.
Ach zo kut is het ook weer niet hoorquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:16 schreef RichardQuest het volgende:
En rechts! En autochtoon!
Wat moet jouw leven kut zijn.
Op een paar uitzondering heb ik die massale feesten afgezworen. Het biedt me niks meer. Het is kil, ongezellig, vaak slecht geluid en muzikaal is het vaak waardeloos. Het is leuk als opstapje voor beginnelingen maar mij doet het niks meer. Ik snap dan ook niet waarom mensen 60 euro neer tellen om heel de avond in een stom stadion en masse in wit tenue op stomme trance-DJ's te gaan dansen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:17 schreef MrX1982 het volgende:
Maar je zit zeker meer in de techno scene als ik je nickname zo zie of zit ik er naast
Bij slecht weer gaan de achtbanen ook dicht, dat wordt je niet aan de poort verteldquote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder in jouw draadje meldde, als je in de achtbaan zit, ga je ook niet halverwege over de prijs onderhandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |