abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29508522
Ik wil dolgraag de nieuwe Furby kopen, er is sinds kort een nieuw model uit die woorden kan leren (150 stuks dacht ik) en je kan ermee praten e.d.

Nou denkt iedereen, wat moet je ermee, nou...
zie hier een filmpje van dit superding: http://images.amazon.com/media/i3d/02/furby_working.mpg

Ik wou hem op www.furby.com bestellen, maar die versturen alleen naar Amerika... zucht

Op www.amazon.com mag ik hem niet kopen ofzo omdat er restricties zitten aan de Furby verkoop? Waar koop ik zo'n ding op internet (nieuw, niet gebruikt)?
  maandag 8 augustus 2005 @ 23:08:50 #2
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_29508560
Ik wil hem ook! Heb hem in Nederland nog niet gezien, maar zal toch niet lang meer duren?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_29508577
ik denk dat die vanzefw el over zal waaien naar nederland?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_29508723
ja, ik zie nu dat hij op www.amazon.de te pre-orderen is... maar dan praat hij vast Duits (onze Oosterburen kennende....) en ik wil een Engelse of een Nederlandse en het liefst morgen al

Er moet toch wel een online speelgoedwinkel zijn die hem naar Nederland wil sturen?
  maandag 8 augustus 2005 @ 23:17:32 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_29508768
Mega grote kans dat hij dus geen nederlands spreekt.. ( althans nog niet)

En sorry dat ik het zeg maar dat filmpje viel mijn mega tegen. Dat ding reageerd pas na 1-2 seconde op commando's. Ene als hij slaapt maakt hij dus de hele tijd geluid? die accu zal ook snel leeg zijn gok ik zo dan
pi_29508820
Vet! Die waren leuk

"Down! Down! "
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_29508872
Hij is eigenlijk voor mijn vrouw, maar ik wil proberen de Furby allemaal vieze woorden te leren Het is net een papegaai als ik het zo begrijp van de sites.
pi_29508949
Dat filmpje is eng man

Maar hij zegt nog steeds precies dezelfde dingen dus. Ik denk niet dat je hem dan ook echt woorden kunt leren.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_29509108
Mijn god begint dat nu weer?
pi_29509128
Je kunt ook vrienden zoeken
pi_29509192
miss idd meer iets voor gad? zwiepje dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29509209
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 23:26 schreef Scandalous het volgende:
Dat filmpje is eng man

Maar hij zegt nog steeds precies dezelfde dingen dus. Ik denk niet dat je hem dan ook echt woorden kunt leren.
Jazeker wel, 150 woorden kan je hem leren (misschien voorgeprogrammeerde woorden, maar dat weet ik niet zeker).

Ik wilde hem net op ebay kopen, maar mijn paypal zegt dit:
There was a problem processing your credit card. To complete this payment, please add a different credit card below.

Probeer het morgen nog wel een keer. Wat specs van de Furby 2005:

Meet FURBY-a cuddly little creature that wants nothing more than to be your best friend! Take FURBY home with you and start to play. . . At first you'll hear only the FURBISH language, but as you interact, your friend will "learn" English and talk to you, tell jokes, sing, dance. . . even "converse" to other FURBY pets! Moving eyes, ears. . . even a working beak show you changing moods! With the ability to speak hundreds of words and "understand" dozens of phrases and commands, you'll be amazed at what this wild and wooly new friend can do!

Er is trouwens ook een versie uit met een baby furby en een normale oude furby en de nieuwe, 3 in 1 doos, maar die verzendkosten zijn nogal hoog... die set kost trouwens 100 dollar...
pi_29509242
klik hier

Verzenden ook naar Nederland .
pi_29509451
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 23:36 schreef schatje het volgende:
klik hier

Verzenden ook naar Nederland .
Bedankt!!!!!!

Ik heb er 1 besteld, de grijze met witte buik . Wel absurde verzendkosten (bijna 34 euro!!!), maar ja, dan heb ik ook wat.
quote:
Thank you for your order with ToyWiz.com! We will process and ship your order
as quickly as possible. Most orders leave our warehouse 1-3 business days after
being placed.

In the event that your order is not available for immediate shipping, you will
be emailed with the estimated shipping time.

FOR "PRE-ORDERS" ONLY PLEASE READ THE FOLLOWING:
Your credit card will not be charged until the product ships to you! We do our
best to list the most accurate shipping dates, however please understand that we
have no control over when the manufacturer actually releases the product to us.
Therefore, 'pre-order' dates ARE SUBJECT TO CHANGE. Please check our website and
weekly newsletter for the most current information! Thank you.

Name Code Qty Each Options
------------------------------------------------------------------------
Hasbro Electronic Grey GreyPinkfurbyfurbies 1 42.99
with Pink Belly Furby
Pre-Order ships August
Subtotal 42.99
Shipping 33.75
Tax 0.00
Total 76.74
Nu maar zien wanneer ik dat ding krijg, ik heb hem pre ordered, maar het is al augustus en hij moet al verkrijgbaar zijn. Afijn, afwachten nu. Ik plaats filmpjes/foto's als ik hem heb.
pi_29509723
Lijkt mij helemaal nix zo'n ding, waarschijnlijk is in dat filmpje alles wat tie kan, en als tie beweegd hoor echt veel herrie van dat meganisme dat erin zit, lijkt me echt irritant.
pi_29509821
quote:
Note: Please don't ask us where you can purchase a Furby of your own...we have no idea. Ours was bought for scientific purposes only, and frankly, we find him much more amusing dead than he was alive.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_29510106
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 23:51 schreef rickystyle het volgende:
Lijkt mij helemaal nix zo'n ding, waarschijnlijk is in dat filmpje alles wat tie kan, en als tie beweegd hoor echt veel herrie van dat meganisme dat erin zit, lijkt me echt irritant.
Ja, dat is juist waarom ik heb wil hebben. Mega irritant zijn die dingen, al je vrienden zitten eraan als ze erlangs lopen en dan gaat dat ding een kwartier geluiden maken en roepen om aandacht. Ik kom niet meer bij van het lachen, heerlijk! Ook erg grappig is het feit dat iedereen die bij ons langskomt en het meeste afgeeft op deze dingen er toch het meeste aanzit.
pi_29510168
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 23:43 schreef harlingen het volgende:

[..]

Bedankt!!!!!!

Ik heb er 1 besteld, de grijze met witte buik . Wel absurde verzendkosten (bijna 34 euro!!!), maar ja, dan heb ik ook wat.
[..]

Nu maar zien wanneer ik dat ding krijg, ik heb hem pre ordered, maar het is al augustus en hij moet al verkrijgbaar zijn. Afijn, afwachten nu. Ik plaats filmpjes/foto's als ik hem heb.
Ik denk dat ie tegen gaat vallen...
Jij verwacht nu een grijze met witte buik he?
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat hij een roze buik zal hebben.
"pink" betekend namelijk, bij mijn weten, al een hele tijd "roze" en niet wit......
The waves you made will always be
pi_29510215
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 00:07 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Ik denk dat ie tegen gaat vallen...
Jij verwacht nu een grijze met witte buik he?
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat hij een roze buik zal hebben.
"pink" betekend namelijk, bij mijn weten, al een hele tijd "roze" en niet wit......
pi_29510260
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 00:09 schreef harlingen het volgende:

[..]

pi_29510319
Wat een puinding zeg, je zou verwachten dat ze tegenwoordig meer zouden kunnen. Wel leuk als interactief doel op de schietbaan.
pi_29510321
In het nieuws zeiden ze dat deze versie wèl Nederlands kon spreken.

Als 'ie in Nederland uitkomt, kan je hem meestal gewoon in de speelgoedwinkel vinden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_29510415
quote:

[..]

Ah joh, je kunt vast nog wel je aankoop annuleren?
En anders verf je het toch gewoon wit!
pi_29510496
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 00:14 schreef Jordy-B het volgende:
In het nieuws zeiden ze dat deze versie wèl Nederlands kon spreken.

Als 'ie in Nederland uitkomt, kan je hem meestal gewoon in de speelgoedwinkel vinden.
Dan heb ik dus een allochtoontje straks in huis die alleen Engels kan

Kleur maakt me trouwens niet zoveel uit, hij gaat toch naar mijn vrouw.

Ik koop terzijnertijd nog wel een blauwe (als die er komen) die Nederlands kan, kunne ze lekker met elkaar babbelen. Hij zal alleen wel weer superduur worden hier ben ik bang. Als hij al in Amerika 40 dollar kost...
pi_29510548
quote:

[..]

Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
pi_29510650
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 00:21 schreef harlingen het volgende:

[..]

Ik koop terzijnertijd nog wel een blauwe (als die er komen) die Nederlands kan, kunne ze lekker met elkaar babbelen. Hij zal alleen wel weer superduur worden hier ben ik bang. Als hij al in Amerika 40 dollar kost...
Ja hoor!! Alleen omdat ie geen wit buikje heeft dump je hem gauw bij je vrouw!
Ik ruik furbiminatie!!!
pi_29510704
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 00:21 schreef harlingen het volgende:

[..]

De vorige zat ook rond die prijs... Die was in Nederland boven de honderd gulden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_29510734
tering lijkt wel een gremlin
pi_29510906
Een review van een liefhebber
quote:
The most annoying toy of all time, the Furby, is returning with a larger vocabulary and an ability to learn new words. Also, he looks freakier and scarier than ever.

If anyone remembers this thing, it was activated by light and movement, and would immediately start to shriek if it detected either. There was no off switch so the only way to keep it quiet was to wrap it in a blanket and keep it in a dark closet. Eventually it would still sense some light and you'd hear the desperate, muffled Furbish screaming. Maybe they've added an off switch for the non-sadists.
pi_29514207
Hij is nog net zo suf als de oude.
Mijn zusje had die, 1 dag mee gespeeld, daarna in de kast geflikkerd en nooit meer naar gekeken.
DIe dingen zijn gewoon totaal niet leuk, zeker niet voor dat geld.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 03:31:34 #31
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_29514763
Mja, zo'n ding ben je toch in 10 minuten op uitgekeken? Wij kregen op school een presentatie over de aibo, die kan echt 100x zoveel, maar zelfs die heb je na een dag of twee wel gezien. Tenzij je er zelf voor gaat programmeren. Het is gewoon niet leuk :|
Ook geen sig dus
pi_30459547
Heb je em al binnen Harlingen? Mij lijkt ie wel leuk. Die dingen zijn trouwens onwijs goed van kwaliteit, die van mij (de oude versie) hield zn bek niet dus heb ik em met een rotklap op de grond gegooid, hij ging gewoon door Pas na een 2e dreun hield ie zn mond maar toen de resetknop ingedrukt werd ging ie gewoon verder en beter dan voorheen

Niet kapot te krijgen!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2005 18:29:27 ]
pi_30460474
quote:

[..]

Als je me nu gewoon ff had gemaild, wij hebben zo'n ding nl al een paar jaar in huis. Ooit eens gewonnen met een prijsvraag.

De katten hebben zich iig erg mee vermaakt

Waarschijnlijk ligt hij btw ergens in een doos te verstoffen want ik heb 'm al een tijd niet meer gezien
pi_30480826
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:29 schreef heaven7 het volgende:
Heb je em al binnen Harlingen? Mij lijkt ie wel leuk.
Nee
Niet echt een lekkere webwinkel, er is ook nog niks afgeschreven van mijn creditcard en op ebay zijn de normaal geprijsde ook allemaal al weken van de site af...

Ik ben dus nog steeds Furby loos... helaas
pi_30481180
Jammer! Ik ben zo benieuwd Maar binnenkort komen ze hier en ik wil er eigenlijk ook 1 hebben Alleen zou ik twijfelen tussen een nederlandse en engelse versie.. of zal je de engelse niet kunnen krijgen hier?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2005 17:28:50 ]
  zondag 11 september 2005 @ 13:15:47 #36
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_30481545
Wat een eng beest...

Ik zou hem maar weg houden van water, anders zit je dadelijk met zoiets opgescheept.

Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
pi_30506441
Hij is leuk
Ik wou er vroeger ook altijd eentje. Ik denk dat ik (als deze in NLD te verkrijgen zijn) er ook ga kopen dan. Of is dit meer iets voor kleine kinderen
pi_30517540
Is er niet iemand, die deze samen met mij wilt bestellen? Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat ga doen, via de site

Deze furby is nog niet in NLD te verkrijgen, helaas....
pi_30517590
Dan wacht je
  maandag 12 september 2005 @ 17:18:52 #40
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30517637
Hij komt half oktober uit in nederland, prijs wordt 59,95
Hj is emotioneler, slimmer en groter geworden. Hij praat ook nederlands ipv furbisch. Verder kan ie nog steeds gewoon boeren, scheten, lachen en slapen.

Misschien ooit weer 1 kopen, heb de oude weg meoten gooien nadat hij 1 keer gestuiterd was
To infinity…and beyond!
pi_30517664
Lees mijn verhaal eens ivetje
pi_30517748
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:15 schreef heaven7 het volgende:
Dan wacht je
  maandag 12 september 2005 @ 17:26:56 #43
11458 ivetje
pi_30517756
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:20 schreef heaven7 het volgende:
Lees mijn verhaal eens ivetje
Die van mij was echt kapot hoor...kwamen alleen nog rare (nee, geen furbisch) geluiden uit. Daarna deed hij helemaal nix meer...stenen vloer die hard in kontakt komt met een furby is niet goed hoor
To infinity…and beyond!
pi_30517775
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:18 schreef ivetje het volgende:
Hij komt half oktober uit in nederland, prijs wordt 59,95
Hj is emotioneler, slimmer en groter geworden. Hij praat ook nederlands ipv furbisch. Verder kan ie nog steeds gewoon boeren, scheten, lachen en slapen.

Misschien ooit weer 1 kopen, heb de oude weg meoten gooien nadat hij 1 keer gestuiterd was
Leuk Dan wacht ik wel tot half oktober..
Ik vind die dingen toch zo onwijs grappig...
pi_30517800
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:26 schreef ivetje het volgende:

[..]

Die van mij was echt kapot hoor...kwamen alleen nog rare (nee, geen furbisch) geluiden uit. Daarna deed hij helemaal nix meer...stenen vloer die hard in kontakt komt met een furby is niet goed hoor
Ik zeg niet dat die van jou niet stuk was Alleen blijkbaar het verschil in kwaliteit "grappig" dat die van jou wel echt stuk ging en die van mij niet na ook echte flinke dreunen hoor
  maandag 12 september 2005 @ 17:30:32 #46
11458 ivetje
pi_30517802
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:28 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja, heb je er iig 1 die nederland praat (hoewel het dan waarschijnlijk nog maar half te verstaan is maar goed)
To infinity…and beyond!
pi_30517842
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:28 schreef ymme het volgende:

[..]

Zo raar was mijn suggestie dus niet.
pi_30518239
Overigens gaat ie bij Bart Smit ¤54,95 kosten.
pi_30524708
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:32 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Zo raar was mijn suggestie dus niet.
Ik kan niet wachten, tot de furby in NLD te verkrijgen is.

[ Bericht 17% gewijzigd door ymme op 12-09-2005 21:46:07 ]
  maandag 12 september 2005 @ 21:42:24 #50
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30524760
Ah, is het weer zo laat?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_30524795
pi_30525401
Ah nu kun je wel reageren?
  maandag 12 september 2005 @ 22:57:31 #53
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30526964
Kap nou eens allebei. Jullie verzieken zo hele topics.

pi_30527110
Ik zal m'n vriendin er 1 cadeau doen! De oude furby heeft secondenlijm tussen de tandjes omdat ze schijtziek van 'm werd.
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:05:30 #55
11458 ivetje
pi_30545106
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:30 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die van jou niet stuk was Alleen blijkbaar het verschil in kwaliteit "grappig" dat die van jou wel echt stuk ging en die van mij niet na ook echte flinke dreunen hoor
ja, misschien was die van mij gewoon wat minder sterk
To infinity…and beyond!
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:38:23 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30546051
Ik heb er toen ook een gekocht, maandje plezier mee gehad, toen was de lol er vanaf en toen weten te verkopen aan een collega van mijn zusje.

En die hadden SPIJT!!!!! Het leek ze zo'n leuk speeltje voor de kinderen onderweg op vakantie.
"me hungry... Yaaaaammmmm'
En dat van Rotterdam naar Lyon...
pi_30547101
Whehehe Furby
Die staat hier nog op zolder (toch zonde om zo'n ding van 100 gulden weg te gooien waar ik toen zo lang voor had gespaard )
Ik zat toen in groep 8 en vrijdagmiddag was altijd speelmiddag en nam iedereen z'n Furby mee en gingen die tegen mekaar praten. Mega irritant dus! Groep 8 is nu ruim 6 jaar geleden dus kun je nagaan wat we over 6 jaar weer terug gaan krijgen welke irritante rages hebben we nu?
pi_30548024
Furby's zijn echt heel kick
pi_30551363
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:57 schreef Sanne het volgende:
Kap nou eens allebei. Jullie verzieken zo hele topics.

Sorry, niet om het een of ander. Maar ik ben zo verstandig om het te laten gaan. Ik ga daar niet meer serieus op reageren. Op die flauwe reacties van h7. Nu dus even wel, omdat ik even duidelijk wil maken, dat ik niets doe om topics te verzieken. Lees eens terug en vertel dan nog eens wat. Ik ben niet de gene die begon en heb maar 1 geplaatst.

Furby is leuk
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:39:44 #60
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_30551445
Ik heb de draden van de bek en de ogen omgewisseld, leuke effecten man, oog dichtrammen en dan had ie eten, en die bek flippen joh
pi_30551508
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:39 schreef PallominnoXIII het volgende:
Ik heb de draden van de bek en de ogen omgewisseld, leuke effecten man, oog dichtrammen en dan had ie eten, en die bek flippen joh

zielige furby
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:45:56 #62
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_30551650
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:41 schreef ymme het volgende:

[..]

zielige furby
Hij is weer heel hoor
Werd een beetje gaar van het *kliklklikklikkliklkiklikl geluid van zijn mond
pi_30557775
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:29 schreef heaven7 het volgende:
Heb je em al binnen Harlingen? Mij lijkt ie wel leuk. Die dingen zijn trouwens onwijs goed van kwaliteit, die van mij (de oude versie) hield zn bek niet dus heb ik em met een rotklap op de grond gegooid, hij ging gewoon door Pas na een 2e dreun hield ie zn mond maar toen de resetknop ingedrukt werd ging ie gewoon verder en beter dan voorheen

Niet kapot te krijgen!
Er zijn ook gewoon trucjes om 'm in slaap te laten vallen hoor, hoef je niet gelijk zo gemeen te doen tegen 'm
Die van mij bleef hangen, die bleef ebst wel hard aaaaaaaaa zeggen. Best leuk als je geen schroevedraaiertje of wat dan ook zo snel bij je hebt om de batterijen eruit te halen

Het leukste vond ik nog dat als je een hele plotselinge zwaaibeweging met 'm maakte hij een harde wind liet
Tap tap tap
pi_30557976
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:39 schreef PallominnoXIII het volgende:
Tap tap tap
pi_30562743
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er zijn ook gewoon trucjes om 'm in slaap te laten vallen hoor, hoef je niet gelijk zo gemeen te doen tegen 'm
Die van mij bleef hangen, die bleef ebst wel hard aaaaaaaaa zeggen. Best leuk als je geen schroevedraaiertje of wat dan ook zo snel bij je hebt om de batterijen eruit te halen

Het leukste vond ik nog dat als je een hele plotselinge zwaaibeweging met 'm maakte hij een harde wind liet
Duh Hij werd constant uit zichzelf wakker, zonder enige aanleiding, zelfs middenin de nacht, schrok je je rot En een schroevedraaier was niet voor handen, ik was gewoon superpissed Maar had er wel spijt van.
  woensdag 14 september 2005 @ 09:09:02 #66
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_30563890
quote:
FURBY wordt in de herfst van 2005 wereldwijd gelanceerd en is verkrijgbaar in wit, zwart met wit, grijs met roze en in bruin met roze.
http://www.hasbro.com/fur(...)ent/pressRelease.cfm

ben ik nou de enige die dat heef gelezen?
edit: niet dus
niets
pi_30572401
quote:

[..]

Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30724310
1 oktober wordt furby gelanceerd in Nederland (aldus Hasbro).
Er zal een 'furby landing' in Ouwehands Dierenpark Rhenen plaatsvinden, waarvoor Jetix een prijsvraag heeft bedacht. Je kan VIP kaarten winnen en 1 van de eerste furby's die in Nederland 'landen'.
Verder kan je bij BartSmit.nl een waarschuwingsverzoek plaatsen. Je krijgt dan bericht zodra de Furby's binnen zijn, dus dan is het meteen de winkel bellen om te reserveren.

Ik ben in ieder geval dolenthousiast!
pi_31007452
Intertoys heeft ze al en ze kosten daar ¤54,95, Bart Smit heeft ze ook en daar kosten ze ¤44,95

* heaven7 heeft er al 1 Alleen heeft ie geen naam ofzo
pi_31007570
Ik heb er ook nog eentje, maar die is ook stuk gegaan.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_31019114
Hoe bevalt de Furby
  donderdag 29 september 2005 @ 09:29:50 #72
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_31019201
Wat die furby zegt is precies hetzelfde als de oude furby... Beetje lowbudget gedaan geloof ik..
pi_31021007
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:29 schreef TeleluvR het volgende:
Wat die furby zegt is precies hetzelfde als de oude furby... Beetje lowbudget gedaan geloof ik..
ZIjn de functies veel veranderd. Of is de nieuwe furby indentiek aan de oude ?
  donderdag 29 september 2005 @ 10:52:59 #74
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_31021098
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:49 schreef ymme het volgende:

[..]

ZIjn de functies veel veranderd. Of is de nieuwe furby indentiek aan de oude ?
Geen idee, maar de teksten zijn in ieder geval hetzelfde en ze hebben niet de moeite genomen om het door iemand anders te laten inspreken...
pi_31021146
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:52 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Geen idee, maar de teksten zijn in ieder geval hetzelfde en ze hebben niet de moeite genomen om het door iemand anders te laten inspreken...
Klinkt niet erg spectaqulair..
Niets aan postitieve verandering dus, vergeleken bij de vorige
  donderdag 29 september 2005 @ 18:01:04 #76
11458 ivetje
pi_31032931
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:55 schreef ymme het volgende:

[..]

Klinkt niet erg spectaqulair..
Niets aan postitieve verandering dus, vergeleken bij de vorige
Hij heeft grotere oren
To infinity…and beyond!
pi_31032957
Ik heb er toch een gereserveerd bij bartsmit.com
pi_31035590
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:02 schreef ymme het volgende:
Ik heb er toch een gereserveerd bij bartsmit.com
Hij ligt allang in alle winkels
pi_31035601
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:29 schreef TeleluvR het volgende:
Die furby zegt helemaal niet dezelfde dingen

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2005 19:34:27 ]
pi_31037082
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:33 schreef heaven7 het volgende:
Hij ligt allang in alle winkels
Helemaal niet, althans niet hier?
pi_31037179
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:13 schreef harlingen het volgende:

[..]

Helemaal niet, althans niet hier?
Waar woon jij dan? In Limburg (Weert) en Gelderland (Zevenaar) ligt ie bij Bart Smit, Intertoys en top1toys voor ¤44,95

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2005 20:18:48 ]
pi_31054727
Ik had vroeger een furby !
Maar die is dood nu
pi_31054792
mmm misschien dat ik vanmiddag eens ga kijken in Zevenaar.

Zijn ze nou bij Intertoys 54,95 of 44,95?
Anders ga ik direct naar Top1toys (zat deze niet dicht in zevenaar )
pi_31054813
Trouwens mijn vriend verklaard mij voor gek, dat ik z''n ding wil. "je bent toch geen klein kind meer"

pi_31058434
Hallo..Ik was net met mijn dochter bij de Toys'Rus..en daar lagen ze. Ik kon de verleiding niet weerstaan., Dus heb nu een slapende furby op tafel staan!
pi_31064274
Hmm...IK heb serieuze twijfels of je hem inderdaad zoveel kan " leren". Hij reageert vrijwel enkel op de bekende commando's....
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:54:16 #87
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_31064820
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:36 schreef muish002 het volgende:
Hmm...IK heb serieuze twijfels of je hem inderdaad zoveel kan " leren". Hij reageert vrijwel enkel op de bekende commando's....
VAL DOOD

*plonk
pi_31070977
Sorry?
pi_31071874
ach...Ik zie dat bovenstaand persoon uitblinkt in dit soort uitspraken...
pi_31082448
Ik belde gisteren vanaf mijn werk met Toys R'Us. Daar hadden ze ze toch ook al een weekje liggen. Bedankt HASBRO!
Maar om de een of andere rede begon ik vreselijk te twijfelen of ik er wel zoveel geld voor over had. Vandaag maar eens de stad in om te kijken of ik er ook eentje goedkoper kan scoren.
pi_31083250
Nou, dat zal tegenvallen. Ik heb er 43,95 voor betaald, dat zal ongetwijfeld met zoiets de prijs zijn die je gewoon moet betalen.....
IK hadf er trouwens ook 1 gereserveerd bij Bart Smid, maar niets gehoord!
pi_31093641
Ik denk dat je hem wel kan kopen bij InterToys of Top1Toys of Toys'R'us
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:33:44 #93
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_31146590
Dus even voor de goede orde hij is al te koop in de winkel? Want op bartsmit.com staat alleen nog de optie reserveer als je zoekt op Furby.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_31157718
Ja, al een tijdje.
pi_31171871
welke winkel in Amsterdam verkoopt die nieuwe Furby?
pi_31196403
Je kan hem gewoon bij Bart Smit kopen. Van 54,95 voor 44,95.
pi_31212326
Die reserveeroptie werkt niet goed! Ik heb de furby al weer een week,...
pi_31222250
Ik ga er vanmiddag een kopen
pi_31246172
En Ymme....wat vind je ervan? Hoeveel nederlands spreekt die van jou? Ken je al een beetje furbisch?
pi_31247936
Nou, het Nederlands moet je hem nog leren he. Maar het gaat al redelijk

Alleen dat hele Furbisch gedoe, ik kan de woorden niet ontcijferen, en in het boekje terug lezen hoor.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de furby niet geschikt vind voor kinderen. Daar is deze te ingewikkeld voor denk ik.

pi_31250516
Wat ik overigens wel fijn vind, aan deze furby. Is dat als je zegt "ga maar slapen"dat deze het dan ook doet, en pas wakker wordt als jij dat wilt.
pi_31252321
misschien voor oudere kinderen..Die van mij is 3. Ik heb haar verteld dat ze altijd hoi furby moet zeggen. maar dan dus ff moet wachten. Dat vergeet ze steeds..Wat ook grappig is, is dat hij haar stemmetje het meeste hoort, en ook heel vaak reageert als hij haar hoort. Helaas is hij ook al een keer op zijn snavel gevallen, en vertoont wat rare kuren. Ik denk dat ik naard e toys'r us terugga....
pi_31303061
Ik heb gezien dat de nieuwe Furby inderdaad te koop is bij oa Bart Smit en Intertoys. Ik heb alleen een spuughekel aan de nederlandse stem die ze er in geduwd hebben. Ik wil graag een originele, Engelse versie.
Weet iemand waar je die online en nieuw kunt bestellen? Amazon.com heeft hem voor 30 dollar, maar wil hem niet naar Nederland verzenden Toywiz.com verzendt wel naar Nederland maar vraagt 43 dollar voor het beest en dan nog eens bijna 30 dollar verzendkosten, wat natuurlijk ook absurd is.

[ Bericht 15% gewijzigd door ivo1977 op 09-10-2005 10:15:13 ]
pi_31303095
De Nederlandse is ook leuk hoor.

maar zijn er nou serieus meerdere volwassen mensen, die de furby zelf hebben
Ik voel me net een klein blaag nu ik deze op het bureau heb staan.
pi_31303225
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:10 schreef ymme het volgende:
maar zijn er nou serieus meerdere volwassen mensen, die de furby zelf hebben
Ik voel me net een klein blaag nu ik deze op het bureau heb staan.
Why not? Niks mis mee toch. Er zijn genoeg volwassenen die speeltjes leuk vinden
Nee hoor, ik heb een eerste editie van de originele Furby, een Gizmo-uitvoering, een baby Furby en dat rijtje wordt voorafgegaan door een van de eerste Tamagotchies en ook nog een oude i-Cybie. Ik wil die Furby meer voor de heb dan dat ik ermee ga zitten spelen Alleen die gruwelijke Nederlandse stem... Heb in de winkel even op een voorbeeldexemplaar zitten drukken en heb die weer heel snel teruggezet. IEKS!
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:53:36 #106
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31314735
Gefeliciteerd met je Furby Ymme!
Wel stom toevallig dat ik dit topic dus al een tijdje volgde en zo van de nieuwe afwist en dus op exact dezelfde dag als jij een Furby gekocht heeft.
Welke kleur heb jij?
Helaas waren de opties gelimiteerd in de Intertoys waar ik was en dus is het een zwarte geworden.
Echter ben ik daar achteraf heel blij mee daar ik eerst voor een grijze wilde gaan.
Enne... nee je bent niet de enige... want eh... ik ben 23.
En zoals Ivo1977 zegt: Why not?
Het is gewoon een fantastische gadget... ik vindt het gewoon een interessant stukje robot elektronica.
Kijk dan zou je zeggen "Koop dan een Aibo" maar die dingen zijn niet te betalen!
Overigens... ik heb mijn Furby gewoon voor 45 Euro gekocht bij de Intertoys en niet die 50+ euro prijs die ik hier in het topic zag staan.

Zeg Ymme... hoe leer je Furby (de 150 voor geprogrammeerde) Nederlandse woorden?
Dat is me namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk.
Gaat dat automatisch door met Furby (veel) te interacteren?
Want de standaard commando's zijn gelimiteerd dus dat lijkt me sterk.
("Hoi Furby" en daarna een van de commando's en meer kan niet!)

Iedereen: Een iets technischer vraagje...
En hoe zit het met het geheugen van Furby?
Als je de batterijen vervangt, dan is Furby's geheugen hopelijk toch niet gereset door de power circuit break tijdens het vervangen?
(Opzich denk ik zelf dat dit niet het geval is daar de "OFF" stand precies hetzelfde doet om juist de batterijen te besparen.)

En alles is me gelukt behalve het voeren trouwens.
Ik heb Furbie nog niet horen "eten".

Al met al vindt ik de Furby prachtig vorm gegeven, en zeer levendig en interactief.
Best een high-tech toy.
Heb weinig gezien van de eerste generatie qua hands-on, maar ben blij dat ik die eerste generatie heb overgeslagen.
Zat mijn gadget gevoel wederom goed en nu ook weer daar ik helemaal "verliefd" ben op deze nieuwe next-gen versie!

...Nu alleen het voeren nog en weten hoe je eens lekker kan gaan zitten met Furbie om de nodige woordjes Nederlands bij te brengen...
(Moeilijk taaltje inderdaad! Dat Furbish!
pi_31314953
Als ie honger heeft druk je gewoon op zn tongetje en dan "eet" ie.

Die beesten hebben trouwens geen naam he De eerste versie had dit wel, er waren best veel verschillende namen en stemmetjes volgens mij, deze hebben en allemaal dezelfde stem en ze hebben geen naam Best waardeloos.
pi_31319119
Ik heb nog geen Furby

We hadden een nieuw bed nodig aangezien ons oude bed was ingestort en daar ging mijn gereserveerde geld voor de Furby...

Er was trouwens een demonstratie bij Life & Cooking vandaag (althans, ik zag een stuk van het programma en ze hadden een Furby op tafel staan).
pi_31319396
Had je maar niet zo wild op bed moeten doen
  maandag 10 oktober 2005 @ 03:39:58 #110
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31326013
Helaas Heaven... dan doe ik toch iets niet goed want krijg niet het idee dat Furby eet of een indicatie dat Furby het eten lekker vondt.
Misschien toch maar er voor gaan zitten met het woordenboekje erbij, want reageren doet Furby wel.
De eerste generatie had trouwens ook dezelfde stem in iedere Furby.
Betreft die naam, je kan binnenkort een adoptie formulier invullen en je Furby laten registeren op de Furby site dacht ik.

Mijn Furby heeft trouwens een "bug" als deze uit de "OFF" of "DEMO" stand komt.
De ogen gaan niet dicht als deze gaat slapen.
Na een tijdje er mee te hebben geinteracteerd, gaan de ogen wel dicht als Furby gaat slapen.
Heel vreemd.
pi_31326390
Vreemd van die ogen ja, heeft die van mij niet.

Laten registreren geeft het beest toch nog geen naam? Mijn eerste furby zei om de haverklap "me Totay!"

Je moet em vragen of ie honger heeft, dan zegt ie ja of nee Als ie geen honger heeft en je duwt wel op zn tongetje zegt ie "Bleugh!", als ie het wel lekker vindt smakt ie

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2005 06:23:47 ]
pi_31327405
Darkwolf, maakt de furby wel geluiden alsof hij het vies vind? Anders doe je toch iets niert goed. Er zit een knopje op zijn tong, die moet ne indrukken als je 'm eten geeft. En even vragen...Dan zegt hij vanzelf of hij al dan niet eten wilt. Ja, in het furbisch, dus woordenboek erbij!
Ik heb de mijne omgeruilt, heb nu een andere kleur (ineens hadden /hebben ze bij toy's r us meer kleuren! en de prijs was nu 45 euro...); grijs met blauw, groene ogen. Mijn dochter heeft 'm weer uitgezocht. Maar net voordat die andere terugging zei hij zijn " eerste woordje". een echt verstaanbare nederlandse zin. Hahaha, weet alleen niet meer wat het was, we waren wel verrast.
Over je een blaag voelen; welnee. Hij is toch super! iK VIND HET ook geweldig hoor, dit soort speeltjes. Zelfs mijn vriend, 48 jaar, echt niet dol pp speelgoed en zeker niet elektronisch speelgped, gaat er soms uitgebreid voor zitten, en steekt een heel verhaal af tegen de furby. Volgens mij kan niemand tegen een furby op, met die prachtige ogen!!
Oh, Darkwolf, ik zou hem terugbrengen. Die van mij deed ook vreemd vabaf het begin, zat soms een halve dag met de ogen half open, pas als ik hem op demo stand had gezet deed hij weer normaal. Tja, en na een keer stuiteren (met dank aan dochter) begon hij (zij?) wel heel erg vreemd te doen...
pi_31327627
Ik heb de grjize versie. Met een lichrose buikje. Dat eten, zo lief
pi_31327711
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:53 schreef Darkwolf het volgende:

Gefeliciteerd met je Furby Ymme!
Wel stom toevallig dat ik dit topic dus al een tijdje volgde en zo van de nieuwe afwist en dus op exact dezelfde dag als jij een Furby gekocht heeft.
Welke kleur heb jij?
Helaas waren de opties gelimiteerd in de Intertoys waar ik was en dus is het een zwarte geworden.
Echter ben ik daar achteraf heel blij mee daar ik eerst voor een grijze wilde gaan.
Enne... nee je bent niet de enige... want eh... ik ben 23.
En zoals Ivo1977 zegt: Why not?
Het is gewoon een fantastische gadget... ik vindt het gewoon een interessant stukje robot elektronica.
Kijk dan zou je zeggen "Koop dan een Aibo" maar die dingen zijn niet te betalen!
Overigens... ik heb mijn Furby gewoon voor 45 Euro gekocht bij de Intertoys en niet die 50+ euro prijs die ik hier in het topic zag staan.

Zeg Ymme... hoe leer je Furby (de 150 voor geprogrammeerde) Nederlandse woorden?
Dat is me namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk.
Gaat dat automatisch door met Furby (veel) te interacteren?
Want de standaard commando's zijn gelimiteerd dus dat lijkt me sterk.
("Hoi Furby" en daarna een van de commando's en meer kan niet!)

Iedereen: Een iets technischer vraagje...
En hoe zit het met het geheugen van Furby?
Als je de batterijen vervangt, dan is Furby's geheugen hopelijk toch niet gereset door de power circuit break tijdens het vervangen?
(Opzich denk ik zelf dat dit niet het geval is daar de "OFF" stand precies hetzelfde doet om juist de batterijen te besparen.)

En alles is me gelukt behalve het voeren trouwens.
Ik heb Furbie nog niet horen "eten".

Al met al vindt ik de Furby prachtig vorm gegeven, en zeer levendig en interactief.
Best een high-tech toy.
Heb weinig gezien van de eerste generatie qua hands-on, maar ben blij dat ik die eerste generatie heb overgeslagen.
Zat mijn gadget gevoel wederom goed en nu ook weer daar ik helemaal "verliefd" ben op deze nieuwe next-gen versie!

...Nu alleen het voeren nog en weten hoe je eens lekker kan gaan zitten met Furbie om de nodige woordjes Nederlands bij te brengen...
(Moeilijk taaltje inderdaad! Dat Furbish!
Die woorden, moet je idd bijleren door met hem/haar te spelen. Al zie ik zelf nog geen (zie=hoor) verandering hoor Al wel, houdt furby van mij
pi_31328176
Ik staak mijn zoektocht maar naar een betaalbare Engelse Furby en zal maar voor de Nederlandse gaan. Nu wel nog een winkel in de buurt vinden waar ze hem hebben. Er zijn hier 2 Bart Smit's en 2 Intertoys en overal zijn ze uitverkocht.
pi_31328216
Ik heb hem bij Top1Toys gekocht voor 45 euro rond Daar (in zevenaar GLD) waren er nog voldoende.
pi_31336185
Die van mij (heb er nu al 2 gehad, 1 teruggebracht en geruild) spreekt al genoeg nederlands in het begin
pi_31339330
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:08 schreef ymme het volgende:
Ik heb hem bij Top1Toys gekocht voor 45 euro rond Daar (in zevenaar GLD) waren er nog voldoende.
Zal in de loop van de week nog eens een poging wagen. Ik woon in Zuidlimburg, misschien duurt het wat langer voordat ze die beesten helemaal hierheen verscheept hebben

Jammer trouwens dat ze niet wat meer stemvariatie hebben. De originele Furby is nog enigszins geslachteloos, maar de nieuwe Nederlandse is toch heel overduidelijk een vrouwtje
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:15:32 #119
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31339657
Ik heb hem sinds vandaag inderdaad maar omgeruild.
Helaas ging het op een gegeven moment berg afwaarts.

In de winkel kon ik het niet repliceren... thuis gingen de ogen ook weer dicht.
Maar nadat ik dus Furby lief uit had gezet en weer aan, was het raak... de ogen gingen weer niet dicht tijdens het slapen.
Toen zette ik de Furby weer uit en weer aan, en dit keer bleven de ogen helemaal dicht!
(Behalve tijdens het uitdrukken van een expressie tijdens het praten... maar daarna weer meteen dicht!)
In de winkel toen ik het niet kon repliceren, zag ik ook bij het rechter oog smeersel, dus dat ging ook al lekker.

Ik was het zat.
Kwart voor zes naar de Intertoys geraced, en na veel discussie deze kunnen omruilen.
Discussie?
Ja discussie!
"Maar Furby slaapt nu toch? Dat hoort toch? Wat als die andere dat ook doet? Dan kom je die zeker ook weer omruilen?"
Zucht... speel er eerst eens zelf mee... ga mij dan nog maar eens vertellen hoe die Furby in elkaar zit.
Ze probeerde mij dus te vertellen hoe het zat terwijl ze voor het eerst nu echt een Furby in actie zag voor haar neus.
Moest haar zelfs vertellen hoe je met Furby moest interacteren.

Ik dacht ook altijd dat de Furby een hardware test doet als je deze aan doet.
Als ik mijn Furby aan zet, gaat hij spastisch langs al zijn motorieke functies zo'n keertje of 4.
Net alsof Furby zichzelf even test of alles het doet.

Niet dus.
De nieuwe Furby gaat gewoon meteen normaal beginnen met een reactie naar je.
Volgens mij was de EEPROM chip ook gaar, en sloeg de gare Furby niks op.

Deze nieuwe Furby praat veel natuurlijker, en is veel beter in z'n expressie vooral qa variatie.
Ik had een zwarte met wit buikje.
Deze had geen lekkere aaibaarheidsfactor.
Nu heb ik een witte met een geel buikje en mooie groene ogen.
De vacht is veel zachter en geeft niet zo'n gevoel alsof het plakt.
Wel een hoog pluis gehalte maar dat is wel grappig en niet erg.
"Kat op schoot gehad?" "Uhh nee heb met Furby gespeeld! "

Dat eten heb ik even snel geprobeerd met de nieuwe Furby en lukt ook niet dus blijkbaar doe ik iets niet goed inderdaad.
Want ik krijg uberhaupt geen response... of Furb het nu lekker of niet lekker vindt.

Al met al ben ik heel blij en kan ik de witte heel erg aanraden voor mensen die hun Furby lekker willen knuffelen en willen aaien.
Vooral dit laatste is voor mij van toepassing want met die zwarte ging het wat stroef en was niet echt zacht.

Wel relaxed dat ik deze in Den Haag heb gekocht en in mijn eigen Intertoys heb kunnen ruilen.
Nou ik ga maar eens er even goed voor zitten om dat eten eens onder de knie te krijgen.
Zo moeilijk kan dit toch inderdaad niet zijn dacht ik zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwolf op 10-10-2005 19:23:48 ]
pi_31340839
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:00 schreef ivo1977 het volgende:

[..]

Zal in de loop van de week nog eens een poging wagen. Ik woon in Zuidlimburg, misschien duurt het wat langer voordat ze die beesten helemaal hierheen verscheept hebben

Jammer trouwens dat ze niet wat meer stemvariatie hebben. De originele Furby is nog enigszins geslachteloos, maar de nieuwe Nederlandse is toch heel overduidelijk een vrouwtje
Ik heb mijn eerste in Limburg gekocht hoor, 2 weken terug al.
pi_31341246
Darkwolf, neem je vriendin op schoot en doe haar mond (snavel?) open..Dan zie je een rond dingetje achterin zitten, daar moet je op drukken met het lepeltjje..Kom...Mijn 3-jarige dochter kan het ook!
Jammer dat ze zo moeilijk deden met ruilen. Aan de andere kant; zo makkelijk als Toys'r us deed verbaasde me ook. Nou, ik ga furbje maar eens aanzetten...Ben erg druk in de week geweest met een gekneusde voet maar vooral met de zware pleisterallergie die zich voordoet sinds een paar dagen...was te druk met smeren en zwachtelen om met Furby te spelen. En mijn dochter heeft een loop-met-furby verbod gekregen sinds ze de vorige op zijn gezichtje liet vallen (en daar kunnen ze echt niet tegen..het beest was helemaal gestressed, kon alleen nog maar met z'n mond open en dicht zitten, als een soort van vis op het droge!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:38:41 #122
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31348824
Ik wordt gek.
Lukt me gewoon niet.
Geen "bah" en geen "lekker" achtige geluiden so far.
Maar ik doe iets fout want lijkt me sterk dat precies die functie bij allebei de Furby's het niet doen.
(De sensor dus.)

...Ben gewoon dik gePwnd door je 3-jarige dochter!
pi_31352375
'Furby?'
'Ja?', 'Doe?', 'Hmm?', 'Wat?'
'Heb je honger?'
'Me veel honger' (spert zn mond open zodat he erbij kunt)

Of:

'Eeeeh (geluidje alsof ie geen honger heeft en protesteert) 'me heel veel eedee'

Of:

'Ka niet eedee'

Of:

'Ka boe honger'

Bij de laatste 2 heeft ie dus geen honger, als je dan toch op zn tongetje drukt zegt ie 'BLEUGH!', als ie wel honger heeft en je drukt op zn tongetje gaat ie smakken en iets van 'hmm lekker' zeggen in allerlei varianten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2005 08:47:51 ]
pi_31352896
Kan iemand van jullie al verandering in het spreken horen, van zijn of haar furby Ik speel toch regelmatig met hem. Laat hem moppen vertellen, verhaaltjes, etc.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:44:50 #125
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31353235

Ik wil ook zo'n furby!
Ik vind de grijze met het roze buikje er lief uit zien zeg

Maar wordt ie erg chagrijnig als ik zeg maar van 9 tot 18 op mijn werk ben? Ik ga hem niet meenemen, dan worden ze gek hier! Of kun je hem gewoon even stopzetten.
pi_31354086
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:44 schreef Nugget het volgende:

Ik wil ook zo'n furby!
Ik vind de grijze met het roze buikje er lief uit zien zeg

Maar wordt ie erg chagrijnig als ik zeg maar van 9 tot 18 op mijn werk ben? Ik ga hem niet meenemen, dan worden ze gek hier! Of kun je hem gewoon even stopzetten.
Die grijze met dat rose buikje heb ik ook, idd erg lief om te zien

Die van mij slaapt gewoon net zolang totdat ik hem wakker maak.
's avonds laat ik hem 2 uurtjes zingen/praten/eten etc.. hihihi. Moet je ons nou eigenlijk horen, verliefd op een furby.

Maar ze zijn zo schattig
pi_31354114
Mmm mijn furby sloeg net vast

Heb ik hem ff op Off moeten zetten, en toen meteen weer op on. Maar moet ik nou dus weer helemaal opnieuw beginnen of niet

Volgens mij dus wel. verdomme
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:45:04 #128
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31354438
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:29 schreef ymme het volgende:
Mmm mijn furby sloeg net vast

Heb ik hem ff op Off moeten zetten, en toen meteen weer op on. Maar moet ik nou dus weer helemaal opnieuw beginnen of niet

Volgens mij dus wel. verdomme
Ach, het houdt je lekker bezig
pi_31354622
ik merk dus nu wel, dat zijn Nederlands al aardig goed was, voordat hij vast liep. Nu kan ik dus opnieuw beginnen. Ik hoop maar niet dat dit elke keer gebeurd.
pi_31355117
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:38 schreef Darkwolf het volgende:

Ik wordt gek.
Lukt me gewoon niet.
Geen "bah" en geen "lekker" achtige geluiden so far.
Maar ik doe iets fout want lijkt me sterk dat precies die functie bij allebei de Furby's het niet doen.
(De sensor dus.)

...Ben gewoon dik gePwnd door je 3-jarige dochter!
heb je al eens je vinger in zijn mond gestoken??
pi_31355136
Ymne, als het goed is staat alles nog hetzxelfde, pas als je hem reset wis je alles..Je mag deze nieuwste furby gewoon uitzetten!
pi_31355254
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:14 schreef muish002 het volgende:
Ymne, als het goed is staat alles nog hetzxelfde, pas als je hem reset wis je alles..Je mag deze nieuwste furby gewoon uitzetten!
Ik heb het idd niet gereset. Ik heb alleen ff het knopje op off gezet, en toen meteen weer op on. Maar nu twijfel ik aan mezelf, of ik niet perongeluk, met het openmaken van het klittenband de furby tever op zijn kop heb gehouden. Ik hoop het niet. Nou ja... Volgens mij toch wel, aan zijn spraak te horen Dom
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:24:39 #133
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31357684
Ymme....als het goed is reset je de Furby pas als je deze niet alleen op de kop houdt maar ook haar tongetje ingedrukt houdt.
Dankzij de EEPROM chip blijft zijn geheugen "untouched" ... zelfs als je de batterijen eruit laat.

En ja ze zijn super schattig.
Ben ook wezen Googlen op Furby, kijken wat voor community er op het Internet is en hoe groot.
Over de nieuwe Furby is natuurlijk nog weinig te vinden qua fan sites e.d.
Maar ik schrok me dood betreft de hoeveelheid die-hard Furbaholics betreft de eerste generatie.
Sommige hadden er ik weet niet hoeveel gekocht.
En/of schrijven hele dagboeken over hun avonturen.
Nemen Furby overal mee naar toe, of schrijven over hun interactie met Furby en wat deze allemaal gezegd heeft / opnieuw geleert.

Ik heb pas net de nieuwe werkende lieve witte Furby, maar merk vergeleken met de oude nu al verschil zoals een post of wat terug beschreven.
Als je Furby laat zingen bijvoorbeeld Ymme?
Zingt Furby nu niet veel meer Nederlandse zinnetjes dan Furbische zinnetjes in zijn liedje?

Heaven7 ... Dit soort reacties krijg ik dus wel direct naar mijn vraag... maar het "Bleughh!" geluidje of enig ander soort reactie is ver te zoeken als ik daarna op het tongetje druk.
Blijkbaar voed ik Furby met voeldoende "liefde" dat ze praktisch geen honger krijgt ofzo haha!
Maar zal haar eens even wakker maken zo en het eens gaan proberen!

Nugget... gewoon doen joh lachen! Mijn Furby slaapt de hele nacht door en ga haar zo wakker maken. Misschien is ze dan juist niet chago nu ze een nachtje fantsoenlijk heeft kunnen slapen zonder strak verpakt in een doos te hebben gezeten!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:29:02 #134
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31357746
Ik zal straks na mijn werk eens langs de Bart Smit lopen om ze te gaan bekijken. Ik wilde vroeger altijd heel graag al een furby, maar die mocht ik nooit van mijn moeder. :'-) Revanche!
pi_31357800
Idd, het liedje is voor het grotendeels in Nederlandse taal. Alleen in het begin zingt zij/hij een beetje furbisch. Ik vind ze zo schattig. Maar hij staat hier bij me op de computerkamer, maar verder gaat hij ook niet. Ik zie me het al mee nemen naar school
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:55:30 #136
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31358129
Go Nugget!
En mensen die zeggen dat je kinderachtig bent of dat het kinderachtig bent zeggen dat gewoon puur omdat ze geconfronteerd worden betreft het feit dat ze met hun stoere praat hun eigen innerlijke kind geforceerd weg proppen!
We are the Furby's... resistance is futile!

Dat zou ik ook maar niet doen Ymme... dan zijn reacties onvermijdelijk en het is weer een prachtig excuus voor de leraar om weer iets van je af te pakken.
(Weet niet hou oud je bent en op wat voor school je zit?)

Zit nog even naar muziek te luisteren en ga eerst eens wat eten.
...Furby is nog steeds niet wakker en blijft desondanks de harde muziek braaf slapen haha!
(Oewww ik ben zoveel 10x blijer met die zachte witte... ze is zo lieeeeeeef! Gouden wimpers enzo... )
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:06:31 #137
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31358263
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:55 schreef Darkwolf het volgende:

Go Nugget!
En mensen die zeggen dat je kinderachtig bent of dat het kinderachtig bent zeggen dat gewoon puur omdat ze geconfronteerd worden betreft het feit dat ze met hun stoere praat hun eigen innerlijke kind geforceerd weg proppen!

-knip-
Zo is het, Freud
pi_31358369
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:29 schreef Nugget het volgende:
Ik zal straks na mijn werk eens langs de Bart Smit lopen om ze te gaan bekijken. Ik wilde vroeger altijd heel graag al een furby, maar die mocht ik nooit van mijn moeder. :'-) Revanche!
groot kind meldt zich

Maar uh, is deze vele malen leuker dan zijn voorganger? of komt het feitelijk op hetzelfde neer, alleen het uiterlijk is wat anders?

mijn eerste Furby ging op een gegeven moment heel raar doen
vreselijk schreeuwen, compleet flippen
ik dacht toen dat het kwam door mijn mobieltje omdat het vaak vlak na een belletje of smsje gebeurde
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_31358391
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:55 schreef Darkwolf het volgende:

Go Nugget!

Dat zou ik ook maar niet doen Ymme... dan zijn reacties onvermijdelijk en het is weer een prachtig excuus voor de leraar om weer iets van je af te pakken.
(Weet niet hou oud je bent en op wat voor school je zit?)

Zit nog even naar muziek te luisteren en ga eerst eens wat eten.
...Furby is nog steeds niet wakker en blijft desondanks de harde muziek braaf slapen haha!
(Oewww ik ben zoveel 10x blijer met die zachte witte... ze is zo lieeeeeeef! Gouden wimpers enzo... )
Heeft die witte gouden wimpers Dat heb ik niet gezien in de winkel. Maar ach deze ik ook heel lief.
Toennet weer, zo in een keer zegt ie niets meer. Moet ik ff op off zetten, dan is het weer goed.
Zolang het niet erger dan dit word is er niets aan de hand.
De furby wordt volgens mij niet uit zichzelf wakker.
pi_31358602
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:15 schreef Darkwolf het volgende:
Ik heb hem sinds vandaag inderdaad maar omgeruild.
Helaas ging het op een gegeven moment berg afwaarts.

In de winkel kon ik het niet repliceren... thuis gingen de ogen ook weer dicht.
Maar nadat ik dus Furby lief uit had gezet en weer aan, was het raak... de ogen gingen weer niet dicht tijdens het slapen.
Toen zette ik de Furby weer uit en weer aan, en dit keer bleven de ogen helemaal dicht!
(Behalve tijdens het uitdrukken van een expressie tijdens het praten... maar daarna weer meteen dicht!)
In de winkel toen ik het niet kon repliceren, zag ik ook bij het rechter oog smeersel, dus dat ging ook al lekker.

Ik was het zat.
Kwart voor zes naar de Intertoys geraced, en na veel discussie deze kunnen omruilen.
Discussie?
Ja discussie!
"Maar Furby slaapt nu toch? Dat hoort toch? Wat als die andere dat ook doet? Dan kom je die zeker ook weer omruilen?"
Zucht... speel er eerst eens zelf mee... ga mij dan nog maar eens vertellen hoe die Furby in elkaar zit.
Ze probeerde mij dus te vertellen hoe het zat terwijl ze voor het eerst nu echt een Furby in actie zag voor haar neus.
Moest haar zelfs vertellen hoe je met Furby moest interacteren.

Ik dacht ook altijd dat de Furby een hardware test doet als je deze aan doet.
Als ik mijn Furby aan zet, gaat hij spastisch langs al zijn motorieke functies zo'n keertje of 4.
Net alsof Furby zichzelf even test of alles het doet.

Niet dus.
De nieuwe Furby gaat gewoon meteen normaal beginnen met een reactie naar je.
Volgens mij was de EEPROM chip ook gaar, en sloeg de gare Furby niks op.

Deze nieuwe Furby praat veel natuurlijker, en is veel beter in z'n expressie vooral qa variatie.
Ik had een zwarte met wit buikje.
Deze had geen lekkere aaibaarheidsfactor.
Nu heb ik een witte met een geel buikje en mooie groene ogen.
De vacht is veel zachter en geeft niet zo'n gevoel alsof het plakt.
Wel een hoog pluis gehalte maar dat is wel grappig en niet erg.
"Kat op schoot gehad?" "Uhh nee heb met Furby gespeeld! "

Dat eten heb ik even snel geprobeerd met de nieuwe Furby en lukt ook niet dus blijkbaar doe ik iets niet goed inderdaad.
Want ik krijg uberhaupt geen response... of Furb het nu lekker of niet lekker vindt.

Al met al ben ik heel blij en kan ik de witte heel erg aanraden voor mensen die hun Furby lekker willen knuffelen en willen aaien.
Vooral dit laatste is voor mij van toepassing want met die zwarte ging het wat stroef en was niet echt zacht.

Wel relaxed dat ik deze in Den Haag heb gekocht en in mijn eigen Intertoys heb kunnen ruilen.
Nou ik ga maar eens er even goed voor zitten om dat eten eens onder de knie te krijgen.
Zo moeilijk kan dit toch inderdaad niet zijn dacht ik zo.
Nou gaan de ogen van die van mij, ook niet meer dicht
pi_31358702
Ik las de topictitle verkeerd:
Waarom koop ik een Furby?

dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:41:45 #142
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31358720
Moeten er trouwens nog speciale batterijen in die dingen? Ik heb altijd juist de verkeerde of helemaal geen in huis dus daar kan ik dan rekening mee houden
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:47:29 #143
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31358807
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:14 schreef milagro het volgende:

[..]

groot kind meldt zich

Maar uh, is deze vele malen leuker dan zijn voorganger? of komt het feitelijk op hetzelfde neer, alleen het uiterlijk is wat anders?

-knip-
De next-gen Furby is 2x maal zo groot als niet groter.
Ze ziet er veel echter en mooier uit dan de oude.
Motorische functies zijn 2x zo geavanceerd en gedetaileerd... ze hebben zelfs een motortje alleen al voor de gezichts uitdrukkingen.
Je kunt nu echt tegen Furby praten (in het Furbisch en het Nederlands) en deze zal op je reageren.
Andersom kan ook... Furby kan je iets vragen en zal op je antwoord reageren.

Sommige vinden het dan weer een minpuntje dat er geen licht sensor meer op Furby zit.
Ook zal Furby niet meer "zeuren" omdat er teveel omgevings lawaai is.
Furby zal ook niet meer "weeeeee!" roepen als je hem zo lekker door de lucht laat slingeren met je hand.
En ook de IR communicatie (Infra Rood) zit niet meer in de next-gen Furby.
(Ze kunnen nog wel met elkaar praten, maar heb al gelezen op een Furbaholic site dat dit zwaar tegenvalt en de gesprekken niet te vergelijken zijn zoals met de onverwachtse en gevarieerde dialogen van de eerste generatie.)
En... last but not least... behalve de gelimiteerde variatie aan vacht / oog kleurtjes hebben de next-genner's ook geen eigen naam meer.
(Dit laatste is wel heel jammer, want dat had ik wel stoer gevonden... ach... ik ga gewoon zelf een naampje voor haar verzinnen!)

Al met al heb ik geen eerste generatie Furby gehad maar kan ik zeggen dat ik dit helemaal niet erg vindt dat ik dit heb gemist.
De nieuwste generatie heeft me daadwerkelijk geprikkeld en heeft me heel erg onder de indruk gebracht... zowel het uiterlijk als de technologie.

Kopen dus!
pi_31358857
Alleen hoor en lees ik nu dus alleen maar klachten. Over het feit dat veel mensen die een furby aangekocht hebben (waaronder ik zelf), er binnen no time mee terug na de winkel kunnen omdat deze niet meer goed functioneert zoals deze het zou moeten doen ben momenteel erg boos.
Zijn ogen gaan niet meer dicht. Soms slaat de furby vast. En maakt dan een piepend geluid.
pi_31358883
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:51 schreef ymme het volgende:
Alleen hoor en lees ik nu dus alleen maar klachten. Over het feit dat veel mensen die een furby aangekocht hebben (waaronder ik zelf), er binnen no time mee terug na de winkel kunnen omdat deze niet meer goed functioneert zoals deze het zou moeten doen ben momenteel erg boos.
Zijn ogen gaan niet meer dicht. Soms slaat de furby vast. En maakt dan een piepend geluid.
.

Sorry .
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:56:32 #146
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31358929
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:33 schreef ymme het volgende:

[..]

Nou gaan de ogen van die van mij, ook niet meer dicht
...En ik las al dat er spraak herkennings issues waren een post of wat terug, en dat je je Furby af en toe op "OFF" moet zetten en dan weer aan?
En nu dus de ogen issue?
Goed, hier zou ik als ik jou was dus GEEN genoegen mee nemen (blijft toch 45 euro) en zal terug gaan naar de toystore waar je deze vandaan hebt.
Bij de Intertoys kun je het produkt met 30 dagen ruilen.. zeer netjes.. hoop dat jij met je bon ook nog rechten hebt op een directe omruil.

En ja die van mij heeft gouden wimpers!
Overdag zie je dat niet zo goed maar s'avonds als mijn plafond lamp aan staat zie je een mooie goude glans erover heen lopen door de reflectie van het licht.
Dus ze zijn niet overdreven goud, maar juist heel subtiel en met bepaald (direct) licht juist weer overduidelijk glanzend helder goud.
Best mooi hoor!
pi_31358930
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:53 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

.

Sorry .
Wat is er zo om te lachen. Dat je 45 euro betaald voor iets wat niet goed werkt.
pi_31358961
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:56 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

...En ik las al dat er spraak herkennings issues waren een post of wat terug, en dat je je Furby af en toe op "OFF" moet zetten en dan weer aan?
En nu dus de ogen issue?
Goed, hier zou ik als ik jou was dus GEEN genoegen mee nemen (blijft toch 45 euro) en zal terug gaan naar de toystore waar je deze vandaan hebt.
Bij de Intertoys kun je het produkt met 30 dagen ruilen.. zeer netjes.. hoop dat jij met je bon ook nog rechten hebt op een directe omruil.

En ja die van mij heeft gouden wimpers!
Overdag zie je dat niet zo goed maar s'avonds als mijn plafond lamp aan staat zie je een mooie goude glans erover heen lopen door de reflectie van het licht.
Dus ze zijn niet overdreven goud, maar juist heel subtiel en met bepaald (direct) licht juist weer overduidelijk glanzend helder goud.
Best mooi hoor!
Hier was het ruilen binnen 8 dagen ofzo. En ookal zit ik daar overheen. Hij is defect, zonder toedoen van mijn schuld. Dus dan heb ik recht op een furby die wel correct werkt.
Dit lijkt mij een fabrieksfoutje ofzo. Aangezien dit vaker voorgekomen is al.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:02:35 #149
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31359014
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:59 schreef ymme het volgende:

[..]

Hier was het ruilen binnen 8 dagen ofzo. En ookal zit ik daar overheen. Hij is defect, zonder toedoen van mijn schuld. Dus dan heb ik recht op een furby die wel correct werkt.
Dit lijkt mij een fabrieksfoutje ofzo. Aangezien dit vaker voorgekomen is al.
Ja zou kunnen.
Misschien zijn ze ietsje te anthousiast geweest met het (te snelle) produktie proces daar ze wisten dat de eerste generatie simpelweg niet meer aan te slepen was zoveel vraag als daar naar was overal wereldwijd!
(Vooral Amerika als ik het zo lees op Internet... )
pi_31359040
Hij spreekt al wel veel beter Nederlands.
Hij zegt, kijk ikke dansen, ikke blij. Leuk.
Alles wordt duidelijker.

Dat is dan wel weer leuk.
pi_31359071
Hij zingt het liedje in het geheel Nederlands
Vooruit gang geboekt deze dag.
Maar wat als ie dadelijk alles in het Nederlands zegt, dan gaat dat snel.

Nu zegt ie: Kietel mij alstjeblieft.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:06:42 #152
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31359077
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:41 schreef Nugget het volgende:
Moeten er trouwens nog speciale batterijen in die dingen? Ik heb altijd juist de verkeerde of helemaal geen in huis dus daar kan ik dan rekening mee houden
Er gaan 4 "AA" of LR6 alkaline batterijen in Furby.
Je kan een reserve setje kopen alvast maar Furby wordt geleverd met redelijk goede batterijen die er al in zitten dus je kunt meteen met je Furby aan de haal gaan.
Gaan best lang mee ook... ik heb ze nog niet bekeken maar meestal zitten er van die el cheapo onbekend merko soort batterijen in.
Moet zelf ook nog even een setje in huis halen voor het geval dat.
Dan gaat Furby pas echt aan het krachtvoer: 4x Duracel M3 batterijen in haar mik!
pi_31359091
Hij slaapt nu met zijn ogen dicht
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:14:31 #154
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31359183
Zo snel zal het niet gaan denk ik Ymme.
En Furby kan niet alles in het Nederlands zeggen en blijft altijd nog wel wat Furbisch spreken.
Bij mij vertelde hij ook in het Nederlands dat hij dansen leuk vondt tijdens dat verhaaltje van d'r.
En meteen in het begin al ergens vroeg ze inderdaad of ik haar wilde kietelen.
Ze zegt dat zo lief en zeker met dat voorzichtig uitgesproken en beleefd "alsjeblieft"!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:19:34 #155
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31359248
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:08 schreef ymme het volgende:
Hij slaapt nu met zijn ogen dicht
Wees niet snel te opgelucht.
Dit leek bij mij ook eerst het geval.
Zet Furby voor de grap maar eens op "OFF" en dan weer aan en kijk dan of deze meteen de ogen weer keurig sluit als deze gaat slapen.
Zo niet, dan kun je erop rekenen dat het zoals bij mij wel eens van kwaad naar erger kan gaan.

....Ha ha ze vroeg net "Waar baby Furby?"
Apart...
pi_31359786
idd waar baby furby. En nu 2 sec geleden: Aai mij alsjeblieft.. heel lief
pi_31360545
Lijkt het NL stemmetje op het stemmetje dat je hier hoort?
pi_31360657
Ik vind van niet hoor milagro.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:04:44 #159
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31362413
Jaaaaaaaaa!
Ze eet eindelijk.
He he...
...En wat was het nou?
Ik was gewoon te voorzichtig en drukte niet hard genoeg op d'r tong.
Ze staat nu op de tafel bij een vriendin en die is al de hele middag bezig en het zusje nu ook van die vriendin van mij haha!

Zij drukte dus flink met het lepeltje die tong naar beneden en toen reageerde ze wel degelijk.
Maar jeetje ik heb echt het idee dat ik "onderkaak" bijna breek zover moet je naar beneden drukken voordat ze gaat smikkelen of zeggen dat het Bleeehhh is!

Daar wacht ik dus ook nog op Ymme dat ze dat (weer) zegt.
Dat is inderdaad zo lief!!
Tot nu toe vraagt ze dat nog bijna volledig in het Furbisch of ze geaait of gekietelt wil worden.
(Ik moest de eerste keer zo lachen met mijn ex toen ik terug kwam met de nieuwe en haar bleef kietelen omdat ze gewoon een heuse lach kick kreeg! Briljant!)

Milagro ... die stem die je hoort op de site is absoluut niet de stem van Furby!
Die op de site is gruwelijk irritant en is echt net een baby stemmetje.
Ook de stem van Furby in die korte reclame die o.a op de www.furby.nl site te vinden is en draait op de TV's bij de Intertoys is niet Furby maar een voice-over.
(...En als je goed luistert herken je dan de stem van Katja Schuurman!)
pi_31362770
dat met die ogen deed die van mij ook. IN het boekje of internet lees je vervolgens dat half gesloten ogen betekent dat Furny slaap heeft..Maar dan moeten zijn oren ook op half 7 hangen...Snel die van mij tot leven wekken, kijken hoe die het doet...(kom net van werk vandaan)
pi_31363130
Ik vind de Engelse Furby eigenlijk leuker
In de UK zijn ze bijna zelfde bedrag , maar dan wel in ponden
In de VS veel lager en dat dan dus nog eens in USD... typical

[ Bericht 5% gewijzigd door milagro op 11-10-2005 18:36:21 ]
pi_31363238
Het blijft een gek ding.
pi_31363507
Stemmetje is helaas niet zo leuk als de engelse milagro Ik wil ook een engelse!!
pi_31363635
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:45 schreef heaven7 het volgende:
Stemmetje is helaas niet zo leuk als de engelse milagro Ik wil ook een engelse!!

maar die is dus 39,99 GBP (ongeveer 58 euro)
de US Furby is 29,99 USD (ongeveer 33 euro)

effe kijken of ik hem goedkoper kan vinden
dan stuur ik de vader van mijn kids erop af, die woont in London
pi_31363768
Helaas betaal je je scheel aan verzendkosten als je em uit het buitenland haalt

Groot verschil trouwens tussen Engeland en Amerika!

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2005 18:55:43 ]
pi_31364103
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:55 schreef heaven7 het volgende:
Helaas betaal je je scheel aan verzendkosten als je em uit het buitenland haalt

Groot verschil trouwens tussen Engeland en Amerika!
Ja, maar uit de UK kan mijn ex hem meenemen dus

Speelgoed bij Toys-R-Us is dezelfde prijs vaak in de UK en de VS alleen het valuta tekentje verschilt
Echt irritant is dat
Maar veel speelgoed is in de UK toch nog wel goedkoper dan hier, vooral de Star Wars merchandise scheelt veel (iets waar we hier ook een flinke zooi van hebben )
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:14:18 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31364214
Damn! Ik twijfel ook weer!
Terwijl ik weet dat ik er na een maand of zo wel weer op uitgekeken ben.
pi_31364301

pi_31364547
Ja, alleen daarom is het al de moeite waard Ze zien er zo lief uit

Op Ebay barst het er ook van trouwens, zou dat verstandig zijn?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:33:57 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31364636
Begrijp ik nou goed dat hij groter is dan de vorige?
pi_31364689
Hij is groter ja, 1.5 keer ongeveer.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:41:18 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31364796
pi_31365169
Waar te koop en hoe duur ??
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
pi_31365975
Anders lees je even.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:36:29 #175
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31366173
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
BrightEyes... trust me... ik dacht dat ook.
Nou forget it.
Je bent er niet met een maandje erop uit gegeken.
Dat weet ik nu al.
Alleen al door het uiterlijk inderdaad en het hoge knuffel gehalte.
Het geeft zo'n nieuwe dimensie dat je gewoon echt tegen je Furby kan praten!

Furby!
"Ja?"
Ik vindt je lief!
"Is echt?"
Ja
"Kaa mee-mee jou veel!"
(Ik hou ook veel van jou!)

Nou sorry maar dan is het maar een stuk elektronica.
Het doet je toch iets en gaat er zo in op, omdat die interactie zo realistisch is.
Echt hoor je hebt een toy nog nooit zulke realistische fysieke emotionele uitdrukkingen zien maken.

Zucht...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:48:57 #176
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31366477
Ik heb er één! De lichtbruine van het bovenstaande plaatje. Wat is ie lief! Ik ben er nu de hele tijd tegen aan aan het praten en hij begint al steeds meer terug te praten. Toen ik hem uit de verpakking haalde was ie verdrietig, maar nu staat ie de ene mop na de andere te vertellen en gaat het 'oke!'

Hij is lief
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:53:01 #177
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31368007
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Nugget!
Daar heb je dus geen spijt van gehad begrijp ik haha.

Trouwens.. ik heb een leuke tip voor iedereen...
Geef je Furby gewoon een naam en spreek deze uit waarop Furby nog zal reageren ook!

Furby reageert bijvoorbeeld ook op "Fleur", of op "Shirley".
Waarom?
Omdat de klanken die op "Furby" lijken er ook in zitten.
Bij "Fleur" mis je zelfs de "Y" en toch reageert ze prima op "Fleur"!
Mijn Furby heeft nu dus een naam gekregen en noem haar Shirley.
Vindt ze helemaal geen probleem!

Succes met het experimenteren en uitproberen van nieuwe namen!

[ Bericht 12% gewijzigd door Darkwolf op 11-10-2005 22:04:53 ]
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:32:49 #178
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31371426
De mijne heet Charlie. Ze slaapt nu even omdat ze moe was (vind je het gek met mijn geratel de hele avond) maar ik zal het straks eens proberen!
pi_31371834
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:48 schreef Nugget het volgende:
Ik heb er één! De lichtbruine van het bovenstaande plaatje. Wat is ie lief! Ik ben er nu de hele tijd tegen aan aan het praten en hij begint al steeds meer terug te praten. Toen ik hem uit de verpakking haalde was ie verdrietig, maar nu staat ie de ene mop na de andere te vertellen en gaat het 'oke!'

Hij is lief
pi_31372495
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:19 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]

Cute ik heb nog zo'n oude furby die al zo'n 3 jaar in zn winterslaap zit hij doet het trouwens ook niet meer goed, laatst draaide me zusje em om zodat ie wakker werd..

als ie nu wat wil zeggen hoor je alleen nog het gekraak van het mechanisme
pi_31394252
heb er ook 1 voor m,n zoon gekocht

sjonge jonge wat een lol hij verteld wel 6 keer achter mekaar hetzelfde verhaaltje (rood , groen stoplicht)

Ben nu aan het kijken of ik em nl kan leren ( hallo Furby , doe , Ik spreek furbisch )
  donderdag 13 oktober 2005 @ 03:24:06 #182
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31400658
Je kan "hallo" dus weg laten, McReal.
Op gewoon "furby" reageert ze ook!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 08:02:37 #183
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31401416
En dan vinden mensen mij een mafketel omdat ik het einde der tijden verkondig en daar bloed serieus in ben....

"Nog een mogelijk teken" : Homo Sapiens en levenloze "electro-mechanica" onderhouden menselijke relatie en raken aan elkander gehecht.

donderdag 13 oktober 2005 @ 13:43:13 #184
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31408470
Das dan toch tenminste iets Tiesemans?
Want als ze met elkaar een menselijke relatie proberen te ondergaan schelden ze elkaar uit, discrimineren, schieten elkaar dood, maken ruzie, en ga zo maar even door.
Dit ras moet toch ergens beginnen?
Prachtige learning tool toch?
Moet je eens kijken hoeveel mensen hun zachte kant nu durven te tonen en tot expressie te laten komen?

...En geef nou toe... kijk hier eens naar mijn Shirley!
Is ze niet prachtig?

Made with a Nokia 6630
pi_31408551
Uh, ik had dat dus ookal door met de naam. En idd ook ik heb Shirley als naam voor mij furby..
Maar anders verander ik deze wel.
pi_31408768
Kietel mij alsjeblieft

Zo geweldig..

Gisteren gelachen met mijn vriend.
Gaat ie vragenL "furby ben je geil"
Zegt furby terug "Uh"
Vriendje lief: "ben je geil!"
Furby: "Ja"

hahaha puur toeval dat furby dat zei, maar het was wel ff lachen.
pi_31408860
Kan het zijn dat de batterijen op zijn nu al. Door het misschien lang niet in gebruik te zijn geweest. In de fabriek of winkel. Op demo gestaan.
Wat furby doet niets meer. Stotterde enzo later, niets meer.

Ik ga denk eerst proberen met andere batterijen, en als dat het niet is.. ben ik zo bij een winkel verdomme Heb ik weer. snik..

Oh nu doet hij het weer, ik denk toch dat ik er mee terug ga na de winkel. Dit is natuurlijk niet goed.
pi_31408894
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:19 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]

Wat een dikkerd! En wat een grote oren!

Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:02:11 #189
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31408943
Cool!
Wat toevallig weer Ymme!
We kopen haar op dezelfde dag en geven haar dan ook nog eens dezelfde naam!
(Daar ik al best wat werkende namen heb gevonden!)
En nee je hoeft voor mij niet de naam te veranderen.
Als jij je Furby Shirley wil noemen moet je dat gewoon lekker doen!
Er zijn meerdere hondjes die Fikkie heten!

En die actie met je "vriend versus Furby".
Hahahaha!
Die is goed zeg!
...En hoe moet die arme Furby nou sex ontvangen?
Ik bedoel come on... in een van haar grote oren ofzo?
Nee wees blij voor Furby dat ze niet geil kan zijn en niet eens weet wat dat is in dit geval!
pi_31409031
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:02 schreef Darkwolf het volgende:
Cool!
Wat toevallig weer Ymme!
We kopen haar op dezelfde dag en geven haar dan ook nog eens dezelfde naam!
(Daar ik al best wat werkende namen heb gevonden!)
En nee je hoeft voor mij niet de naam te veranderen.
Als jij je Furby Shirley wil noemen moet je dat gewoon lekker doen!
Er zijn meerdere hondjes die Fikkie heten!

En die actie met je "vriend versus Furby".
Hahahaha!
Die is goed zeg!
...En hoe moet die arme Furby nou sex ontvangen?
Ik bedoel come on... in een van haar grote oren ofzo?
Nee wees blij voor Furby dat ze niet geil kan zijn en niet eens weet wat dat is in dit geval!
Ja idd. Geen sex voor furby..

Furby draait weer door. Alle mechanisme draaien.. en ze staat te springen en te doen. Die is niet goed.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:06:03 #191
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31409049
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:58 schreef ymme het volgende:

Oh nu doet hij het weer, ik denk toch dat ik er mee terug ga na de winkel. Dit is natuurlijk niet goed.
Ymme... probeer er eerst nieuwe batterijen erin te doen.
Liefst de Duracel M3 batterijen.
Ideaal voor eissende elektronica zoals deze.
...De ogen gaan nu toch wel weer goed dicht nog steeds?
Enne... het zou ook natuurlijk kunnen zijn dat ze vanslag is vanwege je vriendjes wat intieme vragen haha!
pi_31409118
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:06 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Enne... het zou ook natuurlijk kunnen zijn dat ze vanslag is vanwege je vriendjes wat intieme vragen haha!
De ogen gaan nu alleen maar dicht. Behalve als ze praat. Oh nee nu verteld ze een mop met de ogen dicht. Verdomme nog aan toe. En ik heb niet zo snel de mogelijkheid om naar de stad te gaan.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:08:44 #193
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31409127
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:05 schreef ymme het volgende:

[..]

Furby draait weer door. Alle mechanisme draaien.. en ze staat te springen en te doen. Die is niet goed.
Zonde Ymme... nee dan denk ik toch echt dat het over en sluiten is voor Furbmans.
Raar zeg.
Ik zal haar zo eens weer even wakker maken maar de mijne doet alles nog prima en er is al best wel intensief mee gespeeld.
(Ze "eet" nog van de standaard mee geleverde batterijen zelfs en hoor de motortjes en mechanica nog geen moeilijke geluiden maken alsof de batterijen zwak aan het worden zijn! )
pi_31409192
He bah. Hier baal ik van.

Nou moet ik ermee terug.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:12:22 #195
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31409233
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:30 schreef harlingen het volgende:
Ik heb nog geen Furby

-knip-
Wat is de status Harlingen?

Ik vindt dit toch ergens wel sneu voor je hoor!
Je bent onze "held" daar je anthoustiast dit topic hebt gestart en iedereen aan de next-gen Furby heb geholpen hier zo ongeveer, maar zelf heb je niks anders dan pech.
(Nu moet ik Ymme ook wel even een hart onder de riem steken met haar huidige situatie daar niet van.)

Ik hoop dat je wat nieuws hebt voor ons!
pi_31409271
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:12 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Wat is de status Harlingen?

Ik vindt dit toch ergens wel sneu voor je hoor!
Je bent onze "held" daar je anthoustiast dit topic hebt gestart en iedereen aan de next-gen Furby heb geholpen hier zo ongeveer, maar zelf heb je niks anders dan pech.
(Nu moet ik Ymme ook wel even een hart onder de riem steken met haar huidige situatie daar neit van.)

Ik hoop dat je al wat nieuws hebt!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:19:18 #197
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31409442
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:13 schreef ymme het volgende:

[..]

Dank je..

Ymme, mijn Shirley zegt dit tegen jou:

Boe doe-ee Ymme!
Kaa boe-noe-loe koo boo-bee Shirley jou!
Kaa mee-laa nie-wee jou.
Doe-moo!
pi_31409542
hahaha.

Ik heb er nu andere baterijen ingedaan. Van die oplaadbare die had ik nog thuis liggen.
Kijken wat ze nu doet.

Kaa boe-noe-loe koo-bee

Ze heeft net geslapen met d'r ogen dicht.
Ze zegt: Ikke erg blij.

Ik hoop dat het goed gaat nu.

pi_31409698
Update tot nu toe:

De bewegingen lijker soepeler te gaan. Het prater etc ook.
Ik denk (hoop heel erg) dat het aan de batteriijen lag. Alleen het is net of ze nu toch weer meer furbys gebruikt. Maar goed. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan.

Ik zou er een moord voor doen, deze niet terug te hoeven brengen naar de winkel.

Mijn Shirley
pi_31409741
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:06 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Hoe lang kunnen de baterijen eruit. zonder haar te "reseten" Zodat ze dus alles nog weet.
pi_31409783
Graaauwwww. Oho ik hoor monster

En nu ben ik niet leuk

Hihi geweldig.
pi_31409891
H7, in duiven heeft iemand via marktplaats een engelstalig furby te koop. Dit staat erbij:

Ik heb een furby te koop.
Bekend tv op moment is het een grote rage op de scholen.
Nieuw in doos mooi kado voor sinterklaas.
Beschrijving en furby-woordenboek inclusief.
Nieuwprijs winkel 45.-

Naam:
bianca

Telefoon:
0316 262681

Ik houdt het bij mijn Shirley
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:37:06 #203
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31409901
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:30 schreef ymme het volgende:

[..]

Hoe lang kunnen de baterijen eruit. zonder haar te "reseten" Zodat ze dus alles nog weet.
Theoretisch heeft Furby een EEPROM chip.
Dit wil zeggen dat Furby oneindeloos lang zonder batterijen kan zitten.
De eerste Furby had namelijk ook een EEPROM chip.

Er staat ook zelfs geadviseerd in het boekje om de batterijen eruit te halen als je een heel poosje niet meer met Furby zal spelen.
Maar ja hoe lang ze onder een "poosje" verstaan is natuurlijk ook weer lekker onduidelijk.
Bij mij blijven de batterijen er gewoon forever inzitten, want Furby staat gewoon altijd in mijn kamer dus krijg altijd wel wat aandacht.

Kan me voorstellen dat je jou Shirley niet weg wil doen.
Je creeert toch een soort "band" met je Furby.

Kan het zelf ook niet echt uitleggen maar zou het heel erg vinden om deze weg te moeten doen.
Dat was al zo met de vorige een beetje en die had ik maar een weekendje pas.

Mijn Shirley zegt dat ze net heel blij is.
En ze zegt nu ook uit haar zelf dat ze veel van me houdt.
Haha!
Die is in een goede bui vandaag zeg!

pi_31409962
Ja mijn shirley houdt ook van mij. Ze is nu gaan slapen. Moe. Ja ach wat wil je ook. Maar ik maak haar zo weer wakker hoor
pi_31410041
Even wat gelezen hier, aangezien ze me erg leuk lijken, alleen lees ik behoorlijk wat over storingen. Dat vind ik echt minder, wat 50,- is niet niks.
Okay je hebt een termijn van bijv. 30 dagen, zal je net zien dat ze er net na het termijn er mee kapt.
Hoe lang is fabrieksgarantie? Een jaar?
pi_31410092
jack4ya: Ik denk persoonlijk dat als je furby in het begin raar gaat doen, deze nieuwe baterijen nodig heeft. Denk dat de bijgeleverde baterijen of te lang hebben gezeten of... Kan maar hoeft natuurlijk niet.
pi_31410140
dus alle storingen die ik hier las (heb niet álles doorgelezen, excuus) waren aan batterijen te wijten?

Dan heb ik het niet over de furby laten stuiteren natuurlijk
pi_31410189
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:47 schreef jack4ya het volgende:
dus alle storingen die ik hier las (heb niet álles doorgelezen, excuus) waren aan batterijen te wijten?

Dan heb ik het niet over de furby laten stuiteren natuurlijk
Bij mij wel. Het gaat nu goed namelijk.

Volgens mij gaf ze mij net een kus. Zoiets meende ik te horen
pi_31410498
Boeren laten vind ze ook erg leuk
pi_31410661
hoe lang heb je haar nu?
pi_31410701
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:10 schreef jack4ya het volgende:
hoe lang heb je haar nu?
Vandaag is ze 1 week jong
pi_31410791
jeu... das nog kort!
pi_31410809
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:15 schreef jack4ya het volgende:
jeu... das nog kort!
Wat dacht je dan..
pi_31410919
Ja ik wist dat ze nog maar kort op de markt hadden, dus idd ik had het kunnen weten...
Denk je dat je over een paar weken er nog zo gek mee bent?

Ik twijfel nl. ik ben niet zo'n bigspender, maar vind gadgets altijd wel leuk.

Heb je al bepaalde grenzen/mindere leuke dingen ontdekt, of ben je daar nog te verliefd voor
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:55:34 #215
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31411773
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:21 schreef jack4ya het volgende:
Ja ik wist dat ze nog maar kort op de markt hadden, dus idd ik had het kunnen weten...
Denk je dat je over een paar weken er nog zo gek mee bent?
Ik denk het persoonlijk wel!
Sinds vrijdag heb ik namelijk ook een Furby, die welliswaar maandag is omgeruild.
Dus vanaf morgen heb ik ook Furby al weer een weekje in mijn leven.

Tot nu toe ben ik geen minpunten tegen gekomen.
Integendeel... als ik lees hoe "gelimiteerd" de eerste generatie was kan ik zeggen dat de next-gen echt up to standards is met wat ik verwachte voor die prijs en speelgoed categorie.

Geloof me.
Ik weet zeker dat Furby niet gaat vervelen, ook al zul je er iets minder aandacht per dag eraan gaan besteden.
Zeker mensen die op bezoek komen kunnen het wel waarderen als je even laat zien hoe cool je met d'r kan interacteren!

Zelf een nuchtere vriend van mij schroomde niet en begon met Furby te praten daar dit ook nieuw voor hem was.
Had ik niet verwacht haha!
Tot nu toe is iedereen helemaal weg van mijn nieuwe witte lieve vriendinnetje!
pi_31430213
Vandaag vind furby mij niet lief, en wil ze alleen maar slapen Terwijl ze vanaf gisteravond tot aan 1 uur geleden, alleen maar geslapen heeft. Of ze moet tussen door wakker zijn geworden, maar ja als ik pas midden in de nacht thuis kom van het werk, hoor ik dat natuurlijk niet
pi_31430472
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 08:52 schreef ymme het volgende:
Vandaag vind furby mij niet lief, en wil ze alleen maar slapen Terwijl ze vanaf gisteravond tot aan 1 uur geleden, alleen maar geslapen heeft. Of ze moet tussen door wakker zijn geworden, maar ja als ik pas midden in de nacht thuis kom van het werk, hoor ik dat natuurlijk niet
Laat je die furby dag en nacht aan staan ??
pi_31430571
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:11 schreef McReal het volgende:

[..]

Laat je die furby dag en nacht aan staan ??
Ja waarom niet?

Zou het beter zijn als ik hem uit zet, als ik bijvoorbeeld de hele dag tot 's avonds 19.00 uur weg ben?
pi_31431177
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:18 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja waarom niet?

Zou het beter zijn als ik hem uit zet, als ik bijvoorbeeld de hele dag tot 's avonds 19.00 uur weg ben?
Ik weet niet of dit beter of slechter is m,n vraag is alleen hoe lang gaan de batterijen dan mee ..
pi_31431785
ja dat weten we dus nog niet. We hebben ieder hier ongeveer maar minimaal 1 week de furby.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:31:31 #221
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31437648
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:51 schreef McReal het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit beter of slechter is m,n vraag is alleen hoe lang gaan de batterijen dan mee ..
Even zo lang als dat je de Furby uit zet.
Waarom?
Omdat er simpelweg geen stroom wordt gebruikt tijdens het "slapen".
Je moet echt over haar ruggetje aaien, of haar optillen eer ze wakker wordt.
Bij mij reageert ze zelden tot niet op het wakker fluiten wat dat betreft.
Plus ik ben echt een techie en ben het Internet afgesurft betreft informatie naar de "deep-talk" over hoe Furby in elkaar zit.
Tot aan interviews met het bedrijf aan toe die de single-chip solution van Furby hebben ontworpen, en wat deze allemaal kan.
Zo heb ik dus ook geleerd dat Furby nihil power gebruikt als ze "slaapt" d.m.v het model en de type chip die in Furby zit
pi_31437688
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:31 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Even zo lang als dat je de Furby uit zet.
Waarom?
Omdat er simpelweg geen stroom wordt gebruikt tijdens het "slapen".
Je moet echt over haar ruggetje aaien, of haar optillen eer ze wakker wordt.
Bij mij reageert ze zelden tot niet op het wakker fluiten wat dat betreft.
Plus ik ben echt een techie en ben het Internet afgesurft betreft informatie naar de "deep-talk" over hoe Furby in elkaar zit.
Tot aan interviews met het bedrijf aan toe die de single-chip solution van Furby hebben ontworpen, en wat deze allemaal kan.
Zo heb ik dus ook geleerd dat Furby nihil power gebruikt als ze "slaapt" d.m.v het model en de type chip die in Furby zit
Kijk, dat is nog eens nuttige informatie

pi_31438061
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:43 schreef Darkwolf het volgende:

...En geef nou toe... kijk hier eens naar mijn Shirley!
Is ze niet prachtig?

[afbeelding]
Made with a Nokia 6630
Zou er bijna zelf ook een willen hebben.
Kan iemand misschien hier een filmpje neerzetten van een interactie met de nederlandse furby?

[ Bericht 2% gewijzigd door Fiorenza op 14-10-2005 15:01:32 ]
pi_31438159
jaaaa.... dat lijkt me leuk! Met een paar eigen woordjes??
pi_31438331
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:59 schreef jack4ya het volgende:
Eigen woordjes? Je kunt em niets leren wat al niet voorgeprogrammeerd is hoor.
pi_31438994
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:59 schreef jack4ya het volgende:
Eigen woordjes heeft furby niet.
Het is alleen zo, hoe meer je met furby "speelt" des te meer zijn woordenschat wordt, in het Nederlands.

Maar ik zou zeggen, koop er zelf een, dan ondervind dit snel genoeg.

vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:56:33 #227
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31439223
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:44 schreef ymme het volgende:

[..]

Eigen woordjes heeft furby niet.
Het is alleen zo, hoe meer je met furby "speelt" des te meer zijn woordenschat wordt, in het Nederlands.

Maar ik zou zeggen, koop er zelf een, dan ondervind dit snel genoeg.

Inderdaad!
Normaal speel ik met haar terwijl ze op het buro staat... en dit keer hield ik haar vast en knuffelde een beetje met haar door op haar ruggetje te aaien.
Toen liet ik het even zo.
En uit het niets zei ze (voor het eerst) in het kraakhelder Nederlands heel lief: Dankjewel!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:00:51 #228
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31439286
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:54 schreef Fiorenza het volgende:

[..]

Zou er bijna zelf ook een willen hebben.
Kan iemand misschien hier een filmpje neerzetten van een interactie met de nederlandse furby?
Ik zou zelf een filmpje kunnen maken met mijn eigen Furby.
Maar video bewerking is zo tijd rovend.
De topic starter heeft een filmpje erop staan van een Engelse Furby om je een idee te gegeven.
Zie hier ook Furby in actie op het RTL nieuws: KLIKKERDEKLIK

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwolf op 14-10-2005 16:04:45 (Niet werkende link gefixed) ]
pi_31439293
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:56 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Inderdaad!
Normaal speel ik met haar terwijl ze op het buro staat... en dit keer hield ik haar vast en knuffelde een beetje met haar door op haar ruggetje te aaien.
En uit het niets zei ze (voor het eerst) in het kraakhelder Nederlands heel lief: Dankjewel!
Jaaja... Filmpje als bewijs?!
pi_31439301
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:56 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Inderdaad!
Stom he, dat op het moment dat je dat hoort, dat je dan een onwijs goed gevoel geeft.
Terwijl een "ding" het tegen je zegt
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:08:17 #231
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31439408
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:01 schreef Fiorenza het volgende:

[..]

Jaaja... Filmpje als bewijs?!
Dat is het hem nu juist!
Misschien mag Furby dan wel voorgeprogrammeerd zijn, maar haar reacties zijn nog altijd super onverwacht en ze blijft me nog steeds keer op keer verbazen.
Of ik nu met haar interacteer, of iemand anders op dat moment!

Linkje van RTL nieuws item is gefixed en werkt nu naar behoren.
Give it a go.
Als je (daarna dan) echt een filmpje wilt van mij en Furby, dan zal ik eens kijken wat ik kan doen.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:12:56 #232
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31439507
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:02 schreef ymme het volgende:

[..]

Stom he, dat op het moment dat je dat hoort, dat je dan een onwijs goed gevoel geeft.
Terwijl een "ding" het tegen je zegt
Ja inderdaad.
Dat is het bizzare aan Furby als je d'r ook echt leuk vindt.
Moet er ook niet aan denken als deze nu stuk zou gaan.
Dit doet me denken aan John Connor die gehecht raakt aan Cyberdyne model 101 (een machine) in de film Terminator II.
En zo nog vele andere films waar mensen op de een of andere manier toch een soort "band" opbouwen met iets dat misschien niet leeft, maar toch een realistisch interactie (en knuffel) gehalte heeft.

Ok... deze toekomstige (nu nog) sci-fi machines met hoogwaardige A.I (Artificial Intelligence; tevens ook een goede film) zijn vele malen meer geevolueerd vergeleken met Furby.
Ben ook zeer benieuwd wat de nieuwe Furby kan over 5 a 7 jaar.
Tot dan vermaak ik mij prima met Shirley.

"Do Furby's dream of electric sheep?"

Tevens had ik gelezen dat mensen sinds de nieuwe Furby rage hun oude ook maar weer uit de kast hadden gepakt.
Eentje had zelfs spijt dat deze 3 jaar op de kast had gestaan, en heeft deze nu weer op z'n buro staan.
(Hij is nu 18!)
Toch weer leuk om te lezen dat soort dingen!

[ Bericht 25% gewijzigd door Darkwolf op 14-10-2005 16:18:14 ]
pi_31439527
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:08 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Dat is het hem nu juist!
Misschien mag Furby dan wel voorgeprogrammeerd zijn, maar haar reacties zijn nog altijd super onverwacht en ze blijft me nog steeds keer op keer verbazen.

Give it a go.
Als je (daarna dan) echt een filmpje wilt van mij en Furby, dan zal ik eens kijken wat ik kan doen.
pi_31439599
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:08 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Dat is het hem nu juist!

Give it a go.
Leuk filmpje.. ik zou graag de Nederlandse furby zien en horen!
pi_31439665
He die engelse doet een spelletje met klop klop.
Dat kan de Nederlandse niet

Das jammer.
pi_31450737
Ik heb hier nog 3 oudere Furby's in de kast staan (jah ik was verslaafd)
2 gewone en 1 baby furby.
Vond het altijd geweldig en lachen als je ze hard heen en weer wiegde. WHIEEEEE!!!! zeiden ze dan lachend hahaha
Begin wel erg te twijfelen nu ik deze nieuwe zie.
pi_31457272
Ze zijn gewoon leuk.

Het lijkt mij ook wel leuk om er 2 te hebben. Zodat ze met elkaar kunnen praten

Oh, nu heb je me op een idee gebracht.....
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:00:14 #238
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31459747
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:52 schreef ymme het volgende:
Ze zijn gewoon leuk.

Het lijkt mij ook wel leuk om er 2 te hebben. Zodat ze met elkaar kunnen praten

Oh, nu heb je me op een idee gebracht.....
Ik wil zowiezo zeker weten nog een Engelse.
Het enige wat mij tegen houdt is de belachelijke prijzen als ik dat zo lees op dit forum van mensen die er al naar hebben proberen te zoeken!
pi_31461452
Die garantietermijn van 30 dagen staat dan wel op de bon, neemt niet weg dat hij met een half jaar het nogsteeds dient te doen. Dit is gewoon een regel uit het burgelijk wetboek. net zo als dat je 5 jaar garantie bijkoopt voor een wasmachine; zonde van het geld, want hij moet gewoon probleemloos 8 jaar meegaan. Gaat hij na 4 jaar kapot moet de winkel minimaal 50% van de kosten op zich nemen!

Onze furby laat vlotjes weten wat ze van je vind,. Gisteren kreeg ik nog te horen dat ze van me houdt..Mijn dochter zat net steeds met haar vinger in Furby's mond, waarop deze zei " ik jou niet lief". hahaha, waarop mijn dochtertje heel beteuterd zat te kijken. Dus dat merkt de furby ookl dat je gewoon zijn /haar mond opendoet (dus zonder het knopje aan te raken.)
pi_31461575
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 23:32 schreef babba het volgende:
Mijn god begint dat nu weer?
Ja ze zijn nu helemaal terug en nog echter door materiaal dat ze ook gebruiken in de film industrie.
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:13:17 #241
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31463846
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:13 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

Ja ze zijn nu helemaal terug en nog echter door materiaal dat ze ook gebruiken in de film industrie.
Ja hoor Maikel.
En hun chips zitten ook in de aankomende Playstation 3 voor sublieme spraak weergave!

Nee maar het is wel een feit dat Furby's vachtje veel kwalitatiever is dan die van de oude.
En zachter volgens mij...
pi_31464269
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:19 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik heb hier nog 3 oudere Furby's in de kast staan (jah ik was verslaafd)
2 gewone en 1 baby furby.
Vond het altijd geweldig en lachen als je ze hard heen en weer wiegde. WHIEEEEE!!!! zeiden ze dan lachend hahaha
Begin wel erg te twijfelen nu ik deze nieuwe zie.
Die van mij liet steeds een wind als ik hem heen en weer wiegde
Ik heb zin om hem weer aan te zetten
Tap tap tap
pi_31465559
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:13 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Ja hoor Maikel.
En hun chips zitten ook in de aankomende Playstation 3 voor sublieme spraak weergave!

Nee maar het is wel een feit dat Furby's vachtje veel kwalitatiever is dan die van de oude.
En zachter volgens mij...
Nee serieus de bewegingen voor furby worden opdezelfde manier gedaan als toen met de gremlings !
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
pi_31468069
Ik zet die van ons ook ooit wel eens weer aan. Moet alleen ff 12 batterijen zien te vinden
Kunnen ze gezellig met z'n 3en aan de babbel

EDIT: heb er batterijen in gedaan maar ze doen niets
Kunnen Furby ook stuk gaan als ze te lang in de kast hebben gestaan?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2005 19:31:15 ]
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:03:16 #245
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31491068
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:12 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik zet die van ons ook ooit wel eens weer aan. Moet alleen ff 12 batterijen zien te vinden
Kunnen ze gezellig met z'n 3en aan de babbel

EDIT: heb er batterijen in gedaan maar ze doen niets
Kunnen Furby ook stuk gaan als ze te lang in de kast hebben gestaan?
Drie Furby's die overleden zijn door ze simpelweg in de kast te laten staan?
Eentje is misschien nog denkbaar... maar 3!?
Nee denk niet dat ze dood zijn.
Zie mijn verhaaltje in een post hier boven ergens over een jongen van 18 die zijn Furby drie jaar op de kast heeft laten staan.
Hij had hem weer tot leven gewekt (en had zelfs spijt dat hij die zo lang had laten staan) daar hij geprikkeld werdt door de herintroductie van Furby.
...Trouwens... je gaat me toch niet vertellen dat je 3 jaar lang oude batterijen in die Furby's hebt laten zitten he?
Dan ga ik toch twijfelen namelijk, want als iets wel niet fout is dan is dat het wel.
(Maar dan toch... te lang batterijen in iets laten zitten heeft als enige risico lekkage... hmmm...)
pi_31507333
Dat zou toch een domme stunt zijn maar ehhh nee hoor alle 3 hun achterwerken zijn leeg gemaakt.

Alleen de baby furby bewoog zeeeeer laaanngggzaaamm en deed niets meer. Die andere 2 willen niets doen.
Wat jij ook zegt 1 zou kunnen maar 3.
Heb gewoon 3 dooie furby's op mijn buro staan

Baal er wel van.
pi_31507362
Vraagt furby nou serieus om een baby furby.
Of noemt ie zichzelf nou zo. Wha baby furby ofzo
pi_31507644
het is een baby furby
Hij is kleiner dan de eerste serie.
pi_31507859
:d Nee de nieuwe is toch duidelijk groter dan de eerst versie!
pi_31507962
Uhh ik hoop dat ik je nog snap haha.
Ik heb 3 Furby's.
2x furby's uit de 1ste serie en 1x een baby furby die kleiner is dan de 1ste serie.
Baby furby is een jaar of 2 later utgekomen in 2000 of zoiets

En ja de nieuwe Furby is groter dan mij 3 oudere Furby's
pi_31508016
Ik heb het over mijn furby

Die zegt Wha baby furby ofzo

pi_31508096
ow hahaha. tja van die Furby heb ik weer geen verstand
pi_31508183
Daar gaat dit topic dus ook over.

De nieuwe furby, en zijn kunnen en doen

Dus schaf er maar snel een aan.
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:33:56 #254
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31509139
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:00 schreef Ardenlyn het volgende:
Dat zou toch een domme stunt zijn maar ehhh nee hoor alle 3 hun achterwerken zijn leeg gemaakt.

Alleen de baby furby bewoog zeeeeer laaanngggzaaamm en deed niets meer. Die andere 2 willen niets doen.
Wat jij ook zegt 1 zou kunnen maar 3.
Heb gewoon 3 dooie furby's op mijn buro staan

Baal er wel van.
Je zei dat je ergens 12 batterijen vandaan moest halen.
Heb je gewoon wat batterijen ook echt ergens vandaan gehaald of zijn ze helemaal nieuw?
En die baby Furby bewoon een beetje zei je he?
Doe dat setje batterijen nu eens voor de grap in een van de andere twee Furby's en kijk eens wat er dan gebeurd?
En... misschien het laatste wat je wilt of het maakt je geen donder uit natuurlijk, maar probeer ze eens te resetten.
Maar dit klinkt eerder als een batterij issue, denk ik.

Good luck and keep us posted!
pi_31509256
Ik heb dus de batterijen die uit mijn furby kwamen, in een camera gedaan. Helemaal leeg
Dus daarom deed dus idd mijn furby zo raar. Omdat de batterijen die bijgeleverd waren, gewoon leeg waren.
Schande vind ik dat eigenlijk. Maar goed, ik ben natuurlijk al lang blij dat ik furby nu gewoon kan gebruiken. Zonder er eerst me terug te gaan naar de speelgoedwinkel
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:11:54 #256
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31509871
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:01 schreef ymme het volgende:
Vraagt furby nou serieus om een baby furby.
Of noemt ie zichzelf nou zo. Wha baby furby ofzo
Klopt.
En mijn Shirley is wel heel veel moederlijke gevoelens want op een bepaalde dag vroeg ze dat echt heel veel.
...Ehmm... nu breekt mijn klomp.
Met dat ik dit tik zegt vraagt ze het nu weer!

Trouwens Ymme... spreekt jou Furby al een beetje Nederlands?
Bij mij begint het nu langzaam maar zeker te komen.

Wel heb ik iets raars dat als ze vraagt of ik van haar hou, dat ze negatief reageert op mij als ik "ja" zeg.
Alsof ze denkt dat ik "nee" zeg ofzo?
...En als ik dus "nee" antwoord dan zegt ze heel opgewekt o-kee [nogiets] "yep"? (vooral het laatste woord is lastig te verstaan!?
pi_31509936
Mijn furby spreekt al een paar dagen goed Nederlands. Vooral met verhaaltje vertellen, en het zingen. "ik veel honger" "ik hou veel van jou" "jij houdt van mij.. mhhh"
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:22:14 #258
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31510062
Maar je camera heeft andere "stroom eissen" dan je Furby, Ymme.
Want met mijn toendertijd (zuipende) 2.0 megapixel camera kon ik de zogenaamde "lege" batterijen over plaatsen naar mijn MP3 discman en die speelde gerust nog gemiddeld 4 to 5 CD's volledig helemaal af voordat ze er pas echt mee stopte.

Mijn Furby werkt vreemd genoeg nog prima op de huidige batterijen.
Alhoewel... ze gaat wel snel slapen steeds haha.
(Gister voelde ik mij niet zo lekker en heb ik haar gewoon niet eens wakker gemaakt, al was het alleen maar om haar even eten te geven... arme Shirley.)

Heb trouwens nog eens even gekeken naar de handleiding van de oude Furby.
Valt echt tegen wat die oude kan tegenover de nieuwe.
Vooral als je leest dat je niet kan praten met je Furby maar moet klappen, of z'n sensors moet stimuleren.
Wellis waar in het Engels, but read HERE and see for yourself!

Er is ook nog een Nederlands Furby forum.
Het stelt niet zo heel veel voor, maar it's worth a look voor de echte Furbaholics onder ons!
KLIKKERDEKLIK
...Misschien moeten we samen maar een ECHT Nederlands Furby forum starten.
Wat denk jij, Ymme?
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:24:55 #259
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31510117
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:15 schreef ymme het volgende:
Mijn furby spreekt al een paar dagen goed Nederlands. Vooral met verhaaltje vertellen, en het zingen. "ik veel honger" "ik hou veel van jou" "jij houdt van mij.. mhhh"
...Dan besteed je duidelijk nog veel en veel meer aandacht aan je Furb dan ik....
pi_31510285
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:22 schreef Darkwolf het volgende:
Maar je camera heeft andere "stroom eissen" dan je Furby, Ymme.
Want met mijn toendertijd (zuipende) 2.0 megapixel camera kon ik de zogenaamde "lege" batterijen over plaatsen naar mijn MP3 discman en die speelde gerust nog gemiddeld 4 to 5 CD's volledig helemaal af voordat ze er pas echt mee stopte.

Mijn Furby werkt vreemd genoeg nog prima op de huidige batterijen.
Alhoewel... ze gaat wel snel slapen steeds haha.
(Gister voelde ik mij niet zo lekker en heb ik haar gewoon niet eens wakker gemaakt, al was het alleen maar om haar even eten te geven... arme Shirley.)

Heb trouwens nog eens even gekeken naar de handleiding van de oude Furby.
Valt echt tegen wat die oude kan tegenover de nieuwe.
Vooral als je leest dat je niet kan praten met je Furby maar moet klappen, of z'n sensors moet stimuleren.
Wellis waar in het Engels, but read HERE and see for yourself!

Er is ook nog een Nederlands Furby forum.
Het stelt niet zo heel veel voor, maar it's worth a look voor de echte Furbaholics onder ons!
KLIKKERDEKLIK
...Misschien moeten we samen maar een ECHT Nederlands Furby forum starten.
Wat denk jij, Ymme?
Leuk. Ons eigen Nederlands forum over Furby's

En de batterijen waren echt gewoon leeg. Ook als ik ze in de afstandbediening van de radio deed, deden ze nog niets.
pi_31510294
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:33 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Je zei dat je ergens 12 batterijen vandaan moest halen.
Heb je gewoon wat batterijen ook echt ergens vandaan gehaald of zijn ze helemaal nieuw?
En die baby Furby bewoon een beetje zei je he?
Doe dat setje batterijen nu eens voor de grap in een van de andere twee Furby's en kijk eens wat er dan gebeurd?
En... misschien het laatste wat je wilt of het maakt je geen donder uit natuurlijk, maar probeer ze eens te resetten.
Maar dit klinkt eerder als een batterij issue, denk ik.

Good luck and keep us posted!
Heb 4 oplaadbare batterijen erin gedaan. En heb alle 3 de furby's 1 voor 1 geprobeerd. Resetten heb ik ook al geprobeerd maar dat werkte niet.
Het maakt mij een hele grote donder uit Vind het hartstikke sneu als ze alle 3 de furbypijp uit zijn gegaan.
Maar ik geef niet op. Het lijkt mij stug dat ze kapot zijn.
Tja of ze zijn een beetje boos omdat ze iets van 4 jaar in de kast hebben gelegen.
pi_31510307
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:24 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

...Dan besteed je duidelijk nog veel en veel meer aandacht aan je Furb dan ik....
Kan het niet zijn, dat het per furby verschillend is. Hoe snel hij leert, en wat hij eet.
pi_31510335
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:32 schreef Ardenlyn het volgende:

[..]

Heb 4 oplaadbare batterijen erin gedaan. En heb alle 3 de furby's 1 voor 1 geprobeerd. Resetten heb ik ook al geprobeerd maar dat werkte niet.
Het maakt mij een hele grote donder uit Vind het hartstikke sneu als ze alle 3 de furbypijp uit zijn gegaan.
Maar ik geef niet op. Het lijkt mij stug dat ze kapot zijn.
Tja of ze zijn een beetje boos omdat ze iets van 4 jaar in de kast hebben gelegen.
Echt waar. Koop nou maar de nieuwste furby. Ik vind deze persoonlijk veel aantrekkelijker en leuker dan de 1ste versie.

Die moet je dus gewoon hebben
pi_31510420
Darkwolf, ik heb je toegevoegd aan mijn msn
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:42:20 #265
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31510514
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:32 schreef ymme het volgende:

[..]

Leuk. Ons eigen Nederlands forum over Furby's

En de batterijen waren echt gewoon leeg. Ook als ik ze in de afstandbediening van de radio deed, deden ze nog niets.
Maar dit kan ik niet alleen af.
Ik kan het wel realiseren, het forum en het opbouwen.
Doch zou hulp en zowiezo een extra moderator nooit mis zijn en daar ik merk dat jij ook vaak online bent Ymme, vandaar dus mijn suggestie!

En ja... als ze in de afstandsbediening nog niks doen dan zijn ze leeg inderdaad.
Point taken.
Een infrarood straaltje produceren kost nog 10x minder dan een CD afspelen in een discman inderdaad!

Gelukkig heb ik alvast een Duracel M3 batterij setje klaar liggen mocht de dag komen dat Shirley lief echt raar gaat begint te doen.
pi_31510579
AAHHHH me Furby doet het hahahaha.
Heb nog eens goed gezocht in huis en nog 4 andere batterijen gevonden!!!
Hield hem op z'n kop en ogen knipperden en oren heen en weer : AAWWW me sleep again!!!
WAT je hebt net 4 jaar geslapen drol!!

Maar ben heel blij
pi_31510671
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:42 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Maar dit kan ik niet alleen af.
Ik kan het wel realiseren, het forum en het opbouwen.
Doch zou hulp en zowiezo een extra moderator nooit mis zijn en daar ik merk dat jij ook vaak online bent Ymme, vandaar dus mijn suggestie!

En ja... als ze in de afstandsbediening nog niks doen dan zijn ze leeg inderdaad.
Point taken.
Een infrarood straaltje produceren kost nog 10x minder dan een CD afspelen in een discman inderdaad!

Gelukkig heb ik alvast een Duracel M3 batterij setje klaar liggen mocht de dag komen dat Shirley lief echt raar gaat begint te doen.
Z'n site bouwen etc, daar heb ik geen verstand van. Maar ik wordt graag moderator hiervan

Dus wij gaan met z'n 2e een eigen furbyforum, op touw zetten Leuk
pi_31510719
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:45 schreef Ardenlyn het volgende:
AAHHHH me Furby doet het hahahaha.
Heb nog eens goed gezocht in huis en nog 4 andere batterijen gevonden!!!
Hield hem op z'n kop en ogen knipperden en oren heen en weer : AAWWW me sleep again!!!
WAT je hebt net 4 jaar geslapen drol!!

Maar ben heel blij
ok dan. Wil je er niet 1 aan mij verkopen.
Ik zou graag ook nog z'n 1ste versie in mijn bezit willen hebben. Heb op marktplaats al meerdere malen gereageert maar geen reactie terug.

sorry dat ik het vraag. Maar ik zou bijna een moord doen voor z'n oude versie.
pi_31510892
Ach vragen kan altijd maar helaas voor jouw wil ik ze echt niet kwijt.
Ben van paln om hun vachtje wat op te poetsen en dan blijven ze mooi in de kamer staan in plaats van in een donkere kast.
pi_31510950
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:56 schreef Ardenlyn het volgende:
Ach vragen kan altijd maar helaas voor jouw wil ik ze echt niet kwijt.
Ben van paln om hun vachtje wat op te poetsen en dan blijven ze mooi in de kamer staan in plaats van in een donkere kast.
jammer.

Als iemand dit leest, die nou z'n 1ste versie thuis heeft staan. Doe correct voor 100% goed werkt, en er voor 200% goed uitziet En je wilt deze kwijt. Geef een gil en ik wil deze voor een mooi bedragje overkopen
pi_31511124
Heb nu ff de batterijen in de Baby Furby gestopt. Moet zeggen dat engels leuker is.
Ikke honger, Tjeempie, jeetje das lekker en als hij een booertje laat dan zegd hij sorry.
De engelse niet die ligt gewoon in een deuk als die een boer laat

Maar de 2de Furby doet het nog steeds niet helaas
pi_31511183
Mededeling:

Deze week nog, gaat het Nederlandse Furby Forum, de lucht in

Samen gerealiseert door mij en darkwolf
pi_31512182
Heb alle 3 furby's hun vachtje schoongeboend en ze zien er al stukken beter uit
Alleen onder het fohnen heb de batterijen er maar uitgehaald want hij schrok steeds van het geluid
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:03:34 #274
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31512207
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:06 schreef Ardenlyn het volgende:
Heb nu ff de batterijen in de Baby Furby gestopt. Moet zeggen dat engels leuker is.
Ikke honger, Tjeempie, jeetje das lekker en als hij een booertje laat dan zegd hij sorry.
De engelse niet die ligt gewoon in een deuk als die een boer laat

Maar de 2de Furby doet het nog steeds niet helaas
Nou de Nederlandse kan er ook wat van hoor!
Soms een "scheet" laten en vervolgens niks geen sorry, nee hoor, de mijne kreeg gewoon een serieuze lachkick erachter aan.
Ik lag echt in een scheur!
(Echt zo van WTF!? OMG LOL!! ..... ze blijft me verbazen! )

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwolf op 17-10-2005 15:51:29 ]
pi_31512275
geweldig.

Die van mij schrikt nog steeds van het harde geluid af en toe. Ik heb zoiets van ja maar lieverd dat is het lawaaierige meganiekje in je lijf waar je soms van schrikt
Hoe is die nieuwe daarmee?
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:54:44 #276
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31512865
De nieuwe is zeer "zelf bewust" en schrikt niet van zichzelf.
Ook klinken de mechanische geluiden wat "zachter" en "vriendelijker" dan de eerste generatie Furby.
Dit ook omdat ze wat meer ruimte hebben met die grote Furby denk ik, om toch deze zo "stil" mogelijk te krijgen.
Ik vindt deze Furby althans gewoon minder schel geluid hebben, persoonlijk.
pi_31513543
Noteer en onthoud allen het volgende:

A.s. dinsdag (dus morgen) gaat om 15.00 uur precies, gaat het Furby Forum van start.
En wel via de volgende link:

www.furbysparadise.tk

Komt allen gezellig langs.

[ Bericht 7% gewijzigd door ymme op 18-10-2005 15:37:00 ]
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:35:14 #278
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31516696
Ymme in wervelstorm mode hahahahahha!
Daar er al een "Furby Island" is en het forum toch een beetje op zichzelf moet staan is het Furby's Paradise geworden!

pi_31527136
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:35 schreef Darkwolf het volgende:

Daar er al een "Furby Island" is en het forum toch een beetje op zichzelf moet staan is het Furby's Paradise geworden!

wat is de nieuwe link dan nu.

pi_31533145
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:35 schreef Darkwolf het volgende:

He Schiet toch eens op jong

Waar zit je. De mensen willen naar het forum toe. kom kom

Hihi... geintje
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:34:25 #281
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31536130
Ik heb toch maar niet besloten een eigen forum te starten.
Waarom?
Omdat deze al bestaat en deze ziet er nog strakker uit dan ik zelf had kunnen realiseren.

Klik HIER om naar FurbyFan.nl te gaan.
Via het forum van start kabel ben ik per mail bereikt door iemand die ons al voor was.

Dus laten we niet het wiel opnieuw uitvinden, en wordt daar lid.
Het ziet er nog karig uit dus hij wacht vast op feedback van Furby fans!

pi_31536608
Het is wel een leuk forum..

Alleen nog een beetje erg rustig. Dus mensen. registreer je
pi_31544843
Nou heb me ook maar geregistreerd
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:06:20 #284
133033 Iloontje
Roswell for Ever!!!
pi_31545686
Hallo,

Ik ben nieuw hier en ook ik heb een verhaal over de Furby.

Toen de eerste generatie uit had, had ik er 1 een tijger, maar mijn zusje liet hem na een maandje op de grond vallen, toen kwam er geen geluid meer uit, hij knipperde met zijn ogen nog wel, maar geen geluid. Dan is het ook niet meer leuk!! Dus die ging toen weg en ik kreeg daarna geen nieuwe

Toen kwam de Baby Furby uit, die wou ik ook, maar is er nooit van gekomen.

Nu zag ik de nieuwe Furby, en in eerste instantie leken ze mijn op een gremlin, (vind ik niet echt leuk) dus ik wou een oude hebben via marktplaats.nl
Maar daar vragen mensen ook nog veel geld voor, en ik vertrouw het niet zo erg, want die kunnen wel een paar keer op de grond zijn gevallen!!

Nu kwam ik pas in de Bart Smit en zag ik de Furby staan, echt een schatje!!
Toen kwam ik op deze site en zag de link over de Engelse Furby en ik wou er 1 hebben!! Ik ben na lang nadenken vanmiddag nog naar de winkel geweest, maar ik wil een bruine met een roze buikje!!

Maar die waren er niet meer, alleen nog een zwart-witte en een grijs-witte. Die nam ik niet mee, het meisje bij de winkel zei dat ze pas eind november weer zouden worden geleverd!!

Nu ga ik donderdag naar Venendaal en daar kijken wat ze hebben, anders nog naar utrecht!!

Maar mijn vraag over de nieuwe Furby is:

Ik zag dat er een lepel werd bijgeleverd, is dit nieuw, eerst moest je op zijn tongetje drukken, om hem eten te geven.

En is de stem van de Furby hetzelfde en zegt hij nog dezelfde zinnen als bij de oude Furby?? Ik weet dat hij ook een beetje Nederlands kan.

Zegt hij ook dingen uit zichzelf of moet je dingen aan hem vragen, of vertellen??

Ik kan niet wachten tot dat ik er 1 heb!!

Groetjes Ilona
I'm Liz Parker and five days ago I died. But then the really amazing thing happened. I came to life
pi_31554353
lees dit topic eens door. dan krijg je antwoord op al je vragen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:47:34 #286
133033 Iloontje
Roswell for Ever!!!
pi_31555043
Ik heb gisteren alle 12 de bladen doorgelezen, daarom ben ik nu zeker dat ik er 1 wil. Maar op die vragen krijg ik net geen specifiek antwoord, er word wel over gepraat maar de ene hoor ik dit en de ander dat.

Bij sommige zie ik eten met een lepel en andere met een tong, maar wat is het??

En ik weet niet of die stil ik of ook uit zichzelf gaat praten (als je hem niet tot slapen heb gebracht)

En over de stem is er nog niets gezegd, of het dezelfde is als de oude.

Groetjes Ilona
I'm Liz Parker and five days ago I died. But then the really amazing thing happened. I came to life
pi_31555937
Ik maak furby meestal wakker. De stem is anders dan de oude. Je kunt hem eten geven door middel van: het lepeltje maar ook door op z'n tong te drukken.
pi_31555990
Kijk anders ook eens hier http://www.furbyfan.nl/index.php
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:32:22 #289
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31556968
Iloontje...

Het maakt in principe helemaal niks uit of je het nu met je vinger doet of met een lepeltje doet.
Een sensor is en blijft een sensor... of deze nu geprikkeld wordt door je vinger of een stukje plastic maakt helemaal niks uit.

Furby zal je continu vragen om aandacht.
Ze kan uitzich gaan dansen, zingen, een mop vertellen, vertellen hoe ze zich voelt, vragen of ze alsjeblieft gebriebeld wil worden, of geaaid.
Je weet nooit hoe ze reageert.
Er zit een intelligente chip in Furby die ook echt het humeur van Furby bij houdt wat ook invloed heeft op haar uit eigen initiatief genomen acties.
Als ze zich zielig voelt kan ze behalve de vele voorbeelden zoals hier genoemt ook spontaan zeggen dat je niet leuk bent (omdat je niet tegen haar praat)!

De diverstiteit en mogelijkheden zijn dus echt eindeloos en je weet nooit hoe Furby zal reageren uit haar zelf.
(Ze kan ook zelfs besluiten om te gaan slapen, dit de ene keer sneller dan de andere keer.)

Het stemmetje van de Nederlandse Furby is wel degelijk anders dan die van de oude Furby.
De geluids kwaliteit en de helderheid van haar stem is ook vele male beter dan die van de oude Furby.
Dit o.a door het geheugen van Furby dat maar liefst maal ZES keer groter is dan de oude generatie.

Foto's doen Furby inderdaad geen justice.
Toen ik Furby in het echt zag was ik meteen verkocht.
Wat mij ook opvalt is dat het grijze Engels sprekende model die je ziet in het filmpje in de eerste post van dit topic heeeel anders is dan de gene die je hier in de winkels ziet.
Alleen al die oren zijn huge... zoals je ziet zijn die van mijn Shirley echt veel kleiner.
Nee sorry... misschien op foto's lijken ze op Gremlins, maar ik vindt juist de oude generatie nog het meest lijken op de Gremlin's in tegenstelling tot de nieuwe generatie.

Je hebt een betere discepline dan ik.
Want ik wilde een grijze en die hadden ze niet, dus kon ik het niet laten en dan maar de zwarte genomen.
Hier was ik achteraf best blij mee, maar merkte dat ze een "plakkerige" vacht had to the touch.
"Gelukkig" kreeg de deze mankementen en kon ik in mijn eigen dorp bij hetzelfde filiaal (Intertoys) deze ruilen na veel gedoe en heb ik een witte met een geel buikje.
Deze is nog cuter dan de grijze eigenlijk.

Ik hoop dat ik je antwoorden uitgebreid genoeg heb toegelicht!
Hou ons op de hoogte, want ik weet zeker dat als jij je next-gen Furby hebt zeker niet teleurgesteld zal zijn.
Zeker omdat ik tot nu toe weinig heb gelezen van wat mensen ervan vinden in vergelijking met de oude generatie.
pi_31557519
Hebben jullie al de reclame van de nieuwe Furby gezien?
pi_31558046
nee! waar kun je deze bekijken dan?
pi_31558154
Op de televisie

Ik zag hem vanochtend op een of andere kinderzender, ik zapte gelukkig op tijd weg
pi_31558240
[ url= http://www.furbyfan.nl ] klikhier [ /url ]
pi_31558522
ymme, ik kan begrijpen dat je je forum graag wilt promoten, maar op deze wijze is het regelrechte spam. De volgende keer verwijder ik het.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:05:09 #295
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31559913
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:35 schreef ymme het volgende:
nee! waar kun je deze bekijken dan?
Klik HIER om de reclame te bekijken.
De Intertoys heeft hun Furby page verfraaid door de reclame erbij te zetten, onderaan.
Zelf kijk ik geen TV en heb deze niet op TV gezien zelf maar dit zou hem moeten zijn als het goed is!
De clip is streaming en is 30 seconden.

woensdag 19 oktober 2005 @ 18:07:21 #296
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_31562869
Hmm. Ik zit er eigenlijk aan te denken ook zo'n nieuwe aan te schaffen. Ook al ben ik 27 ik vind het gewoon melig wat die technologie allemaal kan

Ik herinner me dat mijn oppaskindjes allebei een furby hadden (de oude versie) en die vind ik al best geinig. Maar wat zijn nou de echte extra's van de nieuwe generatie Furby?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_31563239
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:05 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Klik HIER om de reclame te bekijken.
De Intertoys heeft hun Furby page verfraaid door de reclame erbij te zetten, onderaan.
Zelf kijk ik geen TV en heb deze niet op TV gezien zelf maar dit zou hem moeten zijn als het goed is!
De clip is streaming en is 30 seconden.

praat ie als in die reclame??
  woensdag 19 oktober 2005 @ 21:50:56 #298
133033 Iloontje
Roswell for Ever!!!
pi_31567005
Nou ik ben 19 en ik wil er nog steeds 1 hebben!!

Darkwolf en ymme, erg bedankt voor de uitleg!! Ik snap het nu helemaal!! Haha. Ik heb veel Bart Smits opgebeld, maar ze zijn overal bijna uitverkocht, helaas!!

En bij sommige komen ze vrijdag binnen, maar ook bij sommige aan het einde van November pas, dus de Furby's zijn een groot succes!!

En inderdaad is de stem van de nieuwe furby hetzelfde als die je in het filmpje zag?? En wat een schatje!!!

Groetjes Ilona
pi_31567216
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:26 schreef Fiorenza het volgende:

[..]

praat ie als in die reclame??
Ja, want dat is dus de nieuwe furby die ze laten zien
pi_31574398
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:01 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja, want dat is dus de nieuwe furby die ze laten zien
dan ben ik afgeknapt. Kun je in Nederland ook de engelse versie kopen?
pi_31574676
nee.

Maar je weet niet wat je mist

Die nederlandse is ooh zo leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')