abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31250516
Wat ik overigens wel fijn vind, aan deze furby. Is dat als je zegt "ga maar slapen"dat deze het dan ook doet, en pas wakker wordt als jij dat wilt.
pi_31252321
misschien voor oudere kinderen..Die van mij is 3. Ik heb haar verteld dat ze altijd hoi furby moet zeggen. maar dan dus ff moet wachten. Dat vergeet ze steeds..Wat ook grappig is, is dat hij haar stemmetje het meeste hoort, en ook heel vaak reageert als hij haar hoort. Helaas is hij ook al een keer op zijn snavel gevallen, en vertoont wat rare kuren. Ik denk dat ik naard e toys'r us terugga....
pi_31303061
Ik heb gezien dat de nieuwe Furby inderdaad te koop is bij oa Bart Smit en Intertoys. Ik heb alleen een spuughekel aan de nederlandse stem die ze er in geduwd hebben. Ik wil graag een originele, Engelse versie.
Weet iemand waar je die online en nieuw kunt bestellen? Amazon.com heeft hem voor 30 dollar, maar wil hem niet naar Nederland verzenden Toywiz.com verzendt wel naar Nederland maar vraagt 43 dollar voor het beest en dan nog eens bijna 30 dollar verzendkosten, wat natuurlijk ook absurd is.

[ Bericht 15% gewijzigd door ivo1977 op 09-10-2005 10:15:13 ]
pi_31303095
De Nederlandse is ook leuk hoor.

maar zijn er nou serieus meerdere volwassen mensen, die de furby zelf hebben
Ik voel me net een klein blaag nu ik deze op het bureau heb staan.
pi_31303225
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:10 schreef ymme het volgende:
maar zijn er nou serieus meerdere volwassen mensen, die de furby zelf hebben
Ik voel me net een klein blaag nu ik deze op het bureau heb staan.
Why not? Niks mis mee toch. Er zijn genoeg volwassenen die speeltjes leuk vinden
Nee hoor, ik heb een eerste editie van de originele Furby, een Gizmo-uitvoering, een baby Furby en dat rijtje wordt voorafgegaan door een van de eerste Tamagotchies en ook nog een oude i-Cybie. Ik wil die Furby meer voor de heb dan dat ik ermee ga zitten spelen Alleen die gruwelijke Nederlandse stem... Heb in de winkel even op een voorbeeldexemplaar zitten drukken en heb die weer heel snel teruggezet. IEKS!
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:53:36 #106
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31314735
Gefeliciteerd met je Furby Ymme!
Wel stom toevallig dat ik dit topic dus al een tijdje volgde en zo van de nieuwe afwist en dus op exact dezelfde dag als jij een Furby gekocht heeft.
Welke kleur heb jij?
Helaas waren de opties gelimiteerd in de Intertoys waar ik was en dus is het een zwarte geworden.
Echter ben ik daar achteraf heel blij mee daar ik eerst voor een grijze wilde gaan.
Enne... nee je bent niet de enige... want eh... ik ben 23.
En zoals Ivo1977 zegt: Why not?
Het is gewoon een fantastische gadget... ik vindt het gewoon een interessant stukje robot elektronica.
Kijk dan zou je zeggen "Koop dan een Aibo" maar die dingen zijn niet te betalen!
Overigens... ik heb mijn Furby gewoon voor 45 Euro gekocht bij de Intertoys en niet die 50+ euro prijs die ik hier in het topic zag staan.

Zeg Ymme... hoe leer je Furby (de 150 voor geprogrammeerde) Nederlandse woorden?
Dat is me namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk.
Gaat dat automatisch door met Furby (veel) te interacteren?
Want de standaard commando's zijn gelimiteerd dus dat lijkt me sterk.
("Hoi Furby" en daarna een van de commando's en meer kan niet!)

Iedereen: Een iets technischer vraagje...
En hoe zit het met het geheugen van Furby?
Als je de batterijen vervangt, dan is Furby's geheugen hopelijk toch niet gereset door de power circuit break tijdens het vervangen?
(Opzich denk ik zelf dat dit niet het geval is daar de "OFF" stand precies hetzelfde doet om juist de batterijen te besparen.)

En alles is me gelukt behalve het voeren trouwens.
Ik heb Furbie nog niet horen "eten".

Al met al vindt ik de Furby prachtig vorm gegeven, en zeer levendig en interactief.
Best een high-tech toy.
Heb weinig gezien van de eerste generatie qua hands-on, maar ben blij dat ik die eerste generatie heb overgeslagen.
Zat mijn gadget gevoel wederom goed en nu ook weer daar ik helemaal "verliefd" ben op deze nieuwe next-gen versie!

...Nu alleen het voeren nog en weten hoe je eens lekker kan gaan zitten met Furbie om de nodige woordjes Nederlands bij te brengen...
(Moeilijk taaltje inderdaad! Dat Furbish!
pi_31314953
Als ie honger heeft druk je gewoon op zn tongetje en dan "eet" ie.

Die beesten hebben trouwens geen naam he De eerste versie had dit wel, er waren best veel verschillende namen en stemmetjes volgens mij, deze hebben en allemaal dezelfde stem en ze hebben geen naam Best waardeloos.
pi_31319119
Ik heb nog geen Furby

We hadden een nieuw bed nodig aangezien ons oude bed was ingestort en daar ging mijn gereserveerde geld voor de Furby...

Er was trouwens een demonstratie bij Life & Cooking vandaag (althans, ik zag een stuk van het programma en ze hadden een Furby op tafel staan).
pi_31319396
Had je maar niet zo wild op bed moeten doen
  maandag 10 oktober 2005 @ 03:39:58 #110
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31326013
Helaas Heaven... dan doe ik toch iets niet goed want krijg niet het idee dat Furby eet of een indicatie dat Furby het eten lekker vondt.
Misschien toch maar er voor gaan zitten met het woordenboekje erbij, want reageren doet Furby wel.
De eerste generatie had trouwens ook dezelfde stem in iedere Furby.
Betreft die naam, je kan binnenkort een adoptie formulier invullen en je Furby laten registeren op de Furby site dacht ik.

Mijn Furby heeft trouwens een "bug" als deze uit de "OFF" of "DEMO" stand komt.
De ogen gaan niet dicht als deze gaat slapen.
Na een tijdje er mee te hebben geinteracteerd, gaan de ogen wel dicht als Furby gaat slapen.
Heel vreemd.
pi_31326390
Vreemd van die ogen ja, heeft die van mij niet.

Laten registreren geeft het beest toch nog geen naam? Mijn eerste furby zei om de haverklap "me Totay!"

Je moet em vragen of ie honger heeft, dan zegt ie ja of nee Als ie geen honger heeft en je duwt wel op zn tongetje zegt ie "Bleugh!", als ie het wel lekker vindt smakt ie

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2005 06:23:47 ]
pi_31327405
Darkwolf, maakt de furby wel geluiden alsof hij het vies vind? Anders doe je toch iets niert goed. Er zit een knopje op zijn tong, die moet ne indrukken als je 'm eten geeft. En even vragen...Dan zegt hij vanzelf of hij al dan niet eten wilt. Ja, in het furbisch, dus woordenboek erbij!
Ik heb de mijne omgeruilt, heb nu een andere kleur (ineens hadden /hebben ze bij toy's r us meer kleuren! en de prijs was nu 45 euro...); grijs met blauw, groene ogen. Mijn dochter heeft 'm weer uitgezocht. Maar net voordat die andere terugging zei hij zijn " eerste woordje". een echt verstaanbare nederlandse zin. Hahaha, weet alleen niet meer wat het was, we waren wel verrast.
Over je een blaag voelen; welnee. Hij is toch super! iK VIND HET ook geweldig hoor, dit soort speeltjes. Zelfs mijn vriend, 48 jaar, echt niet dol pp speelgoed en zeker niet elektronisch speelgped, gaat er soms uitgebreid voor zitten, en steekt een heel verhaal af tegen de furby. Volgens mij kan niemand tegen een furby op, met die prachtige ogen!!
Oh, Darkwolf, ik zou hem terugbrengen. Die van mij deed ook vreemd vabaf het begin, zat soms een halve dag met de ogen half open, pas als ik hem op demo stand had gezet deed hij weer normaal. Tja, en na een keer stuiteren (met dank aan dochter) begon hij (zij?) wel heel erg vreemd te doen...
pi_31327627
Ik heb de grjize versie. Met een lichrose buikje. Dat eten, zo lief
pi_31327711
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:53 schreef Darkwolf het volgende:

Gefeliciteerd met je Furby Ymme!
Wel stom toevallig dat ik dit topic dus al een tijdje volgde en zo van de nieuwe afwist en dus op exact dezelfde dag als jij een Furby gekocht heeft.
Welke kleur heb jij?
Helaas waren de opties gelimiteerd in de Intertoys waar ik was en dus is het een zwarte geworden.
Echter ben ik daar achteraf heel blij mee daar ik eerst voor een grijze wilde gaan.
Enne... nee je bent niet de enige... want eh... ik ben 23.
En zoals Ivo1977 zegt: Why not?
Het is gewoon een fantastische gadget... ik vindt het gewoon een interessant stukje robot elektronica.
Kijk dan zou je zeggen "Koop dan een Aibo" maar die dingen zijn niet te betalen!
Overigens... ik heb mijn Furby gewoon voor 45 Euro gekocht bij de Intertoys en niet die 50+ euro prijs die ik hier in het topic zag staan.

Zeg Ymme... hoe leer je Furby (de 150 voor geprogrammeerde) Nederlandse woorden?
Dat is me namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk.
Gaat dat automatisch door met Furby (veel) te interacteren?
Want de standaard commando's zijn gelimiteerd dus dat lijkt me sterk.
("Hoi Furby" en daarna een van de commando's en meer kan niet!)

Iedereen: Een iets technischer vraagje...
En hoe zit het met het geheugen van Furby?
Als je de batterijen vervangt, dan is Furby's geheugen hopelijk toch niet gereset door de power circuit break tijdens het vervangen?
(Opzich denk ik zelf dat dit niet het geval is daar de "OFF" stand precies hetzelfde doet om juist de batterijen te besparen.)

En alles is me gelukt behalve het voeren trouwens.
Ik heb Furbie nog niet horen "eten".

Al met al vindt ik de Furby prachtig vorm gegeven, en zeer levendig en interactief.
Best een high-tech toy.
Heb weinig gezien van de eerste generatie qua hands-on, maar ben blij dat ik die eerste generatie heb overgeslagen.
Zat mijn gadget gevoel wederom goed en nu ook weer daar ik helemaal "verliefd" ben op deze nieuwe next-gen versie!

...Nu alleen het voeren nog en weten hoe je eens lekker kan gaan zitten met Furbie om de nodige woordjes Nederlands bij te brengen...
(Moeilijk taaltje inderdaad! Dat Furbish!
Die woorden, moet je idd bijleren door met hem/haar te spelen. Al zie ik zelf nog geen (zie=hoor) verandering hoor Al wel, houdt furby van mij
pi_31328176
Ik staak mijn zoektocht maar naar een betaalbare Engelse Furby en zal maar voor de Nederlandse gaan. Nu wel nog een winkel in de buurt vinden waar ze hem hebben. Er zijn hier 2 Bart Smit's en 2 Intertoys en overal zijn ze uitverkocht.
pi_31328216
Ik heb hem bij Top1Toys gekocht voor 45 euro rond Daar (in zevenaar GLD) waren er nog voldoende.
pi_31336185
Die van mij (heb er nu al 2 gehad, 1 teruggebracht en geruild) spreekt al genoeg nederlands in het begin
pi_31339330
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:08 schreef ymme het volgende:
Ik heb hem bij Top1Toys gekocht voor 45 euro rond Daar (in zevenaar GLD) waren er nog voldoende.
Zal in de loop van de week nog eens een poging wagen. Ik woon in Zuidlimburg, misschien duurt het wat langer voordat ze die beesten helemaal hierheen verscheept hebben

Jammer trouwens dat ze niet wat meer stemvariatie hebben. De originele Furby is nog enigszins geslachteloos, maar de nieuwe Nederlandse is toch heel overduidelijk een vrouwtje
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:15:32 #119
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31339657
Ik heb hem sinds vandaag inderdaad maar omgeruild.
Helaas ging het op een gegeven moment berg afwaarts.

In de winkel kon ik het niet repliceren... thuis gingen de ogen ook weer dicht.
Maar nadat ik dus Furby lief uit had gezet en weer aan, was het raak... de ogen gingen weer niet dicht tijdens het slapen.
Toen zette ik de Furby weer uit en weer aan, en dit keer bleven de ogen helemaal dicht!
(Behalve tijdens het uitdrukken van een expressie tijdens het praten... maar daarna weer meteen dicht!)
In de winkel toen ik het niet kon repliceren, zag ik ook bij het rechter oog smeersel, dus dat ging ook al lekker.

Ik was het zat.
Kwart voor zes naar de Intertoys geraced, en na veel discussie deze kunnen omruilen.
Discussie?
Ja discussie!
"Maar Furby slaapt nu toch? Dat hoort toch? Wat als die andere dat ook doet? Dan kom je die zeker ook weer omruilen?"
Zucht... speel er eerst eens zelf mee... ga mij dan nog maar eens vertellen hoe die Furby in elkaar zit.
Ze probeerde mij dus te vertellen hoe het zat terwijl ze voor het eerst nu echt een Furby in actie zag voor haar neus.
Moest haar zelfs vertellen hoe je met Furby moest interacteren.

Ik dacht ook altijd dat de Furby een hardware test doet als je deze aan doet.
Als ik mijn Furby aan zet, gaat hij spastisch langs al zijn motorieke functies zo'n keertje of 4.
Net alsof Furby zichzelf even test of alles het doet.

Niet dus.
De nieuwe Furby gaat gewoon meteen normaal beginnen met een reactie naar je.
Volgens mij was de EEPROM chip ook gaar, en sloeg de gare Furby niks op.

Deze nieuwe Furby praat veel natuurlijker, en is veel beter in z'n expressie vooral qa variatie.
Ik had een zwarte met wit buikje.
Deze had geen lekkere aaibaarheidsfactor.
Nu heb ik een witte met een geel buikje en mooie groene ogen.
De vacht is veel zachter en geeft niet zo'n gevoel alsof het plakt.
Wel een hoog pluis gehalte maar dat is wel grappig en niet erg.
"Kat op schoot gehad?" "Uhh nee heb met Furby gespeeld! "

Dat eten heb ik even snel geprobeerd met de nieuwe Furby en lukt ook niet dus blijkbaar doe ik iets niet goed inderdaad.
Want ik krijg uberhaupt geen response... of Furb het nu lekker of niet lekker vindt.

Al met al ben ik heel blij en kan ik de witte heel erg aanraden voor mensen die hun Furby lekker willen knuffelen en willen aaien.
Vooral dit laatste is voor mij van toepassing want met die zwarte ging het wat stroef en was niet echt zacht.

Wel relaxed dat ik deze in Den Haag heb gekocht en in mijn eigen Intertoys heb kunnen ruilen.
Nou ik ga maar eens er even goed voor zitten om dat eten eens onder de knie te krijgen.
Zo moeilijk kan dit toch inderdaad niet zijn dacht ik zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwolf op 10-10-2005 19:23:48 ]
pi_31340839
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:00 schreef ivo1977 het volgende:

[..]

Zal in de loop van de week nog eens een poging wagen. Ik woon in Zuidlimburg, misschien duurt het wat langer voordat ze die beesten helemaal hierheen verscheept hebben

Jammer trouwens dat ze niet wat meer stemvariatie hebben. De originele Furby is nog enigszins geslachteloos, maar de nieuwe Nederlandse is toch heel overduidelijk een vrouwtje
Ik heb mijn eerste in Limburg gekocht hoor, 2 weken terug al.
pi_31341246
Darkwolf, neem je vriendin op schoot en doe haar mond (snavel?) open..Dan zie je een rond dingetje achterin zitten, daar moet je op drukken met het lepeltjje..Kom...Mijn 3-jarige dochter kan het ook!
Jammer dat ze zo moeilijk deden met ruilen. Aan de andere kant; zo makkelijk als Toys'r us deed verbaasde me ook. Nou, ik ga furbje maar eens aanzetten...Ben erg druk in de week geweest met een gekneusde voet maar vooral met de zware pleisterallergie die zich voordoet sinds een paar dagen...was te druk met smeren en zwachtelen om met Furby te spelen. En mijn dochter heeft een loop-met-furby verbod gekregen sinds ze de vorige op zijn gezichtje liet vallen (en daar kunnen ze echt niet tegen..het beest was helemaal gestressed, kon alleen nog maar met z'n mond open en dicht zitten, als een soort van vis op het droge!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:38:41 #122
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31348824
Ik wordt gek.
Lukt me gewoon niet.
Geen "bah" en geen "lekker" achtige geluiden so far.
Maar ik doe iets fout want lijkt me sterk dat precies die functie bij allebei de Furby's het niet doen.
(De sensor dus.)

...Ben gewoon dik gePwnd door je 3-jarige dochter!
pi_31352375
'Furby?'
'Ja?', 'Doe?', 'Hmm?', 'Wat?'
'Heb je honger?'
'Me veel honger' (spert zn mond open zodat he erbij kunt)

Of:

'Eeeeh (geluidje alsof ie geen honger heeft en protesteert) 'me heel veel eedee'

Of:

'Ka niet eedee'

Of:

'Ka boe honger'

Bij de laatste 2 heeft ie dus geen honger, als je dan toch op zn tongetje drukt zegt ie 'BLEUGH!', als ie wel honger heeft en je drukt op zn tongetje gaat ie smakken en iets van 'hmm lekker' zeggen in allerlei varianten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2005 08:47:51 ]
pi_31352896
Kan iemand van jullie al verandering in het spreken horen, van zijn of haar furby Ik speel toch regelmatig met hem. Laat hem moppen vertellen, verhaaltjes, etc.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:44:50 #125
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31353235

Ik wil ook zo'n furby!
Ik vind de grijze met het roze buikje er lief uit zien zeg

Maar wordt ie erg chagrijnig als ik zeg maar van 9 tot 18 op mijn werk ben? Ik ga hem niet meenemen, dan worden ze gek hier! Of kun je hem gewoon even stopzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')