Finland heeft binnen de EU ook het hoogste percentage zelfmoorden.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:44 schreef nweenink het volgende:
Finse vrouwen zijn het meest geemancipeerd van Europa. En dat geldt dus ook voor de mannen daar. Emancipatie is een zaak van vrouwen én mannen!
Heeft dat te maken met emancipatie, of heeft dat andere oorzaken? Drankgebruik bijvoorbeeld, of uitzichtloze woon- en werksituatie? Geen idee, maar leuk om het daar over te hebben natuurlijk! Topicje over openen?quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Finland heeft binnen de EU ook het hoogste percentage zelfmoorden.![]()
Kut!Mijn vriend wil geen Studio Sport kijken en drinkt geen bier. En ik kijk niet naar ONM en GTST.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:48 schreef nweenink het volgende:
Even uitleggen:
Emancipatie heeft ook te maken met het opgeven van rechten. Mannen hebben het recht om gepijpt te worden terwijl zij Studio Sport kijken, en zij hebben er recht op een biertje aangereikt te krijgen bij datzelfde programma.
Vrouwen hebben het recht Onderweg naar gisteren en GTST te kijken. Mannen geven het recht om het acht uur journaal te kijken daarmee op.:Y
Dus eigenlijk zijn Nederlandse mannen geemancipeerder dan Nederlandse vrouwen denken.![]()
En jullie hebben een relatie?quote:Op zondag 14 augustus 2005 22:27 schreef Ripley het volgende:
[..]
Kut!Mijn vriend wil geen Studio Sport kijken en drinkt geen bier. En ik kijk niet naar ONM en GTST.
Hoe moeten wij ons nu herdefinieren?![]()
Helaas trap ik daar dus niet inquote:Op maandag 15 augustus 2005 21:11 schreef ASroma het volgende:
Emancipatie is Perfect! maar met dit soort dingen wordt toch vaak met 2 maten gemeten. Als het uitkomt zijn ze geemancipeerd en als het niet uitkomt zijn ze niet geemancipeerd
![]()
Ja, vrouwen kunnen heel opportunistisch zijn. 't Zijn wat dat betreft net mannen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:11 schreef ASroma het volgende:
Emancipatie is Perfect! maar met dit soort dingen wordt toch vaak met 2 maten gemeten. Als het uitkomt zijn ze geemancipeerd en als het niet uitkomt zijn ze niet geemancipeerd
![]()
Ja, druk hem een biertje in de handen en bind hem vast als er voetbal op isquote:Op zondag 14 augustus 2005 22:27 schreef Ripley het volgende:
[..]
Kut!Mijn vriend wil geen Studio Sport kijken en drinkt geen bier. En ik kijk niet naar ONM en GTST.
Hoe moeten wij ons nu herdefinieren?![]()
Ik ga geen nee zeggen tegen een vent die mn jas vasthoudt, zodat ik hem kan aantrekken.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:11 schreef ASroma het volgende:
![]()
Het kostte me een paar seconden om weer op te staan nadat ik van m'n stoel viel door dit stukje tekst, maar ik zal nu op de rest reageren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:55 schreef i-spy24 het volgende:
Zo laat me ook eens een duitje in het zakje doen.
Vooraf:
Alle zwaar geemancipeerde tuthoela's niet meelezen(dat doen jullie dus wel) want ik ga nu gewoon frank en vrij mijn ongezouting mening geven over de gemiddelde zichzelf vreselijk geemancipeerde vindende Hollandse meid.
Allereerst:
Wij hebben gemiddeld genomen de mooiste vrouwen van het westelijk halfrond.
Zeg maar rustig,mooie vrij natuurlijk uitziende meisjes/vrouwen in zowel voorkomen als lichamelijkheid.
Tel daarbij dat ze ook nog lang zijn en je hebt op het eerste gezicht de bijna perfecte vrouw.
Bijna dus,want 1 nadeel heeft de gemiddelde nederlandse meid en dat is dat ze soms vreselijk kunnen zeiken,ja zeiken over haar 'rechten' en wat zij allemaal vindt dat meegeteld moet worden.
Ik heb het dan niet over het standaard " goh...wat gaan we doen en laten we dat eens even gezamelijk overleggen " maar meer het doordrijven van de eigen zin danwel het onder de aandacht brengen van diens eigen 'belangrijkheden' alsof daar zo weinig in de praktjjk mee rekening wordt gehouden.
Beetje het verhaaltje van de leerling die altijd nog even zijn stem wil laten horen omdat die bang is dat hij anders wordt vergeten.
Geen wonder dat er de laatste jaren toch veel auttochtone mannen veelal een vrouw hebben vanuit een andere cultuur simpelweg omdat de Hollandse meid bijna altijd teveel 'hooi op haar vork' wil hebben en de man dat oeverloze gezeik eigenlijk een beetje erg zat is.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld Oostblok meiden of meiden uit Zuid_Europese landen dat zie je daar meer een schikkelijkheid is ipv constante 'gediscussieer wat de gemiddelde 'Hollandse'meid toch heeft.
Nou worden meiden uit het Oostblok/Zuid-Europa vaak afgedaan als ordinair etc..maar eigenlijk zou de gemiddelde Hollandse meid is bij zichzelf te rade meten gaan waarom ze eigenlijk eerder niet autochtone jongens aantrekt.
Want zeg nou zelf: Is het niet leuker om iemand te hebben die niet elke keer overduidelijk laat blijken dat zij toch wel even gelijkwaardig aan jou is? en dus niet teveel afhankelijk van jou wil zijn..(zoals met uitgaan e.d.)
Inderdaad!quote:Juist dat krampachtige, geforceerde zeurfeminisme is een teken van gebrekkige emancipatie. Een vrouw die alles voor elkaar heeft, gaat geen BH's af staan fikken. En het lijkt me dat een vrouw die zich vrijwillig biju het huishouden houdt, meer emancipatie uitstraalt, dan een vrouw die een topbaan nastreeft omdat dat toch wel zo hoort tegenwoordig.
Exactquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:05 schreef djenneke het volgende:
Mensen schijnen nogal wat moeite te hebben met het woord emancipatie.
Daarom:
eman·ci·pa·tie (de ~ (v.), ~s)
1 streven naar gelijkgerechtigdheid, zelfstandigheid, eerlijker maatschappelijke verhoudingen
2 toekenning van gelijke rechten, gelijkstelling voor de wet
Dat kan dus onmogelijk doorslaan. Gelijkgerechtigdheid kan niet doorslaan. Dat kan niet.
Wat wel kan, zijn zeikende mensen, maar dat is dan toch weer een heel ander verhaal, en heeft weinig met emancipatie te maken. Eerder met persoonlijkheden van individuen.
[..]
Inderdaad!
Mooi. Laat mij dan lekker op mijn eigen manier geemancipeerd of juist niet zijn, dan doe ik dat ook bij jullie.quote:
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mooi. Laat mij dan lekker op mijn eigen manier geemancipeerd of juist niet zijn, dan doe ik dat ook bij jullie.
Is dat een mooie conclusie?
hear hearquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:05 schreef djenneke het volgende:
Mensen schijnen nogal wat moeite te hebben met het woord emancipatie.
Daarom:
eman·ci·pa·tie (de ~ (v.), ~s)
1 streven naar gelijkgerechtigdheid, zelfstandigheid, eerlijker maatschappelijke verhoudingen
2 toekenning van gelijke rechten, gelijkstelling voor de wet
Dat kan dus onmogelijk doorslaan. Gelijkgerechtigdheid kan niet doorslaan. Dat kan niet.
Wat wel kan, zijn zeikende mensen, maar dat is dan toch weer een heel ander verhaal, en heeft weinig met emancipatie te maken. Eerder met persoonlijkheden van individuen.
[..]
Inderdaad!
Dealquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mooi. Laat mij dan lekker op mijn eigen manier geemancipeerd of juist niet zijn, dan doe ik dat ook bij jullie.
Is dat een mooie conclusie?
hmmm, ik denk niet dat eenieder verschil enkel teruggrijpt op 'individuele kenmerken' ...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:05 schreef djenneke het volgende:
Misschien heb je het niet helemaal begrepen, maar het gaat helemaal niet om gelijkheid! Het gaat om gelijkgerechtigheid. En het is aan eenieder om ook werkelijk gebruik te maken van die rechten, of juist niet!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:03 schreef RM-rf het volgende:
verhaal
Juist!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:33 schreef milagro het volgende:
een vrouw die niet van alle mogelijkheden, al dan niet rechten gelijk aan de man, gebruikt maakt, is niet ongeemancipeerd, het gaat er slechts om of je de vrije keuze daarin hebt.
een maatschappij is pas geemancipeerd, imo, als het beide partijen, man én vrouw, alle mogelijkheden biedt om zich te ontplooien, carrierewijs, gezinswijs, of een combinatie ervan.
dus zolang kinderopvang geregeld is zoals het nu geregeld is, noem ik de maatschappij niet volop geemancipeerd, in andere landen is dat iig vele malen beter geregeld, althans zo heb ik mij laten vertellen.
maar een vrouw die niet werkt, per definitie dus afserveren als ongeėmancipeerd, slaat nergens op.
is net zo onzinnig als een vrouw die alleen maar werkt, en geen kinderen wilt, afserveren omdat ze niet beide doet/wilt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |