quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:38 schreef speknek het volgende:
Nederlandse vrouwen geemancipeerd, haha. Laagste participatiegraad van Europa, de helft wordt na de studie gelijk huisvrouw. In de liefde is het waar mogelijk nog erger. Moet je je als vrouw eens afvragen hoe vaak je iemand versierd hebt (en versierd bent), en of je het leuk zou vinden om later je vriend ten huwelijk te vragen.
Voelen ze zichzelf misschien dan wat overbodig?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:25 schreef milagro het volgende:
maar als je als vrouw zegt dat je een man niet voor praktische zaken nodig hebt, wordt dat door nog al wat heren als "oh gut, hoor, madam is geëmancipeerd, madam heeft geen vent nodig" opgevat
Inderdaad, de NL vrouwen behoren juist tot de MINST geemancipeerde van Europa.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:38 schreef speknek het volgende:
Nederlandse vrouwen geemancipeerd, haha. Laagste participatiegraad van Europa, de helft wordt na de studie gelijk huisvrouw. In de liefde is het waar mogelijk nog erger. Moet je je als vrouw eens afvragen hoe vaak je iemand versierd hebt (en versierd bent), en of je het leuk zou vinden om later je vriend ten huwelijk te vragen.
Je bedoeld, "uiteindelijk" doet zowat elke man dat in Nederland.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:29 schreef speknek het volgende:
40 uur werken, kinderen en een huis kan best hoor. Zowat elke man in Nederland doet het namelijk.
Ja. Maar dat komt omdat in de keuze tussen werken en huishouden liever gaan werken en vrouwen in die keuze liever het huishouden doen. En zie daar het rolpatroon waar uiteindelijk iedereen zich weer aan conformeert.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:36 schreef Lammie het volgende:
Je bedoeld, "uiteindelijk" doet zowat elke man dat in Nederland.![]()
Ik vraag me af of (de meeste) vrouwen dat liever doen, eerlijk gezegd. Ik denk dat vrouwen thuisblijven om voor de kinderen te zorgen (wat de maatschappij ook min of meer van ze verwacht, althans, op zijn minst voor een deel van de week), en het huishoudelijke taken als package deal er bij ´krijgen´.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja. Maar dat komt omdat in de keuze tussen werken en huishouden liever gaan werken en vrouwen in die keuze liever het huishouden doen. En zie daar het rolpatroon waar uiteindelijk iedereen zich weer aan conformeert.
Gelijke rechten, gelijke plichtenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:53 schreef Cochise het volgende:
Selectief ge-emancipeerd......haha dat is precies de goede omschrijving! Ze zijn modern wanneer het ze uitkomt, moet nog meemaken dat ik een vrouw een autowiel langs de snelweg zie verwisselen
Maar ze willen wel graag dat wij mannen mee doen aan vrouwen-dingen hoor. Kijk in het weekend maar naar al die mannen die "gezellig" mee gaan winkelen in de stad. Geloof me er is geen man die voor zijn lol 25 vrouwen kleding zaken insjokt.
Misschien ben ik dus eik heel geemancipeerd omdat ik het niet ben ofzo?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:44 schreef heiden6 het volgende:
De emancipatie van vrouwen is nog niet volledig, en zal dat ook nooit worden ('het zwakke geslacht'). Hierdoor hebben flink wat vrouwen een minderwaardigheidscomplex wat zich uit in overdreven feminisme, en het verafschuwen van alles wat mannelijk is.
Wat mij ook opvalt is de gigantische hypocrisie bij vrouwen die hieraan lijden. Een vriendin van mij heeft het ook behoorlijk, en zij staat er naar eigen zeggen op dat een man voor haar betaalt op een afspraakje.
Ze wil in het geheel geen huwelijk, ze wil geen huwelijk met jou, of wil ze ten huwelijk gevraagd worden?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 15:21 schreef speknek het volgende:
Ik zou het zelfs leuk vinden als m'n vriendin mij ten huwelijk vroeg, omdat het duidelijk laat zien dat ze iets wil en zich niet laat afschrikken door culturele dogma's. Maar ik heb al gehoord dat ik dat op m'n buik kan schrijven.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 15:34 schreef Alicey het volgende:
Ze wil in het geheel geen huwelijk, ze wil geen huwelijk met jou, of wil ze ten huwelijk gevraagd worden?
Dan zit het er niet in vrees ik... Zelf zou ik het (gek genoeg misschien) denk ik wel doen, iemand ten huwelijk vragen wanneer ik een huwelijk zou zien zitten (Om het zo maar even uit te drukken). Ik zou in ieder geval als ik het zou willen, en weet dat mijn partner er ook klaar voor is, niet wachten totdat hij of zij mij ten huwelijk vraagt. Dan liever zelf het iniatief nemen.quote:
Ik denk eerder toch meer richting hetero achteraf bezien.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 15:53 schreef speknek het volgende:
Jij was lesbisch toch? Dan is het niet zo vreemd dat je weinig last van klassieke rolpatronen gaat krijgen.
Maarja, als Mozes niet naar de berg komt.. Als het te lang duurt zou ik het toch zelf doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:05 schreef Cochise het volgende:
Het is nou eenmaal zo dat de man de vrouw ten huwelijk vraagt.......daar hoeft wat mij betreft niks aan ge-emacipeerd te worden. Gewoon zo houden, de meeste vrouwen gaan toch hints geven wanneer ze willen trouwen en sturen zo dus wanneer de man het vraagt.
Ik zou sowieso gek worden als alles zo materialistisch ingesteld zou zijn. De ene keer betaalt de een, dan weer eens de ander, en dat hoeft niet op de cent nauwkeurig lijkt mij.. Als er zo moeilijk gedaan wordt zou ik het ook snel voor gezien houden.quote:En over overdreven zelfstandige vrouwen. Ik heb dates gehad met zeer ge-emancipeerde zelfstandige vrouwen, die erop stonden hun eigen eten/bioscoop kaartjes enzo te betalen..........willen niks van je aannemen...........zo vreselijk irritant. Als ik wakker lag van dat geld zou ik niet aanbieden te betalen. En als ze dan hun deel willen betalen, betaal dan de volgende keer iets........en ga niet elke keer lopen zeiken om alle kosten te splitten.
Goed punt!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:05 schreef Cochise het volgende:
Het is nou eenmaal zo dat de man de vrouw ten huwelijk vraagt.
De truuk is te zorgen dat Mozes naar de berg komt tochquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maarja, als Mozes niet naar de berg komt.. Als het te lang duurt zou ik het toch zelf doen.
[..]
Daar zit natuurlijk ook wel weer wat in.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:24 schreef Cochise het volgende:
[..]
De truuk is te zorgen dat Mozes naar de berg komt toch
Precies!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:46 schreef HarigeKerel het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn lui en bazig en alleen geemancipeerd als het ze uitkomt.
Kan iemand me trouwens vertellen waarom zoveel vrouwen als ze aan kinderen beginnen hun haar kort(er) knippen???quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:56 schreef Klemvast het volgende:
Dat is ook de grap van extreem anti-mannelijke feministes van de oude stempel die allemaal hun haar kort knippen: ze zijn volgens mij ook nog écht verwonderd over de term "manwijven" die dan de kop opsteekt.![]()
(Ik geef hier een beetje extreme voorbeelden natuurlijk, maar goed.)
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:00 schreef Cochise het volgende:
[..]
Kan iemand me trouwens vertellen waarom zoveel vrouwen als ze aan kinderen beginnen hun haar kort(er) knippen???
Die doorgeslagen ge-emancipeerdheid komt trouwens ook doordat zoveel mannen totale watjes zijn. Als ik soms zie hoe vrienden van me rond gecommandeerd worden, het geld wat ze zelf verdienen alleen in overleg mogen uitgeven.........en dat alles nog met veel plezier doen ook.......allemaal compleet "pussywhipped"
Zelfde reden waarom mannen hun bierbuik cultiveren: gewoonte, onwil om te veel moeite te doen, enzovoort. De reden waarom zo veel huwelijken op een echtscheiding uitdraaien.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:00 schreef Cochise het volgende:
[..]
Kan iemand me trouwens vertellen waarom zoveel vrouwen als ze aan kinderen beginnen hun haar kort(er) knippen???
Jep, had het niet beter kunnen zeggen. Feminisme in NL heeft het ook nooit verder gebracht dan mannenhaatquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:46 schreef HarigeKerel het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn lui en bazig en alleen geemancipeerd als het ze uitkomt.
Nee, thuis zitten, het huishouden doen en 12 kinderen werpen, das het top punt van emancipatie.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:51 schreef milagro het volgende:
dus geemancipeerd zijn is buitenshuis werken?
ja trek het maar meteen in het belachelijke of extreme, maar er zijn vrouwen die met 2 kids gewoon zelf beslissen na een poosje én én gedaan te hebben, toch thuis te blijven, omdat het kán, omdat het mág (van zichzelf ongeacht welk oordeel de omgeving daarover velt , dat etiket van ongeemancipeerd zijn dan maar voor lief nemen, want boeien), omdat ze het willen, omdat ze zelf en ook de kids er beter bij varen (niet alle kids varen wel bij een werkende moeder immers, veel wel, maar niet allemaal dus).quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, thuis zitten, het huishouden doen en 12 kinderen werpen, das het top punt van emancipatie.
De katholieke kerk had het eigenlijk goed met de vrouwtjes voor.
![]()
Ok was ff zoekenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]The Pussification Of The Western Male, en daarmee van de maatschappij. Zie m'n ondertitel voor commentaar.
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |