Dat is volledig te wijten aan de onwilligheid van Feyenoord.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:23 schreef rubbereend het volgende:
de rest volgt, en ik wil even kwijt dat ik het schandalig vind als we nu gaan proberen Kalou via de rechter naar eindhoven te krijgen.
dat is wel hun recht, k zou t ook niet willen als een club zo een speler bij ons weghaaldquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is volledig te wijten aan de onwilligheid van Feyenoord.
De situatie is onhoudbaar en heeft gevolgen op alles binnen de club (Feyenoord). De sfeer in de kleedkamer zelfs, dus ook de prestaties. Een club moet dan verstandig zijn en de speler tegen haar voorwaarden laten gaan. Ookal betreft de kopende partij een directie concurrent.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is wel hun recht, k zou t ook niet willen als een club zo een speler bij ons weghaald
Ben ik met je oneens.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:23 schreef rubbereend het volgende:
de rest volgt, en ik wil even kwijt dat ik het schandalig vind als we nu gaan proberen Kalou via de rechter naar eindhoven te krijgen.
Heb je eindelijk eens gelijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:07 schreef twi het volgende:
Jahoor, Feyenoord is de grote boze boeman die enorm fout zitten omdat ze hun speler aan diens contract houden
Ik vind het zakelijk zeer verantwoord. Beter 8 miljoen via een afgedwongen afkoopsom dan een "Robben-achtig bedrag". Daarnaast moet het vanuit Kalou zelf komen, PSV kan slechts ondersteunen. Maar laten we maar verder gaan in het centrale topic, anders beginnen ze hier weer te piepenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het kinderachtig gedoe van PSV, hopelijk grijpt Kalou nu zelf in door te zeggen dat hij dit seizoen bij Feyenoord blijft. Feyenoord wil hem toch niet laten gaan op het moment. Een arbitrage zaak is niet de oplossing.
En nog ga je verliezen, tsk tsk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:09 schreef Djekko het volgende:
Ajax mist bekant een heel elftalStekelenburg, Trabelsi, Maxwell, Mitea, Lindenbergh, Rosenberg, Grygera, Sneijder en Rosales zijn er allemaal waarschijnlijk niet bij
Aansteller. Maar goed, leg uit. Concrete voorbelden graag.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:05 schreef methodmich het volgende:
Ach ja, zo doet PSV het wel vaker, onfris. Met name in Brazilië. Maar goed, het is big business.
Oja, vergeten dat wij zo slecht zijnquote:
Dat is inderdaad erg jammer ja.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:30 schreef Garlic_Sauce het volgende:
wel klote dat De Jong maar blijft sukkelen met blessures... hij was belangrijk in de eerste helft van het seizoen vorig jaar
Ja ik las dat ook vannochtend in de krant .. ik snap er ook niks van waarom dat nog steeds niet rond is. Beetje jammer had hem wel graag zien spelen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 08:26 schreef Djekko het volgende:
Ferreyra mag nog niet spelen, wegens het ontbreken van een werkvergunning..Is dat niet een beetje slordig? Hij staat toch al ruim een maand onder contract bij PSV..
Ook goedemorgenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:08 schreef appelsientje het volgende:
Beetje jammer had hem wel grappig zien spelen.
In Nederland gaat dat net wat sneller dan in landen als Argentinië...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 08:26 schreef Djekko het volgende:
Ferreyra mag nog niet spelen, wegens het ontbreken van een werkvergunning..Is dat niet een beetje slordig? Hij staat toch al ruim een maand onder contract bij PSV..
hahahaquote:
Alex smokkelt bij het starten steeds een meter of vier, vijf zodat hij net op tijd aan de overkant komt.quote:Timmy Simons, leider zonder branie
'Luc Nilis voelde zich echt thuis bij PSV, dat heb ik nu ook al'
Tot dusverre is Timmy Simons (28) de belangrijkste aankoop van PSV. De aanvoerder van de Rode Duivels krijgt een voorname plek in de as van het gerenoveerde elftal. Vanavond kan hij tegen Ajax zijn eerste prijsje pakken in Nederland, de Johan Cruijff Schaal.
Tsjonge, wat kan Timmy Simons lopen. Een heel uur aan één stuk, als het moet. Het is vermakelijk om hem, en een tegenpool als bijvoorbeeld de Braziliaanse houwdegen Alex, bezig te zien tijdens een shuttle run-test.
De PSV'ers lopen in drie series van acht van de ene naar de andere kant van het veld. Ze moeten binnen zijn vóór het fluitje van conditietrainer Luc van Agt. Die wordt in het voorbijgaan gruwelijk beledigd door de steeds meer uitgeputte spelers. Alex smokkelt bij het starten steeds een meter of vier, vijf zodat hij net op tijd aan de overkant komt.
Simons niet. Smokkelt niet, sjokt niet, scheldt niet, hij loopt. In gelijkmatige passen, rustig maar snel. Niemand in zijn groepje houdt hem bij. Voordeel van een Noorse trainer, Trond Sollied, bij zijn vorige club, Club Brugge?
,,Nee, nee'', corrigeert Simons naderhand. ,,Je denkt misschien, een Noorse trainer, dus veel loopwerk. Sollied liet ons bij Brugge alles met de bal doen. Weinig duurlopen. Maar wel intensief, hè. Kleine partij, vier tegen vier. Grote partij, zeven tegen zeven. Ik heb een goede conditie, maar ik was in de meeste wedstrijden middenvelder. Die lopen de meeste meters. Zij komen vanzelf aan een goede conditie.''
Hij was niet uitgekeken op de Belgische competitie, of op Club Brugge. Zíjn Club. ,,Al vanaf mijn kinderjaren. Vanwege sfeer en de mentaliteit die er hangt. Een werkmentaliteit. Anderlecht heeft meer grandeur, zeker; Club stelt daar iets onverzettelijks tegenover.''
Maar het avontuur in Nederland lonkte. Twee topclubs meldden zich voor de captain van het Belgisch elftal: Feyenoord en PSV. ,,Ik moest afwachten waar mijn toekomst zou liggen'', zegt Simons. ,,Bij de club die het met Brugge eens zou worden over de financiën. Twee jaar geleden kon ik naar Schalke 04, maar dat wilde de gevraagde transfersom niet betalen. Daarom besloot ik nu rustig aan te zien met welke club het wel zou lukken.''
Het werd PSV, de meest zuidelijke van de clubs uit de traditionele top-drie. Simons is een zoon van Rillaar, uit Belgisch Brabant; hij hoort nu bij de Nederlandse kant van die provincie. De assimilatie verloopt waarschijnlijk geruislozer dan bij een westerse club als Feyenoord was gebeurd.
,,Van een echte aanpassing is eigenlijk nooit sprake geweest. Het is gemoedelijk hier, familie-achtig. Daar had ik me ook op ingesteld. Ik kende natuurlijk de verhalen van de Belgen die hier hebben gespeeld, hoewel ik hen daarover zelf niets heb gevraagd. Een man als Luc Nilis was echt thúis bij PSV, ik voel me dat ook al.''
Nilis werd een leider in Eindhoven; van de 28-jarige wordt min of meer verwacht dat hij die rol met Phillip Cocu zal vervullen. Hij heeft internationale ervaring, is Nederlandstalig en handhaaft zich, in tegenstelling tot de andere nieuwelingen Väyrynen en Ferreyra, onmiddellijk op het niveau van de landskampioen. Het is de bevestiging van de ontwikkeling van de afgelopen seizoenen, waarin Belgische spelers de kwaliteit van Nederlandse clubs omhoog moeten stuwen.
,,Voor Nederlandse clubs'', zegt Simons, ,,is België financieel nog aantrekkelijk. De topspelers zijn er betaalbaar én willen nog naar de eredivisie komen. PSV is halve finalist in de Champions League en heeft Hiddink als trainer, dat is voor mij een promotie. Zonder dat ik verwacht dat PSV meteen weer zo'n succesjaar zal neerzetten. Maar het is wel zonde voor het Belgisch voetbal. In mijn land maken we de fout dat we te veel buitenlanders opstellen, omdat ze minder hoeven te verdienen dan in andere landen. Een club als Beveren speelt met 11 Afrikanen.
,,De eigen jeugd krijgt veel minder kans om door te groeien. Dat slaat door op het gehele Belgische voetbal. Zeker als de nationale ploeg na het EK in Portugal ook nog eens ontbreekt op het WK in Duitsland, hebben we een groot probleem. Er is nog een kleine kans op kwalificatie, maar we moeten dan wel vier wedstrijden winnen. In de eerste kwalificatieduels hebben we te veel punten laten liggen.''
Bij de Rode Duivels speelt Simons altijd in het centrum van de verdediging, hoewel hij bij Club Brugge juist als controleur op het middenveld stond. PSV-coach Hiddink plaatste hem de afgelopen weken ook in de achterste linie plaatsen, naast de Braziliaan Alex en achter de doorgeschoven Wilfred Bouma. Hiddink hoopt dat er een soepele wisselwerking komt tussen de drie, al liet assistent-trainer Fred Rutten gisteren doorschemeren dat Simons vanavond tegen Ajax toch op het middenveld opgesteld kan worden.
,,De meest gestelde vraag aan mij in de afgelopen weken was waar ik het liefst speel. Middenveld of achterhoede? Dat maakt mij niets uit, zeg ik dan altijd. Op het middenveld kun je je meer uitleven, maak je meer meters. Maar in internationale wedstrijden schoof ik bij Brugge ook door naar achteren. Het hoort wel bij mijn stijl van spelen. Droog, zo simpel mogelijk. Ik kan best drie man passeren, hoor. Maar mijn kracht in het veld is de betrouwbaarheid.''
Die indruk maakt Simons ook daarbuiten. In de Belgische media wordt hij vaak afgeschilderd als de doorsnee-man: zonder branie, brandende uitspraken of een met goud behangen spelersvrouw. Mevrouw Simons is lerares in Leuven. Meneer Simons voetballeider zonder veel woorden. ,,Ik ben nu eenmaal zó, rustig en bescheiden. Iemand uit Rillaar, Brabant. Ik ben niet van plan me anders te gedragen.''
En dus heeft PSV haar doel al bereikt en zou men tot de orde van de dag over moeten gaanquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:37 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De situatie is onhoudbaar en heeft gevolgen op alles binnen de club (Feyenoord). De sfeer in de kleedkamer zelfs, dus ook de prestaties.
Rotterdamse hardheid heh... nee geef mij maar de stuntelend ogende van Raaij, die met z'n slissende tongval altijd sympathiek overkomt, ook al moeten er keiharde zakelijke beslissingen genomen wordenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:33 schreef PyTh het volgende:
Westerhof begint een beetje de doorn in het oog te worden.
Ik hoop dat ie snel opstapt, want mede door uitspraken (grote mond) van hem wordt er veel vrevel gekweekt her en der.
En dat komt de club PSV niet ten goede lijkt me.....
Dan ken je PSV beter dan de club zelf knap..quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:37 schreef aldostuta het volgende:
[..]
En dus heeft PSV haar doel al bereikt en zou men tot de orde van de dag over moeten gaan
Leuk stukquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:16 schreef PirE het volgende:
Uit de krant van vandaag (AD):
[..]
Alex smokkelt bij het starten steeds een meter of vier, vijf zodat hij net op tijd aan de overkant komt.
dank je, ik voel dit soort zaken van nature heel goed aan....quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan ken je PSV beter dan de club zelf knap..
Het klopt wel, maar het is niet alleen PSV. De werkwijzen die Ajax en Feyenoord in Afrika er op na houden/hielden, zijn nou ook niet echt om trots op te zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:27 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Aansteller. Maar goed, leg uit. Concrete voorbeelden graag.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 15:06 schreef aldostuta het volgende:
[..]
dank je, ik voel dit soort zaken van nature heel goed aan....
Ik had van jou toch een post met iets meer niveau verwacht Methodmich..quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:05 schreef methodmich het volgende:
Ach ja, zo doet PSV het wel vaker, onfris. Met name in Brazilië. Maar goed, het is big business.
Ik weet niet of het nu al door de vernieuwde aanpak van de jeugd komt, maar ik vind het mooi dat Hiddink nu de jeugd een kans geeft. Afellay heeft al aangetoond het niveau aan te kunnen, en met name Beerens heeft in Zuid-Korea leuk gespeeldquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:48 schreef cultheld het volgende:
En wanneer het in de rust al 2-0 staat en Cocu vlak na rust de 3-0 maakt, dan krijgen Beerens en Aissati ook speeltijd.
De zaak rond Ronaldo en later Leandro zijn echt niet keurig volgens de regels gegaan. Maar ik vind dat niet erg, het is big business zoals ik zeg. Ik reageerde op de verontwaardiging dat PSV nu pas onfris bezig zou zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 15:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik had van jou toch een post met iets meer niveau verwacht Methodmich..
En business comes for pleasure inderdaad, dat geldt voor iedere club.
Wat is er bijv geheel onfris in Brazilie?
Als je de tendens qua contracten in Brazilie kende (waar ik toch wel van uit ga) weet je dat als je iets wilt hebben uit Brazilie je moet handelen volgens de Braziliaanse traditie, welke in Nederland als onfris wordt gezien.
Neeeeeee, alsjeblieft.....quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:05 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Cultheld, heb jij nog enig idee wie er op "het lijstje" zouden kunnen staan, voor wanneer Kalou niet komt?
Bron?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
De zaak rond Ronaldo en later Leandro zijn echt niet keurig volgens de regels gegaan. Maar ik vind dat niet erg, het is big business zoals ik zeg. Ik reageerde op de verontwaardiging dat PSV nu pas onfris bezig zou zijn.
quote:
Vertel eens dan, wat was er onfris aan die transfers?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
De zaak rond Ronaldo en later Leandro zijn echt niet keurig volgens de regels gegaan. Maar ik vind dat niet erg, het is big business zoals ik zeg. Ik reageerde op de verontwaardiging dat PSV nu pas onfris bezig zou zijn.
Oh, op die manier...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ajax ging ervan uit dat als er een akkoord is tussen de club, de speler en zijn zaakwraarnemer de zaak beklonken was, alleen vergaten zij nog een paar andere 'eigenaren' van Ronaldo, daarom kreeg PSV een tweede kans en hebben ze met iedereen onderhandeld.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:52 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Vertel eens dan, wat was er onfris aan die transfers?
Ronaldo is voor de neus van Ajax weggekaapt omdat PSV wél met zijn zaakwaarnemer sprak, terwijl Ajax dacht dat ze met zijn zaakwaarnemer had gesproken.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:02 schreef methodmich het volgende:
Precies. En wat dacht je van Romário, die gebruikt werd als pasmunt in het wegwerken van Braziliaanse staatsschulden aan Philips?
En Leandro, die clausules terugvond die zijn zaakwaarnemers niet kenden. Of het "mannetje" van Guus in de jacht op Robinho.
Dat van Romario in die context wist ik niet, wel dat er wat creatief accountancy was bedreven om de overgang mogelijk te maken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:02 schreef methodmich het volgende:
Precies. En wat dacht je van Romário, die gebruikt werd als pasmunt in het wegwerken van Braziliaanse staatsschulden aan Philips?
En Leandro, die clausules terugvond die zijn zaakwaarnemers niet kenden. Of het "mannetje" van Guus in de jacht op Robinho.
Rafael Sobis staat in ieder geval bovenaan, meer weet ik niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:05 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Ik weet niet of het nu al door de vernieuwde aanpak van de jeugd komt, maar ik vind het mooi dat Hiddink nu de jeugd een kans geeft. Afellay heeft al aangetoond het niveau aan te kunnen, en met name Beerens heeft in Zuid-Korea leuk gespeeld![]()
Cultheld, heb jij nog enig idee wie er op "het lijstje" zouden kunnen staan, voor wanneer Kalou niet komt?
Das toch geen aanvaller.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Rafael Sobis staat in ieder geval bovenaan, meer weet ik niet.
Rafael Sobis, niet Rafael.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:35 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Das toch geen aanvaller.
En nee, een opkomende back valt niet onder "aanvaller".
ah, ok.quote:
Centraal? Of kan hij ook op de positie van Park spelen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:55 schreef cultheld het volgende:
Die speelde nog mee met Brasil -20 als aanvallende middenvelder. Erg goede speler. 1 van de uitblinkers samen met Rafael en Gladstone.
Hij is vooral een '10' maar kan ook op de vleugels spelen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:02 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Centraal? Of kan hij ook op de positie van Park spelen?
Bij een vertrek van Ooijer ja.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:53 schreef zjroentje het volgende:
Die Rafael zou toch op zeker komen als Zabaleta niet naar PSV zou komen, cultheld?
Die pingeldoos die niet kon pingelen, bedoel je die?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:55 schreef cultheld het volgende:
Die speelde nog mee met Brasil -20 als aanvallende middenvelder. Erg goede speler. 1 van de uitblinkers samen met Rafael en Gladstone.
Dat verandert per week zjroen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:53 schreef zjroentje het volgende:
Die Rafael zou toch op zeker komen als Zabaleta niet naar PSV zou komen, cultheld?
Cultheld heeft wel degelijk gezegd dat Zabaleta of Rafael komt áls Ooijer zou vertrekken. Af en toe ga je zo ver door op je cultheld-kritiek dat het ronduit zielig is methodmichquote:
Inderdaad. Terecht verloren vandaag.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:30 schreef Garlic_Sauce het volgende:
lol, wat een gare wedstrijd zeg... een ongemotiveerd en slordig PSV tegen een gretig en slordig Ajax... dat maakte het verschil uiteindelijk ook (terecht) denk ik. Leek wel of ze die schaal niet eens wilden hebben :/
overklast wil ik niet zeggen, maar ze riepen het wel over zich af 2e helft jah.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:32 schreef twi het volgende:
Zo kan je 't zeggen. Je kan ook zeggen dat PSV gewoon overklast is in de 2e helft.
Op de wedstrijden die ik heb gezien van Brazilië onder 20quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:19 schreef cultheld het volgende:
Waar baseer je dat oordeel op?
Gelukkig hebben PSV'ers daar nooit last vanquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:59 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Op de wedstrijden die ik heb gezien van Brazilië onder 20
PSV in de tweede helft duidelijk minder, maar om nu te zeggen dat Ajax zo goed was... Ach ja, als ze daar 2 hakjes zien, denken ze meteen dat ze de CL winnen...
zoiets sluipt in de wedstrijd... 1-0 voor... en ze denken meteen dat ballen we wel effe uit ofzo, misschien was het ook onderschatting van de tegenstander omdat die zogenaamd zich al op de wedstrijd van woensdag richten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:00 schreef twi het volgende:
Dan ben ik blij dat het dat was. Wanneer je je al niet kunt motiveren tegen een wedstrijd tegen de grote concurrent, dan zie ik het seizoen als Ajacied met veel vertrouwen tegemoet.
Sommigen wel, anderen niet. Alle ajacieden hebben dat vervelende trekje arrogantie: 1x winnen en ze denken de beste te zijn. Vervelend alleen dat ze het deksel zo ontzettend vaak op de neus krijgen. Succes woensdag tegen Brondy en zondag uit tegen Den Haag...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:03 schreef twi het volgende:
[..]
Gelukkig hebben PSV'ers daar nooit last van
ADO ging toch niet door?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:09 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Sommigen wel, anderen niet. Alle ajacieden hebben dat vervelende trekje arrogantie: 1x winnen en ze denken de beste te zijn. Vervelend alleen dat ze het deksel zo ontzettend vaak op de neus krijgen. Succes woensdag tegen Brondy en zondag uit tegen Den Haag...
Kom maar op met een goede suggestie?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Deze tt mag nu wel veranderd worden...
Er moet iig nog heel wat gebeuren de komende week wil PSV goed de competitie in gaan.
"Elk nadeel heeft z'n voordeel"quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Kom maar op met een goede suggestie?
"Dan maar voor die andere schaal!"quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Kom maar op met een goede suggestie?
Dat was echt TRIEST!!! Mijn god...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:24 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Elk nadeel heeft z'n voordeel
Verwijst meteen naar JC en het SBS belspel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |