abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 20:58:34 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29370463
Vervolg van de eerdere discussie uit het speeltuinbankje die ik even zal kopieren hierheen.

Handige links:
http://www.watkostenluiers.nl/

http://www.degoedkoopsteluiers.nl/

[ Bericht 31% gewijzigd door Lois op 02-08-2005 21:36:58 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29370546
Ik heb de allergoedkoopste europrofitluiers gekocht bij de kruidvat en ze zijn luchtdoorlatend.
Resultaten en ervaring kom ik later deze week wel posten.
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:01:14 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29370566
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:33 schreef moussy het volgende:

Zijn er trouwens meer mensen met slchte ervaringen met huggie luiers?
Cas heeft smorgens vaak geen luier meer om, maar wel de "plakkers" en die hele band nog om zn buik zitten de rest hangt als een flap achter zn kont
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:36 schreef Spuuglokje het volgende:
Huggies koop ik nooit meer. Mijn kinderen wisten er altijd naast te piesen. Vreselijke pasvorm.
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik koop ook geen Huggies meer want die kristallen die de urine op nemen laten los en Morgaine zat steeds onder glimmende korrels.
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:45 schreef moussy het volgende:
ja dat viel mij ook wel op, en ze vallen klein! Ach ja, ze zijn bijna op, en ze waren maar 5 ero voor een pak
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:48 schreef Spuuglokje het volgende:
[ouwewijvenmodus]Goedkoop is vaak duurkoop![/ouwewijvenmodus]
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:50 schreef moussy het volgende:
Ja dat blijkt ik vertrouw de mega aanbiedingen van Deen gewoon niet meer we gaan wel weer terug op lidl luiers
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:58 schreef Leah het volgende:
De LIDL luiers voldoen hier ook niet meer , die van de aldi gelukkig nog wel.
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik had eerst pampers de hele dag door, nu gebruik ik de broekjes van de etos en kruidvat en alleen 's nachts de pamper luiers die blijven toch het best voor de nacht.
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:14 schreef bixister het volgende:
voor piet vind ik die van 't kruidvat nog altijd erg prettig. anna zit meestal in de (dure maar ozofijne) 'active-fit-pampers'.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29370671
http://www.watkostenluiers.nl/ ook een handige site erbij [...]
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:05:35 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29370727
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:15 schreef LadyS het volgende:
hier zitten de Huggies juist prima, vaak vind ik de luiers van de etos ofzo te breed. AMber heeft een smal kontje (niet van mij )
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:41 schreef texelonia het volgende:
Wij gebruikten altijd pampers maar die vonden we nu wel erg duur worden. Dus nu hebben we Etos. Die hadden we ook in een luiertaart als kraamcadeau gehad en toen waren we er erg tevreden over. Maar nu vind ik het maar ondingen. Ze zijn veel te groot ofzow, en Noah het lekt er regelmatig naast Dus nu weet ik niet wat we zullen gaan proberen als deze op zijn...
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:01 schreef Faja-Lobi het volgende:
De luierbroekjes van de etos zijn weer een stuk smaller dan de luiers. Misschien is dat een idee?
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Zijn die niet weer een stuk duurder dan?
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:57 schreef bixister het volgende:
tex, pampers vallen erg klein, dus een zelfde maat van een ander merk lijkt altijd erg groot. ik zou die van 't kruidvat eens proberen, die vind ik fijner dan die van de etos.

en faja-lobi, luierbroekjes zijn vrij duur inderdaad.
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:17 schreef coolbabe het volgende:
Ik gebruik hier C1000 en Kruidvat luiers. Gewoon door elkaar en heb daar nagnoeg nog nooit problemen mee gehad
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:05 schreef texelonia het volgende:
Kruidvat hebben we alleen niet in de buurt Etos ook niet trouwens... AH luiers vond ik qua prijs niet veel verschillen met pampers (nu met minder inhoud van pampers misschien wel). C1000 zouden we nog wel eens kunnen proberen dan
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 20:16 schreef Faja-Lobi het volgende:
Etos luierbroekjes kosten 7.69 (als ik me niet vergis) per 24 stuks en die van het kruidvat 7.49 per 24.
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 20:36 schreef danosa het volgende:
De kruitvatluiers vallen idd ook klein, Huggies trouwens nog kleiner. Toen Pampers ineens het aantal luiers per pak naar beneden gooien heb ik uit frustratie een pak AH luiers meegenomen. Daar zaten voor 9.49 nog wel 58 luiers in, maar inmiddels zijn deze pakken ook gereduceerd naar 44 maar de prijs mee naar 7.49. Dus ik blijf voorlopig maar bij AH. Ik wil toch nog eens Kruitvat proberen, hoe duur zijn die voor mt 5?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29371661
wij hebben tegenwoordig de goedkoopste van de plaatselijke supermarkt en das bumblies (mt 4 - 62 stuks. Normaal een tientje, in keer per kwartaal in de aanbieding voor 7 euro en dan slaan wij dus ook grootschalig in)
pi_29371749
Nog een site: http://www.degoedkoopsteluiers.nl

AS Schlecker luiers vielen ons ook tegen (hebben we een pakketje van geprobeerd de vorige keer dat de chat in het Speeltuinbankje hier over ging) dus wij gebruiken nu weer gewoon Kruidvat 4+.
Ook hier geen Huggies meer ivm de kristallen en afscheurende plakstrips.
  Jubileum moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:39:17 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29371902
Die kristallen vond ik ook heel opvallend bij de huggies, net als de slechte plakstrips. Nu hebben wij alleen maar broekjes van Huggies gebruikt maar toch.

Wij gebruiken nog steeds Pampers. Eva kwam laatst thuis na een dagje opa en oma met echt bavianenbilletjes. Wij vroegen ons echt af hoe dat kwam. Bleek dat oma C1000 huismerk luiers had gekocht ("ze waren zo goedkoop!") en die de hele dag bij Eva had uitgeprobeerd. Test geslaagd, luiers gezakt
Pampers dus maar weer helaas.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29372044
hier pampers-kruidvatluiers en uit nood c1000 luiers
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:50:24 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_29374582
Nou hier scheuren de plakkers dus niet af, maar de hele gekleurde strip gaat er af Cas staat dan met een luier die vanaf zn kont op de grond hangt en om zn middel zit een gekleurd bandje
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29375284
hihi cas

ik heb die europrofitluiers ook een keer gehad (voor piet) maar dat was hier geen succes. te plastic & te broeierig. maar dat deden die van de Lidl hier ook, en anderen hebben daar weer helemaal geen last van dus het verschilt echt enorm per kind.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 08:59:34 #12
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_29383437
dat herken ik wel moussy.
Het gebeurt hier ook regelmatig dat Kelvin in zijn blote billen loopt en de luier om zijn middel hangt.
Plus het feit dat als je er niet op tijd bij hij inderdaad onder de kristallen zit of erger nog, ermee gaat spelen.

Gelukkig zijn ze bijna op en dan gaan we over op de pampers. Vind ik toch het prettigste, ze houden het 's-nachts ook goed vol.
Kruidvat en C1000 en die goedkope Profitluiers van Kruidvat krijgt hij uitslag van.
Bij die Profitluiers voornl. omdat het toch meer een soort van plastic buitlaag heeft die toch heerlijk kan broeien.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 16:40:20 #13
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_29396255
Melvin krijgt ook alleen maar Pampers. Van andere luiers (diverse merken geprobeerd) krijgt hij rode billen. Hij krijgt de Baby Dry uitvoering. De andere (bv. Active Fit) vind ik te prijzig worden.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_29398535
Net bij de Makro gekocht: 162 pampers maat 3 baby dry voor 27,37 (incl. BTW). Dus 16,8 cent per stuk. Ik gebruik ze voor 's nachts, want met andere luiers wordt ze eerder wakker van een natte luier. Voor overdag zoek ik nog een ander merk, ik ga maar weer eens de etos luiers halen, die zijn vernieuwd geloof ik.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:35:07 #15
103793 kozakken
Living the life
pi_29399715
Aldi luiers rulen!!
c1000 hier dus ook niet meer. laatst in de aanbieding gekocht, kan niet wachten tot ze op zijn!
Pampers vind ik het beste, maar die zijn me beetje te duur.
Enne voor diegene die het gemist hebben : Aldi luiers
pi_29400462
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 17:49 schreef Ladybos het volgende:
ik ga maar weer eens de etos luiers halen, die zijn vernieuwd geloof ik.
En ik vond de oude dus juist beter... Of het moet aan de maat liggen. Wij hadden toen de kleinste maat en nooit problemen mee. Paste goed, geen rode billen, etc.
Nu hebben we maat 4 en die is dus iets te groot, lekt regelmatig. En hij heeft voor het eerst last van schrale billetjes Nou had ie dat toen we op vakantie waren bij mijn ouders ook, maar ik weet niet zeker welk merk luiers zij toen hebben gebruikt. Voorheen hadden zij ook pampers, maar ik heb mn zus ook horen klagen over de Etos-luiers, dus wie weet zijn ze ook overgestapt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29402637
De luiers van Europorfit heb ik nooit geprobeerd, ik vond de pakken er eigenlijk een beetje te 'sloeberig' uitzien

Dylan heeft overdag luiers aan van de Lidl of van de Etos, die laatste koop ik als ze in de aanbieding zijn. Ik vind de vernieuwing wel fijn, ze zijn minder stug. 's Nachts heeft Dylan een luierbroekje (Pampers of Huggies Convertibles, wat er in de aanbieding is) aan, die lekken minder snel bij Dylan. Die van de Lidl of Etos houden het zelden een hele nacht vol.

Lidl heeft sinds heel kort ook luierbroekjes! Ik heb een pak gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd. ik vind het wel hele handige dingen, vooral nu Dylan erg beweeglijk is en niet stil wil liggen als ik het klittenband van de luier op de strip probeer te krijgen Zo'n luierbroekje scheelt dan een hoop tijd en worstelingen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_29454014
Ja hier ook huggies. Ik vind ze wel lekker groot. Passen heel goed bij beiden. Maar inderdaad na de nacht hangt dat ding onderaan zijn enkels onderhand en de kristallen zitten aan zijn kontje
Ik ga voor de nacht maar eens pampers uitproberen.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 23:22:35 #19
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_29454256
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:35 schreef kozakken het volgende:
Aldi luiers rulen!!
c1000 hier dus ook niet meer. laatst in de aanbieding gekocht, kan niet wachten tot ze op zijn!
Pampers vind ik het beste, maar die zijn me beetje te duur.
Enne voor diegene die het gemist hebben : Aldi luiers
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
pi_29454404
Ik gebruik nog steeds katoen afgewisseld met luiers van de AH. En soms pampers, als we niet meer bij AH komen die week.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29454559
Wij gebruikten (Norah is zowel overdag als 's-nachts zinderlijk ) in het begin Pampers en die bevielen ons goed. Daarna zijn we die van de Kruidvat gaan gebruiken en die vonden we net zo goed, maar ze zijn een stuk goedkoper. Een enkele keer het merk Basic (Fel groene verpakking) gekocht bij de Unique of de lokale drogisterij en die zijn ook gewoon goed. Zelfde geldt voor de Etos luiers.

De Lidl luiers en Aldi luiers waren geen succes. Evenals de Huggies Norah deed er een plasje in en haar luier zat al vol. Als we die een nacht aandeden bij haar, dan was haar pyjama de volgende ochtend nat Wat we dus niet hadden met Pampers/ Kruidvat /Etos luiers. Zowiezo vind ik de Huggies al te duur en te klein.
♥ K, N, R en F ♥
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 08:25:40 #22
545 dop
:copyright: dop
pi_29460356
joep heeft kruidvat eigenmerk (nu maat 3), we hebben ook nog een restje pampers liggen, maar die hebben achter op de rug geen elastiek. toen hij nog iets kleiner was en zijn ontlasting dunner liep bij pampers daar vaak de luier door , met kruidvat is dat nooit een probleem gewees..
op een enkel proefluiertje na uit een babydoos zijn we verder nooit gekomen omdat we dus erg tevreden zijn over kruidvat.

even nog een ding over rode billetjes, wat bij ons in het begin rode billetjes opleverde waren babydoekjes van verschillende merken, pampers bleek daar bij voor hem het beste.
nu had ik laats voor een noodgevalletje een ander goedkoop en stinkend merk en dat bleek nu hij wat ouder is wel weer goed te gaan
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_29460853
Billendoekjes hebben hier als enige voor luieruitslag gezorgd. Bij ons juist de Pampers en Zwitsal doekjes, die kopen we dus niet meer! Noa heeft zowiezo de 'sensitive' uitvoering van billendoekjes nodig.

Luiers: ik gebruik Aldi / Kruidvat en soms C-1000 luiers. Allemaal zonder problemen. Waar ik wel problemen mee had waren de Huggies...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:43:28 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29460981
Voor Isa hebben we de eerste drie/vier maanden pampers gebruikt....

Sindsdien ben ik overgestapt op de Ecoluiers van Moltex, helaas in Nederland alleen verkrijgbaar op een of andere website (tegen ¤16 per pak ). Maar deze mama is niet gek... Ik ga eens per maand boodschappen doen en tanken in Herzogenrath, da's hier vlak over de grens. En dan sla ik een aantal pakken in voor ¤8,50.

Pasvorm is voor Isa perfect en wat ook heel belangrijk is, ze mogen in de groencontainer. Wij hebben hier namelijk een afvalsysteem waarbij je ruim ¤1 betaald voor een vuilniszak en als je er dan alleen al 1,5 per week aan luiers hebt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 20:46:56 #25
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29472669
wij hebben voor maxim de eerste 6 1/2 maand pampers gebruikt, regelmatig kwam de poep er aan de achterkant uit, soms wel 2 x per dag werd gek van die dingen.
we hebben nu huggies en die bevallen prima, ik zie geen kristallen, perfecte pasvorm, elastiek aan de achterkant. enige nadeel kan zijn dat die strips wel eens afscheuren, we huggies.

en bilendoekjes hebben we pampers sensitive, heerlijke doekjes.
in het begin had ik zwitsal (welke zwangere niet??) maar die zijn te nat, maken niet lekker schoon, en ontzettend irritant aan elkaar plakkend als je er 1tje wil pakken
pi_29472782
Ik vind juist de Pampers doekjes veel te nat Hier dus gewoon Zwitsal Sensitive.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29475073
ik heb de pamperbillendoekjes en soms watten en olie, maar juist die natte doekjes vind ik heerlijk zeker als de poep wat aan de billen plakt
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_29475170
ik was altijd helemaal HEMA-billendoekjes-fan en vond andere doekjes vaak ook te nat. nu bij Anna vind ik die nattere Pampers-doekjes (of Natusan) juist weer veel fijner. zij heeft ook een andere huid, reageert ook anders op sudocrem etc. kortom: de voorkeuren verschillen niet alleen per moeder, ook nog es per kind.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:08:39 #29
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_29538593
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 23:00 schreef bixister het volgende:
ik was altijd helemaal HEMA-billendoekjes-fan en vond andere doekjes vaak ook te nat. nu bij Anna vind ik die nattere Pampers-doekjes (of Natusan) juist weer veel fijner. zij heeft ook een andere huid, reageert ook anders op sudocrem etc. kortom: de voorkeuren verschillen niet alleen per moeder, ook nog es per kind.
Dat is ook mijn ervaring. Hoewel ik qua luiers niet zo heel veel heb uitgeprobeerd, alleen de goedkope luiers. Die zijn eigenlijk allemaal goed, behalve de DA-luiers. Gegarandeerd dat Judith rode billen krijgt als ze die om heeft en ze stinken ook veel harder. Ze heeft meestal Lidl- en soms Aldi-luiers.
Toen Daan bijna geboren was had ik op aanraden van mijn zus een pot Sudocrem gekocht. Dat hielp bij hem dus helemaal niet. Later overgaan op Vaseline (dankzij Rewimo) en toen waren zijn billen voor het eerst niet meer rood. Snapte dat positieve over Sudocrem dus totaal niet.
Totdat Judith geboren werd... Natuurlijk eerst Vaseline op de rode billetjes gesmeerd. Dat hielp echter totaal niet. Aangezien ik nog een pot Sudocrem in huis had, heb ik dat maar uitgeprobeerd: weg rode billetjes! Heb ik die pot tenminste niet voor niets aangeschaft .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_29544870
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:00 schreef melonovy het volgende:
Ik heb de allergoedkoopste europrofitluiers gekocht bij de kruidvat en ze zijn luchtdoorlatend.
Resultaten en ervaring kom ik later deze week wel posten.
Ik gebruik ze nu een paar dagen en ze bevallen gewoon oke, Yoram heeft nergens last van, hij is 1 ochtend met een natte romper wakker geworden, maar dat gebeurt ook wel eens met pampers.
Ze passen prima, geen rode billen oid.
De europrofitdoekjes vind ik ook erg fijn, goed betaalbaar, ze ruiken best lekker cremerig (beter dan de kruidvat eigen merk) en ze zijn niet soppig, want dat vind ik zo smerig.
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 10 augustus 2005 @ 20:33:29 #31
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_29545261
Verschilt echt per kind.
Bij de eerste echt bij Etos-luiers gezworen.
Bij de tweede het pak Etos-luiers bijna ongebruikt weggegooid, want het was één grote lekpartij, vooral net boven de luier, aan de zijkant.

Dit keer passen de Lidl-luiers het beste. En ik vind die natheid-indicator zo leuk

Ben nog steeds niet weg van Kruidvat: daar komt hij 's avonds mee thuis van het kdv, maar ik vind ze nogal snel stinken.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:31:29 #32
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_29819556
Ik dacht dat ik toch wel veel over luiers wist, maar dit? Een elektronische luier??
quote:
Luier veroorzaakt paniek
Op het postkantoor in het Duitse Heilbronn ontstond paniek toen een pakketje arriveerde waaruit een tikkend geluid kwam.

Het pakketje werd onmiddellijk in een lege ruimte gedeponeerd en de politie werd gebeld. Die was snel ter plaatse en belde de afzender van het geheimzinnige pakket.

De afzender bleek een vrouw die een elektronische luier had opgestuurd, die met piepjes op vochtigheid reageert. Dit exemplaar deed het kennelijk niet zo goed, want in plaats van piepjes maakte de luier een tikkend geluid.
bron: http://www.nos.nl/nos/opmerkelijk/
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  Jubileum moderator zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:01:00 #33
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29820346
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:31 schreef Icaä het volgende:
Ik dacht dat ik toch wel veel over luiers wist, maar dit? Een elektronische luier??
Dat is, denk ik, de zogenaamde plaswekker. Een luier die door middel van geluid aangeeft of er vocht inkomt. Die worden oa gebruikt voor kinderen die nog lang 's nachts nat zijn.
Er hoort volgens mij ook een apparaat bij, tenminste dat was vroeger zo bij mijn oppaskindje, die echt een gigantische sirene laat horen. Werkt geweldig, in het geval wat ik ken was het hele gezin wakker behalve het kindje met de plaswekkerluier aan. Die had dat nl. nodig omdat ze zo vast sliep.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:32:01 #34
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_29821230
Oooow! Zooo!

* Icaä ziet zo'n plaswekker nog wel eens arriveren in ons gezin....

(Ook zo'n vastslapertje hier)
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:52:02 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31341820
Schopje .. hoe zijn de ervaringen met luiers op dit moment.. meeste zijn wel "verbeterd" e.d.
Kan ik mooi wat uit leren en wellicht andere zwangeren met mij
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2005 @ 22:43:05 #36
7074 moussy
kuttekop
pi_31345221
Hier nog steeds lidl luiers

Tijdens de vakantie had ik die dingen van bumblies, maar die zijn zo alle jezus breed in het kruis dat Cas met zn benen wijd moest lopen

Nu per ongeluk een pak europrofit in gebruik, maar daar krijgt Cas wat vlekjes van. Voor de rest zijn het net de oude lidl luiers.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_31345878
Die europrofitdingen vond ik echt niet prettig, ik had laatst een pak gekocht, Yoram kreeg er uitslag van en ze lekte vooral 's nachts vrij vaak door. Ik ben weer terug bij de kruidvatluiers en koop alleen Pampers als die in de aanbieding zijn.
Ik heb voor Yoram nu maat 4 en die past Chiara ook, ze draagt alleen 's nachts nog een luier voor een klein plasje
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_31353372
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 09:43 schreef Sjeen het volgende:


Sindsdien ben ik overgestapt op de Ecoluiers van Moltex, helaas in Nederland alleen verkrijgbaar op een of andere website (tegen ¤16 per pak ).
Hier liggen ze gewoon in de biologische winkel. Helaas is de onze net van merk veranderd en de nieuwe werken bij ons niet (we gebruiken ze alleen 's nachts en dan is drie keer per week z'n bed nat, ja doei). Dus zijn we voor 's nachts overgestapt op Aldi luiers en die doen het hier prima.
Overdag loopt ie in katoen en dat bevalt prima. 's Nachts niet dus, dan haal je zo'n ammoniakbom uit bed 's ochtends
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:07:07 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31353649
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:52 schreef anneja het volgende:

[..]

Hier liggen ze gewoon in de biologische winkel. Helaas is de onze net van merk veranderd en de nieuwe werken bij ons niet (we gebruiken ze alleen 's nachts en dan is drie keer per week z'n bed nat, ja doei). Dus zijn we voor 's nachts overgestapt op Aldi luiers en die doen het hier prima.
Overdag loopt ie in katoen en dat bevalt prima. 's Nachts niet dus, dan haal je zo'n ammoniakbom uit bed 's ochtends
Ik heb de afgelopen maand niet de mogelijkheid gehad om in Duitsland luiers te gaan halen, dus maar eens wat anders geprobeerd. Na een boel nachtelijke lekpartijen met Etos, Huggies en Pampers, gaat deze mama vandaag een megavoorraad ecoluiers halen. Ik wil mijn nachtrust terug
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31354526
Zijn er hier ook mensen die Albert Heijn luiers gebruiken? We gebruiken ze al vanaf het begin en in 8 maanden tijd is Dylan nog nooit doorgelekt en hebben ze ook z'n enorme poepaanvallen kunnen tegenhouden. Ik vind die dingen echt geweldig! Ze zitten ook echt supergoed bij 'm..

misshien ook een tip om eens te proberen?
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:55:04 #41
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_31354635
AH-luiers vond ik zo breed, ik had niet het idee dat ze echt lekker zaten bij Amber.
Momenteel heb ik een megavoorraad Etos-luiers (zijn een stuk verbeterd --> smaller geworden) en een voorraad Huggies. Beiden bevallen prima
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_31354979
Ik heb ook een erg brede kerel
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:17:21 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31355189
hmmm die bumblies zijn dus niet wat in principe hebben we een makro in de buurt en duitsland , alleen als we het snel nodig hebben dan kome we dus uit oo kruidvat en/of bumblies ik wacht nog even af op meer reacties .. degene tot nu toe thanx
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:41:00 #44
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_31355656
kruidvat verkoopt ook pampers hoor (voor als je ze snel nodig hebt, bedoel ik )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:46:10 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31355764
op het kdv waar ik stage gelopen heb hadden we pampers ben ik absoluut niet tevreden over evenals libero niet.. kruidvat en bumblies ken ik niet huggies zijn wel goed vind ik zelf maar als bijv, de kruidvat luiers net zo goed zijn als.. dan ga ik natuurlijk voor het goedkoopste he
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_31355883
Ik wil in eerste instantie ook de kruidvat proberen. Gebruikte mijn schoonzusje ook altijd en er zijn veel positieve verhalen over. Waarom duur doen als goedkoper ook goed is.
pi_31355972
Ik gebruik Pampers New Baby en Baby Dry, door elkaar. Zijn allebei goed. Ik heb ook weleens een pak kruidvat, Huggies, DA en AH luiers gehad, maar ik vind Pampers toch het fijnste. Ik vond vooral kruidvat luiers zo 'plastic' achtig.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_31356031
Ik weet dat mijn schoonzusje voor de nachten op een gegeven moment wel, ik meen, pampers gebruikte. Ach ik kijk wel, mijn man heeft toch zoiets van je kunt het mooi uitproberen. De een keer dat en andere keer dat.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:29:57 #49
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31356657
Hier al 1,5 jaar pampers. Af en toe eens een uitstapje naar een ander merk, maar of die zitten 'raar' of Saskia krijgt er rode, vlekkerige billen in. (kruidvat veroorzaakte luieruitslag, huggies bleven aan de billen vastplakken en moest ik er echt aftrekken (wat zeer deed), c1000 gaat wel maar zijn breed en een grote prop, 'weetnietmeerwelk merk' kwamen de absorbtiekristallen door de luier naar buiten en lagen dus los in de luier, 'nogandermerk' kon saskia d'r nachtelijke plasgedrag niet aan en die 'ontplofte')
Nu ze ouder is vind ik de active Fit variant echt geweldig, sluit goed af door de elastische sluitstrips. Maar ook gewoon Baby-dry doet 't overdag goed.
's Nachts hebben we heel af en toe nog wel eens een doorlekprobleem, maar dat komt meer omdat Saskia raar slaapt. (op d'r buik met d'r kont omhoog) en de plas loopt dan gewoon langs d'r buik. De achterkant van de luier is dan meestal nog droog, de voorkant is helemaal vol en dan loopt 't naar d'r rompertje enzo.

En pampers in de aanbieding kopen! (bij de makro zijn ze trouwens helemaal niet zo voordelig als dat ze doen voorkomen; bij Bas v/d Heiden/Dirk v/d Broek betaal(de) ik per luier 1 cent meer dan Makro... maar voor de makro moet ik benzinekosten maken. Tegenwoordig ga ik voor de 3 pakken voor 26,50 aanbiedingen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31358965
bij de etos zijn nu 3 pakken voor 26,50!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:25:46 #51
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31359359
Jep en de zegeltjes van Etos.

Volgens mij kun je niks leren van verhalen van anderen over luiers. Alles wat bij het ene kind perfect schijnt te zijn klopt nooit bij je eigen kind Er klopt ook niks van, ze plassen soms es naar voor, dan naar achter, dan naar rechts dan maar weer es in het rond. Ik zou dus niks inslaan Evenstar. Zo zonde als het niet lijkt te kloppen, misschien kom je wel uit op de luiers waar je op je stage ontevreden over was.
pi_31376250
hier heb ik momenteel kruidvatluiers en luiers van de aldi en bevallen beide prima

bumblies begin ik niet meer aan want dan heb ik binnen de kortste keren met luieruitslag bezwaaide billen Thijs.

Maar zoals luchtbel al opperde ieder kind reageerd anders op luiers, iedere ouder heeft weer andere ervaringen.
Gewoon uitproberen evenstar
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_31470806
Zwangeren, wie de blije doos van de Prenatal/Wij jonge ouders krijgt /ophaalt daar zit een pak Pampers Newbaby in. Lekker makkelijk, scheelt weer in huis halen.
pi_34397999
voor evenstar
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 23 januari 2006 @ 23:38:34 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34398388
thanx


vraagje voor de kruidvatluiers gebruikers.. is het normaal dat veel luiers gewoon niet goed plakken
gebruik nu weer pampers.. alleen lijken die newborn luiers nog te groot of ik doe iets vreselijk verkeerd
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_34398540
Zoveel kan je niet verkeerd doen aan een luier plakken lijkt me...


Ik heb ooit een keer een pak kruidvat luiers gekocht en ik vond ze niet prettig, te plastic-achtig. Of ze wel of niet goed plakten kan ik me niet meer voor me halen.

Welke maat newborn heb je dan nu?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 23 januari 2006 @ 23:49:18 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34398803
uh zit daar verschil in dan ?

die van 2- 5 kg en ze is 4200 gr.. moet de plakkertjes echt tegen mekaar aan plakken.. en dan zit ik nog met gemak 2 vingers erachter.. en zakt die wat van der kontje af
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_34399521
kruidvat luiers vallen in 't algemeen iets groter dan pampers. in het begin lijkt/is alles te groot, maar voor je 't weet vind je maat 4 (maxi!) alweer aan de krappe kant. bij pampers heb je wel verschil geloof ik, de echte newborns (nr 1, 2-5 kg) en de 'new baby' (nr2, 3-6 kg).
ik vind die van 't kruidvat nog steeds erg fijn. al heb ik de eerste maanden voor anna ook pampers gebruikt.
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 00:24:41 #59
7074 moussy
kuttekop
pi_34399908
pampers vallen in het algemeen gewoon klein uit volgens mij
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 06:33:34 #60
545 dop
:copyright: dop
pi_34403327
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:49 schreef _evenstar_ het volgende:
uh zit daar verschil in dan ?

die van 2- 5 kg en ze is 4200 gr.. moet de plakkertjes echt tegen mekaar aan plakken.. en dan zit ik nog met gemak 2 vingers erachter.. en zakt die wat van der kontje af
schuin weg plakken een iets hoger de ander iets lager laten uitkomen op de luier zelf dan blijft het bij mij altijd zitten.
als je de plakstrip op de andere stript plakt werkt het inderdaad niet goed

en zoals moussy zegt pampers vallen kleiner, voor de hele kleintjes is dat in het begin soms makkelijker
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 06:56:34 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34403384
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:42 schreef Igraine het volgende:
Zoveel kan je niet verkeerd doen aan een luier plakken lijkt me...
moet je de anti-lekrandjes eens net niet helemaal goed hebben zitten
heb je meteen een mini-tsunami

geen enkele luier is perfect voor elk kind.
luca is in zijn baby-tijd officiele luiertester geweest. hij heeft vanaf zijn geboorte zeker 2 jaar aan peuterdiaree geleden en er is geen enkel merk met welke innovatie ook, tegen bestand geweest.
pi_34416282
Ik heb Pampers New born gehad, toen Pampers New Baby 2, Babydry 2 en Kruidvat 2.
De babydry was helemaal niet zo dry als dattie moest zijn en van de Kruidvatluiers kreeg Amber mega uitslag. Heb nu New Baby 3. Die zijn nog wel aan de grote kant maar 2 is toch wel te klein geworden.

Heb nu nog 3/4 pak Kruidvat 2 en een half pak New Baby 2 staan.... liefhebbers?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_34417356
Hier ben ik juist heel tevreden over de baby dry, Myrthe zit nu in maat 4 en dat duurt voorlopig ook nog wel even denk ik.

Ik heb trouwens nog een hele set katoenen luiers te koop (van die voorgevormde en strikluiers) voor 0-1 jaar. Iemand interesse ?
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 18:27:14 #64
7074 moussy
kuttekop
pi_34420674
Ik zweer nog steeds bij de lidl luiers. Alleen omdat onze piemelaar ze 's nachts open frut krijgt hij nu 's nachts luierbroekjes van de lidl aan. Die vallen trouwens best wel ruim, of Cas heeft geen kont, dat kan ook nog
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34422286
Wij hebben hier geen problemen met de kruidvat luiers, gebruiken ook die van 2-5 kg en ze passen goed. Het probleem hier ligt meestal aan mij omdat ik niet goed oplet of de luier wel goed dicht zit en dan krijg je lekkages.
pi_37913359
Hi allemaal

Ik heb net voor mijn kleine katoenen luiers gehaald van Bambinomio. http://www.bambinomio.com
Ik ben hier een paar weken mee bezig geweest om te overwegen wat ik nu het liefs zou willen gebruiken en voor mij is het in ieder geval wel duidelijk geworden.
Niet alleen is het stukken beter voor het milieu ook je kleintje is sneller uit de luierperiode, wat natuurlijk altijd weer voordelen heeft.

Hoe denken jullie daar over? Wat gaan jullie gebruiken?
mama van Myrddin
pi_37913507
Wij gaan katoenen kakaloe luiers gebruiken, al dan niet aangevul met zelfgemaakte prefolds (soort van tussenstap tussen helemaal zelf vouwen en voorgevormde katoen) en zelfgevouwen luiers.
Ik heb het geluk dat ik de complete kakaloe-uitzet van mijn moeder kan lenen, inclusief een aantal wolwikkels
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:13:56 #68
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_37913527
De goedkoopste
Nee, ze moeten kwalitatief wel een beetje goed zijn, maar voor de rest maakt het me weinig uit...
Laat het dan ook allemaal lekker aan moeder de vrouw over
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_37913595
hi Owlet

van Kakaloe heb ik nog niet gehoord, maar ze lijken volgens mij heel veel op die van bambinomio?
mama van Myrddin
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:15:59 #70
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_37913601
hier zal het waarschijnlijk geen pampers worden, maar wellicht huismerk van een drogisterij ofzo...
Even afwachten of dit geen irritaties geeft enzo
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_37913613
Hi Jo0lz,

uit mijn berekening blijkt dat katoen het goedkoopst is
mama van Myrddin
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:19:42 #72
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37913706
Wij gebruiken altijd de luiers van de Lidl. We hebben ook wel eens huismerkluiers van het Kruidvat, Albert Heijn en de C1000 gebruikt en wat pampers uit een proefpakketje. De luiers van de Lidl springen er wat mij betreft qua prijs en kwaliteit uit.

maar was hier niet ooit al een topic over?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_37913749
Ik heb nu gewoon het newborn maatje van het huismerk van de super meegenomen. Mochten die onhandig zijn of niet goed passen dan zoeken we dan wel verder.
pi_37913762
niet kunnen vinden max, gaat mij voornamelijk of je katoen gaat gebruiken of papier
mama van Myrddin
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:34:01 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37914183
Dit is het luier topic waar M@x het over had idd. En het gaat ook over katoen en papier. Alles over (katoenen) luiers...

Ik ga wel even vragen of deze 2 topics gemerged kunnen worden.

Ze zijn nu dus gemerged.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 17-05-2006 14:37:31 ]
***
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:01:40 #76
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_37915164
Wij hebben altijd pampers de laatste tijd. Maar ik koop ze eigenlijk ook alleen als ze in de aanbieding zijn. Dan zijn volgens mij niet eens zoveel duurder dan huismerken.
Ik vind het wel hele fijne luiers.

Mijn schoonmoeder had een keer Dotties gekocht ofzo, kost geen fluit, maar ze kraken als een boterhamzakje, zo plastic zijn ze. Ik kan Amber dan netzo goed een inlegluier met een plastic zak om haar kont binden.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:34:42 #77
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37916172
katoenen luiers ook weleens over nagedacht, toch maar niet gedaan.
wij hebben huggies luiers
pi_37916917
Wij gebruiken hier Kruidvatluiers..

Zijn er hier trouwens ook mensen die mee doen aan luierrecycling? Wij namelijk wel (weer).

Gemeente Ooststellingwerf (waar we eerst woonden) was één van de eerste gemeenten die hier aan meedeed. Aangezien wij eerst alle luiers in de grijze container/kliko (moesten) gooiden, welke weer 9 euro per leging voor betaald werd . Waar we nu wonen zijn ze er pas mee begonnen.

Door Knowaste/de gemeente worden er grote containers en rolletjes luier/pedaalemmer-zakjes met Knowaste-logo bij kinderdagverblijven en peuterspeelzalen e.d. geplaatst. Daar kun je dan gratis rolletjes met zakjes afhalen en volle zakken met luiers weer in de container gooien.
quote:
Knowaste
Knowaste heeft zich toegelegd op de ontwikkeling van innovatieve recycleprocessen van afval. Voor de recycling van wegwerpluiers en incontinentiematerialen is een technologie uitgevonden die ervoor zorgt dat er geen restafval overblijft. Papierpulp en plastic worden teruggewonnen voor hergebruik, het slib wordt gecomposteerd en het water wordt biologisch gezuiverd. De luiers worden door veel zorginstellingen, kinderdagverblijven en gemeenten apart ingezameld en door Knowaste verwerkt. Op die locaties staan ook bakken waarin ouders zelf hun luierafval kunnen gooien. Een zelfde routing dus als voor bijvoorbeeld glas of oud papier.

Luierverwerking
Het gebruik van wegwerpluiers is de laatste twintig jaar steeds toegenomen en niets wijst erop dat deze trend gaat veranderen.. Het is immers praktisch en ze worden steeds goedkoper. In sommige landen gebruiken meer dan 90% van de ouders wegwerpluiers in plaats van wasbare katoenen luiers. Maar waar komen al die wegwerpluiers terecht? In principe bestaan er vier mogelijkheden om de zogenoemde ‘absorberende hygiënische producten’ te verwerken: stortplaats, verbranding, composteren en recycling. Dit is afgeleid van de ‘Ladder van Lansink’ waarin van het storten van afval naar boven geklommen wordt naar het voorkomen van afval.
* Knowaste *

Ik geloof dat er vorige week ook iets over op tv was op RTL4 kan het alleen niet terug vinden. Ging over verspilling in een Engels huishouden en daar werd het hoe en waarom van/bij Knowaste ook uitgelegd.
W ~ H ~ T
pi_37922892
Hier doen ze er ook aan. Er is een kdv waar je je luiers, in een gewone pedaalemmerzak, in een speciale container kan gooien. Ik doe het niet, omdat het dan net als met het oud papier en het glas eeuwen blijft liggen Puur gemakzucht van mijn kant dus. En onze kliko's worden toch wel geleegd, voor een vast bedrag per jaar. Als je extra zakken hebt, kan je ze altijd wel in een andere kliko kwijt, maar dat gebeurt bij ons zelden.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:56:27 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_37922948
huggies roul
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:00:59 #81
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37923124
Wij hebben thuis de luiers van de Lidl en op het KDV gebruiken ze volgens mij Bumblies. Echt vreselijke dingen die van die plastic-achtige korrels op Kai's kont achterlaten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:03:22 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_37923190
bumblies zijn vreselijk idd!
Ik zou die van Lidl eens moeten proberen misschien.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:09:38 #83
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37923364
[reclame-mode]Ik vind ze echt heel fijn. Ze sluiten goed aan, Kai heeft geen last van luieruitslag en we hebben tot nu geen ernstige lekkages gehad. Iedere kont is anders, maar ze zijn wel het proberen waard. De prijs is leuk en ze hebben zelfs zo'n strip die verkleurt als de luier nat is.[/reclame-mode]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:38:51 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_37924214
wat kosten ze?
stormy waters...
sailin'
pi_37924536
7,99 geloof ik In ieder geval niet meer dan dat, voor 40 luiers (nummer 5 dan) Ik vind ze ook helemaal Voor 's nachts heeft Dylan de luierbroekjes van de Lidl
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 18:50:09 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_37924556
en in de aanbieding zijn de lidl luiers maar 5 euro per pak
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_37924618
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 18:50 schreef moussy het volgende:
en in de aanbieding zijn de lidl luiers maar 5 euro per pak
Ja, maar dan mag je per keer max twee pakken meenemen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 18:53:30 #88
7074 moussy
kuttekop
pi_37924683
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 18:51 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ja, maar dan mag je per keer max twee pakken meenemen
3, ik niet En Peet brengt er gewoon 3 naar de auto en gaat er weer 3 halen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:54:24 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_37924708
ik ga het proberen!
stormy waters...
sailin'
pi_37925647
Ik gebruik nog steeds Pampers Baby-dry, soms Active-Fit. Bevallen nog steeds heel goed.
Manlief had laatst een pak C1000 huismerk luiers gehaald, die doen het op zich ook wel (lekken niet) maar ik vind ze toch stugger dan de pampers.

Op het KDV gebruiken ze ook Pampers, dus dat is wel prettig. Nooit luieruitslag of wat gehad.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:58:51 #91
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37927087
Ik heb trouwens een tijdje geleden volgens mij gelezen (volgens mij in een consumentengids) dat het voor het millieu helemaal niet zo veel verschil maakt of je katoenen of papieren luiers gebruikt. Voorspoelen, wassen, wasmiddel, electriciteit, waarschijnlijk nog de droger.. En met katoen verschoon je je kind meestal vaker dan met papier. Per saldo was 't verschil lang niet zo groot als de meeste mensen denken.
En of je kind sneller uit de luiers is met katoen vraag ik me ook af.. Dat is zo verschillend per kind.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37927601
Het voordeel van katoen is ook dat je ze weer kunt verkopen. Daardoor was het voor mij zeer zeker goedkoper als papier. Als je het voor meedere kinderen gebruikt ben je ook weer goedkoper uit.

Bo was al snel zindelijk (2.5 jaar) papieren luiers.
Jans was met 2 jaar zindelijk en ook gelijk snachts. Die eheft katoen gedragen. Ik kan niet zeggen of dat ook zo was als ze papier had gebruikt.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37929325
Hoe zit dat dan met die katoenen luiers? Gebruiken jullie daar dan nog een soort "inlegverbanden" in? Ik weet echt niet hoe dat tegenwoordig zit, ken wat betreft katoenen luiers alleen de verhalen van mijn moeder van bijna 40 jaar geleden.

Zij hing kotsend boven de emmer met luiers om ze te weken en te wassen zeg maar

Omdat jessie het ook heeft over doorverkopen, stel ik daar dan een heel onhygiënisch plaatje bij voor. Maar misschien is dit een hele domme vraag hoor.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_37929686
Ik had luiers die eruit zagen als de papieren/plastic luiers zoals pampers enzo. Dus gewoon met klitteband, of met drukertjes. Ik had heel veel alles in 1 luiers, waar dus geen broekje ofzo meer overheen hoefde. Erin deed ik een papieren inlegger zodat de poep gewoon door de wc weggegooid kon worden. De luiers deed ik in een luieremmer met water en werden zodra deze vol was in de wasmachine gewassen.
Na de poepluier deed ik er geen papieren inlegger meer in en dan zat er alleen een fleece inlegger in bijvoorbeeld (die zorgt ervoor dat de plas gelijk naar de odnerste laag verdwijnt en je kind dus echt geen natte billetjes krijgt.
En ik had hele gave printjes van de luiers, echt super leuk.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37929723
Oh ok, dus echt niet meer te vergelijken met vroeger haast.
Wist ik echt niet.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_37929793
Nee ik dus ook niet. En op een CB zullen ze je zoiets nou weer niet vertellen jammer genoeg.
Ik dacht ook nog aan de veiligheidsspelden enzo
Mijn omgeving verklaarde me dan ook voor gek dat ik ermee begon. Tot ze de leuke en praktische luiers zagen.
Ik vind het erg jammer dat ik er bij Bo nog niks van wist.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37932579
Ik heb bij Myrthe katoen geprobeerd maar ze kreeg er uitslag van en ik vond het veel te veel werk. Heb ze tweedehands gekocht voor 50 euro en derdehands doorverkocht voor 10 euro.
pi_37932646
TVP
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
pi_37933937
hier kruidvat luiers
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_37934616
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:01 schreef jessie het volgende:
(die zorgt ervoor dat de plas gelijk naar de odnerste laag verdwijnt en je kind dus echt geen natte billetjes krijgt.
Maar als ze niet meer voelen dat ze nat zijn met die nieuwe katoenen luiers, worden ze toch ook niet eerder zindelijk? Want dat was toch de hele clou juist?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_37934875
Inderdaad, het aanvoelen word bij de "moderne" katoenen luiers ook niet gevoeld. (behalve bij de papiere inleg, dan wel)
Bij mij was de clou dan ook vooral de kosten.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37940989
Hier zijn het ook vooral de kosten die de doorslag hebben gegeven. En het feit dat ik ooit een chemicus heb horen roepen dat hij NOOIT zijn dochter bloot zou willen stellen aan de chemicalien in een plastic/papieren luier.
pi_37942196
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 18:49 schreef beefcake het volgende:
7,99 geloof ik In ieder geval niet meer dan dat, voor 40 luiers (nummer 5 dan)
44 zag ik net
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 18 mei 2006 @ 09:54:41 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_37942277
ik ga vanmiddag eens langs de Lidl, daar ben ik dan toch in de buurt. Ik kom daar nooit, maar dit is het waard om te proberen. scheelt echt veel geld.
stormy waters...
sailin'
pi_37949432
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:58 schreef E.T. het volgende:
Ik heb trouwens een tijdje geleden volgens mij gelezen (volgens mij in een consumentengids) dat het voor het millieu helemaal niet zo veel verschil maakt of je katoenen of papieren luiers gebruikt. Voorspoelen, wassen, wasmiddel, electriciteit, waarschijnlijk nog de droger.. En met katoen verschoon je je kind meestal vaker dan met papier. Per saldo was 't verschil lang niet zo groot als de meeste mensen denken.
Als je zoals in dat onderzoek van de consumentenbond:
* je luiers altijd op 90 graden wast
* ze altijd in de droger doet
* ze niet hergebruikt voor volgende kinderen

Dan ben je inderdaad niet heel veel goedkoper en milieuvriendelijker uit.

Maar. Onze jongste was het vijfde kind in dezelfde luiers (in sommige zelfs het zevende), we wasten ze meestal op 40 en soms op 60, spoelen ging met badwater, en ze droogden gewoon aan de lijn. Dan ben je dus echt wel goedkoper uit dan met Aldi-luiers (gebruikten we overigens voor de nacht en op reis wel eens), en ook milieuvriendelijker.
pi_37949747
Ach, als het om goedkoop/milieuvriendelijk gaat en je wilt het echt goed aanpakken, dan is er toch maar een remedie: infant potty training!
pi_37949973
Jaaah! eliminatie-communicatie! De hele dag met een bakje onder het kontje van je baby rondlopen


Tja. Ik denk dat je daar een doorgeslagen amerikaanse mum voor moet zijn.
pi_37950320
Wij hebben ze hier toen mijn broertje klein was eigenlijk nooit gespoeld. Alleen maar de ergste poep er af geschraapt toen er eenmaal vast voedsel werd gegeten en de rest gewoon zo in de wasmachine op 40 en soms 60 graden. Ze zijn nog steeds wit en gaan inmiddels voor het derde kind in de kennissenkring (de mijne!) gebruikt worden.
pi_37950370
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:52 schreef anneja het volgende:
Tja. Ik denk dat je daar een doorgeslagen amerikaanse mum voor moet zijn.
Ergens vind ik de term "doorgeslagen amerikaanse mum" niet helemaal kunnen, maar goed.

Ik vind het een prachtmethode, maar ik vrees ook dat het voor mij niets is. Daar ben ik veel te ongeduldig voor
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 mei 2006 @ 17:48:47 #110
95752 crew  Chell
Kluns
pi_37957758
Ik ken wel mensen die zoiets doen. Geen idee in hoeverre dat kindje nu zindelijk is overigens, zo goed ken ik ze niet.
pi_38010670
Maar dat is toch een bizarre methode Over die reflex kan een baby volgens mij nog helemaal geen controle hebben, hoe kan het dan werken?
pi_38013265
Een kind schijnt wel te kunnen leren om het te voelen aankomen, en dan dat te kunnen aangeven op den duur met bijv een ssss-geluidje. En de ouders leren vaak de lichaamstaal en kreuntjes van het kind die daarop wijzen goed herkennen (beter dan wanneer je verder niet ziet dat er geplast wordt omdat 't toch in de luier komt). Maar het is erg intensief, ik heb een tijdje erover meegelezen bij ouders die dat deden omdat ik 't wel leuk vind om dat soort dingen te weten en bijv bij een 6mnd oude baby moest je dan na een voeding elk kwartier 'm boven een potje oid houden in de 'plashouding' (die het kind dan leert associeren met plassen) omdat er dan veel kleine plasjes kwamen. En vaak kreeg het kind 's nachts toch maar wel een luier om. Een lastige bijkomstigheid is ook dat jonge babies vaak graag tijdens het krijgen van (borst)voeding willen plassen.
pi_38014179
Maar je leert je kind dus niks. Je leert alleen jezelf als ouder om er op het juiste moment met een potje onder te staan.
Ik kan het geen echte zindelijkheid vinden die je zo opbouwt.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 20:18:04 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_38025639
Nou ik heb Lidl luiers en Woeiiii helemaal goed hoor thanks voor de tip dit scheelt echt handenvol geld!!
stormy waters...
sailin'
pi_38026093
Belana welcome to the club
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 20 mei 2006 @ 20:57:01 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_38026903
nou, het scheelt dus iets van 10/11 cent per luier met de huggies die we altijd hadden En we hebben wel eens andere dingen geprobeert maar die bevielen echt niet. Maar deze wel
stormy waters...
sailin'
pi_38027681
Ik heb er dus ook niets over te klagen, de pasvorm is ook perfect voor Dylan. In tegenstelling tot Pampers, daar komen zijn billen er aan de zijkanten uit Ik heb dus Lidl of Etos eigen merk, ligt eraan waar ik ben op het moment dat ik luiers nodig heb. Die van Etos vind ik erg op die van Lidl lijken.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_38040653
Hmm ik wilde ook eens de lidl luiers gaan proberen (nu pampers) maar de etos luiers vind ik weer niet zo.. vriendinnetje van Myrthe heeft die en die lekt echt door na een flinke plas. Bedankt beef, nu twijfel ik weer
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 11:24:51 #119
7074 moussy
kuttekop
pi_38040751
Het ligt er misschien ook aan hoe vaak je je kind verschoont
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_38040838
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:24 schreef moussy het volgende:
Het ligt er misschien ook aan hoe vaak je je kind verschoont
Ja maar dit is dus echt al na een uurtje of twee, als het kindje goed geplast heeft lekt ze echt door. Of ze plast buitensporig veel misschien, maar Myrthe doet echt wel langer met een luier dan 2 uur. Ik gebruik gemiddeld zo'n 5 luiers per dag bij d'r, en als ik met goedkopere luiers er meer moet gebruiken omdat ze anders doorlekt is het niet meer goedkoper, snappie ?
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 11:37:25 #121
7074 moussy
kuttekop
pi_38041009
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:29 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Ja maar dit is dus echt al na een uurtje of twee, als het kindje goed geplast heeft lekt ze echt door. Of ze plast buitensporig veel misschien, maar Myrthe doet echt wel langer met een luier dan 2 uur. Ik gebruik gemiddeld zo'n 5 luiers per dag bij d'r, en als ik met goedkopere luiers er meer moet gebruiken omdat ze anders doorlekt is het niet meer goedkoper, snappie ?
Nou Cas drinkt erg veel en piest dus ook enorm veel, maar hier geen natte broeken hoor.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_38051482
Dylan lekt niet door met Etos en niet met Lidl. Ik laat hem ongeveer 4 uur met een luier lopen als hij alleen geplast heeft. En als het een keertje uitloopt omdat ik hem ergens niet kan verschonen kan er nog wel een uurtje bij. En Dylan plast gewoon normaal denk ik
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 22 mei 2006 @ 13:12:16 #123
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_38081206
Wij gaan nog steeds voor de aldi-luiers. Vergelijkbaar met die van de lidl, maar die van de aldi passen hier beter. Nu hadden we laatst een pak pampers gekregen en ik moet toegeven dat die beter waren, maar niet in prijs-kwaliteit vehouding.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
  maandag 22 mei 2006 @ 13:16:13 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38081321
ik zweer bij kruidvat blijven goed droog heb vanochtend de eerste misser gehad dat ze wta nat was dus
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_38081693
Ik hou het op de Pampers. Kruidvat gehad maar die vond ik niet fijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_38082578
Hier ook nog steeds kruidvat tot volle tevredenheid. Bij het KDV heeft hij meestal pampers, maar als ik hem dan terugkrijg hangen die meestal als een raar vodje om zijn billen. Meneer is nogal beweeglijk dus zijn pijpjes zitten dan veel te los en bovenin al helemaal. Sta er van te kijken dat hij daar nog niet overheen gepoept heeft.

Wel nu al een paar dagen een spuitluier gehad, de ene keer kwam het er aan de bovenkant uit en net aan de onderkant. Jammergenoeg zaten die luiers net niet goed genoeg om rotzooi te voorkomen. Moet ook wel zeggen dat ik het af en toen onmogelijk vind om een luier goed aan te doen omdat hij de hele tijd igt te draaien.
pi_38095327
Randa, hier hetzelfde ge-emmer. Amber draait alle kanten op op de commode, word er af en toe gestoord van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:50:26 #128
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_38230121
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:26 schreef Vicky het volgende:
Ik hou het op de Pampers. Kruidvat gehad maar die vond ik niet fijn.
Gebruik ook pampers, hoop andere merken geprobeerd, maar die bevielen niet goed.
Echter, nu pampers de baby-dry vernieuwd heeft wordt ons zoontje Axel vrijwel elke morgen nat wakker
Toevallig meer mensen die dit probleem hebben?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_38230243
nee, sorry. ik heb geen zoontje axel. en ook geen pampers (meer) in gebruik, gelukkig. kruidvat is hier nog steeds favoriet.
maarre againzender, misschien is het tijd voor een grotere maat?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:55:58 #130
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_38230347
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:53 schreef bixister het volgende:
nee, sorry. ik heb geen zoontje axel. en ook geen pampers (meer) in gebruik, gelukkig. kruidvat is hier nog steeds favoriet.
maarre againzender, misschien is het tijd voor een grotere maat?
nee, dat denk ik niet. hij heeft nu maatje 4, en die is nog ruim zat. en ik vind het wel heel toevallig dat hij er nu opeens last van heeft, echt sinds we dat nieuwe soort gebruiken.
Ik zal bij pampers eens informeren, die willen tenslotte graag mijn mening weten
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  Moderator vrijdag 26 mei 2006 @ 22:14:40 #131
45833 crew  Fogel
pi_38248429
Wij gebruiken hier Libero Maxi (7-14 kg, de gewone en niet de up&go of hoe dat ook heet) en zijn er zeer tevreden over. Hebben eigenlijk alleen maar Libero gebruikt en een enkele keer Pampers (maar die vind ik maar ondingen).

Het viel me op dat verder niemand hier Libero gebruikt, en ook dat het in Nederland blijbaar lastig is om Libero te krijgen (mijn moeder is eens vele winkels afgelopen om naar Libero te zoeken voordat ik met mijn kinderen op bezoek kwam, maar heeft het niet gevonden). Is daar een speciale reden voor? Zijn ze in verhouding enorm duur ofzo? (ik moet eerlijk toegeven dat ik niet op de prijs let en gewoon steeds een paar pakken in de winkelwagen mik, zoals alle andere dingen die je toch gewoon moet hebben)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_38248509
Hier is inderdaad alleen de Up & Go versie te verkrijgen. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar ermee zitten doe ik ook niet, er zijn genoeg goede merken te krijgen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_38248968
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:50 schreef Againzender het volgende:

[..]

Gebruik ook pampers, hoop andere merken geprobeerd, maar die bevielen niet goed.
Echter, nu pampers de baby-dry vernieuwd heeft wordt ons zoontje Axel vrijwel elke morgen nat wakker
Toevallig meer mensen die dit probleem hebben?
Heb ook de babydry luiers gehad en vond die ook niet fijn. Ik had niet echt het idee dat Amber dry was.. ze had steeds hele klamme billetjes.. en dan zat de luier niet eens vol.

Ik hou het op Active Fit. Vind ze heel fijn en ze zijn lekker elastisch... moet ook wel met die bewegelijke troela
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_38251391
Ik had ook Kruidvatluiers altijd (wij woonden toen boven een winkelcentrum met kruidvat, erg handig) maar haal nu meestal pampers omdat ik dat in een keer met de overige boodschappen per auto kan halen bij de supermarkt.. En de eigen merken van C100/AH/Jumbo ed vind ik niet zo geweldig.
Handige site die misschien al eens genoemd is hier: www.degoedkoopsteluiers.nl
  Moderator vrijdag 26 mei 2006 @ 23:23:34 #135
45833 crew  Fogel
pi_38251749
Op zich jammer dat er niet zoiets is als www.debesteluiers.nl, ik vind het comfort van mijn kinderen belangrijker dan wat het kost. Kinderen blij = ik blij
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_38251994
Die van mij heeft nog nooit luieruitslag oid gehad dus dat scheelt maar 't is meer dat ik zelf veel luiers niet prettig vind. En de pasvorm verschilt natuurlijk.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:09:48 #137
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38369182
Ik heb pas geleden weer een lading boodschappen bij Albert besteld en daar meteen maar een pak luiers van AHeigen merk bij gedaan. Wat een verschil met Kruidvat zeg. Dei van de AH zijn veel stugger en lijken veel natter. We maken het pak maar op en gaan dan weer snel terug naar kruidvatluiers, dan maar sjouwen...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_38370430
ik vind die van de AH ook veel minder fijn dan die van 't Kruidvat.
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:36:18 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_38418425
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:23 schreef Fogel het volgende:
Op zich jammer dat er niet zoiets is als www.debesteluiers.nl, ik vind het comfort van mijn kinderen belangrijker dan wat het kost. Kinderen blij = ik blij
Maar de kosten zijn voor elk kind gelijk, terwijl de ene luier bij het ene kind wel goed zit en geen uitslag geeft, en bij de ander wel. Vandaar dat er waarschijnlijk niet zo'n site is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 26 november 2006 @ 16:41:21 #140
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43908139
*schop*

Nou, ik heb me ook in het luierstesten gestort hoor. Misschien is het voor kleine babytjes wee(r anders dan (baby)dreumesen, ben benieuwd.
Na de geboorte hadden we pampers. Regelmatig (bv)poep op de rug en duur. Dus over naar de Bumblies van Plus/Jumbo. Minder duur, maar ook daar poep op de rug en soms lekt er plas bovenuit lijkt het wel! Maak het pak dus leeg en dan heb ik nu een super de boer huismerk pak staan.
Maar Lidl is dus ook wat begrijp ik!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 20:41:39 #141
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43914691
Bij ons komen qua wegwerp de C1000 luiers als beste uit de bus. Niet duur, nog nooit doorgelekt.
Maar het meest gebruiken we gewone katoenen vouwluiers.
In een luier gaat een stoffen inlegger met een papieren inlegger van de Hema, over de luier gaat een broekje van PUL stof. (Wolbroekje staat op de pennen.) Ze lekken zelden door en zijn precies op maat te vouwen. En zijn tweedehands gekocht en gekregen, dus niet duur. De papieren inleggers kopen we wel, maar die gaan gewoon mee de was in en worden zo een aantal keer gebruikt. De kosten zitten nu dus in water en elektriciteit voor de was, twee tot drie wassen per week. (We maken zelf wasmiddel en dat is meer dan de helft goedkoper dan gekochte). Enige nadeel is dat kleertjes vaak niet berekend zijn op van die ouderwetse luierkontjes.
Lucie lijkt geen voorkeur te hebben voor wegwerp of katoen, en reageert op beiden even goed.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 26 november 2006 @ 21:33:05 #142
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43915435
Hier bij de Lidl hebben ze trouwens geen kleine maatjes.. Is dat overal zo? Ik wil ze straks ook uitproberen (volgens mij vanaf 4 kilo ofzo, de kleinste)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43916638
Wij hebben nu Lidl luiers, maar alleen vanwege de prijs, qua pasvorm vind ik ze niet ze denderend omdat ze vrij los aan de achterkant zitten bij Ronja en ze dus wat sneller lekken. Maar ze zijn ook weer niet zo naar dat ze het niet waard zijn.
C1000 luiers bevallen nog steeds het beste, daarna kruidvat. Pampers vind ik vreselijk.
Ik ben heel enthousiast aan katoenen, voorgevormde luiers begonnen. In combi met gebreide wolbroekjes en PUL-overbroekjes. Maar ik kom al niet toe aan mijn eigen was, laat staan nog wat trommels luiers er bij dus ik ben toch weer over gegaan naar papier.
overigens ligt ze de laatste tijd eigenlijk vooral veel zonder luier dus onbewust besparen we zo ook weer ene luiertje of twee per dag uit
pi_43916717
quote:
Op zondag 26 november 2006 21:33 schreef E.T. het volgende:
Hier bij de Lidl hebben ze trouwens geen kleine maatjes.. Is dat overal zo? Ik wil ze straks ook uitproberen (volgens mij vanaf 4 kilo ofzo, de kleinste)
Hier ook ja, pas vanaf midi (4-9 kilo)
  maandag 27 november 2006 @ 12:30:55 #145
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43925517
quote:
Op zondag 26 november 2006 22:46 schreef owlet het volgende:
Wij hebben nu Lidl luiers, maar alleen vanwege de prijs, qua pasvorm vind ik ze niet ze denderend omdat ze vrij los aan de achterkant zitten bij Ronja en ze dus wat sneller lekken. Maar ze zijn ook weer niet zo naar dat ze het niet waard zijn.
C1000 luiers bevallen nog steeds het beste, daarna kruidvat. Pampers vind ik vreselijk.
Ik ben heel enthousiast aan katoenen, voorgevormde luiers begonnen. In combi met gebreide wolbroekjes en PUL-overbroekjes. Maar ik kom al niet toe aan mijn eigen was, laat staan nog wat trommels luiers er bij dus ik ben toch weer over gegaan naar papier.
overigens ligt ze de laatste tijd eigenlijk vooral veel zonder luier dus onbewust besparen we zo ook weer ene luiertje of twee per dag uit
mag ik vragen waarom ze zonder luier ligt? en plast ze dan niet alles onder?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 27 november 2006 @ 12:33:32 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_43925591
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:41 schreef Macka66 het volgende:
Bij ons komen qua wegwerp de C1000 luiers als beste uit de bus. Niet duur, nog nooit doorgelekt.
Maar het meest gebruiken we gewone katoenen vouwluiers.
In een luier gaat een stoffen inlegger met een papieren inlegger van de Hema, over de luier gaat een broekje van PUL stof. (Wolbroekje staat op de pennen.) Ze lekken zelden door en zijn precies op maat te vouwen. En zijn tweedehands gekocht en gekregen, dus niet duur. De papieren inleggers kopen we wel, maar die gaan gewoon mee de was in en worden zo een aantal keer gebruikt. De kosten zitten nu dus in water en elektriciteit voor de was, twee tot drie wassen per week. (We maken zelf wasmiddel en dat is meer dan de helft goedkoper dan gekochte). Enige nadeel is dat kleertjes vaak niet berekend zijn op van die ouderwetse luierkontjes.
Lucie lijkt geen voorkeur te hebben voor wegwerp of katoen, en reageert op beiden even goed.
Zelf wasmiddel maken? Hoe doe je dat dan? Met speciale zeep ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43928063
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:30 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

mag ik vragen waarom ze zonder luier ligt? en plast ze dan niet alles onder?
ja natuurlijk mag je dat vragen Ze ligt nu vaak zonder luier als ze erg wakker is en ze aan het rollen gaat. Het beweegt toch wat lekkerder zonder zo'n prop tussen je benen en ik vind het goed voor haar huid om vaak te luchten.
En met het plassen valt het wel mee eigenlijk, ze ligt sowieso op een dikke handdoek en die is natuurlijk zo gewassen en een plasje is ook zo opgeveegd.
  maandag 27 november 2006 @ 14:11:20 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43928235
Ah hmm hier niet te proberen, als madam 2 minuutjes zonder luier ligt plast ze al de bank oid onder
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 27 november 2006 @ 14:47:50 #149
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43929352
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Ah hmm hier niet te proberen, als madam 2 minuutjes zonder luier ligt plast ze al de bank oid onder
En dan is Arwen nog niet eens een jongen, dat is nog leuker!!

Super de Boer bevalt nu goed, lekker soepel, maar de 1e poepluier moet nog komen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † maandag 27 november 2006 @ 15:58:28 #150
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43931320
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Zelf wasmiddel maken? Hoe doe je dat dan? Met speciale zeep ofzo?
Met marseillezeep of sunlight zeep (van die blokken). Het recept heb ik laatst hier in het draagdoekentopic gegeven.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 27 november 2006 @ 16:12:39 #151
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43931744
Dat wasmiddel maken we hier sindsdien ook Werkt prima! en hartstikke makkelijk te maken.

Wij gebruiken hier nog steeds pampers. In de aanbieding is het niet (veel) duurder dan andere luiers. Laatst bij de Dekamarkt bijv. 3 pakken voor 19,95. (ActiveFit was dat). Toen ik die ging halen zag ik ook dat de gewone Pampers daar goedkoper zijn dan bij de Jumbo (9,29 een pak bij de Deka tegen 9,59 bij de Jumbo) Dat hield in dat je er dan eentje bij de Jumbo gratis krijgt. Ik had nog 2 kortingsbonnen van in totaal 6 euro, dus ik was dat weeked voor 5 pakken pampers nog geen 25 euro kwijt
Maar goed, dan moet je wel mazzel hebben.
Dat van de Jumbo zou ik wel in de gaten houden, want die prijzen wisselen steeds!!!! Ik ben er eerder heen geweest met een bon van je Jumbo, ook toen een gratis pak Pampers!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 27 november 2006 @ 17:19:26 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43933795
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:47 schreef PM-girl het volgende:

[..]

En dan is Arwen nog niet eens een jongen, dat is nog leuker!!

Super de Boer bevalt nu goed, lekker soepel, maar de 1e poepluier moet nog komen!
meisjes kunnen ook in boogjes plassen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 27 november 2006 @ 17:25:42 #153
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43934001
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:19 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

meisjes kunnen ook in boogjes plassen
Ook opzij of richting hun eigen gezicht?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 27 november 2006 @ 17:29:52 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43934123
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:25 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ook opzij of richting hun eigen gezicht?
op zij wel richting eigen gezicht niet, maar dat compenseert ze door nara beneden te plassen en het hara nekje inloopt
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:44:04 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44065425
hier nogsteeds de kruidvatluiers en ze bevallen nogsteeds goed

moet max voor zijn laatste fles een schone luier aan doen en gelijk 's ochtends na zn papfles en dan blijft ie de nacht droog

ik laat max 's ochtends (dan heeft ie al gepoept in de luier) vaak lekker in zn blote kont lopen kruipen en klimmen, vind ie heerlijk, soms plast ie wel op de grond ofzo, maarjahhhh..
ben alleen altijd zo bang dat ie verkeerd valt en dat het heel heel veel pijn doet
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44073598
Wij hebben sinds een paar maanden de luiers van de lidl en ook de doekjes. De billendoekjes zijn een stuk steviger dan de kruidva die ik eerder had, veel gemakkelijker om de billen mee te poetsen. De luiers hebben handig die plasindicator erg fijn. Merlijn heeft nu maat 4, maxi en past ze prima al is hij een lichtgewicht.
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 10:01:04 #157
81992 Githa
pi_44073999
Is het allemaal héél flexibel Pinquit
  zaterdag 2 december 2006 @ 11:02:41 #158
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44074684
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:44 schreef pinquit het volgende:
ik laat max 's ochtends (dan heeft ie al gepoept in de luier) vaak lekker in zn blote kont lopen kruipen en klimmen, vind ie heerlijk, soms plast ie wel op de grond ofzo, maarjahhhh..
ben alleen altijd zo bang dat ie verkeerd valt en dat het heel heel veel pijn doet
Ik ben dat altijd juist bang dat ie op het kleed plast, of op de bank . Dingen waar je het niet makkelijk uitkrijgt dus
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:38:22 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44077930
hij heeft wel eens op de vloerbedekking geplast, maar gewoon even een doek erop en heel hard duwen, dan zie je er niks meer van
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 27 december 2006 @ 21:28:26 #160
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44776404
iemand de nieuwe pampers al geprobeerd?
Ik las ergens anders (sja, je moet wat als Fok plat ligt ) dat er nieuwe pampers zijn.
De luiers zijn dunner, flexibele taille..

Iemand enig idee of ze ergens te koop zijn? En of ze goed zijn?

Ik had voor Saskia een pak bij de Lidl meegenomen, maar ook met alleen een slaapluier krijgt ze toch uitslag We gaan dus weer gewoon terug naar Pampers
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44777190
Ik heb twee pakken gekregen om te testen (buzzer) Tot nog toe zie ik het voordeel niet zo.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 28 december 2006 @ 01:08:26 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44783632
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:50 schreef Jelief het volgende:
Ik heb twee pakken gekregen om te testen (buzzer) Tot nog toe zie ik het voordeel niet zo.
ze lekker meer,
ze zijn voor arwen echt veulste groot qua omtrek
de urine wordt koud, lijkt me niet bevorderlijk en vergroot kans op blaasontsteking volgens mij

ik maak ze op en ben er blij mee maar heb liever kruidvat luiers wel
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44789619
Ik heb ze ook via de buzzer en volgens mij zijn ze precies hetzelfde als de Baby Dry's die nu in de winkel liggen. Ik zie ook het verschil niet echt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 december 2006 @ 12:58:39 #164
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44790111
Bij het kruidvat hadden ze alleen 'gewone' dus ik had weinig keus

Maar ik was wel benieuwd..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44790147
ET, welke maat heeft Saskia? Ik wil er wel een paar naar je opsturen hoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44790219
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:28 schreef E.T. het volgende:
iemand de nieuwe pampers al geprobeerd?
Ik las ergens anders (sja, je moet wat als Fok plat ligt ) dat er nieuwe pampers zijn.
De luiers zijn dunner, flexibele taille..

Iemand enig idee of ze ergens te koop zijn? En of ze goed zijn?

Ik had voor Saskia een pak bij de Lidl meegenomen, maar ook met alleen een slaapluier krijgt ze toch uitslag We gaan dus weer gewoon terug naar Pampers
Ik vind ze heel fijn Juist met die flexibele taille blijven ze veel beter zitten. Nu hadden wij 2 dozen bij de Makro gehaald en kwamen op EUR 6,- per pak ex BTW. (Je moet dan wel 2 dozen nemen).
  donderdag 28 december 2006 @ 13:32:12 #167
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44791124
quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:00 schreef Vicky het volgende:
ET, welke maat heeft Saskia? Ik wil er wel een paar naar je opsturen hoor.
Lief, maar ik denk niet dat je maat 6 hebt liggen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44791191
uhh nee heb 4+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44801176
quote:
Op donderdag 28 december 2006 01:08 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ze lekker meer,
ze zijn voor arwen echt veulste groot qua omtrek
de urine wordt koud, lijkt me niet bevorderlijk en vergroot kans op blaasontsteking volgens mij

ik maak ze op en ben er blij mee maar heb liever kruidvat luiers wel
zie je wel, ik dacht dat het aan mij lag dat de pampers kouder worden dan de kruidvat of etosluiers.Ik heb ook het idee dat Emma van de pampers sneller rode billen krijgt (al is het eigenlijk nooit meer dan een rode bilspleet )
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_44802900
Waar staat Buzzer dan voor?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44803956
www.buzzer.nl

spullen testen en er over rapporteren
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_44804402
aha. Ik dacht heel even dat Buzzer een nieuw soort Pamper was
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 28 december 2006 @ 21:05:05 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44805829
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:53 schreef Jelief het volgende:

[..]

zie je wel, ik dacht dat het aan mij lag dat de pampers kouder worden dan de kruidvat of etosluiers.Ik heb ook het idee dat Emma van de pampers sneller rode billen krijgt (al is het eigenlijk nooit meer dan een rode bilspleet )
nee is echt zo
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46322067
Hellup
Ik heb hier dus voor een weeshuis katoenen luiers ingekocht,maar nu ben ik op zoek naar papieren inlegluiers en plastic strikslips!!!.Vroeger kon je die gewoon bij de DA kopen,maar nu zelfs niet meer bij een thuiszorgwinkel,belachelijk toch? Waarom verkopen ze die dingen dan nog?Er zal toch iets omheen moeten?
Dus,weet iemand waar ik deze dingen kan kopen en evt.wat ze kosten?
Alvast heeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt

Groetjes,Minoes
pi_46322679
ik las in dit topic een stukje terug over papieren inleggers bij de hema.

suc6
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:40:32 #176
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46322725
tja, niemand gebruikt nog katoenen luiers waar strikslips overheen moeten. Niet zo raar dus dat ze dan ook nergens meer verkocht worden.
Tegenwoordig wordt met katoen meestal voorgevormde katoenen luiers gebruikt en daar hoeven geen strikslips overheen.

Heb je 't bij een grote Hema geprobeerd? Volgens mij zag ik daar laatst wel zoiets liggen bij de hydrofiel-luiers.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46322807
ik moet trouwens weer nieuwe hydrofiel luiers hebben. Nee ben niet zwanger ....maar je kan er ook geweldig mee poetsen Ze zijn nu zo oud dat de gaten erin vallen. Volgende week maar eens naar de Hema
pi_46323731
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:02 schreef minoes_ het volgende:
Hellup
Ik heb hier dus voor een weeshuis katoenen luiers ingekocht,maar nu ben ik op zoek naar papieren inlegluiers en plastic strikslips!!!.
* geen strikslips nemen, dat broeit nogal. Je kan ademende overbroekjes proberen, die zijn er in vele soorten en maten. In normale winkels vind je ze helaas nauwelijks meer, maar in webwinkels breek je echt je nek erover. dit is een redelijke plek om te beginnen met zoeken.
Ik kan je zo alvast aanraden om geen kakaloe overbroekjes te nemen (coating laat los) of indisposables overbroekjes (is een zakje met elastiek wat altijd te strak of te los zit). De mijne zjin van naturebabies en die zijn heel erg goed (onverwoestbaar en in maat verstelbaar). Voor kleine babietjes is een wollen of fleece overbroekje ook nog een optie. Overbroekjes kosten meestal een euro of 10. Wat voor jou het handigst werkt (snaps, klitteband, wel of geen beeninzetstukje e.d.) is alleen lastig uitproberen. Er zijn mailinglijsten voor katoengebruikers, daar kan je ook heel veel informatie krijgen.

* als je vouwluiers hebt (dus niet van die voorgevormde met klitteband) dan is het handig er een paar snappi klemmen bij te kopen. Dat werkt beter dan veiligheidsspelden of tape vind ik.

* papieren inlegluiers heeft de Hema bij mijn weten nog. Is ook wel in webwinkels te koop maar dat heb ik nooit geprobeerd. Die van de Hema zijn overigens van een soort vlieselineachtig spul, dat vind ik prettiger dan de papieren inleggers van bijvoorbeeld Carla's company, de billen blijven droger en je kan ze bij alleen plas in de was doen. En je kan ze als backing gebruiken als je ergens een applicatie op wil maken
  † In Memoriam † donderdag 15 februari 2007 @ 16:39:04 #179
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_46335920
Niemand hier
Ik gebruik voor Lucie dus wel ouderwetse niet voorgevormde katoenen luiers.
Eroverheen gaan overbroekjes van PUL stof. Da's ademend en vochtwerend spul. Ik heb ze van Storm op Zolder en Lizzie's Wonderland. Snappi's gebruik ik soms, meestal wordt een goed gevouwen luier zo al genoeg bijelkaar gehouden door goed passende overbroekjes. (Lucie kruipt of loopt nog niet)
In de luiers gaan stoffen inleggers met daarover een vliespapieren inlegger, idd van de Hema (staan bij het maandverband, niet bij de babyspullen). Die papieren inleggers kun je uitspoelen, wassen en zeker nog een keer gebruiken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_46481695
Strikslips gevonden bij de hema,maar nog nergens inlegluiers.Wel op een site,maar die ben ik al weer kwijt.Nog maar een keer zoeken dan Ik wilde het proberen met tissues,maar denk toch dat die gaan scheuren.
Lekkere van die strikslips is,dat je ze gewoon in de wasmachine en droger kunt doen en van de zomer lekker buiten aan de lijn.

Groetjes,Minoes

ps:als iemand nog inleggers ergens te koop weet,roep dan even!Alvast bedankt Ow....ik heb bij de hema dus wel bij de babyspullen gekeken,zal mijn moeke even vragen om op de andere afd.te kijken,bedankt voor de tip
pi_46483333
Bij babywalz kan je ze ook van zijde kopen. Iets dikker dan die vliesjes maar wel weer een eeuwigheid te gebruiken.
Ik heb met Ronja even katoen gebruikt, voorgevormd en zelfgevouwen maar ik vond strikslips echt drie keer niks.
Wolwikkels, PULbroekjes of gebreide wolbroekjes vond ik veel prettiger.
pi_46484311
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 08:53 schreef minoes_ het volgende:

ps:als iemand nog inleggers ergens te koop weet,roep dan even!
Ik heb even gecheckt, maar hier liggen ze gewoon nog bij de Hema (witte kartonnen doos met 'nappy liners', bij de babybad- en luierspullen; heb ze in Haren en twee filialen in Groningen gezien). Tissues, wcpapier, of keukenrol werkt niet (trust me ), die gaan stuk en bovendien blijven die erg nat. Zijde of (micro)fleece werken natuurlijk wel, maar daarmee ga je imo een beetje voorbij aan het doel van zo'n inlegger (= voor mij makkelijk poep wegmieteren). Ik kan mij ook voorstellen dat dunne vlieseline werkt (per meter te koop bij stof/fourniturenwinkels, geen plakvlieseline nemen ), en dat dan op maat geknipt. Maar dat is natuurlijk duurder dan die inleggers.
pi_46484692
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 08:53 schreef minoes_ het volgende:
.
Lekkere van die strikslips is,dat je ze gewoon in de wasmachine en droger kunt doen en van de zomer lekker buiten aan de lijn.
Kan je met pulwikkels [overbroekjes] ook, wasbaar op alle temperaturen, gaat prima in droger, maar ook aan de lijn snel droog. Het grote voordeel is, dat het geen plastic is, maar ademend materiaal. Te gebruiken over alle soorten luiers en door elastische randjes, ook bestand tegen spuitluiers en diarree.
Groetjes, Carolien, mama van
Kimberly {09/03/1993}
Esmée {01/05/2003-20/02/2006}
Vera {09/08/2004} en Thamber {21/02/2007}
pi_46487445
Ok,bedankt allemaal voor de tips,ik ga mams nog een keer richting hema sturen.

Groetjes,Minoes
pi_51670576
Zo. Even een doorleesterugvindpostje plaatsen.

Ik heb van mijn schoonzusje een pak newbornluiers gekregen die ze over had en bij mijn oude pop lukt het me inmiddels ze goed aan te doen

Zijn er trouwens op dit moment nog mensen die katoenen luiers gebruiken? In de tijdschriften lees je soms wel eens over een starterspakket enzo, maar werkt dat een beetje (ik vind het ook zo duur om zoiets te kopen als het niet lekker werkt enzo)
pi_51671944
Lucie van Macka droeg ze toch, of ben ik nu abuis?
Edit: ja dus, Alles over (katoenen) luiers...
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:53:14 #187
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_51673995
We gebruiken ze nog steeds overdag! En het werkt het prima, gemiddeld eens in de twee uur een luier wisselen en nooit last van luieruitslag
Het is wel iets intensiever wegens vouwen, uitspoelen en wassen. We hebben een kastje vol luiers en stoffen inleggers, een goede wasmachine en goede drooggelegenheid zowel binnen als buiten. Zo hebben we gemiddeld anderhalve luierwas per week. 's Nachts en als we lang de deur uitgaan gebruiken we wegwerpluiers omdat eens in de twee uur wisselen dan lastig kan zijn.

Een starterspakket is juist om te onderzoeken of het voor je werkt. En een alles in een luier (aio) is net zo makkelijk aantrekken als een wegwerpluier
Je kunt om te proberen ook een pakket katoenen luiers huren.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_51676100
Macka, ik ga je binnenkort even PM-en als het mag
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 23:39:56 #189
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_51679703
Pruk, da's prima!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:25:59 #190
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_52373534
Omdat billendoekjes ook een beetje onder dit onderwerp vallen:
Vochtige doekjes lokken allergie uit.

Lang leve het ongeparfumeerde zachte toiletpapier en het vochtige hydrofiele washandje!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:42:25 #191
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52381637
He, die gebruiken wij ook. Ik begrijp niet helemaal hoe ik het nu moet lezen, geeft het middel direct een allergische reactie of veroorzaakt het later een allergie?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2007 @ 19:47:34 #192
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_52399313
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:42 schreef PM-girl het volgende:
He, die gebruiken wij ook. Ik begrijp niet helemaal hoe ik het nu moet lezen, geeft het middel direct een allergische reactie of veroorzaakt het later een allergie?
Van iemand met zo'n methylchloroisothiazolinone / methylisothiazolinone allergie heb ik begrepen dat het een allergie is die zich op kan bouwen. Kapsters hebben er ook nog wel eens last van. De stoffen zitten in allerlei cosmetische producten (en watergedragen verven en lijm en nog meer).
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_52399650
Wij hebben geprobeerd...
huggies = troep, steeds nat, niet alleen 's nachts
lidl (duitsland) = troep, nooit droog, poep langs de benen
pampers = goed, mooie pasvorm, maar koop ik alleen in de aanbieding, met bonus, of jokers of iets dergelijks
aldi = net zo goed als pampers, 's nachts zelf beter, maar vorm is er iets sneller uit.... en goedkoop
uit een aspergernest
  donderdag 16 augustus 2007 @ 20:55:22 #194
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52433595
Ik ben en blijf lyrisch over de Kruidvatluiers. Sinds we die gebruiken, is geen enkele luiers in welke uitvoering dan ook 'te klein' gebleken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52433908
Hier blijven we ook vastgeplakt aan de Kruidvatpampers... Zijn gewoon voor Kaith het beste...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53080721
Nou, hier definitief geen katoenen luiers, ziet dat niet zitten. Helaas, maar het is niet anders.
  donderdag 20 september 2007 @ 16:10:14 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53330226
Macka of owlet of anderen die ervaring met katoenen luiers hebben

Omdat Arwen steeds meer wel bewust wordt van het fenomeen poepen en plassen ( poek poek of bah ) n.a.v. gesprekje met schoonvaders kwamen we op katoenen luiers omdat ze daarmee beter aanvoelen .
Ben ik eens gaan googlen en kwam ik uit op bambino oefenbroekjes , kan ze zelf uit doen en is ook betaalbaar.

Maar zou toch graag wat meer info willen zijn ze goed, etc. heb je nog meer producten nodig daarbij enzovoorts
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2007 @ 19:22:25 #198
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_53335595
_evenstar_,het enige dat je er bij nodig hebt is een inlegger om ze redelijk schoon te kunnen houden. Zie de uitleg onder aan de pagina.

Hier zijn we nog niet toe aan de oefenbroekjes, maar op een mailinglijst over vroege zindelijkheidstraining zijn ze nogal weg van de badstoffen Hema oefenbroekjes. De Hema heeft ook papieren inleggers (liggen bij het maandverband en de tissues)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 12:29:07 #199
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65166365
Kick voor seilram en miss_sly.
Heeft er iemand ervaring met voorgevormde katoenen luiers of een aio systeem?

Met drukte door de komst van dochter twee en wegwerpers voor het KDV ben ik overgestapt op wegwerp. Maar ik mis het af en toe wel, al die katoenen luiertjes en inleggertjes aan de lijn.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 15:39:52 #200
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65173284
En even een quote uit het gesloten Kaatje Katoen topic, omdat ik het leuk vind dat er nog steeds in katoen geluierd wordt (en de flexitots zijn nieuw, en als ik de commentaren mag geloven erg goed!).
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:57 schreef DolleMina het volgende:
Wij gebruiken de flexitots en tot nu toe bevallen ze prima. Je hebt tegenwoordig papieren inleggers, die de grootste rotzooi opvangen. Dus je hoeft niets af te schrapen. En als je niet constant alles in de droger gooit(wat bij de flexitots niet eens mag trouwens) en niet constant alles op de heetste temperatuur wast, valt die milieubelasting ook wel mee.

Op het moment zitten wij gemiddeld op negen verschoningen per dag trouwens, voornamelijk plasluiers. Hier wordt wel volledig borstvoeding gegeven, wat ook nog uit schijnt te maken.

Schoonmoeders en moeders moet je niet naar luisteren, de luiers die zij gebruiken zijn zó ontzettend anders dan de luiers van tegenwoordig...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 19 januari 2009 @ 11:06:38 #201
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65200876
Bedankt Macka66

Gisteren nog eens met mijn man besproken en ook met mijn moeder. Ik denk toch dat we toch voor we wegwerp gaan. Ik zou zelf graag de luiers van Kaatje Katoen proberen, maar ik vind het prijzig om te testen en straks vind ik het niets...
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 19 januari 2009 @ 11:29:51 #202
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65201691
Prenatal schijnt dit jaar ook wasbare bamboe luiers te gaan verkopen.
Zie ook hier.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 januari 2009 @ 12:11:33 #203
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65203071
Bij de Hoogvliet is nu een actie, 4 pakken Pampers voor 25 euro
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65203242
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:11 schreef Ynske het volgende:
Bij de Hoogvliet is nu een actie, 4 pakken Pampers voor 25 euro
tot Dinsdag (morgen dus!!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 januari 2009 @ 17:16:35 #205
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65214676
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de luiers van de prental, zal van de week eens kijken of ze gewoon in de winkel liggen of anders de verkoopster ze kan bestellen. Dan kunnen we ze iig voelen, want bij Kaatje Katoen gaat dat niet.
Niet mieten! Door gieten!
pi_65215278
Zit er geen Kaatje Katoen consulente in de buurt? Dan kan je ook voelen
http://www.kaatjekatoen.nl/html/onsnetwerk.html

Ik heb even katoen gebruikt maar ik heb zo'n hekel aan wassen en zo weinig droogmogelijkheden dat ik al vrij snel ben gezwicht voor wegwerp.
  maandag 19 januari 2009 @ 18:36:08 #207
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65217428
In Eindhoven is de dichtsbijzijnde en ik moet eerlijk zeggen (heb geen auto) dat me dat teveel moeite en tijd kost om er te komen. Ik kan ook niet veel drogen. Op zolder, onze slaapkamer zeg maar, heb ik 1 hang droogrek en daar komt nog 1 sta droogrek bij. Maar als je dadelijk met zijn drieen bent... dan zal het wel voller hangen dan nu
Niet mieten! Door gieten!
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 18:44:50 #208
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65217733
Bij Kaatje op de site staat een vergelijking tussen de luiers in absorptievermogen, prijs en droogtijd. De fluffles drogen het snelst (in zes uur), maar het schijnt dat de fabrikant ze niet meer maakt. (Dus als ze uitverkocht zijn zijn ze ook echt op!)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65223081
Misschien een tip als je de luiers wat duur vindt:
omdat het pond nu heel laag staan in verhouding tot de euro, kun je ze supervoordelig in engeland bestellen. De fluffle van tots bots kost daar maar 5,50 euro (is uit de lijn van totsbots gehaald trouwens) check bv. babykind.co.uk

ik gebruik wasbare luiers (nu al 20 maanden) en ik vind het super meevallen, hoeveel werk het is. het is echt niet meer zoals vroeger, met voorspoelen en van die plastic strikslips enzo, haha! ik zou vooral naar jezelf luisteren ipv naar je moeder, heel andere tijden nu! wasbare luiers zijn nu toch weer helemaal cool, goed voor het milieu en beter voor de billen van je baby, veeeel minder luieruitslag bij baby's die wasbare luiers hebben (zo ben ik er ooit mee begonnen). Als je een keer investeert in je goede spulletjes heb je er heel lang plezier van.
gewoon 1 x per 3 dagen wassen, ligt er ook aan hoeveel je er hebt.

je kunt ze trouwens ook heel cheap op ebay of marktplaats vinden!
succes ermee!
pi_69505724
*schopje*

Vandaag was ik in een winkel waar ze BambinoMio luiers verkopen en dat zag er erg fijn uit. Toch vind ik het best een moeilijke beslissing. Ik heb dit topic doorgelezen en kom er niet helemaal uit. Wat zijn de redenen om te stoppen met katoenen luiers, de was, de tijdsdruk of algeheel ongemak?

P. en ik willen graag aan het katoen, maar kennen niemand die dat ook gebruikt heeft. We weten gewoon niet zo goed waar te beginnen. Is zo'n starterspakket wat? Of meteen maar een van geboorte tot potje pakket... En is BambinoMio goed, of zijn er andere merken beter?

Zo idioot, we hebben een to-do-lijstje en daar staat al een maand op: beslissing maken over luiers. En het lukt gewoon niet!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:04:55 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69506715
ik gebruik bamboozles, maar pas vanaf dat jen een jaar was. Waarom ben ik nog overgestapt? Het geeft minder uitslag, ik denk dat het minder broeierig is, ze zijn lekker zacht en het is beter voor het milieu (ik schrok van de hoeveelheid luiers in een week).

Maar het heeft ook wel nadelen. Zo moet je poep uitwassen ( ff in de toilet hangen), jen is al wel eens goed nat geweest en je hebt meer was.

Daarom gebruik ik een combi. Jen gaat in wegwerp tot de poepbroek, daarna gaat ze in katoen.

Ik weet nog wel een forum waar dit onderwerp wordt besproken. Ik kan alleen niet pmmen, ik mag het forum ook niet noemen. Pm webkim of reinhilde even die weten wel waar ik het over heb.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_69506857
Waarom mag je een ander forum niet bespreken hier?
pi_69506923
Dat heb ik wel meer gelezen/gehoord, een combi van alletwee. Klinkt ook heel fijn.
En dat het lekkerder aanvoelt had ik ook. Bamboozies hebben vast een website, ga ik even kijken. Er zijn best veel verschillende merken viel me op.

En dat forum ken ik, heb me er ook aangemeld, maar ik kwam niet door de toelatingsprocedure , denk dat het aan mijn hotmail adres lag.

dankjewel!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:12:46 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69506993
ik dacht dat je m niet bij naam mocht noemen. Maar oeke, je moet even mailen naar 1 van de beheerders, dan komt het echt wel goed hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_69507746
Dat kan ik eigenlijk wel doen, ja. Maar ik moet zeggen dat ik het forumwereldje best schoorvoetend betreed, en nu even genoeg heb aan FOK.

Bamboozies zien er ook goed uit, lekker zacht denk ik zo. Ik zag net ook Kiddysbibs oid, dat leek me ook wel wat. Leuke zoektocht wel! Nieuwe werelden gaan er voor je open als je mama wordt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69515728
Ik zou geen enorm pakket kopen in het begin. Kinderbillen kunnen nogal verschillen net zoals de pasvorm van luiers en het kan altijd zijn dat een bepaald type luier niet bij jullie past. Veel mensen proberen gedurende de jaren steeds wat en kopen wat bij/verkopen wat.

Ken je Twinkle on the web? Da's zeker met de lage pond nu een heel goede plek om luiers te kopen.
Je kan er ook een uitgebreide test doen om te kijken welk type bij jullie past en ze hebben veeeeeeeeeeel verschillende soorten.

Wij zijn er mee gestopt bij Ronja omdat ik het echt niet leuk vond om met een luieremmer en extra was te zitten. Mijn twee zwakste punten zijn dat ik echt een spuughekel heb aan alles rondom de was en dat ik (zeker als ik nog vol hormonen na de bevalling zit) heel naar kan worden van chaos in mijn kleine huisje. Wij kozen dus uiteindelijk voor de oplossing met de minste "rommel" en was.
Maar soms twijfel ik weer of ik niet opnieuw aan de katoen ga. Alleen moet ik dan van alles opnieuw kopen want de luiers zijn weer doorgegeven aan iemand anders....
pi_69516178
Ah Owlet, ik hoopte al een beetje op een reactie van jou!
Dat is wel een goed argument, wij hebben ook een klein huisje en daar ben ik dus ook een beetje bang voor, dat er dan overal luiers te drogen hangen. (want ook geen droger...)

Jammer dat de luiers al weg zijn. maar als het bevalt zoals het nu gaat is het toch goed?

Maar die link is fijn, die ga ik eens even goed door kijken. En dan gewoon wat proberen inderdaad, ik kan soms echt het gevoel hebben dat je het helemaal op orde moet hebben voor de bevalling, maar we hebben iig newborn luiers in huis.
Oeke, relax!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69516559
Idd, relax! Je hoeft niet meteen vanaf de geboorte aan de katoen en het is ook wel rustig en leuk om als je kindje er eenmaal is en je een beetje in een ritme begint te komen een nieuwe uitdaging aan te gaan in de vorm van het uitzoeken van luiers en die te gaan proberen.
quote:
Jammer dat de luiers al weg zijn. maar als het bevalt zoals het nu gaat is het toch goed?
ja hoor, op zich wel. Maar ze is héél héél gevoelig voor kapotte billen. Binnen no time heeft ze er een schimmelinfectie op en dan staan echt de blaren op haar billen Ze kan tot nu toe alleen maar die Nature babycare luiers van Etos hebben zonder pukkels te krijgen.
'sNachts een katoenen luier wil ik echt niet, ze slaapt bij ons in bed en als ze dan doorlekt is Ronja (die daar ook slaapt) ook meteen wakker en kan ik ook mijn onderlaken verschonen.

Idem voor onderweg, ik vind het wel fijn om een luier gewoon weg te kunnen gooien.
Maar zo voor overdag thuis... Ik denk dat ik een paar luiers ga maken en dan kijk of het bevalt. (wist je dat, je kan ze ook heeeeel makkelijk zelf maken. Zie bijvoorbeeld *hier een yahoogroups met nederlandse luiermaakster* en *hier* een Nederlandse yahoogroup over het breien van anti-lek overbroekjes en andere kinderkleding.)

Oh en hier kan je de pagina van twinkle vinden waar je kan uitzoeken wat voor luier bij je past: http://www.chooseanappy.co.uk
pi_69516777
Dat klinkt echt naar die blaren en pukkels ed. Wat kan zo'n huidje gevoelig zijn he? Mijn nichtje heeft er ook last van.

Ik had trouwens ook in gedachten om dan 's nachts wegwerp en overdag katoen te gebruiken. Volgens mij had ik dat hier ergens gelezen en dat leek me wel een goed systeem. En als je een dagje weg bent ook.
En luiers zelf maken is natuurlijk ook goed, om het te proberen! Fijn die link.

En ik ga proberen te ontspannen en eerst eens te bevallen!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69629706
Na een financieel meevallertje heb ik net toch de stoute schoenen aan getrokken en wat luiers besteld bij twinkle. Een aantal pocketluiers met losse inleggertjes van verschillende merken en in verschillende kleuren. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met de jongste want ze had vanmorgen alwéér uitslag. Dit keer nadat we de luiers van AH eigen merk hebben gekocht.
pi_69635971
Even een soort van TVP, want wij zijn ook behoorlijk aan het twijfelen over katoen of wegwerp. Gelukkig heb ik nog ruim de tijd om die keuze te maken, maar ik vind het maar lastig.
Eigenlijk is het gewoon een stukje gemakzucht dat ik nog aan wegwerp denk, want op iedere straathoek verkrijgbaar en het scheelt natuurlijk was.
De reden dat ik katoen erg interessant vind, is vooral het kostenplaatje. Maar dat is dan ook weer hetgene wat me tegenhoudt, want die eerste aanschaf kost al aardig wat (bij Storm op Zolder zag ik een proefpakket voor ¤40). En om dat uit te geven om 'gewoon even' iets uit te proberen.... moeilijk moeilijk....
pi_69638457
Heeft er iemand ervaring met de training broekjes die her en der verkrijgbaar zijn? Ik zag ze van TotsBots bij Twinkle voor 3,95 pond het stuk. Dat is goed te doen. Ik heb er nu twee van de Hema (katoenen binnenkant, plactic buitenkant), is het daarmee te vergelijken?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_69638747
tvp
Ik zit met dezelfde dilemma's, ik heb nu al een berg was liggen die opgevouwen moet worden maar ik ben wel erg voor wasbare luiers...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_69639467
Ik zou het niet weten, Beefcake. Maar ik gok dat ze wel een beetje vergelijkbaar zijn. PUL (= watervast) buitenkant en een licht absorberend laagje.
Pul broeit volgens mij wel een stuk minder dan de plastic dingen die je vroeger had (geen idee hoe die van de HEMA nu zijn).


Twinlky, ik vind wassen ook echt de grootste horror die je in het huishouden hebt. Maar afgelopen weekend heb ik een tijdje zitten praten met een vriendin die ook katoen gebruikt en zij was dus van mening dat het niet echt te vergelijken is.

Zij heeft een emmer met een luiernet er in in de badkamer staat, daar gaan alle vieze luiers in, als er echt heel veel poep in zit dan leegt ze de luier boven de wc d.m.v. een inlegvelletje*** maar ze spoelt ze niet van te voren.
Eens in de zoveel dagen gaat het met net en al in de wasmachine, daarna met net en al in de droger en dan met net en al in de "schoneluierbak".
Geen gevouw of gestrijk. De droger is natuurlijk niet zo milieutechnisch en financieel verantwoord als buiten hangen maar je zou het net zo kunnen doen als je pet staat. Zo heel veel werk is het ook weer niet om in dit lekkere week een aantal luiers uit te hangen buiten of bij de verwarmingsketel binnen ofzo.

Zij gebruikt pocketluiers en AIO's (all in ones), dus er zijn geen losse overbroekjes nodig. Nadeel is wel dat ze er wat langer over doen om te drogen. Een pocketluier is overigens een luier en overbroekje in een maar dan met een opening waar je de absorberende kern in de vorm van een katoenen/bamboe/hennep/microvezel inlegger in stopt. Die zijn dus wat eerder droog dan AIO's

Ik vond het na de geboorte van de oudste veel meer werk, maar toen spoelde ik ook alles en gebruikte ik luiers met inleggers en losse overbroekjes

***Je kan kant en klare wegwerpvelletjes kopen die je een paar keer kan meewassen met de luiers, je kan ook billendoekjes meewassen en ze daarna als inlegvelletjes gebruiken en je kan ook lapjes fleece knippen. Daar gaat de plas wel door maar de poep niet en zo kan je de poep makkelijk in de wc kiepen.


Ik vond het hele idee dat je niet zoals bij de gewone was hoeft te sorteren, vouwen en wegleggen al een verademing. Een wasje aanzetten lukt me nog wel
En misschien ga ik er toch nog keihaard van terug komen, al ben ik nu een heel stuk minder onder de invloed van vermoeidheid en hormonen dus ik denk dat ik het minder lastig ga vinden dan toen de oudste net geboren was. Zeker omdat het zo vreselijk naar is om elke keer weer die kapotte billen bij de jongste te zien.
en ik heb zulke leuke kleurtjes en printjes besteld

Edit: je kan trouwens prima een paar luiers bestellen en die bijvoorbeeld alleen overdag proberen. Dan kom je er vanzelf achter of je helemaal over gaat of dat je blijft combineren of dat je ze meteen weer door gaat verkopen
pi_69643276
Leuk Owlet, dat je toch weer gaat proberen, als je dat verhaal leest van je vriendin valt er inderdaad heel wat 'moeten' van je schouders...

Hier doe ik even rustig aan, maar wij hebben dezelfde bedenkingen, WupWup. Het is een uitgaaf als je niet weet of het gaat bevallen.

Maar die link van Owlet, Twinky is heel fijn om door te kijken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70845656
schopje voor luierpost!

Ik ben in de wolken vandaag met dit:

links bovenin vier itti bitti's en daarnaast vier bumgenius's
op de onderrij een one-size FuzziBunz, een HappyHeinys met veerkampjes-print , een medium FuzziBunz, een NatureBabies Stuffable en een Totsbots fluffle.





Daar wil je gewoon geen broek meer over doen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:03:53 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_70845750
Ze zien er echt wel heel erg super uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:13:53 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70846104
Ik heb gewone katoenen oogjesluiers gekocht met strikslips en inlegluiers.
Heeft mijn moeder ook nog gebruikt bij mijn zusjes.
Poep uitschudden in wc en de rest kan zo de wasmachine in. Op een droogrek (of in 'noodgeval' droger) zijn ze zo weer droog. En je zit niet met luiers die na een tijdje niet meer passen...
Moet alleen tzt even bekijken hoe je ze ook alweer precies moest vouwen
pi_70846426
*hier* staan een aantal vouwmethodes, Asyiniur. Ik vind vooral de origamimethode handig.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:26:26 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70846555
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:22 schreef owlet het volgende:
*hier* staan een aantal vouwmethodes, Asyiniur. Ik vind vooral de origamimethode handig.
Dank je!
Ik had hier ook al vouwinstructies gevonden. Mijn moeder deed het volgens de PAD fold.
pi_70849147
Oeke, hoe is het bij jullie nu luiergewijs?

Owlet wat een prachtige luiers! Als ik dat zo zie, word ik al helemaal hebberig. *Gaat vanavond weer het onderwerp 'luiers' ter sprake brengen*
pi_70849953
Haha, ik word ook hebberig! Het lijkt me zo lekker zitten.

We hebben de tip van Owlet ter harte genomen en eerst maar eens de bevalling afgewacht alvorens een beslissing te nemen.
Toen kwam er een strijd om de borstvoeding goed op gang te helpen en dat gaat nu lekker dus nu komt er weer wat ruimte voor de luierkwestie.

We weten het nog niet, maar als ik deze verzameling zie gaat het weer kriebelen!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70851040
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:08 schreef oeke het volgende:
Haha, ik word ook hebberig! Het lijkt me zo lekker zitten.
Je mag ze niet zelf aan he
pi_70851367
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70945059
Ik spam gewoon dit hele topic in mijn eentje vol in de hoop dat er uiteindelijk meer mensen aan de katoen gaan en dit gewoon een goed lopende topicreeks gaat worden

Mijn jongste in haar bumgenius


tot nu toe bevalt het goed. We hebben één keer een lekkage gehad toen ze onverhoopt veel langer sliep dan normaal. Klein nat randje aan de romper, verder niets.

Het hele logistiekgebeuren valt ook heel erg mee. De luiers liggen met de inleggers er in gevouwen in een doos waardoor ze net zo snel te pakken zijn als wegwerpluiers.
pi_70945251
Ik wil ook, maar ik weet er veel te weinig vanaf om er aan te durven beginnen.
Daarom een paar vraagjes:

Mijn zoon poept veel, nog steeds. Kan het dan nog wel uit? Elke keer zo'n papieren inlegger door de plee spoelen (keer x liter water) is ook vrij milieubelastend. Ik kan ze ook gewoon weggooien maar dat lijkt me best een vies werkje.

Hm volgens mij was dat mijn enige vraag. Die Bumgeniussen staan me wel aan, wat ik daarover gelezen heb was eigenlijk allemaal positief. Kunnen ze ook dunne poep aan denk je?
pi_70945580
leuk, jore!

Ik gebruik ook geen inlegdoekjes. Misschien dat ik dat nog ga doen als ze wat vastere ontlasting krijgt maar met dunne BVpoep gooi ik de bepoepte luiers gewoon zo in de emmer en daarna in de wasmachine en alles gaat er prima uit.

Ik zou hele stevige drollen niet mee wassen, maar je kan een luier ook boven de wc uitschudden.

Overigens kan je de doekjes ook mee wassen en je kan ook meegewassen billenpoetsdoekjes of lapjes fleece gebruiken.

Alle luiers die ik tot nu toe heb geprobeerd (alleen maar AIO's of eigenlijk pocketluiers waar je een losse inlegger in schuift) hebben een soort fleece binnenlaagje waar de plas en de dunne poep door heen gaat waarna ze zo goed als droog aan voelen. Eventuele hardere poep schudt je daar zo af.

Bumgeniussen zijn echt fijn! Ik vind het van de verschillende types die ik gekocht heb absoluut de prettigste. Mijn dochters hebben flinke bovenbenen en ze zijn lang maar de bumgeniussen zitten gewoon goed. Lekker ruim zonder bulky te zijn. Door het klittenband zijn ze goed te verstellen en middels de drukkertjes kan je hem korter of langer maken.
Als ik één merk zou moeten kiezen dan zou het Bumgenius zijn

gewoon proberen, zou ik zeggen. Ik begon met het idee om af en toe katoen te gebruiken als ik toch thuis zou zijn maar inmiddels heeft ze geen wegwerp meer aan. het is veel makkelijker dan het lijkt

En als het toch niet bevalt dan zijn luiers volgens mij zo weer doorverkocht. Misschien niet via dit forum maar wel via marktplaats of het dragen-en-voeden forum.
pi_70945893
Ah, dus voor die bv-poep hoeven die inleggers dus helemaal niet. En voor de nacht, gebruik je dan nog wat extra's? En als ik Bumgeniussen bestel in de UK (Twinkle), moet ik de (losse) inleggers er dan nog apart bijbestellen? Als ik bij Kaatjekatoen kijk lijkt dat er wel op maar ik weet het niet zeker.

Het is wel een hele investering vind ik, met wegwerpluiers spreid je de kosten meer. Maar die lekken echt zo vaak door hier, ik moet eigenlijk elke dag wel een doorlekpoepwas doen. Kan ik net zo goed luiers wassen, nietwaar?
pi_70946144
Inleggers zitten er bij Volgens mij bij bumgenius één losse inlegger per luier.
Ik heb wat extra huismerk inleggertjes van twinkle gekocht omdat ik niet zeker wist of er wat bij zat en die doe ik in de nacht er bij in voor de zekerheid.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:15:02 #240
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_70946185
Leuke luiers Owlet , ik vind het wel wat hebben .

Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het zelf ook te doen .
pi_70946860
Ik heb toen met Myrthe een tijdje meegelezen op zo'n katoenen-luiers-lijst, en ben afgehaakt omdat het zo ingewikkeld was. Alle merken hadden andere pasvormen en je moest eerst behoorlijk investeren voor je een luier met goede pasvorm gevonden had, je had overbroekjes nodig, wollen overbroekjes moesten op een speciale manier gewassen en ingevet worden.. Kwam niet heel aantrekkelijk over allemaal.. dus hier gewone luiers.
Maar katoenen luiers zien er wel veel leuker uit.
pi_70948652
Dat was voor mij ook de reden om na heel even katoen te hebben gebruikt bij Ronja over te stappen op wegwerp
Maar zo met dit soort alles in een luiers is het al een stuk eenvoudiger
pi_70970461
Ik leer echt superveel van jullie zo (en dat vind ik wel fijn want ik wil graag aaaaaalles weten ), dus daarvoor onwijs bedankt!
Dus All-In-One's zijn echt het handigst en bij borstvoedingspoep heb je nog niet eens die papieren vellen nodig.
En bestellen jullie allemaal in Engeland of ook via Kaatjekatoen en Little One's enzo? Want gaat het dan om de prijs of om de kwaliteit (ik voel me echt zo'n sukkel nog op dit gebied)?
pi_70992887
All-in-ones zijn de handigste idd. Ik heb wel eens gelezen dat losse luiers met een waterdicht broekje er over nog meer absorberen maar ik heb tot nu toe met de AIO's (of eigenlijk pocketluiers, ik zal eens kijken of ik samenvattende post kan schrijven over de meest gebruikte dingen) geen problemen gehad.

De papieren inlegvellen zijn alleen maar voor extra gebruiksgemak. Als je het niet erg vindt om iets meer moeite te moeten doen om een drol uit de luier te schudden dan hoef je nooit velletjes te gebruiken.

Ik heb tot nu toe alleen via twinkle besteld. De reden om in Engeland te bestellen is de prijs. Luiers vallen in engeland onder het lage BTWtarief dus het scheelt best wel veel om daar te bestellen.
De verzendkosten zijn ook niet heel hoog.

* owlet zal eens kijken wat ze op een rijtje kan zetten.
pi_71051815
Gave luiers Owlet!

Wij gebruiken eigenlijk altijd luiers van Pampers en die hebben ze tot nu toe op de creche ook. Nu gaan ze daar over op kruidvat luiers en hebben we er 2 meegekregen om te proberen...
Kijken of het veel scheelt..ik was niet zo te spreken over Super de Boer luiers (pasten niet goed en lekten snel door), hopelijk gaat het met de kruidvat luiers beter. Misschien stappen we daarna ook wel over..
pi_71170257
Wel leuk die katoenen luiers, had me daar op de een of andere manier iets anders bij voorgesteld.
Dit ziet er erg leuk uit.
pi_72177199
Owlet, vandaag kwam ook onze BumGenius luier binnen! Dat is toevallig, nadat ik net vanochtend naar jouw verschillende soorten luiers had gekeken lag deze hier in de bus.

Mijn lief is een beetje teleurgesteld, hij vindt ze nogal synthetisch aanvoelen. Ik ben er wel blij mee. We gaan het maar eens uitproberen. Is het het best om ze eerst eens te wassen voor gebruik?

En ik zat even op Twinkle winkle te kijken, bedoelde jij die Mother Ease luiers die ze niet mogen uitvoeren? Die zien er denk ik meer uit zoals mijn vriend het verwacht.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72177905
klopt, Motherease mag niet uitgevoerd worden maar als ik het zo om me heen hoor zijn het wel prettige luiers. Saai, maarfunctioneel

Zowel de buitenkant van pul als het fleecelaagje in de meeste pocketluiers zijn synthetisch idd. Wel veel meer ademend en veel minder isolerend dan een wegwerpluier, maar nog steeds synthetisch.

Er zijn wel een aantal AIO's (all in ones) en pocketluiers zonder fleece, zo uit mijn hoofd kom ik in ieder geval op motherease en imse vimse (AIO's) en de bamboe variant van totsbots. Itti bitti's hebben ook alleen bamboe tegen de billen.
Ze hebben alleen nog steeds wel een waterdicht buitenlaagje van pul, al dan niet aan de buitenkant verborgen door een laagje sierstof/pluche.

Als je dat ook kwijt wil dan kom je op luiers waar een los overbroekje over moet en dan zou je een wollen overbroekje kunnen nemen.

En ja, eerst wassen is wel handig, dat maakt wel verschil in de opname. Bij een helemaal synthetische luier zoals een bumgenius maakt het minder verschil als bij een luier met een natuurlijke inlegger. Mijn itti bitti's waren bijvoorbeel pas na tien keer wassen echt zo absorberend als ze kunnen zijn.
pi_72178964
Volgens mij hebben die van Motherease ook een overbroekje nodig wat ik zo las op de site. Maar dan wordt het wel weer een prijzig grapje. En weer meer werk aan was.
Bovendien vind ik die kleurtjes wel heel leuk. Ik denk dat lief er echt een ouderwets beeld bij had. Hij wilde al naar de Hema om daar katoenen luiers te kopen met speld zeg maar, maar daar heb ik niet zo'n zin in.

Welke van dat geweldige mooie pakket vind je nu het fijnst? En helpt het goed tegen Avalons luieruitslag?

Misschien moet ik ook gewoon wat verschillende soorten bestellen, ipv alleen maar 1 merk. Moeilijk moeilijk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72179032
Ah, een katoenen-luiertopic.

Even een tvp. Ben het ook van plan, maar idd eerst maar even wennen aan het meisje herself straks.

Vraag me wel af of al dat gewas (op 90 graden?) niet milieubelastender is dan het verwerken van wegwerpluiers. (Ws is dit onderwerp al behandeld. Sorry dan. Dan ga ik eerst braaf teruglezen. )
pi_72180338
Van wat ik heb begrepen weegt het wassen en zelfs eventueel drogen in de droger nóg niet op tegen de wegwerpluiers qua milieubelasting...

Wat leuk Oeke dat je echt gaat beginnen! Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Het lijkt er hier op dat vriend ook in ieder geval de eerste paar weken met wegwerp wil beginnen en daarna pas wil overstappen. Geeft niet, we hebben een paar jaar de tijd
pi_72180542
Op die ene die ik nu heb staat het 60 graden tekentje, dus ik weet niet of je ze perse op 90 graden moet wassen.

Leuk he WupWup, ik kon het toch niet laten, bovendien hadden we laatst kraambezoek van iemand die nog geen kindje had maar wel al een deal met vrienden had gemaakt over een over te nemen luierpakket.
Hij had hun kindje al een keer verschoond en was er zo enthousiast over dat het bij ons ook weer begon te kriebelen.
Dus nu hebben we al 1 luier.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72181010
Wassen kan op 40 graden, Sssserpente. Ik was ze eigenlijk altijd op 40, soms op 60 zonder voorweken of voorspoelen en dat gaat prima.
Met één kind en voldoende luiers heb ik ongeveer 2 keer in de week een trommel vol. Maar aangezien mijn dochter maar heel weinig poept heb ik bijna alleen maar plasluiers en die gooi ik gewoon bij de bonte was.

Oeke, ik heb als eerste een heleboel verschillende luiers gekocht en dat bevalt me prima. Zo af en toe koop ik er eentje bij als ik een nieuw merk tegen kom en op die manier zit ik nooit met een berg luiers die me niet bevallen.
Tot nu toe heb ik geen luiers die me écht niet bevallen, maar er zitten er wel tussen die ik minder prettig vind dan andere merken.

Als ik één of twee merken zou mogen hebben dan zou ik ittibitti's willen omdat ze zo leuk en handig zijn (dat zijn luiers waarvan ik er een aan deed bij Avalon naast jou op de bank. Met zo'n losse inlegger met drukkertjes) en omdat je daar bij kleine plasjes alleen de inlegger van hoeft te verschonen.
En Ecobubs of Baby Beehinds of Blueberry minky of Totbots of BumGenius om voor de nacht lekker vol te stoppen met inleggers.

Ik ben trouwens ook heel tevreden over deze webwinkel. Snelle service en je kan evt. ook met paypal betalen als je via de mail bestelt inplaats van via de site.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 26-08-2009 20:28:13 ]
pi_72181689
Overwegen waard dus! Wij gebruiken wel biologisch wasmiddel en ik merk vaak dat dat tóch wat minder goed schoonwast dan de standaardmerken. Veel vlekken krijg ik er bijvoorbeeld op lage temp. met dit wasmiddel niet uit. En overstappen op Persil of Omo oid zie ik niet zo zitten. Want da's op dieren getest.

Wat gebruiken jullie?
pi_72181699
Dankjewel!
Die site ziet er goed uit. Even verder neuzen.
vind het zo leuk dat ik nu echt een beeld bij je heb! Je hebt ook een neusbel
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72181778
Ik heb ook een neusbel.
pi_72181843
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:25 schreef Ssserpente het volgende:
Overwegen waard dus! Wij gebruiken wel biologisch wasmiddel en ik merk vaak dat dat tóch wat minder goed schoonwast dan de standaardmerken. Veel vlekken krijg ik er bijvoorbeeld op lage temp. met dit wasmiddel niet uit. En overstappen op Persil of Omo oid zie ik niet zo zitten. Want da's op dieren getest.

Wat gebruiken jullie?
Meestal iets uit de gewone supermarkt maar vaak ook Ecover. Ik heb nooit echt gemerkt dat het minder goed schoon werd maar misschien komt dat omdat ik wel zo eens in de zo veel tijd een wat hetere was draai.
Zon bleekt in ieder geval de meeste luiervlekken zo goed als weg.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:25 schreef oeke het volgende:

vind het zo leuk dat ik nu echt een beeld bij je heb! Je hebt ook een neusbel
dito that!
pi_72181899
Wij hebben ook Ecover idd. En 't zonnetje kan ook een hoop doen ja, da's waar ook!

Mijn moeder zweert trouwens bij katoenen luiers. Ik was zindelijk met anderhalf. En volgens haar is dat aan die luiers te danken.
pi_72181962
Serpente!
Ben jij ook een vegetarier toevallig?

Ehm, over wasmiddel, ik wil al een tijdje dat wasmiddel maken waar Macka over schreef.
hier: Draagdoeken 34

ben benieuwd of ik dit goed link.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72182169
Ik ben geen vegetarier, maar eet wel maar ongeveer één keer in de week vlees. En dan alleen biologisch vlees. Groente en fruit eten we ook zo veel mogelijk biologisch.

Maar als we ergens anders eten, eet ik wel gewoon wat de pot schaft hoor.

Probeer iig zo goed en kwaad als ik kan bij wat ik doe rekening te houden met dierenwelzijn en milieubelasting. En da's vaak helemaal niet zo moeilijk. Dus ben nog even aan het uitzoeken of katoenen luiers hier ook bij horen.

Wat is jouw reden?
pi_72182321
Dezelfde als jij eigenlijk, en ik denk ook dat het fijner is voor de billen, als je bedenkt waar die gelkorrels van gemaakt moeten zijn en dat dat dan de hele tijd om die tere billetjes heen zit.

Plus de vermeende kortere tijd dat ze in de luiers zitten.

En die vriend van mij vertelde dat hij gehoord had, maar het bijna niet kon geloven dat wegwerpluiers 10 % van het afval in Amsterdam was. Ik geloof het wel hoor, als je ziet wat er hier in de vuilnisemmer gaat.

En ook het geld. Uiteindelijk ook dat.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72182513
Oh ja, je vroeg nog naar de luieruitslag van Avalon. Die is niet alleen stukken minder geworden, hij is gewoon helemaal weg!
Toen ze nog wegwerp droeg had ze vaker wel rode billen dan niet. Meestal was het open en ze heeft al een paar keer een schimmelinfectie gehad (en daardoor een keer spruw).

Na overstap op wasbaar heeft ze slechts een keer uitslag gehad. In onze vakantieweek, toen ze weer wegwerp aan had

oh, die 10% geloof ik ook wel Wij hebben echt veeeeel minder afval nu de een in wegwerp zit en de ander alleen nog maar een nachtluier aan heeft.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:54:12 #263
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_72182546
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:46 schreef oeke het volgende:

En die vriend van mij vertelde dat hij gehoord had, maar het bijna niet kon geloven dat wegwerpluiers 10 % van het afval in Amsterdam was. Ik geloof het wel hoor, als je ziet wat er hier in de vuilnisemmer gaat.
Ik heb die 10% ook wel eens gehoord, maar denk dat dat in bepaalde kinderrijke wijken is. Daar zal dat makkelijk moeten lukken denk. Voor de stad als geheel lijkt het mij wat hoog. Maar dat het een significant deel van de afvalberg is lijkt mij eigenlijk niet meer dan logisch.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:59:46 #264
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72182729
Ow, ha! Ik had dit topic wel eens gezien, maar de stukjes die ik terug heb gelezen gingen vooral over wegwerpluiers en wij hebben redelijk aan het begin van mijn zwangerschap al besloten dat wij herbruikbare luiers willen gaan gebruiken. Ik vind het erg grappig dat mensen die ik dit vertel allemaal heel hard gaan gillen "maar dat wíl je toch niet??" behálve die mensen die ik ken die het ook daadwerkelijk geprobeerd hebben. Die zijn er eigenlijk allemaal wel enthousiast over, met de kanttekening dat het soms voor dagjes weg of bij extreem warm weer fijner kan zijn om tijdelijk over te gaan op wegwerp (hetgeen ik ook al zo'n beetje had bedacht voor dagjes weg).

Nu willen wij dus eigenlijk wel voor de geboorte van onze koter een pakket luiers hebben liggen, waarbij ik er redelijk zeker van ben dat als ze niet bevallen om welke reden dan ook, ik ze redelijk goed tweedehands kan verkopen en andere luiers aan kan schaffen. IK had mijn oog laten vallen op de Tots Bots Easyfit (en dan de bamboe-versie), een alles-in-1-luier die in maat verstelbaar is. Nu lees ik hier echter goede verhalen over de Bungenius. Owlet, ik zag in jouw pakket dat jij ook één exemplaar van de Tots Bots-luier die wij op het oog hadden hebt besteld. Kun je uitleggen waarom je de Bumgenius het prettigst vind? Heeft dit uitsluitend met de pasvorm te maken, of is er meer dat handiger/fijner/beter is? Denk je dat het handig is om een samengesteld pakket aan te schaffen, of allemaal dezelfde? Het was eigenlijk nog niet zo heel erg in me opgekomen dat ik ook allerlei verschillende kan kopen

Overigens mag Tots Bots ook niet meer verzonden worden buiten de UK ben ik al achtergekomen, maar gelukkig hebben wij vrienden met familie in Engeland dus voor ons zal dit geen heel groot probleem zijn (want sjésus, wat scheelt het veel geld om ze uit de UK te halen)..
3!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:02:08 #265
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72182800
Voor ons weegt het milieu-aspect trouwens redelijk zwaar mee, evenals de kosten van wegwerp. In die volgorde..

Ennuhm, Ssserpente, wij gebruiken wasnoten en dat is voor ons ook nog een punt van twijfel, maar ik weet wel dat als je erge vlekken hebt, je ossegal (geloof ik) toe kan voegen aan je was om het schoner te krijgen

[edit]Wat natuurlijk helemáál niet hip is als je het over dierenwelzijn hebt, sorry.. voor mij [/edit]
3!
pi_72182942
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:46 schreef oeke het volgende:
Dezelfde als jij eigenlijk, en ik denk ook dat het fijner is voor de billen, als je bedenkt waar die gelkorrels van gemaakt moeten zijn en dat dat dan de hele tijd om die tere billetjes heen zit.
Hoewel ik me ook kan voorstellen dat de urine in wegwerpluiers beter wordt opgenomen, waardoor ze hier juist weer minder last van hebben. Heb nog geen ervaring hoor. Bedenk het me zomaar.
quote:
Plus de vermeende kortere tijd dat ze in de luiers zitten.
Dat zou heulemaal mooi meegenomen zijn!
quote:
En die vriend van mij vertelde dat hij gehoord had, maar het bijna niet kon geloven dat wegwerpluiers 10 % van het afval in Amsterdam was. Ik geloof het wel hoor, als je ziet wat er hier in de vuilnisemmer gaat.
Zou míj iig niks verbazen.
quote:
En ook het geld. Uiteindelijk ook dat.
Nog niet eens bij stilgestaan. Scheelt het veel?
pi_72183024
Icantrix, wat zijn wasnoten?

Leuk, ineens allemaal enthousiastelingen!

En ik merk het ook, als je over katoen begint denkt iedereen dat je gek bent, maar ze begrijpen ook niet dat dat er tegenwoordig heel anders uitziet.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72183067
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:02 schreef Incantrix het volgende:
Voor ons weegt het milieu-aspect trouwens redelijk zwaar mee, evenals de kosten van wegwerp. In die volgorde..

Ennuhm, Ssserpente, wij gebruiken wasnoten en dat is voor ons ook nog een punt van twijfel, maar ik weet wel dat als je erge vlekken hebt, je ossegal (geloof ik) toe kan voegen aan je was om het schoner te krijgen

[edit]Wat natuurlijk helemáál niet hip is als je het over dierenwelzijn hebt, sorry.. voor mij [/edit]


Ik kom er wel overheen denk ik!

*Googlet wasnoten. Nóóóit van gehoord!
pi_72183178
@ Serpente, die gelkorrels blijven zacht en ik weet niet, ik krijg er soms zo'n huuu gevoel van. Als een chemie fabriekje tussen je benen.

En wat geld betreft, het schijnt, over een hele luierperiode zo'n 1000 euro zeker te schelen. En je kunt ze gebruiken voor een tweede kindje of verkopen.
Hier staat er iets over prijs:
http://www.kaatjekatoen.n(...)0februari%202009.pdf

Geweldig, die wasnoten! Ben meteen nieuwsgierig!

Trouwens fijn dat de luieruitslag helemaal weg is, Owlet
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72183240
Ah, thanx!

Edit: als je het zo aanpakt, heb je al snel helemaal geen luiers meer nodig.

[ Bericht 93% gewijzigd door Ssserpente op 26-08-2009 21:30:39 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:30:02 #271
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72183585
Ow, haha, net te laat! Wasnoten zijn létterlijk noten, ze voelen heel glad en zeperig en je kan de noten ongeveer 3 wasbeurten gebruiken (de 3e keer moet de temp dan wat hoger, dus die bewaren we altijd voor de handdoekenwas). Je doet er een stuk of 5 in een zakje en die stop je in de machine, evt. met een klein beetje azijn als wasverzachter en je kleding komt er prima schoon weer uit (en het ruikt lekker neutraal, ik raak steeds gevoeliger voor geurtjes en al die ariel-achtige zooi komt me letterlijk mijn neus uit ).. Het enige waar ik nog wel eens van die wol- en fijn-zooi voor gebruik is als ik dikke vetvlekken in mijn kleding heb (dus dan een klein beetje rechtstreeks op de vlek en dan gewoon bij de rest van de was met wasnoten), maar verders zijn wij er erg tevreden over.. Ben alleen wel benieuwd wat het strakjes gaat doen met die luiers

Owja, wij hebben het pakje wasnoten dat wij hebben een maand of anderhalf geleden gekocht (misschien al 2 maanden terug, ik weet niet) en we hebben nu ongeveer 1/4e van het pak gebruikt. Het pakje is geloof ik een halve kilo.
3!
pi_72184103
Serpente, ik had daar ook over gehoord, maar ik vind het nogal wat. Je moet steeds op je kind letten, wat natuurlijk heerlijk is , maar af en toe wil je ook weleens iets anders doen.

Icantrix, hoe ruiken die wasnoten? of zit er geen geur aan?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:55:19 #273
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72184320
De noten zelf ruiken een beetje raar, een beetje zurig geloof ik, maar je was ruikt eigenlijk niet echt naar iets als het uit de machine komt. Ik heb nog nooit Neutral gebruikt, maar ik stel me voor dat het zo ongeveer is. Ik hoorde wel eens mensen die het raar vonden als ze overstapten dat hun was nergens meer naar rook, maar ik vond het eigenlijk veel logischer dan wanneer je kleding vers uit de was ruikt naar 30 bossen lavendel en synthetische zonneschijn
3!
pi_72184401
Ah, maar geen geur vind ik ook fijn. Synthetisch vind ik vies en alleen biotex vind ik wel lekker. Mijn lief en ik staan dan in de supermarkt aan al die wasgels te ruiken, nee, bah, vies etc. Dus dit is misschien wel de oplossing voor ons!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72184487
Oeke, ik denk dat het ook wel te doen is zonder er in door te slaan en de hele dag je baby in de gaten te houden. Dat zou hier trouwens sowieso niet lukken, want ze gaat al vrij vroeg naar het KDV.

Maar denk -er van uitgaande dat het werkt- dat je met kleine dingetjes dan al best een endje kan komen.

Bijvoorbeeld:
quote:
Ritme/Timing: Bouw vaste momenten in waarop je je kind op het potje zet, (of buiten, of boven de wastafel,...) kortom de gelegenheid geeft om zijn behoefte te doen. Goede momenten en wanneer je kind vaak zal moeten, zijn: direct na het slapen, na het voeden, na het zitten in de draagdoek en na het zitten in de autostoel, enz. Je kindje leert deze momenten te herkennen en zal zijn behoefte dan ook gaan ophouden tot die momenten (als er niet te veel tijd overheen gaat natuurlijk).
Of:
quote:
Que-geluidje en positie: Iedere keer als je merkt in het begin dat je kind pipi of kaka doet, kun je een bepaald geluidje maken. Kies hiervoor 1 bepaald geluid, bijvoorbeeld 'psssj'. Zo gaat je kindje dit geluid associëren met pipi en kaka doen. Als je haar op het potje zet (of elders waar ze mag gaan), maak je dit geluidje weer. Je baby leert dat je daarmee aangeeft dat ze haar behoefte nu rustig kan doen. Dit in combinatie met de positie waarin je haar houdt, zorgt voor herkenning van het moment waarop ze 'mag'.
En natuurlijk door er gewoon op te letten. Ik denk dat je na verloop van tijd dan best wel wat signalen leert herkennen.

Denk trouwens wel dat het hierbij belangrijk is dat je er niet te spastisch mee omgaat. Als het (op sommige momenten) werkt, dan is het leuk meegenomen, zo niet, dan is het jammer.
pi_72184492
Incantrix, ik heb ook wat TB fluffles en TB bamboo AIO's en die bevallen ook harstikke goed. Zeker de bamboo's, die zijn heel dun, ze ziet nauwelijk dat het een wasbare luier is.
All in all heb ik denk ik op de verschillende fora iets meer positieve verhalen over bumgenius gehoord dan over TB maar dat zal ook komen doordat BG een groter, Amerikaans merk is.
Ik denk dat het beide luiers zijn waar je eigenlijk weinig fouts mee kan doen. Beide zijn met klittenband te verstellen, ze zijn van een stevige kwaliteit zonder stug te zijn en ze zijn eventueel aan te vullen met extra inleggers voor de nacht of als je een grote plasser ( ) hebt.

Ik heb vorige maand nog met succes TB's bij Twinkle besteld, volgens mij zijn ze vooral streng als het gaat om de motherease luiers.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:02:02 #277
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72184496
Wat cool, leuk om iemand bekend te kunnen maken met de wasnoten, wij hebben gewoon een pakje gekocht om het te proberen en zijn er eigenlijk best wel van onder de indruk

[edit]Ah, dank je wel Owlet, dat is erg duidelijk! Wat grappig dat ze dan m.b.t. dat ene merk zo veel strenger zijn! Ik heb overigens een tijdje terug al gemaild met een andere site uit de UK en die wilden me niets opsturen tenzij ik via een UK-bankrekening betaalde én een UK-adres opgaf, maar dat verschilt dus erg per site, blijkt nu. Heel erg dank je wel! Wat mij overigens fijn leek aan de Easyfits was dat de droogtijd redelijk snel is, ervaar jij dat ook zo?[/edit]
3!
pi_72184596
Een kennis van me doet haar baby ook op het potje en die zegt dat ze alleen in het begin heel goed op hem heeft gelet maar dat het nu als vanzelf gaat. Ze is er ook niet zo heel strikt in, ze gebruikt wel een luier. Maar op vaste momenten (na de voeding en na het wakker worden geloof ik) houdt ze hem boven het potje en inmiddels doet hij dan negen van de tien keer wat
pi_72184680
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:02 schreef Incantrix het volgende:
Wat mij overigens fijn leek aan de Easyfits was dat de droogtijd redelijk snel is, ervaar jij dat ook zo?[/edit]
Ik vind ze wel sneller droger dan de meeste AIO's, omdat de vulling er helemaal uit klapt. Ze zijn ongeveer even snel droog als een pocketluier. De fluffles (microvezel) hang ik in de ochtend op en in de avond zijn ze droog. De bamboe luier doet er wat langer over, die is de volgende dag droog.
pi_72184708
Serpente, ik kan hier wel al zien wanneer Ko moet poepen en ik begrijp ook wel wat ze bedoelen. In zoveel landen hebben ze geen luiers en daar gaat het waarschijnlijk zo, maar toch.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:15:53 #281
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72184914
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:08 schreef owlet het volgende:
Ik vind ze wel sneller droger dan de meeste AIO's, omdat de vulling er helemaal uit klapt. Ze zijn ongeveer even snel droog als een pocketluier. De fluffles (microvezel) hang ik in de ochtend op en in de avond zijn ze droog. De bamboe luier doet er wat langer over, die is de volgende dag droog.
Oh, wat super zeg, fijn om iemand te spreken die ervaring heeft met meerdere luiers! Ik vind het toch wel wat om dan uit te zoeken wélke luiers je wil, de keuze om geen wegwerp te gaan gebruiken was bij ons eigenlijk helemaal geen issue, maar hier worstelen we al een paar maanden mee Thnx! En qua droogtijd kunnen we inderdaad wel hebben denk ik.. We hebben niet extreem veel droog-gelegenheid, maar ik denk dat we met een extra droogrekje al een heel eind komen, zeker als we niet wachten tot we een luierwas vol hebben maar telkens een beetje meewassen met de rest (of zou dat niet handig zijn?)

Nouja, je hebt ons in elk geval enorm geholpen!
3!
pi_72184952
Ieder z'n ding. Het lijkt mij wel leuk om er straks mee te experimenteren. Wat Owlet vertelt bijvoorbeeld.
pi_72185161
Het is zo gek, eigenlijk vind ik dat heel tof, maar ergens is er ook iets van niet. En ik weet niet wat of waarom. Raar he?
Ik wil wel graag snel het potje introduceren, ik heb ergens gelezen dat er rond anderhalf dacht ik een periode komt dat ze er erg voor open staan en dan pas weer rond 3 ofzo. Dus daar wil ik wel vroeg mee beginnen.
Nouja ieder zijn ding inderdaad.

Fijn al die kennis van jou, Owlet!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72185374
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:15 schreef Incantrix het volgende:
We hebben niet extreem veel droog-gelegenheid, maar ik denk dat we met een extra droogrekje al een heel eind komen, zeker als we niet wachten tot we een luierwas vol hebben maar telkens een beetje meewassen met de rest (of zou dat niet handig zijn?)
Lijkt me wel handig Er zijn natuurlijk mensen die gruwelen van luierwas bij de gewone was, maar tot nu toe komt alles schoon uit de machine dus ik was het lekker samen. Gaat prima en dan heb je altijd wel schone luiers bij de hand. Ze nemen ook niet zo veel plek in om te drogen, mijn mini ikearekje voldoet nog steeds

Potjes voor baby's is ook niks voor mij, ik ben er veels te chaotisch voor geloof ik en ik heb ook helemaal geen zin om er steeds op te letten
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:13:05 #285
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72186839
Owlet, kijk, zoiets dacht ik ook al.. Ik was met regelmaat (per ongeluk) labello's mee en ondanks dat de stift er dan altijd uitgesmolten of gespoeld is heb ik er nog nooit vlekken van gehad, dus het leek me dat die luiers dan ook niet veel problemen zouden geven Ik denk dat we binnenkort gewoon gaan bestellen, misschien toch via die strenge site als het via via kan, die hebben summer sale en zijn nu extreem goedkoop (¤ 255,- voor 20 stuks incl. een rol inlegdoekjes). Ik ben er nu al helemaal blij mee gewoon

Oeke, ik vind al die luchtjes inderdaad erg stinken, en ze zijn vooral ook zo heel erg aanwézig, zeg maar.. Ik ben geloof ik ook de enige aardbewoner die niet gecharmeerd is van Zwitsal, ook zulk heftig geur-spul. Een baby ruikt veel lekkerder als al dat soort meuk
3!
pi_72187753
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:13 schreef Incantrix het volgende:
...Zwitsal...


Een vertegenwoordiger van Zwitsal wist nog doodleuk op een infoavond voor kraamverzorgsters te vertellen dat Zwitsal zo goed is omdat het ongeparfumeerd is

Ik ga trouwens wat luiers verkopen omdat ik nog wat ittibitti's wil kunnen financieren.
waarschijnlijk
Prorap All In One Large (wit)
Fuzzi Bunz One Size Rood
Stuffables One Size popper Pink Gingham
Stuffables One Size Popper Jeans
Happy Heiny's Large Pink Camouflage
Bumkins AIO XL

Als ik ze morgen op de foto heb gezet en er een prijs voor heb bedacht zet ik ze voor het nette in V&A en dan zal ik hier ook even linken.
pi_72188287
Zwitsal vind ik ook bah. En nadat onze verlos zei dat je moest wachten met het te gebruiken vanwege evt allergische reacties ben ik er helemaal klaar mee. Babyzweetjes

Ik ben benieuwd naar je verkoop, Owlet.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72241779
Woepla! De bestelling is geplaatst!

Als alles goed gaat worden ze bezorgd bij mijn lieftallig broertje die ze dan de 8ste meeneemt naar Nederland.
Ik heb uiteindelijk 6 Bumgenius, 5 Tots Bots, en 5 Itti Bitti's gekocht. En een rol inlegvellen en een extra set inleggers voor de Itti Bititi's.

Ik heb er helemaal zin in! En ik vind het ook een beetje spannend.

Mooie dingen heb je daar te koop trouwens Owlet, maar die gaan allemaal op maat he? Dat wil ik een beetje vermijden, behalve dan bij die Itti Bitti's. Dus ik kwam er niet helemaal uit.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72241904
Wow, wat een mooie bestelling! Variatie, maar alleen maar kwalitatief goede merken en voldoende van elk om ze goed te kunnen ervaren. En slim, zo'n extra set inleggers voor de itti bitti's, dan kan je er dubbel zo lang mee doen
Welke maat ittibitti's heb je genomen? Ik vond dat zo lastig, omdat ze vrij klein vallen.

De luiers die ik verkoop zijn idd bijna allemaal op maat, de twee one-size die ik te koop had zijn geannuleerd en dus weer beschikbaar maar die zijn wel weer errug roze
pi_72242120
Ja, dat had ik gezien! errug roze. Ik twijfelde nog een beetje over de jeans luier.

Ik heb maat M genomen, Ko is over de 6 kilo en ze gaan tot 12 kilo, volgens het verhaaltje, dus ik hoop daarmee safe te zitten. Wel veel en best ook duur he? Maar ik wil er echt voor gaan en teveel variatie leek me ook te verwarrend in de kast dus gewoon een beetje variatie maar wel hetzelfde principe.

Ik begreep dat je de inlegger ook uit de Itti Bitti kan doen als het een klein plasje is en dan een schone er terug in. Doe je dat weleens?

Wat trouwens raar is, is dat er helemaal geen verzendkosten zijn als je ze in Engeland zelf verzend. Echt nul.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72244274
Ja, dat zou ik ook doen idd, medium nemen. Denk dat je daar wel een paar maanden mee kan doen, afhankelijk van de hoeveelheid spek die hij kweekt

Ik gebruik mijn itti bitti's zeker vaker, maar Avalon poept heel weinig. Als je een beetje oplet kan je idd gewoon het inleggertje verschonen en dat kan je zo lang volhouden als het lukt.

Met alle inleggers er in is het best een dik pak maar als de inleggers eenmaal een keer of tien gewassen zijn zijn ze zó absorberend dat je makkelijk één van de twee inleggers er in kan doen.
Wat dat betreft heb je dus best veel luier voor je geld

Ik vond ze trouwens in het begin echt %^&. Ze leken niet goed te passen en ze lekten. Tot ik de tip kreeg om eerst de inleggers vaak te wassen en om niet alletwee de inleggers te gebruiken. En toen ging het goed.

Inlegvellen zijn trouwens met BVpoep niet altijd handig/nodig, maar je zal snel genoeg merken wat voor jullie werkt
pi_72305230
Zo gister weer terug van vakantie.

3 weken camping en bijna 3 weken in katoen. We zijn 1 dag naar Monaco geweest en ik dacht even handig wegwerp te doen, maar na 1 dag in wegwerp had Jen last van 2 dagen uitslag..

Alleen de laatste dag was wat minder, 4 zure poepluiers en ik kreeg echt de lucht er niet meer uit. Dus thuis even door de wasmachine op wat meer graden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:08:32 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72305658
Ik heb gisteren 18 hydrofiel luiers en 36 oogjesluiers gewassen
Zag er zo gezellig uit, al die luiers aan de waslijn.
Ik moet alleen kijken waar ik tzt inlegluiers en strikslips vandaag haal. Ik heb er wel wat, maar vooral inlegluiers zal ik tzt bij moeten halen...
pi_72307289
Stoer hoor, Tico, wasbaar op vakantie! Dat durfde ik niet aan (met luieruitslag als gevolg )

Wat heerlijk, Asyniur!
Inlegluiers zijn bij de verschillende luierwinkels te koop (twinkleontheweb, babykind en nog meer engelse webwinkels. Stormopzolder, kaatjekatoen en nog meer Nederlandse webwinkels). Hennep en bamboe absorberen beter dan katoen en als je een beetje handig bent (en daar hoef je echt maar een minibeetje handig voor te zijn) dan kan je bij stormopzolder hennepjersey kopen en daar zelf inleggers van maken.

Vier tot zes laagjes op elkaar, omlocken of zig-zaggen, klaar. Je kan de laagjes ook als een boekje maar aan één kant vast zetten of als een heel lange lap die je moet vouwen.
Zo is het nog sneller droog.

Strikslips zijn echt nauwelijks nog te krijgen, zijn wasbare overbroekjes misschien iets voor je? Die hoef je niet elke keer bij het verschonen te wisselen en je kan ze gewoon mee wassen als ze vies zijn.
Bij bovengenoemde winkels kan je ze kopen, van heel veel verschillende merken. Van wit tot gekleurd, glad tot fluweel, fleece, wol, noem maar op
pi_72307392
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:18 schreef owlet het volgende:
Stoer hoor, Tico, wasbaar op vakantie! Dat durfde ik niet aan (met luieruitslag als gevolg )


Haha, er was zelfs 1 vrouw die ook echt kwam kijken bij mn was en vroeg of het pour la baby was. Haar gezicht sprak boekdelen.

Het was heel goed te doen. Ik heb steeds meteen gespoeld na de poep, dat kwam er meteen goed uit. Eigenlijk viel het wassen ook heel erg mee. Behalve dat ik ze heel heet moest wassen met de hand en veel spoelen zodat alle sop eruit was. Maar in die hete temperaturen had ik echt geroken als ze niet schoon waren, en ze roken heerlijk fris op de waslijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:31:05 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72307633
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:18 schreef owlet het volgende:
Stoer hoor, Tico, wasbaar op vakantie! Dat durfde ik niet aan (met luieruitslag als gevolg )

Wat heerlijk, Asyniur!
Inlegluiers zijn bij de verschillende luierwinkels te koop (twinkleontheweb, babykind en nog meer engelse webwinkels. Stormopzolder, kaatjekatoen en nog meer Nederlandse webwinkels). Hennep en bamboe absorberen beter dan katoen en als je een beetje handig bent (en daar hoef je echt maar een minibeetje handig voor te zijn) dan kan je bij stormopzolder hennepjersey kopen en daar zelf inleggers van maken.

Vier tot zes laagjes op elkaar, omlocken of zig-zaggen, klaar. Je kan de laagjes ook als een boekje maar aan één kant vast zetten of als een heel lange lap die je moet vouwen.
Zo is het nog sneller droog.

Strikslips zijn echt nauwelijks nog te krijgen, zijn wasbare overbroekjes misschien iets voor je? Die hoef je niet elke keer bij het verschonen te wisselen en je kan ze gewoon mee wassen als ze vies zijn.
Bij bovengenoemde winkels kan je ze kopen, van heel veel verschillende merken. Van wit tot gekleurd, glad tot fluweel, fleece, wol, noem maar op
Ik heb nog ongeveer 3,5 doos van die papieren inlegluiers. Mijn moeder waste die ook altijd mee, dan kunnen ze nog 1 keertje mee. Strikslips waste mijn moeder ook altijd gewoon mee met de luiers (en wisselde ze niet bij elke verschoonbeurt). Die gaan 'oneindig' mee, tenzij je er een 'armpje' aftrekt. Ik heb er voorlopig wel genoeg en anders moet ik tzt inderdaad kijken voor overbroekjes. Komt wel goed zeker met een topic als dit onder handbereik
pi_72307757
Oh je bedoelt van die inlegvelletje! Die zijn o.a. bij kaatjekatoen te koop Meegewassen billendoekjes doen het ook goed!
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:40:54 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72307909
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:35 schreef owlet het volgende:
Oh je bedoelt van die inlegvelletje! Die zijn o.a. bij kaatjekatoen te koop Meegewassen billendoekjes doen het ook goed!
Hahaha, 'vroegah' noemde mijn moeder die inlegluiers
Oke, even onthouden: kaatjekatoen...
edit: babywalz heeft ze ook zie ik net bij mijn favorieten . Daar zijn ze per doos goedkoper (zelfde merk) en verzendkosten zijn hetzelfde. Scheelt bijna 1 euro per doos! Zelfs bij afname van 8 dozen, is babywalz goedkoper...

[ Bericht 9% gewijzigd door Asyniur op 31-08-2009 13:48:23 ]
pi_72332104


Op de camping.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72367220
Asynur, wat stoer dat je voor echt old school katoen gaat!

Ticootje, dat klinkt bemoedigend. En Jen ziet er lief uit op die foto! Leuk vind ik dat, dat die luiers er zo gezellig uitzien dat je geen broekje aan hoeft te doen.

Na wat gedoe, is mijn bestelling onderweg. Mijn broer komt aanstaande woensdag dus dan gaan we beginnen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')