abonnement Unibet Coolblue
pi_196923857
Nee dat is serieus. Wasbare luiers gaan stinken in een afgesloten emmer.
Bij wegwerpluiers werkt die tip helaas niet, die stinken sowieso.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 18:47:59 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196928155
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:19 schreef Elleska het volgende:
Nee dat is serieus. Wasbare luiers gaan stinken in een afgesloten emmer.
Bij wegwerpluiers werkt die tip helaas niet, die stinken sowieso.
Maar gaat het niet sowieso stinken dan :? En bedoel je met niet afsluiten wel de deksel erop maar niet sluiten of helemaal geen deksel?

Ik ben tot nu toe nog niet heel erg fan, het zijn van die enorme pakketten waardoor hij nauwelijks nog in zijn pakjes past :X Hebben jullie daar geen last van? En mijn man vindt het maar niks, hij is er nu al klaar mee _O-

Hier een artikel van de luierhoek dat wasbare luiers niet stinken en dat je de emmer goed dicht moet doen. Beetje tegenstrijdig dan? https://www.luierhoek.be/(...)ers-zonder-geurtjes/
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196928636
Ik had eerst een gewone luieremmer waarbij ik de deksel er half op deed. Hierdoor geen stank. Behalve in de zomer met de ochtendluiers. Ammoniak lucht :r

Later de filur prullenbak van de ikea gekocht. Deze sluit net niet helemaal af waardoor je ook niks rook. De filur is nu helaas uit het assortiment.

Een dikke pak is het zeker. Vooral bij newborns. Heb je wel newborn luiers of one size?

Wij zijn begonnen met one size luiers, maar Billy groeide daar wel in uiteindelijk waardoor het pak kleiner leek.

Qua broekjes en boxpakjes was het soms een maat groter aanschaffen. Of model zoeken waar een dikke kont in past :D
pi_196929168
Wij hebben een tots bots luier emmer maar onze wasbare luiers stinken niet, niet als we ze afdekken en niet als de deksel er wel relatief dicht op zit. De wegwerp daarentegen :r

Wij gebruiken snap in ones en losse inleggers en dat is een heel slank systeem, maar weinig dikker dan wegwerp. Twee delig vind ik ook te dik maar wat ik vooral niet zo fijn vond was het rondom nat zijn.

Qua kleren, inderdaad soms maatje groter en lekker elastische ruime pakjes en broekjes. Mijn oog zoekt automatisch de juiste modelletjes uit ondertussen :D
pi_196929750
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:04 schreef Zo-is-dat het volgende:

Wij gebruiken snap in ones en losse inleggers en dat is een heel slank systeem, maar weinig dikker dan wegwerp. Twee delig vind ik ook te dik maar wat ik vooral niet zo fijn vond was het rondom nat zijn.
Dat is ook precies waarom ik bij de eerste poging wasbare luiers helemaal niets vond. Klittenband dat steeds omkrulde en overal aan bleef haken hielp ook niet mee.

Toen L in de one size luiers paste weer een poging gedaan met een inlegger systeem. (Eerst milovia en toen die broekjes veel te snel lek bleken te gaan overgestapt naar bumGenius Flip en Blumchen slimfit)
Maargoed dat gaat dus al over de one size luiers en niet de pasgeboren mini billetjes dus daarin kan ik je niet van advies voorzien MaJo maar mocht het nu niet bevallen probeer het dan zeker over een paar maand nog een keer.

Qua kleding heb ik er geen problemen mee gehad maar ik heb lange spriet waarbij de broeken van de kont af zakken met wegwerp luiers dus de opvulling van wasbaar was zeer welkom.
  zondag 27 december 2020 @ 18:47:13 #181
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_196997407
Via MP een startpakket gekocht, manlief is helemaal om, ik na wat twijfels ook. We gaan het gewoon proberen en dan zien we het wel.

BV poep is wateroplosbaar dus kan zonder inlegvellen en dergelijke en gewoon direct in de wasmachine - geldt dat voor KV poep ook? Ik ga als het lukt vanaf het begin BV en KV combineren vanwege gezondsheidsredenen.

Hoe doe je dat trouwens als je de luiers niet uitspoelt? Gaat dat dan niet lekken in de waszak? Of doe je bij hele dunne kledderpoep wel even spoelen?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197049679
Gisteren mijn man kunnen overtuigen om een newborn pakket te huren en dan te kijken of en wat ons goed bevalt. Er zijn zoveel soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie :') .

Ik zit nu te kijken naar newbornpakket van wasbaarwonderland, is dit een goed starterspakket?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mango91 op 30-12-2020 18:40:11 ]
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 15:14:29 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197058575
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:28 schreef coccinelle het volgende:
Ik had eerst een gewone luieremmer waarbij ik de deksel er half op deed. Hierdoor geen stank. Behalve in de zomer met de ochtendluiers. Ammoniak lucht :r

Later de filur prullenbak van de ikea gekocht. Deze sluit net niet helemaal af waardoor je ook niks rook. De filur is nu helaas uit het assortiment.

Een dikke pak is het zeker. Vooral bij newborns. Heb je wel newborn luiers of one size?

Wij zijn begonnen met one size luiers, maar Billy groeide daar wel in uiteindelijk waardoor het pak kleiner leek.

Qua broekjes en boxpakjes was het soms een maat groter aanschaffen. Of model zoeken waar een dikke kont in past :D
Ik dacht dat ik newborn luiers had maar het is een pakket met van alles wat. De meeste luiers zijn echt nog veel te groot, maar er zitten ook tussen die nu al te klein zijn :? De newborn luiers bevallen wel het beste, bij de grotere lijkt het wel een dik oud mannetje _O-

Ik vond het tweedelige systeem niet echt een succes. Ze kunnen dit beter hernoemen naar vierdelig: voorgevormde luier, booster, inlegvel en overbroekje.

Ik ben nu de AIO's aan het proberen en dat bevalt qua gedoe en pasvorm een stuk beter ^O^ Nadeel is wel dat je regelmatig moet verschonen. Ik had gisteren te lang gewacht omdat aapie in slaap was gevallen en toen was die luier zeiknat en ook helemaal doorgelekt :X

De wasbare luier is in ieder geval niet helemaal afgeschreven, we proberen nog even verder ^O^

Zelf heb ik ook nog pocketluiers van Happy Flute liggen, die ga ik proberen als dit probeerpakket weer weg is :)

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 18:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Via MP een startpakket gekocht, manlief is helemaal om, ik na wat twijfels ook. We gaan het gewoon proberen en dan zien we het wel.

BV poep is wateroplosbaar dus kan zonder inlegvellen en dergelijke en gewoon direct in de wasmachine - geldt dat voor KV poep ook? Ik ga als het lukt vanaf het begin BV en KV combineren vanwege gezondsheidsredenen.

Hoe doe je dat trouwens als je de luiers niet uitspoelt? Gaat dat dan niet lekken in de waszak? Of doe je bij hele dunne kledderpoep wel even spoelen?
Die dunne poep blijft lekker aan de luier plakken dus die kan zo in de wasmand en daarna door de was in ^O^ Inlegvellen zijn dan inderdaad nog niet nodig. Het voorspoelen doe je in de wasmachine: eerst een programma spoelen en centrifugeren en dan pas de echte was.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 10:09 schreef Mango91 het volgende:
Gisteren mijn man kunnen overtuigen om een newborn pakket te huren en dan te kijken of en wat ons goed bevalt. Er zijn zoveel soorten dat ik door het bos de bomen niet meer zie :') .

Ik zit nu te kijken naar newbornpakket van wasbaarwonderland, is dit een goed starterspakket?
Checks eens de wasbare luiers op reis groep op Facebook, daar kun je tegen verzendkosten 3 weken een pakket lenen. Wel op tijd inschrijven want er is een wachtlijst. En schrijf je in op de newbornluiers, de one size zijn echt nog veel te groot.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 14 juni 2021 @ 13:39:09 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199880282
Hallo, wordt er nog wasbaar geluierd hier? Ik ben mijn bewaardoos van de vorige ronde kwijt, met goede overbroekjes en Little Lamb maat 1 voor de nachten. Zoekgeraakt rondom de verhuizing, zo lijkt het. Ik baal zo erg en aarzel of ik opnieuw zal beginnen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199880658
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:39 schreef Lemijn het volgende:
Hallo, wordt er nog wasbaar geluierd hier? Ik ben mijn bewaardoos van de vorige ronde kwijt, met goede overbroekjes en Little Lamb maat 1 voor de nachten. Zoekgeraakt rondom de verhuizing, zo lijkt het. Ik baal zo erg en aarzel of ik opnieuw zal beginnen.
Ah nee! Heeft een rondje zolder/kelder/schuur/vliering nog zin of al gedaan? Kostbare doos om kwijt te raken, enorm balen zeg -O-
pi_199880736
Hier nog steeds wasbare luiers trouwens, en realiseerde me van de week weer hoe véél we eigenlijk besparen op wegwerp, zowel qua geld als qua afval. Op vakantie gebruiken we geen wasbaar (ja, lui) dus was voor het eerst weer aan het kijken naar wegwerpluiers om mee te nemen. Best een berg.

Zijn er hier mensen met twee kindjes in wasbare luiers? Ik heb nu een dreumes in maat 2 en per november ook weer maat 1 in gebruik. Ben nog even aan het puzzelen hoe dat te doen qua drogen, nu hangt er steeds precies 1 was op het rek maar dat wordt al gauw krap denk ik met maat 1 erbij :{

@MaJo: hoe zijn de Happy Flute luiers bevallen ondertussen?
  maandag 14 juni 2021 @ 14:24:19 #187
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199880858
Ah lemijn, neeee :o . Dat is niet fijn. Ik heb wat little lamb liggen wat ik niet gebruik maar dat is geloof ik maat 2.


Ono, hier een net-peuter en in november ook een baby. Ik gebruik Milovia met inleggers overdag en snachts blumchen XL met prefolds&little lamb bamboo. Heb 2e hands nog een paar extra overbroekjes gekocht. Ik denk dat ik voor de baby eventueel ook wat hydrofielen&prefolds gebruik straks, die kunnen in de droger.
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 14:55:37 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199881304
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 14:14 schreef onomatopee het volgende:
Hier nog steeds wasbare luiers trouwens, en realiseerde me van de week weer hoe véél we eigenlijk besparen op wegwerp, zowel qua geld als qua afval. Op vakantie gebruiken we geen wasbaar (ja, lui) dus was voor het eerst weer aan het kijken naar wegwerpluiers om mee te nemen. Best een berg.

Zijn er hier mensen met twee kindjes in wasbare luiers? Ik heb nu een dreumes in maat 2 en per november ook weer maat 1 in gebruik. Ben nog even aan het puzzelen hoe dat te doen qua drogen, nu hangt er steeds precies 1 was op het rek maar dat wordt al gauw krap denk ik met maat 1 erbij :{

@:Majo: hoe zijn de Happy Flute luiers bevallen ondertussen?
We hebben ze nooit meer geprobeerd :@ Ik wil het nog steeds weer een keer proberen maar mijn man vond het maar niks. Bovendien waren ze eerst veel te groot. Ik gebruik ze wel regelmatig als overbroekje als Aapie even niet gepoept heeft, het houdt goed tegen ^O^ Ik ga het binnenkort wel weer een kans geven :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 14 juni 2021 @ 16:38:55 #189
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_199883293
Hier ruim een half jaar 2 in de wasbare luiers gehad, ging prima! Heb dan ook genoeg voorraad verzameld in de loop van de jaren O-)

Nu op vakantie en omdat geen wasmachine bij het huisje maar alleen 1 op t park nu wegwerp maar dat vind ik echt niks. Overdag dan, s nachts doen we het nog steeds. Wat ik eigenlijk toch erg jammer vind -O-

Met de oudste pas op een half jaar ofzo begonnen, het is daar nooit te laat voor!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 00:25:11 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199891126
Nou, ik mocht van mezelf nieuwe dingen bestellen tot 100 euro, dat is gelukt. Dag, nachtrust :') .

Alsnog hoop ik de oude spullen terug te vinden want de webwinkel waar ik net was heeft geen wasnetten en ik heb nog wel een luieremmer in de schuur slingeren. Dus daar gaat maar een kussensloop in voorlopig. Verder was ik de vorige keer in het begin blij met strikluiers en daarna het meeste met prefolds, omdat dat snel droogt. Dus van beide wat besteld en wat overbroekjes, en dan eerst maar eens kijken of het werkt in de nieuwe gezinsdynamiek straks. Zo ja dan bestel ik wel bij. Ik kreeg zo’n maffe luiertaart vol wegwerpluiers al, dus ik verwacht de eerste 2? weken er nog niet mee te beginnen. Maar daarna lijkt het me weer fijn *O* .

edit: extra motivatie is dat ik ook weer met de wasbare billendoekjes en zoogcompressen kan beginnen op deze manier. Want dat vond ik allebei fijn maar zonder luiers heb ik te weinig was in dit huishouden met 1 volwassene om daarmee uit te komen :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199901295
Ik ben een beetje laat, maar ik heb zojuist drie wasbare kleuterluiers gekocht voor mijn nachtplasser. Ik geloof niet dat ie voorlopig zindelijk wordt ‘s nachts en ik kreeg echt een hekel aan wegwerpluiers kopen.

Dus hierbij een post in het kader van nutteloze info
  dinsdag 29 juni 2021 @ 23:53:47 #192
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_200136126
Wij hebben een pakket tweedehands Totsbots Bamboozle Stretch + Peenut Wraps en Pads gekocht, in maat 1 en 2. We willen er direct vanaf de geboorte mee beginnen. Even wat vraagjes.

- de meegeleverde booster in de basisluier, vanaf wanneer zijn jullie die gaan gebruiken, en vanaf wanneer alleen 's nachts?
- vanaf wanneer kreeg je kind behoefte aan de kleine, grote en dubbele Peenut Pad in de basisluier?
- wanneer gebruikten jullie de lichtere combinatie Peenut Pads + alleen overbroekje, tegen zindelijkheid aan of nog anders?
- klopt het écht dat je voor borstvoedingspoep kunt volstaan met de basisluier, dus zonder booster en zonder inlegvel? Lijkt mij niks, ik zou graag de inlegvellen gebruiken zodra mogelijk/nodig.

Bedankt alvast :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_200136173
Ik kan niet zoveel zeggen over Bamboozled en Peenut wraps.
Maar wat betreft je laatste punt: dat kan echt :Y

Verder zou ik er één pakje wegwerp in huis halen voor de meconium, dat is echt smerig :P
pi_200138095
Ik ben ook niet bekend met de Totsbots luiers maar eigenlijk werkt dat met alle luiers hetzelfde:
Als de absorptie niet meer voldoende is dan is het tijd om extra absorptie toe te voegen. Wanneer dat precies is verschilt per kind. Mooie van de verschillende maten inleggers is dat je de absorptie stap voor stap kan opbouwen zodat de luier met de baby meegroeit en niet direct gigantisch dik is.

Bij borstvoedingspoep inlegvellen gebruiken klinkt misschien schoner maar zie die inlegger maar weer uit de luier te vissen als de poep overal zit. Is ook niet nodig want die dunne poep is wateroplosbaar en spoelt dus gewoon weg met de koude spoelwas. Daarna een 60graden was en alles inclusief je wasmachine is weer schoon.
  woensdag 30 juni 2021 @ 10:49:19 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200138777
+1 op een pak wegwerp voor de eerste dagen en op lekker die inlegvellen uitstellen. De luier rechtstreeks op die verse billetjes is veel fijner joh. En borstvoedingspoep heeft niks te maken met onze poep. Het is een soort geel dik water dat volgens mijn hormonen zelfs best lekker ruikt :@ .

Ik verschoon als de luier vol is of bij poep, en hoe lang je met een luier doet hangt samen met hoeveel absorptie je 'm geeft. Dus dat kan je allemaal zelf sturen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 27 maart 2022 @ 10:47:19 #196
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204238380
Yay, topics over wasbare luiers O+. Ik hoop dat we die kunnen gaan gebruiken na de newborn fase. Gister een eerste superschattig luiertje gekocht *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207893482
Even een schopje. We gebruiken tweedelige luiers en willen binnenkort beginnen met dochter hapjes te geven.
Tot nu toe gooiden we ze gewoon allemaal direct vanuit de emmer in de wasmachine.
Wanneer wordt het nodig om inlegvellen te gaan gebruiken na het starten met vast voedsel? Meteen of valt het in het begin nog wel mee hoeveel de ontlasting verandert? En kun je ze doorspoelen of is dat vragen om een verstopte wc? Heb namelijk niet zoveel zin om hiervoor weer een extra vuilnisbak neer te zetten. :P
En wat is dan handig om te doen op opvangdagen? Luiers kant en klaar meegeven met een inlegvelletje erin?
pi_207894015
Inlegvellen zijn nodig op het moment dat de ontlasting niet meer weg te spoelen is, wanneer dat is verschilt per kind.

S zit nu in die overgangsfase. We volgen de rapley methode dus er gaat nog niet veel eten naar binnen. Er zit af en toe een stukje in de luier en die veeg ik met een wcpapiertje uit de luier en de rest spoelt er in de wasmachine nog wel uit. Bij twijfel na de spoelronde even checken of alvast inlegvellen gebruiken.

Inlegvellen altijd bij het afval ookal zegt de fabrikant dat ze door de wc kunnen. De meeste inlegvellen kan je bij een plasluier mee wassen en wat heel uit de wasmachine komt valt niet ineens uit elkaar in het riool dus dat is vragen om problemen.
  dinsdag 4 april 2023 @ 21:48:21 #199
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208661211
Wij hebben de allerdunste inlegvellen die we konden vinden van cellulose; deze mogen door de wc gespoeld worden maar doe het alsjeblieft niet met te veel wc-papier er bij. Dan heb je nog last van een verstopping; wij komen er boven in de badkamer niet goed vanaf. Elke zo veel weken moet ik weer de plopper er bij halen in de douche. :|W Je kunt het beter beneden in de wc weggooien want daar schijnt de rioolbuis direct breder te zijn in de aansluiting op het hoofdriool.

Wij zijn overigens al een hele tijd in maat 3. Dikke billen en benen bij ons lieve dreumesje O+

Verder ben ik nog op zoek naar een goede tip voor het schoonmaken van wolbroekjes. Het wolwasprogramma in de wasmachine maakt ze niet goed schoon. Ossengalzeep helpt niet genoeg. Ik lees ergens over een kookwasje en in het kookwater weer langzaam laten afkoelen. Heeft iemand daar ervaring mee?

[ Bericht 1% gewijzigd door Andromache op 05-04-2023 17:12:02 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_208664454
Misschien proberen met de hand te wassen met wat babyshampoo en daarna opnieuw lanoliseren? Kookwas zou ik niet durven denk ik.

Heel soms als dochter een luier vol smurrie heeft spoel ik het met vel en al door de wc, tot nu toe geen verstoppingen gehad gelukkig. Ze is al heel snel ook boterhammen enzo gaan eten dus meestal is het gewoon een drolletje dat je zo in het toilet kunt kiepen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')