Ja dat is echt wel nodig ook, ook met middagslaap gaat er even een extra booster in nuquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 22:01 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja, sowieso de inleggers vooral dubbelgevouwen aan de voorkant doen
Ok duidelijkquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 23:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
Omdat de plas vooral voor in de luier terecht komt. Wil je de urine goed opvangen en lekkage voorkomen dan is het dus nodig dat er aan de voorkant een dikke laag van (dubbelgevouwen) inleggers zit. Helemaal als ze op hun buik slapen. Anders kan er lekkage optreden terwijl de luier aan de achterzijde nog droog is.
Jongens kunnen nogal bijzonder plassen. Boogjes, op hun eigen hoofd etcquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ok duidelijkEn bij meisjes is dit minder het geval?
Ah zo, die verhalen ken ik wel jaquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jongens kunnen nogal bijzonder plassen. Boogjes, op hun eigen hoofd etc. Ik deed in het begin een spuuglapje/monddoekje erop om fonteintjes te voorkomen.
Gebruik je van Anavy de onesize dan, of de nacht/xl versie, en bij welke leeftijd(en) is dat?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 21:47 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier gaat het 's nachts prima met bamboe luiers van Anavy. Daar zitten twee inleggers bij, waarvan één heel lange die je een paar keer dubbel kunt bouwen.
De biokatoenen luiers van Blumchen kunnen sowieso niet veel hebben, vind ik. Die van bamboe (ook van Blumchen) houden een stuk meer.
Nee nog niet. Ik heb besloten om eerst maar eens te wennen en dan als hij iets groter is op wasbaar over te gaan. De wasbare die we hebben liggen zijn ook nog veel te groot voor hemquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 08:30 schreef Gaddle het volgende:
Hoe denken jullie over tweedehands wasbare luiers?
Ik ben op zoek naar tweedelig. Wat raden jullie aan?
@:Majo, heb jij al wasbare luiers uitgeprobeerd bij je zoontje?
Ja dat wennen snap ik wel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 10:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee nog niet. Ik heb besloten om eerst maar eens te wennen en dan als hij iets groter is op wasbaar over te gaan. De wasbare die we hebben liggen zijn ook nog veel te groot voor hem
Zelf heb ik een mix tussen tweedehands en nieuw
Bedankt nog voor deze tip! Ze hebben het inderdaad weer opgestart en ik heb as we speak 1 van de pakketten in huisquote:Op zondag 27 september 2020 14:39 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik zag zojuist dat de “wasbare luiers op reis Nederland” groep op Facebook weer op start! Mét helemaal vernieuwde pakketten!
Ik had een paar jaar terug 1 van de oude en dat was al erg fijn om uit te vinden wat we wilden maar deze nieuwe klinken helemaal top.
Je betaalt alleen de verzendkosten en je kunt je op de lijst laten zetten. Zeker fijne tip voor de nieuwe mama’s
Ik zie dat ik hier nooit op gereageerd hebquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:26 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ja dat wennen snap ik wel.
Welk merk heb je gekozen?
Oh wat leuk!quote:Op woensdag 23 december 2020 13:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt nog voor deze tip! Ze hebben het inderdaad weer opgestart en ik heb as we speak 1 van de pakketten in huisAapie heeft nu zijn eerste wasbare luier aan (tweedelig systeem) dus ik ben erg benieuwd. Ik zal er over een paar dagen wat meer over kunnen zeggen
Thanks! Wel leuk om allemaal uit te zoeken.quote:
Oh dat zou kunnen, dat stond er niet specifiek bij. Dat verklaart wel die enorm lange boosterquote:Op woensdag 23 december 2020 15:49 schreef Elleska het volgende:
Is die Anavy geen nachtluier?
Bij leen/huurluiers wordt er vaak gevraagd om inlegvellen te gebruiken om de luiers zo vlekvrij mogelijk te houden.
De emmer niet afsluitenquote:Op donderdag 24 december 2020 13:17 schreef MaJo het volgende:
Hoe zorgen jullie ervoor dat de luieremmer niet stinkt? Wij hebben een afsluitbare luieremmer maar zodra je deze opent komt de poepgeur er meteen uit en dat blijft een tijdje in de kamer hangen
Die snap ik niet of bedoel je dit als grap dat dan de emmer niet stinkt maar de kamer?quote:
Maar gaat het niet sowieso stinken danquote:Op donderdag 24 december 2020 14:19 schreef Elleska het volgende:
Nee dat is serieus. Wasbare luiers gaan stinken in een afgesloten emmer.
Bij wegwerpluiers werkt die tip helaas niet, die stinken sowieso.
Dat is ook precies waarom ik bij de eerste poging wasbare luiers helemaal niets vond. Klittenband dat steeds omkrulde en overal aan bleef haken hielp ook niet mee.quote:Op donderdag 24 december 2020 20:04 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wij gebruiken snap in ones en losse inleggers en dat is een heel slank systeem, maar weinig dikker dan wegwerp. Twee delig vind ik ook te dik maar wat ik vooral niet zo fijn vond was het rondom nat zijn.
Ik dacht dat ik newborn luiers had maar het is een pakket met van alles wat. De meeste luiers zijn echt nog veel te groot, maar er zitten ook tussen die nu al te klein zijnquote:Op donderdag 24 december 2020 19:28 schreef coccinelle het volgende:
Ik had eerst een gewone luieremmer waarbij ik de deksel er half op deed. Hierdoor geen stank. Behalve in de zomer met de ochtendluiers. Ammoniak lucht![]()
Later de filur prullenbak van de ikea gekocht. Deze sluit net niet helemaal af waardoor je ook niks rook. De filur is nu helaas uit het assortiment.
Een dikke pak is het zeker. Vooral bij newborns. Heb je wel newborn luiers of one size?
Wij zijn begonnen met one size luiers, maar Billy groeide daar wel in uiteindelijk waardoor het pak kleiner leek.
Qua broekjes en boxpakjes was het soms een maat groter aanschaffen. Of model zoeken waar een dikke kont in past
Die dunne poep blijft lekker aan de luier plakken dus die kan zo in de wasmand en daarna door de was inquote:Op zondag 27 december 2020 18:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Via MP een startpakket gekocht, manlief is helemaal om, ik na wat twijfels ook. We gaan het gewoon proberen en dan zien we het wel.
BV poep is wateroplosbaar dus kan zonder inlegvellen en dergelijke en gewoon direct in de wasmachine - geldt dat voor KV poep ook? Ik ga als het lukt vanaf het begin BV en KV combineren vanwege gezondsheidsredenen.
Hoe doe je dat trouwens als je de luiers niet uitspoelt? Gaat dat dan niet lekken in de waszak? Of doe je bij hele dunne kledderpoep wel even spoelen?
Checks eens de wasbare luiers op reis groep op Facebook, daar kun je tegen verzendkosten 3 weken een pakket lenen. Wel op tijd inschrijven want er is een wachtlijst. En schrijf je in op de newbornluiers, de one size zijn echt nog veel te groot.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:09 schreef Mango91 het volgende:
Gisteren mijn man kunnen overtuigen om een newborn pakket te huren en dan te kijken of en wat ons goed bevalt. Er zijn zoveel soorten dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
Ik zit nu te kijken naar newbornpakket van wasbaarwonderland, is dit een goed starterspakket?
Ah nee! Heeft een rondje zolder/kelder/schuur/vliering nog zin of al gedaan? Kostbare doos om kwijt te raken, enorm balen zegquote:Op maandag 14 juni 2021 13:39 schreef Lemijn het volgende:
Hallo, wordt er nog wasbaar geluierd hier? Ik ben mijn bewaardoos van de vorige ronde kwijt, met goede overbroekjes en Little Lamb maat 1 voor de nachten. Zoekgeraakt rondom de verhuizing, zo lijkt het. Ik baal zo erg en aarzel of ik opnieuw zal beginnen.
We hebben ze nooit meer geprobeerdquote:Op maandag 14 juni 2021 14:14 schreef onomatopee het volgende:
Hier nog steeds wasbare luiers trouwens, en realiseerde me van de week weer hoe véél we eigenlijk besparen op wegwerp, zowel qua geld als qua afval. Op vakantie gebruiken we geen wasbaar (ja, lui) dus was voor het eerst weer aan het kijken naar wegwerpluiers om mee te nemen. Best een berg.
Zijn er hier mensen met twee kindjes in wasbare luiers? Ik heb nu een dreumes in maat 2 en per november ook weer maat 1 in gebruik. Ben nog even aan het puzzelen hoe dat te doen qua drogen, nu hangt er steeds precies 1 was op het rek maar dat wordt al gauw krap denk ik met maat 1 erbij![]()
@:Majo: hoe zijn de Happy Flute luiers bevallen ondertussen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |