abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 januari 2009 @ 11:26:55 #1
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65164910
Hoi, ik kon er geen topic over vinden.

Zijn er hier ouders die ervaring hebben met de luiers van Kaatje Katoen. De meningen hierover verschillen namelijk in mijn familie nogal.

Zelf zat ik te denken aan de Fluffle, maar gisteren zei mijn schoonmoeder dat het haar helemaal niets lijkt. Ze gaf aan dat het babietje vaak met natte billen zal zitten en dat we onszelf erg veel extra werk op onze nek halen omdat we veel moeten gaan wassen.
Nu heb ik zelf hier geen ervaring mee, maar het wassen lijkt mij wel mee te vallen... ik bedoel, je stopt ze in de wasmachine en haalt ze eruit en droogt ze... ja je moet ze in de wasmachine doen. Dit lijkt mij niet erg veel werk of ga ik nu te kort door de bocht?

Reden waarom ik graag deze luiers zou gebruiken is om het milieu te besparen en omdat ik denk dat ik in totaal dan goedkoper uit ben dan over de hele periode wegwerpluiers te kopen.

Ik heb ook geen idee hoevaak een kindje op een dag een schone luier aan moet.. Is dat vier of vijf keer ofzo?

Alvast heel erg bedankt voor jullie mening en eventueel ervaringen!
Niet mieten! Door gieten!
pi_65164960
Over gebruikerservaringen m.b.t. katoenen luiers kan je hier heel erg veel vinden. Er is ook een Kaatje Katoen consulente bij, bij wie je kan kijken en vergelijken.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65165132
Dan wil ik daar wel even aan toevoegen dat je je op het dragen & voeden forum wel even moet registreren wil je kunnen lezen & meepraten over katoenen luiers Er is wel heel erg veel info te vinden over katoenen luiers.

Zelf heb ik er ook over gedacht om over te stappen op katoen maar aangezien Yara nu al een jaar is en er hoogstwaarschijnlijk geen 3e komt vraag ik me af of het de investering wel waard is
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 11:51:15 #4
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65165444
Hier in OUD hebben we Alles over (katoenen) luiers.
En er is een startpagina katoenen luiers met bijbehorend prikbord. (Wordt beheerd door Yvon van Stormopzolder, een deskundige op het gebied van maken en gebruiken van katoenen luiers.)

Ik heb mijn eerste dochter in traditionele katoenen vouwluiers gehad. En dochter twee ook heel even. Maar het bleek veel tijd te vragen met twee kinderen en voor het KDV kregen ze wegwerpers om, ongemerkt zijn we overgegaan op alleen wegwerpers.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65165486
Ik had geen idee dat de katoenen luier van vroeger zo doorontwikkeld was. Dit ziet er eigenlijk heel interessant uit, maar ik ken werkelijk niemand die het heeft gebruikt. Ik zou ook graag ervaringen willen lezen

seilram, kun je wat meer vertellen dan over de ervaringen in je familie? Zowel de goede als de slechte.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65167009
Het lijkt me flink wat meer werk, je zal denk ik toch de wat grotere feacalien er handmatig af moeten schrapen enzo.

Verder denk ik dat het qua milieubelating niet zoveel uitmaakt, je wasmacine laten draaien is nou ook niet bepaald energie zuinig.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 18 januari 2009 @ 12:57:12 #7
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65167238
Wij gebruiken de flexitots en tot nu toe bevallen ze prima. Je hebt tegenwoordig papieren inleggers, die de grootste rotzooi opvangen. Dus je hoeft niets af te schrapen. En als je niet constant alles in de droger gooit(wat bij de flexitots niet eens mag trouwens) en niet constant alles op de heetste temperatuur wast, valt die milieubelasting ook wel mee.

Op het moment zitten wij gemiddeld op negen verschoningen per dag trouwens, voornamelijk plasluiers. Hier wordt wel volledig borstvoeding gegeven, wat ook nog uit schijnt te maken.

Schoonmoeders en moeders moet je niet naar luisteren, de luiers die zij gebruiken zijn zó ontzettend anders dan de luiers van tegenwoordig...
  zondag 18 januari 2009 @ 13:26:54 #8
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65168252
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik had geen idee dat de katoenen luier van vroeger zo doorontwikkeld was. Dit ziet er eigenlijk heel interessant uit, maar ik ken werkelijk niemand die het heeft gebruikt. Ik zou ook graag ervaringen willen lezen

seilram, kun je wat meer vertellen dan over de ervaringen in je familie? Zowel de goede als de slechte.
Helaas heeft mijn familie geen ervaring, maar alleen een mening

Het is zo dat je er inlegdoekjes inlegt, deze gooi je weg als erin gepoept of geplast is en de luier doe je dan in de was.
Niet mieten! Door gieten!
  zondag 18 januari 2009 @ 13:47:35 #9
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65168972
Alles over (katoenen) luiers...

Deze was net gekickt door Macka voor jou en miss_sly
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Jubileum moderator zondag 18 januari 2009 @ 15:00:27 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65171685
Zullen we in bovengenoemd topic verder gaan? dan gooi ik deze op slot.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')