Ja, dat hoorde ik in mijn omgeving ook voornamelijk.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:07 schreef Steijn het volgende:
Communicatiewetenschap
Vrijetijdsmanagement kan ook nog.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:08 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ja, dat hoorde ik in mijn omgeving ook voornamelijk.
Jij mag wel eens op de mogelijkheden van dit forum gaan studeren. Er is zoiets als een profiel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:11 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Wat voor makkelijke studie doe je nu eigenlijk btw?
Serieuze reacties AUB.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:13 schreef P8 het volgende:
ga natuurkunde doen dan, en dan masteren in atoomfysica of quantummechanica
Hetzelfde geldt voor psychologie, waar statistiek het moeilijkste vak is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:14 schreef thabit het volgende:
Bij filosofie wordt logica als het moeilijkste vak gezien, dus dat moet dan ook wel een hele makkelijke studie zijn.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:16 schreef P8 het volgende:
jammer alleen dat psychologie een lotingsstudie is geworden
Welke studie stel eigenlijk wel wat voor bij de VU?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:20 schreef Steijn het volgende:
Bestuurskunde stelt trouwens ook niet veel voor, vooral bij de VU niet.
Ja daar zeg je wat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Welke studie stel eigenlijk wel wat voor bij de VU?
Ik heb de pleuris aan statistiek.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:26 schreef thomasss het volgende:
Sociologie..
Omdat ik veel te veel tijd aan Fok! en spelletjes spendeer die ik ook iets nuttiger zou kunnen indelen. Hoofdzakelijke reden voor een makkelijke studie is dat ik het niet voor spek en bonen wil doen, maar me wel hoofdzakelijk op mijn primaire studie wil concentreren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:27 schreef P8 het volgende:
maar waarom wil de TS dat nou dan?
Dan ben je niet de enigequote:
Hij zoekt gewoon een vriendin.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:27 schreef P8 het volgende:
maar waarom wil de TS dat nou dan?
Ik wil eigenlijk graag iets totaal anders doen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:35 schreef Plastic_Power het volgende:
Amerikanistiek kun je goed met een studie Engels combineren, is niet al te veeleisend en je kunt er nog een mooi uitwisselingsjaar aan overhouden. Is ook een leuke, kleine vakgroep met weinig/geen massale colleges.
Letterenstudie dus..quote:
Mwah gaatquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:30 schreef Roellio het volgende:
[..]![]()
Sociologie dan maar? Das toch voornamelijk een vrouwenstudie?
MBA is bedrijfskunde/bedrijfseconomie.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:38 schreef BMW_Master het volgende:
Bestuurksunde makkelijk? kan iemand me dat uitleggen
ik heb mba aan erasmus gedaan, geloof me, HET WAS NIET MAKKELIJK. nu heb ik mijn mba al 1 jaar
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:12 schreef thabit het volgende:
Informatica is ook heel makkelijk.
Ik zie een uitwisselingsjaar ook niet primair als een regel op het CV, maar meer als een gelegenheid om een andere cultuur te ervaren, nieuwe mensen te ontmoeten en -vooral- veel bier te drinken. Maar goed, je wil dus iets meer beta-achtigs of sociaal wetenschappelijks gaan doen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:36 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk graag iets totaal anders doen.
Ik doe het ook niet zozeer omdat ik m'n C.V. op wil leuken o.i.d.
Als ik m'n P niet eens haal zal 't me een rotzorg wezen, 't is meer omdat het me leuk en interessant lijkt.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:14 schreef thabit het volgende:
Bij filosofie wordt logica als het moeilijkste vak gezien, dus dat moet dan ook wel een hele makkelijke studie zijn.
Ik ga 2006/2007 al een jaar in 't buitenland studeren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:43 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Ik zie een uitwisselingsjaar ook niet primair als een regel op het CV, maar meer als een gelegenheid om een andere cultuur te ervaren.
Doe je goed!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:45 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik ga 2006/2007 al een jaar in 't buitenland studeren.
Dat is een lotingstudie en dan laat ik die plek liever vrij voor iemand die 't écht wil doen. Ik ga m'n 2e studie hoogstwaarschijnlijk toch niet afmaken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond psychologie heel erg simpel, heb ik er ook naast gedaan.
probeer op zijn minst dan de BA of BSc te halenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:48 schreef Roellio het volgende:
[..]
Dat is een lotingstudie en dan laat ik die plek liever vrij voor iemand die 't écht wil doen. Ik ga m'n 2e studie hoogstwaarschijnlijk toch niet afmaken.
Iemand die écht wil wordt toch wel toegelaten, omdat iemand die écht wil wel zorgt dat-ie een 8 of hoger gemiddeld voor z'n eindexamen haalt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:48 schreef Roellio het volgende:
[..]
Dat is een lotingstudie en dan laat ik die plek liever vrij voor iemand die 't écht wil doen. Ik ga m'n 2e studie hoogstwaarschijnlijk toch niet afmaken.
engels is al 1 van de makkelijkste studies, zoek je echt uitdaging doen dan bv kunstacademie, ff andere richting zoeken is altijd wel aardigquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:29 schreef Roellio het volgende:
[..]
Omdat ik veel te veel tijd aan Fok! en spelletjes spendeer die ik ook iets nuttiger zou kunnen indelen. Hoofdzakelijke reden voor een makkelijke studie is dat ik het niet voor spek en bonen wil doen, maar me wel hoofdzakelijk op mijn primaire studie wil concentreren.
6 jaar tochquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:53 schreef World_Traveler het volgende:
Ik zou er ook nog wel een studie bij willen doen.
Theologie lijkt me erg interessant alleen lijkt me dat dan weer een best pittige studie die je niet zomaar even doet...
Ik ben na de zomer ook al 3e-jaars hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:54 schreef McCarthy het volgende:
Achteraf gezien had ik dat ook moeten doen, helaas kwam die wijsheid iets t elaat![]()
Theologie lijkt me ook erg boeiend. Jammer dat je voor de variant die mij interesseert grieks en latijn moet kennen en dat nou niet echt mijn beste vakken zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:53 schreef World_Traveler het volgende:
Ik zou er ook nog wel een studie bij willen doen.
Theologie lijkt me erg interessant alleen lijkt me dat dan weer een best pittige studie die je niet zomaar even doet...
Volgens mij is dat niet noodzakelijk en kun je dat ook tijdens de studie leren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Theologie lijkt me ook erg boeiend. Jammer dat je voor de variant die mij interesseert grieks en latijn moet kennen en dat nou niet echt mijn beste vakken zijn.![]()
Twéé studies???? Leg uit!!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:54 schreef McCarthy het volgende:
eignelijk zou je altijd 2 studies moeten doen. Er is nl altijd wel een andere studie met veel overlap met je eigen studie
Ik kan me voortsellen dat natuurkunde en sterrenkunde prima te combineren valt of biologie en scheikunde.
Achteraf gezien had ik dat ook moeten doen, helaas kwam die wijsheid iets t elaat![]()
jij niet want jij kan niet lezen.quote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jij niet want jij kan niet lezen.![]()
Is dat tegenwoordig een lotingstudiequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:48 schreef Roellio het volgende:
Dit jaar volgens mij het eerste jaar.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig een lotingstudiePaar jaar geleden dus nog niet
![]()
Wat moeten we met 10.000 nieuwe psychologen per jaar? Elk meisje dat niet weet wat ze wil maar wel 'iets met mensen' wilt doen gaat pyschologie studeren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig een lotingstudiePaar jaar geleden dus nog niet
![]()
FUquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jij niet want jij kan niet lezen.![]()
Psychologie is wat dat betreft een soort rechten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat moeten we met 10.000 nieuwe psychologen per jaar? Elk meisje dat niet weet wat ze wil maar wel 'iets met mensen' wilt doen gaat pyschologie studeren.![]()
Kan je daar veel poen mee verdienen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:07 schreef Steijn het volgende:
Communicatiewetenschap
Gemiddelde studie kost 20-25 uur per week.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:42 schreef The_Viper het volgende:
[..]
FU, ik bedoel: dat kan toch nooit? Één studie neemt toch al een hele week in? Of wou je ook nog 'savonds naar school na een zware dag van 8 tot 5 op school gezeten te hebben, Sjaak?
![]()
Jep, de jongens die niet weten wat te doen gaan naar rechten, de meisjes naar psychologie.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:42 schreef thabit het volgende:
[..]
Psychologie is wat dat betreft een soort rechten.
Nóóit geweten!!! Dus eigenlijk is een universitaire opleiding een eitje?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gemiddelde studie kost 20-25 uur per week.
Daarbij moet je juist statistiek doen. Bij sociologie niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:43 schreef Roellio het volgende:
Misschien maar eens bij bestuurskunde gaan loeren, lijkt me wel tof!
Ik had per week al meer 'contacturen'quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:44 schreef ethiraseth het volgende:
Gemiddelde studie kost 20-25 uur per week.
Jep, de jongens die niet weten wat te doen gaan naar rechten, de meisjes naar psychologie.![]()
Het ligt heel erg aan de Universiteit. Bij bepaalde uni's ligt de nadruk bij Sociologie juist heel erg op statistiek.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:45 schreef Nouk het volgende:
[..]
Daarbij moet je juist statistiek doen. Bij sociologie niet.
Er zijn uitzonderingen natuurlijk. Studies met veel practica vereisen ook veel meer uren. Maar wat ik zo om me heen zie is dat de meeste studies mensen niet beletten om veel in de kroeg te hangen, feestjes te bezoeken en lang uit te slapen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had per week al meer 'contacturen'
Op de VU hoef je iig bij sociologie geen statistiek te doen en bij Bestuurskunde wel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:46 schreef Roellio het volgende:
[..]
Het ligt heel erg aan de Universiteit. Bij bepaalde uni's ligt de nadruk bij Sociologie juist heel erg op statistiek.
Zowieso ga ik iets aan de UvA doen, want de VU is me te ver.
Luilakquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:46 schreef Roellio het volgende:
[..]
Het ligt heel erg aan de Universiteit. Bij bepaalde uni's ligt de nadruk bij Sociologie juist heel erg op statistiek.
Nee, dat kloptquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:47 schreef ethiraseth het volgende:
Er zijn uitzonderingen natuurlijk. Studies met veel practica vereisen ook veel meer uren. Maar wat ik zo om me heen zie is dat de meeste studies mensen niet beletten om veel in de kroeg te hangen, feestjes te bezoeken en lang uit te slapen.![]()
Sociologie Utrecht is heel erg kwantitatief.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:46 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik vond de UvA juist niks, stomme heen en weer gereis naar al die gebouwen. :pquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:46 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik vind de VU maar niks. Wil er altijd zo snel mogelijk weg zijn. Je hebt niet eens fatsoenlijke stiltezalen, alle computers zijn standaard bezet en het eten is ranzig en duur. Voor de rest vind ik het echt een sfeerloos gebouw.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik vond de UvA juist niks, stomme heen en weer gereis naar al die gebouwen. :p
Ik zit wel prima aan de rand van amsterdam, op 5 minuten van mijn kamer en alles in 1 gebouw.![]()
Ja, ik studeer nu in Oost, dan ga ik niet vanaf daar helemaal weer naar de VU.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik vond de UvA juist niks, stomme heen en weer gereis naar al die gebouwen. :p
Ik zit wel prima aan de rand van amsterdam, op 5 minuten van mijn kamer en alles in 1 gebouw.![]()
Succes met werktuigbouwkunde dan. 40 tot 50 uur in de week.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:45 schreef The_Viper het volgende:
Nóóit geweten!!! Dus eigenlijk is een universitaire opleiding een eitje?
De mensen maken het sfeervol, niet het gebouw.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:50 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik vind de VU maar niks. Wil er altijd zo snel mogelijk weg zijn. Je hebt niet eens fatsoenlijke stiltezalen, alle computers zijn standaard bezet en het eten is ranzig en duur. Voor de rest vind ik het echt een sfeerloos gebouw.
Ja, als er iets makkelijk is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
moleculaire biologie of gewoon biologieje hoeft alleen maar logisch na te denken
Oh, en ik vind de mensen ook kut. Op de hele sociale faculteit, van alle studies, van alle derdejaars zijn er ong 5 leuke mensen. De rest heeft alleen als doelstelling, studeren, studeren en studeren. Blehquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De mensen maken het sfeervol, niet het gebouw.Hoewel het inderdaad wel wat weg heeft van een communistich bouwwerk, gebouwd om een atoomoorlog te overleven.
En als de computers op de uva niet standaard bezet zijn zegt dat wat over de instelling van de studenten daar.![]()
idd blumchens en bijtjes snapt roellio welquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja, als er iets makkelijk is.Biologie.
![]()
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
idd blumchens en bijtjes snapt roellio wel
Zit je dus op de verkeerde studie. Tijd om te switchenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:53 schreef Nouk het volgende:
[..]
Oh, en ik vind de mensen ook kut. Op de hele sociale faculteit, van alle studies, van alle derdejaars zijn er ong 5 leuke mensen. De rest heeft alleen als doelstelling, studeren, studeren en studeren. Bleh.
Wat doe jij?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zit je dus op de verkeerde studie. Tijd om te switchen![]()
![]()
Durf te wedden dat jij niet in staat bent je prop filosofie in één keer te halen. Logica zal jij makkelijk vinden, maar aan Metaphysiek of klassieke filosofie ga jij echt nat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:14 schreef thabit het volgende:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
idd blumchens en bijtjes snapt roellio wel
Heeft dat veel alfa tintjes?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Durf te wedden dat jij niet in staat bent je prop filosofie in één keer te halen. Logica zal jij makkelijk vinden, maar aan Metaphysiek of klassieke filosofie ga jij echt nat.
Met rechten verdien je veel geldquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:42 schreef thabit het volgende:
[..]
Psychologie is wat dat betreft een soort rechten.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Met rechten verdien je veel geld![]()
Weet jij wat het uurloon van Spong is?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:05 schreef Steijn het volgende:
[..]Volgens mij valt dat nog wel mee. Meesters in het recht zijn voor 90% mierenneukende huillies. Van die 20 in een dozijn lui. Nee, dan kun je beter voor iets economisch, technisch (vooral elektrotechniek en technische wiskunde) of medisch gaan.
Geschiedenis.quote:
Dat wilde ik eigenlijk ook gaan studeren. Dat lijkt me echt helemaal geweldig! Maar ja, het punt is, wat kan je er later mee?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Geschiedenis.Prima mensen, buiten de actieve leden van de studievereniging om dan. Die zijn me beetje te fanatiek.
![]()
Staatssecretaris worden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:10 schreef Nouk het volgende:
[..]
Dat wilde ik eigenlijk ook gaan studeren. Dat lijkt me echt helemaal geweldig! Maar ja, het punt is, wat kan je er later mee?
Filosofie zou inderdaad niet echt een studie voor mij zijn. Het is me toch iets te veel louter hersenspinsels.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Durf te wedden dat jij niet in staat bent je prop filosofie in één keer te halen. Logica zal jij makkelijk vinden, maar aan Metaphysiek of klassieke filosofie ga jij echt nat.
Ja, en als je nou niet de politiek in wil, geen historicus wil worden en niet in een archief wil werken. Oh en als je niet voor de klas wil.quote:
je eigen stamboom uitpluizen !quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:10 schreef Nouk het volgende:
[..]
Dat wilde ik eigenlijk ook gaan studeren. Dat lijkt me echt helemaal geweldig! Maar ja, het punt is, wat kan je er later mee?
Tegen je vriendin kunnen patsen dat je weet wie Toetansalomonikus De Grote versloeg in de grote slag om Verweggieladijakistan tegen de almachtige Masjokolipitius De 51ste!!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:10 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nou dit lijkt het me al genoeg om de studie te gaan doen jaquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:13 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Tegen je vriendin kunnen patsen dat je weet wie Toetansalomonikus De Grote versloeg in de grote slag om Verweggieladijakistan tegen de almachtige Masjokolipitius De 51ste!!!
handig voor triviant .. ik kan de gele vragen nooitquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:13 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Tegen je vriendin kunnen patsen dat je weet wie Toetansalomonikus De Grote versloeg in de grote slag om Verweggieladijakistan tegen de almachtige Masjokolipitius De 51ste!!!
Nou, Zwans en ik winnen dan helemaal zeker wetenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
handig voor triviant .. ik kan de gele vragen nooit
Hmm, ik kan de roze en de oranje nooit. Wat moet je daarvoor studeren?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
handig voor triviant .. ik kan de gele vragen nooit
Algemene Taalwetenschap is een letterenstudie waarvoor je statistiek moet volgenquote:
Overheid via traineeships, schrijven voor kranten/tijdschriften, musea, van die vage managementfuncties bij bedrijven waar ze alleen Wo-nivo voor vragen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:12 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja, en als je nou niet de politiek in wil, geen historicus wil worden en niet in een archief wil werken. Oh en als je niet voor de klas wil.
Hm dats toch gewoon algemene kennis.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Hmm, ik kan de roze en de oranje nooit. Wat moet je daarvoor studeren?
Ja zie je. Nee ik blijf toch maar gewoon bij m'n master marketing.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Overheid via traineeships, schrijven voor kranten/tijdschriften, musea, van die vage managementfuncties bij bedrijven waar ze alleen Wo-nivo voor vragen.
Oranje erm die zijn makkelijk als ze maar niet over sport gaan meestal zijn dat toch vragen als "welke vrucht valt niet ver de boom ?"quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Hmm, ik kan de roze en de oranje nooit. Wat moet je daarvoor studeren?
welke acteur speelde zwiebertje ?quote:
JOOP!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
welke acteur speelde zwiebertje ?
Tja, je moet inderdaad geschiedenis niet gaan doen om rijk te worden of bij een of ander flitsend bedrijf te gaan werken. Maar ach, ik wil het museumwezen in dus zit wel goed.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:17 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja zie je. Nee ik blijf toch maar gewoon bij m'n master marketing.
je kunt wel roze vragen !!quote:
Hmm, het antwoord was dus "niemand". Dat gok ik meestal ook als ik het niet weet, is vaak goed.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
je kunt wel roze vragen !!
sorry het was swiebertje
Wat gebeurt er met rood haar in de regen ? (oranje vraag)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:24 schreef Nouk het volgende:
Leuk men, triviant.
Dat wordt nat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met rood haar in de regen ? (oranje vraag)
ik ga nooit met jou trivianten dat is het goede antwoordquote:
Nee, maar het geeft wel een indicatie van de mogelijkheden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:08 schreef thabit het volgende:
Ik denk niet dat Spong een goed voorbeeld is van de gemiddelde advocaat.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik ga nooit met jou trivianten dat is het goede antwoord
Dan word ik theoretisch natuurkundige einstein had kei veel aanzienquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft wel een indicatie van de mogelijkheden.
Philips was werktuigbouwkundige, dat zijn pas mogelijkheden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Onzin; het ondernemerschap biedt die mogelijkheden, niet het zijn van werktuigbouwkundige.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Philips was werktuigbouwkundige, dat zijn pas mogelijkheden.
Tja Hennie van der Most is met een niet afgemaakte LTSAook ruim multimiljonair geworden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wie is dat?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja Hennie van der Most is met een niet afgemaakte LTSAook ruim multimiljonair geworden.
Eigenaar van Kalkar (Kernwasserwunderland) onder andere. Geweldige vent, slim als 2 dozijn apen en spreekt alleen plat. Gaat met een helicopter van bedrijf naar bedrijf en onderhandeld wereldwijd zelf met leveranciers (handen, voeten, calculator)quote:
Nope, je moet ook goede producten hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Onzin; het ondernemerschap biedt die mogelijkheden, niet het zijn van werktuigbouwkundige.
Échte ondernemer dusquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eigenaar van Kalkar (Kernwasserwunderland) onder andere. Geweldige vent, slim als 2 dozijn apen en spreekt alleen plat. Gaat met een helicopter van bedrijf naar bedrijf en onderhandeld wereldwijd zelf met leveranciers (handen, voeten, calculator)
Yep, en AFAIK heeft ie zijn lagere school zelfs niet afgemaaktquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Échte ondernemer dus; daar heb je inderdaad geen opleiding voor nodig, dat heb je of dat heb je niet.
Daar huur je iemand voor in.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:23 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nope, je moet ook goede producten hebben.
Maar dat doet dan toch niets af aan het belang van een goede werktuigbouwkunde achtergrond voor Philips.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Daar huur je iemand voor in.
Maak je geen zorgen, dat komt wel voor elkaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Jullie moeten niet de vergissing maken naar de huidige markten of die van het verleden te kijken. De toekomst zal veel meer succes brengen in Energie en Biotechnologie.
Ja, dát ga ik studeren!!! Je opent een nieuwe wereld voor mij, thx!!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:19 schreef McCarthy het volgende:
.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:14 schreef PT_Hadrianus het volgende:
of die onzin oprecht interessant vinden zullen later vast wel iets in de strekking van de studie doen,
Ja, maar dat is natuurlijk allemaal uitgevonden door mensen die sociaal gestoord zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:38 schreef Steijn het volgende:
[..]Lever alle technologie die je gebruikt maar in, het is toch allemaal onzin.
Geen computer, geen fiets, geen auto, geen huis, geen medische verzorging, geen tv, geen vliegtuig, geen wegen, etc etc etc.
In ieder geval veelal door mensen die zich oprecht interesseren voor waar ze zich in verdiepenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja, maar dat is natuurlijk allemaal uitgevonden door mensen die sociaal gestoord zijn.
Hoezo? Ik ontken toch niet dat er dingen worden uitgevonden door die mensen? Ik zeg eerder dat ze zeldzaam zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:38 schreef Steijn het volgende:
[..]Lever alle technologie die je gebruikt maar in, het is toch allemaal onzin.
Geen computer, geen fiets, geen auto, geen huis, geen medische verzorging, geen tv, geen vliegtuig, geen wegen, etc etc etc.
toch is de opleiding Nederlands een vrij makkelijke studie, voor sufkoppen die niet goed kunnen leren (laagste klasse WO). Daarom studeert mijn zus Nederlands WO.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Algemene Taalwetenschap is een letterenstudie waarvoor je statistiek moet volgen
Zie ik hier iemand die vind dat mensen die een Bèta studie volgen geen leven hebben en beter kunnen sterven?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:14 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Als je miljonair wilt worden moet je sowieso niet studeren. Als je kijkt naar de Quote500 heeft misschien 20% gestudeerd, rijk worden doe je door te gaan handelen in vastgoed, stoeptegels, voorgebakken friet, of andere lullige voorwerpen die altijd nodig zijn. Bedrijfjes opzetten, frauderen, verkopen, dat soort dingen.
Studie heeft daar niks mee te maken. Het interesseert niemand of je nou psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, geschiedenis of letteren hebt gedaan. Als je uiteindelijk met het echte leven begint komt het toch op je eigen capaciteit en kwaliteit (god, misschien zelfs ambitie en inspiratie) aan, en de kans is groot dat je iets gaat doen later wat geen flikker met je studie te maken heeft. Van mensen die rechten studeren worden er iets minder dan een kwart notaris/advocaat/officier van justitie/rechter. En zo geld ook dat iemand die psychologie studeert, waarschijnlijk geen psycholoog wordt.
Kijk van die zelfpijnigers die zware betastudies gaan doen omdat ze leren leuk vinden, of die onzin oprecht interessant vinden zullen later vast wel iets in de strekking van de studie doen, maar er zijn zat natuurkundigen en chemici die gewoon bij McKinsey als consultant terecht komen..
Maar daaaaar ging dit topic niet overEen makkelijke studie? Kies een willekeurige uit het rijtje van de tweede alinea.
ja..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:19 schreef Wuder het volgende:
[..]
Zie ik hier iemand die vind dat mensen die een Bèta studie volgen geen leven hebben en beter kunnen sterven?
"Zelfpijnigers"quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:14 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Kijk van die zelfpijnigers die zware betastudies gaan doen omdat ze leren leuk vinden, of die onzin oprecht interessant vinden zullen later vast wel iets in de strekking van de studie doen, maar er zijn zat natuurkundigen en chemici die gewoon bij McKinsey als consultant terecht komen..
Welneequote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:19 schreef Wuder het volgende:
[..]
Zie ik hier iemand die vind dat mensen die een Bèta studie volgen geen leven hebben en beter kunnen sterven?
Als je Wiskundig aangelegd bent zijn Bèta - vakken makkelijk.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:46 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
WelneeWat is dat nou weer voor rare taal van je? Ga je mond spoelen, vlerk!
Ik vind alleen dat men bèta studies in de algemeenheid als 'moeilijker' of zwaarder of allicht UITDAGENDER mag beschouwen dan de pure alpha zut. Kan je het mee oneens zijn, prima.
Maar als je hierin met me mee gaat, redeneer ik vervolgens dat mensen die toch voor een bètastudie kiezen, dit voor een bepaalde reden doen; ze vinden de materie oprecht interessant, en willen d'r graag iets mee doen, offf ze willen een intellectuele/disciplinaire uitdaging, of een andere dergelijke reden.
Als je zoals de TS wilt studeren simpelweg om te 'studeren', valt je eerste keus niet op physics, maar eerder op rechten oid..
Dan heeft het merendeel van de bèta-studenten zeker niet de bijbehorende hersenen, want ik hoor niet anders dan gekreun en gesteun over hoe god-ver-domt zwaar de bètastudie toch wel niet is en hoe makkelijk al die politicologen in spé het hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:55 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Als je Wiskundig aangelegd bent zijn Bèta - vakken makkelijk.
Als je goed wetten ed. kan leren is het niet makkelijk omdat het zó veel stof is.
Wiskunde kun je vrij snel door heen werken als je het snapt, een boek over rechten niet, ook al snap je het.
De meeste betastudenten zijn inderdaad best wel dom. Beta is iets waar een zeer klein promillage van de bevolking aanleg voor heeft, zo lijkt het.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:18 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Dan heeft het merendeel van de bèta-studenten zeker niet de bijbehorende hersenen, want ik hoor niet anders dan gekreun en gesteun over hoe god-ver-domt zwaar de bètastudie toch wel niet is en hoe makkelijk al die politicologen in spé het hebben.
Ok dan snap ik je en ben ik met je mee eensquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:46 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
WelneeWat is dat nou weer voor rare taal van je? Ga je mond spoelen, vlerk!
Ik vind alleen dat men bèta studies in de algemeenheid als 'moeilijker' of zwaarder of allicht UITDAGENDER mag beschouwen dan de pure alpha zut. Kan je het mee oneens zijn, prima.
Maar als je hierin met me mee gaat, redeneer ik vervolgens dat mensen die toch voor een bètastudie kiezen, dit voor een bepaalde reden doen; ze vinden de materie oprecht interessant, en willen d'r graag iets mee doen, offf ze willen een intellectuele/disciplinaire uitdaging, of een andere dergelijke reden.
Als je zoals de TS wilt studeren simpelweg om te 'studeren', valt je eerste keus niet op physics, maar eerder op rechten oid..
Volgens jouw redenatie zijn dus alle studies makkelijk, als het maar bij je past..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:55 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Als je goed wetten ed. kan leren is het niet makkelijk omdat het zó veel stof is.
Wiskunde kun je vrij snel door heen werken als je het snapt, een boek over rechten niet, ook al snap je het.
Maar zijn ze dommer dan de gemiddelde bedrijfskunde student, die eigenlijk meer aanleg hebben voor een HBO studie?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:21 schreef thabit het volgende:
[..]
De meeste betastudenten zijn inderdaad best wel dom. Beta is iets waar een zeer klein promillage van de bevolking aanleg voor heeft, zo lijkt het.
Mjaa maar men doet niet altijd waar hij/zij aanleg voor heeft, dus wieweet hoeveel bedrijfskunde studenten eigenlijk wiskundegeniën zijnquote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:21 schreef thabit het volgende:
[..]
De meeste betastudenten zijn inderdaad best wel dom. Beta is iets waar een zeer klein promillage van de bevolking aanleg voor heeft, zo lijkt het.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:52 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Ikbedoel als je aanleg voor iets hebt, betekent het niet dat je dat gaat studeren; al heb je de lul van een olifant betekent het niet meteen dat je pornoacteur wordt![]()
Voor mezelf ben ik het hier wel mee eens. Een studie recht zou ik denk ik nooit halen, maar een technische studie gaat daarentegen weer als vanzelf, bij de meeste vakken althans. Als je er goed in bent is het niet zwaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:55 schreef The_Viper het volgende:
Ja inderdaad, aan een wiskundeboek hoef je alleen maar te ruiken en dan snap je alles.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:55 schreef The_Viper het volgende:
Vind ik echtquote:
Pedagogiek, dat is vet interessantquote:
In dit specifieke geval en onder deze omstandigheden was dat een voordeel. Was Philips 100 jaar eerder geboren, had hij er niets aan gehad. Een echte ondernemer (met een beetje geluk natuurlijk ook) kan echter altijd wat bereiken, juist door zijn ondernemerskwaliteiten.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar dat doet dan toch niets af aan het belang van een goede werktuigbouwkunde achtergrond voor Philips.![]()
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:37 schreef Wuder het volgende:
[..]
Maar zijn ze dommer dan de gemiddelde bedrijfskunde student, die eigenlijk meer aanleg hebben voor een HBO studie?![]()
Maar bedrijfskunde studenten zijn idd erg dom... En dat verbloemen ze met het meest achterlijke BS-jargon dat je maar kan verzinnen. Het gaat er niet om dat je hersens hebt, het gaat erom dat je goed kan kletsen om wat voor blaatverhaal dan ook te verkopen. Bij bedrijfskunde leer je hoe je door hard te blaten je gebrek aan competenties op andere vlakken (lees: alle andere vlakken) zodanig kan verhullen dat niemand het doorheeft. Eigenlijk is bedrijfskunde een opleiding tot papegaai.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:37 schreef Wuder het volgende:
Maar zijn ze dommer dan de gemiddelde bedrijfskunde student, die eigenlijk meer aanleg hebben voor een HBO studie?![]()
Ik vind dit stukje eerlijk gezegd van goedkope clichepraat aan elkaar hangen, wat een inhoudsloos geneuzel.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:17 schreef Singa het volgende:
[..]
Maar bedrijfskunde studenten zijn idd erg dom... En dat verbloemen ze met het meest achterlijke BS-jargon dat je maar kan verzinnen. Het gaat er niet om dat je hersens hebt, het gaat erom dat je goed kan kletsen om wat voor blaatverhaal dan ook te verkopen. Bij bedrijfskunde leer je hoe je door hard te blaten je gebrek aan competenties op andere vlakken (lees: alle andere vlakken) zodanig kan verhullen dat niemand het doorheeft. Eigenlijk is bedrijfskunde een opleiding tot papegaai.
...hap hapquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik vind dit stukje eerlijk gezegd van goedkope clichepraat aan elkaar hangen, wat een inhoudsloos geneuzel.
Ik ben zelf nog nooit studenten uit een dergelijke richting tegengekomen die niet aan die omschrijving voldoen. Dus hoewel het cliche is, is het wel gewoon WAAR.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik vind dit stukje eerlijk gezegd van goedkope clichepraat aan elkaar hangen, wat een inhoudsloos geneuzel.
Managerstaal inderdaad; dat is voor het overgrote deel gebakken lucht, en het ergste is nog dat ze het zelf niet zien.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik ben zelf nog nooit studenten uit een dergelijke richting tegengekomen die niet aan die omschrijving voldoen. Dus hoewel het cliche is, is het wel gewoon WAAR.
Eigenlijk is bedrijfskunde ook geen studie, maar een cursus..quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:17 schreef Singa het volgende:
[..]
Maar bedrijfskunde studenten zijn idd erg dom... En dat verbloemen ze met het meest achterlijke BS-jargon dat je maar kan verzinnen. Het gaat er niet om dat je hersens hebt, het gaat erom dat je goed kan kletsen om wat voor blaatverhaal dan ook te verkopen. Bij bedrijfskunde leer je hoe je door hard te blaten je gebrek aan competenties op andere vlakken (lees: alle andere vlakken) zodanig kan verhullen dat niemand het doorheeft. Eigenlijk is bedrijfskunde een opleiding tot papegaai.
[/sarcasmemodus]
Misschien moet je es iets anders doen dan wiskunde en schakenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik ben zelf nog nooit studenten uit een dergelijke richting tegengekomen die niet aan die omschrijving voldoen. Dus hoewel het cliche is, is het wel gewoon WAAR.
Tuurlijk wel, waar is dit topic anders voor dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hey, nou ga je niet lopen bitchen hè
Pedagogiek an sich is niet geweldig, het heeft meer met m'n doelstelling de toekomst te maken: ik wil met probleemjongeren gaan werken (criminaliteit, drugsgebruik, etc.).
Daar is een gigantisch personeelstekort over een paar jaar, IK heb pas de toekomst
Pedagogiek is een MBO opleiding, dat hoort niet eens in dit topic thuis.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, waar is dit topic anders voor dan?
Ach joh je hecht veelsteveel waarde aan de aard van de studie, kijk als je voor een laborantenpositie bij some R&D afdeling van een bedrijf solliciteert, is het practisch dat je een bijhorende studie hebt gevolgd, maar het hele scala aan vage functies als manager, consultant, beleidsmedewerker, je kent ze wel, dondert het geen aarsch of je communicatiewetenschappen hebt gedaan of scheikunde.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:37 schreef Ixnay het volgende:
Wat is eigenlijk je reden om een makkelijke universitaire studie te kiezen?
Je eerste criterium is: "Zo makkelijk mogelijk"
Denk je dat je dan net zo makkelijk werk vindt als met een TU studie?
Je hebt alleen maar jezelf ermee, met een diploma dat iedereen kan halen.
En impressen met een communicatie opleiding doe je ook niet, ook al is het universitair, dat wil nog niet zeggen dat het hoger niveau is dan een technische HBO studie.
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
Pedagogiek is een MBO-studieopleiding, dat hoort niet eens in dit topic thuis.
stu·die (de ~ (v.), -diën/~s, -diën/~s, -diën/~s)quote:
Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik ga niet voor niets Geneeskunde doen nu.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:29 schreef Wuder het volgende:
Eigenlijk is bedrijfskunde ook geen studie, maar een cursus..
Nee, dit bedoelde ik niet.. bedrijfskunde is naar mijn mening gewoon makkelijker dan een TU opleiding.. (zeg niet dat je dom bent bedrijfskunde te kiezen, je moet gewoon doen wat je leuk vindt!)
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
stu·die (de ~ (v.), -diën/~s, -diën/~s, -diën/~s)
1 het zich bezighouden met een bepaald probleem of in het bijzonder met een tak van wetenschap of kunst om er verder in door te dringen
2 etc.
3 etc.
4 etc.
5 etc.
Ok, ok, het woord student is kennelijk niet meer te redden. MBO-ers zijn studenten, MBO opleidingen zijn studies, en MBO instellingen maar gelijk middelbare universiteiten noemen?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:49 schreef Singa het volgende:
stu·dent (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende
2 iem. die aanleg heeft voor studie of die veel van studeren houdt => studiehoofd
tertiair onderwijs
Verzamelnaam voor hoger onderwijs. In Nederland is het tertiair onderwijs volledig van universitair niveau, in Vlaanderen behoort ook het onderwijs aan de hogescholen daartoe.
Dank je.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:06 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
toch is de opleiding Nederlands een vrij makkelijke studie, voor sufkoppen die niet goed kunnen leren (laagste klasse WO). Daarom studeert mijn zus Nederlands WO.
Je hebt gelijk, alleen is het niveau in de richting pedagogiek dusdanig bedroevend dat een dergelijke kwalificatie op zijn plaats is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Donder jij ff op
Ooit wel eens gehoord van het verschijnsel dat er van bepaalde vakgebieden verschillende opleidingsniveaus bestaan?.
Right. Eigenlijk zijn beta studenten erg dom....Ze moeten 1) 5 jaar ipv van 4 jaar studeren, 2) 40 uur ipv van 20 uur per week studeren en 3) verdienen later veel minder. Het gaat er niet om dat je goed kan kletsen, maar dat je over enorm veel kennis beschikt. Bij beta studies leer je hoe je je hersenen te pijnigen, om vervolgens een slecht betaalde baan te krijgen en meneer de top manager in een dikke bmw langs te zien rijden (immers, hij laat jou voor hem werken). Eigenlijk is een beta studie een opleiding tot slaaf.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:17 schreef Singa het volgende:
[..]
[/sarcasmemodus]
Klopt, maar:quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:08 schreef ByondXpectation het volgende:
[..]
Right. Eigenlijk zijn beta studenten erg dom....Ze moeten 1) 5 jaar ipv van 4 jaar studeren, 2) 40 uur ipv van 20 uur per week studeren en 3) verdienen later veel minder. Het gaat er niet om dat je goed kan kletsen, maar dat je over enorm veel kennis beschikt. Bij beta studies leer je hoe je je hersenen te pijnigen, om vervolgens een slecht betaalde baan te krijgen en meneer de top manager in een dikke bmw langs te zien rijden (immers, hij laat jou voor hem werken). Eigenlijk is een beta studie een opleiding tot slaaf.
Volgens je eigen theorie zou jij dus een beta-student moeten zijn, hoe dan ook, je klinkt in ieder geval erg dom.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:08 schreef ByondXpectation het volgende:
[..]
Right. Eigenlijk zijn beta studenten erg dom....Ze moeten 1) 5 jaar ipv van 4 jaar studeren, 2) 40 uur ipv van 20 uur per week studeren en 3) verdienen later veel minder. Het gaat er niet om dat je goed kan kletsen, maar dat je over enorm veel kennis beschikt. Bij beta studies leer je hoe je je hersenen te pijnigen, om vervolgens een slecht betaalde baan te krijgen en meneer de top manager in een dikke bmw langs te zien rijden (immers, hij laat jou voor hem werken). Eigenlijk is een beta studie een opleiding tot slaaf.
Ja maar beta's laten zich wel erg inpakken. De manager is meestal gewoon totaal afhankelijk van de beta, waarom niet net als de medici doen en een beroepsvereniging voor beta's opstarten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:01 schreef star_gazer het volgende:
En technisch / wetenschappelijk is gewoon leuker
goed dat ik al chinees kan pratenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je vind het echt
Naja... dat lijkt mij dus echt de saaiste studie die er isMaar goed, smaken verschillen natuurlijk
Chinese economie, of gewoon Chinakunde ofzo, dat is wel gaaf, en daarmee heb je ook toekomstperspectief inderdaad.
Precies, salarissen moeten tot stand komen conform de 'markt'quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:47 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja maar beta's laten zich wel erg inpakken. De manager is meestal gewoon totaal afhankelijk van de beta, waarom niet net als de medici doen en een beroepsvereniging voor beta's opstarten.Overigens is dat ook het probleem met het huidige betatekort, bedrijven betalen hun technische mensen gewoon te weinig. Ik ben dan ook van mening dat de overheid het de bedrijven zelf op moet laten knappen. Als je meer beta's wilt dan moet je maar meer betalen. Zo simpel is het imo.
Etc. Zonder Alfa leefden we ook nog in de steentijd. Of neem eens rechtspraak en politiek en journalistiek, enz.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:10 schreef Ixnay het volgende:
Maar zonder bèta leefden we nog in de steentijd...
Die directeur kan ook niet zonder bèta:
- De auto waarin hij rijdt is bèta <--- Alfa's runnen de fabriek en het bedrijf, zorgen dat mensen de auto's kopen zorgen dat er geld is voor de ontwikkeling ervan.
- De weg waarover hij daarmee rijdt is bèta <--- Zonder alfa's waren die wegen niet eens nodig en was het een nutteloze uitvinding geweest
- Het gebouw van zijn bedrijf is bèta <--- Ik denk dat ik zelfs uiteindelijk wel op de baksteen was gekomenEn zonder de alfa centen is er ook geen behoefte aan een gebouw, laat staan bedrijf.
- De stoel waar hij op zit is bèta <--- Mwoa, 'k denk dat ik die ook wel uiteindelijk had bedacht na al dat staan.
- De schoonmaakmiddelen die Trudy de schoonmaakster gebruikt zijn bèta <--- Agreed, maar Trudy zou ze vast niet in haar bezit hebben als alfa mensen die zooi niet in omloop hadden gebracht.
- etc...
En toch verdienen we minder.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:10 schreef Ixnay het volgende:
Maar zonder bèta leefden we nog in de steentijd...
Die directeur kan ook niet zonder bèta:
- De auto waarin hij rijdt is bèta
- De weg waarover hij daarmee rijdt is bèta
- Het gebouw van zijn bedrijf is bèta
- De stoel waar hij op zit is bèta
- De schoonmaakmiddelen die Trudy de schoonmaakster gebruikt zijn bèta
- etc...
Lang leve de alfa's.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 08:41 schreef Steijn het volgende:
[..]
En toch verdienen we minder.We doen echt wat fout.
![]()
Nee, wij komen in opstand.quote:
Nu doe je het toch.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het lijkt me niet de moeite waard om hierop te reageren... da's een kansloze missie
Daar geloof ik dus niks van. Er zullen vast mensen zijn die erg allround zijn en zowel technisch inzicht hebben als leidinggevende capaciteiten, maar voor de meesen geldt dit niet. En zolang jij gelooft dat iedereen een tent kan runnen, heb je het toch echt mis.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:37 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, wij komen in opstand.Beta's kunnen best de tent zelf runnen, maar de alfa's kunnen niet zonder beta's.
![]()
![]()
Beta's hebben over het algemeen een beter analytisch inzicht. Ze herkennen eerder knelpunten en inefficientie in een organisatie en weten daar over het algemeen een pakkender oplossing voor te forumuleren. Het enige punt waarop een beta misschien niet goed is is het leiderschap, maar zoals jij zelf wel eens hebt aangegeven kun je dat zeker tot op zeker hoogte trainen. Veel beta's willen geen manager zijn maar ze hebben er zeker weten wel de capaciteiten voor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:50 schreef Avani het volgende:
Daar geloof ik dus niks van. Er zullen vast mensen zijn die erg allround zijn en zowel technisch inzicht hebben als leidinggevende capaciteiten, maar voor de meesen geldt dit niet. En zolang jij gelooft dat iedereen een tent kan runnen, heb je het toch echt mis.![]()
Inhoudsloze retoriek te berde kunnen brengen is een enorme pre als je manager wilt worden; daar zijn alfa's uiteraard een klasse beter in.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:56 schreef Steijn het volgende:
[..]
Beta's hebben over het algemeen een beter analytisch inzicht. Ze herkennen eerder knelpunten en inefficientie in een organisatie en weten daar over het algemeen een pakkender oplossing voor te forumuleren. Het enige punt waarop een beta misschien niet goed is is het leiderschap, maar zoals jij zelf wel eens hebt aangegeven kun je dat zeker tot op zeker hoogte trainen. Veel beta's willen geen manager zijn maar ze hebben er zeker weten wel de capaciteiten voor.
De mensen die ik ken die pedagogiek doen zijn anders best wel domme tutjes; het is gewoon SPW alleen dan met een wat mooier jasje aan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het lijkt me niet de moeite waard om hierop te reageren... da's een kansloze missie
Beta's zijn over het algemeen ook contactgestoord, autistisch en in het algemeen sociaal oncapabelquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:56 schreef Steijn het volgende:
[..]
Beta's hebben over het algemeen een beter analytisch inzicht. Ze herkennen eerder knelpunten en inefficientie in een organisatie en weten daar over het algemeen een pakkender oplossing voor te forumuleren. Het enige punt waarop een beta misschien niet goed is is het leiderschap, maar zoals jij zelf wel eens hebt aangegeven kun je dat zeker tot op zeker hoogte trainen. Veel beta's willen geen manager zijn maar ze hebben er zeker weten wel de capaciteiten voor.
Simpel, jullie voegen te weinig toe. Zoals ik al zei, eens in de blauwe maan dat EEN beta ERGENS een uitvindinkje doet die exploitabel is, maar kom op, lang niet elke beta is een uitvinder of creatief genoeg om te innoveren waar hij/zij later werkt. Met andere woorden wat voegen jullie nu helemaal toe aan een bedrijf, stelletje omhooggevallen fabrieksarbeiders?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 08:41 schreef Steijn het volgende:
[..]
En toch verdienen we minder.We doen echt wat fout.
![]()
Simpel, het rendeert om in beta's te investeren. R&D levert niet vaak een produkt af, maar de waarde van een nieuw en goed produkt is van zeer groot belang voor het bedrijf. Zonder constante verbetering van haar produkten of de ontwikkeling van nieuwe produkten verliest een bedrijf de strijd met concurrentie en gaat het failliet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:53 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Simpel, jullie voegen te weinig toe. Zoals ik al zei, eens in de blauwe maan dat EEN beta ERGENS een uitvindinkje doet die exploitabel is, maar kom op, lang niet elke beta is een uitvinder of creatief genoeg om te innoveren waar hij/zij later werkt. Met andere woorden wat voegen jullie nu helemaal toe aan een bedrijf, stelletje omhooggevallen fabrieksarbeiders?![]()
Die concurrentie onzin is kolderquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:21 schreef Steijn het volgende:
[..]
Simpel, het rendeert om in beta's te investeren. R&D levert niet vaak een produkt af, maar de waarde van een nieuw en goed produkt is van zeer groot belang voor het bedrijf. Zonder constante verbetering van haar produkten of de ontwikkeling van nieuwe produkten verliest een bedrijf de strijd met concurrentie en gaat het failliet.
Je moet dus niet alleen naar de frequentie van uitvindingen kijken en naar de constante verbetering van de produktenlijn maar ook naar de inkomsten die het het bedrijf op kan leveren. Beide waarden moet je vermenigvuldigen met elkaar en pas dan weet je het rendement. En dat is het gene wat telt.
Dat de lonen voor beta's lager liggen komt volgens mij puur omdat de beloningsstructuur bepaald wordt door alfa's. Ze gaan uit van hun eigen arrogantie en superioriteit (zou ik ook doen gelijk hebben ze) en dat zorgt voor de onderwaardering van beta's. Dat deze groep hiermee genoegen neemt vind ik eigen een doodszonde.
Beetje te generaliserend lijkt me, er zijn zat studenten technische natuurkunde (of andere technische studenten) die wel een heel behoorlijke taalvaardigheid hebben (althans dat is mijn ervaring). Ook zullen er mensen zijn die geschiedenis hebben gekozen tewijl ze ook best een technische studie of bètastudie hadden kunnen doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:13 schreef Plato1980 het volgende:
Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Voor een student technische natuurkunde zal informatica als tweede studie waarschijnlijk goed te doen zijn, maar zal een studie geschiedenis door zijn beperkte taalvaardigheid niet eenvoudig zijn. Daarentegen zal diezelfde student geschiedenis waarschijnlijk beter niet aan een studie informatica kunnen beginnen.
Er zijn zelfs mensen die een WO studie hadden kunnen doen, maar toch kiezen voor een MBO opleiding.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:41 schreef Singa het volgende:
[..]
Beetje te generaliserend lijkt me, er zijn zat studenten technische natuurkunde (of andere technische studenten) die wel een heel behoorlijke taalvaardigheid hebben (althans dat is mijn ervaring). Ook zullen er mensen zijn die geschiedenis hebben gekozen tewijl ze ook best een technische studie of bètastudie hadden kunnen doen.
Natuurlijk is het generaliserend, maar je snapt wat ik bedoel. B-studenten denken vaak dat alfa- of gammastudies makkelijk zijn, maar vergeten dan dat daar dingen gevraagd worden die ze vaak niet in voldoende mate beheersen. Maar vanzelfsprekend geldt dat niet voor iedere B-student en vice versa.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:41 schreef Singa het volgende:
[..]
Beetje te generaliserend lijkt me, er zijn zat studenten technische natuurkunde (of andere technische studenten) die wel een heel behoorlijke taalvaardigheid hebben (althans dat is mijn ervaring). Ook zullen er mensen zijn die geschiedenis hebben gekozen tewijl ze ook best een technische studie of bètastudie hadden kunnen doen.
Mja, dit is idd. té generaliserend. Ik ga volgend jaar Technische Natuurkunde op de HBO doen en misschien daarna naar de universiteit en heb niet echt een taalachterstand. Twee vrienden van mij gaan zelfs al naar de universiteit en eentje daarvan heeft idd. een taalachterstand, hahaquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:13 schreef Plato1980 het volgende:
Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Voor een student technische natuurkunde zal informatica als tweede studie waarschijnlijk goed te doen zijn, maar zal een studie geschiedenis door zijn beperkte taalvaardigheid niet eenvoudig zijn. Daarentegen zal diezelfde student geschiedenis waarschijnlijk beter niet aan een studie informatica kunnen beginnen.
Sommen makenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:43 schreef McCarthy het volgende:
bij beta veel sommen maken (dat ligt mij wel)
Met taalachterstand bedoelde ik natuurlijk niet dat de gemiddelde B-student praktisch analfabeet is....quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:01 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Mja, dit is idd. té generaliserend. Ik ga volgend jaar Technische Natuurkunde op de HBO doen en misschien daarna naar de universiteit en heb niet echt een taalachterstand. Twee vrienden van mij gaan zelfs al naar de universiteit en eentje daarvan heeft idd. een taalachterstand, haha![]()
Maar de ander haalde de laatste jaren echt overal goede cijfers op!![]()
Informatica is niet alleen maar programmeren. Maar ik ben het met je eens dat het wel een stuk makkelijker is dan theoretische wiskunde. Artikelen in m'n eigen vakgebied begrijp ik nauwelijks, maar artikelen in de informatica kan ik zonder enige voorkennis lezen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:37 schreef Singa het volgende:
Ik denk het niet, wiskundig inzicht en progammeerinzicht zijn niet hetzelfde. Ik ken mensen die slecht zijn in wiskunde, maar kunnen programmeren als de beste. De scheiding is niet formeel/empirisch.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:37 schreef noutie het volgende:
Om makkelijke studies te vinden, heb ik net "ik wordt" gegoogled. De eerste universiteitslink is van de faculteit sociale wetenschappen in Utrecht, dus daar kun je terecht Roellio!
Ik heb in m'n hele studie één echt programmeervak gehad. Voor de rest nog wat vakken die een formeel probleem vertalen naar programmatuur, of van programmatuur een formeel probleem maken. Maar afgezien daarvan komt er weinig tot geen programmeren bij kijken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:48 schreef thabit het volgende:
Informatica is niet alleen maar programmeren.
Face it, je bent gewoon een informaticus in hart en nierenquote:Maar ik ben het met je eens dat het wel een stuk makkelijker is dan theoretische wiskunde. Artikelen in m'n eigen vakgebied begrijp ik nauwelijks, maar artikelen in de informatica kan ik zonder enige voorkennis lezen.
Nee dat weet ik, maar ik meende dat speknek daarop doelde.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:48 schreef thabit het volgende:
Informatica is niet alleen maar programmeren. Maar ik ben het met je eens dat het wel een stuk makkelijker is dan theoretische wiskunde. Artikelen in m'n eigen vakgebied begrijp ik nauwelijks, maar artikelen in de informatica kan ik zonder enige voorkennis lezen.
Dat inzicht bedoelde ikquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:56 schreef speknek het volgende:
Ik heb in m'n hele studie één echt programmeervak gehad. Voor de rest nog wat vakken die een formeel probleem vertalen naar programmatuur, of van programmatuur een formeel probleem maken. Maar afgezien daarvan komt er weinig tot geen programmeren bij kijken.
Maar het kan ook andersom. Informatica-mensen die beter in wiskunde zijn dan in programmeren. (Maar geen wiskunde doen omdat ze denken dat ze dan een kleinere kans op een baan hebben).quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Informatica is niet alleen maar programmeren. Maar ik ben het met je eens dat het wel een stuk makkelijker is dan theoretische wiskunde. Artikelen in m'n eigen vakgebied begrijp ik nauwelijks, maar artikelen in de informatica kan ik zonder enige voorkennis lezen.
Geneeskunde... Stampstudie! Niet moeilijk, wel ongelooflijk veel en een gruwelijke status als je klaar bent.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:43 schreef Singa het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik ga niet voor niets Geneeskunde doen nu.
(overigens was de variant die ik heb gedaan wel een TU-opleiding)
Ach, dat is alleen maar waar als je door teksten als onderstaand heen kunt worstelenquote:Op zondag 7 augustus 2005 16:13 schreef axis303 het volgende:
Rechten...
Smullen iddquote:Op zondag 7 augustus 2005 16:34 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Lindenbaum v. Cohen, classic, classic!![]()
![]()
quote:Op zondag 7 augustus 2005 16:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ach, dat is alleen maar waar als je door teksten als onderstaand heen kunt worstelen.
-Knip-
Het zegt op zich wel wat over je studie als het moeilijkste onderdeel wakker blijven is.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je ziet, zo makkelijk is het nog niet.
De teksten vreten gewoon zoveel energie dat je veel meer slaap nodig hebt dan bij doorsnee studies; alleen degenen die uit het juiste hout zijn gesneden kunnen middels harde training en de juiste aanleg zich de opofferingen getroosten die een rechtenstudie vraagtquote:Op zondag 7 augustus 2005 19:41 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Het zegt op zich wel wat over je studie als het moeilijkste onderdeel wakker blijven is.![]()
Je kunt alleen oordelen over studies die je zelf gedaan hebt.quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:11 schreef Singa het volgende:
Misschien moeten we even een poll houden over de makkelijkste studie... eerst een aantal nomineren en dan stemmen maar.
Dan beoordelen we lekker alles op vooroordelenquote:Op zondag 7 augustus 2005 21:28 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Je kunt alleen oordelen over studies die je zelf gedaan hebt.
Die ken ik zelfs van een simepl vakje inleiding rechtquote:Op zondag 7 augustus 2005 16:34 schreef PT_Hadrianus het volgende:
![]()
Taalachterstand? Beta's moeten ook gewoon papers en artikelen schrijven. Dus ik denk dat dat wel meevalt. Een redenatie in de trend van " als er iets is wat alfa's niet kunnen en beta's wel, dan moet het andersom ook gelden".quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Met taalachterstand bedoelde ik natuurlijk niet dat de gemiddelde B-student praktisch analfabeet is....
Nu we het toch over taalbeheersing hebben: het is het HBO, maar dat ter zijde.![]()
Zo mag ik het graag horenquote:Op zondag 7 augustus 2005 21:43 schreef Wuder het volgende:
Dan beoordelen we lekker alles op vooroordelen
Kennen is niet hetzelfde als begrijpenquote:Op zondag 7 augustus 2005 22:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die ken ik zelfs van een simepl vakje inleiding recht.
Als het niet moeilijker wordt dan dat.
Ik ondersteun deze nominatiequote:Op zondag 7 augustus 2005 22:14 schreef Singa het volgende:
[..]
Zo mag ik het graag horen... Ik nomineer Sociologie.
Ik ondersteun je hierbij ookquote:Op zondag 7 augustus 2005 22:14 schreef Singa het volgende:
[..]
Zo mag ik het graag horen... Ik nomineer Sociologie.
Op dat moment begreep ik het zelfs ookquote:Op zondag 7 augustus 2005 22:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kennen is niet hetzelfde als begrijpen.
En je moet gewoon veel weten; het is de kunst situaties juist in te kunnen schatten en het toepasselijke recht er bij te pakken en daar op een creatieve manier mee om te kunnen gaan, dat is nog niet zo eenvoudig.quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op dat moment begreep ik het zelfs ook.
Maar ach was een niet boeiend vak dus ik heb het wel weer verdrongen. En ach zo gek ingewikkeld is rechten inderdaad niet. Je moet goed kunnen opzoeken en teksten interpreteren/ begrijpen.
Gemiddeld gezien is dat wel degelijk het geval. Je hoeft alleen maar hier op het forum rond te kijken en je weet genoeg.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:17 schreef TC03 het volgende:
Het is echt onzin om te stellen dat beta's een mindere taalbeheersing hebben dan alfa's.
Denk dat alpha's ook wel een betere taalbeheersing hebben, anders gaan ze geen talen studeren..quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien is dat wel degelijk het geval. Je hoeft alleen maar hier op het forum rond te kijken en je weet genoeg.
Dat geldt alleen voor de ICT"ers.quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien is dat wel degelijk het geval. Je hoeft alleen maar hier op het forum rond te kijken en je weet genoeg.
Kijk! Nu komen we ergens.quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:55 schreef thaleia het volgende:
Vooral omdat we allemaal weten dat de gammastudies verreweg het simpelst zijn
Laat ik hat anders zeggen: de posts van fokkers met een beta-opleiding op wetenschappelijk niveau bevatten gemiddeld gezien meer taal- en stijlfouten dan de posts van fokkers met een alfa- of gamma-opleiding op wetenschappelijk niveau. Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat dit ook de uitkomst van een representatieve steekproef voor "academisch nederland" zou zijn.quote:
Laten we hierbij wel even aanmerken dat opleidingen aan TU's geen wetenschappelijk niveau hebben.quote:Op maandag 8 augustus 2005 17:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Laat ik hat anders zeggen: de posts van fokkers met een beta-opleiding op wetenschappelijk niveau.
Vervang dat dan door mensen die een academische graad behaald hebben.quote:Op maandag 8 augustus 2005 17:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Laten we hierbij wel even aanmerken dat opleidingen aan TU's geen wetenschappelijk niveau hebben.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:06 schreef Roellio het volgende:
Wat zijn nu echt (relatief) makkelijke universitaire studies?
Ik ben van plan om volgend jaar een 2e studie te gaan volgen, maar bier en slapen moeten de boventoon blijven voeren.
Let wel: ik suggereer hier niets mee.quote:Op maandag 8 augustus 2005 17:52 schreef Quickbeam het volgende:
quotem
Waarom zou dat zo zijn? Ik zie er echt totaal geen reden voor. Ik vind het zelfs kortizchtig. Op jouw manier zou je ook kunnen zeggen dat beta's gemiddeld slimmer zijn dan alfa's, en dat zij daarom waarschijnlijk een betere taalbeheersing hebben...quote:Op maandag 8 augustus 2005 17:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Laat ik hat anders zeggen: de posts van fokkers met een beta-opleiding op wetenschappelijk niveau bevatten gemiddeld gezien meer taal- en stijlfouten dan de posts van fokkers met een alfa- of gamma-opleiding op wetenschappelijk niveau. Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat dit ook de uitkomst van een representatieve steekproef voor "academisch nederland" zou zijn.
quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Let wel: ik suggereer hier niets mee.
Scherpquote:Op maandag 8 augustus 2005 19:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Oh oh oh wat een blamaaaage.quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Oef. Logica. ByondXpectation zegt Beta studenten zijn dom. Jij zegt ByondXpectation is dom, en hij moet dus [volgens zijn eigen theorie] een bètastudent zijn. Hout brandt, dus alles wat brandt is van hout? Bèta zei je?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:37 schreef Shreyas het volgende:
[
]
Volgens je eigen theorie zou jij dus een beta-student moeten zijn, hoe dan ook, je klinkt in ieder geval erg dom.
In de regel verdienen beta-mensen meer dan alpha-mensen, uitgezonderd economen/bedrijfskundigen. Maar dokters, tandartsen en informatici zijn beroepen die ook heel veel verdienen en niet onder doen voor de economen en bedrijfskundigen. Verder kan elke ir. (iemand van een TU, als je dat niet wist) rekenen op een salaris van ongeveer 2 keer modaal, dus meer dan zat. Bovendien hebben beta mensen in ieder geval iets gedaan in hun leven.Alles wat om je heen beweegt en gebeurt is beta. Van onzichtbare bacteriën tot gigantische melkwegstels.
Of ze kunnen gewoon niet anders; dat lijkt mij plausibeler. (En om nou HBO communicatie te gaan doen is ook zo wat; dan maar een andere flutstudie zal de idee zijn)quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:55 schreef Wuder het volgende:
[..]
Denk dat alpha's ook wel een betere taalbeheersing hebben, anders gaan ze geen talen studeren..
We hebben nou gewoon van elke richting een hoeveelheid mensen nodig.. alleen probleem is dat tegenwoordig iedereen richting de Gamma gaat en niemand meer richting de Bèta...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:01 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Oef. Logica. Shreyas zegt Beta studenten zijn dom. Jij zegt Shreyas is dom, en hij moet dus [volgens zijn eigen theorie] een bètastudent zijn. Hout brandt, dus alles wat brandt is van hout? Bèta zei je?
Dus zo kun je ook zeggen dat Bèta niets anders kunnen...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Of ze kunnen gewoon niet anders; dat lijkt mij plausibeler. (En om nou HBO communicatie te gaan doen is ook zo wat; dan maar een andere flutstudie zal de idee zijn)
Dat is vaak ook zo; daarom is dit ook zo'n onzin discussie. Wees eerlijk: hoeveel mensen ken jij die voldoen aan het ideaalbeeld van de homo universalis?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:37 schreef Wuder het volgende:
[..]
Dus zo kun je ook zeggen dat Bèta niets anders kunnen...
En nog iets over communicatie vaardigheden van Bèta's: Geneeskunde hoort ook bij de Bèta's en als arts moet je toch helaas redelijk goed kunnen communiceren of je wil patholoog anatoom worden
Klopt!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is vaak ook zo; daarom is dit ook zo'n onzin discussie. Wees eerlijk: hoeveel mensen ken jij die voldoen aan het ideaalbeeld van de homo universalis?
Overigens is geneeskunde helemaal geen beta studie (wel wat ingredienten ervan natuurlijk), maar iets op zichzelf staands. Communicatie met clienten is een vaardigheid die je helaas niet leert op de universiteit, en is ook absoluut niet per se het domein van de alfa's.
Er schijnen overigens meer dan genoeg beta's te zijn in Nederland, het is paniekzaaierij van de overheid dat daar een tekort aan is. Ook de lonen van beta's zijn niet explosief gestegen de laatste tijd, toch altijd een indicatie dat er een tekort (aan het ontstaan) is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:52 schreef Wuder het volgende:
[..]
Klopt!
Maar dit is gewoon een discussie zonder einde joh... wat ik al eerder postte:
We hebben nou gewoon van elke richting een hoeveelheid mensen nodig.. alleen probleem is dat tegenwoordig iedereen richting de Gamma gaat en niemand meer richting de Bèta...
Lui tering volk
Maar het is wel gewoon zo dat er steeds minder mensen Bèta gaan studerenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Er schijnen overigens meer dan genoeg beta's te zijn in Nederland, het is paniekzaaierij van de overheid dat daar een tekort aan is. Ook de lonen van beta's zijn niet explosief gestegen de laatste tijd, toch altijd een indicatie dat er een tekort (aan het ontstaan) is.
Er zijn wel een beetje veel gamma's in Nederland inderdaad, dat zou wel een beetje minder mogen; outsourcing (of: import) speelt waarschijnlijk inderdaad een rol in het "beta probleem".quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:00 schreef Wuder het volgende:
[..]
Maar het is wel gewoon zo dat er steeds minder mensen Bèta gaan studeren![]()
Dat er geen tekort aan is komt misschien ook door verplaatsing van steeds meer activeiteit naar het buitenland?
Maar goed, het is naar mijn mening wel heel duidelijk dat er veel mensen richting de gamma gaat...
Tuurlijk, iedereen moet vooral doen waar hij/zij gelukkig van wordt. Maar bèta's gaan er vaak prat op dat ze zulke logica-wonderkinderen zijn, in tegenstelling tot de irrationele alfa’s. Dit geldt in ieder geval niet voor hij/zij die ik citeerde. Of hij/zij is een alfa die het voor bèta’s opneemt. Dan heeft hij/zij zijn punt erg duidelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:35 schreef Wuder het volgende:
[..]
We hebben nou gewoon van elke richting een hoeveelheid mensen nodig.. alleen probleem is dat tegenwoordig iedereen richting de Gamma gaat en niemand meer richting de Bèta...
Lui tering volk
Heb je hier ook een onderbouwing voor? Of is dat teveel gevraagdquote:Op maandag 8 augustus 2005 21:49 schreef Wuder het volgende:
Maar verder vind ik dat Alpha's en Beta's echt kennis opzuigen tijdens hun studie en hierdoor studeren ze ook echt, terwijl Gamma's meer een cursus aan het volgen zijn
quote:Op zondag 7 augustus 2005 16:34 schreef PT_Hadrianus het volgende:
![]()
Het is ook een niet onderbouwde mening hoor. daar hoef je niet bang voor te zijnquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:38 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Heb je hier ook een onderbouwing voor? Of is dat teveel gevraagdAls ik me niet vergis heb je bij aardig wat gamma-studies weinig uren per week om te maken, maar om het een cursus te noemen gaat te ver.
Ik ben altijd erg gesteld geweest op Blaauboer/Berlipsquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:51 schreef Pool het volgende:
[..]
![]()
![]()
Oude arresten zijn tof. Ik noem ook een Boeschoten / Besier.![]()
Ook al zo'n gouwe ouwe.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik ben altijd erg gesteld geweest op Blaauboer/Berlips, al is het alleen al vanwege de prachtige namen van de rechters.
Omdat hun talenten (GEMIDDELD gezien) op een ander vlak liggen.quote:
En hebben alfa's gemiddeld gezien dan wel een talent voor taalvaardigheid?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat hun talenten (GEMIDDELD gezien) op een ander vlak liggen.
Gemiddeld gezien hebben ze daar meer talent voor dan beta's ja. Daar zijn het immers alfa's voor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
En hebben alfa's gemiddeld gezien dan wel een talent voor taalvaardigheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |