abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:16:03 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29373199
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 20:37 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Letterenstudie dus..
Algemene Taalwetenschap is een letterenstudie waarvoor je statistiek moet volgen
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:16:27 #102
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_29373214
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:12 schreef Nouk het volgende:

[..]

Ja, en als je nou niet de politiek in wil, geen historicus wil worden en niet in een archief wil werken. Oh en als je niet voor de klas wil.
Overheid via traineeships, schrijven voor kranten/tijdschriften, musea, van die vage managementfuncties bij bedrijven waar ze alleen Wo-nivo voor vragen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_29373233
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:15 schreef thabit het volgende:

[..]

Hmm, ik kan de roze en de oranje nooit. Wat moet je daarvoor studeren?
Hm dats toch gewoon algemene kennis.
pi_29373253
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:17 schreef Nouk het volgende:

[..]

Is dat niet media en film?
pi_29373257
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Overheid via traineeships, schrijven voor kranten/tijdschriften, musea, van die vage managementfuncties bij bedrijven waar ze alleen Wo-nivo voor vragen.
Ja zie je. Nee ik blijf toch maar gewoon bij m'n master marketing.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:17:32 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_29373258
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:15 schreef thabit het volgende:

[..]

Hmm, ik kan de roze en de oranje nooit. Wat moet je daarvoor studeren?
Oranje erm die zijn makkelijk als ze maar niet over sport gaan meestal zijn dat toch vragen als "welke vrucht valt niet ver de boom ?"

Roze valt ook onder geschiedenis maar dan wel specifiek cultuurgeschiedenis
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_29373287
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:17 schreef Roellio het volgende:

[..]

Is dat niet media en film?
Ja inderdaad!
  Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:18:12 #108
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_29373294
quote:

[..]

welke acteur speelde zwiebertje ?
pi_29373344
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

welke acteur speelde zwiebertje ?
JOOP!!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:20:14 #110
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_29373368
quote:

[..]

Ja zie je. Nee ik blijf toch maar gewoon bij m'n master marketing.
Tja, je moet inderdaad geschiedenis niet gaan doen om rijk te worden of bij een of ander flitsend bedrijf te gaan werken. Maar ach, ik wil het museumwezen in dus zit wel goed.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:21:03 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_29373402
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:19 schreef thabit het volgende:

[..]

JOOP!!
je kunt wel roze vragen !!

sorry het was swiebertje
pi_29373463
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

je kunt wel roze vragen !!

sorry het was swiebertje
Hmm, het antwoord was dus "niemand". Dat gok ik meestal ook als ik het niet weet, is vaak goed.
pi_29373533
Leuk men, triviant.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:25:41 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_29373605
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:24 schreef Nouk het volgende:
Leuk men, triviant.
Wat gebeurt er met rood haar in de regen ? (oranje vraag)
pi_29373638
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat gebeurt er met rood haar in de regen ? (oranje vraag)
Dat wordt nat.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:27:29 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_29373678
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:26 schreef Nouk het volgende:

[..]

Dat wordt nat.
ik ga nooit met jou trivianten dat is het goede antwoord
pi_29373694
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:08 schreef thabit het volgende:
Ik denk niet dat Spong een goed voorbeeld is van de gemiddelde advocaat.
Nee, maar het geeft wel een indicatie van de mogelijkheden.
pi_29373701
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik ga nooit met jou trivianten dat is het goede antwoord
. We gaan zeker wel trivianten!
  Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:29:05 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_29373748
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dan word ik theoretisch natuurkundige einstein had kei veel aanzien
pi_29374732
quote:
Philips was werktuigbouwkundige, dat zijn pas mogelijkheden.
pi_29378189
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:53 schreef Steijn het volgende:

[..]

Philips was werktuigbouwkundige, dat zijn pas mogelijkheden.
Onzin; het ondernemerschap biedt die mogelijkheden, niet het zijn van werktuigbouwkundige.
pi_29385467
quote:

[..]

Tja Hennie van der Most is met een niet afgemaakte LTSAook ruim multimiljonair geworden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_29385840
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja Hennie van der Most is met een niet afgemaakte LTSAook ruim multimiljonair geworden.
Wie is dat?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:17:17 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29385888
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wie is dat?
Eigenaar van Kalkar (Kernwasserwunderland) onder andere. Geweldige vent, slim als 2 dozijn apen en spreekt alleen plat. Gaat met een helicopter van bedrijf naar bedrijf en onderhandeld wereldwijd zelf met leveranciers (handen, voeten, calculator)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29386061
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Onzin; het ondernemerschap biedt die mogelijkheden, niet het zijn van werktuigbouwkundige.
Nope, je moet ook goede producten hebben.
pi_29386070
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eigenaar van Kalkar (Kernwasserwunderland) onder andere. Geweldige vent, slim als 2 dozijn apen en spreekt alleen plat. Gaat met een helicopter van bedrijf naar bedrijf en onderhandeld wereldwijd zelf met leveranciers (handen, voeten, calculator)
Échte ondernemer dus ; daar heb je inderdaad geen opleiding voor nodig, dat heb je of dat heb je niet.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:29:01 #127
45206 Pietverdriet
pi_29386211
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Échte ondernemer dus ; daar heb je inderdaad geen opleiding voor nodig, dat heb je of dat heb je niet.
Yep, en AFAIK heeft ie zijn lagere school zelfs niet afgemaakt
Heeft vreselijk veel geld verdient (en doet dat nog steeds) met oud ijzer, pretparken en speeltuinen in hallen.
pi_29386285
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Nope, je moet ook goede producten hebben.
Daar huur je iemand voor in.
pi_29386388
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Daar huur je iemand voor in.
Maar dat doet dan toch niets af aan het belang van een goede werktuigbouwkunde achtergrond voor Philips.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:39:45 #130
45206 Pietverdriet
pi_29386510
Jullie moeten niet de vergissing maken naar de huidige markten of die van het verleden te kijken. De toekomst zal veel meer succes brengen in Energie en Biotechnologie.
pi_29386712
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Jullie moeten niet de vergissing maken naar de huidige markten of die van het verleden te kijken. De toekomst zal veel meer succes brengen in Energie en Biotechnologie.
Maak je geen zorgen, dat komt wel voor elkaar.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:18:57 #132
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29387663
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:06:47 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:19:45 #133
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29389516
.

[ Bericht 99% gewijzigd door McCarthy op 03-08-2005 13:21:49 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29389676
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:19 schreef McCarthy het volgende:
.
Ja, dát ga ik studeren!!! Je opent een nieuwe wereld voor mij, thx!!
pi_29393153
Als je miljonair wilt worden moet je sowieso niet studeren. Als je kijkt naar de Quote500 heeft misschien 20% gestudeerd, rijk worden doe je door te gaan handelen in vastgoed, stoeptegels, voorgebakken friet, of andere lullige voorwerpen die altijd nodig zijn. Bedrijfjes opzetten, frauderen, verkopen, dat soort dingen.

Studie heeft daar niks mee te maken. Het interesseert niemand of je nou psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, geschiedenis of letteren hebt gedaan. Als je uiteindelijk met het echte leven begint komt het toch op je eigen capaciteit en kwaliteit (god, misschien zelfs ambitie en inspiratie) aan, en de kans is groot dat je iets gaat doen later wat geen flikker met je studie te maken heeft. Van mensen die rechten studeren worden er iets minder dan een kwart notaris/advocaat/officier van justitie/rechter. En zo geld ook dat iemand die psychologie studeert, waarschijnlijk geen psycholoog wordt.

Kijk van die zelfpijnigers die zware betastudies gaan doen omdat ze leren leuk vinden, of die onzin oprecht interessant vinden zullen later vast wel iets in de strekking van de studie doen, maar er zijn zat natuurkundigen en chemici die gewoon bij McKinsey als consultant terecht komen..

Maar daaaaar ging dit topic niet over Een makkelijke studie? Kies een willekeurige uit het rijtje van de tweede alinea.
pi_29394004
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:14 schreef PT_Hadrianus het volgende:
of die onzin oprecht interessant vinden zullen later vast wel iets in de strekking van de studie doen,
Lever alle technologie die je gebruikt maar in, het is toch allemaal onzin. Geen computer, geen fiets, geen auto, geen huis, geen medische verzorging, geen tv, geen vliegtuig, geen wegen, etc etc etc.
pi_29394925
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:38 schreef Steijn het volgende:

[..]

Lever alle technologie die je gebruikt maar in, het is toch allemaal onzin. Geen computer, geen fiets, geen auto, geen huis, geen medische verzorging, geen tv, geen vliegtuig, geen wegen, etc etc etc.
Ja, maar dat is natuurlijk allemaal uitgevonden door mensen die sociaal gestoord zijn.
pi_29395947
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:01 schreef thabit het volgende:

[..]

Ja, maar dat is natuurlijk allemaal uitgevonden door mensen die sociaal gestoord zijn.
In ieder geval veelal door mensen die zich oprecht interesseren voor waar ze zich in verdiepen
pi_29396056
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:38 schreef Steijn het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ontken toch niet dat er dingen worden uitgevonden door die mensen? Ik zeg eerder dat ze zeldzaam zijn.
pi_29397171
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]

Algemene Taalwetenschap is een letterenstudie waarvoor je statistiek moet volgen
toch is de opleiding Nederlands een vrij makkelijke studie, voor sufkoppen die niet goed kunnen leren (laagste klasse WO). Daarom studeert mijn zus Nederlands WO.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:19:35 #141
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_29400959
quote:
Als je miljonair wilt worden moet je sowieso niet studeren. Als je kijkt naar de Quote500 heeft misschien 20% gestudeerd, rijk worden doe je door te gaan handelen in vastgoed, stoeptegels, voorgebakken friet, of andere lullige voorwerpen die altijd nodig zijn. Bedrijfjes opzetten, frauderen, verkopen, dat soort dingen.

Studie heeft daar niks mee te maken. Het interesseert niemand of je nou psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, geschiedenis of letteren hebt gedaan. Als je uiteindelijk met het echte leven begint komt het toch op je eigen capaciteit en kwaliteit (god, misschien zelfs ambitie en inspiratie) aan, en de kans is groot dat je iets gaat doen later wat geen flikker met je studie te maken heeft. Van mensen die rechten studeren worden er iets minder dan een kwart notaris/advocaat/officier van justitie/rechter. En zo geld ook dat iemand die psychologie studeert, waarschijnlijk geen psycholoog wordt.

Kijk van die zelfpijnigers die zware betastudies gaan doen omdat ze leren leuk vinden, of die onzin oprecht interessant vinden zullen later vast wel iets in de strekking van de studie doen, maar er zijn zat natuurkundigen en chemici die gewoon bij McKinsey als consultant terecht komen..

Maar daaaaar ging dit topic niet over Een makkelijke studie? Kies een willekeurige uit het rijtje van de tweede alinea.
Zie ik hier iemand die vind dat mensen die een Bèta studie volgen geen leven hebben en beter kunnen sterven?
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_29401205
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:19 schreef Wuder het volgende:

[..]

Zie ik hier iemand die vind dat mensen die een Bèta studie volgen geen leven hebben en beter kunnen sterven?
ja..
pi_29401524
quote:
"Zelfpijnigers"
"Onzin"

Tja, je kunt domheid op zoveel manieren rechtvaardigen. Verder is het weer een ouderwets "zeik hier andermans studie af". Leuk.
pi_29401750
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:19 schreef Wuder het volgende:

[..]

Welnee Wat is dat nou weer voor rare taal van je? Ga je mond spoelen, vlerk!

Ik vind alleen dat men bèta studies in de algemeenheid als 'moeilijker' of zwaarder of allicht UITDAGENDER mag beschouwen dan de pure alpha zut. Kan je het mee oneens zijn, prima.

Maar als je hierin met me mee gaat, redeneer ik vervolgens dat mensen die toch voor een bètastudie kiezen, dit voor een bepaalde reden doen; ze vinden de materie oprecht interessant, en willen d'r graag iets mee doen, offf ze willen een intellectuele/disciplinaire uitdaging, of een andere dergelijke reden.

Als je zoals de TS wilt studeren simpelweg om te 'studeren', valt je eerste keus niet op physics, maar eerder op rechten oid..
pi_29404220
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:46 schreef PT_Hadrianus het volgende:

[..]

Ik vind alleen dat men bèta studies in de algemeenheid als 'moeilijker' of zwaarder of allicht UITDAGENDER mag beschouwen dan de pure alpha zut. Kan je het mee oneens zijn, prima.

Maar als je hierin met me mee gaat, redeneer ik vervolgens dat mensen die toch voor een bètastudie kiezen, dit voor een bepaalde reden doen; ze vinden de materie oprecht interessant, en willen d'r graag iets mee doen, offf ze willen een intellectuele/disciplinaire uitdaging, of een andere dergelijke reden.

Als je zoals de TS wilt studeren simpelweg om te 'studeren', valt je eerste keus niet op physics, maar eerder op rechten oid..
Als je Wiskundig aangelegd bent zijn Bèta - vakken makkelijk.
Als je goed wetten ed. kan leren is het niet makkelijk omdat het zó veel stof is.
Wiskunde kun je vrij snel door heen werken als je het snapt, een boek over rechten niet, ook al snap je het.
pi_29405018
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 20:55 schreef The_Viper het volgende:

[..]

Als je goed wetten ed. kan leren is het niet makkelijk omdat het zó veel stof is.
Wiskunde kun je vrij snel door heen werken als je het snapt, een boek over rechten niet, ook al snap je het.
Dan heeft het merendeel van de bèta-studenten zeker niet de bijbehorende hersenen, want ik hoor niet anders dan gekreun en gesteun over hoe god-ver-domt zwaar de bètastudie toch wel niet is en hoe makkelijk al die politicologen in spé het hebben.
pi_29405134
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:18 schreef PT_Hadrianus het volgende:

[..]

Dan heeft het merendeel van de bèta-studenten zeker niet de bijbehorende hersenen, want ik hoor niet anders dan gekreun en gesteun over hoe god-ver-domt zwaar de bètastudie toch wel niet is en hoe makkelijk al die politicologen in spé het hebben.
De meeste betastudenten zijn inderdaad best wel dom. Beta is iets waar een zeer klein promillage van de bevolking aanleg voor heeft, zo lijkt het.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 21:34:52 #148
17274 Wuder
pi_29405605
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:46 schreef PT_Hadrianus het volgende:

[..]

Ok dan snap ik je en ben ik met je mee eens

Ik dacht dat je bedoelde dat Bèta mensen dom zijn dat ze een moeilijker studie kiezen en beter bedrijfskunde hadden kunnen kiezen om zo meer bier te kunnen drinken..

Maar het is idd zo dat Bèta eenmaal moeilijker is!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 21:36:54 #149
17274 Wuder
pi_29405688
quote:

[..]

Volgens jouw redenatie zijn dus alle studies makkelijk, als het maar bij je past..

Hier ben ik gedeeltelijk mee eens..

Maar je kunt het ook anders redeneren: iets wat moeilijker is kunnen minder mensen goed, omdat er minder mensen er aanleg voor hebben. Aangezien er minder (denk ik) mensen aanleg hebben voor bèta, betekent het dus dat bèta moeilijker is
  woensdag 3 augustus 2005 @ 21:37:46 #150
17274 Wuder
pi_29405724
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:21 schreef thabit het volgende:

[..]

De meeste betastudenten zijn inderdaad best wel dom. Beta is iets waar een zeer klein promillage van de bevolking aanleg voor heeft, zo lijkt het.
Maar zijn ze dommer dan de gemiddelde bedrijfskunde student, die eigenlijk meer aanleg hebben voor een HBO studie?
pi_29406219
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:21 schreef thabit het volgende:

[..]

Mjaa maar men doet niet altijd waar hij/zij aanleg voor heeft, dus wieweet hoeveel bedrijfskunde studenten eigenlijk wiskundegeniën zijn

Ikbedoel als je aanleg voor iets hebt, betekent het niet dat je dat gaat studeren; al heb je de lul van een olifant betekent het niet meteen dat je pornoacteur wordt
  woensdag 3 augustus 2005 @ 22:02:13 #152
17274 Wuder
pi_29406551
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:52 schreef PT_Hadrianus het volgende:

[..]

Ikbedoel als je aanleg voor iets hebt, betekent het niet dat je dat gaat studeren; al heb je de lul van een olifant betekent het niet meteen dat je pornoacteur wordt
pi_29412974
quote:
Voor mezelf ben ik het hier wel mee eens. Een studie recht zou ik denk ik nooit halen, maar een technische studie gaat daarentegen weer als vanzelf, bij de meeste vakken althans. Als je er goed in bent is het niet zwaar.
pi_29418416
quote:

Ja inderdaad, aan een wiskundeboek hoef je alleen maar te ruiken en dan snap je alles.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_29418496
Antropologie/Wereldgodsdiensten is nog interessant ook
pi_29418515
Kater-kunde
  donderdag 4 augustus 2005 @ 10:06:31 #157
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29418540

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:06:47 ]
Zerg schreef:
pi_29418553
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 10:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Right
Vind ik echt

En je hebt de toekomst.

Edit: Chinees-Economie en Arabisch-Antropologie; daarmee zit je over 5 jaar ook wel gebakken

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2005 10:08:08 ]
pi_29418948
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 10:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Right
Pedagogiek, dat is vet interessant

Of je hebt je profiel verkeerd ingevuld, dat kan ook natuurlijk.

Maar eerlijk is eerlijk, zo'n topic als deze is er al een tijdje niet geweest in SES, het werd weer tijd.
pi_29419471
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maar dat doet dan toch niets af aan het belang van een goede werktuigbouwkunde achtergrond voor Philips.
In dit specifieke geval en onder deze omstandigheden was dat een voordeel. Was Philips 100 jaar eerder geboren, had hij er niets aan gehad. Een echte ondernemer (met een beetje geluk natuurlijk ook) kan echter altijd wat bereiken, juist door zijn ondernemerskwaliteiten.
pi_29419502
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:37 schreef Wuder het volgende:

[..]

Maar zijn ze dommer dan de gemiddelde bedrijfskunde student, die eigenlijk meer aanleg hebben voor een HBO studie?
pi_29422089
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:37 schreef Wuder het volgende:
Maar bedrijfskunde studenten zijn idd erg dom... En dat verbloemen ze met het meest achterlijke BS-jargon dat je maar kan verzinnen. Het gaat er niet om dat je hersens hebt, het gaat erom dat je goed kan kletsen om wat voor blaatverhaal dan ook te verkopen. Bij bedrijfskunde leer je hoe je door hard te blaten je gebrek aan competenties op andere vlakken (lees: alle andere vlakken) zodanig kan verhullen dat niemand het doorheeft. Eigenlijk is bedrijfskunde een opleiding tot papegaai.

[/sarcasmemodus]

[ Bericht 1% gewijzigd door Singa op 04-08-2005 13:39:54 ]
  donderdag 4 augustus 2005 @ 13:42:04 #163
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29422408

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:06:48 ]
Zerg schreef:
  donderdag 4 augustus 2005 @ 13:47:11 #164
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29422463

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:06:48 ]
Zerg schreef:
pi_29423578
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:17 schreef Singa het volgende:

[..]

Maar bedrijfskunde studenten zijn idd erg dom... En dat verbloemen ze met het meest achterlijke BS-jargon dat je maar kan verzinnen. Het gaat er niet om dat je hersens hebt, het gaat erom dat je goed kan kletsen om wat voor blaatverhaal dan ook te verkopen. Bij bedrijfskunde leer je hoe je door hard te blaten je gebrek aan competenties op andere vlakken (lees: alle andere vlakken) zodanig kan verhullen dat niemand het doorheeft. Eigenlijk is bedrijfskunde een opleiding tot papegaai.
Ik vind dit stukje eerlijk gezegd van goedkope clichepraat aan elkaar hangen, wat een inhoudsloos geneuzel.
pi_29423671
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik vind dit stukje eerlijk gezegd van goedkope clichepraat aan elkaar hangen, wat een inhoudsloos geneuzel.
...hap hap
pi_29423917
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik ben zelf nog nooit studenten uit een dergelijke richting tegengekomen die niet aan die omschrijving voldoen. Dus hoewel het cliche is, is het wel gewoon WAAR.
pi_29424240
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:58 schreef Singa het volgende:

[..]

...hap hap
Ik had eerst je profiel gelezen inderdaad
pi_29424339
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:09 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik ben zelf nog nooit studenten uit een dergelijke richting tegengekomen die niet aan die omschrijving voldoen. Dus hoewel het cliche is, is het wel gewoon WAAR.
Managerstaal inderdaad; dat is voor het overgrote deel gebakken lucht, en het ergste is nog dat ze het zelf niet zien.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 17:29:58 #170
17274 Wuder
pi_29426273
quote:

[..]

[/sarcasmemodus]
Eigenlijk is bedrijfskunde ook geen studie, maar een cursus..

Nee, dit bedoelde ik niet.. bedrijfskunde is naar mijn mening gewoon makkelijker dan een TU opleiding.. (zeg niet dat je dom bent bedrijfskunde te kiezen, je moet gewoon doen wat je leuk vindt!)
pi_29426375
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:09 schreef thabit het volgende:

[..]

Misschien moet je es iets anders doen dan wiskunde en schaken

Ff serieus: ik ken bedrijfskundemensen die wel zo zijn, en die niet zo zijn. Elke studie heeft zo z'n soort mensen. Bij wiskunde en natuurkunde kom je ook contactgestoorde nerds tegen, gewone sociale mensen die ook nog es briljant zijn, fanatiekelingen die net een 5,5 kunnen halen...Van alles wat. Wat veel mensen vergeten is dat je veel studies met weinig doen kunt halen; het is maar net wat je er zelf uithaalt. Tuurlijk, psychologie is niet erg moeilijk, maar het ligt er maar net aan hoeveel tijd je er in steekt, en wat voor cijfers je haalt. lIk snap het hokjesgedruk hier niet zo, en het getuigt in mijn ogen van nogal wat domheid. Natuurlijk is het leuk om die clichés er in te houden en als beta alfa's af te zeiken, en andersom, maar zodra je er ook nog es rotsvast in gaat geloven dan wordt het toch wel wat zielig. Maar ej, dat vind ik.
pi_29426402
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:47 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Hey, nou ga je niet lopen bitchen hè

Pedagogiek an sich is niet geweldig, het heeft meer met m'n doelstelling de toekomst te maken: ik wil met probleemjongeren gaan werken (criminaliteit, drugsgebruik, etc.).
Daar is een gigantisch personeelstekort over een paar jaar, IK heb pas de toekomst
Tuurlijk wel, waar is dit topic anders voor dan?
pi_29426962
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, waar is dit topic anders voor dan?
Pedagogiek is een MBO opleiding, dat hoort niet eens in dit topic thuis.

[ Bericht 3% gewijzigd door Diederik_Duck op 04-08-2005 20:48:12 (Dank Steijn) ]
  donderdag 4 augustus 2005 @ 18:37:28 #174
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29427360
Wat is eigenlijk je reden om een makkelijke universitaire studie te kiezen?
Je eerste criterium is: "Zo makkelijk mogelijk"

Denk je dat je dan net zo makkelijk werk vindt als met een TU studie?
Je hebt alleen maar jezelf ermee, met een diploma dat iedereen kan halen.

En impressen met een communicatie opleiding doe je ook niet, ook al is het universitair, dat wil nog niet zeggen dat het hoger niveau is dan een technische HBO studie.
pi_29427758
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:37 schreef Ixnay het volgende:
Wat is eigenlijk je reden om een makkelijke universitaire studie te kiezen?
Je eerste criterium is: "Zo makkelijk mogelijk"

Denk je dat je dan net zo makkelijk werk vindt als met een TU studie?
Je hebt alleen maar jezelf ermee, met een diploma dat iedereen kan halen.

En impressen met een communicatie opleiding doe je ook niet, ook al is het universitair, dat wil nog niet zeggen dat het hoger niveau is dan een technische HBO studie.
Ach joh je hecht veelsteveel waarde aan de aard van de studie, kijk als je voor een laborantenpositie bij some R&D afdeling van een bedrijf solliciteert, is het practisch dat je een bijhorende studie hebt gevolgd, maar het hele scala aan vage functies als manager, consultant, beleidsmedewerker, je kent ze wel, dondert het geen aarsch of je communicatiewetenschappen hebt gedaan of scheikunde.

Zo'n recruiter probeert ook maar gewoon iemand te vinden waar 'ie gezellig een satétje mee kan eten in de bedrijfskantine en die fijn met klantjes om kan gaann en in het algemeen iets toevoegt aan het bedrijf als zodanig.

Of je nou wel of niet snel dure differentiaalvergelijkingen op kan lossen, ach.. Al ben je nog zo'n wiskundeknobbel maar heb je voor de rest niets dan puur IQ kan je alsnog fluiten naar de baan.

Wat ik probeer te zeggen is dat bij de meeste sollicitatiegesprekken jij zelf er meer toe doet dan wat er precies op je bul staat. Verschuilen achter je diplomatjes helpt je weinig
pi_29429332
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
Pedagogiek is een MBO-studieopleiding, dat hoort niet eens in dit topic thuis.
pi_29429553
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:34 schreef Steijn het volgende:

[..]
foutje, aangepast.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 21:35:46 #178
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29430553
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:34 schreef Steijn het volgende:

[..]
stu·die (de ~ (v.), -diën/~s, -diën/~s, -diën/~s)
1 het zich bezighouden met een bepaald probleem of in het bijzonder met een tak van wetenschap of kunst om er verder in door te dringen
2 beoefening van een vak aan een bepaalde onderwijsinrichting of het volgen van een bepaalde leergang met als doel er een graad in te halen => opleiding
3 geschrift waarin de schrijver de resultaten heeft neergelegd van zijn bestudering van een zaak
4 tekening of schilderij als oefening gemaakt => voorstudie
5 [muz.] etude
pi_29430789
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:29 schreef Wuder het volgende:
Eigenlijk is bedrijfskunde ook geen studie, maar een cursus..

Nee, dit bedoelde ik niet.. bedrijfskunde is naar mijn mening gewoon makkelijker dan een TU opleiding.. (zeg niet dat je dom bent bedrijfskunde te kiezen, je moet gewoon doen wat je leuk vindt!)
Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik ga niet voor niets Geneeskunde doen nu.
(overigens was de variant die ik heb gedaan wel een TU-opleiding)
pi_29430823
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:35 schreef Ixnay het volgende:

[..]

stu·die (de ~ (v.), -diën/~s, -diën/~s, -diën/~s)
1 het zich bezighouden met een bepaald probleem of in het bijzonder met een tak van wetenschap of kunst om er verder in door te dringen
2 etc.
3 etc.
4 etc.
5 etc.
pi_29430907
stu·dent (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende
2 iem. die aanleg heeft voor studie of die veel van studeren houdt => studiehoofd

tertiair onderwijs

Verzamelnaam voor hoger onderwijs. In Nederland is het tertiair onderwijs volledig van universitair niveau, in Vlaanderen behoort ook het onderwijs aan de hogescholen daartoe.
pi_29431073
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:49 schreef Singa het volgende:
stu·dent (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende
2 iem. die aanleg heeft voor studie of die veel van studeren houdt => studiehoofd

tertiair onderwijs

Verzamelnaam voor hoger onderwijs. In Nederland is het tertiair onderwijs volledig van universitair niveau, in Vlaanderen behoort ook het onderwijs aan de hogescholen daartoe.
Ok, ok, het woord student is kennelijk niet meer te redden. MBO-ers zijn studenten, MBO opleidingen zijn studies, en MBO instellingen maar gelijk middelbare universiteiten noemen?

Prima, dan ben ik voortaan wel academicus
pi_29431131
ik probeerde juist aan te tonen dat de term student wel te redden is.

Nog eentje: http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/1058

[ Bericht 36% gewijzigd door Singa op 04-08-2005 22:13:07 ]
pi_29431353
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 17:06 schreef BMW_Master het volgende:

[..]

toch is de opleiding Nederlands een vrij makkelijke studie, voor sufkoppen die niet goed kunnen leren (laagste klasse WO). Daarom studeert mijn zus Nederlands WO.
Dank je.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_29432205
Volgens mij moet je gewoon een studie kiezen die je leuk lijkt.
El duffo o muerte
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:01:01 #186
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29433573

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:06:48 ]
Zerg schreef:
pi_29433872
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:01 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Donder jij ff op

Ooit wel eens gehoord van het verschijnsel dat er van bepaalde vakgebieden verschillende opleidingsniveaus bestaan? .
Je hebt gelijk, alleen is het niveau in de richting pedagogiek dusdanig bedroevend dat een dergelijke kwalificatie op zijn plaats is.
pi_29435137
quote:

[..]

[/sarcasmemodus]
Right. Eigenlijk zijn beta studenten erg dom....Ze moeten 1) 5 jaar ipv van 4 jaar studeren, 2) 40 uur ipv van 20 uur per week studeren en 3) verdienen later veel minder. Het gaat er niet om dat je goed kan kletsen, maar dat je over enorm veel kennis beschikt. Bij beta studies leer je hoe je je hersenen te pijnigen, om vervolgens een slecht betaalde baan te krijgen en meneer de top manager in een dikke bmw langs te zien rijden (immers, hij laat jou voor hem werken). Eigenlijk is een beta studie een opleiding tot slaaf.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:35:23 #189
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_29435757
Is er geen PABO op de uni?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:58:27 #190
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29436301
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:08 schreef ByondXpectation het volgende:

[..]

Right. Eigenlijk zijn beta studenten erg dom....Ze moeten 1) 5 jaar ipv van 4 jaar studeren, 2) 40 uur ipv van 20 uur per week studeren en 3) verdienen later veel minder. Het gaat er niet om dat je goed kan kletsen, maar dat je over enorm veel kennis beschikt. Bij beta studies leer je hoe je je hersenen te pijnigen, om vervolgens een slecht betaalde baan te krijgen en meneer de top manager in een dikke bmw langs te zien rijden (immers, hij laat jou voor hem werken). Eigenlijk is een beta studie een opleiding tot slaaf.
Klopt, maar:
1) Ik wil een opleiding doen die ik interessant vind, dingen die me niet boeien kan ik me niet voor inzetten en dat lukt me ook niet.
2) Ik ben meer een rekenaar/ontwerper dan iemand die lange stukken tekst uit zn kop kan leren
3) Aan technici is een tekort, als je de juiste technische opleiding kiest vind je altijd werk, misschien krijg je er minder voor betaald dan iemand die rechten heeft gedaan maar je hebt meer zekerheid
4) Je zit niet de hele dag op een kantoor, je gaat af en toe kijken op de fabriek of op de bouwplaats hoe de zaken staan, de werksfeer is leuker bij al die bedrijven (bijvoorbeeld aannemers) waarmee je contact hebt. Je hebt bij een technische functie meer afwisseling.
5) Vind je een baan waarbij je begint met 1800 per maand en langzaam klimt richting de 4000 echt een slecht betaalde baan? Als je meer verdient weet je helemaal niet wat je met het geld moet doen.
6) Die BMW heb je niet nodig, want jij bent technisch en kunt zelf wat doen als er wat met je auto is, dus je houdt bakken geld over omdat je die tertiaire luxe niet nodig hebt
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 02:01:15 #191
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_29436369
En technisch / wetenschappelijk is gewoon leuker
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_29436992
Geneeskunde, psychologie, rechten en geschiedenis zijn erg makkelijk. Als je kan leren, dat haal je dat gewoon. Als je het niet kan, dan haal je het ook, maar duurt het alleen langer. De echte moeilijke studies zijn de exacte studies. Als je niet logisch genoeg kan nadenken, dan lukken de studies wiskunde en informatica je waarschijnlijk nooit. Voor Biologie en Scheikunde heb je ook een bepaald soort inzicht nodig om bepaalde multi-ple choice vragen goed te kunnen beantwoorden. Natuurkunde (in Leiden dan) schijnt nog wel mee te vallen. Maar dat heb ik dan ook alleen van horen zeggen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_29437103
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:08 schreef ByondXpectation het volgende:

[..]

Volgens je eigen theorie zou jij dus een beta-student moeten zijn, hoe dan ook, je klinkt in ieder geval erg dom.
In de regel verdienen beta-mensen meer dan alpha-mensen, uitgezonderd economen/bedrijfskundigen. Maar dokters, tandartsen en informatici zijn beroepen die ook heel veel verdienen en niet onder doen voor de economen en bedrijfskundigen. Verder kan elke ir. (iemand van een TU, als je dat niet wist) rekenen op een salaris van ongeveer 2 keer modaal, dus meer dan zat. Bovendien hebben beta mensen in ieder geval iets gedaan in hun leven.Alles wat om je heen beweegt en gebeurt is beta. Van onzichtbare bacteriën tot gigantische melkwegstels.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_29437221
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:01 schreef star_gazer het volgende:
En technisch / wetenschappelijk is gewoon leuker
Ja maar beta's laten zich wel erg inpakken. De manager is meestal gewoon totaal afhankelijk van de beta, waarom niet net als de medici doen en een beroepsvereniging voor beta's opstarten. Overigens is dat ook het probleem met het huidige betatekort, bedrijven betalen hun technische mensen gewoon te weinig. Ik ben dan ook van mening dat de overheid het de bedrijven zelf op moet laten knappen. Als je meer beta's wilt dan moet je maar meer betalen. Zo simpel is het imo.
pi_29437274
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:42 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je vind het echt

Naja... dat lijkt mij dus echt de saaiste studie die er is Maar goed, smaken verschillen natuurlijk

Chinese economie, of gewoon Chinakunde ofzo, dat is wel gaaf, en daarmee heb je ook toekomstperspectief inderdaad.
goed dat ik al chinees kan praten maar de rest...
pi_29437440
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:47 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ja maar beta's laten zich wel erg inpakken. De manager is meestal gewoon totaal afhankelijk van de beta, waarom niet net als de medici doen en een beroepsvereniging voor beta's opstarten. Overigens is dat ook het probleem met het huidige betatekort, bedrijven betalen hun technische mensen gewoon te weinig. Ik ben dan ook van mening dat de overheid het de bedrijven zelf op moet laten knappen. Als je meer beta's wilt dan moet je maar meer betalen. Zo simpel is het imo.
Precies, salarissen moeten tot stand komen conform de 'markt'

Maar wat mensen wel eens vergeten is dat een kerel in een labjas an sich geen geld verdient. Neen, die heeft een gezond bedrijf nodig met genoeg geld voor R&D, voldoende klanten, faciliteiten, management, enzovoortsch.

Face it, als bèta die altijd zo makkelijk aan een baan kan komen door dat ontzettende _tekort_, ben je gewoon een deel van de productielijn. Enige verschil met Trudy de schoonmaakster is dat ze jou minder snel kunnen vervangen zolang dat tekort er nog is. Wat ongetwijfeld ook niet blijvend zal zijn.

Ok, sure, bèta's vinden eens in de blauwe maan iets nuttigs uit (veelal gewoon gefaseerde achterhaalde consumententechnologiën die wij alpha's aan de man mogen brengen om de boel draaiende te houden), maar they don't make the world go round an sich.

Bottomline, alfa's en beta's hebben elkaar nodig in veel hoeken van het bedrijfsleven en overheid, en we moeten dan ook een symbiotische eenheid vormen, zonder al teveel afgunst of andere penisnijd
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 03:10:07 #197
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29437566
Maar zonder bèta leefden we nog in de steentijd...

Die directeur kan ook niet zonder bèta:
- De auto waarin hij rijdt is bèta
- De weg waarover hij daarmee rijdt is bèta
- Het gebouw van zijn bedrijf is bèta
- De stoel waar hij op zit is bèta
- De schoonmaakmiddelen die Trudy de schoonmaakster gebruikt zijn bèta
- etc...
pi_29437700
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 03:10 schreef Ixnay het volgende:

- De auto waarin hij rijdt is bèta <--- Alfa's runnen de fabriek en het bedrijf, zorgen dat mensen de auto's kopen zorgen dat er geld is voor de ontwikkeling ervan.

- De weg waarover hij daarmee rijdt is bèta <--- Zonder alfa's waren die wegen niet eens nodig en was het een nutteloze uitvinding geweest

- Het gebouw van zijn bedrijf is bèta <--- Ik denk dat ik zelfs uiteindelijk wel op de baksteen was gekomen En zonder de alfa centen is er ook geen behoefte aan een gebouw, laat staan bedrijf.

- De stoel waar hij op zit is bèta <--- Mwoa, 'k denk dat ik die ook wel uiteindelijk had bedacht na al dat staan.

- De schoonmaakmiddelen die Trudy de schoonmaakster gebruikt zijn bèta <--- Agreed, maar Trudy zou ze vast niet in haar bezit hebben als alfa mensen die zooi niet in omloop hadden gebracht.
- etc...
Etc. Zonder Alfa leefden we ook nog in de steentijd. Of neem eens rechtspraak en politiek en journalistiek, enz.

Zo blijven we dus bezig. Het is een nutteloze 'strijd'. Uitvindingen op zich zijn nutteloos als niemand er gebruik van kan maken. En de alfa's maken er gebruik van i.e. exploitatie, marketing en noem ze zo maar op. Dan kunnen de autistische beta's fijn in de kelder zitten en bij bliksemschichten aan hun tekentafel de volgende revolutie voor het menselijke ras uitvinden

Ik schets hier een karikatuur ja, don't be offended ffs.
pi_29439494
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 03:10 schreef Ixnay het volgende:

- De auto waarin hij rijdt is bèta
- De weg waarover hij daarmee rijdt is bèta
- Het gebouw van zijn bedrijf is bèta
- De stoel waar hij op zit is bèta
- De schoonmaakmiddelen die Trudy de schoonmaakster gebruikt zijn bèta
- etc...
En toch verdienen we minder. We doen echt wat fout.
pi_29439972
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 08:41 schreef Steijn het volgende:

[..]

En toch verdienen we minder. We doen echt wat fout.
Lang leve de alfa's.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')