Do's : hard rijden, oprotten als er een snellere achter je zit.quote:Eerste keer karten, wat zijn de do's and don't's
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:18 schreef vetprob het volgende:
Wat je zeker niet moet doen zijn remmen en het gaspedaal loslaten.
Veel succes verder.
Zo'n kart heb ikquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:38 schreef SunChaser het volgende:
Niet over andermans hoofd rijden
[afbeelding]
Hahhaah hebben ze tegenwoordig gordels?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:02 schreef mstx het volgende:
Je moet ook genoeg gas geven als je ergens naar boven gaat/over een brug gaat, anders moet er zo'n gozer komen om je te duwen.
Ook belangrijk: je gordel om doen. (ben ik een keer vergeten)
Ja, daar zijn wij 2 maanden geleden geweest, echt een gave kartbaan maar had wel pijn in mijn rug en in mijn knieen aan het eind...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:19 schreef DeHovenier het volgende:Je gordel is wel belangrijk ja
Ik ging vorige week karten in Bleekemolen, bij Rijswijk. Die heeft een kartbaan verdeeld over 2 verdiepingen, dus die karts hadden wat meer power omdat je ook een helling op moest rijden die naar de 2e verdieping ging. En daarna weer eraf
Ik heb geen last gehad van pijn in de rug en knieen....wel last van teveel blauwe vlaggenquote:Ja, daar zijn wij 2 maanden geleden geweest, echt een gave kartbaan maar had wel pijn in mijn rug en in mijn knieen aan het eind... Maar voor de rest, een aanradertje
waarom is dat nu net andersom dan bij een auto??quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:58 schreef DeHovenier het volgende:
Blauwe vlag betekent dat je naar de buitenbocht moet gaan omdat er mensen achter je zitten die sneller rijden en je willen inhalen maar dat niet kunnen.
Dont: langzaam rijden, midden op de baan gaan rijden, niks in je kontzak stoppen e.d., remmen (heb je niet nodig, behalve als je opeens stil moet staan voor obstakels ed.), tegen andere karts/randen van de baan opbotsen
Do: veel gassen, je kan verrassend snel gaan in de bochten zonder te remmen.
Naar de kant gaan als je een gele vlag ziet (obstakels op de baan, langzaam rijden)
Plezier hebben!
Karten gaat uitstekend als je geen rijbewijs heb. Linker pedaal is gas, rechter pedaal is rem, en verder heb je alleen je stuur
Ja, het is ook echt belemmerend om een gordel om te doen en stukken stoerder om zonder te rijden zeker hequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:14 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Hahhaah hebben ze tegenwoordig gordels?![]()
![]()
![]()
Nu weet ik ook weer waarom ik nooit meer indoor ga karten
In een kart wil ik toch echt niet vast zitten als dat kreng over de kop slaat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:15 schreef vetprob het volgende:
[..]
Ja, het is ook echt belemmerend om een gordel om te doen en stukken stoerder om zonder te rijden zeker he
Je moet het wel erg bont maken wil je een kart met zijn zwaartepunt dat 5 cm boven de grond ligt omslaan. Bij een onverwachte actie kun je echter zonder gordels wel uit de kart geslingerd worden terwijl er met de kart zelf niets ernstigs gebeurt. Die kans lijkt me ook veel groter en dus zijn gordels niet zo'n slecht idee.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
In een kart wil ik toch echt niet vast zitten als dat kreng over de kop slaat.
Bij een indoorkart zal dat niet zo'n vaart lopen hoop ik voor de mensen die vast zitten aan die kart.
Maar buiten wil je toch echt wel los zitten van dat ding.
blijf even doorgaan met dat verkapte gespam.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:19 schreef comfortablynumb het volgende:
TIP:
Plas niet wild in een kart...
![]()
Zie plaatje van sunchaser in mijn quote....quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:59 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je moet het wel erg bont maken wil je een kart met zijn zwaartepunt dat 5 cm boven de grond ligt omslaan. Bij een onverwachte actie kun je echter zonder gordels wel uit de kart geslingerd worden terwijl er met de kart zelf niets ernstigs gebeurt. Die kans lijkt me ook veel groter en dus zijn gordels niet zo'n slecht idee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |