abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29321642
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws. Iedereen en alles is welkom, vooral vrienden van het leven.

Voor alle politieke aapjes is er het IRC-kanaal, genaamd #pol. Consumptie is wel niet verplicht.

[ Bericht 1% gewijzigd door zakjapannertje op 02-08-2005 12:37:50 ]
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:20:29 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_29321705
De Hizb el-Tahrir el Islami komt naar u toe deze zomer!
pi_29321710
Japan
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:20:56 #4
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_29321722
Drugshond had nog wat stats cq. een bron van me tegoed. Bij deze dus:
quote:
People: Home ownership

Definition: Home ownership as % of all households (Data is for 2000).

Country Amount
1. Ireland 83%
2. Italy 78%
3. Australia 69%
4. United Kingdom 69%
5. Finland 67%
6. Canada 67%
7. United States 65%
8. Belgium 65%
9. Japan 60%
10. Sweden 60%
11. France 54%
12. Denmark 53%
13. Netherlands 49%
14. Germany 43%
pi_29321766
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29321782
quote:
Op de vergadering werd de Britse premier Tony Blair uitgemaakt voor een 'verdomde leugenaar'. Leiders van Hizb ut-Tahrir zeiden dat Blair de vrijheid van politieke meningsuiting aan banden heeft gelegd en bevriend is met islamitische dictators die hun volk onderdrukken.
quote:
De Hizb el-Tahrir el Islami, (partij voor 'islamitische bevrijding') heeft overigens de terreuraanslagen in Londen wel veroordeeld. De organisatie streeft ernaar om in Centraal-Azië een islamitische staat op te richten. De radicale beweging is in een aantal Europese landen verboden, zoals in Duitsland, vanwege haar anti-westerse en antisemitische karakter.
Contradictie
pi_29321794
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_29321847
quote:
welk lot wacht dan een bebaarde moslim met een tulband, die met een rugzak door de ondergrondse rent.''
Een kogel natuurlijk
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:27:32 #9
93744 Finder_elf_towns
pi_29321934
http://www.israellycool.com/blog/_archives/2005/7/20/1054798.html !

Ik hoop dat die 'Red Ken' zijn einde vind in een gehaktmolen!!!
pi_29322041
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:

Aaaaah die zielige Palestijnen ook altijd

Mss zouden Ken Livengston en Gretta Duisenberg samen een inzamelingsactie kunnen houden voor Palestijnen zodat ze tanks kunnen kopen
pi_29322042
quote:

Zo ken ik er nog een:
quote:
But Mr Shalom's wife, Judy, felt no such restraint on a television chatshow a few days later. "As long as I hold no official position I can say it's not all bad for the English to find out what it's like," she said.
http://www.guardian.co.uk/pope/story/0,12272,1539343,00.html
pi_29322109
Ze heeft gelijk.

Europa was altijd erg naïef en dacht dat Israël aanslagen over zichzelf afroept. Na Madrid en London is dat beeld wel bijgesteld.

Israël vecht al jaren tegen islamitisch terrorisme. Met alleen de VS als onvoorwaardelijke steun.
pi_29322113
quote:

Staan best aardige dingen in hoor.
quote:
"I believe it is forbidden to take human life," Livingstone said. "I will welcome and meet with senior members of the Israeli government if they come here because they serve their country's government even though I believe they have done terrible things bordering on crimes against humanity."
quote:
"I think it is the Israelis who are leading the stubborn line," said Livingstone. "The Likud and Hamas members are two sides of the same coin. They need each other in order to attract support."
100% eens.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29322181
Ken Livingstone is een loser.

Dit soort stoere praat moet hij eens uitslaan als hij in de loop van een Israelische tank kijkt als hij met een Palestijns steentje in zijn hand staat
pi_29322196
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:34 schreef MrX1982 het volgende:
Ze heeft gelijk.
Ja? Het is wel goed voor de Londenaren dat ze aangevallen zijn? Als ik een familielid verloren had, dan zou ik niet naast dat addergebroed moeten staan.
quote:
Israël vecht al jaren tegen islamitisch terrorisme.
Onzin, ze vechten tegen Palestijns nationalisme, waarvoor zij medeverantwoordelijk zijn.
pi_29322272
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
Ken Livingstone is een loser.

Dit soort stoere praat moet hij eens uitslaan als hij in de loop van een Israelische tank kijkt als hij met een Palestijns steentje in zijn hand staat
En jij zou dit voor zijn gezicht moeten zeggen.
pi_29322280
Maar dan ook niet meer zeuren als een of andere moslim verklaart dat het Westen de aanslagen op zichzelf afroept en dat het goed is dat ze eens een koekje van eigen deeg krijgen, goed?
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:40:07 #18
93744 Finder_elf_towns
pi_29322287
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Onzin, ze vechten tegen Palestijns nationalisme, waarvoor zij medeverantwoordelijk zijn.
Nee, die redening is een kutsmoes die extreem-linksen gebruiken om de schuldvraag om te draaien.
pi_29322350
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:36 schreef Monidique het volgende:
Ja? Het is wel goed voor de Londenaren dat ze aangevallen zijn? Als ik een familielid verloren had, dan zou ik niet naast dat addergebroed moeten staan.
Ze bedoelt waarschijnlijk dat deze aanslagen de ogen van Europa heeft doen open gaan en inziet dat Israël hetzelfde soort terrorisme al jaren bestrijdt.
Europa moet niet denken dat radicalisme alleen gericht is tegen Israël maar tegen het gehele vrije Westen waar Israël onderdeel van uitmaakt.
quote:
Yeah right. Het is een heilige oorlog verklaard door islamitische gestoorden.
Israël treedt mi volkomen terecht op tegen de uitwassen van dit islamitische terrorisme wat het gehele vrije Westen bedreigd. De terugtrekking uit de Gaza strook zouden ze eigenlijk moeten opschorten.
Laat die Palestijnen maar eens orde op zaken stellen.
pi_29322416
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:39 schreef RichardQuest het volgende:
En jij zou dit voor zijn gezicht moeten zeggen.
Waarom, hij heeft toch van dit soort pro-Palestijnse uitspraken ergens ver weg in London.

Ik steun Israël. Die zich bovendien niets aantrekt van zo'n Engelse huilie.

Deze vent is hetzelfde soort huilie als Gretta Duisenberg.
pi_29322472
Israël vecht tegen een ander soort terrorisme. Europa is al járen bezig met islamitisch terrorisme, al sinds dat de eerste Palestijnen zich opbliezen in Israëlische stadsbussen. Het Palestijnse terrorisme is geen heilige oorlog verklaard door islamitische gestoorden. Omdat het Palestijnse terrorisme niet hetzelfde terrorisme is als het terrorisme dat Washington en New York en Londen trof, bedreigt het Palestijnse terrorisme absoluut niet het Westen, waar Israël dus geen deel van uitmaakt. En deze vrouw van de minister van Buitenlandse Zaken is immoreel satansgebroed dat probeert Europa en Amerika bij de ruzietjes van Israël in het Midden-Oosten te betrekken, zodat wij de joodse zaak mogen vechten.
pi_29322653
Israël maakt wel degelijk uit van het Westen en ze vechten tegen hetzelfde soort terrorisme wat nu de VS en Europa bedreigt.

Onderscheid maken in het soort van terrorisme is onzinnig. In London bliezen mensen zich op en in Israël doen ze dat ook regelmatig. Allebei onder het mom van de islam.

De bedreiging is de extremistische islam. Of dat nou Palestijnse idioten zijn of Pakistaanse de wortels van hun haat vinden haar oorsprong in de islam.

Een haat gericht op het Westen met haar fundamenten en principes. Tegen joden, christenen en ongelovigen.

Een kracht beleid zoals de VS en Israël dat hanteren is daarbij noodzakelijk en zeker niet een laffe Europese manier van "handelen".
pi_29322683
Nou, goed, hoor, dan is het hetzelfe terrorisme.
pi_29322711
Mooi zo is dat duidelijk.
pi_29323063
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:53 schreef MrX1982 het volgende:

Onderscheid maken in het soort van terrorisme is onzinnig. In London bliezen mensen zich op en in Israël doen ze dat ook regelmatig.
Het lijkt me nogal zinnig onderscheid te maken tussen terreur. En dus niet de IRA, de RAF en Al Quaida op één hoop te gooien. Of Al-Quaida en Hamas.
quote:
Allebei onder het mom van de islam.
Volgens mij opereren veel Palestijnse terreurbewegingen niet onder het mom van islam, maar onder het mom van een bezettingsmacht en een van grond verdreven volk. Dat maakt het niet perse beter, maar het mom en het doel zijn niet 'de islam'.
quote:
De bedreiging is de extremistische islam. Of dat nou Palestijnse idioten zijn of Pakistaanse de wortels van hun haat vinden haar oorsprong in de islam.

Een haat gericht op het Westen met haar fundamenten en principes. Tegen joden, christenen en ongelovigen.

Een kracht beleid zoals de VS en Israël dat hanteren is daarbij noodzakelijk en zeker niet een laffe Europese manier van "handelen".
Extremisme is een bedreiging. Momenteel is zeker moslim-extremisme een bedreiging. Simplificatie is ook een bedreiging, bijvoorbeeld omdat een simpele voorstelling ertoe leidt dat moslims over de hele wereld zich verbonden (zijn) gaan voelen met palestijnen, of tegen joden.

Ik ben niet zo'n aanhanger van - de vrienden van mijn vijanden zijn mijn vijanden-. Of -de vijanden van de vriend van mijn vijand is mijn vriend-. Dus ik zie geen reden om positie te kiezen in het Palestijns-Isrealisch conflict vanwege aanslagen in Europa. Hooguit wat meer ingevoelde inleving in de horror van een dagelijkse werkelijkheid met bommen en moorden zoals zij die daar al veel te lang kennen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_29323275
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:07 schreef sigme het volgende:
Het lijkt me nogal zinnig onderscheid te maken tussen terreur. En dus niet de IRA, de RAF en Al Quaida op één hoop te gooien. Of Al-Quaida en Hamas.
Die opereren niet onder een en dezelfde vlag. Die hebben verschillende wortels.
Logisch dat je die niet op ééen hoop gooit. Ik doelde meer op het islamitisch terrorisme als zijnde één soort van terrorisme.
quote:
Volgens mij opereren veel Palestijnse terreurbewegingen niet onder het mom van islam, maar onder het mom van een bezettingsmacht en een van grond verdreven volk. Dat maakt het niet perse beter, maar het mom en het doel zijn niet 'de islam'.
De jihad is toch een heilige oorlog tegen Israël en het Westen in het algemeen? Dat lijkt me vanuit de islam te komen. Of iig gelegitimeerd vanuit de islam.
quote:
Extremisme is een bedreiging. Momenteel is zeker moslim-extremisme een bedreiging. Simplificatie is ook een bedreiging, bijvoorbeeld omdat een simpele voorstelling ertoe leidt dat moslims over de hele wereld zich verbonden (zijn) gaan voelen met palestijnen, of tegen joden.

Ik ben niet zo'n aanhanger van - de vrienden van mijn vijanden zijn mijn vijanden-. Of -de vijanden van de vriend van mijn vijand is mijn vriend-. Dus ik zie geen reden om positie te kiezen in het Palestijns-Isrealisch conflict vanwege aanslagen in Europa. Hooguit wat meer ingevoelde inleving in de horror van een dagelijkse werkelijkheid met bommen en moorden zoals zij die daar al veel te lang kennen
Het gaat erom dat Israël al sinds haar oprichting strijdt tegen islamitisch terrorisme en sinds Madrid zijn wij in Europa daar ook mee geconfronteerd als zijnde een bedreiging.

Israël verdient dus nog meer onze steun. Helaas is die steun in Europa niet eenduidig zoals die wel eenduidig is vanuit de VS.
De VS garanderen de vrijheid van Israël. Europa doet niets anders dan praten maar met praten kom je nergens als je een vastbesloten vijand tegenover je hebt.
pi_29323310
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat Israël al sinds haar oprichting strijdt tegen islamitisch terrorisme en sinds Madrid zijn wij in Europa daar ook mee geconfronteerd als zijnde een bedreiging.
Sinds 2004, weet je dat zeker?
pi_29323519
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:17 schreef Monidique het volgende:
Sinds 2004, weet je dat zeker?
Ik kan me niet herinneren dat voor die tijd er een aanslag is gepleegd op de schaal zoals in Madrid en met zo'n duidelijk anti-Westers karakter in Europa.
pi_29323537
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat voor die tijd er een aanslag is gepleegd op de schaal zoals in Madrid en met zo'n duidelijk anti-Westers karakter in Europa.
Dus terrorisme, ook al zijn de daders islamitisch, is niet per se hetzelfde?
pi_29323648
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef Monidique het volgende:
Dus terrorisme, ook al zijn de daders islamitisch, is niet per se hetzelfde?
Het ligt eraan wat voor principes ze gebruiken.
De principes zoals in NY, Madrid en London zijn duidelijk een en dezelfde. Dezelfde principes worden gebruikt tegen Israël, als tientallen jaren.

De haat tegen het vrije Westen en haar fundamenten.
pi_29323856
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:27 schreef MrX1982 het volgende:

De principes zoals in NY, Madrid en London zijn duidelijk een en dezelfde.
Ja.
quote:
Dezelfde principes worden gebruikt tegen Israël, als tientallen jaren.
Nee.

Maar eerst zeg je dat "het islamitisch terrorisme als zijnde één soort van terrorisme" gezien moet worden, later zeg je dat wij met dat "islamitisch terrorisme [...] sinds Madrid [...] in Europa [...] ook [...] geconfronteerd [zijn] als zijnde een bedreiging", terwijl er al vaker terroristische aanslagen plaatsvonden tegen Europeanen en in Europa gepleegd door moslims en dan later gaat het kennelijk niet meer om het islamitische, maar om "wat voor principes ze gebruiken". Of wij hebben al decennia ervaring met 'islamitisch' terrorisme, of 'islamitisch' terrorisme moet niet gezien worden als "als zijnde één soort van terrorisme".

[ Bericht 1% gewijzigd door Monidique op 01-08-2005 14:38:37 ]
pi_29323954
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
Logisch dat je die niet op ééen hoop gooit. Ik doelde meer op het islamitisch terrorisme als zijnde één soort van terrorisme.
[..]
Islamieten en islamieten samen op de hoop van islamterrorisme gooien vind ik zoiets als de protestantse en katholieke terroristen in Ierland op de hoop "Christelijk terrorisme" gooien. Het kan wel, maar het zaait meer verwarring over doel en bestrijding van de terroristen dan dat het duidelijheid schept.
quote:
De jihad is toch een heilige oorlog tegen Israël en het Westen in het algemeen? Dat lijkt me vanuit de islam te komen. Of iig gelegitimeerd vanuit de islam.
Ja, da's een beetje zoiets als zeggen dat de Amerikanen steeds maar iedereen de oorlog verklaren door een 'war on ...' (vul in: drugs, crime, terrorism, etc) uit te roepen.
De enige oorlog die een gelovige islamiet mag voeren heet jihad. Dit kan vertaald worden als 'heilige oorlog'. Het is wat wij een 'rechtvaardige strijd' zouden noemen. In die zin is het een verklaarbare term, er zal nooit een beweging zijn die zegt te strijden voor een 'onrechtvaardige' zaak. Ze zijn daarmee inhoudsloos, die termen 'rechtvaardige oorlog' en 'jihad'.
quote:

Israël verdient dus nog meer onze steun.
Wij hebben problemen met moslims, zij ook, dus moeten we elkaar steunen? Het is allerlei kwaadwillenden gelukt om moslims in Europa wijs te maken dat zij zich verbonden moeten voelen met de Palestijnse strijd, nu zou ik dat ook nog moeten gaan geloven? Hoe meer mensen het geloven, hoe meer het waar is, dat wel. Maar ik zal er niet aan bijdragen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_29323977
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Nee.

Maar eerst zeg je dat "het islamitisch terrorisme als zijnde één soort van terrorisme" gezien moet worden, later zeg je dat wij met dat "islamitisch terrorisme [...] sinds Madrid [...] in Europa [...] ook [...] geconfronteerd [zijn] als zijnde een bedreiging", terwijl er al vaker terroristische aanslagen plaatsvonden tegen Europeanen en in Europa gepleegd door moslims en dan later gaat het kennelijk niet meer om het islamitisch, maar om "wat voor principes ze gebruiken". Of wij hebben al decennia ervaring met 'islamitisch' terrorisme, of 'islamitisch' terrorisme moet niet gezien worden als "als zijnde één soort van terrorisme".
De principes zijn gebaseerd op islamitische fundamenten.

Het islamitische terrorisme vindt haar oorsprong in de islam. Vandaar dat het islamitische terrorisme één soort is en ik dus geen onderscheid maak zoals jij dat wel doet. Tussen het terrorisme tegen Israël en het terrorisme tegen Europa en de VS.
pi_29324114
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Drugshond had nog wat stats cq. een bron van me tegoed. Bij deze dus:
[..]
Wat doet die aftrek het toch goed .
pi_29324394
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:37 schreef sigme het volgende:
Islamieten en islamieten samen op de hoop van islamterrorisme gooien vind ik zoiets als de protestantse en katholieke terroristen in Ierland op de hoop "Christelijk terrorisme" gooien. Het kan wel, maar het zaait meer verwarring over doel en bestrijding van de terroristen dan dat het duidelijheid schept.
De situatie in Noord-Ierland is onvergelijkbaar met het hedendaagse islamitisch terrorisme.

Beroepen de katholieken en protestanten zich op de Bijbel om daaruit hun gelijk te halen en hun geweld te legitimeren. Dat is volgens mij meer een strijd tussen twee stromingen binnen het christendom om een stukje land en de mening over waartoe dat stukje land behoort. Dat heeft in feite niets te maken met het christendom an sich.
quote:
Ja, da's een beetje zoiets als zeggen dat de Amerikanen steeds maar iedereen de oorlog verklaren door een 'war on ...' (vul in: drugs, crime, terrorism, etc) uit te roepen.
De enige oorlog die een gelovige islamiet mag voeren heet jihad. Dit kan vertaald worden als 'heilige oorlog'. Het is wat wij een 'rechtvaardige strijd' zouden noemen. In die zin is het een verklaarbare term, er zal nooit een beweging zijn die zegt te strijden voor een 'onrechtvaardige' zaak. Ze zijn daarmee inhoudsloos, die termen 'rechtvaardige oorlog' en 'jihad'.
Maar de effecten van die jihad zijn wel duidelijk. Dood en verderf.
Het is bovendien totaal iets anders dan een "rechtvaardige strijd' zoals wij dat eventueel zouden noemen. Nergens wordt het geloof erbij gehaald om een strijd te rechtvaardigen. Die rechtvaardiging vind men immers niet in het christendom. Het is vanuit de basis namelijk een vredelievend geloof waarbij geweld als het grootste kwaad wordt gezien. Totaal onvergelijkbaar met de islam.
quote:
Wij hebben problemen met moslims, zij ook, dus moeten we elkaar steunen? Het is allerlei kwaadwillenden gelukt om moslims in Europa wijs te maken dat zij zich verbonden moeten voelen met de Palestijnse strijd, nu zou ik dat ook nog moeten gaan geloven? Hoe meer mensen het geloven, hoe meer het waar is, dat wel. Maar ik zal er niet aan bijdragen.
De strijd van Israël is een strijd van een Westers land tegen mensen met een andere kijk op de wereld en die een bedreiging vormen voor Israël en daarmee ook voor het gehele Westen.
Als hij het Westen niet belangrijk vindt dan moet je er idd niet aan bijdragen.
pi_29324442
Maar MrX waarom zou de ellende met de palestijnen het gevolg van de Islam zijn? Is het niet veel logischer om de stichting van de staat Israel en de daarmee gepaard gaande verdrijving van de palestijnen van de geboortegrond van vele generaties als reden aan te voeren?

hierbij zijn de palestijnen die nog wel binnen de grenzen van de staat Israel wonen tweederangs burgers geworden...
pi_29324478
Is de strijd van de ETA ook een gevolg van het islamitische geloof ?
pi_29324686
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:54 schreef du_ke het volgende:
Maar MrX waarom zou de ellende met de palestijnen het gevolg van de Islam zijn? Is het niet veel logischer om de stichting van de staat Israel en de daarmee gepaard gaande verdrijving van de palestijnen van de geboortegrond van vele generaties als reden aan te voeren?

hierbij zijn de palestijnen die nog wel binnen de grenzen van de staat Israel wonen tweederangs burgers geworden...
Die tranentrekkende argumenten hoor je altijd om de strijd van Palestijnen te legitimeren.

Het is onzinnig om die argumenten te gebruiken. Hebben de indianen in de VS ook een heilige oorlog verklaard aan de blanke kolonisten? Plegen indianen aan de lopende band aanslagen op blanke doelwitten?

Israël bestaat en daar moeten Palestijnen en anderen zich maar bij neerleggen. Ze zoeken maar een of andere zandbak op in Saoedi-Arabië.

Ze willen geen echte oplossing omdat ze dan geen legitimatie meer hebben voor hun antisemitisme.
pi_29324759
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:52 schreef MrX1982 het volgende:

Beroepen de katholieken en protestanten zich op de Bijbel om daaruit hun gelijk te halen en hun geweld te legitimeren. Dat is volgens mij meer een strijd tussen twee stromingen binnen het christendom om een stukje land en de mening over waartoe dat stukje land behoort. Dat heeft in feite niets te maken met het christendom an sich.
[..]
Die strijd gaat over een stuk land. Dat bedoel ik nu juist. Naar mijn mening gaat de strijd tussen Palestijnen en Israel ook over land. Ik heb Arafat nooit Islamitisch horen dwepen.
quote:
Het is bovendien totaal iets anders dan een "rechtvaardige strijd' zoals wij dat eventueel zouden noemen. Nergens wordt het geloof erbij gehaald om een strijd te rechtvaardigen. Die rechtvaardiging vind men immers niet in het christendom. Het is vanuit de basis namelijk een vredelievend geloof waarbij geweld als het grootste kwaad wordt gezien. Totaal onvergelijkbaar met de islam.
Ik wil ook niet de Islam, of welke rechtvaardiging voor welke terreur dan ook, vergelijken met een andere motivatie voor terreur.

Maar strijders, die menen anderen te mogen doden voor een groter doel, komen altijd aan met een term die een rechtvaardiging voor dat doden inhoud. Jihad als term betekent verder niks.
quote:
De strijd van Israël is een strijd van een Westers land tegen mensen met een andere kijk op de wereld en die een bedreiging vormen voor Israël en daarmee ook voor het gehele Westen.
Als hij het Westen niet belangrijk vindt dan moet je er idd niet aan bijdragen.
Ja en nee. Om Israel woedt een strijd die kan worden opgevat als joden tegen islamieten, of democratie tegen dictatuur, of bezetters tegen verdrevenen, of rijk tegen arm, of westers tegen oosters. En allemaal zit er wel wat in. Maar het beperken tot één van deze aspecten is mij te simpel.
pi_29324763
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:55 schreef du_ke het volgende:
Is de strijd van de ETA ook een gevolg van het islamitische geloof ?
Ja
pi_29324878
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die tranentrekkende argumenten hoor je altijd om de strijd van Palestijnen te legitimeren.

Het is onzinnig om die argumenten te gebruiken. Hebben de indianen in de VS ook een heilige oorlog verklaard aan de blanke kolonisten? Plegen indianen aan de lopende band aanslagen op blanke doelwitten?

Israël bestaat en daar moeten Palestijnen en anderen zich maar bij neerleggen. Ze zoeken maar een of andere zandbak op in Saoedi-Arabië.

Ze willen geen echte oplossing omdat ze dan geen legitimatie meer hebben voor hun antisemitisme.
jaja, de indianen hebben behoorlijke slag geleverd maar konden het niet redden.

En waarom zouden mensen die generaties lang in een gebied gewoond hebben daar weg moeten omdat bepaalde mensen op vage geloofsgrond zich daar gevestigd hebben?
pi_29324895
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:03 schreef sigme het volgende:
Die strijd gaat over een stuk land. Dat bedoel ik nu juist. Naar mijn mening gaat de strijd tussen Palestijnen en Israel ook over land. Ik heb Arafat nooit Islamitisch horen dwepen.
Ze rechtvaardigen hun strijd met de islam. Dat is het probleem en maakt het onvergelijkbaar met de strijd in Noord-Ierland.
quote:
Ik wil ook niet de Islam, of welke rechtvaardiging voor welke terreur dan ook vergelijken, met een andere motivatie voor terreur.

Maar strijders, die menen anderen te mogen doden voor een groter doel, komen altijd aan met een term die een rechtvaardiging voor dat doden inhoud. Jihad als term betekent verder niks.
Die term betekent voor jou wellicht niets maar het heeft een enorme impact voor het leven in Israël. Elke busreis kan je laatste zijn.
Discussiëren over de betekenis van een woord is tamelijk zinloos. Je ziet wat de gevolgen zijn van dat woord. Veel beter om dat te gaan bestrijden.
quote:
Ja en nee. Om Israel woedt een strijd die kan worden opgevat als joden tegen islamieten, of democratie tegen dictatuur, of bezetters tegen verdrevenen, of rijk tegen arm, of westers tegen oosters. En allemaal zit er wel wat in. Maar het beperken tot één van deze aspecten is mij te simpel.
Dat is dan een verschil van inzicht.

Ik zie het als een strijd tussen het Westen en de radicale islam. De rest is bijzaak en niet echt relevant.
pi_29324916
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:20 schreef MrX1982 het volgende:
Japan
quote:
Bier op basis van groene thee

HAARLEM - Groene thee is gezond, vooral door de anti-oxydanten. Het Westen is er de laatste jaren pas achter gekomen, de Japanners wisten het al eeuwen. Groene thee is bij ons inmiddels niet alleen een in populariteit stijgende drank, maar ook een ingrediënt van tal van producten. Sinds kort is er zelfs - en voor zover bekend is dat een heuse Nederlandse uitvinding - bier op basis van groene thee.

De Haarlemmer Arjen Hemelaar (40) heeft het bedacht: iKi-bier. iKi betekent leven. Hij gebruikt gewoon groene thee waar een andere brouwer water neemt. Verder bevat het in een speciaalbrouwerij vervaardigde bier onder meer een extract van de Japanse yuzu-vrucht, die Hemelaar net als de groene thee (sencha) zelf uit Japan importeert.

Hemelaar kent Japan goed. Hij woonde er tweeënhalf jaar en zat er zelfs drie maanden in een soort klooster. ,,Na mijn studie economie heb ik toegegeven aan mijn fascinatie met het Verre Oosten. Ik kreeg de kans Japans te leren in een tenrikyo-gemeenschap. Tenrikyo ligt tussen het boeddhisme en het shinto-geloof in. Eén van de basisdingen is het doen van klussen voor god, door bijvoorbeeld andere mensen te helpen''.

,,Ik zat tussen ontspoorde jongeren die de keuze hadden gekregen tussen een verblijf in deze gemeenschap en straf, en ouderen die op zoek waren naar meer in hun leven. Het waren bijna allemaal Japanners. Iedere dag ging ik naar de tempel om te bidden, dan ging ik naar school en ondertussen haalde ik de zwarte band karate. Ik ben yoboku geworden, wat betekent dat ik de basisdingen van het geloof heb geleerd, waaronder de liederen.''

Na zijn Japanse tijd keerde Hemelaar naar Nederland terug en gebruikte hij zijn Japanse kennis en ervaring voor Canon. Daarna begon hij voor zichzelf: ,,Ik was zo'n dotcommer in 2000''. In 2002 sloot het bedrijfje en Hemelaar begon zijn bovengistende en dus ook nog eens vitamine-B-rijke bier te ontwikkelen.

IKi-bier is volgens de uitvinder bepaald geen slempbier, maar een drank die je drinkt als een glas wijn en toch een goede dorstlesser is. Het alcoholpercentage is iets lager dan van gewoon bier.

Hemelaar is met zijn iKi-bier nog maar net de markt opgegaan. Hij heeft 200.000 flessen gebrouwen en verkoopt het op eigen houtje aan 'de betere horeca' en leurt er persoonlijk mee langs evenementen, zoals recent de Vierdaagse van Nijmegen. Het slaat aan. Het sterrenrestaurant Librije in Zwolle heeft al een visgerecht op de kaart staan, waarbij het Iki-bier aanbeveelt.

Topkok Jonnie Boer van Librije heeft tijdens de ontwikkeling van het bier meegeproefd, bevestigt een van zijn medewerksters. Er hoeft natuurlijk helemaal geen exclusief gerecht bij: iKi-bier is volgens Hemelaar ook heerlijk met de pittige, helgroene wasabi-bonen.

Hemelaar probeert het met zijn bier voorlopig alleen nog maar op de Nederlandse markt. De markt van Japan, hét land van de groene thee, is nog ver weg. ,,Ik zou best willen, maar nu nog even niet.''

ANP
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=66239

pi_29325033
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ze rechtvaardigen hun strijd met de islam. Dat is het probleem en maakt het onvergelijkbaar met de strijd in Noord-Ierland.
[..]
Ze zelfs? Weet je niet dat er diverse groeperingen actief zijn met ieder een andere retoriek maar de achtergrond blijft gewoon dat ze van de grond van hun voorouders zijn verdreven.
pi_29325139
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:07 schreef du_ke het volgende:
jaja, de indianen hebben behoorlijke slag geleverd maar konden het niet redden.
De indianen hebben zich erbij neergelegd. Een verloren strijd dat zouden de Palestijnen ook moeten beseffen.
quote:
En waarom zouden mensen die generaties lang in een gebied gewoond hebben daar weg moeten omdat bepaalde mensen op vage geloofsgrond zich daar gevestigd hebben?
Ach het israël van tegenwoordig is opgebouwd door Israëliërs. Daar hebben Palestijnen niets aan bijgedragen.
Bovendien voordat de staat Israël er was gevestigd was het een Brits mandaat gebied. Waren er toen aanslagen en een heilige oorlog tegen Engeland?
Dat waren immers ook bezetters.
De Palestijnen hebben geen enkel recht op de staat Israël.
pi_29325192
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De indianen hebben zich erbij neergelegd. Een verloren strijd dat zouden de Palestijnen ook moeten beseffen.
Het heeft dus niet met de Islam te maken, maar gewoon met het feit dat de Palestijnen, in tegenstelling tot dé Indianen, hun strijd nog niet opgegeven hebben?
quote:
Bovendien voordat de staat Israël er was gevestigd was het een Brits mandaat gebied. Waren er toen aanslagen en een heilige oorlog tegen Engeland?
Ja.
quote:
De Palestijnen hebben geen enkel recht op de staat Israël.
Correct, wel op de staat Palestina echter.
pi_29325232
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:12 schreef du_ke het volgende:
Ze zelfs? Weet je niet dat er diverse groeperingen actief zijn met ieder een andere retoriek maar de achtergrond blijft gewoon dat ze van de grond van hun voorouders zijn verdreven.
Zielig ja alleen ik geloof het niet.

Het is een vals argument om de Palestijnse zaak te rechtvaardigen en ze eeuwig als zielig te kunnen bestempelen.
pi_29325319
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:17 schreef Monidique het volgende:
Het heeft dus niet met de Islam te maken, maar gewoon met het feit dat de Palestijnen, in tegenstelling tot dé Indianen, hun strijd nog niet opgegeven hebben?
Het is toch een verloren strijd maar de Palestijnen gaan door met strijden. Gerechtvaardigd met de islam en de koran in de hand. Daar ligt het daadwerkelijke probleem.

De indianen zijn wat dat betreft slimmer.
quote:
Ja.
Oh
quote:
Correct, wel op de staat Palestina echter.
Maar die staat bestaat niet (meer).
Dus ze maken aanspraak op iets wat niet bestaat
pi_29325374
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:22 schreef MrX1982 het volgende:

Maar die staat bestaat niet (meer).
Dus ze maken aanspraak op iets wat niet bestaat
Ja, nogal wiedes, daar het bestemde land bezet is door Israël.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')