Ik had daar helemaal zelf voor gespaard van mijn fl 2,50 zakgeld per week, en toen ik 'm eenmaal had werd dat ding helemaal grijs gedraaid (ja dat kon toen nog) op mijn pick-upje. Je kent dat wel, een keer of 25 achter elkaar.
Ik heb het hier dus niet over de platencollectie van ouders, maar echt de allereerste (bewust) door jouw gekochte plaat.
Diegene die ik het eerst zelf kocht, is 'denk' ik Superunknown van Soundgarden.
* Juan Zueco Zueco was redelijk in the heavy metal destijds. (you know, beton-uur, Alfred Lagarde, dinsdag van 5 tot 6?).
Eén van de redenen om dit album aan te schaffen was het nummer Speedy's Coming. Tegenwoordig koestert Juan de ballads op deze lp.
Nog steeds een hele goeie (live) plaat met louter klassiekers. De heren gingen toen door voor een tiener bandje maar daar ben ik het nooit mee eens geweest.
livin in americaaaa, aoaow!
Ach, het heeft mijn oren toch vroeg geopend voor reggae en dub.
quote:
op 07-11-2000 om 04:06 PM schreef Danny het volgende:
Mijn allereerste was toen ik een jaar of 7 - 8 was. Grandmaster Flash & The Furious Five - 'the message'.
Goed is ie hè ! Ik heb hem op CD, MD en MP3.
De eerste plaat die ik kocht was denk ik Bruce Springsteen & the E-streetband live 1975-1985. Vijf LP's in 1 box, geweldig!
De eerste CD die ik kocht, kocht ik toen ik mijn torentje kreeg toen ik 10 was. Het was de CD 'Top hits '89' Wel grappig, met de Lambada erop en Bring me edelweiss.
Gewoon cult om nu weer te draaien!
Eerste zelfgekochte singeltje was van Glenn Madeiros (of zoiets) "Nothing's gonna change my love for you" en eerste cd van Dirty Dancing, soundtracks. Alleen die laatste heb ik nog.
Dat moet een jaartje of (iets meer dan) 20 geleden zijn.
Ik was toen nog een bakvisje en wist nog niet zo heel veel van muziek, maar de mystiek en de sfeer in die plaat spraken me heel erg aan.
Ondertussen is mijn muzieksmaak wat meer ontwikkeld en ben ik ver-Drum & Bassed, maar nog steeds luister ik af en toe naar dit nummer (Heb het nog steeds; op plaat én CD) en de mystiek en de sfeer erin spreekt me nog steeds aan.
Eerste (cd-)singel:
*Quadrophonia - Quadrophonia
Eerste Maxi-singel (12" vinyl):
*Een of andere Jive Bunny mix
Eerste elpee:
*Hits 6 (een of andere Arcade-verzamelaar)
Eerste ceedeetje:
*(Turn up the Bass) House Party 1
Eerste computerspel:
*Ghostbusters (op mijn Commodore 64)
De eerste LP was er een van de Bangles en mijn eerste CD kan ik me niet meer herinneren, zal dus niet veel bijzonders geweest zijn.
Heel album !
Eerste single die ik kocht:
Wunderbar van Tenpole Tudor
De eerste elpee die ik kocht:
Prince Charming van Adam and the Ants
De eerste cd die ik kocht:
Introducing the Hardline According to... van Terence Trent D'Arby
V
Is een hele oude serie verzamelaars met rap en hiphop
Adolescent Sex van Japan
Spunk van Kotx
Wild Places van Duncan Browne
dat heeeele oude album met die zwart wit foto en die roze randjes van The Baby's
Wuthering Heights van Kate Bush
Later heb ik nog veel meer Japan en ook veel Roxy Music gekocht, totdat het allemaal te glad werd.
[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 27-10-2000 16:24]
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 27-10-2000 16:34]
quote:Ja... en dan nummer 10 het leukste nummer vinden zeker...?
Op 27 oktober 2000 16:34 schreef Arcee het volgende:
De eerste CD die ik kocht was van Prince: LoveSexy. Ik had toen ook net een stereo met CD gekocht, dus ik wou 's ff lekker alle mogelijkheden van de CD-speler uitproberen. Maar dat wou niet echt lukken... programmeren en shuffelen enzo werkte voor geen meter. Wat bleek nu? Had die kleine motherfucker alle nummers als 1 track op de CD gezet!Handig om met zo'n ceedeetje te beginnen...
V
Maar ik geniet er nog seeds stiekum van als die weer eens een keertje op de radio wordt gedraaid.
Eerste cd:
Queensryche- Empire.
Destijds veel gedraaid omdat het de enige cd was die ik had. Nu blijft die meestal in de kast staan. Mijn smaak is iets veranderd.
Eerste LP:
Verona - de titel weet ik niet meer, het was de LP met "Tiet veur 'n pafke" en "Koud he".
Eerste CD:
Europe - 1982-1992 (Greatest Hits)
quote:"Tiet veur Verona" was dat.
Op 27 oktober 2000 20:28 schreef Bug het volgende:
Eerste LP:
Verona - de titel weet ik niet meer, het was de LP met "Tiet veur 'n pafke" en "Koud he".
quote:Ken je echt alle titels??
Op 27 oktober 2000 20:36 schreef Arcee het volgende:
"Tiet veur Verona" was dat.
quote:Goh... Dat was ook mijn eerste!!
Op 27 oktober 2000 15:55 schreef Verbal het volgende:
[omhoogkick-mode]Eerste single die ik kocht:
Wunderbar van Tenpole Tudor
Bonny:
eerste singeltje: Bon Jovi - Always
eerste cd: Kris Kross - Totally crossed out (onwijs coole cd)
[Dit bericht is gewijzigd door migibon op 27-10-2000 21:11]
Als jullie beloven niet te lachen hoor...
Wham je weet wel George Micheal met die andere gast, ik vond dat laatste nummer dat ze maakten toen zo goed dat ik niet lang hoefde te twijfelen toen ik een CD mocht uitzoeken voor onze toen net nieuwe CDspeler (toen die net een beetje betaalbaar werden)
.
quote:Hoezo uitlachen? Wham roelt!!!
Op 27 oktober 2000 22:47 schreef Machiel het volgende:
Mag het ook een CD zijn?Als jullie beloven niet te lachen hoor...
Wham
je weet wel George Micheal met die andere gast,
Dat was mijn tweede elpee, Make it Big.
Eerste elpee was een verzamelaar -->Electric Boogie.
quote:*herkenning*
Op 27 oktober 2000 22:47 schreef Machiel het volgende:
Mag het ook een CD zijn?Als jullie beloven niet te lachen hoor...
Wham
je weet wel George Micheal met die andere gast, ik vond dat laatste nummer dat ze maakten toen zo goed dat ik niet lang hoefde te twijfelen toen ik een CD mocht uitzoeken voor onze toen net nieuwe CDspeler (toen die net een beetje betaalbaar werden)
.
* DuchessX was samen met beste vriendin helemaal WHAM!-gek...schaamt zich daar nu ook een beetje voor...
quote:Dat nummer club tropicana zou ik als ik het nu hoor heel erg herkenning met de zomer, draaide het vaak toen ik op vakantie in Frankrijk was...
Op 29 oktober 2000 12:42 schreef DuchessX het volgende:
*herkenning*
quote:Whoahahahaaaaa, vroeger noemt ze dat, ja erg grappig
Op 29 oktober 2000 12:39 schreef postinggirl het volgende:
O.k., nu kan iedereen die deze topic leest echt lachen. Ik was vroeger gek van 2 unlimited
quote:Dat is nog steeds een erg lekkere plaat
Op 30 oktober 2000 08:51 schreef Ludo het volgende:
"French Kiss" van Lil Louis
quote:En dat was grappig genoeg mijn eerste CD'tje.
Op 30 oktober 2000 08:51 schreef Ludo het volgende:
"French Kiss" van Lil Louis
Dat stukje met "Hello..? Hello?" (welk nummer van die CD ook al weer, draai 'm nooit meer) had ik op mijn antwoordapparaat gezet, je weet wel, de eerste meldtekst op je antwoordapparaat, daar ben je nog creatief mee... Anyway, had dat nummmer van Lil Louis erop gezet en ik heb nog nooit zoveel verkeerd verbonden/boze/geirriteerde reacties gehad. Ik vond het destijds eigenlijk wel leuk bedacht van mezelf maar ik was de enige.
quote:Nog steeds een steengoed album, een van hun beste
Op 27 oktober 2000 17:32 schreef Jewel het volgende:
Eerste singletje was:
You give love a bad name van Bon jovi.Maar ik geniet er nog seeds stiekum van als die weer eens een keertje op de radio wordt gedraaid.
Eerste cd:
Queensryche- Empire.Destijds veel gedraaid omdat het de enige cd was die ik had. Nu blijft die meestal in de kast staan. Mijn smaak is iets veranderd.
Mijn eerste CD: Van Halen - 1984 (geloof ik)
was nirvana met in utero...
kreeg van mijn ouders geld om een andere cd te kopen omdat ze gek werden omdat ik nevermind helemaal grijs draaide
ach die goede oude tijd
Het was of Europe (met The Final Countdown geloof ik)
Of Salt 'n Pepa, zo'n maxi.... en een uur later weer naar de winkel om de langspeelplaat te halen :-)
1e MC: Kim Wilde - The very best of...
1e 7" single: Nancy Boyd - Do what you want (wel van de uitverkoopbak)
1e LP: Blondie - Plastic letters (ook uit de uitverkoopbak)
1e CD: Bangles - Greatest hits
quote:
Op maandag 2 juni 2003 15:45 schreef cosmick het volgende:
Ik gok de lp "dynasty" van KISS in 1979.
Mijn eeste was Heavy Metal (de soundtrack) uit omstreekds '81.
http://images.amazon.com/images/P/B000002H4C.01.LZZZZZZZ.jpg
Niet echt m'n mooiste nummers ever (verre van dat), maar dat was het beste te vinden was in 3 platen zaken.
quote:haha, dat is ook grappig dat is ook MIJN eerste plaatje
Op maandag 10 juli 2000 22:13 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Ik weet dat nog heel goed, ik vond het plaatje zo goed, dat ik 'm gewoon moest hebben: You and Me van Spargo.<P>Ik had daar helemaal zelf voor gespaard van mijn fl 2,50 zakgeld per week, en toen ik 'm eenmaal had werd dat ding helemaal grijs gedraaid (ja dat kon toen nog) op mijn pick-upje. Je kent dat wel, een keer of 25 achter elkaar.<P>Ik heb het hier dus niet over de platencollectie van ouders, maar echt de allereerste (bewust) door jouw gekochte plaat.
quote:
Op maandag 2 juni 2003 19:01 schreef Litpho het volgende:
Guns 'n Roses - Appetite For Destruction
quote:dat zijn eerste platen meestal
Op maandag 2 juni 2003 19:25 schreef veldmuis het volgende:
plaat als in plaat: hi-gate - caned & unable
en als in cd....echt geeen idee, vast iets heel fouts
ik had toen eindelijk een cd speler, daarvoor was het altijd gekloot met cassettebandjes
nog steeds een wereldplaat imho
quote:gni gni ik heb er ook zo een: Stevie V, because i love you (ofzo iets...iiieee, paar later verkocht aan een klasgenootje) Ach tsja was 14 zal ik maar zeggen.
Op dinsdag 11 juli 2000 19:15 schreef De Parasiet het volgende:
"What is Love?" van haddaway [afbeelding] [afbeelding]
Vers van de pers gekocht..
En die is compleet grijs gedraaid - toch maar de CD ook gekocht...
[Dit bericht is gewijzigd door charon op 02-06-2003 22:32]
quote:Ach, mijn 1e cd was Now Dance Hits 96, geloof ik
Op maandag 2 juni 2003 22:31 schreef Jassie het volgende:
Hier schaam ik me eigenlijk wel voor, mijn eerst gekochte cd is Hitzone 6. Dat was die tijd.
Het is allemaal nog goed gekomen.
Je weet wel, die twee 8-jarige rappertjes die hun kleding achterstevoren droegen.
weet niet meer welke er eerst was
quote:Het was: The Power, van Snap
Op maandag 9 juni 2003 12:47 schreef Manson het volgende:
Mijn eerste CD'tje was geloof ik Snap met The Power
Mijn eerste cd: Nevermind - Nirvana
quote:Van mij weet ik zeker dat dat m'n eerste was.
Op maandag 2 juni 2003 15:45 schreef cosmick het volgende:
Ik gok de lp "dynasty" van KISS in 1979.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |