no problem, next client!!!!quote:op dinsdag 20 september 2005 11:38 schreef fiorenza het volgende:
aha, bedankt !
heel simpel dus, maar ik was het even helemaal kwijt..
- selecteer het object wat je eruit wilt hebbenquote:op dinsdag 20 september 2005 14:59 schreef el_rolando het volgende:
hoe kan je de achergrond van een foto weghalen m.b.v. een masker? ik weet dat het ook anders kan maar hoe moet dat met een masker?
maak een selectie van je onderwerp die je wilt laten zien (kan met pad, quickmask, lasso, wat jij wiltquote:op dinsdag 20 september 2005 14:59 schreef el_rolando het volgende:
hoe kan je de achtergrond van een foto weghalen m.b.v. een masker? ik weet dat het ook anders kan maar hoe moet dat met een masker?
welke jij et makkelijkst vindquote:op dinsdag 20 september 2005 15:26 schreef el_rolando het volgende:
oke bedankt! ik heb het geprobeerd en het werkt super. maar wat is nou eigenlijk de beste manier voor het beste resultaat?
qua selectie maken is eerst een pad maken het nauwkeurigst imo.quote:op dinsdag 20 september 2005 15:26 schreef el_rolando het volgende:
oke bedankt! ik heb het geprobeerd en het werkt super. maar wat is nou eigenlijk de beste manier voor het beste resultaat?
idd.. een gigantisch precies werkje... (ligt er uiteraard aan hoe groot de image is). maar met de paden kan je idd de beste selectie maken...quote:op dinsdag 20 september 2005 15:30 schreef lynx666 het volgende:
[..]
qua selectie maken is eerst een pad maken het nauwkeurigst imo.
edit -> keyboard shortcuts...quote:op dinsdag 20 september 2005 16:21 schreef goldboy het volgende:
kort vraagje, waar zet je de sneltoetsen van photoshop cs aan? ik kon 't nergens meer vinden.
owk, en dan nu: leek-photoshop cs2 in het nederlands?quote:op woensdag 14 september 2005 14:06 schreef ewaldus het volgende:
[..]
ik denk: selecteren wat je niet geblured wilt (de kern in jouw geval) > inverse'en (ctrl+shift+i) > dan featheren (select>feather > heel vel pixels, moet je aanvoelen) en dan > filter > blur > uw keuze van favo blur...
je kan ook selecteren met een vooraf ingestelde feather
gebeurd bij mij anders ook vaak, al die sneltoetsen werken soms totaal niet en is behoorlijk irritant als je het gewend bentquote:op dinsdag 20 september 2005 16:32 schreef lynx666 het volgende:
[..]
edit -> keyboard shortcuts...
kun je die uitzetten dan?.
had ik ook last van.. en hij liep nog heel langzaam ook.. dus ik snel weer cs1 erop gezetquote:op woensdag 21 september 2005 16:09 schreef mrtimbo.b het volgende:
jah ik heb ook het zelfde probleem bij cs2 het programma reageert bij mij zelfs nooit op de toesten. behoorlijk irritant als je een beetje snel wil werken.
weet iemand hoe je de toetsen weer kan activeren
het ziet er uit als penseelstreken, en die zouden wel eens met painter (pixelgeorienteerd tekenprogramma) gemaakt kunnen zijn. en dat ik combinatie met een tekentablet.quote:op donderdag 22 september 2005 15:06 schreef esto het volgende:
een vraagje:
[afbeelding]
het haar op dit plaatje, is dat met een vector gemaakt of zijn er andere manieren voor? vind het namelijk erg mooi
c:\windows\fontsquote:op vrijdag 23 september 2005 13:48 schreef fonzarelli het volgende:
misschien is dit al 100x gevraagd, maar in welke map moet ik nieuwe fonts stoppen? want ik krijg ze maar niet in ps. alvast bedankt.
quote:op zondag 11 september 2005 14:38 schreef eastwood het volgende:
[..]
je lettertypes gewoon kopieren naar de map waar je ze allemaal hebt staan, dat zal waarschijnlijk "c:\windows\fonts" zijn... en dan photoshop openen, en als het goed is staan die er dan gewoon in..
(wel photoshop pas openen nadat je ze gekopieerd hebt..anders moet je photoshop afslutien en opnieuw opstarten..!!)
succes
ahaaa.... maar het kan dus niet met photoshop?quote:op donderdag 22 september 2005 17:33 schreef flyingfox het volgende:
[..]
het ziet er uit als penseelstreken, en die zouden wel eens met painter (pixelgeorienteerd tekenprogramma) gemaakt kunnen zijn. en dat ik combinatie met een tekentablet.
jawel.quote:op vrijdag 23 september 2005 15:06 schreef esto het volgende:
[..]
ahaaa.... maar het kan dus niet met photoshop?
hoe!?!quote:
ik zou eerst een groot, effen vlak maken waar het haar moet komen en daar wat dunne lijntjes op tekenen in verschillende kleuren. de glans en schaduw kun je maken door er met een zachte brush overheen te gaan met lage opacity.quote:
dit werkt dus niet (althans lukt me dus niet) het is de bedoeling dat ik dus een rechthoek krijg waarbij de bovenhoeken rond worden, de onderste moet vierkant blijven.quote:op zaterdag 17 september 2005 23:56 schreef trance-force het volgende:
[..]
- selectie maken
- select -> modify ->smooth
dan moet je eerst alle 4 de hoeken rond maken, en daarna de onderste 2 weer 90° door shift in te drukken, dan word de selectie bij de oude gevoegt. om het precies op de juiste pixel af te meten zou ik als ik jou was ver inzoomen, dat is het makkelijkst. probeer maar, als dit niet lukt, kan je een mask gebruiken. maar probeer dit maar eerst, dat is het makkelijkst..quote:op vrijdag 23 september 2005 21:41 schreef mrdoegewoon het volgende:
[..]
dit werkt dus niet (althans lukt me dus niet) het is de bedoeling dat ik dus een rechthoek krijg waarbij de bovenhoeken rond worden, de onderste moet vierkant blijven.
ik zie wat je bedoelt.. maar is niet echt mooi rond he?quote:op vrijdag 23 september 2005 23:04 schreef mrdoegewoon het volgende:
thnx, maar het is me op een andere manier gelukt. ook al is het resultaat nog niet helemaal wat ik wil (check m'n website maar
)
thnx hier heb ik wat aan die andere zijn nog wat moeilijk voor me maar die ga ik ook zeker proberenquote:op vrijdag 23 september 2005 23:23 schreef eastwood het volgende:
heb er nog 1 voor je, deze met behulp van een selectie..
klik hier voor de tut met selectie
srry, heb geen tijd om het je uitgebreid uit te leggen, maar gelukkig hebben we google nog, dus leef je uit. (lees de bovenste om te begrijpen wat het precies is..)quote:op zaterdag 24 september 2005 10:42 schreef roooytjuh het volgende:
hoe werken eps plaatjes? hoe krijg je ze zo groot als je zelf wilt?
pdf maak je het beste met acrobat distiller, vanuit photoshop printen naar distiller. juiste instellingen van distiller (cmyk press) gebruiken uiteraard. je beeldmateriaal moet 4 kleuren zijn, cmyk en niet rgb.quote:op donderdag 22 september 2005 11:14 schreef fiorenza het volgende:
ik moet een advertentie aanleveren in certified pdf, maar heb daar geen programma's voor...
hoe krijg ik de beste pdf uit photoshop? de afbeelding is 300dpi en moet dat ook blijven.
dat komt denk ik omdat het een gif of png is, bewaar hem als jpg.quote:op zaterdag 24 september 2005 14:33 schreef mrdoegewoon het volgende:
het is me nu gelukt om mooie rondingen te krijgen bovenin de rechthoek, maar nu staat ie boven de website en zit er een witte rand rond de rondingen (zie plaatje hier onder of m'n website)
[afbeelding]
wat doet ik nog fout?? ik ben zoals je zit een echte photoshop n00b. mochten jullie de *.psd nodig hebben dan kan je hem hier vinden. ik heb overigens *.png en *.gif gebruikt als uiteindelijk plaatje voor op de website maar beide hebben hetzelfde probleem
idd, .jpg kent geen transparantie. maar ik heb je bestand gedownlaod en ik krijg er geen wit lijntje bij...quote:op zaterdag 24 september 2005 15:12 schreef mrdoegewoon het volgende:
ik zal is kijken naar dat masker waar je het over hebt, en ik moet het wel als *.png of *.gif doen want *.jpeg ken geen transparante achtergrond (toch?)
edit:
waar vind ik dat van die "mask"
bij "save for web" heb je diverse instellingen, .gif .png .jpg, verschillende kwaliteiten etc. daarbij maak je het bestand lichter maar wordt de kwaliteit ook slechter. het ligt waarschijnlijk aan die instellingenquote:op zaterdag 24 september 2005 16:19 schreef mrdoegewoon het volgende:
hmmz ik had gekozen voor "save for web" maar heb hem nu gewoon opgeslagen en het witte lijntje is weg, is dat save for web soms aan de coke ofzo
daar was ik idd al bang voor..quote:op zaterdag 24 september 2005 16:19 schreef mrdoegewoon het volgende:
hmmz ik had gekozen voor "save for web" maar heb hem nu gewoon opgeslagen en het witte lijntje is weg, is dat save for web soms aan de coke ofzo
meerde foto's in 1? formuleer je vraag eens duidelijker, dan kan ik vast helpen.quote:op zondag 25 september 2005 18:15 schreef zaan-dam het volgende:
ff een vraagje he....heb sinds gister photoshop 7.0 op me pc..maar nu wil ik meedere foto's in 1 bewerken..maar aangezien ik er niet veel van snaphoop k dat dr iemand is die mij een kleine uitleg kan/wil geven over hoe ik dit moet doen...alvast bedankt..
![]()
klooi eens wat met 'replace color'. ze je 'fuzziness' niet te hoog. selecteer des noods alleen het vlak waarvan je de kleur veranderen wilt, en ga dan met 'replace color' aan de slag. met de 'hue'-schuif kan je de kleurtint veranderen, met de 'saturation'-schuif de hoeveelheid kleru, en met de 'lightness'-schuif de donkerte.quote:op zondag 25 september 2005 18:20 schreef jercovski het volgende:
goedenavond, ik zit wat te kloten met een auto, andere bumpers / spoiler / sideskirts etc, maar nu zit ik heb het volgende probleem, ik krijg geen van de kleuren matchend, hoe kan ik dit het makkelijkst doen?
dat je foto's overlopen zeg ma..weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen..heb dr echt geen verstand van hoor..maar dat je de enige foto iets waziger ziet als de ander snap je wat ik bedoel..?? neej ckrquote:op zondag 25 september 2005 18:18 schreef flyingfox het volgende:
[..]
meerde foto's in 1? formuleer je vraag eens duidelijker, dan kan ik vast helpen.
ik snap je. zelf los ik dit altijd op met de 'eraser tool' met hoge 'brushsize'. je gumt dan alles weg wat het eigenlijke overloopvlak wordt. (houd shift ingedrukt voor een rechte beweging.)quote:op zondag 25 september 2005 18:28 schreef zaan-dam het volgende:
[..]
dat je foto's overlopen zeg ma..weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen..heb dr echt geen verstand van hoor..maar dat je de enige foto iets waziger ziet als de ander snap je wat ik bedoel..?? neej ckr![]()
okay. pak de 'gum', en zet de 'penceelgrootte' op bijv 350. lukt dat?quote:op zondag 25 september 2005 18:40 schreef zaan-dam het volgende:
haha ok...maar nu heb ik dus een nederlandse versie..en ben ik dus niet echt super goed in engels... maar overal staat het in het engels uitgelegdwant iemand legde mij het ook uit..en zei dus dan moet je die paintbrush selecteren enzo..maar hoe selecteer ik dat en hoe haal ik dat gedeelte uit die foto...???
jaa...het is gelukt...hahaha hardstikke bedankt..;)quote:op zondag 25 september 2005 18:50 schreef flyingfox het volgende:
[..]
okay. pak de 'gum', en zet de 'penceelgrootte' op bijv 350. lukt dat?
toch blijf ik de voorkeur geven aan het gebruik van een masker.quote:op zondag 25 september 2005 18:35 schreef flyingfox het volgende:
[..]
ik snap je. zelf los ik dit altijd op met de 'eraser tool' met hoge 'brushsize'. je gumt dan alles weg wat het eigenlijke overloopvlak wordt. (houd shift ingedrukt voor een rechte beweging.)
[afbeelding]
nou..dan zal ik het rijtje afmaken: ik geef de voorkeur aan selectie met feather (in nederlands: doezelaar)quote:op maandag 26 september 2005 00:20 schreef dacybrsrfr het volgende:
[..]
toch blijf ik de voorkeur geven aan het gebruik van een masker.
gewoon een gradient trekken en je hebt gegarandeerd een rechte lijn.
(als je een linear gradient gebruikt iig)
dan krijg je in bovenstaand voorbeeld ellende met de randen van je foto. ga je die dan handmatig weggummen naderhand? masks zijn bedoeld voor dit soort toepassingen. feathers en zachte eraser-brushes kunnen het ongetwijfeld, maar is bewerkelijk en geeft imo veel minder snel een goed resultaat. voordeel van een mask is ook dat je er mee kan spelen zonder daadwerkelijk de inhoud van je layer aan te passen.quote:op maandag 26 september 2005 12:09 schreef eastwood het volgende:
[..]
nou..dan zal ik het rijtje afmaken: ik geef de voorkeur aan selectie met feather (in nederlands: doezelaar)
srry, snap het probleem niet. met die randen.. tja, moet je wel de groote van je benster groter maken dan je foto. dus heb je een foto van 800x600, neem dan een 1024x768 scherm, dan heb je aan alle kanten een grote ruimte over. werkt perfect.quote:op maandag 26 september 2005 12:30 schreef tomasz het volgende:
[..]
dan krijg je in bovenstaand voorbeeld ellende met de randen van je foto. ga je die dan handmatig weggummen naderhand? masks zijn bedoeld voor dit soort toepassingen. feathers en zachte eraser-brushes kunnen het ongetwijfeld, maar is bewerkelijk en geeft imo veel minder snel een goed resultaat. voordeel van een mask is ook dat je er mee kan spelen zonder daadwerkelijk de inhoud van je layer aan te passen.
een lineare gradient-transparancy geeft ook net een ander effect dan wanneer je het met de gum oplost. een gradient heeft namelijk een lineaire verandering, en de hardness van de gum op penseel een parabolische.quote:op maandag 26 september 2005 00:20 schreef dacybrsrfr het volgende:
[..]
toch blijf ik de voorkeur geven aan het gebruik van een masker.
gewoon een gradient trekken en je hebt gegarandeerd een rechte lijn.
(als je een linear gradient gebruikt iig)
of je zet gewoon je history wat hogerquote:op woensdag 28 september 2005 16:00 schreef twisted2000 het volgende:
het gebruik van een mask is volgens mij toch ook veel beter. kun je ermee spelen, als je de kleuren (zwart-wit) omdraaid kun je weer beetje van het weggehaalde terug brushen. en als het helemaal niks is gewoon je mask verwijderen en gebruik je geen mask en kun je niet meer ver genoeg terug in je history dan zit je met n half gebrushte foto, ook niet echt handig lijkt me
dan maak je toch een non liniair gradient?? (ik bedoel dus niet de vorm van het verloop )quote:op maandag 26 september 2005 18:50 schreef flyingfox het volgende:
[..]
een lineare gradient-transparancy geeft ook net een ander effect dan wanneer je het met de gum oplost. een gradient heeft namelijk een lineaire verandering, en de hardness van de gum op penseel een parabolische.
je geeft zelf al het antwoord: rounded rectangle tool.quote:op donderdag 29 september 2005 13:41 schreef foxxy het volgende:
een (waarschijnlijk) domme vraag:
in photoshop wil ik de hoekjes van een foto rond maken. dus dat de foto de vorm krijgt van de 'rounded rectangle tool'. iemand die weet hoe dit op een makkelijke manier kan?
dank!
worden alle foto's met dezelfde factor verkleind, of naar een vaste grootte? dan kun je prima met photoshop uit de voeten mbv actions en batch.quote:op donderdag 29 september 2005 15:48 schreef automatic_rock het volgende:
ik weet niet of photoshop hier het meest geschikt voor is, maar ik vermoed van wel;
ik moet van ongeveer 50 foto's het formaat kleiner maken, en ze 90 graden ccw draaien. hoe kan ik dit in 1x doen?? dat moet toch mogenlijk zijn??
alvast bedankt
ja, allemaal dezelfde grootte.quote:op donderdag 29 september 2005 16:00 schreef lynx666 het volgende:
[..]
worden alle foto's met dezelfde factor verkleind, of naar een vaste grootte? dan kun je prima met photoshop uit de voeten mbv actions en batch.
toch lijkt met me makkelijker om met bv. irfanview aan de slag te gaan- het is een veel lichter programma dan photoshop, en kan precies doen wat je wilt. (batch conversion/rename...)
yup. kan photoshop nog niet aan tippen aan die snelheidquote:op donderdag 29 september 2005 16:03 schreef automatic_rock het volgende:
[..]
ja, allemaal dezelfde grootte.
kan dat ook met irfanview?? ook het draaien, en verkleinen, van meerdere bestanden in 1x??
dat hadden ze me eerder moeten vertellen
bedankt alvast, ik ga aan de slag
ja hoor dat kan.quote:op vrijdag 30 september 2005 13:04 schreef __saviour__ het volgende:
kan ik 1 layermask instellen die geldt voor meerdere layers?
een andere manier is om de layers die je wilt masken in een sub-mapje te zetten, en dat mapje zelf van een masker voorzien.quote:op vrijdag 30 september 2005 13:04 schreef __saviour__ het volgende:
kan ik 1 layermask instellen die geldt voor meerdere layers?
je onderste layer word je mask... toch ?quote:op vrijdag 30 september 2005 13:29 schreef darkmanta het volgende:
[..]
ja hoor dat kan.
dit is echt een insider, dit weet je alleen als je heel veel met photoshop hebt gewerkt.
je houdt de alt in en dan selecteer je tussen je bovenste en onderste layer net daar tussen en dan verandert je cursur in 2 rondjes.
vervolgen maak je een layermask op je onderste en zo neemt ie de bovenste ook mee.
uit: logo :quote:op zondag 2 oktober 2005 11:41 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
weet iemand het lettertype van het fok-logo..
de woorden van de maker van het logo zelfquote:op zondag 3 maart 2002 13:58 schreef tom het volgende:
logo is gemaakt in coreldraw (kill me.. werk er al sinds versie 2 mee en kan maar niet wennen aan illustrator, en kan er hetzelfde mee).. letters zijn zelf getekend.. is dus geen bestaand lettertype. heb eerst een hele hoekige versie gemaakt, daarna alles beetje kromgetrokken tot het er wel leuk uitzag.
daarna het spul exporteren naar .ai (illustrator) zodat je het kan importeren in photoshop. en daar 2 layers achterelkaar, de achterste zwart maken enz., de ander een beetje een kleurtje geven en vervolgens dat gedoe erachter maken.
voor dit moment is het opgelost, ik heb gewoon layer voor layer naar een nieuw document gekopieerd. maar er is vast wel een handigere manier, dus ik houd me aanbevolenquote:op zondag 2 oktober 2005 19:44 schreef damart het volgende:
even een vraagje over imageready, hopelijk mag dat ook hier.
ik wilde ene smilie aanpassen... een gele kreeg een rode kleur, en er is een ander gezichtje in gezet. alleen als ik hem als optimized save, dan krijgt hij een enge bruin/gele kleur in plaats van rood. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
*edit: volgens mij komt het doordat ik de hue/saturation heb aangepast... geel wordt optimized dan andere kleur dan in het origineel. is er een mogelijkheid om optimized gewoon te laten doen wat origineel doet?
meerdere mogelijkheden.. ik noem er een paar:quote:op zondag 2 oktober 2005 20:32 schreef pea4fun het volgende:
ok, het moet een simpele handeling zijn, maar ik kan hem niet vinden. ik wil een rand in een foto maken. gewoon een vierkant of rechthoek in een kleur, niet eromheen, maar erin...iemand?
dank je, ga ik meteen proberenquote:op zondag 2 oktober 2005 21:05 schreef eastwood het volgende:
[..]
meerdere mogelijkheden.. ik noem er een paar:
1. selectie maken met rectangular marquee tool, dan rechter muis en kiezen voor stroke (let op de opties inside, outside of center)
2. gewoon een vierkant maken op een nieuwe layer, dan fill op 0% zetten (let op dat je de opacity op 100 % houd) en dan dubbelklik op de layer zodat je het venster van layer style krijgt, en naar stroke gaan. (let op inside of outside, daarmee verschilt het of je ronde hoeken krijgt of 90° hoeken)
3. druk op "u" en kies voor rectangular tool. kan je gewoon een viekant mee maken en weer kiezen met rechtermuisknop voor "stroke path"
(in volgorde van aanraden)
ik maak meestal een extra laagje aan. dan ga ik met mijn pipetje vlakbij het gedeelte wat te fel is een kleur selecteren, dan met een vrij grote zachte brush op een opacity van 30% over het overbelichte gedeelte in de nieuwe laag (!!) heen schilderen. met een gummetje met zachte brush (100% opacity) kun je dan nog de gedeeltes die je per ongeluk ook heb geschilderd weghalen.zo retoucheer ik meestal ook wallen onder ogen e.d. je hebt dan een gelijkmatiger verloop dan met bijvoorbeeld de dodge tool.quote:op maandag 3 oktober 2005 15:38 schreef furore het volgende:
wie kan mij zeggen, in de categorie "vakantiefoto's aantrekkelijker maken": hoe kan ik het beste een glimplek (in een gezicht) aanpassen?
ik heb het al geprobeerd met kleurencorrectie en -vervanging en klonen, maar niet tot m'n tevredenheid![]()
ik vind de smudge meestal te blurry worden, maar er leiden meer wegen naar romequote:op maandag 3 oktober 2005 16:35 schreef googolplexian het volgende:
ik gebruik een smudge tool op 10% opacity om te retoucheren(corel)
heel simpel. gebruik de clone-stamp, kies een zachte brush, zet de opacity op 50%, en de mode op darken. op die manier clone je alleen op de plekken die lichter zijn (de glimplekken dus) dan je point of origin (de plek waar je alt indrukt en klikt).quote:op maandag 3 oktober 2005 15:38 schreef furore het volgende:
wie kan mij zeggen, in de categorie "vakantiefoto's aantrekkelijker maken": hoe kan ik het beste een glimplek (in een gezicht) aanpassen?
ik heb het al geprobeerd met kleurencorrectie en -vervanging en klonen, maar niet tot m'n tevredenheid![]()
op 10% opacity en met een beetje geduld is het resultaat best mooi. maar zoals je ziet aan post hierboven heb je gelijkquote:op maandag 3 oktober 2005 16:37 schreef puckzzz het volgende:
[..]
ik vind de smudge meestal te blurry worden, maar er leiden meer wegen naar rome
haha ja.. maar daar ga je nog problemen mee krijgen als je het op deze manier doet. deze foto is zoals je ziet behoorlijk overbelicht, dus zie je de kleurverschillen niet. heb jij een mooie scherpe foto, dan zijn niet alle pixels de zelfde kleur, maar dat verschild soms heel erg. zeker als de porien te zien zijn. gebruik je dan nog jouw manier met je picker, dan brush je alleen die ene kleur, dus ben je de structuur van de huid kwijt en krijg je zo´n plastic pop.. a la madam tussau..quote:op maandag 3 oktober 2005 16:54 schreef puckzzz het volgende:
voorbeeldje van 'mijn' methode.
ik vind dus het voordeel hiervan dat je op een relatief snelle manier (2 of 3 brushstroken en een beetje gummen) die vervelende donkere plek onder de ogen hebt weggewerkt. deze foto is alleen onder de ogen geretoucheerd, verder niet.
[afbeelding]
ik doe heel veel portretfotografie, deze belichting is exact zoals ik 'm wou hebben. jij zegt dat de foto niet scherp is?quote:op maandag 3 oktober 2005 18:28 schreef eastwood het volgende:
[..]
haha ja.. maar daar ga je nog problemen mee krijgen als je het op deze manier doet. deze foto is zoals je ziet behoorlijk overbelicht, dus zie je de kleurverschillen niet. heb jij een mooie scherpe foto, dan zijn niet alle pixels de zelfde kleur, maar dat verschild soms heel erg. zeker als de porien te zien zijn. gebruik je dan nog jouw manier met je picker, dan brush je alleen die ene kleur, dus ben je de structuur van de huid kwijt en krijg je zo´n plastic pop.. a la madam tussau..
met behulp van clone en healing brush heb je dat niet. nadeel van clone is dat ie alles precies het zelfde over neemt, healing brush niet, die kopieerd alleen de structuur..
die foto hoeft niet geretoucheerd te worden (is misschien al gebeurd, weet ik niet) is al een dame met een mooie gave huidquote:op dinsdag 4 oktober 2005 08:49 schreef eastwood het volgende:
ok, misschien werkt je methode wel, daar zal ik niet over beginnen, want heb het zelf nooit geprobeerd. maar alleen ff feitelijk: als jij met picker een kleur aangeeft, heb je 1 kleur. toch? ga jij daar mee brushen, heb je 1 egaal vlak. toch? tot zo ver lijkt het mij duidelijk. (of begrijp ik het verkeerd?)
naja, laten we deze foto als voorbeeld nemen
lijkt mij normale foto, groot formaat.
kijk naar de neus of de wang, daar zie je een duidelijke huid structuur. als je daar overheen gaat brushen, krijg je een egaale vlak van 1 kleur, dat sluit dan toch niet mooi aan op de rest van de huid?
graag uitelg....discussies zijn altijd leuk![]()
tik je tekst in, kijk dat je een grote pixelformaat hebt (fontsize bijvoorbeeld op 46 pix)quote:op dinsdag 4 oktober 2005 10:46 schreef keroppi het volgende:
okee, ik hoop dat ik goed kan uitleggen wat ik wil, maar we gaan het erop wagen.
ik wil een woord typen op een donkere achtergrond. maar nu wil ik niet dat dat de letters van dat woord in 1 kleur zijn (groen bijvoorbeeld), maar juist ''opgevuld" met allerlei (stukjes) foto.
wat ik zelf een beetje in gedachten had: een blad maken waar je allemaal foto's naast elkaar zet en daar de letters 'uitknippen'. maar dat werkt niet bepaald naar behoren, niet in de laaste plaats omdat ik nog bijzonder weinig ervaring heb met photoshop.
dus is iemand die weet hoe je zoiets goed kan uitvoeren, wat een handige wijze is om dit uit te voeren? ik hoop het!
ga trouwens in je uitleg er maar vanuit dat ik echt nauwelijks voorkennis van het onderwerp heb, beter teveel uitleg dan te weinig, toch?
oh trouwens, ik ben dus ook nog opzoek naar een font met lekkere strakke, brede letters. iemand ideeen voor fonts of overzichtelijke sites waar ik kan rondneuzen?
dankjewel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |