- je bedoelt als je een nieuwe document maaktquote:op dinsdag 13 september 2005 23:06 schreef ewaldus het volgende:
hoe maak ik een sunburst als in de japanse flag?
en dan niet op de manier vna lijnen trekken en gaan distort>polar coordinates want dat mislukt altijd bij mij,
nee hoor, het werkt hezelfde met hetzelfde resultaat aleen zonder de moeite van het maken van selectiesquote:op dinsdag 13 september 2005 22:30 schreef eastwood het volgende:
[..]
maar hierbij krijg je toch niet het effect waarbij je kan zien hoe je kappen staan bij een andere kleur? het contrast in de spiegelingen en de schaduwen verdwijnen dan toch?
naja, mij lijkt het best hue/saturation..
ja dat effect, maar het lukt mij gewoon inet op die manierquote:op woensdag 14 september 2005 00:12 schreef boy_snakeye het volgende:
[..]
- je bedoelt als je een nieuwe document maakt
- wat verticale rechthoekige selecties maakt (volledige lengte pakken)
- deze vullen met rood of blauw of weet ik veel wat.
- daarna naar fiter-> disort -> polar coordinates.
dat effect bedoel je?
dit dus (kan beter btw)
[afbeelding]
tutorial:quote:op woensdag 14 september 2005 08:51 schreef ewaldus het volgende:
[..]
ja dat effect, maar het lukt mij gewoon inet op die manier![]()
dat hij perfect isquote:op dinsdag 13 september 2005 18:39 schreef dork22 het volgende:
[..]
3 plaatjes
2 zijn hetzelfde, per ongelijk.
1e plaatje, vertel me, wat zie je?
ik denk: selecteren wat je niet geblured wilt (de kern in jouw geval) > inverse'en (ctrl+shift+i) > dan featheren (select>feather > heel vel pixels, moet je aanvoelen) en dan > filter > blur > uw keuze van favo blur...quote:op woensdag 14 september 2005 13:57 schreef liquid_007 het volgende:
ik heb me helemaal suf gegoogled, maar niet gevonden dus dan maar zo:
hoe kan ik met photoshop een afbeelding van binnen naar buiten steeds waziger maken?
dus dat de kern duidelijk zichtbaar blijft, en de randen een beetje wazig worden.....
met de pentool.quote:op donderdag 15 september 2005 10:38 schreef dujour het volgende:
hoe kan ik in photoshop mooie ronde lijnen maken?
- selecteer de elleptical marquee toolquote:op donderdag 15 september 2005 11:45 schreef rampestamper het volgende:
ik heb misschien een hele simpele (stomme?) vraag:
hoe maak je in vredesnaam een cirkel in photoshop? een gevulde lukt wel, allicht dat is gewoon een knopje in je werkbalk, maar hoe maak je in hemelsnaam een ongevulde, dus zeg maar een donut?
zo freaking simpel? ik heb me hier gek naar gezochtquote:op donderdag 15 september 2005 11:48 schreef trance-force het volgende:
[..]
- selecteer de elleptical marquee tool
- maak een ronde selectie (met behulp van de shift toets door em ingedrukt te houden)
- edit -> stroke
- druk ok
done
zeker weten dat het van photoshop komt? kan het geen ander programma zijn dat een soort gelijke code bevat?quote:op donderdag 15 september 2005 18:25 schreef hayder het volgende:
kan iemand mij helpen:
als ik op ctrl+shift+u om de kleur uit het plaatje te halen maar dat wil niet er verschint een klein schermpje met daar een wachtwoord dat je moet intypen maar weet nie wat voor wachtwoord.
help me please![]()
maar je kan wel uitzoeken van welk programma het komt, en als dat niet noodzakelijk is, dat programma uit zetten. zo niet kan je altijd in de opties kijken of je de sneltoetsen kan uitzetten of veranderen o.i.d.quote:op donderdag 15 september 2005 18:55 schreef hayder het volgende:
godja je heb gelijk heb photoshop uitgedaan en nog een keer ctrl+shift+u komt weer hetzelfde maarja dat helpt nog niks want dat kan ik hem ook niet bij photshop gebruiken de ctrl+shift+u
gewoon met dat toverstafje het witte aanklikken en dan de "del" toets.quote:op vrijdag 16 september 2005 10:29 schreef agiath het volgende:
ik wil dit plaatje zeg-maar doorzichtig maken dat je alleen nog het rode ziet en niet al dat witte, waar stond die tut ook alweer? ik kan hem niet meer vinden...
plaatje:
[afbeelding]
alvast bedankt
of .psd gewoon of . pngquote:op vrijdag 16 september 2005 14:03 schreef super-muffin het volgende:
en opslaan als .gif, anders heb je er nog niets aan.
yup.. en als je de anti aliased netjes wil behouden is het of .psd of .png (dan wel png-24. png-8 kan geen gradienteffecten aan en doet het zelfde als met .gif)quote:op vrijdag 16 september 2005 14:05 schreef boy_snakeye het volgende:
[..]
of .psd gewoon of . png
toch?
zo?quote:op vrijdag 16 september 2005 13:59 schreef #ANONIEM het volgende:
oke nog even een vraag over de volgende afbeelding die al door lynx voor me is bewerkt![]()
[afbeelding]
ik wou deze afbeelding nu 198 pixels in de lengte hebben (en die overige 20 pixels met die gele kleur opvullen), maar als ik in paint dat doe en dan opsla dan worden die mooie blauwe circels aan de rechterkant helemaal vervormt (het gaat weer over in het geel e.d. en ziet er helemaal niet scherp meer uit).
mijn vraag is dus of iemand, misschien jij weer lynx, er een afbeelding van kan maken van 198 pixels breed en die ruimte in het midden dan gewoon opvullen met die gele kleur..
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |