idd, net zoals bs zei, je pakt de laag 47 en sleurt deze naar beneden... dan scrolled de layermenu vanzelf mee naar beneden... wanneer je onder 'laag 1' zit, laat je de laag los...quote:op dinsdag 20 september 2005 10:33 schreef fiorenza het volgende:
ze zitten niet in dezelfde laag.
wat is eigenlijk precies het verschil tussen de fill en de opacity? bij mij staat de fill op 40 en de opacity op 100%.
ik denk het laatste is wat het probleem veroorzaakt. ik heb eerst de andere lagen opgebouwd en daar overheen de achtergrond. hoe krijg ik nu die lagen die onder laag 47 liggen boven laag 47, of anders gezegd, hoe krijg ik laag 47 op de positie van laag 1?
of moet ik dan opnieuw beginnen?
no problem, next client!!!!quote:op dinsdag 20 september 2005 11:38 schreef fiorenza het volgende:
aha, bedankt !
heel simpel dus, maar ik was het even helemaal kwijt..
- selecteer het object wat je eruit wilt hebbenquote:op dinsdag 20 september 2005 14:59 schreef el_rolando het volgende:
hoe kan je de achergrond van een foto weghalen m.b.v. een masker? ik weet dat het ook anders kan maar hoe moet dat met een masker?
maak een selectie van je onderwerp die je wilt laten zien (kan met pad, quickmask, lasso, wat jij wiltquote:op dinsdag 20 september 2005 14:59 schreef el_rolando het volgende:
hoe kan je de achtergrond van een foto weghalen m.b.v. een masker? ik weet dat het ook anders kan maar hoe moet dat met een masker?
welke jij et makkelijkst vindquote:op dinsdag 20 september 2005 15:26 schreef el_rolando het volgende:
oke bedankt! ik heb het geprobeerd en het werkt super. maar wat is nou eigenlijk de beste manier voor het beste resultaat?
qua selectie maken is eerst een pad maken het nauwkeurigst imo.quote:op dinsdag 20 september 2005 15:26 schreef el_rolando het volgende:
oke bedankt! ik heb het geprobeerd en het werkt super. maar wat is nou eigenlijk de beste manier voor het beste resultaat?
idd.. een gigantisch precies werkje... (ligt er uiteraard aan hoe groot de image is). maar met de paden kan je idd de beste selectie maken...quote:op dinsdag 20 september 2005 15:30 schreef lynx666 het volgende:
[..]
qua selectie maken is eerst een pad maken het nauwkeurigst imo.
edit -> keyboard shortcuts...quote:op dinsdag 20 september 2005 16:21 schreef goldboy het volgende:
kort vraagje, waar zet je de sneltoetsen van photoshop cs aan? ik kon 't nergens meer vinden.
owk, en dan nu: leek-photoshop cs2 in het nederlands?quote:op woensdag 14 september 2005 14:06 schreef ewaldus het volgende:
[..]
ik denk: selecteren wat je niet geblured wilt (de kern in jouw geval) > inverse'en (ctrl+shift+i) > dan featheren (select>feather > heel vel pixels, moet je aanvoelen) en dan > filter > blur > uw keuze van favo blur...
je kan ook selecteren met een vooraf ingestelde feather
gebeurd bij mij anders ook vaak, al die sneltoetsen werken soms totaal niet en is behoorlijk irritant als je het gewend bentquote:op dinsdag 20 september 2005 16:32 schreef lynx666 het volgende:
[..]
edit -> keyboard shortcuts...
kun je die uitzetten dan?.
had ik ook last van.. en hij liep nog heel langzaam ook.. dus ik snel weer cs1 erop gezetquote:op woensdag 21 september 2005 16:09 schreef mrtimbo.b het volgende:
jah ik heb ook het zelfde probleem bij cs2 het programma reageert bij mij zelfs nooit op de toesten. behoorlijk irritant als je een beetje snel wil werken.
weet iemand hoe je de toetsen weer kan activeren
het ziet er uit als penseelstreken, en die zouden wel eens met painter (pixelgeorienteerd tekenprogramma) gemaakt kunnen zijn. en dat ik combinatie met een tekentablet.quote:op donderdag 22 september 2005 15:06 schreef esto het volgende:
een vraagje:
[afbeelding]
het haar op dit plaatje, is dat met een vector gemaakt of zijn er andere manieren voor? vind het namelijk erg mooi
c:\windows\fontsquote:op vrijdag 23 september 2005 13:48 schreef fonzarelli het volgende:
misschien is dit al 100x gevraagd, maar in welke map moet ik nieuwe fonts stoppen? want ik krijg ze maar niet in ps. alvast bedankt.
quote:op zondag 11 september 2005 14:38 schreef eastwood het volgende:
[..]
je lettertypes gewoon kopieren naar de map waar je ze allemaal hebt staan, dat zal waarschijnlijk "c:\windows\fonts" zijn... en dan photoshop openen, en als het goed is staan die er dan gewoon in..
(wel photoshop pas openen nadat je ze gekopieerd hebt..anders moet je photoshop afslutien en opnieuw opstarten..!!)
succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |