abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29263744
Van Dale over het woord segregatie:
quote:
se·gre·ga·tie (de ~ (v.))
1 apartheid
2 ontmenging in vaste stoffen
3 het optreden van plaatselijke verschillen in samenstelling van vaste stoffen
Apartheid dus, maar dat vind ik een wat extreme benaming. Laten we het even op de Nederlandse situatie aanpassen en het in vrede naast elkaar leven noemen. Wat is daar precies mis mee? Je ziet dat allerlei groepen allochtonen en ook autochtonen graag hun eigen buurten, wijken en straten creëren. Vooral in de VS, integratiemodel bij uitstek, zie je dat ook goed terug. Elke nationaliteit heeft wel een eigen buurt in de grote steden (zoals China Town). Schijnbaar zitten er zulke grote verschillen in de culturen, talen en levenswijzen dat mensen graag gescheiden van elkaar leven. De Duitse polizei is toch ook niet gefuseert met de Nederlandse politie? Alleen al de taal is een grote barriere, dus natuurlijk zijn ze niet gefuseerd. Zou de overheid segregatie niet juist moeten bevorderen? Zou dat de leefbaarheid niet verhogen?

Dit topic reflecteert op geen enkele wijze mijn eigen mening.
pi_29263763
De overheid zou zich er niet mee moeten bemoeien, zoals met zoveel zaken waarbij ze dat nu wel doet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29263786
nee, slecht plan. zorgt voor alleen maar voor meer spanningen in een samenleving.

de overheid moet juist ervoor proberen te zorgen dat het "wij vs zij" gevoel dat bij elke scheet weer om de hoek komt kijken, verdwijnt
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29263838
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:13 schreef Bennie_K het volgende:
nee, slecht plan. zorgt voor alleen maar voor meer spanningen in een samenleving.
Wat een onzin. Ik denk eerder dat segregatie voor veel minder spanningen in de "samenleving" (whatever that may be) zal zorgen. Je gaat mensen toch niet verplichten om samen te leven? Je kiest je eigen vrienden immers ook.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:15:40 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29263839
Daarvoor hebben ze ooit landen uitgevonden, zodat mensen met dezelfde cultuur/ opvattingen etc gezellig met elkaar in hun eigen land kunnen zitten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_29263863
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:15 schreef SeLang het volgende:
Daarvoor hebben ze ooit landen uitgevonden, zodat mensen met dezelfde cultuur/ opvattingen etc gezellig met elkaar in hun eigen land kunnen zitten.
Ja, daarom vind ik dat "laat iedereen maar toe over de grens"gedachtegoed van de ouwe politiek ook zo raar. Dat zorgt toch alleen maar voor meer spanningen.
pi_29263877
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik denk eerder dat segregatie voor veel minder spanningen in de "samenleving" (whatever that may be) zal zorgen. Je gaat mensen toch niet verplichten om samen te leven? Je kiest je eigen vrienden immers ook.
er wordt nu ook niks verplicht. jouw "plan" brengt juist verplichtingen met zich mee.

en als je over woorden als samenleving moeilijk doet, blijf lekker in onz
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:17:29 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29263886
Een toegenomen segregatie in Nederland is juist de oorzaak van de huidige problemen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29263910
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:17 schreef Bennie_K het volgende:

[..]

er wordt nu ook niks verplicht. jouw "plan" brengt juist verplichtingen met zich mee.

en als je over woorden als samenleving moeilijk doet, blijf lekker in onz
Het is mijn plan niet .

Maar als je tig immigranten de grens overlaat dan verplicht je de inheemse bevolking toch om samen te leven met die immigranten. Zo simpel ligt het.
pi_29263912
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:17 schreef Sidekick het volgende:
Een toegenomen segregatie in Nederland is juist de oorzaak van de huidige problemen.
Wat een loze stelling.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:19:41 #11
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29263947
quote:
Ja, eensch!
Iedereen op zn eigen helft en schelden maar, goed systeem man!
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_29263954
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is mijn plan niet .

Maar als je tig immigranten de grens overlaat dan verplicht je de inheemse bevolking toch om samen te leven met die immigranten. Zo simpel ligt het.
ben jij ooit in je leven door iemand verplicht om met allochtonen om te gaan? zo ja, wees een vent en weiger het

zo nee: doe niet zo gefrustreerd
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29263958
quote:
Wat een op niets gebaseerde uitspraak.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:20:31 #14
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29263975
2 kampen = strijd
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_29263977
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:19 schreef Bennie_K het volgende:

[..]

ben jij ooit in je leven door iemand verplicht om met allochtonen om te gaan? zo ja, wees een vent en weiger het

zo nee: doe niet zo gefrustreerd
Ik reageer niet meer op jouw persoonlijke aanvallen.

Weer ontopic graag.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:21:13 #16
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29263988
quote:
Onzin.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_29263991
gekke opa met zn loze stellingen
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29263998
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:11 schreef pberends het volgende:
Van Dale over het woord segregatie:
[..]

Apartheid dus, maar dat vind ik een wat extreme benaming. Laten we het even op de Nederlandse situatie aanpassen en het in vrede naast elkaar leven noemen. Wat is daar precies mis mee? Je ziet dat allerlei groepen allochtonen en ook autochtonen graag hun eigen buurten, wijken en straten creëren. Vooral in de VS, integratiemodel bij uitstek, zie je dat ook goed terug. Elke nationaliteit heeft wel een eigen buurt in de grote steden (zoals China Town). Schijnbaar zitten er zulke grote verschillen in de culturen, talen en levenswijzen dat mensen graag gescheiden van elkaar leven. De Duitse polizei is toch ook niet gefuseert met de Nederlandse politie? Alleen al de taal is een grote barriere, dus natuurlijk zijn ze niet gefuseerd. Zou de overheid segregatie niet juist moeten bevorderen? Zou dat de leefbaarheid niet verhogen?

Dit topic reflecteert op geen enkele wijze mijn eigen mening.
De door een overheid doorgevoerde segregatie leidt tot dwang en onderdrukking, het lijkt me niet dat dit de oplossing is voor huidige maatschappelijke problemen.
I´m back.
pi_29264009
Die inheemse bevolking was hier zo ineens, plotsklaps zegmaar ? Zo van "zo, wij noemen ons zelf Nederlanders en gaan op dit stukje grond wonen". Het is geen fukkin spelletje Risk of Kolonisten van Katan.
pi_29264029
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De door een overheid doorgevoerde segregatie leidt tot dwang en onderdrukking, het lijkt me niet dat dit de oplossing is voor huidige maatschappelijke problemen.
Op welke manier heeft de overheid ooit segregratie doorgevoerd?
pi_29264045
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Op welke manier heeft de overheid ooit segregratie doorgevoerd?
Apartheid in Zuid-Afrika en de VS o.m.???
I´m back.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:23:40 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29264053
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een op niets gebaseerde uitspraak.
Oh, we hebben soms allemaal perfect ingeburgerde immigranten hier die totaal niet zorgen voor problemen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29264059
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:22 schreef gelly het volgende:
Die inheemse bevolking was hier zo ineens, plotsklaps zegmaar ? Zo van "zo, wij noemen ons zelf Nederlanders en gaan op dit stukje grond wonen". Het is geen fukkin spelletje Risk of Kolonisten van Katan.
Net na de oorlog voelde 99,5% van de inwoners zich Nederlander, en is daarmee ook een vrij homogene samenleving. Het gaat niet zo zeer waar mensen vandaan komen, maar of ze zich Nederland voelen. En dat voelen veel allochtonen zich op dit moment niet, en dat zal ook niet gebeuren.
pi_29264069
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Oh, we hebben soms allemaal perfect ingeburgerde immigranten hier die totaal niet zorgen voor problemen?
pi_29264102
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Apartheid in Zuid-Afrika en de VS o.m.???
Ik dacht dat je op Nederland doelde.

Bij apartheid lag het probleem hem niet zozeer in segregatie, maar in het racistische aspect en de consequenties daarvan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')