Precies... en dat is net de reden waarom ik op dit onchristelijke tijdstip nog niet in bed lig...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:43 schreef -Mk- het volgende:
Ik ook niet
Maar de boel schijnt zich wel wat te ontwikkelen aan de westkant.
[afbeelding]
Ik vond het wat vaag... maar ik zag dat die cameramensen bijna de zoom uit hun broek werd gewaaid...! Toch een windhoos?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:49 schreef style het volgende:
Nog meer mensen die de beelden vanuit Birmingham gezien hebben bij het late rtl4 nieuws?
Daar was vanavond een mini tornado, 18 mensen gewond waarvan 3 zwaargewond en verschillende mensen zaten nog vast in hun huis.
Ik vond het gewoon eng om te zien.
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:56 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Precies... en dat is net de reden waarom ik op dit onchristelijke tijdstip nog niet in bed lig...![]()
Dat komt van de noordzee af.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:02 schreef k_i_m het volgende:
Hilversum doet aan weerlicht!
Dat ding vorig jaar in Muiden schijnt werkelijk tornadokracht te hebben gehad, op de grens van F1 en F2...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Verschil tussen een windhoos en een tornadao
Het grootste verschil tussen een hoos en een tornado zit ‘m in de kracht. Een tornado is minstens 10 x zo krachtig als een hoos. In Nederland heb je gelukkig weinig last van tornado’s, maar hozen hebben we wel!
We beginnen met de hozen. Er bestaan twee soorten: 'mooi-weer-hozen' en echte hozen of tornado's. Mooi-weer-hozen ontstaan als het aardoppervlakte heel sterk verwarmd wordt. Dan heten ze stofhozen (die zie je veel in de woestijn). Mooi-weer-hozen kunnen ook ontstaan als het water snel en sterk verwarmd wordt door een paar mooie zonnige dagen. Op de Waddenzee en het IJsselmeer zijn dus best vaak waterhozen te zien.
De echte hozen of tornado's zakken vanuit de wolken naar beneden, en zijn in staat om veel vernielingen aan te richten. In het begin zie je een klein trechtertje uit de wolken komen.Heel soms zie je zo’n trechtertje ook in Nederland. Bij een flinke onweersbui. Maar vaak is het trechtertje niet sterk genoeg om op de grond te komen.
Almere steekt ff hoofd buiten de deur...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:02 schreef k_i_m het volgende:
Hilversum doet aan weerlicht!
Als ik straks mijn gang heb drooggedweild, zal ik het je laten wetenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:04 schreef Oldbie het volgende:
Is er weer noodweer op komst? Heeft Emmeloord nog kans op flink wat neerslag/onweer/bliksem?
Emmeloord is in Flevoland![]()
De wolken trekken richting Huizen, dus wellicht dat Almere er ook nog wat aan heeft straks?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:04 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Almere steekt ff hoofd buiten de deur...
* dutch-mamma = ex-Hilversumse
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:04 schreef style het volgende:
Bedankt voor je heldere uitleg SpeedyGJ.
Op rtl4 hadden ze het erover dat er daar dus een "mini tornado" was.
Die kans is relatief aan wezig.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:04 schreef Oldbie het volgende:
Is er weer noodweer op komst? Heeft Emmeloord nog kans op flink wat neerslag/onweer/bliksem?
Emmeloord is in Flevoland![]()
In Almere is het al bewolkt. Maar bedoel je dal je weerlicht in de richting van Huizen ziet?!?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:06 schreef k_i_m het volgende:
[..]
De wolken trekken richting Huizen, dus wellicht dat Almere er ook nog wat aan heeft straks?
OK, ik snap (heb er 30 jaar mogen bivakkeren, ken de omgevingquote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:10 schreef k_i_m het volgende:
Nee, in de richting van Hilversum. Ik zit zelf in Laren nu, dat ligt tussen Huizen en Hilversum.
Niet heftig? Dan ga ik slapen. Niet de moeite waard om voor niet heftig wakker te blijven.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Ik zal eens kijken of die online is![]()
[..]
Die kans is relatief aan wezig.
Alleen zal wel rond 3/4 uur worden![]()
Alleen je moet wel denken dat het niet erg hefig zal zijn.
Ik hou het iig voor jullie in de gaten
Qua neerslag kan het idd leuk worden, maar het lijkt alsof onweer daar minder wordt?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zojuist nieuwe update binnen gekomen, en ja hoor het activeer!!
Limburg kan zich mogelijk opmaken voor onweer
Zwarte puntjes zijn iig te zien
Idd niet heftig..quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:12 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Niet heftig? Dan ga ik slapen. Niet de moeite waard om voor niet heftig wakker te blijven.
Ik val al bijna met mijn snotter op mijn toetsenbord....erg moe enzo
Het kan altijd nog weer terug komenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:14 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Qua neerslag kan het idd leuk worden, maar het lijkt alsof onweer daar minder wordt?![]()
Als ik zo de radar een beetje kijk kom ik 2 update's te kort om hier echt een besluit van te maken.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:20 schreef dutch-mamma het volgende:
Volgens de laatste http://212.126.210.85/ buigt het Noordzee-onweer opeens wel erg af richting oosten...! Zou Flevoland dan toch nog een veeg mee krijgen?
Brrr...!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb een aantal jaren geleden wat leuks en engs mee gemaakt.(...)Sinds die dag ben ik wel een stuk voorzichtiger geworden.
Ik begrijp het... het blijft lastig.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als ik zo de radar een beetje kijk kom ik 2 update's te kort om hier echt een besluit van te maken.
Zo te zien buigt ie iig wel af maar dan moet hij nu echt goed naar het oosten toe draaien maar dat doet het waarschijndelijk niet.
Mogelijke rampkoers is iig Friesland, maar ik kan er nu nog geen uitspraak over doen.
Ik hou het iig wel bij dat het langs ons trek, mogelijk neemt die de waddeneilanden.
Wow heftigquote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:25 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Brrr...!
Wij hadden gister een knal, het leek wel een explosie...!
Achteraf bleek die op een punt te zijn ingeslagen waar net een goeie vriend van me langsfietste. Die kwam met een hartslag over de 200 thuis...
Dit komt door die lagedruk gebied.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:27 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik begrijp het... het blijft lastig.
En dan te bedenken dat "ze" 10 dagen vooruit willen "voorspellen"...! Met dit weer lukt het volgens mij nog niet eens op een uur nauwkeurig...![]()
Ben jij zelf "weerman"?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wow heftig![]()
Dat heb ik iig ook geweten![]()
Trouwens: Die bui gaat langs nederland, mogelijk schamschot langs de waddeneilanden, daarmee houd het op.
In het limburg kan het op elke moment gaan regenen.
Dan kan je lang gaan wachtenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:28 schreef k_i_m het volgende:
Ik wil ook regen hier. Zelfs op de hei is het niet meer koel.
Ik snap het.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit komt door die lagedruk gebied.
Als die er nou even niet was geweest dan hadden we al lang complete noodweer gehad, en dan zat ik nu niet eens voor de pc om deze bericht te typen.
Het is allemaal erg vaag, ik vond het al vaag toen de weerberichten het allemaal maar niet eens waren, ook die weermodellen waren het niet met elkaar eens.
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:31 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ben jij zelf "weerman"?
Ik zie op http://212.126.210.85/ dat het nu weer meer naar het noorden neigt (boven de Noordzee). Maar het blijft doorknetteren daar!
Nou, ik ga proberen te slapen, we merken het wel... Straks gaat die wekker weer vroeg (wat zal ik mezelf vervloeken... maar met 21 graden buiten en 24 binnen doe ik echt geen ook dicht)
Niemand kan dit voorspellen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:32 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik snap het.
Ben blij dat ik geen Kroll of zo ben. Hoe leg je dit de gemiddelde Nederlander uit...!![]()
Wou dat ik onweer had johquote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:10 schreef Leutje het volgende:
Den Helder meld onweer aan alle kanten. Helaas niet hard en geen regen. (ok 6 spetters) Met gevolg dat het opeens heel benauwd is
Maar toch is weerlicht wel genoeg voor mijquote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:12 schreef Leutje het volgende:
Stelt niks voor hoor. Hoop lichtjes weinig donder helaas
En laat je niet klein maken door die geldwolven
Klopt alleen het leukste gedeelte mis je helaas.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:14 schreef Leutje het volgende:
OH OH OH!! Regen!!!
-edit-
En we hebben een aardige klap![]()
quote:
En nu dan??? Gvd een partij wind en de echte regen laat niet op zich wachten hiero (J''dorp)quote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:20 schreef Leutje het volgende:
Ik stond dus een half uur lang op de dijk. Camera bij me.. Alleen wat verlichte wolken... In het zuiden, oosten EN! westen weerlichten... Krijg ik na alles 1 klap((je)...![]()
J'dorp=Julianadorp...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:25 schreef Leutje het volgende:
Ik denk dat jij dit jaar meer weer extremen hebt gezien dan ik hier in 3 jaar hoorDen helder heeft alleen veel wind als extremiteit. En windkracht 11 is ook al weer 3 jaar geleden ofzo..
Het waait nu behoorlijk door hiero, het zag er naar uit dat het hard zou gaan regenen, maar dat is ook weer gestopt. Nog wel een hoop vuurwerk boven de Noordzee (en de Lange Jaap geeft natuurlijk licht)quote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:26 schreef Leutje het volgende:
J'dorp wel? TIs hier windstil en droog(centrum)
Hier hetzelfde, wind is ook weer gaan liggen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:51 schreef Leutje het volgende:
Stortbui van 1 minuut
![]()
En meteen weer droog...
idd in Almere dezelfde situatie...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:51 schreef Leutje het volgende:
Stortbui van 1 minuut
![]()
En meteen weer droog...
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 05:09 schreef DJ_Jazzy_Jeff het volgende:
[..]
idd in Almere dezelfde situatie...![]()
Hopelijk is Duitsland ontploft...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 05:53 schreef Prowl het volgende:
Ben net wakker geworen van een paar zware holle klappen heel, heel ver weg maar ik denk dat dat ook een km of 60 zal zijn want er is hier niks te zien
---edit---
Nu ik op Blids spion kijk moet het zelfs uit midden duitsland komen maar het holle gerommel is enorm goed te horen!
ehm.. ja.. kijk.. eeh...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 06:40 schreef dutch-mamma het volgende:
Goedemorgen.
Waar is dat vre-se-lij-ke noodweer nou?![]()
Ach, wie weet krijgen we nog wat mee van het noodweer in Frankrijkquote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:23 schreef flugeltje het volgende:
O trouwens, voor diegenen die gisterochtend mijn post over Esbeek hebben gelezen...
Dat bleek dus een windhoos te zijn![]()
Esbeek ligt hier verdorie hartstikke vlakbij en wij hadden amper iets...
Al heeft de kermis gisteravond tijdens de onweerbui die aan deze kant van Tilburg slechts schampte wel 20 minuten stil gelegen.
Zal wel weer niet... Of het waait over om in Duitsland nog ff voor wat vuurwerk te gaan zorgen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ach, wie weet krijgen we nog wat mee van het noodweer in Frankrijk![]()
Het zal vast wel jahquote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zal wel weer niet... Of het waait over om in Duitsland nog ff voor wat vuurwerk te gaan zorgen.
Wat is dat toch, in Frankrijk onstaat een MCS... Dit activeert heerlijk tot diep in België om bij de NL grens óf ineens af te slaan óf ineens minder actief te worden. Zodra het bordje Duitsland is bereikt begint het weer.... Is dit een boycot tegen ons?quote:
's Goed dat je het meldt. Ik wilde vanavond gaan, maar als er weer zwaar weer op komst is, kan ik het beter uitstellen tot morgen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:23 schreef flugeltje het volgende:
O trouwens, voor diegenen die gisterochtend mijn post over Esbeek hebben gelezen...
Dat bleek dus een windhoos te zijn![]()
Esbeek ligt hier verdorie hartstikke vlakbij en wij hadden amper iets...
Al heeft de kermis gisteravond tijdens de onweerbui die aan deze kant van Tilburg slechts schampte wel 20 minuten stil gelegen.
Zo slecht is wetteronline toch ook niet ? http://www.wetteronline.de/euroradf.htmquote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:32 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
's Goed dat je het meldt. Ik wilde vanavond gaan, maar als er weer zwaar weer op komst is, kan ik het beter uitstellen tot morgen.
Was trouwens alleen maar een beetje bangmakerij gisteravond. Ik hoop eigenlijk dat het vanavond spannender wordt. Alleen... tsja.... geen fatsoenlijke radar meer om op te kijken, hè. Toch jammer.
Ik ben benieuwd na het *noodweer* van gisterenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:59 schreef DrMarten het volgende:
Ze voorspellen weer kans op onweer vanmiddag/vanavond. Het hevigst in het oosten. Dan zit ik hier in Enschede hopelijk goed
Wat dat betreft hoop ik dat we géén noodweer krijgen vannachtquote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:15 schreef flugeltje het volgende:
Jeetje zeg, stelletje nachtbrakers. Er is vannacht íeder uur wel een paar keer gepost... (...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |