FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / De Fok! autoverkiezing --> Nominatie topic
Klonkdinsdag 26 juli 2005 @ 23:57
Goed, het is zover, een Fok! autoverkiezing.

Wat is de bedoeling ?, heel simpel we gaan door middel van een tournament de enige echte Fok! auto kiezen.

Iedereen mag nomineren wat ie wil, oud nieuw, van Ford model T of nog ouder tot de M12, alles mag, ben je er van overtuigd dat de wereld niet zonder de Opel Kadett A kon, of dat de straten mooier zijn geworden door een Toyota Avensis, nomineren die hap.

Een paar regels:

1: de auto moet standaard zo te krijgen zijn, dus geen getunende wagens, anders word het wel erg onoverzichtelijk.
2: hou het gezellig, opmerkingen als Slopels of de smiley zijn niet de bedoeling.
3: slowchat over iemands keuze, liever niet in dit topic, anders word het een onoverzichtelijke puinhoop. slowchatten kan prima in dit topic: idee: De Fok! auto verkiezing
4: je mag zoveel auto's nomineren als je wilt, maar wel een verzoekje in het kader van de overzichtelijkheid, voor elke auto, verhaaltje +foto.

Leuk, maar hoe nomineer ik
Makkelijk zat, je plaatst een plaatje of 2/3, en daaronder mag je motiveren waarom jij vindt dat we op jouw nominatie moeten stemmen, beide moeten aanwezig zijn, zonder plaatje of verhaaltje, geen nominatie.

En nu ?
Nomineren maar, de eerste nominatieronde duurt tot laten we zeggen middernacht op: Vrijdag 5 Augustus 2005, daarna ga ik alle auto's opschrijven en een topic maken voor de eerste stemronde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Klonk op 27-07-2005 01:42:50 ]
-pinguin-woensdag 27 juli 2005 @ 00:39


chevrolet impala ss uit 1963
3 en 4 liter v8 motoren met 3-400pk
en ziet er ook nog mooi uit



ook wel leuk, een chevrolet chevelle ss
RaTzwoensdag 27 juli 2005 @ 00:44




allsystemshaltwoensdag 27 juli 2005 @ 01:27
De Toyota G6-R



Het Homologatiemodel dat nodig was om Carlos Sainz mee te laten rijden met het WK Rally in een Corolla (voorheen reed hij in de Celica waar ook een speciaal model van is gemaakt)

Slechts 200 stuks geleverd in NL 2500 wereldwijd meer zijn er gewoon niet gemaakt er waren 2500 nodig volgens de relgelementen van het WRC.

*Ik ben de trotse bezitter van 1 van deze exclusieve Toyota's

** De mooiste auto is de auto die je kunt betalen en die je van a naar b brengt zonder morren dromen van een auto van 3 ton of meer is leuk maar jah wat heb je er aan...
Krushwoensdag 27 juli 2005 @ 01:29
Peugeot 205 gti 1.9
Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen
en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet



Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 01:40
@ Ratz, ff een verhaaltje en merk, type en de reden waarom jij ze nomineert vermelden, iedereen kan wel 2 plaatjes neerplanten met een smiley eronder, en dat is dus juist niet de bedoeling.
Tjabbowoensdag 27 juli 2005 @ 08:53
Neem je de nominaties mee uit het andere topic?
Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 09:56
ga ik dadelijk aan beginnen
user-xwoensdag 27 juli 2005 @ 10:00


deze moet genomineerd!
fantastisch en gedurfd design
super interieur! in welke auto kun je nou met z'n drieën voorin zitten?
Googolplexianwoensdag 27 juli 2005 @ 10:03
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:00 schreef user-x het volgende:
[afbeelding]
knip

in welke auto kun je nou met z'n drieën voorin zitten?
Bijna elke oude Amerikaan.
user-xwoensdag 27 juli 2005 @ 10:05
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:03 schreef Googolplexian het volgende:
Bijna elke oude Amerikaan.
daar kun je niet in zitten.
daar lig je met z'n drieën in een hangmat
Xtreemwoensdag 27 juli 2005 @ 10:05
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:40 schreef Klonk het volgende:
@ Ratz, ff een verhaaltje en merk, type en de reden waarom jij ze nomineert vermelden, iedereen kan wel 2 plaatjes neerplanten met een smiley eronder, en dat is dus juist niet de bedoeling.
M5:

Wolf in schaapskleren. Ziek snel, practisch genoeg voor zakelijk/dagelijks gebruik. Mooi (ok, subjectief), Ingetogen (75%+ van de mensen ziet op de weg het verschil niet met een normale 5 serie), had ik al gezegd: ziek snel voor een 4 deurs sedan?






Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 10:06
Onderstaande nominaties komen uit het vorige topic:

Genomineerd door: Tjabbo
Bij deze nomineer ik (hoe kan het ook anders ) de
Toyota supra MKIV Turbo





Dit omdat de mogelijkheden en prestaties van deze auto ongekend zijn.
De internals zijn zo goed dat mensen hun supra(blok) tunen tot 800 of 900 pk met de stock internals!
Wat dat betreft dus onverslaanbaar in combinatie met de geheel eigen sportieve look, welke deze auto tot de onbetwiste winnaar maakt

Genomineerd door: Five_Aces

BMW E46 M3 CSL



Omdat prestaties niet alleen afhangen van RWHP... M3 CSL weet een tijd op de nordschleiffe neer te zetten van 7.52, met maar een magere 360 PK, terwijl veel turbomonsters alleen maar tegen de achterkant aan kunnen kijken Dat, en de naar mijn mening mooie looks, en vooral het geluid.

Genomineerd door: Youp

en ik nomineer bij deze de Dodge Viper GTS (ACR)
ACR = limited edition met een beetje extra vermogen en zilvergrijze metallic strepen (beide Vipers hier onder zijn ACR's





Genomineerd door: Fulcrum_X

Citroen BX



Ik nomineer de BX, omdat ze heel goedkoop zijn, uber comfortabel en heerlijk rijden.. alles wat een auto moet hebben. (over de looks valt te twisten, en snelheid hoort niet bij auto's thuis )
MikeyManwoensdag 27 juli 2005 @ 10:08
Deze ook: Skoda Octavia Laurin&Klement... Liefst in het zwart, en als combi, maar daar kon ik geen plaatjes van vinden... Gaat het vast niet halen, maar ik vind het een meesterlijke auto. Alle luxe die je kan bedenken, voor relatief erg weinig geld. Vind het ding lekker rijden, en hij is nog stijlvol ook, en natuurlijk een heerlijke 1.8t motor..:





Andere auto die van mij op andere gronden genomineerd mag worden: de Skoda Superb... Niet zozeer omdat het een skoda is, maar hoofdzakelijk om de gigantische binnenruimte... Ben zelf bijna 2 meter, en zelf ik kan makkelijk achter mezelf zitten in dat ding... Dat je hem niet vaker ziet als Taxi of als ouders-met-pubers-auto is mij een raadsel... Liefst in 2.5tdi



Tjabbowoensdag 27 juli 2005 @ 10:08
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 09:56 schreef Klonk het volgende:
ga ik dadelijk aan beginnen
moet ik ze in het andere topic weghalen?
Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 10:15
Vervolg[b]

[b]Genomineerd door Googleplexian



VW Golf GTI Type 1 ... heeft de wereld de heerlijke wereld van hot hatchbacks laten zien. Dus ook de CRX. Hiervoor mijn dank.


Toyota 2000 GT ... de eerste Japanner met smaak! Toyota zou nog heel lang op deze lijn voortboorduren met veele successen.


Citroën "Snoek" DS ... deze auto was z'n tijd 10, zo niet 20, jaar vouruit op design (gestroomlijnd naar moderne normen) en techniek (comfort en veiligheid).


Honda S600. Deze auto draaide standaard al 8000 toeren en de S800 race-versie draaide 11000+ toeren. Door het lichte gewicht en snelle respons van deze auto kreeg Honda wereldwijde erkenning op het gebied van racen en werden de S600 en S800 een groot succes.

Genomineerd door Youp
BMW 2002 Turbo


BMW 2002 Turbo, eerste productieauto met turbo, enorm verbluffende perstaties zeker voor 1974 en een van BM'W's eerste "M" modellen

Genomineerd door: Captain_Chaos

De LandRover 88" series 1



Genomineerd door: tHaBuZ


Een van de auto's die toch het hart van menig autoliefhebber en vooral tuner sneller laat kloppen...
Bij deze mijn nominatie voor de Nissan Skyline GTR 34

Genomineerd door: Alexxxxx



Lada Niva, uiteraard van de eerste generatie
Al sinds 1979 in productie, komt overal door heen, En ziet er na 26 jaar nog steeds stoer uit.
Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 10:21
Vervolg deel 2

Genomineerd door: Dualdude


Ford Escort Mk1 (RS1600/RS2000/Mexico)

Rally hero's, ze worden nogsteeds gebruikt voor rally's..(Net zoals Mk2's).. need i say more.

Genomineerd door: Vosss


Als we het over rally hebben dan is dat er maar 1; en dat is de oerdelta
Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 10:22
Zo alle Nominaties zijn van het idee topic hiernaar toe verhuisd, hier en daar wat foto's vervangen ivm met formaat.

@ Tjabbo, alle nominaties kunnen weg uit het idee topic.
user-xwoensdag 27 juli 2005 @ 10:24
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:22 schreef Klonk het volgende:
Zo alle Nominaties zijn van het idee topic hiernaar toe verhuisd, hier en daar wat foto's vervangen ivm met formaat.

@ Tjabbo, alle nominaties kunnen weg uit het idee topic.
vervang dan ook die posterformaat foto's van die viper die supra en die m5!
vossswoensdag 27 juli 2005 @ 10:26
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:29 schreef Krush het volgende:
Peugeot 205 gti 1.9
Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen
en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet

[afbeelding]

[afbeelding]
Hallo, ik heb een half jaar lang moeten zeulen met mijn vorige auto en die is uiteindelijk voor 2000 weggegaan en die was toch echt wel sneller dan een 1.9gti hoor
Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 10:33
nominaties tot hier verwerkt

en dames SC svp een deur verder, dan houden we hier alleen de nominaties over:
idee: De Fok! auto verkiezing voor al uw Slowchat
Vector_SLDwoensdag 27 juli 2005 @ 10:43


geen twijfel
-Muse-woensdag 27 juli 2005 @ 11:30
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:29 schreef Krush het volgende:
Peugeot 205 gti 1.9
Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen
en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet

[afbeelding]

[afbeelding]
Agreed!
FunnyNamewoensdag 27 juli 2005 @ 12:01
Deze kan natuurlijk niet ontbreken: De Porsche 959







  • De meest technisch innovatieve auto ooit
  • De meest bruikbare Supercar ooit
  • Won in 1986 de zwaarste rally ter wereld, even als de zwaarste endurance race ter wereld
    (Paris-Dakar, klasse overwinning Le Mans, zevende overall)
  • Ongelovelijke combinatie van race techniek (motor) gecombineerd met rally technieken
    (volledig elektronisch geregelde rij-hoogte en 4wd)
  • Schitterend design, waarschijnlijk de mooiste variatie op het '911 thema'
  • Later in de US voor type goedkeuring aangepast en met gemak doorgetuned naar 600+ PK's(Artikel)

    [ Bericht 4% gewijzigd door FunnyName op 27-07-2005 17:01:30 ]
  • Caerbannogwoensdag 27 juli 2005 @ 12:08
    Ik nomineer;







    De Volvo 480

    Want:
  • Voor die tijd een zeer vooruitstrevend auto (in 1985)
  • Volledig electronisch geregelde inspuiting en motormanagement
  • Hoge mate van (passieve) veiligheid
  • Prachtig (Nederlands) design
  • Geweldige rijeigenschappen
  • Nu goed betaalbaar
  • 2NutZwoensdag 27 juli 2005 @ 12:30
    Ik nomineer de Mitsubishi EVO6, geweldige machine, super rally auto en al meerdere keren als winnaar uitgekomen.

    Maar ook de rest van de EVO's 1 t/m 8 dus eigfenlijk de EVO in et algemeen
    Roonaanwoensdag 27 juli 2005 @ 12:33
    heeft fokker geen auto's ontworpen
    FCDBwoensdag 27 juli 2005 @ 12:36

    Peugeot 407: Hele mooie auto, HET nieuwe succes nummer van Peugeot


    Peugeot 206: Leuk ding, veel successen gehaalt (WRC, autoprijzen, tuning prijzen ) en komt veel voor in het straatbeeld


    Peugeot 106 Rallye (phase 1): Zoals autoweek zegt: Betaalbaar speelgoed


    Pontiac Trans Am Firebird: Gewoon bruut, respect voor KITT


    Opel Calibra: Leuke sportauto, helaas wat ondergewaardeerd door de sjonnies de nu veel calibra's aftrappen


    En wat een kont!


    Het oude mustang gevoel wordt weer helemaal terug gebracht door de nieuwe versie.. Deze laat alle lelijke mustangs even verdwijnen


    Dat was het denk ik wel....kan wel even doorgaan maar dit vind ik toch wel degene die MOETEN genomineerd worden
    VanDreadwoensdag 27 juli 2005 @ 12:52


    lijkt me duidelijk
    Yeahinhowoensdag 27 juli 2005 @ 12:54
    Ik stem voor een Volkswagen Polo en mijn Renault Laguna .

    -edit- ik zie dat er plaatje en motivatie bij moet, dus bij deze .

    Volkswagen Polo

    Stoere wagen voor eenieder die niet hoeft te denken aan zijn/haar gezin. Helaas iets te duur voor mij .

    Renault Laguna

    Gewoon cool omdat het mijn wagen is . Goedkoop over kunnen nemen, en hijs best relaxt .

    [ Bericht 73% gewijzigd door Yeahinho op 27-07-2005 13:05:12 ]
    n00cL30nwoensdag 27 juli 2005 @ 16:03




    De OerQuattro
    (Zag hem wel in het vorige topic, maar nu helaas niet meer.)
    De rede waarom: Zorgde voor de geweldige 4x4 revolutie in de rallye-sport.
    (Tweede rede: veel te bruut voor woorden! )
    n00cL30nwoensdag 27 juli 2005 @ 16:13



    De Mini Cooper S
    Ondanks dat de auto een gedateerd beestje moet zijn, schijnt de wegligging nogsteeds vrijwel ongeëvenaard te zijn.
    (Ook de nieuwe versie mag er nog zijn!)
    Mr._T-Rexwoensdag 27 juli 2005 @ 16:18
    Natuurlijk mag de eerste BMW M3 niet ontbreken:



    Niet alleen omdat het gewoon een hele vette bak is, maar ook omdat BMW er in de touringcar races geschiedenis mee heeft geschreven.
    -pinguin-woensdag 27 juli 2005 @ 16:55

    nissan 300z
    een van de vetste nissans




    kadett gsi, heerlijke ragbak
    al is het ook omdat ik er zelf 2 heb gehad
    Xitamiwoensdag 27 juli 2005 @ 16:59
    Ik nomineer de 1989-1997 Ford Thunderbird - gruwelijk mooie auto!



    Dr_Croutonwoensdag 27 juli 2005 @ 17:35
    Les choix de Crouton sont ici:
    1) Peugeot 205 1.9 GTI







    Haar speciaal gemaakte zustermodel was een legende in de rallywereld en als algemeen model een verkoopsucces en redder van het Peugeot concern. Met een voor haar tijd een modern ontwerp (later nog beter met witte voorknipperlichten en de bekende rode boemerang gevormde achterlichten - oranje glas werd verbannen), de mooie 1.9 velgen. De brute 205 GTI heeft gelukkig nooit het imago gehad van een Sjonnie-auto (al zullen er vast wel een paar Sjonnies zijn geweest met een 205), dat was voor een ander merk/model gereserveerd.
    Snel, licht en een schoonheid, de 205 1.9 GTI heeft het..
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 01:29 schreef Krush het volgende:
    Peugeot 205 gti 1.9
    Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen
    en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet



    Ja! Heb zelf 'slechts' een 205 1.4 Junior gehad en het was een rap karretje dat goed meekon met het verkeer en vooral in een stad als Amsterdam goed te gebruiken om over stoepjes en andere obstakels te rijden om bij de bestemming te komen. De 1.9 GTI wil ik ooit wel als tweede auto om lekker op vrije dagen in te rijden.

    2) Aston Martin DB9






    Voorlopig de -naar mijn mening mooiste auto- ter wereld. Ingetogen en klassiek ontwerp, zo snel als een Spitfire bwvs, een gentlemen onder de exotische superauto's. Bekijk de aflevering van Top Gear waarin Clarkson racet tegen zijn collega presentators naar Frankrijk en zie waarom. Mocht ik 5 miljoen winnen, komt ie in mijn garage.

    3) Peugeot 206 ≥ 1.6

    De succesvolle opvolger van de 205, de 206 is tegenwoordig een veel geziene verschijning op de weg en moet het van de -nog steeds- mooie katachtige looks hebben. Vooral de 1.6 versies en hoger hebben iets opgeklopte spatborden zodat het breder uitziet. De 'langzamere' modellen zijn eerder 'schattig', daar wil je als vent niet echt in gezien worden.
    De auto zelf is minder praktisch dan de modernere (mpv-achtige) modellen van de concurrenten, beenruimte achterin is niet echt van om naar huis te schrijven en in de kofferbak passen slechts twee royale kratten bier of frisdrank in tenzij je de achterbank neerklapt waarvoor je de hoofdsteunen thuis moet laten evenals de losse zittingen. Het dashboard is midden jaren 90 hard, ruimte is zelfs krapper dan de voorganger en de stoelen zijn nou niet echt comfortabel tijdens lange ritten, vergeleken met de 205.

    Maar de looks spreken voor zich, niet iedereen heeft dezelfde smaak, maar gezien het straatbeeld in dit geval wel. Verder kleeft de auto op de weg en stuurt en rijdt het strakker dan mijn ouder 205 1.4. De 1.6 die ik heb is lekker vlot en uiteraard zullen de 2.0 GTI en RC versies het nog lekkerder doen. Niet te vergeten hebben de 206 WRC versies jarenlang keer op keer successen behaald in de rallysport en heeft het model zich als waardige opvolger getoond van de 205 rally auto's.












    MORE 206s to polute your roads, mwuahahaha...

    Ik hoop maar dat de 207 ook net zo'n mooie kar zal zijn (gewoon breder en iets langer maken + betere materialen = klaar imho...), maar de eerste schetsen zijn niet echt hoopvol...

    [ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Crouton op 27-07-2005 20:07:32 (oops, foutjes) ]
    Alexxxxxwoensdag 27 juli 2005 @ 17:58
    Toevoging aan mijn nominatie van de Lada Niva: deze versie is ook af-fabriek



    Want de permafrostonderlaag van Siberië veroorzaakt in de zomer nogal wat modder.
    JAY-Twoensdag 27 juli 2005 @ 19:32
    Ik nomineer de Audi RS4

    Waarom? kijk zelf maar..





    Audi, ontzettend mooi design, en ziekelijk snel.. wat wil je nog meer?
    Jimmiewoensdag 27 juli 2005 @ 19:56
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 10:21 schreef Klonk het volgende:

    [....]

    [afbeelding]
    Als we het over rally hebben dan is dat er maar 1; en dat is de oerdelta
    Wat onderbouwing

    Lancia Delta HF Integrale

    Six Triumphant Years

    The special relationship between the Lancia Delta and rallying dates back to 1987, when the Lancia Delta HF 4WD made its debut in Group A, the new objective for the Work's Teams, after the decline of Group B, which had lost all contact with standard production. Nevertheless, Group B had served its purpose as far as Lancia was concerned, since the ultra-advanced technology developed for the Delta S4 was subsequently applied to the various versions of the Delta integrale.

    Certainly Lancia enjoyed its most splendid successes in World Rally Group A, as outlined below. But that is far from the whole story, since Lancia cars have racked up innumerable wins in many countries, on a variety of surfaces and in several categories. Apart from its 5 European championship titles, Lancia has achieved so many wins that the true score may be impossible to calculate.

    Here are just a few examples from the 1990 season:
    - World Constructors Championship,
    - European Championship,
    - Italian Championship (1-2-3),
    - Italian Ladies' Championship,
    - the national championships of Germany, Austria, Sweden, Finland, Hungary,
    Greece, Turkey, Portugal, Spain (on asphalt), and France (on dirt) - all in Group A,
    - the Group N Austrian and Portuguese Championships.

    This makes a total of 79 outright Group A wins counting for the major championships as well as 23 in Group N.


    1992:
    After winning its tenth Rally Championship title Lancia announced its withdrawal from active involvement in the rally scene.

    But the Delta HF was still in there fighting under the banner of the Martini-Racing stable to which Lancia rightly supplied cars and drivers after 16 years of profitable collaboration. And by the end of the year, another World Title.




    hermandepermanwoensdag 27 juli 2005 @ 20:11
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 16:03 schreef n00cL30n het volgende:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    De OerQuattro
    (Zag hem wel in het vorige topic, maar nu helaas niet meer.)
    De rede waarom: Zorgde voor de geweldige 4x4 revolutie in de rallye-sport.
    (Tweede rede: veel te bruut voor woorden! )
    En het quattro-systeem bestaat nu al 25 jaar

    (Verkapte "ik wilde ook de oer-Quattro nomineren maar hij staat er al post")
    knepwoensdag 27 juli 2005 @ 20:38
    Alfa 156, Auto van het jaar 1998, velen vinden het design van grote schoonheid:





    Alfa 159, Opvolger van de 156, groter, luxer, sterker en daarom ook duurder. Ook erg mooi .



    wazzi_razziwoensdag 27 juli 2005 @ 23:09
    Lamborghini Miura, de eerste echte supercar















    en natuurlijk gewoon vreselijk mooi en snel
    PNGdonderdag 28 juli 2005 @ 03:14
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 19:56 schreef Jimmeh het volgende:

    [..]

    Wat onderbouwing
    Group B S4 homologatie:

    Catch22-donderdag 28 juli 2005 @ 03:33
    Audi RS6 Plus


    Waarom
    - Groot
    - Wolf in schaapskleren (naja deze uitvoering wat minder )
    - Retesnel
    - Geil
    - Audi
    TruckingOttodonderdag 28 juli 2005 @ 05:16
    Mijn favoriete auto is de Renault 19. Ik had tot voor kort de volgende auto: (Een 1.8i 8-klepper met 113pk)


    Een kleur die op Renault19World.de met honderden foto's van 19's niet te vinden is.......
    Heb onlangs met pijn in het hart afscheid genomen, rijd nu Mégane. Ook leuk.

    Ik post hier het topmodel, de Renault R19 16v.
    16-kleps antwoord op GTI-tjes, prachtige auto, geweldig design......
    137 pk standaard uit een 1.8 16v motor.








    heeft kennelijk ook bij de politie dienst gedaan, dit is waarschijnlijk een wat langzamere uitvoering aan standaard uiterlijk te zien (bumpers)

    ook de eerste phase mag natuurlijk niet vergeten worden:




    en zelfs al doe je er (bijvoorbeeld) dit mee dan blijft ie mooi:
    FCDBdonderdag 28 juli 2005 @ 13:02
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 16:55 schreef -pinguin- het volgende:

    nissan 300zX
    een van de vetste nissans
    n00cL30ndonderdag 28 juli 2005 @ 16:02
    Och, als we dan toch met Nissans aan het gooien zijn...









    De Nissan 200SX
    De natte droom van elke drifter.
    Door gewichtverhouding en leuke engineering hoeft er niet veel aan te gebeuren om het een handling te geven waar iedere drifter van droomt.



    ^oef zijn dat nu driespaaks velgen?


    en als afsluiter
    Slamvrijdag 29 juli 2005 @ 01:24
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 05:16 schreef TruckingOtto het volgende:
    Mijn favoriete auto is de Renault 19. Ik had tot voor kort de volgende auto: (Een 1.8i 8-klepper met 113pk)
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Een kleur die op Renault19World.de met honderden foto's van 19's niet te vinden is.......
    Heb onlangs met pijn in het hart afscheid genomen, rijd nu Mégane. Ook leuk.

    Ik post hier het topmodel, de Renault R19 16v.
    16-kleps antwoord op GTI-tjes, prachtige auto, geweldig design......
    137 pk standaard uit een 1.8 16v motor.


    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    [afbeelding]
    heeft kennelijk ook bij de politie dienst gedaan, dit is waarschijnlijk een wat langzamere uitvoering aan standaard uiterlijk te zien (bumpers)

    ook de eerste phase mag natuurlijk niet vergeten worden:

    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    en zelfs al doe je er (bijvoorbeeld) dit mee dan blijft ie mooi:
    [afbeelding]
    Die nomineer ik ook aangenaam Xabre is de naam
    NT-T.BartManvrijdag 29 juli 2005 @ 10:14
    Uit de duistere Fok! historie wil ik graag twee topics in de herinnering brengen, ter lering ende vermaeck van TS:

    Fok!ste Auto Tournament - Inchrijving geopend!

    en

    Fok!ste Auto Tournament - De Uitslag!
    geelhoedvrijdag 29 juli 2005 @ 11:37
    renault 19
    Klonkvrijdag 29 juli 2005 @ 12:39
    Nominaties bijgewerkt tot hier.

    Genomineerde auto's tot nu toe:

    Audi RS4
    Audi RS6 plus
    Audi Quattro Coupe (oer Quattro)
    Alfa Romeo 156
    Alfa Romeo 159
    Aston Martin DB9
    BMW 2002 Turbo
    BMW M3 (eerste generatie)
    BMW E46 M3 CSL
    BMW M5
    Chevrolet impala ss
    Chevrolet chevelle ss
    Citroen BX
    Citroen DS (snoek)
    Dodge Viper GTS
    Fiat Multipla
    Ford Escort Mk1 (RS1600/RS2000/Mexico)
    Ford Mustang (nieuwste generatie)
    Ford Thunderbird (1989-1997)
    Honda S600
    Lada Niva
    Lamborghini LM 002
    Lamborghini Miura
    Lancia Delta Integrale (1ste generatie)
    LandRover 88" series 1
    Mini Cooper S (oud model)
    Mitsubishi EVO6
    Nissan 200 sx
    Nissan 300 Z
    Nissan Skyline GTR 34
    Peugeot 106
    Peugeot 205 GTi 1.9
    Peugeot 206
    Peugeot 407
    Pontiac Transam Firebird
    Opel Calibra
    Opel Kadett GSI
    Porsche 959
    Renault 19
    Renault Laguna
    Skoda Octavia Laurin&Klement
    Skoda Superb
    Toyota 2000 GT
    Toyota Corolla G6-R
    Toyota Supra MKIV Turbo
    Volvo 480
    Volkswagen Golf GTI Type 1
    Volkswagen Polo (huidig model)
    Volvo 480

    Gaat goed zo, geweldige variatie van Renault 19 tot Lamborghini, erg leuk.
    Five_Acesvrijdag 29 juli 2005 @ 12:50
    En dan iedereen op zijn eigen auto stemmen, allemaal 1 stem
    Klonkvrijdag 29 juli 2005 @ 12:51
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 12:50 schreef Five_Aces het volgende:
    En dan iedereen op zijn eigen auto stemmen, allemaal 1 stem
    leuk die democratie
    sangervrijdag 29 juli 2005 @ 12:59
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 10:00 schreef user-x het volgende:
    [afbeelding]

    deze moet genomineerd!
    fantastisch en gedurfd design
    super interieur! in welke auto kun je nou met z'n drieën voorin zitten?
    De nieuwe Honda, typenaam weet ik effe niet!
    Herr.Flickvrijdag 29 juli 2005 @ 13:03
    één van de bijzonderste auto's ooit...



    BMW ISETTA

    NT-T.BartManvrijdag 29 juli 2005 @ 13:27
    De Brutsch Mopetta (klik op de afbeelding voor meer informatie)



    Is ooit een geweldige Heinz-grap van geweest.
    -pinguin-vrijdag 29 juli 2005 @ 23:51
    tussen de nissan 300z en de opel kadett gsi staat nog een pontiac gto!
    dus die kan ook gelijk bij het lijstje
    Tommy_Kuklinskizaterdag 30 juli 2005 @ 00:04
    Citroën Traction Avant en DS natuurlijk.
    Youpzaterdag 30 juli 2005 @ 00:36
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 12:39 schreef Klonk het volgende:
    Nominaties bijgewerkt tot hier.

    Genomineerde auto's tot nu toe:

    Audi RS4
    Audi RS6 plus
    Audi Quattro Coupe (oer Quattro)
    Alfa Romeo 156
    Alfa Romeo 159
    Aston Martin DB9
    BMW 2002 Turbo
    BMW M3 (eerste generatie)
    BMW E46 M3 CSL
    BMW M5
    Chevrolet impala ss
    Chevrolet chevelle ss
    Citroen BX
    Citroen DS (snoek)
    Dodge Viper GTS
    Fiat Multipla
    Ford Escort Mk1 (RS1600/RS2000/Mexico)
    Ford Mustang (nieuwste generatie)
    Ford Thunderbird (1989-1997)
    Honda S600
    Lada Niva
    Lamborghini LM 002
    Lamborghini Miura
    Lancia Delta Integrale (1ste generatie)
    LandRover 88" series 1
    Mini Cooper S (oud model)
    Mitsubishi EVO6
    Nissan 200 sx
    Nissan 300 Z
    Nissan Skyline GTR 34
    Peugeot 106
    Peugeot 205 GTi 1.9
    Peugeot 206
    Peugeot 407
    Pontiac Transam Firebird
    Opel Calibra
    Opel Kadett GSI
    Porsche 959
    Renault 19
    Renault Laguna
    Skoda Octavia Laurin&Klement
    Skoda Superb
    Toyota 2000 GT
    Toyota Corolla G6-R
    Toyota Supra MKIV Turbo
    Volvo 480
    Volkswagen Golf GTI Type 1
    Volkswagen Polo (huidig model)
    Volvo 480

    Gaat goed zo, geweldige variatie van Renault 19 tot Lamborghini, erg leuk.
    ik mis de BMW M6 nog die stond ook ergens in het topic.. overigens is de eerste generatie M3 de E30 M3
    Tr0ublegumzaterdag 30 juli 2005 @ 18:45
    De Citroën SM



    Informatie (van de Citroën SM-club Nederland):

    Algemeen

    Geproduceerd tussen 1970 en 1975
    Aantal: 12.920 (bij benadering)
    Ontwerp: Robert Opron (Citroën)

    Kenmerken

    Vermogen:
    178 DIN pk bij 5500 omw/min. (carburateurmotor)
    188 SAE pk bij 6250 omw/min. (inspuitmotor)

    Stuurinrichting: Hydraulisch bekrachtigde tandbeugelbesturing waarvan de bekrachtiging afhankelijk is van de snelheid (type DIRAVI). Het stuur komt bij stilstand automatisch in de rechtuitstand terug

    Hydropneumatische vering
    Hoogteregelaars voor en achter zorgen voor een constante wagenhoogte, onafhankelijk van de belading.
    Wiel verwisselen zonder opkrikken met de hand

    Prestaties

    Maximumsnelheid:
    220 km/uur (carburateurversie),
    228 km/uur (injectieversie), 205 km/uur (automaat).
    Acceleratie met alleen de bestuurder aan boord:
    400 m met staande start: 16,2 sec.
    1000 m met staande start: 29,9 sec.
    0 tot 100 km/uur in 8,9 sec.
    DIN benzineverbruik: 11,22 l.

    En dan voor een wagen uit de jaren '70!
    riceboyzaterdag 30 juli 2005 @ 18:49
    ik wil graag de seat ibiza nomineren en dan niet het nieuste type maar die dervoor
    DaMadKowzaterdag 30 juli 2005 @ 19:20
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 01:29 schreef Krush het volgende:
    Peugeot 205 gti 1.9
    Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen
    en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet
    zelfde tijd, zelfde prijsklasse en wellicht nóg sneller dan de gti:

    De renault 5 GT Turbo

    al is het maar omdat ik er zelf 2 heb
    MikeyManzaterdag 30 juli 2005 @ 19:57
    Euh, hoe lang gaan we eigenlijk door met nomineren? Of wachten we net zo lang tot alle auto's opgenoemd zijn?
    CiQNiZzondag 31 juli 2005 @ 00:44
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 19:57 schreef MikeyMan het volgende:
    Euh, hoe lang gaan we eigenlijk door met nomineren? Of wachten we net zo lang tot alle auto's opgenoemd zijn?
    tot 5 augustus, zoals in de op stond

    Maar goed, mijn nominatie:

    Jaguar XJ220
    Genoeg nadelen bij deze auto, maar het blijft een superieure bak... Toendertijd was het plan om de XJ220 met V12 en 4WD te leveren. Maar tot teleurstelling van diegene de het koopcontract al getekend hadden werd het een V6 met twee turbo's en RWD (in het kader van de bezuinigingen) voor een belachelijk hoge prijs! Een aantal kopers probeerden er onderuit te komen via een rechtzaak, maar hebben die niet gewonnen. Ondanks het feit dat het "maar" geleverd werd met een 3.5l V6, had het ding (dankzij de 2 turbo's uiteraard) een geweldige 540PK!! En daarmee was het toendertijd 's werelds snelste productie-auto! De 220 in de naam XJ220 sloeg dan ook op het feit dat deze auto in staat was de 220Mp/h te halen! Het design was (en IS!) verbluffend: simpelweg verbazingwekkend mooi, laag, breed, lang, aerodynamisch en het straalde pure snelheid uit! Helaas door de V6 was het geluid zeer sneu en absoluut niet "angstaanjagend" zoals je bij een supersportauto zou verwachten. Echter als de turbo's wakker schrokken was het geluid echt meesterlijk!! Nog een nadeel aan het blok was het feit dat de turbo-lag enorm was... Zoals ze zeiden bij de Top-gear special van de XJ220: "ok, 50mph... [pedal to the metal], 51, [pause], still 51..., [turbo's kicking in], 76, 94, 120, 160mph..."!!! Ook bekend was dat de remmen niet echt geweldig waren, stoppen deed ie wel, maar niet echt supervlug... Daarbij was ie wel zeer rap in het bochtenwerk, maar zodra de grens bereikt was wist ook de XJ220 achterstevoren te eindigen. Nog een leuk detail is dat de stnadaard snelheidsmeter vrijwel net zo accuraat was als een ge-eikte! Er zijn er maar weinig van gemaakt (350 stuks dus zelfs nog minder dan de Enzo), en ze zijn ook nog niet eens allemaal verkocht. En ondanks het feit dat het een engelse auto was zijn er meer gebouwd met het stuur links dan met het stuur aan de rechterkant!
    Maar waarschijnlijk was dit commercieel gezien dus een van de grootste flops... Maar ondanks (of misschien wel eigenlijk dankzij) deze historie, is dit in mijn opinie, de beste, mooiste en meest bijzondere auto ooit gemaakt!

    Nog wat specs :
    3.5l V6 Twinturbo met 542PK @ 7200RPM
    Trekkracht: 644Nm @ 4500RPM
    Middenmotor met achterwielaandrijving
    Gewicht: 1372KG
    0-100km/u in 3.6-3.8s
    400m sprint in 11.9s
    Topsnelheid: ruim 350km/u

    En de plaatjes mogen natuurlijk ook niet ontbreken:

    Achterkant:


    Motorruimte door het achterraampje:


    Motorblok:


    Voorkant:


    Zijkant:


    Interieur (jep, dat zijn véél metertjes!):
    draaijerzondag 31 juli 2005 @ 19:05


    Carrera 4S

    1 van miujn beste vrienden heeft deze en met het mooie weer heb ik de wagen 4 dagen gebruikt. Since then I am in love.. Sound, Power, Cabrio, Muscles
    Moduszondag 31 juli 2005 @ 19:22
    Ferrari 288 GTO
    Lambo Countach
    Bentley Continental T
    Aston Martin Lagonda
    Jensen Interceptor
    Iso Grifo
    Don_Tommaandag 1 augustus 2005 @ 02:11
    Porsche 356 speedster.

    Gewoon omdat het tijdloze prachtige auto is.
    Ok, en ook een beetje omdat ik er een heb (replica).





    blackmagemaandag 1 augustus 2005 @ 02:25
    mijn nominatie

    Honda Civic Type r

    Rekkiemaandag 1 augustus 2005 @ 02:30
    Aston Martin DB9





    n00cL30nmaandag 1 augustus 2005 @ 15:08
    Hmmmm..

    Kwam dit weekend tot de conclusie dat er nog geen AC/Shelby Cobra op het lijstje staat.

    Dus bij deze:



    Zelfs met mooie vrouwen erbij, springt deze auto in het oog met zijn sexy looks!


    Puur natuur, stampgenot:



    En om aan te tonen dat hij ook rechtsom niet lelijk is:




    En zelfs in het hedendaagse verkeer.... waaaaaaaaauw!!!!


    De AC Cobra
    In 1964 the most powerful AC Cobra entered production, the Cobra 427. The 427 used the 7 litre, big block Ford V8, which developed over 400bhp in standard form and could be tuned to even higher levels for track use. The chassis and suspension were redesigned to enable the car to cope with the huge power increase along with many smaller changes.

    Later cars used a different 428 engine, although power levels were virtually the same. The Cobra 427/428 soon became legendary for its incredible acceleration and hair-raising handling characteristics. Today these cars enjoy "dream-car" status and there are many replicas available as well as the current production AC, now known as the Super Blower.
    Engine
    Capacity Config
    6984cc V8 OHV
    6997cc V8 OHV

    Transmission
    Manual, 4 gears

    Drivetrain F/R
    Steering Worm
    Suspension
    Front Independent/Transverse leaf spring
    Rear Independent/Transverse leaf spring

    Performance
    Top Speed 0-60 Engine Pwr Comment
    165mph 4.2s 425bhp @6500 figures for 427 6984cc Cobra
    180mph 480bhp @6500 Figures for 427SC Cobra
    155mph 390bhp @5200 Figures for 428


    En nog eentje dan om het af te leren..... Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwrrrrrrrrrh!
    Fiets-toetermaandag 1 augustus 2005 @ 16:20
    De Toyota Celica GT-Four!

    Een waanzinnige wagen, heeft de looks, de kracht en is snel.









    1998 cm³
    178 KW / 242 PS at 6000 rpm
    302 NM ati 4000 rpm
    InTrePidIvitymaandag 1 augustus 2005 @ 17:52
    Ik wilde bij deze graag de Chevrolet Corvette nomineren. Omdat er daar meerdere modellen van zijn, nomineer ik graag de C3. Maar toch even een stuk geschiedenis van de (mijns inziens) grootste modelnaam uit de Amerikaanse geschiedenis.

    De Chevrolet Corvette C1: 1953-1962



    Hier begon het allemaal mee, de eerste Chevrolet Corvette, een legende was geboren!
    Ieder model uit 1953 werd praktisch met de hand gemaakt, en had een motor met een inhoud van 3,9 liter die 150pk kon leveren!
    De auto's zijn nu een enorme zeldzaamheid, en dus erg veel geld waard...



    De Chevrolet Corvette C2: 1963-1967



    Dit is de C2, het tweede model uit de reeks, met grote verschillen in het design van de C1.
    Het topmodel van deze serie heeft een motor van 5,3 liter die er een totaal van 360pk weet uit te trekken!
    Machtige cijfers dus, voor die tijd!



    De Chevrolet Corvette C3: 1968-1982



    De derde restyling, die plaatsvond in 1968 (aanmerkelijk sneller dan de vorige), resulteerde in deze C3. In mijn bescheiden mening is dit de mooiste Corvette ooit gemaakt, en eigenlijk ook de allermooiste Amerikaanse sportwagen.
    Met een 7,0-liter(!) motor had je in deze machtige wagen een gigantisch aantal van maximaal 560pk onder je voeten, die je naar een topsnelheid van 228 km/u kon brengen!
    De prijs hing bij de introductie rond de 4300 - 4700 dollar, waarvoor je dus een hoop waar voor je geld kreeg.



    De Chevrolet Corvette C4: 1984-1996



    De C4 is in mijn ogen de minst geslaagde Corvette. In 1983 werden er geen Corvettes uitgebracht, in afwachting van dit model. Toen het uitkwam, had je een 5,7-liter-motor met slechts 205pk, een forse stap terug vergeleken met de eerdere modellen.


    De Chevrolet Corvette C5: 1997-2003



    De C5 greep weer een beetje terug naar oude styling-elementen, met name de hoge wielkasten die je bij de doorontwikkelde modellen van de C3 ook tegenkwam.
    De C5 heeft net als de C4 een 5,7-liter-motor, maar nu met 345pk. Dit bracht je in 5 seconden naar de 100km/h, wat 8 jaar later nog steeds een bijzonder goede tijd is.



    De Corvette C6: 2005-???



    Het meest recente model, en ook het mooiste sinds 1984.
    Vol met technische snufjes (o.a. HUD-display) en sterk verbeterde rij-eigenschappen (on-Amerikaans worden ze genoemd), is deze Corvette een serieuze concurrent voor de nieuwe Porsche 911.
    Qua prijs ligt de Corvette alleen mijlenver voor, want je rijdt al een Corvette voor ¤ 90.000!
    Met zijn 400pk wordt je in 4,3 seconden naar de 100km/u getrokken, en vanaf daar gaat het gestaag door naar de top van 290!
    Overigens is dit de eerste Corvette zonder de toevoeging van Chevrolet, wat uit historisch oogpunt natuurlijk enorm jammer is, maar wat marketing-technisch misschien maar beter is. Een Corvette moet je natuurlijk niet doen denken aan een Matiz of een Lacetta...
    Ook is dit de eerste Corvette die geen gebruik maakt van openklappende koplampen sinds de C1.


    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    En dan nog wat plaatjes van de auto die ik wil nomineren! Het betreft de hele C3-serie, dus er kunnen wat kleine verschillen zitten in het uiterlijk (updates enz.).















    Wat een wagen
    Modusmaandag 1 augustus 2005 @ 17:59
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 17:52 schreef InTrePidIvity het volgende:


    Wat een wagen
    Dit is idd de mooiste Corvette.
    Saabmobielmaandag 1 augustus 2005 @ 22:35
    Mijn nominatie: De Volkswagen Karmann Ghia Type 14. Niet alleen om de auto zelf, welke een schoonheid is, maar vooral ook om de samenwerking tussen een drietal bedrijven:

    Ontworpen door Carrozzeria Ghia, gebouwd bij Karmann, op basis van de Volkswagen Kever.

    Wellicht onbekend, dat bij Karmann o.a. de volgende auto's van de band zijn gelopen: BMW coupé's, VW Porsche 914, VW Sirocco, Alle VW Kever en Golf cabrio's, Audi A4 cabrio, Chrysler Crossfire coupé en cabriolet en de Mercedes CLK cabriolet.

    Ghia is vooral bekend doordat ze zijn opgenomen in Ford en voor lange tijd de aanduiding was voor de luxere modellen. minder bekend is dat zij verantwoordelijk zijn voor het designen van o.a. modellen voor De Tomaso, Ford, Maserati en Lancia. Gorgetto Giugiaro was hier o.a. hoofd design voor 4 jaar.



    root1980dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:51
    Mijn auto de Suzuki Ignis Sport !

    itsontodaywoensdag 3 augustus 2005 @ 11:38
    Ik nomineer de nieuwe mini!

    Taxiwoensdag 3 augustus 2005 @ 14:40
    Ik nomineer:
    1.


    De Ford GT. In mijn ogen de pure vormgeving van een sportauto en legendarisch.

    2.


    De Audi Urquattro. De vierwielaandrijving, de 'looks', het ontzettend mooie geluid, de legende!


    3.


    De Volkswagen Scirocco mk 1. Met name toen de GTi series uitkwamen was dit destijds de auto om te hebben. Geweldig apparaatje. heb er zelf eentje gehad. Wat een fun (en wat een roest...)


    4.



    De Bugatti Royal. Gezien in het museum van Donnington (replica). Ongelofelijk zeldzaam. Buitengewoon exclusief voor z'n tijd en een aluminium motorblok en velgen(en dat in 1932).

    Ik heb een lekker uiteenlopende smaak, geloof ik...
    MuseMusewoensdag 3 augustus 2005 @ 15:31
    Ferrari 575M Maranello





    waarom ?
    - ontworpen door Pininfarina
    - V12 met 588nm en 515pk
    - 0-100 in 4.2 seconden, makkelijk over de 300km/u
    - geprezen voor zijn rij-kwaliteiten
    Pharelldonderdag 4 augustus 2005 @ 18:14
    Ferrari F-40

    quote:
    What qualifies as a 'supercar'? Although this is a highly debatable question, few automotive enthusiasts will disagree when it comes to the Ferrari F40. This thoroughbred from Maranello's finest stable incorporates everything needed to be a true 'supercar', and more.

    Built to celebrate the marque's 40th anniversary, the F40 was a development of the 288 GTO. Whereas the GTO's looks are understated, the F40's curvaceous body and huge rear wing just scream performance. Penned by Pininfarina, the F40 shares some design elements with the 288 GTO Evoluzione race car.

    Under the composite body panels, Ferrari fitted nothing but the essential bits and pieces to keep the car's overall weight down. The chassis consists of a composite central section with steel tubular space frames on either end to support the suspension. This setup offers a good balance between light weight and rigidity. Suspension is by double wishbones all-round, helped by coil springs over dampers and an anti-roll bar fore and aft.

    The heart of every Ferrari is the engine and the F40 is no exception. Unlike most other Ferraris, which are powered by a high revving V12 engine, the F40 uses a V8. Like the manufacturer's contemporary Formula 1 engines, the V8 is fitted with two turbochargers and intercoolers. The three litre engine was rated at 478 bhp, which was well within the chassis' 600 - 650 bhp limit.

    The complete package combined stunning looks and tarmac ripping performance, which could very well be considered the essential ingredients for being a supercar. The lack of creature comforts and practicality ads to the 'perfect mix.' Driving a F40 requires a very strong left foot and a very careful right foot.

    At the time of the F40's launch there was just one real competitor, the Porsche 959. Equipped with a heavy all wheel drive system, the Porsche was let down by a much higher kerb weight. For many years the F40's performance remained unmatched. Ferrari intended to produce less than 950 examples, but to match the 3100 potential orders, just over 1300 were eventually built.

    The spartan F40 was basically a road legal racer, so it came as no surprise that Ferrari customers were interested in racing the F40 in GT-races. For this purpose Michelotto modified a number of F40s, which were raced with considerable success, long after the road car's production had halted. Dubbed F40 LM and F40 GTE, these racers were fitted with a 700 bhp version of the V8.

    Today, the F40 still ranks high on many enthusiasts' favorite car list. With 1315 examples it is not as rare as Ferrari's other 'supercars' and is common sight on many Ferrari events, where its unique looks still makes fans' hearts beat faster. It is pictured here at Ferrari events and auctions all over Europe


    General specifications
    Country of origin Italy
    Years of production 1987 - 1992
    Numbers built 1315
    Body design Pininfarina
    Weight 1100 kilo / 2425.1 lbs

    Drivetrain
    Engine Type F120 A 90º V 8
    Engine Location Mid , longitudinally mounted
    Displacement 2.936 liter / 179.2 cu in
    Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
    Fuel feed Weber-Marelli Fuel injection
    Aspiration Two IHI Turbos with two Behr intercoolers
    Gearbox 5 speed Manual
    Drive Rear wheel drive

    Performance figures
    Power 478 bhp / 357 KW @ 7000 rpm
    Torque 577 Nm / 426 ft lbs @ 4000 rpm
    BHP/Liter 163 bhp / liter
    Power to weight ratio 0.43 bhp / kg
    Top Speed 324 km/h / 201 mph
    0-60 mph Acceleration 3.5 s




    Overigens heeft de amerikaanse versie rondom zwarte 'bumpers' (soort stoot strippen).
    Helaasch is dit dan ook erg lelijk. Maar dat neemt niet weg dat dit een auto is in zn puurste vorm. Mensen die de Top Gear aflevering hebben gezien tussen de enzo en f40 weten dat Jeremy er ook weg van was (de f40 dus )

    blackmagevrijdag 5 augustus 2005 @ 04:16
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 17:59 schreef Modus het volgende:

    [..]

    Dit is idd de mooiste Corvette.
    ik zag er laatst nog 1 rijden het zijn inderdaad mooie bakken.
    Robarvrijdag 5 augustus 2005 @ 10:58
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 02:25 schreef blackmage het volgende:
    mijn nominatie

    Honda Civic Type r

    [afbeelding]
    Helemaal mee eens!
    Even wat meer informatie:

    topsnelheid 235 km/h
    acceleratie 0-100 km/h 6,6 s
    verbruik binnen b.k. 12.3 l/100km
    verbruik buiten b.k. 7.0 l/100km
    verbruik gecombineerd 8,9 l/100km
    CO2 uitstoot 212 g/km

    laatste nieuwprijs ¤ 29.025
    nieuwprijs 2004 ¤ 29.025
    nieuwprijs 2003 ¤ 28.885
    wegenbelasting/3mnd ¤ 100 - ¤ 117
    afleveringskosten ¤ 395
    occasionprijs 2004 ¤ 22.600 (20.000km)
    occasionprijs 2003 ¤ 19.900 (40.000km)
    wegenbelasting/jaar ¤ 388 - ¤ 456

    aantal cilinders 4, in lijn
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 1998 cm3
    boring x slag 86,0 x 86,0 mm
    compressieverh. 11,0:1
    max. vermogen 147 kW (200 pk) 7400tpm
    max. koppel 196 Nm 5900tpm
    brandstofsysteem multipoint injectie
    klepbediening dohc
    turbo nee
    katalysator geregeld





    Het nieuwe model

    Waarom zet ik dit allemaal neer?
    Omdat je in tegenstelling tot een groot aantal andere auto's in dit topic veel krijgt voor een veel kleinere prijs. OK, hij kost nog steeds een aardige duit, maar dat staat toch in schril contrast met wat een Aston Martin DB7 kost. Daarbij is Honda al jarenlang een van de meest betrouwbare merken en zijn ze onverwoestbaar, zelfs de carosserie die vroeger nogal eens wilde roesten lijkt nu helemaal tip top in orde. Uiteraard staat een Honda garant voor rijplezier, comfort en duurzame auto's. Wat mij betreft is dit de beste en best betaalbare FOK! auto.

    Gr.

    Robar
    D.zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:10
    Ik nomimeer de Corvette C4 ('84-'96)

    Ik zag dat de C3 al genoemd was, wat mijn 2e keus zou zijn, maar de mooiste in mijn ogen is natuurlijk de C4. Een jeugdliefde zullen we het maar noemen.


    Klonkzaterdag 6 augustus 2005 @ 10:48
    Ik hou hem nog wat langer open, de mooie nominaties lopen nog te lekker.
    Dr_Frickin_Evilzaterdag 6 augustus 2005 @ 15:08
    Zie ik het nu goed dat de Porsche 911 nog niet genomineerd is? In dat geval nomineer ik hem. Een auto die al dik 40 jaar rond rijdt, en in de basis nog steeds dezelfde, naar mijn mening prachtige, lijnen heeft, mag natuurlijk absoluut niet ontbreken.

    De eerste, Porsche 911 2.0:


    De nieuwste, Porsche 997:

    Wat mij betreft blijft het gewoon dè sportwagen.
    _Arthurzaterdag 6 augustus 2005 @ 18:46
    Nou, dan zal ik naast de M3, de M3 CSL de daarna meest spectaculaire M3 nomineren;

    De BMW M3 GTR:




    De straat versie heeft +/- 350pk.

    De M3 GTR race versie:



    De race uitvoering heeft +/- 500pk. De GTR heeft vele overwinningen op zijn naam staan.

    En nog eentje die in dit rijtje kan behoren.

    De Mercedes CLK DTM




    582pk, 0 - 100 in 3.9sec en een electronisch geregelde top van 320km/uur
    _Drake_zaterdag 6 augustus 2005 @ 19:28
    De meeste fokkkers zijn sloebers en hebben weinig te makken, daarom is de ultieme fok! auto in mijn ogen :


    De suzuki alto, de meest goedkope en in die klasse betrouwbare (winkel)wagen, welke meestal niet meer kost dan een krat bier (wat ook meteen het gemiddelde is wat een fokker kan betalen!) Vergeet de panda welke onder je kont vandaan roest en de cuore welke bij een windvlaag in de greppel ligt, dit is de shit!!

    [ Bericht 11% gewijzigd door _Drake_ op 06-08-2005 19:34:44 ]
    Alfa145zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:56
    De Volga V12 Coupé mag hier niet ontbreken..










    het.ismijdinsdag 16 augustus 2005 @ 10:23
    Ik stem duidelijk voor de Nissan Skyline GTR 34
    Als ik ooit geld genoeg heb koop k der meteen 1!!!
    Ubergeile dingen!
    Jimmiedinsdag 16 augustus 2005 @ 11:43
    Weet dat het te laat is, maar ik zie nog geen ander topic voor het stemmen

    Deze oldtime favourite mag eigenlijk niet missen

    De Lamborghini Diablo





    Hier wat foto's van de Lamborghini Diablo VT 6.0. Is de laatste Diablo versie geperfectioneerd door Audi en is voor mij toch wel 1 van de mooiste auto's
    D.dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:45
    Wanneer begint de verkiezing nou?
    JosvGdinsdag 16 augustus 2005 @ 18:11
    De ABT audi AS3:



    Het is een snelle auto, heeft veel klasse en is niet overdreven optisch getuned, veel vermogen en nog meer stijl.



    [sub]als tuner-auto's niet mogen nomineer ik de Audi S3 quattro om dezelfde redenen[/IMG]
    zijledinsdag 16 augustus 2005 @ 19:44
    Mercedes Benz G 55 AMG











    Waarom?

    - ruim
    - absurd snel/krachtig (476 pk/700 nm)
    - 0-100 in 5,5 sec voor een wagen van 2450 kg (Top: 210 kmh)
    - luxe
    - imposante verschijning

    Voor mij de ultieme allrounder, enorm snel maar toch veel ruimte en luxe
    Pharelldinsdag 16 augustus 2005 @ 20:40
    wanneer sluit de nominatie ronde nou dan?
    D.dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:04
    Ik neem aan dat voor iedere auto het 'gewone' type wordt genomen bij de verkiezing?
    Dus (voor de 2 laatst genoemde) de Audi A3, en de Mercedes G-klasse
    Shivodinsdag 16 augustus 2005 @ 22:15
    Nou, dan nomineer ik ook nog wat.



    Ford Probe
    Stoer.Amerikaans (is dat een plus of een min?). En die vrouw krijg je erbij. Echt!
    Riovrijdag 26 augustus 2005 @ 12:21
    Mag deze er nog bij?


    Mooi van lelijkheid en een wagen die ik absoluut binnen een paar jaar ga aanschaffen.
    Falcozaterdag 27 augustus 2005 @ 21:07
    De Trabant, de trots van de DDR:

    D.zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:50
    ik geloof dat TS er geen zin meer in heeft
    Klonkzaterdag 27 augustus 2005 @ 22:55
    TS heeft nog best zin

    de nominaties liepen nog erg lekker, en vond het zonde om te vroeg met het stemmen te beginnen
    D.zondag 28 augustus 2005 @ 01:19
    quote:
    Op zaterdag 27 augustus 2005 22:55 schreef Klonk het volgende:
    TS heeft nog best zin

    de nominaties liepen nog erg lekker, en vond het zonde om te vroeg met het stemmen te beginnen
    meer dan een maand nu al, misschien tijd om eens te beginnen?
    mistraldkzondag 28 augustus 2005 @ 18:10
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 10:03 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Bijna elke oude Amerikaan.
    Oude Tatra (geloof ik) ook al. 3 voorin, 3 achterin. Luchtgekoelde 8cilinder achterin. En dat in 1930. Die oostblokjongens waren helemaal zo slecht nog niet!
    Robarmaandag 29 augustus 2005 @ 13:05
    Is het nomineren nu niet eens afgelopen ?
    StefanPdinsdag 30 augustus 2005 @ 02:44
    Die nominaties hadden 2 weken geleden al kunnen stoppen wat mij betreft...
    Marijntjedonderdag 1 september 2005 @ 12:05



    Ik weet niet of die al langs is geweest maar ik nomineer de Audi RS4:

    4.2 liter V8 met 420pk, weet in 4,7 seconden op de 100 te komen en zal (moet eind deze maand op de markt komen) zo rond de 100.000 kosten, deze bak is dus sneller als een een BMW M5, Subaru Impreza WRX etc. etc. en heeft 4WD
    Pharellmaandag 5 september 2005 @ 15:54
    quote:
    Op maandag 29 augustus 2005 13:05 schreef Robar het volgende:
    Is het nomineren nu nog niet afgelopen ?
    n00cL30ndinsdag 6 september 2005 @ 15:11
    Zit idd ook nog wel een betje te wachten? :s
    beschuitdinsdag 6 september 2005 @ 15:42
    er staan al een hoop mooie auto's in dit topic, maar hier nog een paar favoriete van mij:

    de datsun 240Z; de eerste Z:



    geweldige 2+2 met lekkere 6cil. lijnmotor en een geweldige motorkap

    de Honda S2000:

    Welbekend denk ik; 240pk uit een ongeblazen hogetoeren 2.0L VTEC blok is leuk!
    Een van de vetste betaalbare cabrio's naar mijn mening. Mooie haaieneus!
    n00cL30ndonderdag 8 september 2005 @ 10:41
    Beschuit»
    Ik ben bang dat inschrijvingen al lang en breed gestopt zijn?
    beschuitdonderdag 8 september 2005 @ 11:11
    helaasch staan al genoeg fraaie bolides bij dus komt goed
    D.donderdag 8 september 2005 @ 11:12
    TS start wel een topic, maar doet er verder niets mee.
    StefanPvrijdag 9 september 2005 @ 03:49
    Zinloos om nog open te blijven dus.
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 07:28
    ER KAN NIET MEER GENOMINEERD WORDEN

    Nee hoor, TS was een beetje aan de drukke kant, ik leef nog, topic leeft nog, vandaag of morgen ga ik de nominaties bijwerken (zal wel vandaag worden) en dan gaan we gezellig stemmen

    heb vertrouwen

    [ Bericht 8% gewijzigd door Klonk op 09-09-2005 08:11:58 ]
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 08:07
    Zo de hele bijgewerkte lijst, mensen die nog iets missen en die ik per ongeluk over het hoofd heb gezien ?

    Nominaties Fok Autoverkiezing 09-09-2005:

    AC/Shelby Cobra
    Audi
    AC/shelby cobrai RS4
    Audi S3 Quattro
    Audi RS6 plus
    Audi Quattro Coupe (oer Quattro)
    Alfa Romeo 156
    Alfa Romeo 159
    Aston Martin DB9
    Aston Martin Lagonda
    BMW 2002 Turbo
    BMW Isetta
    BMW M3 E30
    BMW E46 M3 CSL
    BMW M3 GTR
    BMW M5
    BMW M6
    Bentley Continental T
    Brusch Mopeta
    Bugatti Royal
    Chevrolet impala ss
    Chevrolet chevelle ss
    Chevrolet Corvette C 1 (1953-1962)
    Chevrolet Corvette C2 (1963-1967)
    Chevrolet Corvette C3 (1968 -1982)
    Chevrolet Corvette C4 (1984-1996)
    Chevrolet Corvette C5 (1997-2005)
    Chevrolet Corvette C6 (2005-heden)
    Citroen BX
    Citroen DS (snoek)
    Citroen SM
    Citroen Traction avant
    Datsun 240 Z
    Dodge Viper GTS
    Fiat Multipla
    Ferrari 280 GTO
    Ferrari 575M Maranello
    Ferrari F40
    Ford GT
    Ford Escort Mk1 (RS1600/RS2000/Mexico)
    Ford Mustang (nieuwste generatie)
    Ford Thunderbird (1989-1997)
    Ford Probe
    Honda civic type R
    Honda S600
    Iso Grifo
    Jaguar XJ220
    Jaguar XJS
    Jensen Interceptor
    Karman Ghia Type 14
    Lada Niva
    Lamborghini Countach
    Lamborghini Diablo
    Lamborghini LM 002
    Lamborghini Miura
    Lancia Delta Integrale (1ste generatie)
    LandRover 88" series 1
    Mercedes Benz CLK DTM
    Mercedes Benz G55 AMG
    Mini Cooper S (oud model)
    Mitsubishi EVO6
    Nissan 200 sx
    Nissan 300 Z
    Nissan Skyline GTR 34
    Opel Calibra
    Opel Kadett GSI
    Peugeot 106
    Peugeot 205 GTi 1.9
    Peugeot 206
    Peugeot 407
    Pontiac GTO
    Pontiac Transam Firebird
    Porsche 356 Speedster
    Porsche 911 2.0 (eerste model 911)
    Porsche 911 (997)
    Porsche 911 Carrera 4S
    Porsche 959
    Renault 5 GT Turbo
    Renault 19
    Renault Laguna
    Seat Ibiza (vorige generatie)
    Skoda Octavia Laurin&Klement
    Skoda Superb
    Suzuki Alto
    Suzuki Ignis sport
    Toyota 2000 GT
    Toyota Celica GT-four
    Toyota Corolla G6-R
    Toyota Supra MKIV Turbo
    Trabant
    Volga V12 Coupe
    Volvo 480
    Volkswagen Golf GTI Type 1
    Volkswagen Polo (huidig model)
    Volkswagen Scirocco mk 1
    Volvo 480
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 08:09
    Geweldig leuke lijst trouwens, van Trabant tot Diablo.

    Meest opvallende afwezigen wat mij betreft: VW Kever (noch het oude noch het nieuwe model zijn genomineerd)

    [ Bericht 1% gewijzigd door Klonk op 09-09-2005 10:48:49 ]
    D.vrijdag 9 september 2005 @ 08:14
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 08:09 schreef Klonk het volgende:
    Geweldig leuke lijst trouwens, van Trabant tot Diablo.

    Meest opvallende afwezigen wat mij betreft: VW Kever (nog het oude nog het nieuwe model zijn genomineerd)
    noch
    Saabmobielvrijdag 9 september 2005 @ 08:17
    Een super lijst inderdaad. Voor elk wat wils!
    D.vrijdag 9 september 2005 @ 08:21
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 08:17 schreef Saabmobiel het volgende:
    Een super lijst inderdaad. Voor elk wat wils!
    96 stuks, dus daar moet wel een leuke verkiezing van te maken zijn.
    Robarvrijdag 9 september 2005 @ 08:25
    Ik mis de Honda s2000 in je lijst en die is zeer zeker genoemd. (tsja Honda fan he )
    -pinguin-vrijdag 9 september 2005 @ 08:46
    quote:
    96 stuks, dus daar moet wel een leuke verkiezing van te maken zijn.
    bij deze dan 97


    volkswagen corrado
    helaas geen rwd maar wel de mooiste volkswagen
    D.vrijdag 9 september 2005 @ 10:08
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 08:46 schreef -pinguin- het volgende:

    [..]

    bij deze dan 97

    [afbeelding]
    volkswagen corrado
    helaas geen rwd maar wel de mooiste volkswagen
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 07:28 schreef Klonk het volgende:
    ER KAN NIET MEER GENOMINEERD WORDEN
    welk deel snap je niet?
    Riovrijdag 9 september 2005 @ 10:12
    Corrado
    Een als duitse sportwagen verkleedde Golf.
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 10:48
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 08:14 schreef D.Rose het volgende:

    [..]

    noch
    't was vroeg voor mijn doen
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 10:50
    ik zit alleen te twijfelen over hoe ik de verkiezing op zal zetten.

    ik was eerst van plan een hele grote poll op te zetten, maar bedacht vannacht dat het mischien wel leuker zou zijn als je een x aantal punten zou kunnen verdelen (goed voorbereid dat merken jullie wel )
    M5vrijdag 9 september 2005 @ 10:57
    er zit hier nog een foutje in je lijst
    quote:
    AC/Shelby Cobra
    Audi
    AC/shelby cobrai RS4
    Audi S3 Quattro
    Audi RS6 plus
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 10:58
    idd een dubbele bedankt
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 11:00
    en verbeterd, het duizelde me denk ik vanmorgen een beetje
    Saabmobielvrijdag 9 september 2005 @ 11:12
    quote:
    ik was eerst van plan een hele grote poll op te zetten, maar bedacht vannacht dat het mischien wel leuker zou zijn als je een x aantal punten zou kunnen verdelen
    Goed idee! Is de keuze niet gelijk beperkt tot één auto.
    D.vrijdag 9 september 2005 @ 11:24
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 10:50 schreef Klonk het volgende:
    ik zit alleen te twijfelen over hoe ik de verkiezing op zal zetten.

    ik was eerst van plan een hele grote poll op te zetten, maar bedacht vannacht dat het mischien wel leuker zou zijn als je een x aantal punten zou kunnen verdelen (goed voorbereid dat merken jullie wel )
    ik neem aan dat 2 auto's t.o. elkaar zet en degene met de meeste stemmen na een week wint zoals in de meeste tournaments?
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 11:28
    Daar had ik ook over nagedacht, het probleem is dat je dan voor mijn gevoel rare paringen krijgt een F40 tegenover een Isetta ofzo, en dan kiest iedereen ws voor de F40. Met een x-aantal punten verdelen krijgt elke auto een eerlijke kans (of zie ik dat verkeerd)

    En ik geef eerlijk toe dat ik bij opening van het nominatie topic nog niet over de verkiezing zelf had nagedacht
    beschuitvrijdag 9 september 2005 @ 11:40
    plan; iedereen maakt een top 3:

    nummer 1: 3 punten
    nummer 2: 2 punten
    nummer 3: 1 punt

    ofzo... gaat je wel wat tijd kosten om het te updaten, maar als je gewoon een excel bestandje bijhoudt, dan is het goed te doen niet?
    D.vrijdag 9 september 2005 @ 11:53
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 11:28 schreef Klonk het volgende:
    Daar had ik ook over nagedacht, het probleem is dat je dan voor mijn gevoel rare paringen krijgt een F40 tegenover een Isetta ofzo, en dan kiest iedereen ws voor de F40. Met een x-aantal punten verdelen krijgt elke auto een eerlijke kans (of zie ik dat verkeerd)

    En ik geef eerlijk toe dat ik bij opening van het nominatie topic nog niet over de verkiezing zelf had nagedacht
    Als de F40 meer punten krijgt is dat waarschijnlijk omdat men dat een mooiere auto vindt
    Robarvrijdag 9 september 2005 @ 11:56
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 11:00 schreef Klonk het volgende:
    en verbeterd, het duizelde me denk ik vanmorgen een beetje
    he pssst, je hebt de Honda S2000 nog niet toegevoegd en die is wel door iemand genoemd
    Riovrijdag 9 september 2005 @ 12:07
    Ik ben voor die punten. Misschien ipv een top 3 een top 8 a la Formule 1?
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 12:09
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 11:40 schreef beschuit het volgende:
    plan; iedereen maakt een top 3:

    nummer 1: 3 punten
    nummer 2: 2 punten
    nummer 3: 1 punt

    ofzo... gaat je wel wat tijd kosten om het te updaten, maar als je gewoon een excel bestandje bijhoudt, dan is het goed te doen niet?
    Juist, is voor mijn gevoel de leukste manier en zo krijgen we een veel uitgebreidere uitslag

    zo democratisch besloten, punten it is.

    en Honda S2000 is toegevoegd.
    D.vrijdag 9 september 2005 @ 12:51
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 12:07 schreef Rio het volgende:
    Ik ben voor die punten. Misschien ipv een top 3 een top 8 a la Formule 1?
    lijkt me beter, bij en top 3 krijg je altijd dezelfde auto;s ben ik bang
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 12:54
    top 8 lijkt me prima idee, niet te veel niet te weinig

    puntenverdeling dan zoiets ?

    1ste plaats: 8
    2de plaats: 6
    3de plaats: 5
    4de plaats: 4
    5de plaats: 3
    6de plaats: 2
    7de plaats: 1

    leuk trouwens dat jullie meedenken met iets wat in feite mijn probleempje is
    M5vrijdag 9 september 2005 @ 13:05
    dat lijkt mij wel een leuke verdeling.
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 13:07
    dacht ik ook, die ene speciale wagen een extra puntje kunnen geven.

    excel sheetje staat al dus, komt helemaal goed.

    * Klonk drukt nu op knopje nieuw topic.
    Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 13:16
    De Fok! autoverkiezing [Stemtopic]

    stemmen maar.