Laat me niet lachen. Bij sommige mensen is het gewoon niet in hun kop te stampen dat NL maar voor 9% bebouwd is. Maar er mag absoluut niets bij gebouwd worden, want dan zou NL "compleet onleefbaar worden"quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Nederland zou anders compleet onleefbaar worden.
Maar waar is er de driehoek van Tilburg-Den Bosch-Eindhoven nog veel ruimte om te bouwen?
Ik denk idd dat die extra woningen meer geluk opleveren dan de wei die het gaat kosten nu oplevert.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Bij sommige mensen is het gewoon niet in hun kop te stampen dat NL maar voor 9% bebouwd is. Maar er mag absoluut niets bij gebouwd worden, want dan zou NL "compleet onleefbaar worden"Maakt niet uit dat allerlei professoren dit beleid met de grond gelijk maken (zie het zembla filmpje in mijn eerdere post waar blijkbaar niemand naar gekeken heeft), dat iedereen graag een mooie, vrijstaande woning met garage wil en dat er met het vrijgeven van zelfs maar 2% extra grond dit de komende 20 jaar ruimschoots mogelijk gemaakt wordt. Je piept wel anders als je zelf terug komt in NL en 230000 euro mag neerleggen voor een rijtjeshuis met een tuin ter grootte van een postzegel. Of 5 jaar op de wachtlijst voor een sociale huurwoning. Of 1200 euro in de maand voor particulier huren. Nee, weiland boven alles! Nederland is VOL!
Ik heb een nieuwtje voor je, het is niet "Nederland zou anders compleet onleefbaar worden", maar "Nederland is onderhand compleet onleefbaar".
De babyboomgeneratie wil helemaal niet naar het bejaardenhuis. De babyboomgeneratie ziet hoe bejaarden daar nu verzorgd worden en denkt 'no way dat ik anderhalve dag in m'n eigen poep ga liggen'. Daarom wil de babyboomgeneratie 't liefst van alle gemakken voorzien in een gelijkvloers appartement op de beganegrond wonen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:23 schreef MouseOver het volgende:
(Leegstand komt niet pas als de babyboomgeneratie sterft maar al eerder, als deze naar een bejaardentehuis gaat)
Precies. Als ik alleen al de buitenwijk van Moskou waar m'n oma woont neem, een buitenwijk van een jaar of 30 oud met een meertje, veel verschillende bomen en struiken en grassoorten, dan weet ik wel zeker dat daar veel meer vogels en kleine dieren wonen. Ik heb er vanalles gezienquote:Op donderdag 11 augustus 2005 18:31 schreef Andre70 het volgende:
Een weiland heeft weinig economische waarde (want de boer kan zonder subsidie niet toe), een heel erg lage ecologische waarde (Landbouw vervuilt veel meer als een woongebied, de soortenrijkdom in een buitenwijk met bomen, struiken en planten is vele malen hoger als van een grasvlakte. En het allerbelangrijkste is dat het "geluksquotiënt" van de Nederlanders tezamen zoveel hoger zou zijn als ze er wel zouden mogen bouwen. Tenslotte gaat het daar toch om?
Waarom er dan zo krampachtig aan die weilanden vastgehouden wordt? Ik kan geen enkel rationeel argument bedenken waarom dit zo zou zijn.
Vroeg of laat hebben ze niets te willen dus dan komen die huizen hoe dan ook vrij. En aangezien ze nu al bijna 60 zijn kun je de jaartjes gaan aftellen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:55 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
De babyboomgeneratie wil helemaal niet naar het bejaardenhuis. De babyboomgeneratie ziet hoe bejaarden daar nu verzorgd worden en denkt 'no way dat ik anderhalve dag in m'n eigen poep ga liggen'. Daarom wil de babyboomgeneratie 't liefst van alle gemakken voorzien in een gelijkvloers appartement op de beganegrond wonen.
En die dingen vreten ruimte. Maar goed, de uitgewoonde woningen van de babyboomers komen vrij
Je bent uit '85quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 00:57 schreef Sessy het volgende:
Tegen die tijd ben ik al te oud om nog kinderen te krijgen.
Niet janken mislukte Yank want ik stel gewoon een vraag en het is behoorlijk typisch dat je daar geen antwoord op kan geven en weer met je debiel riedeltje aankomt.quote:Nederland is VOL
Die huizen gaan op een uitzondering na naar de kinderen toequote:Vroeg of laat hebben ze niets te willen dus dan komen die huizen hoe dan ook vrij. En aangezien ze nu al bijna 60 zijn kun je de jaartjes gaan aftellen
Deze 'mislukte' Yank verdient een ton per jaar, en jij? Nou? *proest*quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 04:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet janken mislukte Yank want ik stel gewoon een vraag en het is behoorlijk typisch dat je daar geen antwoord op kan geven en weer met je debiel riedeltje aankomt.
Wahaha, laat me niet lachen. Jij bent nog nooit in Brabant geweest blijkbaar. Tussen Breda en Tilburg ligt niets behalve het gat Gilze/Rijen, hetzelfde geldt voor de andere steden. Stap in een trein van Tilburg naar Breda, van Tilburg naar Eindhoven, van Eindhoven naar Den Bosch, van den Bosch naar Tilburg, en je bent binnen 5 minuten de stadsgrens uit om vervolgens een half uur niks dan akkers te zien. Gotogotogot wat is Brabant toch vre-se-lijk volgebouwdquote:In Nederland zijn hele gebieden(delen van Limburg, Noord Brabant, Gelderland, Utrecht ZH en NH met name) waar echt nauwelijks ruimte is om grond vrij te geven zonder dat je de leefbaarheid schaadt. Verder zijn er nog allerlei andere groepen belanghebbende zoals het MKB de grote multinationals en de agrarische sector die allemaal te vriend gehouden moeten worden.
Dat wordt huilen of dokken dus als je terug komt naar Nederlandquote:Er is best ruimte in Nederland maar niet als je in een dichtbevolkt gebied wil wonen. Als je daar een beetje grond wil hebben moet je gewoon of je portomonee trekken of niet janken.
Mijn oma is 92 en woont nog steeds op zichzelf. De babyboomgeneratie is van 45-55 en wordt dus pas in 2015-2025 70 jaar oud, een leeftijd waarop mensen tegenwoordig op zijn vroegst eventueel naar een bejaardenhuis zouden gaan. Dat betekend nog minstens 20 jaar wachten.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:23 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik denk idd dat die extra woningen meer geluk opleveren dan de wei die het gaat kosten nu oplevert.
Maar then again, als over 10 jaar de vraag naar woningen idd terug gaat lopen wordt het leegstandeffect wel extra versterkt door die nieuwe woningen.
(Leegstand komt niet pas als de babyboomgeneratie sterft maar al eerder, als deze naar een bejaardentehuis gaat)
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 10:45 schreef Andre70 het volgende:
De werkelijke reden is dat er partijen zijn die onnoemelijk veel geld verdienen aan de huidige situatie. Niet op een eerlijke manier, maar omdat mensen gedwongen worden met deze partijen zaken te doen. (Ik doel hierbij natuurlijk op vastgoedmakelaars/grondhandelaren en gemeenten).
Ja inderdaad, en voordat die oudjes naar het bejaardentehuis gaan zijn ze wel een jaartje of 80 per stuk. Da's pas over 20 jaar, dan ben ik 40 en te oud om nog kinderen te krijgen. Daar wil ik toch op z'n laatst op m'n 35 mee beginnen mocht ik besluiten kinderen te gaan krijgen.quote:
quote:Deze 'mislukte' Yank verdient een ton per jaar, en jij?
Ik woon er al 25 jaarquote:Jij bent nog nooit in Brabant geweest blijkbaar.
Ook ooit een plattegrond gezien waar provincies en gemeenten hun beleid op maken voor de komende 25 jaar?quote:De agrarische sector te vriend houden, nog zo'n grap. Die boeren verkopen maar wat graag hun land als de mogelijkheid zich voor doet. En de mutinationals? Waar haal je het vandaan zeg. Alsof die het iets interesseert als NL van 9 naar 11% bebouwing zou gaan. Ik zie ze al protesteren inderdaad! Vertel maar eens aan iedereen wat de fantastische redenen zijn waarom jij van mening bent dat multinationals tegen het vrij geven van die 2% zijn! *proest*
Tilburg: Reeshof en de nieuw te realiseren vinex lokatie in noord tegen Udenhout aan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Ik woon er al 25 jaar
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daar zit echt wel een goede visie achter
Reeshof is er al dus daar is geen ruimte. Verder heeft Tilburg nog veel industriegrond nodig en waar gooi je die bijvoorbeeld neer?quote:Tilburg: Reeshof en de nieuw te realiseren vinex lokatie in noord tegen Udenhout aan.
Ik ken dat gebied niet goed maar volgens mij is er vooral veel natuurgebied en agrarische bestemming en dat dient zijn doel ook welquote:Verder tussen Breda en Tilburg zeeen van ruimte.
Dus je neemt voetstoots aan dat er een logica achter zit. En met dat bleren bedoelt je de typische fok!ker die alles wil oplossen met 'keihard aanpakken'?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zit gewoon een logica achter. Maar een beetje bleren zonder enige kennis van zaken en zonder rekening te houden met andere belangen die spelen is natuurlijk veel makkelijker.
Gek he als grond schaarser is dan stenen en arbeidquote:Er wordt schandalig geind op de bouwgrond!!
Waarschijnlijk omdat jij alleen rekening wil houden met je eigen belang en volkvertegenwoordigers rekening houden met de belangen van iedereen.quote:HELAAS is er een WET die zegt dat je hier niet op mag bouwen WANT ????
Je kan al in Flevoland gaan wonen.quote:Daar kunnen 800.000 gezinnen een ruim huis opzetten.
Dan moeten men wel nog meer snelwegen aanleggen, de weg van almere naar amsterdam staat in de file top 3.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan al in Flevoland gaan wonen.
Als er 800.000 mensen in de polder zouden willen wonen, zouden er wel meer mensen in Flevoland wonen.quote:Maar daar mag je dus ook niet bouwen in de "heilige weilanden"
Je zult toch ook moeten werken om je woonruimte te kunen betalen. wanneer je er 200 km vandaan woont hou je ook niet genoeg geld over om te wonen door de benzinekosten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als er 800.000 mensen in de polder zouden willen wonen, zouden er wel meer mensen in Flevoland wonen.
Mensen willen gewoon in de buurt wonen waar ze hun levenscentrum hebben. Woon je in een dichtbevolkt gebied moet je of betalen of 200 kilometer verderop gaan wonen.
Meer smaken zijn er niet
Daarom zeg ik ook dat iedereen wil wonen in de buurt waar je je levenscentrum hebt(vrienden, werk, studie, familie, hobbies)quote:Je zult toch ook moeten werken om je woonruimte te kunen betalen. wanneer je er 200 km vandaan woont hou je ook niet genoeg geld over om te wonen door de benzinekosten.
Echt wel een beetje want er zullen genoeg mensen zijn die wel naar de markerward bijv. willen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat iedereen wil wonen in de buurt waar je je levenscentrum hebt(vrienden, werk, studie, familie, hobbies)
Een kruikenzeiker wil niet in de Markerwaard gaan wonen. Dus als je daar 800.000 woningen neerzet wordt de prijs in Tilburg van een huis echt niet goedkoper
Die willen niet terugquote:Wel denk ik dat wanneer er voldoende ruimte daar zou zijn, er veel minder mensen (noodgedwongen) naar bijv. Brabant zouden verhuizen. Dat zou uiteindelijk de prijs hier ook naar beneden brengen. Kijk maar eens hoeveel "import" uit de Randstad bij jullie in Tilburg woont. Als die gelukkig in de Randstad zouden kunnen wonen, was er voor de Kruikenzeikers ook plaats genoeg!
En die domme nieuwkomers betalen het ook nog. Asociaal dat ze zo misbruik maken van die nieuwkomersquote:Al die dure huizen die men in de reeshof nog aan het bouwen is drijft door de dure grondprijs de overige huisprijzen ook omhoog. De mensen die naar die nieuwbouw gaan willen wel hun oude huis voor een hoofdprijs verkopen omdat ze anders de financiering van de neiwubouw niet rond krijgen.
Veul keus is er niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En die domme nieuwkomers betalen het ook nog. Asociaal dat ze zo misbruik maken van die nieuwkomers
Ha. Ha. Ha.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
KLlein voorbeeldje: Als je weet of kan voorspellen dat over 25 jaar de A567 te weinig capaciteit heeft terwijl stad A wel bereikbaar moet blijven moet je nu al rekening houden met de aanleg van de A568 over 20 jaar.
Wat voor grond wil een gemeente kopen?quote:Of heb je zelf een kaveltje liggen dat je binnenkort wilt versjaggeren aan de gemeente
Jij beweert dat de manier waarop nederland ruimtelijk wordt ingericht picobello in orde is. Tegelijkertijd geef ik aan (en jij ook) dat er projecten zijn die toch wat minder in orde zijn. Dan gooi jij dat op de achterlijke regelgeving. Maar die regelgeving wordt gemaakt door diezelfde overheid die nederland ruimtelijk inricht!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat komt waarschijnlijk door achterlijke regelgeving in Nederland.
Om Eindhoven ligt er een half complete rondweg. Dus wat is je punt?
30 Rondom Den Bosch? Dat is het gebied van Waalwijk tot voorbij Oss! Daar kunnen we heel erg veel bouwen. Ik ben het overigens met je eens hoor dat we niet alles moeten volbouwen! Zeker ten zuiden van den Bosch zijn hele mooie gebieden waarvan ik het ook erg jammer zou vinden als die volgebouwd zouden worden. Maar bijvoorbeeld rondom Kruisstraat (Tussen Nuland en Rosmalen) liggen vele vierkante polder. Hier zouden ontzettend veel mensen kunnen wonen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je wil kopen, dus van echt belangen kun je niet spreken volgens mij.
Maar misschien kan je me vertellen waar in de straal van 30 km om DB nog flink gebouwd kan worden?
Waar dan precies?quote:Daar kunnen we heel erg veel bouwen.
Het zelfde laten zo het nu werkt.quote:Wat is anders een oplossing??
Ik ben geen Willem Alexander maar volgens mij kan je daar vanwege overstroming gevaar en watermanagement helemaal niet bouwenquote:Maar bijvoorbeeld rondom Kruisstraat (Tussen Nuland en Rosmalen) liggen vele vierkante polder
85 jaar geleden wist men rond eindhoven wel wat men met gestel moest doenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gestel is een gemeente waar mensen speciaal voor in Gestel gaan wonen. Als je in een dorp wil wonen dat bij een stad hoort ga je maar in Rosmalen wonen.
quote:http://www.ehv4u.nl/geschehv.htm
In 1920, kampten de dorpen Tongelre, Woensel, Strijp, Gestel, Stratum met enorme problemen op planologisch, sociaal en financieel gebied. De arbeiders in de hard groeiende Eindhovense industrie woonden in de omliggende dorpen. De dorpen beschikten niet over de financiële middelen en ruimte om deze arbeiders goed te huisvesten of te ondersteunen in geval van werkeloosheid. Vandaar dat op 1 januari 1920 de vijf omliggende gemeenten met Eindhoven werden samengevoegd.
Diego is een luddiet?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:24 schreef Sessy het volgende:
Wat is er mis mee als den bosch gestel opslokt? Volgens mij ben je gewoon ultraconservatief weet je dat Diego. Als ze dat vroeger ook hadden geroepen hadden we nu helemaal geen steden gehad en leefden we allemaal in hutjes op de hei. Weliswaar ieder met maar 3 vierkante meter hei maar toch.
Jij zelf want je kan nog geen eens aangeven waar er in je directe omgeving ruimte is om te bouwenquote:Wie gaat mij wijsmaken dat er niet 1% van de weilanden te vinden is zonder bijzondere waarde?
Overigens, het is een goede gewoonte om in een discussie, of deze nu op internet plaatsvind of IRL, nooit "op de man" te spelen, zoals je hierboven doet, maar om met inhoudelijke argumenten te komen!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beantwoord nu de vraag maar eens want een grafiek kunnen we allemaal wel maken en populistisch blaten zonder kennis van zaken ook
"Opportunity is missed by most people because it is dressed in overalls and looks like work."quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als het zo makkelijk en goedkoop was om in de polder te bouwen dan gebeurde dat wel
Er wordt niet niet gebouwd in de polder omdat dit moeilijk en duur zou zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als het zo makkelijk en goedkoop was om in de polder te bouwen dan gebeurde dat wel
Voor 180 heb je toch wel ergens in het oosten of noorden gewoon zo'n rijtjeshuis? Of ben ik nou echt helemaal in de warquote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:39 schreef Andre70 het volgende:
We zouden wel kunnen kopen als we willen....
Maar geen "normaal huis" met een tuin e.d.
En dan nog alleen maar op een dubbel inkomen (wat geen optie is als je kinderen wilt hebben)
Wij kunnen ongeveer E180.000 lenen, wat hier (omg Den Bosch) onvoldoende is om iets te kopen!
Hier achter het huis, 1 straat verderop, langs het kanaal richting Den Bosch. 10 kilometer koeien en een incidentele sloot. Bouw maar vol.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nuenen en Son en Breugel en zo willen ook niet bij Eindhoven horen en de mensen die er wonen al helemaal niet
[..]
Jij zelf want je kan nog geen eens aangeven waar er in je directe omgeving ruimte is om te bouwen
Jah in Eindhoven al vanaf 160 000 aardige rijtjeshuisjes, maar wel ver van het centrum. Maar daar ben je nog minstends 10 000 reparatiekosten kwijt als je echt ALLES zelf doet. Als je toevallig iets niet zelf kunt heb je dus een probleem. Als je daar nog de kosten koper bij telt en de belasting en zo dan zit je dus al tegen die 180 000 aan hoor. Ik zou echter niet het maximum wat je kunt lenen ook daadwerkelijk willen lenen als ik een kind op komst had.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:56 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Voor 180 heb je toch wel ergens in het oosten of noorden gewoon zo'n rijtjeshuis? Of ben ik nou echt helemaal in de war
Een luddiet is iemand die lid was van een beweging in Engeland tijdens de industriele revolutie machines van (textiel)fabrikanten kapot sloeg.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:59 schreef Andre70 het volgende:
@PT_Hadrianus:
Natuurlijk. Maar wat nu als je in het zuiden of westen werkt en je familie hebt wonen?
Bovendien vind ik een rijtjeshuis of vinex een kippenhok met een postzegel ervoor!
Iedereen die dat wil in Nederland moet een kavel van 500m2 kunnen krijgen voor E25.000,= !!!!
En hoe ongelofelijk dat, voor ons op dit moment, dan ook klinkt, ik weet zeker dat het haalbaar is!!!!!
@Joshus_cat
Wat is een luddiet?? Op Wikipedia en bij VanDalen weten ze het niet!
Helaas niet. Ze zijn wel al bezig hoor, ze hebben er laatst nog een straat bijgezet. Maar dat gaat wat mij betreft lang niet snel genoeg, en bovendien zetten ze er dure villa's met een grote tuin neer terwijl ik het graag zou zien dat ze er drive-ins of desnoods 2-onder-1-kap zouden neerzetten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:00 schreef Andre70 het volgende:
He Sessy, ga jij daarover??
Dan kom ik morgen ff langs met een graafmachine en een betonmolen.
Bedankt voor het aanbod!
Kosten koper, belasting, verhuiskosten en reparaties? We hebben het hier wel over oude huizen - hoe lang gaat de ketel nog mee? Hoe ziet de keuken en badkamer eruit? Hoe is de isolatie (stookkosten)?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:03 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Verder:
http://www.vbo.nl/objectdetail.aspx?dt=188858/ref_1
Perfect acceptabel eengezinscelletje, of niet soms?![]()
Of datttt
http://www.vbo.nl/objectdetail.aspx?dt=204684/ref_1
http://en.wikipedia.org/wiki/Ludditequote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:59 schreef Andre70 het volgende:
@Joshus_cat
Wat is een luddiet?? Op Wikipedia en bij VanDalen weten ze het niet!
91% van Nederland is weiland waar zwaar gesubsidieerde boeren gemeenschapsgeld verspillen, wat snap je daar nou niet aan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gek he als grond schaarser is dan stenen en arbeid
Even verbeterd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat jij alleen rekening wil houden met je eigen belang en volkvertegenwoordigers rekening houden met de belangen van iedereen. een handvol mensen die steenrijk worden door de kunstmatige schaarste, ze de fabeltjes van de milieumaffia geloven dat NL vol is en de wens van mensen om een betaalbare woning te hebben en niet als kippen in een hok op elkaars lip te moeten wonen negeren.
Jij wil het gewoon niet snappen he? Verder dan hetzelfde zinnetje met spelfouten kom je niet. Half NL gaat gebukt onder hypotheeklasten die bijna niet meer te betalen zijn. Jongeren wonen gedwongen tot ver in de twintig bij hun ouders, staan 5 jaar ingeschreven voor een huurwoning en kunnen op geen enkele manier een koopwoning aanschaffen. Woningen in NL kosten het dubbele als in soortgelijke landen. De woningprijzen zijn met 300% gestegen in 15 jaar tijd. Iedereen wil een vrijstaande woning, maar vrijwel niemand kan er een kopen. Overal ter wereld wonen mensen in ruim opgezette wijken en woningen, behalve in NL waar je gedwongen in een rijtjeshuis in een wijk zo saai als een blokkendoos mag moet wonen. Gezinnen woonachtig in het grensgebied trekken en masse naar België en Duitsland, waar je voor 1/2 tot 3/4 van de prijs in NL een vrijstaande woning hebt. Al dit en nog veel meer. Al die mensen zijn zeker lekker populistisch bezig zeker? Het zijn smerige egoïsten, je hebt helemaal gelijk. De woningen blokkendozen die men in NL woningen noemt, zouden zeker 3 ton moeten kosten, dan leren ze het wel af om een woning te willen. Toch? Allemaal in een commune, zeg ik je! Met z'n duizenden in grijze oostblokflats, dan kunnen we misschien nog wel een procent bebouwde grond terugbrengen tot weiland. Op naar de 8% bebouwing!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beantwoord nu de vraag maar eens want een grafiek kunnen we allemaal wel maken en populistisch blaten zonder kennis van zaken ook
Ik vraag me af of je wel eens in het buitenland geweest bent, want ik heb direct een paar steden op mijn netvlies waar niet alle mensen in een ruim opgezette wijk en woning wonen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 05:45 schreef StefanP het volgende:
Overal ter wereld wonen mensen in ruim opgezette wijken en woningen, behalve in NL waar je gedwongen in een rijtjeshuis in een wijk zo saai als een blokkendoos mag moet wonen.
Groot? Vrijstaand? Garage? Weet je hoeveel mensen dat niet hebben?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 06:00 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
Slechts 172000 euro! Kijk eens hoe mooi. Groot en vrijstaand met garage en leuke tuin. Helemaal niet grijs of weerzingwekkend beklemmend, hoe kom je er bij. Koopje toch? Slechts 7 modale bruto jaarsalarrisen.
Op 80 vierkante meter woon je als een gevangene, en op 85 vierkante meter nog steeds. Ik moet altijd lachen om van die Randstad yuppen die denken in een mooi appartement (lees kut-flatje) te wonen van 2 tonquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:52 schreef Andre70 het volgende:
Het is eigenlijk net als bij schoenen.
Als je één maatje te krap hebt dan loop je de hele dag met zere voeten.
Slechts een verruiming van enkele procenten, en je loopt lekker. Niets meer aan de hand.
Je kunt je dan ook afvragen of je met een jaarsalaris van 24.000 euro niet veel beter kan blijven huren.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 06:00 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
Slechts 172000 euro! Kijk eens hoe mooi. Groot en vrijstaand met garage en leuke tuin. Helemaal niet grijs of weerzingwekkend beklemmend, hoe kom je er bij. Koopje toch? Slechts 7 modale bruto jaarsalarrisen.
Ik zou met veel plezier in een kippenhok gaan zitten als het niet anders mogelijk zou zijn. Zelfs al zou ik hierdoor 30 jaar lang géén kant meer opkunnen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:47 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Groot? Vrijstaand? Garage? Weet je hoeveel mensen dat niet hebben?
Misschien moesten jullie eens niet boven jullie stand gaan denken. Iedereen wil wel voor een kwartje op de eerste rang zitten.![]()
Dan moet je natuurlijk ook kijken naar hoeveel ruimte er in die landen isquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:40 schreef Andre70 het volgende:
@Mark.
Je moet natuurlijk dan wel met landen vergelijken die een soortgelijk welvaarsniveau als Nederland hebben.
Vrijstaand huis? Aardig wat grond? Voor een modaal inkomen? Haha, hoe kom je erbijquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:43 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Ik zou met veel plezier in een kippenhok gaan zitten als het niet anders mogelijk zou zijn. Zelfs al zou ik hierdoor 30 jaar lang géén kant meer opkunnen.
Ik ben er echter van overtuigd dat het dus wel anders kan! Voor iemand met modaal inkomen moet het mogelijk zijn om in een vrijstaand huis met aardig wat grond te wonen. Kwestie van regelgeving.
Kijk bijvoorbeeld eens naar wat Amerikaanse serie's, zoals de Bundy's of de Simpsons.
Hoewel in allebei deze series de kostwinnaars als losers met een klote-baantje worden beschouwd, wonen ook zij allebei wel in een vrijstaand en ruim huis! Een huis dat hier gebruikt zou worden om een doktersgezin in af te beelden.
Ik weet natuurlijk ook wel dat dit fictie is, maar het geeft wel aan hoe er in andere delen van de wereld over wonen gedacht wordt. Geloof me, WIJ zitten hier in een abnormale situatie.
De grap is dus dat er wel degelijk voldoende ruimte is!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:53 schreef Mark het volgende:
[..]
Dan moet je natuurlijk ook kijken naar hoeveel ruimte er in die landen is
Edit: ik had ook soortgelijke landen in gedachten, kijk maar eens rond in industriesteden in landen om ons heen.
Dus jij wou beweren dat er hier veel grond is die niet gebruikt wordt? Dat iets niet bebouwt is, wil niet zeggen dat er geen gebruik van wordt gemaakt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:27 schreef Andre70 het volgende:
[..]
De grap is dus dat er wel degelijk voldoende ruimte is!
Dat dat er niet zou zijn is een waandenkbeeld waaraan veel Nederlanders helaas lijden.
[afbeelding]
Jaah, laten we TV-series nemen als maat voor wat normaal moet zijn! Dan zou in iedere familie minstens twee familieleden vermoord moeten zijn!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:43 schreef Andre70 het volgende:
Kijk bijvoorbeeld eens naar wat Amerikaanse serie's, zoals de Bundy's of de Simpsons.
In andere landen is de normale situatie dat je in een krottenwijk of vluchtelingenkamp woont. So?quote:Geloof me, WIJ zitten hier in een abnormale situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |