Inderdaad: 'ik erger me' zoals al eerder gezegd, of 'ik stoor me'quote:Ik irriteer me als mensen zowieso/zowiezo zeggen ipv SOWIESO. Wat de correcte spelling is.
Ja, da's correct gespeld volgens mij.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:28 schreef Black_Tulip het volgende:
Geweldig topic, maar de meeste kende ik al
Toch nog een vraagje... bagatelliseren, spel ik dat goed?
Mooiquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:49 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Ja, da's correct gespeld volgens mij.
klopt... maar het irriteert me wel... het irriteert me zelfs mateloos.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:48 schreef TruckingOtto het volgende:
Vergeten we 'naar' in plaats van 'na' niet?
Zoooooooooo irritant, al die BrEeZaH's die dat niet snappen, en je leest het zelfs in de krant al tegenwoordig.![]()
Bijvoorbeeld: "Naardat ik had gedoucht (?) kleedde ik me aan."
En 'sgool' is trouwens niet echt iets van de laatste tijd: in de Booswichtenclub (mooi woord) uit het weekblad Donald Duck wordt dit door bepaalde figuren al veel langer gebruikt![]()
Ik lees het woord 'tikfoutje', is dit te prefereren boven typfoutje?
En 'Nederlandse juf' zeggen terwijl ze Duits geeft lijkt me op z'n zachtst gezegd niet correct.
Of zijn al je andere juffen van andere afkomst? De natuurkundejuf is Marokkaans bijv., en de wiskundejuf is Deens ofzo?
Op woensdag 27 juli 2005 19:52 schreef Jajong het volgende:
[..]
Inderdaad: 'ik erger me' zoals al eerder gezegd, of 'ik stoor me'
Ik werd laatst hier ook op verbeterd.
Alleen jammer van de missende 'n'.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:28 schreef Black_Tulip het volgende:
Geweldig topic, maar de meeste kende ik al
Toch nog een vraagje... bagatelliseren, spel ik dat goed?
Het zijn dingen, dus 'meeste'. Als het mensen zouden zijn, had er inderdaad 'meesten' moeten staanquote:
Waar?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 00:41 schreef webfreak het volgende:
Een onmisbaar topic
Ik las daarnet nog een artikel waarin de schrijver verontwaardigd zijn beklag deed over 'marokkanen die slecht zijn opgeleidt'
Niet waar.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:40 schreef Verbal het volgende:
'Werd' krijgt nooit een 't' op het eind.
V.
Ik moest lachen!quote:
quote:Marokko.nl, het broeinest voor terroristen en moslimfundamentalisten kennen jullie nog wel. Dat de AIVD hier nog niet op screened is onbegrijpelijk. Vandaag is er weer een topic geopend wat getuigt dat CBS met hun onderzoek naar de intelligentie van de jeugd van tegenwoordig gelijk hadden. Turken en Marokkanen zijn het minst intelligent en het laagst opgeleidt. Waar ging het om? Nou er is in Palestina een baby geboren met een steen in zijn handje, de Mocros zagen daarin een teken van Allah, Allah wil namelijk hiermee het teken geven voor een nieuwe Jihad. Dus we kunnen een nieuwe golf van geweld verwachten en dat alles om een baby met een tumor in zijn handje.
you're is correct engels, dus ook in een brief :qquote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:03 schreef Anna-bella het volgende:
[..]
Als je een brief schrijft in het Engels dient alles voluit te worden geschreven.
Dus ook "you're" is fout aangezien het in dit geval "you are" moet zijn.
cha·grij·nig (bn.)quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:41 schreef marleenhoofd- het volgende:
weet iemand trouwens hoe je chagarijnig spelt? ik zou t namelijk niet weten. Ook weet ik nooit of je waarom en daarom e.d. met 1 of 2 a's moet schrijven![]()
als i.p.v. dan, hoor ik veel vaker, maar dat zal wel aan de streek liggenquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:59 schreef Dead-Doll het volgende:
Mensen die "als" zeggen in plaats van "of"..
Ik wist toch niet als jij dat wist!!
Oh My God.... Dit is wel de ergste die ik óóit gezien heb!quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:02 schreef Dagonet het volgende:
Net een nieuwe spelling van sowieso gevonden:
zoiso
Nope. 'You're' is spreektaal. In een formele brief wordt van je verwacht dat je netjes 'you are' schrijft.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:42 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
you're is correct engels, dus ook in een brief :q
verder denk ik dat ik wel redelijk correct kan spellen![]()
Vreemd dan dat je dat gewoon met engels les krijgt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:34 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nope. 'You're' is spreektaal. In een formele brief wordt van je verwacht dat je netjes 'you are' schrijft.
Totaal afhankelijk van wat je schrijft, aan wie en wat je wil overbrengen natuurlijkquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:34 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nope. 'You're' is spreektaal. In een formele brief wordt van je verwacht dat je netjes 'you are' schrijft.
Het wordt van je verwacht in een formele brief... "You're" is prima Engels verder.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:26 schreef nikky het volgende:
[..]
Vreemd dan dat je dat gewoon met engels les krijgt.
Maar, als er een gelijkheid is, dan moet je wel als gebruiken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:48 schreef Wolkje het volgende:
Ik ben groter/liever/leuker etc. als jou dan jij.
Groter, beter, liever enz. gaat met dan, niet met als.
de vergelijkingselementen (dus hier ik en jij) staan allebei in de onderwerpsvorm,
je kan immers zeggen: ik ben groter dan jij bent
ja, dan weer wel iddquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:54 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik ben even groot/lief/leuk als jij.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:09 schreef Rock-shocker het volgende:
Voorzover ik weet is wou in spreektaal geoorloofd.
ik ben bang dat ik later ook zo'n moeder wordquote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:12 schreef chelle-piep het volgende:
mijn moeder wordt er gek van en nu let ik dus wel op voordat ik wou zeg...
Ik = Stamquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:40 schreef yvonne het volgende:
Zet bij de ïk"vorm NOOIT een 't'achter het werkwoord, het IS niet 'ik wordt"
Of het kofschipquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:57 schreef Anna-bella het volgende:
Voltooid Deelwoord
Er wordt verteld, het is gebeurd, het is gezegd, ik heb gemaakt.
Of aan het eind een t of een d staat, hangt ervan af of de laatste letter van de stam een zachte of harde klank is.
De harde klanken zijn: s, f, t, k, p en ch. (ezelsbrug: 't fokschaap)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |