Wel degelijk, Gone is er uit geknipt en als bonus track ergens op de DVD geplakt....quote:Op maandag 25 juli 2005 19:16 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dit ging over Slane Castle en daarop hebben ze die fout inderdaad niet gemaakt![]()
Net als Mysterious Ways. Maar dit ging over Onequote:Op maandag 25 juli 2005 19:29 schreef MadMaster het volgende:
Nieuw topic gemaakt, nadat na mijn reaktie de vorige gesloten werd.
Waar waren we gebleven? Discussie over de aanstaande DVD en die van Boston/Slane Castle tijdens de Elevation-tour...
Dit was mijn laatse posting inclusief quoot:
[..]
Wel degelijk, Gone is er uit geknipt en als bonus track ergens op de DVD geplakt....
Was dat de reden dat het topic na mijn posting gesloten werd?quote:Op maandag 25 juli 2005 19:32 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Net als Mysterious Ways. Maar dit ging over One![]()
Ja het werd te verwarrend denk ik.quote:Op maandag 25 juli 2005 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was dat de reden dat het topic na mijn posting gesloten werd?![]()
topics zitten vol na 255 posts en gaan dan automatisch opslotquote:Op maandag 25 juli 2005 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was dat de reden dat het topic na mijn posting gesloten werd?![]()
psst volgens mij was ie niet serieusquote:Op maandag 25 juli 2005 19:35 schreef Dandelion het volgende:
[..]
topics zitten vol na 255 posts en gaan dan automatisch opslot
quote:
Dat slaat idd ook nergens opquote:Op maandag 25 juli 2005 19:29 schreef MadMaster het volgende:
Wel degelijk, Gone is er uit geknipt en als bonus track ergens op de DVD geplakt....
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar waar staat ie dan?quote:
Kijk, zo kom je onbedoeld toch nog eens ergens....quote:Op maandag 25 juli 2005 19:48 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar waar staat ie dan?![]()
Hehe, inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2005 19:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kijk, zo kom je onbedoeld toch nog eens ergens....![]()
Daar zie ik 'm inderdaad niet tussen staan. Wel screensavers, wallpapers en meer van die zooi, plus een 360 graden view met drie nummers die ook op de film staan.quote:Die track kan je alleen vinden als je de DVD in je PC stopt, bij de zogenaamde DVD-ROM bonus tracks (of was nou een andere track, begin te twijfelen...)
Die bedoel ik dus, die opname met Bono's dochter, dacht dat dat Gone was.quote:Op maandag 25 juli 2005 19:57 schreef BUG80 het volgende:
Bedoel je dan toch niet Mysterious Ways, met een optreden van het dochtertje van Bono?
Wowquote:Op maandag 25 juli 2005 20:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die bedoel ik dus, die opname met Bono's dochter, dacht dat dat Gone was.
Heb de DVD al 2 jaar niet gezien, Bono's en Edge's dochters wel op 13-07. Eén van hen nog een vuurtje gegeven ('do you have a lighter?'), die aansteker is te koop....![]()
Lijkt meer dan het was, de dames stonden in het pad tussen de bomb shelter en de catwalk aan Adam's zijde (ruimte voor beveiliging en roadie's), precies op het punt waar ik in de bomb shelter stond. Maar dat van die aansteker klopt wel, Edge dochter (type Paris Hilton) vroeg een vuurtje en ik heb haar mijn wegwerpaansteker gegeven, ze stak haar sigaret op en daarna kreeg ik de aansteker weer terug. Niks spannends op zich dus, iedere ander had een vuurtje van me kunnen krijgen..quote:
Ik denk dat je instinct je zei dat je niet door moest vragenquote:Op maandag 25 juli 2005 20:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Lijkt meer dan het was, de dames stonden in het pad tussen de bomb shelter en de catwalk aan Adam's zijde (ruimte voor beveiliging en roadie's), precies op het punt waar ik in de bomb shelter stond. Maar dat van die aansteker klopt wel, Edge dochter (type Paris Hilton) vroeg een vuurtje en ik heb haar mijn wegwerpaansteker gegeven, ze stak haar sigaret op en daarna kreeg ik de aansteker weer terug. Niks spannends op zich dus, iedere ander had een vuurtje van me kunnen krijgen..
Of was het nou een ouderwetse versiertruc die ik aan me voorbij heb laten gaan?![]()
Ik geef toe, ik let niet op, maar gaat dit over de Atomicbomb dvd?quote:Op maandag 25 juli 2005 19:57 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Hehe, inderdaad.
[..]
Daar zie ik 'm inderdaad niet tussen staan. Wel screensavers, wallpapers en meer van die zooi, plus een 360 graden view met drie nummers die ook op de film staan.
Bedoel je dan toch niet Mysterious Ways, met een optreden van het dochtertje van Bono? Die staat als bonus track in het hoofdmenu. Die hebben ze expres apart gedaan, waarom precies bestaan verschillende theorieën over. Zo zou Bono de track er eerst niet in willen hebben, vanwege de privacy van zijn dochter. Het kan ook zijn dat ze die er filmtechnisch niet tussen vonden passen (in die song passen ze veel trucjes toe).
Nee, de Slane Castle DVDquote:Op maandag 25 juli 2005 20:56 schreef fembol het volgende:
[..]
Ik geef toe, ik let niet op, maar gaat dit over de Atomicbomb cd?
Ik denk het ook, alhoewel ik Bono's dochters leuker vond.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:36 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik denk dat je instinct je zei dat je niet door moest vragen
och, pffff.... die capsoneslijers, tssss.....quote:Op maandag 25 juli 2005 20:52 schreef Mister_Slide het volgende:
U2, ... was dat niet die Ierse band?
hoo hoo: coexist he??quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:56 schreef Dandelion het volgende:
[..]
neh linke soep man, in groepen ben je eerder doelwit voor terroristische aanslagen he.
wat is dat nou voor tvp?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:33 schreef Luni het volgende:
U2!
Reken daar maar niet op.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:20 schreef MikelenniuM het volgende:
Weet iemand of er nog iets gaat gebeuren met de welkomst tekst op het strand met Yorin Fm? Er werd gezegd dat het op de cover van de DVD zou komen?
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 01:59 schreef T-H het volgende:
[..]
niet iedereen leeft volgens dat motto.. en ik laat me er niet voor opblazen
Miss Sarajavo is mooi, maar hoor toch liever Running to Stand Still, is toch wel 1 van mijn U2 favorieten!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:38 schreef Gert het volgende:
OOTS is weer van de setlist verdwenen, in Rome. Verder geen verrassingen. (miss Sarajavo lijkt het voorlopig gewonnen te hebben van RTSS).
Ik neem toch aan dat jullie do collectie al jaren compleet hebbenquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:04 schreef no1uknow het volgende:
Net even 2 U2 albums gekocht
All That You Can't Leave Behind en War
Een account voor die site is gratis en zo geregeldquote:Op woensdag 27 juli 2005 20:50 schreef vanBoeschoten het volgende:
Sorry, ben ook nog maar 15 jaar dan héquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:39 schreef fembol het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat jullie do collectie al jaren compleet hebben![]()
Das een kutsmoesquote:Op woensdag 27 juli 2005 22:04 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Sorry, ben ook nog maar 15 jaar dan hé
Hmmmz ik kan refreshen wat ik wil maar kan nog niet registreren...quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:40 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Een account voor die site is gratis en zo geregeldPaar keer op refresh drukken en je kan je zo registreren
Ik ben de 16072005 aan het downloaden. Die schijnt wel van goede kwaliteit te zijn.
Iemand trouwens enig idee wat tot nu toe de best bootleg is van de Vertigo tour?
klopt, ik bedoel inderdaad de sign-up pagina. Na ongeveer 5 keer achter elkaar op refresh gedrukt te hebben kon ik me registreren. Maximum aantal accounts is volgens mij 15.000quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:08 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Hmmmz ik kan refreshen wat ik wil maar kan nog niet registreren...![]()
Je bedoeld toch refreshen op de sign-up pagina denk ik he ?!
K*t zooi...quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:15 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
klopt, ik bedoel inderdaad de sign-up pagina. Na ongeveer 5 keer achter elkaar op refresh gedrukt te hebben kon ik me registreren. Maximum aantal accounts is volgens mij 15.000
Hoevaak ik ook refresh....quote:We are very sorry!
At the moment, there are at least 15,000 registered users at *, the maximum allowed under * current configuration.
However, free slots become available for new users daily as inactive accounts are deleted. When * has fewer than 15,000 registrants, new users can sign up. Please note that the statistics on U2torrents's web site are updated every ten minutes; therefore, you may see this message even if the web site reports fewer registered users than the maximum.
Thank you very much for your understanding.
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:20 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Klopt
Collega gaat erheen
*voor Zweeds bedrijf werkt
Blijft toch leuk hoor, dat ze af en toe van die verrassingen in de set stoppen.quote:
quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:16 schreef BUG80 het volgende:
De Dirk Jan van vandaag (wat eraan vooraf ging: Dirk Jan zit al een paar stripjes op een festival en beleeft daar allerhande avonturen):
[afbeelding]
Dat zijn strakke plaatjes zeg.... vraag me af met wat voor camera die zijn geschoten. Lijkt alsof er een filter of iets dergelijks op zit.quote:Op zondag 31 juli 2005 02:19 schreef Murray het volgende:
Hele serie staat hier: http://www.expressen.se/index.jsp?d=452&a=412100&i=0&g=0
bron: Willie's diary.quote:Three songs in and its Electric Co., with the band roaring and we are seeing some wonderful looking pictures. Things are clearly going well, the spaceship is reaching warp speed and… there’s a loud ‘pop’, the room goes silent and every screen goes to a test-card pattern and then goes completely blank. Everyone in the room froze, looking like they’d been slapped. We had, it seemed, lost power. To everything. Gosh. I headed out of the truck and could hear that the gig was clearly still in full swing, so it seemed that the locally supplied generator feeding the video truck had taken a dump. Not a good look.
Within seconds, our touring crew jumped in to the rescue, pulling cable, finding solutions, but it still took a good half hour to get the power restored. Hamish and team remained commendably calm, reassuring everyone with phrases like, “nobody panic, we’ve got tomorrow night”, but clearly this was at least a borderline disaster and certainly desperately frustrating.
In the absence of anything more helpful to do, I went to the mix position at front of house (my usual spot) to watch the show.
[knip]
By the end of ‘Sometimes…’ the power to the video truck had been restored so I returned there for the rest of the night. Naturally the video team was a little wigged-out by what had happened, but everyone got back into the saddle and despite everything we got some really good footage.
volgens mij trekt niemand zich wat van de club aan, ze konden ook geen kaartjes regelen. Ik denk eigenlijk dat de invloed van die club nihil is.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:29 schreef Gert het volgende:
Ik had gehoopt dat de U2-fanclub Nederland in staat zou zijn tot een bundeling van protesten (U2 en de fans verdienen beter), maar men heeft zelfs helemaal niét gereageerd. Armoedig hoor.
Ik heb een brief ontvangen van Mojo, dat ze mijn brief ontvangen hebben, daarin stond dat er veel klachten zijn binnen gekomen en dat een antwoord nog wel even op zich zal laten wachten.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:29 schreef Gert het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog wat van Mojo gehoord, mbt het slechte geluid in de Arena?
Of bloeden alle klachten dood, en staan we over een paar jaar gewoon wéér met z'n allen naar een eersterangs concert te kijken op een derderangs lokatie?
Ik had gehoopt dat de U2-fanclub Nederland in staat zou zijn tot een bundeling van protesten (U2 en de fans verdienen beter), maar men heeft zelfs helemaal niét gereageerd. Armoedig hoor.
Hoe doe je dat eigenlijk, kaartjes voor Duitsland in de voorverkoop scoren?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:22 schreef Zeiksnor het volgende:
Pstttt.......Gelsenkirchen was goedkoper dan de Arena en geluid was goed te doen.
Das eigenlijk vreemd, was het dak daar dicht, want het is toch hetzelfde stadion?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:22 schreef Zeiksnor het volgende:
Pstttt.......Gelsenkirchen was goedkoper dan de Arena en geluid was goed te doen.
Hoezo goedkoper? Een kaartje heeft toch gewoon 1 vaste prijs? Kan toch nooit zo zijn dat je in een ander land goedkoper naar U2 kan.....?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:22 schreef Zeiksnor het volgende:
Dat was echt schitterend.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:44 schreef Mister_Slide het volgende:
Anders word je gewoon uit het publiek gehaald om Party Girl mee te spelen
http://www.u2tour.de/news/article2463.html
Jawel hoor.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:50 schreef Yonderboi het volgende:
Hoezo goedkoper? Een kaartje heeft toch gewoon 1 vaste prijs? Kan toch nooit zo zijn dat je in een ander land goedkoper naar U2 kan.....?![]()
Komen ze (in de lente) misschien terug voor indoor concertenquote:Rumors: Brazil / Europe 2006
Jornal de Commercio
July 27, 2005
Brazil's Jornal de Commercio ran a short story today showing a photo of Bono meeting with Culture Minister (and singer) Gilberto Gil, and reporting that Bono told Gil U2 will play Brazil in 2006 after the band plays in Europe. The article also says Bono would like Gil to join the band on stage. (Thx GG and LM)
Het MECC hier in Maastricht lijkt me een prima locatiequote:Op zaterdag 6 augustus 2005 13:32 schreef calvobbes het volgende:
Geruchtje van U2tours.com
[..]
Komen ze (in de lente) misschien terug voor indoor concerten
Mojo heeft dus tijd gevonden om de klachten mailing te verzenden.quote:Op zondag 14 augustus 2005 00:26 schreef calvobbes het volgende:
Antwoord van Mojo gekregen over de klachten over de geluidskwaliteit.
Volgens hun kunnen ze er niks aan doen. Het was in dit geval de uitdrukkelijke wens van de band om in Amsterdam te spelen, en dan is het de taak aan de geluidsman om er wat moois van te maken.
Volgens hun is dat bij alle andere concerten in de ArenA wel gelukt![]()
en zou de ArenA hebben bewezen een uitstekende concertlokatie te kunnen zijn.
Nouja cliche antwoord dus. Daar neem ik geen genoegen mee
De ArenA is dus geen uitstekende lokatie, bij die andere concerten was het geluid ook kut en als U2 perse in Amsterdam wilt spelen, dan moet Mojo dat de band maar afraden of een andere lokatie zoeken.
Zou ze graag weer zien, maar zeker niet in de aRENaquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:26 schreef Gert het volgende:
Nou, de Stones komen weer naar Nederland. Ik wil er wel een wedje op zetten in welk stadion Mojo ze stalt.![]()
Je ondertitel zegt het al: waarom niet in de kuip?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:45 schreef Luni het volgende:
[..]
Zou ze graag weer zien, maar zeker niet in de aRENa
Misschien omdat ze graag overdekt spelen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:50 schreef fembol het volgende:
[..]
Je ondertitel zegt het al: waarom niet in de kuip?
Waarom zou u2 zo graag in amsterdam spelen, ze kunnen toch ook op rotterdam airport landen?
Lijkt me niet, anders spelen ze niet op Croke Park, Stadion van Munchen etc ga zo maar door. En waar in ieder geval de catwalks + cirkels van zijn gemaakt glij je niet (vlug) op uit. Is mega stug materiaal zoals ik heb gezien. Kom ff niet meer op de naam van het materiaal.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:21 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
[..]
Misschien omdat ze graag overdekt spelen.
Op een nat podium is het volgens mij ook nog best wel gevaarlijk.
Misschien speelt dat ook wel een rol(letje).
Er zijn de afgelopen tijd diverse optredens, vooral in Scandinavie, geweest waarbij de band zeiknat is geregend. Alleen Larry, en dan vooral vanwege zijn drumstel, had een afdakje.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:23 schreef fembol het volgende:
Ze stonden toch ook al in de Kuip tijdens Popmart?
Het was toen idd nattig, maar je kunt toch makkelijk een dakkie bouwen boven het podium?
quote:Oproep tot boycot Arena
Fans van de Rolling Stones zijn een actie gestart om de optredens van de bejaarde band te verplaatsen naar de Rotterdamse Kuip. De Stones die volgend jaar ons land aandoen, staan nu ingepland in de Amsterdam Arena. Het geluid is daar volgens de Stonesfans echter zwaar kudt. Inmiddels zijn al meer dan 1000 handtekeningen opgehaald om de serie concerten te verplaatsen naar Rotterdam. Concertorganisator Mojo bestrijdt dat het geluid in de Arena slecht is. Vooralsnog worden de concerten gewoon in de evenemententempel gehouden.
Bron
Hopelijk wel bij een concert van Ali Bquote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:46 schreef Boefjetim het volgende:
Het is wachten op de eerste terreuraanslag op de arena![]()
quote:
Taalkundig gezien heeft Mojo gelijk, het feit dat 150.000 mensen het geluid slecht vonden wil nog niet zeggen dat het geluid ook slecht is.quote:Concertorganisator Mojo bestrijdt dat het geluid in de Arena slecht is.
Ik moet wel zeggen dat ik het geluid beter (lees minder slecht) vond dan in het Gelredome.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:49 schreef BUG80 het volgende:
[..]
[..]
Taalkundig gezien heeft Mojo gelijk, het feit dat 150.000 mensen het geluid slecht vonden wil nog niet zeggen dat het geluid ook slecht is.![]()
Het hangt er denk ik sterk vanaf waar je stond. Ik stond helemaal achterin bij U2 en dan versta je echt geen woord.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:52 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik het geluid beter (lees minder slecht) vond dan in het Gelredome.
Dat was pas echt om te janken.![]()
In eerste instantie vond ik het geluid in de Arena ook wel meevallen, maar nadat ik in München ben geweest weet ik wel beter.![]()
In het Gelredome stond ik ergens in het midden,vrienden van mij zaten daar op de tribune en klaagde ook steen en been.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:55 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het hangt er denk ik sterk vanaf waar je stond. Ik stond helemaal achterin bij U2 en dan versta je echt geen woord.![]()
In het Gelredome heb je overal aardig tot middelmatig geluid, in de ArenA varieert het van middelmatig tot bar slecht.
Laten we het zo zeggen: Het Gelredome én de Arena voldoen niet aan hun zogenaamde multifunctionele functie, in ieder geval niet voor concerten met het podium aan de korte kant. Het wordt door de vorm en het gesloten dak een acoustisch drama en daardoor al snel een kakafonie/echoput.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:49 schreef Luni het volgende:
De Kuip heeft gewoon het beste geluid!
Kloptquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Overigens, toen de tweede ring van de Kuip nog niet overdekt was (Joshua Tree en Zoo) was het geluid er beter dan tijdens de PopMart-tour. Ook dat zal te maken hebben met die overkapping, waardoor het geluid toch iets blijft hangen en daardoor terugkaatst.
Mojo zegt dat de artiesten beslissen waar ze spelen en dat Mojo het alleen organiseert.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:34 schreef Gert het volgende:
Hopelijk pakt een of andere journalist het op.
Dan wordt het meteen een stuk lastiger voor Mojo om het eenvoudigweg te negeren.
Mojo kan tegen de artiesten zeggen "wij horen van veel fans dat ze liever niet naar de ArenA in Amsterdam gaan, zullen we een andere lokatie zoeken?".quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:18 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
[..]
Mojo zegt dat de artiesten beslissen waar ze spelen en dat Mojo het alleen organiseert.
Vandaag heb ik al op verschillende radio-zenders iets over deze aktie gehoord, er komt een artikel in Panorama en vanavond komt het op RTL4. Wordt ongetwijfeld vervolgd...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:34 schreef Gert het volgende:
Hopelijk pakt een of andere journalist het op.
Dan wordt het meteen een stuk lastiger voor Mojo om het eenvoudigweg te negeren.
Ik denk dat Mojo niet zoveel invloed heeft op de locatie.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 03:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mojo kan tegen de artiesten zeggen "wij horen van veel fans dat ze liever niet naar de ArenA in Amsterdam gaan, zullen we een andere lokatie zoeken?".
Ja dat zegt Mojo. Maar als Mojo duidelijk tegen de artiesten zegt "de fans worden daar niet blij van" dan lijkt het me sterk dat de bands daar niet naar luisteren. Zeker U2 is daar wel gevoelig voor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:23 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
Ik denk dat Mojo niet zoveel invloed heeft op de locatie.
De artiesten beslissen zelf waar ze willen spelen en Mojo wordt alleen maar ingehuurd om alles te regelen.
Op de U2 prikpagina staat ook een brief die een fan van U2 heeft ontvangen van Mojo n.a.v. klachten over het geluid.
Daar staat ook in dat U2 persé in Amsterdam wilden spelen, omdat de vorige keren Rotterdam, Nijmegen en Arnhem al aan de beurt waren geweest.
Ik zit hier niet om Mojo te verdedigen, want heel dat Mojo kan me gestolen worden, maar kan me wel vinden in sommige dingen die ze zeggen. Ik denk echt dat zij weinig tot helemaal niks in te brengen hebben bij dit soort zaken. Maar misschien ben ik wel te goedgelovig...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat zegt Mojo. Maar als Mojo duidelijk tegen de artiesten zegt "de fans worden daar niet blij van" dan lijkt het me sterk dat de bands daar niet naar luisteren. Zeker U2 is daar wel gevoelig voor.
Ow ik denk ook wel dat de artiest hun wil wet is. Maar ik denk ook dat Mojo best wel tegen de artiesten kan zeggen dat iets geen goed plan is. En dat doet Mojo blijkbaar nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:58 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
Ik denk echt dat zij weinig tot helemaal niks in te brengen hebben bij dit soort zaken. Maar misschien ben ik wel te goedgelovig...
De concerten die uiteindelijk in Arnhem zijn gehouden, stonden in eerste instantie gepland voor de Prins van Oranje-hal in Utrecht. Daar bleek het podium niet te passen, omdat de hal te laag was. Daarna is pas uitgeweken naar Arnhem met het bijkomende voordeel voor velen (o.a. ook Mojo en U2 zelf natuurlijk) er meer kaarten verkocht konden worden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:32 schreef Waxxer het volgende:
Mojo is volgens mij een ingewikkeld, onoverzichtelijk inteeltbedrijf waar veel persoonlijke belangen meespelen. Alsof U2 heeft aangegeven dat ze in Arnhem wilden spelen toen, of nog eerder in Nijmegen.
Arena betaalde gewoon het meeste, denk ik.
Nou, niet Bono en The Edge toen ze in hun Zuid-Franse tuin op een zomeravond samen op het terras een flesje rosé dronken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De concerten die uiteindelijk in Arnhem zijn gehouden, stonden in eerste instantie gepland voor de Prins van Oranje-hal in Utrecht. Daar bleek het podium niet te passen, omdat de hal te laag was. Daarna is pas uitgeweken naar Arnhem met het bijkomende voordeel voor velen (o.a. ook Mojo en U2 zelf natuurlijk) er meer kaarten verkocht konden worden.
Ik ben benieuwd wie dat toen allemaal bedacht heeft....
De Telegraaf heeft het nu ook opgepakt!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vandaag heb ik al op verschillende radio-zenders iets over deze aktie gehoord, er komt een artikel in Panorama en vanavond komt het op RTL4. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Zit nu naar Kopenhagen te luisteren, qua geluid ook een van de beteren die ik gehoord heb.quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:11 schreef Luni het volgende:
Luister nu naar een optreden in Toronto![]()
![]()
Goed concert, en goede kwaliteit, en als klap op de vuurpijl eindigen met Bad!!!!
Badquote:Op dinsdag 27 september 2005 19:11 schreef Luni het volgende:
Luister nu naar een optreden in Toronto![]()
![]()
Goed concert, en goede kwaliteit, en als klap op de vuurpijl eindigen met Bad!!!!
quote:Chicago DVD Details
September 26, 2005
Source: U2Slovenija and U2tour.de
An early track list for U2's upcoming "Live from Chicago" DVD shows 23 songs and a film date of May 10th, but closer inspection reveals that the DVD will be made up of performances from more than that one show. The DVD track list matches the May 10th set list song-for-song from the start of the show through "Mysterious Ways." The next song at the concert, "Party Girl" -- which was performed with a fan brought on stage -- is not on the DVD track list. And though the May 10th show ended with "Vertigo", the DVD track list instead ends with "Yahweh" and "40," which will obviously be taken from a different night. Additional label information includes "courtesy" notices for Arcade Fire's "Wake Up", as well as "Bullet with Butterfly Wings", "No Regrets", "When Johnny Comes Marching Home", and "I Can See for Miles" -- so it appears all of those song snippets will be included on the DVD. Audiophiles may want to know that sound is listed as "PCM Stereo, DTS, Dolby 5:1 Surround."
Bonus features? Of course!
1. "Beyond the Tour" documentary
2. "Surveillance edits" from "Love and Peace or Else", "An Cat Dubh," "Electric Co.", and "Running to Stand Still" -- these are the cameras set up and used by Willie Williams.
3. Live performances of "All Because of You" and "Miracle Drug" from November 16, 2004, when U2 performed in Dublin for BBC Radio.
(Thx to U2Slovenija and U2tour.de for assistance.)
Zal hier ook wel op TV komen, net als Boston 2001, toen werd ook een groot deel van de DVD uitgezonden op TV. Maar goed, dan heb ik die DVD toch allang.quote:Das ZDF strahlt übrigens am 18. November 2005 Ausschnitte von der DVD aus
Oh ja, dat is natuurlijk ook zo...quote:Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef Murray het volgende:
Half 2006? Waarom zo lang?
Had er al wel op gerekend dat het november zou worden, sowieso voor de kerst iig. Het is natuurlijk de bedoeling dat de kerstman er veel gaat weggeven.
Niks over gelezen verder, zal dit jaar wel niks meer worden.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:54 schreef Dandelion het volgende:
iis er nog iets bekend over die dvd-box waarover gesproken werd, met zoo, pop en nog wat?
Talpa is een huis aan het bouwen in Almere.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:02 schreef Mister_Slide het volgende:
Woei!!
Wel even zorgen dat ik dan geld heb
Misschien is dat ivm "hoe is het (stem)geluid", want het moet natuurlijk wel spreekwoordelijk knallen op die dvd!quote:Op donderdag 29 september 2005 17:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
waarom Chicago en niet Milaan? Of hebben ze die opnames daar voor niks gemaakt?
quote:Emotions reach dizzying heights for U2, fans
By Steve Morse, Globe Staff | October 4, 2005
The second leg of U2's ''Vertigo" tour hit Boston last night with a full-on bang. The sold-out crowd featured celebrities such as Tom Brady and John Kerry, but also thousands of U2 diehards who sang along so loudly that any decibel meter would have been smashed.
This was like one of U2's classic concerts at the Orpheum when the band was making its move toward superstardom in the '80s. The crowd interaction was breathtaking -- from a pregnant mother who jumped up early to dance with Bono, to hearty, sing-along support when Bono briefly lost his voice during the Martin Luther King tribute, ''Pride (In the Name of Love)." He literally jumped back from the microphone and couldn't continue for a minute -- maybe he swallowed something that went down the wrong way or was just overcome by the moment -- but he raised his arms and beckoned the fans to fill in the verses, which they readily did like eager acolytes.
This unexpected glitch turned out to have a huge payback once Bono again found his voice. It cemented the bond with listeners, so when U2 then wailed into the spiritual ''Where the Streets Have No Name," the audience rose majestically and created a cathedral-like choir whose volume stunned even Bono. ''Wow, thank you very much," he said at the end of the song. You could tell it came from the bottom of his heart and wasn't just a goading tactic.
The show's set list was similar to U2's three Garden dates earlier this year -- with a fast-clipped triumvirate of ''City of Blinding Lights," ''Vertigo," and ''Elevation" opening the way. But creative wrinkles were heard when Bono added snatches of Smashing Pumpkins' ''Bullet With Butterfly Wings" (the verse ''despite all my rage I am still just a rat in a cage") to ''Elevation"; and bits of the Beatles' ''Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" and Jimmy Cliff's ''Many Rivers to Cross" to the euphoric ''Beautiful Day."
A few major changes, however, were to come, starting with a heartfelt plea for unity, ''Miss Sarajevo," which U2 had done on its ''Zoo TV" tour. The band put it back in the set this summer right after the London subway bombings. Bono told the crowd that many Muslims and Christians could get along in Sarajevo and it was ''a symbol of coexistence and that's why evil men wanted to destroy it." The song, especially its operatic coda, drew another round of deafening applause, heightening the night's emotion even more if that was possible.
The main set ended with the familiar ballad ''One" with Bono noting that the ''One" campaign (designed to eradicate poverty) had signed up 2 million members, including Patriots quarterback Brady earlier in the evening. And the first two encores were pleasant surprises: the ballad ''The First Time" (with just the Edge playing acoustic guitar while Bono sang and urged the crowd to shout ''love love") and the gently uplifting ''Who's Gonna Ride Your Wild Horses," which was more manna from heaven for the diehards.
Opener Keane, a keyboard-based trio with a Coldplay-like sound at times, was well-received but seemed out of place in an arena setting
Huh?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:40 schreef Waxxer het volgende:
Bono is ook iets puntje-puntje van het jaar he, volgens Time?
Oohh ja nou ja kijk, Time Magazine heeft zo'n lijstje van meest huppeldepuppende mensen van de wereld (invloedrijk of belangrijk o.i.d., in ieder geval ben je dan interessant, als je erop staat) en daar stond Job Cohen ook op, en Bono dus en Bob Geldoff (goed gespeld?), Waxxer en nog wat mensen met veel aanzien.quote:
Wie dan wel? Dacht dat dit nog niet bekend was?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nobelprijs voor de Vrede naar IAEA
Ook dit jaar heeft Bono 'm niet gewonnen.
El Baradei (geen idee of ik dat goed gespeld heb maar ik heb nu ff geen zin om het op te zoeken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:11 schreef kluivie het volgende:
[..]
Wie dan wel? Dacht dat dit nog niet bekend was?
quote:U2
Glendale Arena
Glendale, AZ
April 15, 2005
u2vertvideo project
Silver Stallion DVD Productions
1. City Of Blinding Lights
2. Beautiful Day
3. Vertigo
4. Elevation
5. Gloria
6. The Ocean
7. New Year's Day
8. Miracle Drug
9. SYCMIOYO
10. Love And Peace Or Else
11. Sunday Bloody Sunday
12. Bullet The Blue Sky
13. Hands That Built America
14. Running To Stand Still
15. Bad
16. Pride
17. Where The Streets Have No Name
18. One
19. The Fly
20. Mysterious Ways
21. All Because Of You
22. Yahweh
23. 40
Video: NTSC 29.97 fps
Max/Avg/minimum Video Bitrate: 9,300/4,770/192 kbps
Audio Codec: .ac3
Audio Bitrate: 224 kb/s
video sources:
angle #1: u2rulesmyworld's mini DV master (cloned to a single 8mm digital tape in LP mode)
angle #2: two DVD-Rs burned in XP mode (95 minutes total - missing the last five songs)
Audio Taper: chrisedge
Source: Sound Professional AT933 Hyper Cardioids > Sound Pro Battery Box (Roll off @ 107Hz) > Sony PCM-M1 (@ 44.1khz)
Transfer: Sony PCM-M1 > Core-Sounds 7 Pin to Coax > Zoltrix Nightingale Pro 6 > Cool Edit (Normalized and fades) > CDWav (for track splitting)
Video capture:
8mm digital tape: Sony TRV330 --> firewire --> HD.
DVD-R (captured in analog mode): DVD Player --> S Video cable --> GTH Advanced Digital Converter Video Enhancer --> S Video cable --> Canopus ADVC-100 --> firewire --> HD.
In order to clean up the background (in particular - the red flicker and glare) I reduced the saturation of the analog DVD-R captures by 8%, increased the contrast by 2%, and reduced the brightness by 2%.
Video capture, editing, and mpeg2 encoding done in Vegas Video. DVD authoring done in DVD Architect.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:51 schreef woutf het volgende:
6 oktober was U2 te gast bij Late Night With Conan O BrienZe hebben een aantal nummers gespeeld en een interview gedaan. Te vinden bij uw lokale BT handel
Hoeveel DVD's van deze tour wil je hebben?quote:
dit is pas de 2e die ik tegen kom, en deze kun je wel 'bijna profesioneel' noemenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoeveel DVD's van deze tour wil je hebben?![]()
Er circuleren er nu al zo'n 30 (variërend van 'niet om aan te zien' tot 'bijna professioneel')...
D'r zijn van een heleboel avonden video opnames te vinden. Zo is er een 5 cam mix van San Diego, een multi-cam van het optreden in Nice, 11 cam opname van San Sebastian, 13 cam opname van het optreden in Oslo...... en zelfs een dvd van de 16e in Amsterdam! .. en ga zo maar door. Je wordt er bijna moe vanquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:39 schreef D.Rose het volgende:
[..]
dit is pas de 2e die ik tegen kom, en deze kun je wel 'bijna profesioneel' noemen
2 digitale camera's plus geluidopname's, mooi verwerkt op 2 dvd's met menu' tjes e.d.
klopt kut muziek. Vooral die zanger, boner of hoe heet ie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:08 schreef Airelle het volgende:
Meest overrated band uit de muziekgeschiedenis.
quote:Bono defends his efforts to erase world death
U2 star Bono is stunned when critics mock his efforts to wipe out world debt because his humanitarian work is the most rewarding part of his life.
The rocker is baffled by those who feel his efforts are a waste of time, because he has seen huge changes in seven years of urging the world's leading powers to aid struggling nations.
Bono says: "We started this seven years ago. A lot of people worked for this and now 36 of the poorest countries on the planet have had their debts entirely wiped out, not just by the United States but all the rich countries and the World Bank.
"That is an amazing thing. It's the beginning of a new relationship between the haves and the have-nothings.
"We've got to start describing this as an adventure, not a burden... This is a generation, the first generation ever, to have the technology and the resources to actually turn around this extreme poverty trap and I just can't think of a better thing to be doing with my time."
Bono en The Edge die langs je lopen op weg naar een feestje van Anton Corbijn. Een zitplaats met niemand voor je ter hoogte van het einde van de catwalk. Een geweldige visuele show, met dank aan een overdekte plek. Amerikanen die pas bij In the Name of love echt loskomen. Bono die ZOO Station op een paar meter afstand van je staat te zingen. Adam Clayton met een glimlach van oor tot oor voor je. Bad én 40.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:36 schreef calvobbes het volgende:
MaandagDan zie ik ze weer
In New York![]()
of had ik dat al gezegd
foto's, foto's, foto's!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Adam Clayton met een glimlach van oor tot oor voor je.
Bij een concert ga ik geen tijd verspillen aan proberen foto's te makenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:45 schreef Dandelion het volgende:
foto's, foto's, foto's!
Ehm, staat ook gewoon op de DVD hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:51 schreef calvobbes het volgende:
Via iTunes is trouwens een clip te downloaden van Original of the Species in een live uitvoering. Dat moet haast wel van Italië zijn. Ik zie 'm niet bij de Chicago setlist staan.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:58 schreef Murray het volgende:
Ehm, staat ook gewoon op de DVD hoor.
http://www.u2tours.com/detail.src?ID=20050510
Heb je daardoor ook niet gezien dat er bij bol.com wel een releasedatum bijstaat, namelijk 11.11.2005?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:02 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik zat naar de tracklist van die bootleg DVD te kijken
Jetlag he
Neequote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:09 schreef Murray het volgende:
Heb je daardoor ook niet gezien dat er bij bol.com wel een releasedatum bijstaat, namelijk 11.11.2005?
Daar heb ik mij ook over verbaasd in Amsterdam. Staat Bono/Larry/Adam (Edge helaas niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:51 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Bij een concert ga ik geen tijd verspillen aan proberen foto's te maken
Ben blij dat ik 'm op tijd gekocht hebquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:58 schreef Murray het volgende:
Apple lijkt is ook gestopt te zijn met de U2 ipod.
Ik zag in NY zelfs mensen die met hun rug naar Bono gingen staan en dan hun partner een foto lieten maken zodat ze samen met Bono op de foto stondenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:43 schreef Murray het volgende:
Daar heb ik mij ook over verbaasd in Amsterdam. Staat Bono/Larry/Adam (Edge helaas niet.) op een paar meter voor je, staat bijna iedereen om je heen (ok, da's overdreven, maar het waren er wel zoveel dat het mij echt opviel) te hannesen met z'n mobieltje om een foto proberen te maken.
quote:U2 slam gig political fundraisers
Rock band U2 have criticised US politicians including Hillary Clinton for using their shows to raise funds. The band were angered after Democrat Ms Clinton gave supporters a chance to be in her suite at the band's Washington concert in return for a party donation.
Republican senator Rick Santorum is making a similar offer for U2's Philadelphia show.
"U2 concerts are categorically not fundraisers for any politician," said a band spokesman.
He added: "They are rock concerts for U2 fans."
Political offers
New York senator Ms Clinton is offering the chance for 18 people to join her in a luxury suite at Washington's MCI Center when U2 play the venue on 19 October.
Supporters have to contribute $2,500 (£1,430) to the Democratic Party to get a place.
The former first lady's spokeswoman said: "We do a meet-and-greet with the senator, and then go in and listen to music."
Pennsylvania senator Mr Santorum is holding a similar event at the Philadelphia show this Sunday with places costing $1,000 (£572) per person.
U2 have been involved in political activity themselves, backing campaigns against nuclear testing and nuclear power, while singer Bono has campaigned to help the financial and health crisis in Africa.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:12 schreef calvobbes het volgende:
Hebben jullie dit filmpje al gezien?
Een 3 minuten durende promo van de DVD![]()
Hm ziet er tof uit. Als ik zo dat fragment van One hoor waren ze volgens mij muzikaal gezien érg goed op dreefquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:12 schreef calvobbes het volgende:
Aiiiksss... kippenvel !quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:12 schreef calvobbes het volgende:
Dat komt op een andere DVDquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:31 schreef Yonderboi het volgende:
Maar van welke dvd? dit is de dvd van de Vertigo tour? Of wat? Want waar zijn anders de opnames (in Italie was t?) .. goed voor geweest?
zodat er tijdens kerst 2006 nog een slaatje uitgeslagen kan worden?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:31 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Aiiiksss... kippenvel !
Maar van welke dvd? dit is de dvd van de Vertigo tour? Of wat? Want waar zijn anders de opnames (in Italie was t?) .. goed voor geweest?
Dat zal per band verschillen. Ik denk niet dat U2 daar aan meedoet en een valse noot van Bono gewoon laten staan. Ik meende in dit stukje ook wel wat 'gekraak' in zijn stem te horen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:10 schreef Dandelion het volgende:
ziet er inderdaad erg goed uit.
Wat ik me nou we altijd afvraag: in hoeverre is de muziek die je hoort nu ook daadwerkelijk live. Zouden ze niet dingen naderhand opnieuw inspelen?
Slane was in eerste instantie niet voor DVD release bedoeld. Is er alleen maar gekomen nadat veel fans daar om vroegen. Eigenlijk zou alleen Boston worden uitgegeven.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:37 schreef Dandelion het volgende:
Kijk maar naar de Elevation Tour, DVD-tje van Boston én van Slane. ws om de europeanen en de amerikanen tevreden te houden ofzo?
Dan ben ik blij dat ze slane als nog hebben uitgegeven, die vind ik toch wel vele malen cooler dan Boston.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:39 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Slane was in eerste instantie niet voor DVD release bedoeld. Is er alleen maar gekomen nadat veel fans daar om vroegen. Eigenlijk zou alleen Boston worden uitgegeven.
Maar nu bij Vertigo hebben ze 2 compleet verschillende shows, dus dan is het eigenlijk ook wel logisch dat ze 2 DVD's uit gaan geven.
Ik lees nu op U2.com wel dit:quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:58 schreef Murray het volgende:
Apple lijkt ook gestopt te zijn met de U2 ipod.
dus misschien vervolgt in een ipod video?quote:Original Apple
U2 are collaborating with Apple on the launch of the new Video iPod.
The band - performing Original of the Species live in Chicago earlier this year - feature in a new TV campaign for the Video iPod which was unveiled by Steve Jobs earlier today. More news as we get it.
Is gewoon live, wel editten ze er eventuele foutjes uit.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:10 schreef Dandelion het volgende:
ziet er inderdaad erg goed uit.
Wat ik me nou we altijd afvraag: in hoeverre is de muziek die je hoort nu ook daadwerkelijk live. Zouden ze niet dingen naderhand opnieuw inspelen?
tis Guns n' Roses niet he...quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:44 schreef Waxxer het volgende:
Even concreet: die DVD komt dus écht?
Niet weer één of ander gerucht en een release in het voorjaar van pak 'm beet.... 2010?
Ja, hij komt écht.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:44 schreef Waxxer het volgende:
Even concreet: die DVD komt dus écht?
Niet weer één of ander gerucht en een release in het voorjaar van pak 'm beet.... 2010?
quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:23 schreef Mister_Slide het volgende:
O.. jezus
Nu wordt dit topic iedere dag gevuld met wanhopig Waxxer berichtjes dat het nog zo lang duurt voordat de dvd uit komt.
En als ie dan eenmaal de DVD heeft blikt ie vol nostalgie terug, en heeft hij het erover dat het zo kort geleden leek dat hij te horen kreeg dat de DVD echt komt.
Waarna hij na twee uur weer een berichtje schrijft en meldt dat hij het zo jammer vind dat het nu alweer voorbij is
ofzo
Wist je dat Sinterklaas bestaat?quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:30 schreef Murray het volgende:
[..]
Chinese Democracy komt begin volgend jaar uit hoor!
Echt waar!
¤ 28,99quote:
in guldens had dat nu ook al lang meer geweest natuurlijk he...quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
¤ 28,99![]()
.
Bij CDWOW en Play.com zal ie wel 15 euro kosten. Een normale prijs. Je gaat toch geen fucking 62 oude guldens uitgeven aan twee schijfjes?
quote:During the encore, Bono announces that they want to play 'People Get Ready', but says they need an extra guitar player. The crowd erupts when Bruce Springsteen strolls on stage to reprise a collaboration that first happened in September, 1987, at Philly's now-demolished JFK Stadium. Bono calls Bruce's wife, Patti Scialfa, on stage to help with vocals. They play an extended version of the song with mostly made-up lyrics, eventually leaving only Bruce (playing Bono's Irish Falcon guitar) and Larry on stage to close out the first encore.
Belachelijk dat muziekDVD's altijd zo duur moeten zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
¤ 28,99![]()
.
Bij CDWOW en Play.com zal ie wel 15 euro kosten. Een normale prijs. Je gaat toch geen fucking 62 oude guldens uitgeven aan twee schijfjes?
Waar is With or Without You?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:40 schreef calvobbes het volgende:
De DVD is officieel aangekondigd op hun site
tja, nu krijg je inderdaad die vraag weer, net als bij de slane dvd. Daar staat one geloof ik niet op.quote:
Was al bekend dat die er niet opkwam..quote:
Hou je toch altijd. Als Milan op DVD uitkomt dan staan All I Want Is You, I Still Haven't Found What I'm Looking For, Miss Sarajevo en With Or Without You daar waarschijnlijk op.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:42 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja, nu krijg je inderdaad die vraag weer, net als bij de slane dvd. Daar staat one geloof ik niet op.
tja moet zeggen dat ik one en wowy inmiddels ook niet echt mis hoor...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:50 schreef Murray het volgende:
[..]
Hou je toch altijd. Als Milan op DVD uitkomt dan staan All I Want Is You, I Still Haven't Found What I'm Looking For, Miss Sarajevo en With Or Without You daar waarschijnlijk op.
inderdaad, wat een onzin is dat. De kwaliteit van de opnames is KUT, face it, je staat met je DAT of MD recordertje tussen +/- 30000 schreeuwende, jankende, hijgende, meelberende anderen. Dus al maak je dr mp3's van met een bitrate van 128kbps of super vette losless opnames, vee verschil hoor je toch niet. Ja misschien dat je op die losless het meegebrul beter kunt verstaan. Joepie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:27 schreef Murray het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo geil is aan lossless recordings? Natuurlijk je wilt een zo hoog mogelijk kwaliteit, maar nou is er weer een torrent gebanned omdat het niet lossless zou zijn. Niet dat ze het verschil horen, er moet notabene een frequentieanalyse aan te pas komen omdat het verschil tussen lossless en mp3 geeneens waarneembaar is.
Die kleren van Bonoquote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:25 schreef Murray het volgende:
Groot op de voorpagina van Whitehouse.gov, Bono is bij Bush wezen lunchen.
[afbeelding]
President George W. Bush and Bono discuss global AIDS and Africa policy in the Oval Office Wednesday, Oct. 19, 2005, following lunch in the White House.
ff precies zijnquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:42 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja, nu krijg je inderdaad die vraag weer, net als bij de slane dvd. Daar staat one geloof ik niet op.
yeah yeahquote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:41 schreef LeonH het volgende:
[..]
ff precies zijn: One stond wel op de Slane DVD maar niet op Boston
![]()
Wanneer is die release datum eigenlijk?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:50 schreef Murray het volgende:
[..]
Hou je toch altijd. Als Milan op DVD uitkomt dan staan All I Want Is You, I Still Haven't Found What I'm Looking For, Miss Sarajevo en With Or Without You daar waarschijnlijk op.
u2.comquote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:24 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Wanneer is die release datum eigenlijk?![]()
quote:Vertigo 05 LIVE DVD, out mid November. ‘Vertigo 2005//U2 Live from Chicago’ will be released on November 14th.
Liep Bush d'r zelf maar zo bij, was ie tenminste nog een beetje stoerquote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Die kleren van Bono
Hij zal ook één van de weinig mensen zijn die zo gekleed in het Witte Huis mag komen. Zonnebril op, shirt half open, shirt uit de broek, baard van een dag
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2005/10/20051019-2.htmlquote:Q But this is serious about Bono. Is there a possibility he might be given a position in the administration? He's a big name.
MR. McCLELLAN: I haven't heard that. I think he's enjoying the career that he has right now and doing all the good work that he does on behalf of people who are suffering in developing countries.
Q But is he considered an advisor or supporter of the administration?
MR. McCLELLAN: He's someone who has a lot of influence and is committed to helping people who are in need, and lifting people out of poverty, and helping those who are suffering from AIDS. And those are priorities that the President shares. And so they've had some discussions over the last few years, and we appreciate the opportunity to visit with him.
dat weet nog niemandquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:21 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de Milan DVD
En jawel: 12,99 pond @ http://www3.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=22672 . Zo kan 't dus ookquote:Op maandag 17 oktober 2005 19:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
¤ 28,99![]()
.
Ah fijn, dat wordt dus weer topics vol met posts als 'Wanneer komt mijn DVD nou eens aan, het is nu december en ik heb hem nog niet!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En jawel: 12,99 pond @ http://www3.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=22672 . Zo kan 't dus ook. Fuck, Bol.com
.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:38 schreef Murray het volgende:
[..]
Ah fijn, dat wordt dus weer topics vol met posts als 'Wanneer komt mijn DVD nou eens aan, het is nu december en ik heb hem nog niet!"
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:46 schreef calvobbes het volgende:
Hmmm... Als je de "deluxe version" bij FRS bestelt, krijg je er de special van Chris Zegers bij
Nee dat is wel die ¤ 32,99 waard...
Daar gok ik ook op.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:54 schreef Luni het volgende:
Als hij uitkomt zal hij heus wel voor een aantrekkelijke prijs bij de Media Markt te koop zijn
Inderdaad, en dan kan je hem gewoon gelijk meenemen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:06 schreef Murray het volgende:
[..]
Daar gok ik ook op.
Vorige keer scheelde het ook behoorlijk wat vergeleken met winkels als de FRS en bol.com.
Goeie tip idd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:59 schreef Dandelion het volgende:
toch maar bij cdwow besteld... bedankt voor de tip Roel_Jewel
Goedkoper dan CDWOW kan ik me niet voorstellenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:54 schreef Luni het volgende:
Als hij uitkomt zal hij heus wel voor een aantrekkelijke prijs bij de Media Markt te koop zijn
Typisch zo'n DVD waar de Media Markt mee stunt, we zullen het zien, maar ik denk dat hij wel voor ¤ 20 te verkrijgen zal zijn, dan is hij net iets duurder.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Goedkoper dan CDWOW kan ik me niet voorstellen.
en je moet er voor naar buiten... ieuw!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:50 schreef Luni het volgende:
[..]
Typisch zo'n DVD waar de Media Markt mee stunt, we zullen het zien, maar ik denk dat hij wel voor ¤ 20 te verkrijgen zal zijn, dan is hij net iets duurder.
Het punt is, dat een 'lossy-compressed' bestand drastisch in kwaliteit daalt als hij nógmaals gecomprimeerd wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:27 schreef Murray het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo geil is aan lossless recordings? Natuurlijk je wilt een zo hoog mogelijk kwaliteit, maar nou is er weer een torrent gebanned omdat het niet lossless zou zijn. Niet dat ze het verschil horen, er moet notabene een frequentieanalyse aan te pas komen omdat het verschil tussen lossless en mp3 geeneens waarneembaar is.
Dát gaan we eens even testen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:59 schreef m021 het volgende:
En dát hoor je wél!
Ik denk wel dat een paar miljoen U2 fans jaloers zijnquote:01.11.2005
Angel of Dallas
It's the dream of many a musician at a U2 show. At the weekend it came true for Sunjay Devarajan - Bono called him on stage to play with the band. Not only did Sunjay pull it off with style, he bagged the singers shades too.
Sunjay emailed us to pass on his thanks to the band for his moment in the spotlight and mentioned that 'the incident has made me an instant local celebrity.' As if to underline the point, The Dallas Morning News tracked down the 19yr old following his performance of Angel of Harlem, reporting how Vijay, 23, Sunjay's older brother, got the idea after a woman was pulled onto the stage in Chicago to perform Party Girl. Vijay knew that his brother could play some U2 songs and when their sister, Veena, got tickets for Dallas, they hatched their plan.
Here's how the newspaper takes up the story: 'After traveling from Austin, where Sunjay, a pre-med student at the University of Texas, and Vijay live, they headed with their sister and some other friends to AAC at 10 a.m., hoping to get as close to the stage as they could. While waiting in line, they concocted a sign that Sunjay feels was the key to his success.
The sign, written in red ink on yellow poster board, simply said, "Angel of Harlem" on it with the progression of guitar chords in the song and a note saying, "In case you forgot," since the band had yet to play the song on this tour. During the first encore, Bono peered from the stage at Sunjay and asked, "Do you know how to play it?" To which Sunjay says he screamed back, "Yeah! Yeah, I can play it!"'
Within minutes, Sunjay had been invited up on stage and Dallas Schoo, Edge's guitar tech, was handing him a guitar.
'Bono was just sort of joking around. He was like, 'You've never done this before, have you?' And I said, 'Um, no, I've never done this before.' "
As his kid brother was about to begin, Vijay looked on in awe from the floor, hoping for the best.
"I was thinking, 'Ooh – that first chord is going to be crucial,' " Vijay said. "But then I was like, 'Wow.' He was so comfortable up there, just jamming and grooving."
And then they were off. The Edge played the intro, Bono came in with the familiar, "It was a cold and wet December day/When we touched the ground at JFK..." and Sunjay was playing right along with them.
"Once we started, I felt so much encouragement from the band. They were all smiling. I looked at each one of them. I had Bono on my left. He's smiling, singing the first words to the song. I turned to my right and Edge, who's one of my inspirations, is sitting there smiling and playing with me. Adam Clayton is jamming with his bass, and Larry Mullen is having a great time. So I just felt this encouragement from the band, and that really allowed me to ease up and I really didn't feel frightened after that."
Sunjay says that Bono noticed him singing the words as he was playing and motioned for him to come up and share the mike with him during the next chorus. What followed was a scene many rock fans had seen from the greats: Paul and John, Mick and Keith. And now Bono and Sunjay.
"It almost seemed natural in the beginning. And once I finished it really hit me," Sunjay said. "And that's when I got on my knees and was doing the we're-not-worthy bow. Because, I'm not worthy. Let's get real here. I am not worthy of that."
As the song came to a close, following Sunjay's solo singing turn on the last chorus no less, there was just one last part of the mission to complete: Snag Bono's signature wrap-around shades to fulfill a promise he had made to his brother.
So after receiving a congratulatory hug from the singer, Sunjay asked him if he'd make the trade, which the singer obliged. Sunjay walked off with Bono's rose-tinted Armanis; Bono donned Sunjay's Eckerd sunglasses.
A perfect end to a perfect night. And a dream come true.'
(Thanks to the Dallas Morning News for a great story.)
Waarschijnlijk is dat ontworpen door Mark Fisher, en die heeft ook al veel voor U2 gedaan.quote:Op 4 november 2005 11:25 schreef Waxxer het volgende:
Dat podium van de MTV Awards was wel heeeeellll erg op U2 geïnspireerd!
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:34 schreef BUG80 het volgende:
Heb ik gelijk ofnie?
En dan nog misschien een indoor tour door Europaquote:09.11.2005
Vertigo To Continue
U2.com can exclusively confirm that there will be a Vertigo//2006 tour.
Vertigo//2006 will commence in early February with stops planned in Mexico, South America, New Zealand, Australia and Japan.
Specific details will be released over the next few weeks.
Ik had het ergens opgeschreven, kon het al bijna niet meer vinden maar: Ja, kloptquote:
Er gaan geruchten dat ze nog een (outdoor) stadiontour in de VS doen in de zomer: Fenway Park in Boston, en Île Notre-Dame (oude expro terrein waar oa. F1 gerden wordt) in Montreal...quote:Op woensdag 9 november 2005 23:25 schreef calvobbes het volgende:
Van de U2 site:
[..]
En dan nog misschien een indoor tour door Europa
keep dreaming babyquote:Op donderdag 10 november 2005 00:17 schreef Waxxer het volgende:
Gohik meende dat ze na ZOO TV zeiden: dit nooit meer... (zo'n grote tour).
En als ze indoor gaan, misschien wel de IJsselhallen in Zwolle!Duimen dus!!
In ieder geval niet de Arena, die hebben ze al gedaanquote:Op donderdag 10 november 2005 00:21 schreef _evenstar_ het volgende:
mocht er hier indoor komen dan wordt toch wer de arena of gelredome![]()
Nah, Marco Borsato heeft er ook opgetreden en hij heeft ook in de Kuip gestaan!quote:Op donderdag 10 november 2005 00:21 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
keep dreaming baby![]()
mocht er hier indoor komen dan wordt toch wer de arena of gelredome![]()
En bovendien, ik denk dat het voor de optredenden minstens zo irritant was (het geluid) als 't voor het publiek was...quote:Op donderdag 10 november 2005 00:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
In ieder geval niet de Arena, die hebben ze al gedaan
Het zal wel het Gelredome of de Ahoy worden. Hangt ervan af of het in de decor in de Ahoy' past
meccquote:Op donderdag 10 november 2005 00:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
In ieder geval niet de Arena, die hebben ze al gedaan
Het zal wel het Gelredome of de Ahoy worden. Hangt ervan af of het in de decor in de Ahoy' past
gij vlegel hoe durft gij zulks een vergelijking te makenquote:Op donderdag 10 november 2005 00:27 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Nah, Marco Borsato heeft er ook opgetreden en hij heeft ook in de Kuip gestaan!
brabanthallen danquote:Op donderdag 10 november 2005 00:30 schreef Murray het volgende:
Staat wel mooi als ze een tour aankondigen... London, Paris, Rome, Zwolle, Barcelona...
Maar het mag van mij hoor!
U2 is toch ook "binneeeeeeeeeeeennnnn"?quote:Op donderdag 10 november 2005 00:29 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
gij vlegel hoe durft gij zulks een vergelijking te maken![]()
![]()
gestenigd worden zult gij
Of de sporthal in Dinxperleauquote:Op donderdag 10 november 2005 00:30 schreef Murray het volgende:
Staat wel mooi als ze een tour aankondigen... London, Paris, Rome, Zwolle, Barcelona...
Maar het mag van mij hoor!
Dan gebruik je misschien de verkeerde frontend (WinLame?), want in de standaard 128 kbs instelling (-b128) zou Lame "joint stereo" moeten gebruiken.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:09 schreef Murray het volgende:
Ik heb ook gewoon LAME gebruikt trouwens.
Ik heb hem niet, maar hij schijnt erg slecht te zijn. Heel erg 'beweeglijke' camera e.d.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:31 schreef Murray het volgende:
Als het goed is krijg ik binnenkort een DVD van Amsterdam..
http://members.home.nl/thummel/2005-07-15-unbroken-spirit-dvd.htm
Heeft iemand die toevallig al?
Ik vraag me af hoe het geluid dan is, qua galm....quote:Op donderdag 10 november 2005 10:12 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik heb hem niet, maar hij schijnt erg slecht te zijn. Heel erg 'beweeglijke' camera e.d.
ik zou van leest gewoon ff van binnen bekijken.. had htdaab ook al eerder dan de releasequote:Op donderdag 10 november 2005 10:43 schreef calvobbes het volgende:
Hmmm... Iemand een idee of de DVD vandaag al te krijgen is?
Op de site van de Mediamarkt staat dat ze 'm vandaag al hebben. Maar vanleest en FRS zeggen dat je nu alleen nog kunt pre-orderen.
Hey dan heb ik een *tip* voor jou!quote:Op donderdag 10 november 2005 16:31 schreef Mister_Slide het volgende:
Nog nergens in heel Amsterdam de DVD gezien
Is opzich wel logisch
Dan maar morgen weer een rondje doen
Zo blijkt maar weer, er gaat niets boven Groningen.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:31 schreef Mister_Slide het volgende:
Nog nergens in heel Amsterdam de DVD gezien
Is opzich wel logisch
Dan maar morgen weer een rondje doen
Waarom in Zwolle nou weer niet?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:36 schreef Murray het volgende:
[..]
Zo blijkt maar weer, er gaat niets boven Groningen.![]()
Nou ja!quote:Op donderdag 10 november 2005 16:38 schreef Murray het volgende:
Op de pagina van Van Leest: http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?productid=936707&navid=47
Klanten voor dit prodoct kochten ook:
Om van te dromen
Frans Bauer
10 jaar hits
Frans Bauer
Live op de buhne
Jan Smit
Ik heb daar toch m'n twijfels bij , maar goed.
Alleen het feit dat hij in breedbeeld is maakt hem al 10x beter dan de meeste bootleg DVD's.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:35 schreef Murray het volgende:
Bij de Mediamarkt Groningen ligt hij er al wel, werd al gespeeld op een breedbeeld, zag er toch wel heel goed uit.
Whahahaquote:Op donderdag 10 november 2005 16:33 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Hey dan heb ik een *tip* voor jou!![]()
quote:I’m recording the sound for the DVD’s that are coming out, also for different b-sides and there are some other ideas for music from the live shows too.
Ringtones met applaus op de achtergrond.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:08 schreef Waxxer het volgende:
Toch geen ringtones?
Of dat de rechten van de mens worden voorgelezen als je gebeld wordt...quote:Op donderdag 10 november 2005 18:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ringtones met applaus op de achtergrond.
Kanniewagte.
Ze nemen sowieso al elk concert op..quote:Op donderdag 10 november 2005 18:03 schreef calvobbes het volgende:
Hmmm... Op de site van U2 laten ze af en toe iemand aan het woord. Nu staat er een interessant stukje op van iemand die ervoor zorgt dat Bono zijn afluistering goed is en tegelijk een tweede functie heeft....
[..]benieuwd
http://mixonline.com/mag/audio_us_vertigo_tour/quote:Every show is being recorded, and so far, the tracks have been used on VH1 and HBO. Plans are also in the works to offer live recordings or work with a service such as iTunes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |