Hopelijk wel bij een concert van Ali Bquote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:46 schreef Boefjetim het volgende:
Het is wachten op de eerste terreuraanslag op de arena![]()
quote:
Taalkundig gezien heeft Mojo gelijk, het feit dat 150.000 mensen het geluid slecht vonden wil nog niet zeggen dat het geluid ook slecht is.quote:Concertorganisator Mojo bestrijdt dat het geluid in de Arena slecht is.
Ik moet wel zeggen dat ik het geluid beter (lees minder slecht) vond dan in het Gelredome.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:49 schreef BUG80 het volgende:
[..]
[..]
Taalkundig gezien heeft Mojo gelijk, het feit dat 150.000 mensen het geluid slecht vonden wil nog niet zeggen dat het geluid ook slecht is.![]()
Het hangt er denk ik sterk vanaf waar je stond. Ik stond helemaal achterin bij U2 en dan versta je echt geen woord.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:52 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik het geluid beter (lees minder slecht) vond dan in het Gelredome.
Dat was pas echt om te janken.![]()
In eerste instantie vond ik het geluid in de Arena ook wel meevallen, maar nadat ik in München ben geweest weet ik wel beter.![]()
In het Gelredome stond ik ergens in het midden,vrienden van mij zaten daar op de tribune en klaagde ook steen en been.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:55 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het hangt er denk ik sterk vanaf waar je stond. Ik stond helemaal achterin bij U2 en dan versta je echt geen woord.![]()
In het Gelredome heb je overal aardig tot middelmatig geluid, in de ArenA varieert het van middelmatig tot bar slecht.
Laten we het zo zeggen: Het Gelredome én de Arena voldoen niet aan hun zogenaamde multifunctionele functie, in ieder geval niet voor concerten met het podium aan de korte kant. Het wordt door de vorm en het gesloten dak een acoustisch drama en daardoor al snel een kakafonie/echoput.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:49 schreef Luni het volgende:
De Kuip heeft gewoon het beste geluid!
Kloptquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Overigens, toen de tweede ring van de Kuip nog niet overdekt was (Joshua Tree en Zoo) was het geluid er beter dan tijdens de PopMart-tour. Ook dat zal te maken hebben met die overkapping, waardoor het geluid toch iets blijft hangen en daardoor terugkaatst.
Mojo zegt dat de artiesten beslissen waar ze spelen en dat Mojo het alleen organiseert.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:34 schreef Gert het volgende:
Hopelijk pakt een of andere journalist het op.
Dan wordt het meteen een stuk lastiger voor Mojo om het eenvoudigweg te negeren.
Mojo kan tegen de artiesten zeggen "wij horen van veel fans dat ze liever niet naar de ArenA in Amsterdam gaan, zullen we een andere lokatie zoeken?".quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:18 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
[..]
Mojo zegt dat de artiesten beslissen waar ze spelen en dat Mojo het alleen organiseert.
Vandaag heb ik al op verschillende radio-zenders iets over deze aktie gehoord, er komt een artikel in Panorama en vanavond komt het op RTL4. Wordt ongetwijfeld vervolgd...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:34 schreef Gert het volgende:
Hopelijk pakt een of andere journalist het op.
Dan wordt het meteen een stuk lastiger voor Mojo om het eenvoudigweg te negeren.
Ik denk dat Mojo niet zoveel invloed heeft op de locatie.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 03:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mojo kan tegen de artiesten zeggen "wij horen van veel fans dat ze liever niet naar de ArenA in Amsterdam gaan, zullen we een andere lokatie zoeken?".
Ja dat zegt Mojo. Maar als Mojo duidelijk tegen de artiesten zegt "de fans worden daar niet blij van" dan lijkt het me sterk dat de bands daar niet naar luisteren. Zeker U2 is daar wel gevoelig voor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:23 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
Ik denk dat Mojo niet zoveel invloed heeft op de locatie.
De artiesten beslissen zelf waar ze willen spelen en Mojo wordt alleen maar ingehuurd om alles te regelen.
Op de U2 prikpagina staat ook een brief die een fan van U2 heeft ontvangen van Mojo n.a.v. klachten over het geluid.
Daar staat ook in dat U2 persé in Amsterdam wilden spelen, omdat de vorige keren Rotterdam, Nijmegen en Arnhem al aan de beurt waren geweest.
Ik zit hier niet om Mojo te verdedigen, want heel dat Mojo kan me gestolen worden, maar kan me wel vinden in sommige dingen die ze zeggen. Ik denk echt dat zij weinig tot helemaal niks in te brengen hebben bij dit soort zaken. Maar misschien ben ik wel te goedgelovig...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat zegt Mojo. Maar als Mojo duidelijk tegen de artiesten zegt "de fans worden daar niet blij van" dan lijkt het me sterk dat de bands daar niet naar luisteren. Zeker U2 is daar wel gevoelig voor.
Ow ik denk ook wel dat de artiest hun wil wet is. Maar ik denk ook dat Mojo best wel tegen de artiesten kan zeggen dat iets geen goed plan is. En dat doet Mojo blijkbaar nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:58 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
Ik denk echt dat zij weinig tot helemaal niks in te brengen hebben bij dit soort zaken. Maar misschien ben ik wel te goedgelovig...
De concerten die uiteindelijk in Arnhem zijn gehouden, stonden in eerste instantie gepland voor de Prins van Oranje-hal in Utrecht. Daar bleek het podium niet te passen, omdat de hal te laag was. Daarna is pas uitgeweken naar Arnhem met het bijkomende voordeel voor velen (o.a. ook Mojo en U2 zelf natuurlijk) er meer kaarten verkocht konden worden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:32 schreef Waxxer het volgende:
Mojo is volgens mij een ingewikkeld, onoverzichtelijk inteeltbedrijf waar veel persoonlijke belangen meespelen. Alsof U2 heeft aangegeven dat ze in Arnhem wilden spelen toen, of nog eerder in Nijmegen.
Arena betaalde gewoon het meeste, denk ik.
Nou, niet Bono en The Edge toen ze in hun Zuid-Franse tuin op een zomeravond samen op het terras een flesje rosé dronken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De concerten die uiteindelijk in Arnhem zijn gehouden, stonden in eerste instantie gepland voor de Prins van Oranje-hal in Utrecht. Daar bleek het podium niet te passen, omdat de hal te laag was. Daarna is pas uitgeweken naar Arnhem met het bijkomende voordeel voor velen (o.a. ook Mojo en U2 zelf natuurlijk) er meer kaarten verkocht konden worden.
Ik ben benieuwd wie dat toen allemaal bedacht heeft....
De Telegraaf heeft het nu ook opgepakt!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vandaag heb ik al op verschillende radio-zenders iets over deze aktie gehoord, er komt een artikel in Panorama en vanavond komt het op RTL4. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Zit nu naar Kopenhagen te luisteren, qua geluid ook een van de beteren die ik gehoord heb.quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:11 schreef Luni het volgende:
Luister nu naar een optreden in Toronto![]()
![]()
Goed concert, en goede kwaliteit, en als klap op de vuurpijl eindigen met Bad!!!!
Badquote:Op dinsdag 27 september 2005 19:11 schreef Luni het volgende:
Luister nu naar een optreden in Toronto![]()
![]()
Goed concert, en goede kwaliteit, en als klap op de vuurpijl eindigen met Bad!!!!
quote:Chicago DVD Details
September 26, 2005
Source: U2Slovenija and U2tour.de
An early track list for U2's upcoming "Live from Chicago" DVD shows 23 songs and a film date of May 10th, but closer inspection reveals that the DVD will be made up of performances from more than that one show. The DVD track list matches the May 10th set list song-for-song from the start of the show through "Mysterious Ways." The next song at the concert, "Party Girl" -- which was performed with a fan brought on stage -- is not on the DVD track list. And though the May 10th show ended with "Vertigo", the DVD track list instead ends with "Yahweh" and "40," which will obviously be taken from a different night. Additional label information includes "courtesy" notices for Arcade Fire's "Wake Up", as well as "Bullet with Butterfly Wings", "No Regrets", "When Johnny Comes Marching Home", and "I Can See for Miles" -- so it appears all of those song snippets will be included on the DVD. Audiophiles may want to know that sound is listed as "PCM Stereo, DTS, Dolby 5:1 Surround."
Bonus features? Of course!
1. "Beyond the Tour" documentary
2. "Surveillance edits" from "Love and Peace or Else", "An Cat Dubh," "Electric Co.", and "Running to Stand Still" -- these are the cameras set up and used by Willie Williams.
3. Live performances of "All Because of You" and "Miracle Drug" from November 16, 2004, when U2 performed in Dublin for BBC Radio.
(Thx to U2Slovenija and U2tour.de for assistance.)
Zal hier ook wel op TV komen, net als Boston 2001, toen werd ook een groot deel van de DVD uitgezonden op TV. Maar goed, dan heb ik die DVD toch allang.quote:Das ZDF strahlt übrigens am 18. November 2005 Ausschnitte von der DVD aus
Oh ja, dat is natuurlijk ook zo...quote:Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef Murray het volgende:
Half 2006? Waarom zo lang?
Had er al wel op gerekend dat het november zou worden, sowieso voor de kerst iig. Het is natuurlijk de bedoeling dat de kerstman er veel gaat weggeven.
Niks over gelezen verder, zal dit jaar wel niks meer worden.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:54 schreef Dandelion het volgende:
iis er nog iets bekend over die dvd-box waarover gesproken werd, met zoo, pop en nog wat?
Talpa is een huis aan het bouwen in Almere.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:02 schreef Mister_Slide het volgende:
Woei!!
Wel even zorgen dat ik dan geld heb
Misschien is dat ivm "hoe is het (stem)geluid", want het moet natuurlijk wel spreekwoordelijk knallen op die dvd!quote:Op donderdag 29 september 2005 17:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
waarom Chicago en niet Milaan? Of hebben ze die opnames daar voor niks gemaakt?
quote:Emotions reach dizzying heights for U2, fans
By Steve Morse, Globe Staff | October 4, 2005
The second leg of U2's ''Vertigo" tour hit Boston last night with a full-on bang. The sold-out crowd featured celebrities such as Tom Brady and John Kerry, but also thousands of U2 diehards who sang along so loudly that any decibel meter would have been smashed.
This was like one of U2's classic concerts at the Orpheum when the band was making its move toward superstardom in the '80s. The crowd interaction was breathtaking -- from a pregnant mother who jumped up early to dance with Bono, to hearty, sing-along support when Bono briefly lost his voice during the Martin Luther King tribute, ''Pride (In the Name of Love)." He literally jumped back from the microphone and couldn't continue for a minute -- maybe he swallowed something that went down the wrong way or was just overcome by the moment -- but he raised his arms and beckoned the fans to fill in the verses, which they readily did like eager acolytes.
This unexpected glitch turned out to have a huge payback once Bono again found his voice. It cemented the bond with listeners, so when U2 then wailed into the spiritual ''Where the Streets Have No Name," the audience rose majestically and created a cathedral-like choir whose volume stunned even Bono. ''Wow, thank you very much," he said at the end of the song. You could tell it came from the bottom of his heart and wasn't just a goading tactic.
The show's set list was similar to U2's three Garden dates earlier this year -- with a fast-clipped triumvirate of ''City of Blinding Lights," ''Vertigo," and ''Elevation" opening the way. But creative wrinkles were heard when Bono added snatches of Smashing Pumpkins' ''Bullet With Butterfly Wings" (the verse ''despite all my rage I am still just a rat in a cage") to ''Elevation"; and bits of the Beatles' ''Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" and Jimmy Cliff's ''Many Rivers to Cross" to the euphoric ''Beautiful Day."
A few major changes, however, were to come, starting with a heartfelt plea for unity, ''Miss Sarajevo," which U2 had done on its ''Zoo TV" tour. The band put it back in the set this summer right after the London subway bombings. Bono told the crowd that many Muslims and Christians could get along in Sarajevo and it was ''a symbol of coexistence and that's why evil men wanted to destroy it." The song, especially its operatic coda, drew another round of deafening applause, heightening the night's emotion even more if that was possible.
The main set ended with the familiar ballad ''One" with Bono noting that the ''One" campaign (designed to eradicate poverty) had signed up 2 million members, including Patriots quarterback Brady earlier in the evening. And the first two encores were pleasant surprises: the ballad ''The First Time" (with just the Edge playing acoustic guitar while Bono sang and urged the crowd to shout ''love love") and the gently uplifting ''Who's Gonna Ride Your Wild Horses," which was more manna from heaven for the diehards.
Opener Keane, a keyboard-based trio with a Coldplay-like sound at times, was well-received but seemed out of place in an arena setting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |