Als ie dinsdag nou eens net zo'n aanval als vorig jaar doetquote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:29 schreef Leatherface het volgende:
En ondanks zijn fraaie ritzege vind ik hem maar tegenvallen deze Tour. In de massasprints komt ie momenteel toch echt snelheid tekort.
Het groen heeft ie nog, maar als ie telkens 8e, 9e of 10e wordt in sprint zal ie het over een andere boeg moeten gooien om dat tricot te behouden.
Quick Step was ook al in beeld voor een eventueel overnemen van de Noor.quote:Garmin-baas: 'Bak mijn ballen en eet ze op als Hushovd naar ander team gaat'
* vrijdag 15 oktober 2010, 11u23
* Bron: Sporza
* Auteur: md
Garmin-manager Jonathan Vaughters, de toekomstige sportieve baas van Thor Hushovd, drukt vrijdag de hoop van Patrick Lefevere om de wereldkampioen naar Quick-Step te halen de kop in.
Lefevere liet vrijdag in onze krant duidelijk verstaan serieus geļnteresseerd te zijn om wereldkampioen Thor Hushovd alsnog over te nemen bij het Amerikaanse Garmin, de toekomstige ploeg van de Noor. De West-Vlaamse manager zit zelfs een van de volgende dagen samen met zijn makelaar Alex Carrera.
Bij Hushovds toekomstige ploeg Garmin lijkt men echter niet onder de indruk van de transfergeruchten. 'Alle geruchten rond Thor zijn aangenaam leesvoer', twittert Garmin-manager Jonathan Vaughters.
'Zijn contract is op 1 oktober ingediend bij de UCI en daar staat geen opstapclausule in. Sterker nog: als Thor in 2011 voor een ander team rijdt, zal ik mijn ballen bakken en opeten. Genoeg garantie zo?', is Vaughters erg duidelijk.
Toen duidelijk werd dat zijn huidige ploeg Team Cervélo ophield te bestaan, verkastte Hushovd naar het Amerikaanse Garmin. Volgens sommige bronnen liet de Noor echter wel in zijn contract inschrijven dat hij vrij is van handelen indien hij wereldkampioen zou worden. En zo geschiedde down-under.
Hushovd erg hot
Moest Hushovd alsnog kunnen vertrekken bij Garmin, heeft Quick Step wel concurrentie zat, want Team Saxobank, Europcar/Bouygues Telecom, Cofidis, Astana, maar vooral Robbie McEwen namens Pegasus Sports (opvolger van Fly V Australia) hengelden al naar zijn diensten.
Bron
Wat een held.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:28 schreef Arcee het volgende:
Hij leek niet overdreven goed in vorm dit seizoen, maar fietst in de Tour weer de stenen uit de straat. Eindigde tot nu toe elke dag in de top 10. En draagt al 5 dagen de gele trui.
[ afbeelding ]
En ook gisteren in de etappe weer in de top 10.quote:
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:08 schreef Leatherface het volgende:
Zijn voorjaar viel tegen (in de Ronde van Zwitserland pas zijn eerste seizoenszege). Maar ik vind hem in deze Tour erg constant.
quote:
Dat noem ik ook constant.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:54 schreef Arcee het volgende:
En ook gisteren in de etappe weer in de top 10.
Ik bedoel eigenlijk niet alleen in uitslagen. Hij oogt deze Tour fris en beheerst. Ik weet niet of dat als 'constant' is te bestempelen, maar hij komt deze Tour gewoon goed over.quote:
Wat een kut chauvinistenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:18 schreef golfer het volgende:
Prachtig om die Fransen zo te kakken te zetten.![]()
Die is er al een paar jaar niet meer, want Evans, Boonen en Bettini reden ook sterk in de regenboogtrui.quote:
Dit dus. Ik kaarte het aan in een nieuw topic, maar een kutmod sloot hem.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:14 schreef Eenskijken het volgende:
wat een frans kutvolk dat ze boe roepen naar thor, het is een geweldenaar!
Tsja, wekt het je dan nog écht verbazing?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:14 schreef Eenskijken het volgende:
wat een frans kutvolk dat ze boe roepen naar thor, het is een geweldenaar!
Zodra het iets omhoog loopt is het nadelig voor Cavendish ten opzichte van zijn concurrenten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:13 schreef Leatherface het volgende:
Ik schrijf hem nog niet af voor een prolongatie van zijn werelditel.
De aankomststrook in Kopenhagen is toch aardig vals plat, als ik de beelden moet geloven. Ik weet niet hoe ideaal dat is voor Cavendish.
Maar goed, Hushovd zal ook wel concurrentie ondervinden van Gilbert of Boonen, Goss, Freire, Pozzato of Bennati en misschien ook wel zijn ploeggenoten Haussler en Farrar.
Ja, en over beide heren wordt dan ook uitgebreid gespeculeerd. Thor en Garmin zijn schijnbaar heilig.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:30 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zag je die sprint van Gilbert en hoe Voeckler ineens een berg opreed...!
Troost je....Herbert en Maarten zijn ook geen kenners!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:40 schreef EddyAlbena het volgende:
Ben geen kenner. Het enige waar ik bij Hushovd altijd aan moet denken is Herbert en Maarten die vroeger niks anders riepen dan dat hij 'nog niet eens een viaduct kon beklimmen'
Nee daar ben ik sinds enkele jaren ook van op de hoogte.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Troost je....Herbert en Maarten zijn ook geen kenners!
Dat was bij Jaan Kirsipuu, enige wat ze altijd aanhaalden was zijn krampaanvalquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:40 schreef EddyAlbena het volgende:
Ben geen kenner. Het enige waar ik bij Hushovd altijd aan moet denken is Herbert en Maarten die vroeger niks anders riepen dan dat hij 'nog niet eens een viaduct kon beklimmen'
Ik denk dat de Britten gewoon Cavendish als Olympisch kampioen willen en het parcours min of meer op zijn maat makenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:39 schreef Leatherface het volgende:
Zou de Olympische wegkoers in Londen nog iets voor hem zijn?
Als het een biljartvlakke omloop is, dan wordt het Cavendish of anders Farrar, Greipel of Petacchi (normaal gesproken dus).
Maar als het sprinten op vals plat wordt, is Hushovd natuurlijk een kanshebber. Parcoursen van de Olympische Spelen en wereldkampioenschappen blijken toch vaak iets lastiger dan van te voren aangekondigd. Zo ook onder meer Geelong en Madrid. Dat waren geen normale massasprints.
Het kan zomaar zijn dat het traject in Londen ook iets te zwaar is voor veel pure sprinters, zeker als ze er een harde koers van maken.
Uhm, is het parcours al niet vastgelegd in het bidbook toen Londen zich kandidaat stelde voor de Olympische Spelen? In 2005 kreeg de stad de Spelen toegewezen. Cavendish was toen nog geen wereldtopper op de weg, dus met de mogelijkheid van een Britse winnaar middels een massasprint konden ze toen nog geen rekening houden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:51 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik denk dat de Britten gewoon Cavendish als Olympisch kampioen willen en het parcours min of meer op zijn maat maken
Hm eens ff gaan zoeken naar een kaartje dan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Uhm, is het parcours al niet vastgelegd in het bidbook toen Londen zich kandidaat stelde voor de Olympische Spelen? In 2005 kreeg de stad de Spelen toegewezen. Cavendish was toen nog geen wereldtopper op de weg, dus met de mogelijkheid van een Britse winnaar middels een massasprint konden ze toen nog geen rekening houden.
En dit kaartje:quote:Route voor Olympische wegrit 2012 bekend gemaakt
Gepubliceerd door stoemper op dinsdag 8 februari 2011 om 16:32
De organisatie van de Olympische Spelen 2012 te Londen hebben de route voor de wielerwegrit bekend gemaakt. Het parcours in en rond de Britse hoofdstad, met de aankomst pal voor het koninklijk paleis Buckingham Palace, lijkt geknipt te zijn voor de sprinters.
Naast de finish is ook de start gesitueerd op de straat The Mall bij Buckingham Palace. Hierna zetten de renners koers richting de Surrey Hills ten zuidwesten van Londen. Hier ligt met de Box Hill het zwaartepunt van het parcours. De laatste 15 kilometer terug naar het centrum van de Britse hoofdstad is echter volledig vlak, waardoor een massasprint waarschijnlijk lijkt.
De eliterenners moeten in totaal 265 kilometer afleggen. Op 28 juli 2012 zal bekend worden wie de Spaanse klimmer Samuel Sanchez zal opvolgen als Olympisch kampioen wegwielrennen.
Die snor zou ik afscheren, als ik jou was.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
YES!
Kreeg o.a. deze foto binnen vanuit Frankrijk:
[ afbeelding ]
Ge-wel-dig.
Vereeuwigd met m'n HELD!
Je vergist je toch iedere keer weer in de leeftijd van FOK!kers he.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Die snor zou ik afscheren, als ik jou was.
Dit dus.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:14 schreef DecoAoreste het volgende:
![]()
Jammer, maar misschien is het beter zo. Een absolute wereldtopper geweest jarenlang, maar hij had zijn oude niveau nooit meer gehaald waarschijnlijk. Het ga je goed Thor
Maar is hij ook geblokt?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:18 schreef Bismarck het volgende:
Alexander Kristoff vult de leemte. Ook een Noor, Noors kampioen, sprinter, goed in de voorjaarsklassiekers. Die wordt ook nog wel een keer wereldkampioen. Is bovendien al Olympisch medaillist, iets wat Hushovd niet is.
Alle Noren zijn geblokt.quote:
Die naam ook ja, het viel echt allemaal samen in een grote baasquote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:20 schreef hhh38 het volgende:
Thor is in alles een held. Naam, wielrenstijl, karakter.
Thor Hushovd, het ga je goed
In een bergrit in je ééntje punten sprokkelen voor de groene truiquote:Op vrijdag 27 juni 2014 23:47 schreef ijs_beer het volgende:
Er zouden meer renners moeten koersen zoals Thor gedaan heeft, de aanvallen/vluchten in de tour waren briljant.
Kristoffquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:24 schreef opperkleurder het volgende:
Ik zit tijdens de Tour een week in Noorwegen, maar volgens mij doet er geen Noor mee dit jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |