abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29088642
die linkse pers ook altijd
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29088652
Als er stond: "De PVDA, Groenlinks en andere linkse partijen willen deze financiele problemen graag oplossen, maar rechtse partijen willen dit niet en zijn dus slecht." was dit nieuwsbericht misschien manipulatief geweest ja.
pi_29088677
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:17 schreef pberends het volgende:
Vakantie is echt een eerste levensbehoefte inderdaad . Wat een onzin.
Het is gewoon een uitspraak van mij, ik zei toch niet dat dat ergens stond .
pi_29088697
Ik bedoel ik vind een onderzoek naar wie geen warme maaltijd kan betalen iets interessanter dan wie wel of niet op vakantie gaan.
  zondag 24 juli 2005 @ 17:22:59 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29088716
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Uit Amsterdam? Zal wel een PvdA-bureau zijn
Dat onderzoeksbureau staat overigens wel onder de directe 'leiding' van de gemeente Amsterdam. Nou ja, het wordt volledig gesubsidieerd door de gemeente Amsterdam voor het uitvoeren van diverse onderzoeken naar de stand van zaken in de gemeente. Meten is weten, dus daarmee is niets mis, hoewel er ongetwijfeld nu weer mensen komen dat het dus gemanipuleerde cijfers zullen zijn. Maar anticiperende op dergelijke reacties hoop ik wel dat er een onderbouwing voor wordt gegeven. Ieder onderzoek wordt namelijk gefinancieerd door derden, en daar bovenop komt nog eens dat dit resultaat volgens mij helemaal niet in het straatje past van de gemeente Amsterdam.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29088719
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:22 schreef pberends het volgende:
Ik bedoel ik vind een onderzoek naar wie geen warme maaltijd kan betalen iets interessanter dan wie wel of niet op vakantie gaan.
www.voedselbank.nl
  zondag 24 juli 2005 @ 17:23:10 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29088720
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:22 schreef pberends het volgende:
Ook dat is niet onderzocht. Er is onderzocht hoeveel mensen niet op vakantie gaan en waarom niet. 15% van die mensen gaf 'financiėle problemen" op. Gewoon een onderdeeltje van een statistisch onderzoek.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 24 juli 2005 @ 17:23:18 #58
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29088724
Open er dan een topic over he, of doe zo'n onderzoek
pi_29089967
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:23 schreef SCH het volgende:

[..]

www.voedselbank.nl
Het feit dat we zo n ding ook in landgraaf krijgen zegt dat er iets niet goed zit.
pi_29089994
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Het feit dat we zo n ding ook in landgraaf krijgen zegt dat er iets niet goed zit.
Landgraaf? Da's toch een behoorlijk welvarende slaapstad van A'dam?
pi_29090001
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:08 schreef McCarthy het volgende:

[..]

nee want er zijn geen finanicele problemen. Daar komt het op neer.
De NOS presenteerd het echter wel zo
Maar als die zonder vraag om politieke actie werd gemeld is het politiek neutraal.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29090009
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29090034
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jahoor
pi_29090146
Kan iemand even RTL Nieuws en FOK! aan de TT toevoegen?
pi_29090163
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Jahoor
Ik was serieus! Ben er ooit maar een keer geweest en het leek mij redelijk welvarend toendertijd.
pi_29090172
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:51 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Er zijn echter helemaal geen financiele problemen. De amsterdammertjes hebben alleen andere keuzes gemaakt en die keuze was niet de vakantie.
Nee, dat is die 42 procent. Die 15 procent kan simpelweg niet vanwege geldgebrek.
pi_29090173
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:15 schreef Kozzmic het volgende:
Met al hun linkse belangen ook....
pi_29090199
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:17 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Met al hun linkse belangen ook....
Ik moet zeggen dat het opvalt dat De Telegraaf dit bericht inderdaad niet meldt. Hebben zij er als rechtse krant belang bij ofzo dat er armoede is in Nederland?
pi_29090226
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:19 schreef Kozzmic het volgende:

Ik moet zeggen dat het opvalt dat De Telegraaf dit bericht inderdaad niet meldt. Hebben zij er als rechtse krant belang bij ofzo dat er armoede is in Nederland?
Dan is het dus toch een links bericht, Kozzmic
pi_29090232
quote:
Kan iemand even FOK! aan de TT toevoegen?
Linkse crew hier
pi_29090236
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik was serieus! Ben er ooit maar een keer geweest en het leek mij redelijk welvarend toendertijd.
Landgraaf ligt in de Parkstadregio (zuid limburg) en heeft ook last van de slechte economie hier. Misschien komt het ook door de vergrijzing die hier extra snel gaat vanwege het feit dat jonge mensen wegtrekken. Maar een voedselbank in een plaats als Landgraaf is sowieso omdat het vrij dorps is zonder zwervers enzo.
  zondag 24 juli 2005 @ 18:21:01 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29090241
quote:
Ik vind de titel van Fok! wel misleidend.
Er staat namelijk nergens dat meer Amsterdammers thuisblijven, maar dat alleen de financiele situatie een hoger aandeel heeft gekregen in de motivatie van de thuisblijvers.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29090257
quote:

[..]

als armoede samen gaat met een laag IQ wel natuurlijk..
  zondag 24 juli 2005 @ 18:22:15 #75
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29090264
quote:

[..]

Da's toch altijd zo geweest. Pas als de vlam in de pan dreigt, dan willen ze nog wel eens een semi-kritisch stukje plaatsen. In het geval van Dekker bijvoorbeeld.

Jammer dat AT5 er niet even bijzette dat uitkeringsgerechtigden niet eens op vakantiegeld hoeven te rekenen als zij schulden hebben. Concreet betekent dat dus dat zij die doktersrekening of die zomerjas niet kunnen betalen..

Als wij het maar goed hebben he, TS
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29090270
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Landgraaf ligt in de Parkstadregio (zuid limburg) en heeft ook last van de slechte economie hier. Misschien komt het ook door de vergrijzing die hier extra snel gaat vanwege het feit dat jonge mensen wegtrekken. Maar een voedselbank in een plaats als Landgraaf is sowieso omdat het vrij dorps is zonder zwervers enzo.
Oh hell

Ik zit in de war met Landsmeer....stom stom stom, mijn excuses.

En dan te bedenken dat ik vrienden heb wonen in Landgraaf (voormalig Schaesberg)...big DUH.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2005 18:23:36 ]
pi_29090294
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh hell

Ik zit in de war met Landsmeer....stom stom stom, mijn excuses.
Je bent niet de eerste die deze twee plaatsen verward, geloof me
pi_29090308
quote:

[..]

Die krant heeft het te druk met Tulpenkoningin Yke zie ik.....
  zondag 24 juli 2005 @ 18:28:49 #79
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29090401
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:24 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Die krant heeft het te druk met Tulpenkoningin Yke zie ik.....
Zullen ze wel genetische manipulatie noemen..

De krant van wakker Nederland hoor
  zondag 24 juli 2005 @ 18:37:08 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29090600
vakantie is dat een mensenrecht ofzo?
links geneuzel altijd.

Kijk eens naar de bevolkings samenstelling
Studenten, allochtonen, bejaarden in Amsterdam; gezinnen (toch het meest welvarende deel van de bevolking) zijn Amsterdam allang uitgetrokken of zijn daar nog steeds mee bezig, incluis myself

Kijk voor veel cijfers eens op onstat-amsterdam Lijkt mij een prima site.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29090632
Wat is er in hemelsnaam links aan vakantie?!
  zondag 24 juli 2005 @ 18:39:26 #82
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29090645
De beperking van Rechts is dat er altijd een verongelijkte conclusie vast moet zitten aan een nieuwsfeit. Het is zo. Of je je daar zorgen om maakt of moet maken, dat is een tweede..
  zondag 24 juli 2005 @ 18:39:52 #83
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29090660
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:38 schreef RichardQuest het volgende:
staat voor plezier he
pi_29090669
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:38 schreef RichardQuest het volgende:
Nou, als je naar Cuba gaat dan is dat een linkse vakantie, ga je daarentegen naar Oostenrijk dan is het een rechtse vakantie
pi_29092018
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, als je naar Cuba gaat dan is dat een linkse vakantie, ga je daarentegen naar Oostenrijk dan is het een rechtse vakantie
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_29092070
Conclusie: Het aantal mensen dat dit jaar vakantie viert op Cuba is met 5 % gedaald. Binnenkort te lezen op NOS TT.

[ Bericht 1% gewijzigd door R_ON op 24-07-2005 19:49:08 ]
Maybe
  zondag 24 juli 2005 @ 19:36:43 #87
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29092440
quote:
Er is geen sprake van klagen maar van een onderzoek dat constateert dat er in Amsterdam een groter aantal dan voorheen niet in staat is om op vakantie te gaan omdat er sprake is van een financieel probleem.
ik zie het zo: om hun financiele problemen de kop te bieden gaan ze niet op vakantie. Daarmee lossen ze hun financiele probleem op. Echter ze hadden er ook voor kunnen kiezen om geen nieuwe electronica te kopen of minder bier in de kroeg te drinken.

Nou wordt het een beetje neergezet als of het zo erg is dat ze zelfs niet op vakantie kunnen daarmee meteen op-vakantie-gaan tot 1e levensbehoefte bombarderen.

Ze spelen dus op de gevoelskaart bij mensen en zoals Lemmeb al aan gaf ze ook hadden neer kunnen zetten geen nieuwe playstation (alle sloebers bij mij op de basisschool hadden een spelcopmuter en nike air) of plasma scherm vanwege financiele situatie.

Dat doen ze echter niet want daarmee raak je ene minder gevoelige snaar bij het publiek
Ze zijn wel links bij de PO, maar niet achterlijk

[ Bericht 3% gewijzigd door McCarthy op 24-07-2005 19:54:01 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29092658
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:36 schreef McCarthy het volgende:

Echter ze hadden er ook voor kunnen kiezen om geen nieuwe electronica te kopen of minder bier in de kroeg te drinken.
Hoe weet jij nou dat ze zoveel nieuwe electronica hebben gekocht of bier hebben gedronken?
  zondag 24 juli 2005 @ 19:45:48 #89
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29092760
als het echt goed nieuws was hadden ze gewoon een koopkracht verhoudingsplaatje neergezet. Tenminste objectief. Nou wordt de zielege mensen kaart gespeelt: "zelfs vakantie wordt ze niet gegund" & bovendien wordt de armode grens omhoog getrokken door te insueren dat vakantie een 1e levensbehoefte is.

2 keer

Of ze het bij de NOS of AT5 expres doen weet ik niet, wel vind ik dat ze heel erg hun best te doen om in elke bericht iets zieligs te zien.

Zullen we even rekenen:
PO kost 600 miljoen per jaar (het welvaartsverlies vanwege de marktverstoring laat ik maar buiten beschouwing een royale handreiking richting links FOK, ik ben niet jullie grootste vijand)
Dat is 600/16 = 37.5 euro per jaar per persoon
375 euro in 10 jaar per pesoon. Voldoende voor 1 extra leuke holiday ergens in Frankrijk in 10 jaar.

Als mensen niet op vakantie kunnen is dat de gevende en nemende overheid en de
PO die ten koste van een extra vakantie voor arme mensen zichzelf in stand wil houden

een overheid heeft nog nooit welvaart kunnen creeeren, wel armoede
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 24 juli 2005 @ 19:46:30 #90
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29092788
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou dat ze zoveel nieuwe electronica hebben gekocht of bier hebben gedronken?
zie vetgedrukte in die post
  zondag 24 juli 2005 @ 19:49:21 #91
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29092874
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:19 schreef JackyVie het volgende:

[..]

ik kan geen enkele post vinden waarin dit wordt beweerd. Trouwens, die opmerking is off-topic.
zo wordt het dus wel neergezet
pi_29092911
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Je gokt dus maar.
pi_29092932
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:46 schreef McCarthy het volgende:

Dus die paar mensen op school die zeiden dat ze arm waren, zijn maatgevend voor de mensen die zeggen dat ze niet genoeg geld hebben om op vakantie te gaan?

Beetje kortzichtig he. Niet iedereen leeft hetzelfde en maakt dezelfde keuzes....
  zondag 24 juli 2005 @ 19:55:56 #94
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29093079
paar mensen? De sloebers van de klas heb ik het over: Er was wel geld voor mountainbikes en spelcomputers en nika airs en nike kappas.
Zo arm waren ze blijkbaar toch niet. En is dat maatgevend voor de rest van het land? Ja natuurlijk.
pi_29093388
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:55 schreef McCarthy het volgende:
paar mensen? De sloebers van de klas heb ik het over: Er was wel geld voor mountainbikes en spelcomputers en nika airs en nike kappas.
Zo arm waren ze blijkbaar toch niet. En is dat maatgevend voor de rest van het land? Ja natuurlijk.
Die paar sloebers bij jou in de klas zijn representatief voor de rest van het land? Dat is handig dat je dat zegt. Want zo kunnen wij miljoenen besparen aan onderzoeken en enqeutes. Alleen een paar mensen bij jou in de klas vragen en het is gelijk een representatief onderzoek voor heel Nederland.

Hoe kortzichtig.
lollig
pi_29093397
vreemd dat de Wibra en de Zeeman nog niet failliet zijn dan.
pi_29093420
15% van de Amsterdammers kan niet op vakantie. Een stijging tov vorig jaar. Big deal! Alsof dat nu het ergste is.

Stel dat ze zonder baan zitten; of grote schulden, dan hebben ze wel iets anders aan hun hoofd dan het gegeven dat ze niet op vakantie kunnen.

WTF is het doel van zo'n onderzoek?
Maybe
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 juli 2005 @ 20:13:24 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29093613
quote:
armoede is in Nederland?
Oehoe, ik kan niet met vakantie en moet iets vaker de fiets nemen ipv de Astra. Ik ben arm
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 juli 2005 @ 20:15:33 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29093665
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:22 schreef Tafkahs het volgende:
Jammer dat AT5 er niet even bijzette dat uitkeringsgerechtigden niet eens op vakantiegeld hoeven te rekenen als zij schulden hebben.
Terecht, had je als uitkeringstrekker maar geen lening af moeten sluiten, maar moeten leren budgetteren.

Ik zie niet in waarom ik straks dmv schuldsanering mee moet betalen aan die schuld.
quote:
Concreet betekent dat dus dat zij die doktersrekening of die zomerjas niet kunnen betalen..
Even wachten hoor, even mijn viool pakken voor de juiste achtergrond muziek voor dit Hans Christiaan Anders argument
  zondag 24 juli 2005 @ 20:53:15 #100
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29094791
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

zo wordt het dus wel neergezet
Niet dus he.

Enkele mensen hebben een onderzoek gedaan (of het nut heeft, daar valt over te discussiėren).
Er wordt bericht dat 15% van de Amsterdammers die niet op vakantie gaan daar niet vrijwillig voor kiest tegenover 10% vorige jaren. (ja, hier staat een punt, daar wordt geen enkele conclusie aan vastgeknoopt)
Verder nog een getalletje hoe veel Amsterdammers er precies thuisblijven. En klaar. Niks meer. Er staat nergens dat die mensen arm zijn. Er staat dat het voor hen financieel een probleem is om op vakantie te gaan.
Als ik zeg dat ik het financieel niet aan kan een Porsche te kopen, dan zeg ik niet dat ik arm ben. En dan kan dat komen doordat ik al 3 BMW's heb, dat maakt niet uit. Het is dan financieel een probleem voor mij om een Porsche te kopen. Om welke reden dan ook.

En trouwens als het waar is wat jij zegt dat het allemaal voorgesteld wordt alsof die arme stakkers er niks aan kunnen doen dat ze zo weinig geld hebben, dan zet dat eerder het falen van de regering in het licht. Maar dan maak jij er nog eens een extra bocht omheen zodat je het in het voordeel van de linkse regering uitkomt.
Als exact dit artikel wordt gepubliceerd als iemand als Wilders aan de macht is, dan ga jij sowieso lopen lullen dat Wilders' regering in een slecht daglicht gesteld wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')