Er schijnt een groot stuk zijn uitgehaald waar Lars Ulrich er niet zo goed in van afkomt. In de scene die er nog wel in zit werd Mustaine als de groote kneus neergezet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:05 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
WTF?
Die is er helemaal niet uitgeknipt!!
Zit een groot stuk van hem in hoor!
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:38 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Gezien jouw leeftijd een 40-plusser?![]()
Hoe stom kun je zijn zegquote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:39 schreef Murray het volgende:
[..]
Dat was die homo van Take That.
Of was dat nou Gary?
ik vond die fans nog nepper.quote:Op zondag 24 juli 2005 02:37 schreef Ixnay het volgende:
Ze maken goeie muziek, meer heb ik er niet mee.
Die hele rel tegen Napster was echt het meest lame wat ik ooit een band heb zien doen.
Echt een band die zich met een imago van "what the fuck?" wil voordoen en zich dan ineens laat kennen, en dan zie je dat het allemaal toneel is en dat het ze alleen maar om geld verdienen gaat.
Oja, het Napster incident.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:03 schreef super-muffin het volgende:
ik vond die fans nog nepper.
'I used to love Metallica, but now i'm throwing away all my Metallica albums!'
en dan de albums op de grond gooien en stampen er op.
Dan kun je wellicht wel respect opbrengen dat Metallica nooit een album heeft gemaakt dat precies hetzelfde is als de vorige. Maar ja, als metalhead weet je ook dat het in metalland een raar fenomeen is, vernieuwingsdrang.quote:Op zondag 24 juli 2005 01:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
StefanP, echte metal liefhebber, heeft er een hekel aan om bands alles te zien verloochenen waar ze voor stonden
Ik ben in elk geval blij dat je erom kan lachenquote:Op zondag 24 juli 2005 01:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
HA HA HA!
Ik zal maar niet je ander postjes hier quoten waaruit blijkt dat je je alleen op je muzikale smaak teentjes getrapt voelt en doodsverwensingen gaat posten als iemand Metallica een stel trieste sukkels vindt.
Metallica is een stel LOSERS, elke echte metaller zal dat beamen. Ergo, je bent een kneus, een wannabe, iemand die metal 'cool' is gaan vinden, een poser.
Ik vond ze goed met hun eerste 3 CDs - ja ik leefde toen al, in tegendeel tot de bandwagon-jumpers die ze later cool gingen vinden omdat ze nou eenmaal op MTV zagen dat je ze cool hoorde te vinden. Laat staan pubertjes die net schaamhaar hebben en die ze 'helemaal vet ruig man!' vinden. Ooit, toen waren ze zelfs mijn favoriete band. Niemand die ik kende, wist wie ze waren, maar dat interesseerde me niet. Ik had al hun cassette bandjes. Ze waren de beste band ter wereld. Nu kan ik er niet eens meer naar luisteren omdat ik gewoon walg van alles waar ze nu voor staan. Vreselijk jammer. En dan moet je het toch wel behoorlijk bont gemaakt hebben. Ik heb niks tegen bands die van muzikale richting veranderen, maar op zo'n manier? En met zo'n air en minachting tegen hun fans?
Alles na hun 3 eerste albums is een hoop stront, en de persoonlijkheden van die losers zal ik maar al helemaal niks over zeggen. Of van hun walgelijke houding tegenover fans. Napster iemand?Wat een smerige lui.
Metallica goed, ga toch weg zeg. James Hetfieldje die denkt dat ie zo stoer en breed is, omdat de rest van de band uit dwergen bestaat. James Hetfieldje die probeert te zingen, hahaha, ik lach me dood de 5 seconden voordat ik van zender verander. Dan die kale rat Ulrichje. Proest ik herinner me ook nog S&M, ze gingen akoestisch spelen met een orkest er bij, nou dat klonk al echt helemaal nergens meer naar. Hoezo gewoon harde metal spelen? Joh, we gaan akoestisch, doen sentimenteel, proberen te zingen, naaien onze fans! Maar de kneuzerige nalopers... die vonden het fantastisch!
Metallica - hahaha. Ze hadden hun naam na 3 albums moeten veranderen in 'the poser losers'. En hun volgende album 'shame on us' moeten noemen.
Het leukste vind ik toch nog wel dat je ergens in een ander topic die kalende dwerg Larsje Ullrich loopt te aanbidden, ooh zwijmel wat is Larsje toch knap, zwijmel droom. Je bent gewoon een br33z4h groupie. Zie je die krijsende tienermeisjes op TV als er ergens een celebrity in beeld is, die huilend met hun handjes tegen hun kin staan te trillen? Dat ben jij. Larsje Ulrich![]()
StefanP, echte metal liefhebber, heeft er een hekel aan om bands alles te zien verloochenen waar ze voor stonden
quote:Op zondag 24 juli 2005 11:05 schreef Djaser het volgende:
Oh en QB, ik vind het best dat je Metallica goed vind en verdedigd maar je komt echt behoorlijk kneuzerig over.
Hoor jij daar een bassgitaar dan ?quote:Op zondag 24 juli 2005 12:03 schreef super-muffin het volgende:
[..]
wat is er slecht geremixt aan And justice for all?
Het feit dat het overgrote deel van de baspartijen daar Hetfield's ritmepartijen dubbelde hielp natuurlijk ook niet echt.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:14 schreef daisy_ducky het volgende:
[..]
Hoor jij daar een bassgitaar dan ?![]()
quote:Op zondag 24 juli 2005 02:37 schreef Ixnay het volgende:
Die hele rel tegen Napster was echt het meest lame wat ik ooit een band heb zien doen.
Echt een band die zich met een imago van "what the fuck?" wil voordoen en zich dan ineens laat kennen, en dan zie je dat het allemaal toneel is en dat het ze alleen maar om geld verdienen gaat.
basgitaar, bass is andersquote:Op zondag 24 juli 2005 13:14 schreef daisy_ducky het volgende:
[..]
Hoor jij daar een bassgitaar dan ?![]()
Nou ja, je vind het maar niets dat mensen metallica via MTV cool zijn gaan vinden. En dat pubertje zonder schaamhaar ze `helemaal vet ruig man!' vinden. Het lijkt dan wel of je ze vroeger cool vond DANKZIJ dat ze niet bekend waren, eerder dan ONDANKSquote:Op zondag 24 juli 2005 03:36 schreef StefanP het volgende:
[..]
Als je goed gelezen had, dan wist je dat ik schreef dat ik ze cool vond ondanks dat niemand anders dat deed, niet andersom. Alleen door hun muzikale bullshit en fan-minachting kots ik ze uit, niet omdat alle pukkel pubertjes ze toevallig cool vinden, dat interesseert me niks. Het enige wat ik schreef is dat die groep hun enige overgebleven fans zijn.
Waarom zou je moeten vernieuwen?quote:Op zondag 24 juli 2005 12:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dan kun je wellicht wel respect opbrengen dat Metallica nooit een album heeft gemaakt dat precies hetzelfde is als de vorige. Maar ja, als metalhead weet je ook dat het in metalland een raar fenomeen is, vernieuwingsdrang.
Je hoort geen basgitaar.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:03 schreef super-muffin het volgende:
[..]
wat is er slecht geremixt aan And justice for all?
Dat maakt vernieuwingsdrang niet per definitie slecht natuurlijk (net zoals de resultaten van vernieuwing niet per definitie geslaagd zijn). Als je als band uitgekeken bent op een bepaalde sound dan ga je als luisteraar dat gebrek als motivatie echt wel terughoren in de nummers.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:37 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom zou je moeten vernieuwen?
Als je toch goeie muziek maakt, en het volgende album hetzelfde klinkt alleen andere nummers, dan is daar toch niks mis mee?
Neem fietsen, ik neem aan dat je niet nog steeds op je 3-wielertje rijdt, je kunt wel op een gewone fiets fietsen, maar ach, waarom zou je vernieuwen ?quote:Op zondag 24 juli 2005 14:37 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als je toch goeie muziek maakt, en het volgende album hetzelfde klinkt alleen andere nummers, dan is daar toch niks mis mee?
Dat valt best mee, er zijn wel meer bands die dat doen. Het voornaamste is dat de meeste bands het zelf op den duur saai gaan vinden en dat de "kritische muziekpers"quote:Op zondag 24 juli 2005 14:50 schreef Dwaashaas het volgende:
Misschien omdat het saai wordt om 20 jaar lang dezelfde muziek te blijven maken, als je dan 10 albums hebt die hetzelfde klinken dan moet je er geld bij geven willen mensen het kopen. Tenzij je Frans Bauer heet.
Klopt! Ik had m eerst alleen op cassette en dacht dat t daar aan lag; totdat ik m op cd kreeg.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Je hoort geen basgitaar.
Die zang is gewoon veel te schel.
De riffs zijn veel te dof opgenomen, de solo's zijn dan wel weer heel erg op de voorgrond.
Nee, dat is een kutgeintje. Dat kun je een keer doen maar niet vaker. Het is spugen in het aangezicht van echte fans. Als muziek maken een trucje is dan heeft het geen fuck meer met kunst te maken. Je ziet ook dat fans weglopen als bands door de mand vallen. Het verbaast me alleen dat vooral metalfans het weinig kan schelen.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:37 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mhoa, na Reign in Blood is er ook aardig gezeken oven elk album van Slayer hoorquote:Op zondag 24 juli 2005 15:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee, dat is een kutgeintje. Dat kun je een keer doen maar niet vaker. Het is spugen in het aangezicht van echte fans. Als muziek maken een trucje is dan heeft het geen fuck meer met kunst te maken. Je ziet ook dat fans weglopen als bands door de mand vallen. Het verbaast me alleen dat vooral metalfans het weinig kan schelen.
Ik heb diep respect voor Metallica en hoe zij hun carriere en tegenslagen verwerken. Er is geen enkele metalband op deze planeet die zoveel platen heeft verkocht van een album als Metallica (the black album) en er is dus ook geen metalband die kan weten hoe moeilijk het is om zo n album te toppen (zowel commercieel als artistiek). Bands als Slayer hebben makkelijk lullen. Die hebben nooit veel kritiek gekregen op wat ze deden. Maar die hebben ook weinig kritische fans. En dat is precies wat die band wil.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:13 schreef poloolop het volgende:
hierin moet ik quickie_bat toch gelijk geven.. wtf zitten jullie te zeiken over metallica? weetje, hoe meisjes voor je vallen als je 'nothing else matters' voor ze zingt en speelt.. 'oew, wat zing je dat mooi en gevoelig, dat doet me denken aan mijn overleden opa' zei de laatste.. ja kat in het bakje! nee zeker, ik heb veel meisjes weten te versieren mede dankzij metallica, deze band kan ik dus niet afkraken! verder zijn ze gewoon geniaal en als ik nu zou sterven, zou ik hun muziek op mijn begrafenis willen! metallica is part of my life, mothafuckers!
quote:Op zondag 24 juli 2005 15:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee, dat is een kutgeintje. Dat kun je een keer doen maar niet vaker. Het is spugen in het aangezicht van echte fans. Als muziek maken een trucje is dan heeft het geen fuck meer met kunst te maken. Je ziet ook dat fans weglopen als bands door de mand vallen. Het verbaast me alleen dat vooral metalfans het weinig kan schelen.
Ik heb diep respect voor Metallica en hoe zij hun carriere en tegenslagen verwerken. Er is geen enkele metalband op deze planeet die zoveel platen heeft verkocht van een album als Metallica (the black album) en er is dus ook geen metalband die kan weten hoe moeilijk het is om zo n album te toppen (zowel commercieel als artistiek). Bands als Slayer hebben makkelijk lullen. Die hebben nooit veel kritiek gekregen op wat ze deden. Maar die hebben ook weinig kritische fans. En dat is precies wat die band wil.
Dat verwijt word me net iets te vaak als slap excuus aan gegrepen om elke band die men niet leuk vind de grond mee in te boren. Het is vaak ook nergens op gebaseerd, want zelfs Metallica is over het algemeen nou niet wereldschokkend t.o.v. haar vorige albums (m.u.v. Black Album, Load, en St Anger). En wat versta je nou precies onder vernieuwing; moet een band persee elke cd een nieuw (sub)genre uitproberen?quote:Op zondag 24 juli 2005 12:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dan kun je wellicht wel respect opbrengen dat Metallica nooit een album heeft gemaakt dat precies hetzelfde is als de vorige. Maar ja, als metalhead weet je ook dat het in metalland een raar fenomeen is, vernieuwingsdrang.
Van de echt fans niet denk ik hoor. Volgens mij zal het overgrote deel van echte metallica fans eerder kiezen voor een album als ..and justice for all dan voor the black album.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:07 schreef Ixnay het volgende:
Nummers als Blackened krijgen gewoon veel te weinig waardering.
Balads mag wel, maar dan wel op de: Fade to Black, Welcome home (sanitarium), One, manier.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:05 schreef Tomek het volgende:
[..]
Van de echt fans niet denk ik hoor. Volgens mij zal het overgrote deel van echte metallica fans eerder kiezen voor een album als ..and justice for all dan voor the black album.
Punt is alleen dat the black album zo toegankelijk is dat een hele hoop mensen dat ook prachtig vindt, maar het eerdere werk gewoon te hard.
Ik bedoel, wat moet een metalfan nou met nothing else mattersDan ga je toch duidelijk voor ride the lighting en ...and justice for all?
Je vergeet dat Ride the Lightning ook een grote stap vooruit was. Van puberale speedmetal naar een veel breder metalgeluid met nota bene ballad en een popmetalsong (Escape). And Justice for all moet je ook niet vergeten. Dat album bevat nauwelijks meer thrash en was super progressief voor de tijd. Nota bene hun klassieker Master of puppets lijkt nog het meest over de voorganger.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:49 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dat verwijt word me net iets te vaak als slap excuus aan gegrepen om elke band die men niet leuk vind de grond mee in te boren. Het is vaak ook nergens op gebaseerd, want zelfs Metallica is over het algemeen nou niet wereldschokkend t.o.v. haar vorige albums (m.u.v. Black Album, Load, en St Anger). En wat versta je nou precies onder vernieuwing; moet een band persee elke cd een nieuw (sub)genre uitproberen?
Ik zie de toegevoegde waarde dan ook helemaal niet, zolang een band niet haar eigen riffjes gaat ryclen is het goed.
Luisteren misschien? Het enige waar een willekeurige muziekluisteraar niets mee moet is een keurslijf wat bepaalt wat je wel en niet kan luisteren om vooral maar 'true' gevonden te worden.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:05 schreef Tomek het volgende:
Ik bedoel, wat moet een metalfan nou met nothing else matters
De meeste bands krijgen na hun debuut een volwassener geluid. Ik ben het verder wel met je post eens hoor, alleen het moet niet te veel opgehemeld worden.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je vergeet dat Ride the Lightning ook een grote stap vooruit was. Van puberale speedmetal naar een veel breder metalgeluid met nota bene ballad en een popmetalsong (Escape). And Justice for all moet je ook niet vergeten. Dat album bevat nauwelijks meer thrash en was super progressief voor de tijd. Nota bene hun klassieker Master of puppets lijkt nog het meest over de voorganger.
eej, ik probeerde alleen te zeggen waarom de gemiddelde 'metal' fan, dus niet de doorsnee 'ik vind alles leuk dus ook de toegankeljike liedjes van metallica' luisteraar het oudere werk van metallica wel degelijk waardeertquote:Op zondag 24 juli 2005 21:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Luisteren misschien? Het enige waar een willekeurige muziekluisteraar niets mee moet is een keurslijf wat bepaalt wat je wel en niet kan luisteren om vooral maar 'true' gevonden te worden.
Ben zelf ook niet te spreken over Metallica na Load. Als de beste nummers van Load en Reload bijelkaar gevoegd waren (Until it Sleeps, King Nothing, Hero of the Day, Thorn Within, Aint My Bitch, Bleeding Me, Devils Dance, Fuel, Fixxxer en Unforgiven II) was dat een hele aardige opvolger van Metallica geweest. Maar Metallica gooit geen nummers weg en dat is hun grootste probleem de laatste jaren.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:38 schreef Djaser het volgende:
[..]
De meeste bands krijgen na hun debuut een volwassener geluid. Ik ben het verder wel met je post eens hoor, alleen het moet niet te veel opgehemeld worden.
daar heb je dan ook weer een puntquote:Op zondag 24 juli 2005 21:43 schreef the_legend_killer het volgende:
Ach het is en blijft beter dan al de neppe rappers
Dat die fans het oudere werk van Metallica waarderen hoef je mij niet uit te leggen, ik heb van Metallica alleen Lightning, Puppets en Justice in de kast staan. Alleen mijn persoonlijke mening ten opzichte van de 'fans' die direct ophouden met luisteren zo gauw het ook maar een klein beetje succes heeft buiten hun eigen kleine groepje. Toen the Black Album uitkwam was vrijwel iedereen er namelijk nog zo over te spreken, pas toen ze de rustige nummers als singles gingen uitbrengen en er eens iets anders gedraaid werd op normale radio dan One werd het mode om dat album als het begin van het einde te zien.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:45 schreef Tomek het volgende:
[..]
eej, ik probeerde alleen te zeggen waarom de gemiddelde 'metal' fan, dus niet de doorsnee 'ik vind alles leuk dus ook de toegankeljike liedjes van metallica' luisteraar het oudere werk van metallica wel degelijk waardeert![]()
Voor een band die bijna 25 jaar bestaat heeft Metallica héél weinig muziek gemaakt, vergelijk het eens met Bad Religion, die zijn ongeveer in dezelfde tijd begonnen. Als ze al die nummers ook nog eens weg zouden gooien zou er bijna niks overblijven.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ben zelf ook niet te spreken over Metallica na Load. Als de beste nummers van Load en Reload bijelkaar gevoegd waren (Until it Sleeps, King Nothing, Hero of the Day, Thorn Within, Aint My Bitch, Bleeding Me, Devils Dance, Fuel, Fixxxer en Unforgiven II) was dat een hele aardige opvolger van Metallica geweest. Maar Metallica gooit geen nummers weg en dat is hun grootste probleem de laatste jaren.
Daar ging het ook niet om. Alles wat Metallica maakt, brengen ze ook uit. Dat betekent dus ook de baggernummers. Een uitzondering hierop is die Presidio-rommel, dat brengen ze niet uit. Ik hoop dat dat zo blijft.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Voor een band die bijna 25 jaar bestaat heeft Metallica héél weinig muziek gemaakt, vergelijk het eens met Bad Religion, die zijn ongeveer in dezelfde tijd begonnen. Als ze al die nummers ook nog eens weg zouden gooien zou er bijna niks overblijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |