Je vergeet dat Ride the Lightning ook een grote stap vooruit was. Van puberale speedmetal naar een veel breder metalgeluid met nota bene ballad en een popmetalsong (Escape). And Justice for all moet je ook niet vergeten. Dat album bevat nauwelijks meer thrash en was super progressief voor de tijd. Nota bene hun klassieker Master of puppets lijkt nog het meest over de voorganger.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:49 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dat verwijt word me net iets te vaak als slap excuus aan gegrepen om elke band die men niet leuk vind de grond mee in te boren. Het is vaak ook nergens op gebaseerd, want zelfs Metallica is over het algemeen nou niet wereldschokkend t.o.v. haar vorige albums (m.u.v. Black Album, Load, en St Anger). En wat versta je nou precies onder vernieuwing; moet een band persee elke cd een nieuw (sub)genre uitproberen?
Ik zie de toegevoegde waarde dan ook helemaal niet, zolang een band niet haar eigen riffjes gaat ryclen is het goed.
Luisteren misschien? Het enige waar een willekeurige muziekluisteraar niets mee moet is een keurslijf wat bepaalt wat je wel en niet kan luisteren om vooral maar 'true' gevonden te worden.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:05 schreef Tomek het volgende:
Ik bedoel, wat moet een metalfan nou met nothing else matters
De meeste bands krijgen na hun debuut een volwassener geluid. Ik ben het verder wel met je post eens hoor, alleen het moet niet te veel opgehemeld worden.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je vergeet dat Ride the Lightning ook een grote stap vooruit was. Van puberale speedmetal naar een veel breder metalgeluid met nota bene ballad en een popmetalsong (Escape). And Justice for all moet je ook niet vergeten. Dat album bevat nauwelijks meer thrash en was super progressief voor de tijd. Nota bene hun klassieker Master of puppets lijkt nog het meest over de voorganger.
eej, ik probeerde alleen te zeggen waarom de gemiddelde 'metal' fan, dus niet de doorsnee 'ik vind alles leuk dus ook de toegankeljike liedjes van metallica' luisteraar het oudere werk van metallica wel degelijk waardeertquote:Op zondag 24 juli 2005 21:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Luisteren misschien? Het enige waar een willekeurige muziekluisteraar niets mee moet is een keurslijf wat bepaalt wat je wel en niet kan luisteren om vooral maar 'true' gevonden te worden.
Ben zelf ook niet te spreken over Metallica na Load. Als de beste nummers van Load en Reload bijelkaar gevoegd waren (Until it Sleeps, King Nothing, Hero of the Day, Thorn Within, Aint My Bitch, Bleeding Me, Devils Dance, Fuel, Fixxxer en Unforgiven II) was dat een hele aardige opvolger van Metallica geweest. Maar Metallica gooit geen nummers weg en dat is hun grootste probleem de laatste jaren.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:38 schreef Djaser het volgende:
[..]
De meeste bands krijgen na hun debuut een volwassener geluid. Ik ben het verder wel met je post eens hoor, alleen het moet niet te veel opgehemeld worden.
daar heb je dan ook weer een puntquote:Op zondag 24 juli 2005 21:43 schreef the_legend_killer het volgende:
Ach het is en blijft beter dan al de neppe rappers
Dat die fans het oudere werk van Metallica waarderen hoef je mij niet uit te leggen, ik heb van Metallica alleen Lightning, Puppets en Justice in de kast staan. Alleen mijn persoonlijke mening ten opzichte van de 'fans' die direct ophouden met luisteren zo gauw het ook maar een klein beetje succes heeft buiten hun eigen kleine groepje. Toen the Black Album uitkwam was vrijwel iedereen er namelijk nog zo over te spreken, pas toen ze de rustige nummers als singles gingen uitbrengen en er eens iets anders gedraaid werd op normale radio dan One werd het mode om dat album als het begin van het einde te zien.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:45 schreef Tomek het volgende:
[..]
eej, ik probeerde alleen te zeggen waarom de gemiddelde 'metal' fan, dus niet de doorsnee 'ik vind alles leuk dus ook de toegankeljike liedjes van metallica' luisteraar het oudere werk van metallica wel degelijk waardeert![]()
Voor een band die bijna 25 jaar bestaat heeft Metallica héél weinig muziek gemaakt, vergelijk het eens met Bad Religion, die zijn ongeveer in dezelfde tijd begonnen. Als ze al die nummers ook nog eens weg zouden gooien zou er bijna niks overblijven.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ben zelf ook niet te spreken over Metallica na Load. Als de beste nummers van Load en Reload bijelkaar gevoegd waren (Until it Sleeps, King Nothing, Hero of the Day, Thorn Within, Aint My Bitch, Bleeding Me, Devils Dance, Fuel, Fixxxer en Unforgiven II) was dat een hele aardige opvolger van Metallica geweest. Maar Metallica gooit geen nummers weg en dat is hun grootste probleem de laatste jaren.
Daar ging het ook niet om. Alles wat Metallica maakt, brengen ze ook uit. Dat betekent dus ook de baggernummers. Een uitzondering hierop is die Presidio-rommel, dat brengen ze niet uit. Ik hoop dat dat zo blijft.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Voor een band die bijna 25 jaar bestaat heeft Metallica héél weinig muziek gemaakt, vergelijk het eens met Bad Religion, die zijn ongeveer in dezelfde tijd begonnen. Als ze al die nummers ook nog eens weg zouden gooien zou er bijna niks overblijven.
Nou op die 3 albums Lightning, Puppets en Justice hoor ik weinig tot geen bagger.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:01 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Daar ging het ook niet om. Alles wat Metallica maakt, brengen ze ook uit. Dat betekent dus ook de baggernummers. Een uitzondering hierop is die Presidio-rommel, dat brengen ze niet uit. Ik hoop dat dat zo blijft.
St. Anger nu metalstijlquote:Op zondag 24 juli 2005 23:06 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nou op die 3 albums Lightning, Puppets en Justice hoor ik weinig tot geen bagger.
Op de albums Load, Reload en Anger hoor ik bijna alleen maar bagger.
Misschien dat ze vroeger ook nummers hebben weggelaten omdat die te bagger waren.
En 15 jaar later hadden ze geen inspiratie meer en dachten ze, "laten we die oude nrs toch maar uitbrengen, en opnieuw opnemen in nu-metal-stijl" en zo ontstond St. Anger.
Metallica heeft wel platen gemaakt met veel muziek erop. Bad Religion heeft misschien veel meer nummers maar het zal qua muziek niet zoveel meer zijn.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Voor een band die bijna 25 jaar bestaat heeft Metallica héél weinig muziek gemaakt, vergelijk het eens met Bad Religion, die zijn ongeveer in dezelfde tijd begonnen. Als ze al die nummers ook nog eens weg zouden gooien zou er bijna niks overblijven.
Bad Religion heeft zo'n 210 tot 220 nrs gemaakt, en ze zijn nog lang niet van plan te stoppen, een echte band ze hebben geen psychologen daarvoor nodig.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Metallica heeft wel platen gemaakt met veel muziek erop. Bad Religion heeft misschien veel meer nummers maar het zal qua muziek niet zoveel meer zijn.
Toen ik St. Anger voor de eerste keer hoorde moest ik meteen aan bands als SOAD denken.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
St. Anger nu metalstijlBlijft leuke prietpraat.
Wowquote:Op zondag 24 juli 2005 23:20 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Bad Religion heeft zo'n 210 tot 220 nrs gemaakt, en ze zijn nog lang niet van plan te stoppen, een echte band ze hebben geen psychologen daarvoor nodig.
Hehe, ik denk dat je dat laatste uit je hoofd kunt zetten. Metallica had in de 80's al honderdduizenden, zo niet miljoenen fans. Ik weet niet of je wel eens bij een concert van ze bent geweest, maar minstens 50 procent van het publiek bestaat toch uit old school rockers. Inclusief rockers die krampachtig lang haar willen behouden ondanks de tekenen der ouderdom.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:20 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Metallica is al die oude fans uit de 80's al lang kwijt omdat ze kutmuziek zijn gaan maken die zich op een totaal ander publiek richt als in de 80's.
Ik bedoelde dat Metallica veel langere nummers heeft gemaakt. De meeste platen duren boven de 60 minuten. Die van Bad Religion net boven de 30.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:20 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Bad Religion heeft zo'n 210 tot 220 nrs gemaakt, en ze zijn nog lang niet van plan te stoppen, een echte band ze hebben geen psychologen daarvoor nodig.
Dat aantal komt Metallica lang niet aan.
Verder heeft Bad Religion nog steeds dezelfde fans die ze ook in de 80's hadden, er komen alleen bij ieder album weer een heleboel (jongere) fans bij, en iedereen is nog net zo tevreden over de muziek als in de 80's.
Metallica is al die oude fans uit de 80's al lang kwijt omdat ze kutmuziek zijn gaan maken die zich op een totaal ander publiek richt als in de 80's.
Maar System of a Down heeft volledig niks met nu metal te maken.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:21 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Toen ik St. Anger voor de eerste keer hoorde moest ik meteen aan bands als SOAD denken.
heb je het laatste album van SOAD gehoord...quote:Op maandag 25 juli 2005 01:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Haha, SOAD is toch echt wel wat beter dan dat vuilnisbakkengetrommel uit Saint Anger.
Het eerste SOAD album was toen echt top, misschien inderdaad beter dan de St. Anger CD, maar daarna rende SOAD echt keihard achteruit met de opvolgers, met het laatste album als dieptepunt. Nee, SOAD doet me helemaal niks meer, terwijl Metallica me blijft boeien. (voornamelijk de oudere cd's dat wel)..quote:Op maandag 25 juli 2005 01:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Haha, SOAD is toch echt wel wat beter dan dat vuilnisbakkengetrommel uit Saint Anger.
Inderdaad, werkt prima als ik niet kan poepenquote:Op maandag 25 juli 2005 11:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het laatste SOADalbum is een meesterwerk punt
fijn dat je ons dat mededeelt. Echter, het gaat hier om Metallicaquote:Op maandag 25 juli 2005 13:05 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Inderdaad, werkt prima als ik niet kan poepen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |