als iemand je zomaar een klap op je neus geeft, zeg je dan ook heel lief "Heej, ik ben er niet van gedient hoor! En ik zit op karate!" of zoiets?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:54 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Ontopic: Ik look nooit ruzies uit, maar laat wel duidelijk merken dat ik er niet van gediend bent als mensen dat wel bij mij doen. En je zal zien dat is vaak genoeg om alles gelijk af te kappen.
De eerste klap uitdelen is NIET een vorm van zelfverdedigingquote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:46 schreef Bombie het volgende:
[..]
Je wilt toch overleven?! In sommige gevallen kun je alleen maar overleven door de eerste klap uit te delen. Wat is dat nou voor bullshit om eerst een klap af te wachten? Vechten is geen turn-based game.Je kan zo 5 klappen te pakken hebben zonder iets terug te kunnen doen.
Het enige probleem is dat je met het uitdelen van de eerste klap meestal weer problemen krijgt met hetzelfde systeem dat je machteloos maakt zodra je volgens de regels probeert te spelen: de wet. Het is zo paradoxaal. Enerzijds mag je jezelf nauwelijks verdedigen, want dat moet je overlaten aan de 'grote politiemensen' die er zijn om jou te beschermen, waardoor je in de situatie zelf hoort te vertrouwen op hen, maar uiteraard machteloos bent als je zelf niks doet. Als je jezelf dan tóch verdedigt, en de verantwoordelijkheid van je bescherming voor eigen rekening neemt, krijg je zélf problemen met de 'grote politiemensen'. Uiteindelijk gaat het dus niet meer werkelijk om de bescherming van de leden van deze maatschappij, maar om de correcte uitvoering van het systeem.![]()
Verstandige mensen welquote:Op zondag 24 juli 2005 00:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat jullie het allemaal niet met mij eens zijn, wil nog niet zeggen dat jullie het bij het juiste eind hebben. De meerderheid heeft niet altijd gelijk![]()
Ik heb dit hele verhaal niet gelezen, maar ik zie veel lange woorden... Ik vraag me serieus af of mensen als TS (dit is dus niet puur tegen TS gericht!) dat begrijpen... En dat meen ik serieus... De meeste mensen met een dergelijke instelling komen niet veel verder dan VMBOquote:Op zondag 24 juli 2005 12:25 schreef Nature het volgende:
Groninger20, ik vind het goed dat je dit post, want je hebt kennelijk in de gaten dat je gedrag nogal extreem is. Vaak vraag ik me af of mensen zoals jij zichzelf kunnen verplaatsen in anderen. Heb je weleens bedacht hoe je het zou vinden als iemand die denkt zoals jij, met zijn groep vrienden, je vader, je neef, of een andere dierbare van je in elkaar rost, om een kleinigheidje? Omdat hij per ongeluk tegen diegene aanloopt bijvoorbeeld, of omdat hij diegene aankijkt. Lijkt je dat niet onrechtvaardig? Zo ja, lijkt het je dan geen goed idee om er zelf mee te stoppen?
Nadenken bij de consequenties zou je ook eens kunnen proberen. Wat gaat er door je heen als je nieuwsberichten leest van iemand die om niks (of een kleinigheidje) een klap heeft gekregen, KO is gegaan en door de val uiteindelijk overlijdt? Besef je dat dat jou en je vrienden ook kan gebeuren? Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ook zou ik eens nadenken bij mogelijke gevolgen als je de verkeerde tegen het lijf loopt, iemand die veel gestoorder is dan jou, en sterkere vrienden bij zich heeft.
Waarom je dit precies doet weet je niet, ik ook niet, maar ik kan me indenken dat je niet echt lekker in je vel zit op de een of andere manier. Misschien probeer je iets te compenseren of zo, aangezien je om "niks" mensen moet slaan? Dit is niet lullig bedoeld, maar je zou er hulp voor kunnen zoeken als je het zelf niet weet, want normaal is het niet. Het kan natuurlijk ook zijn dat je je laat meeslepen door je vrienden.
Mocht je nou je gedrag willen veranderen, dan neem ik aan dat je niet het lef hebt om je vrienden die ook zo denken erop aan te spreken, of dat het geen zin heeft (dat is meestal zo, maar misschien is het in jouw situatie anders), in dat geval zou je misschien met vrienden om kunnen gaan die wel normaal kunnen doen. Ik ken ook mensen zoals jij, en ga er al lang niet meer mee om, heb geprobeerd met eentje te praten over zijn gedrag, maar dat had totaal geen zin, diegene is veel te gefrustreerd om in te zien waarmee hij bezig is. Het feit dat jij dit topic maakt, laat al zien dat je verder bent dan hij (tenzij het meer is om stoer over te doen, ik weet je achterliggende gedachten niet).
Mocht je niet willen veranderen, dan vind ik jou, net als veel anderen al postten, een teringdebiel. Ook in dat geval zal je best intelligent zijn, maar niet op sociaal gebied, daar heb je dan grote tekortkomingen.
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik keur geweld niet af, alleen ik verafschuw zinloos geweld. Vechten hoort bij de mens, extreem geweld ter verdediging van jezelf of dierbaren is zeker acceptabel. Ongeacht de consequenties, is extreem geweld hetgeen wat ik zou toepassen als een figuur als jij me aan zou vallen.
zal wel iemand in elkaar aan t slaan zijnquote:Op zondag 24 juli 2005 16:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Dus TS waar blijf je!![]()
Dan blijf jij toch lekker braaf wachten op het mes dat tussen je ribben gaat worden gespietst, wanneer daarmee dreigend voor je neus gezwaaid wordt.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:10 schreef WurM het volgende:
[..]
De eerste klap uitdelen is NIET een vorm van zelfverdediging
Ik vind het moeilijk te geloven dat je je "slachtoffer" ook om zijn versie van het verhaal hebt gevraagt, voor je hem je vuist laat ruikenquote:Op maandag 25 juli 2005 19:57 schreef Groninger20 het volgende:
Ik weet voordat ik zoiets doe wel goed wat er is gebeurd.
Jij bent zeker zo'n mongool die er meteen op los slaat als ie 3 biertjes op heeft? Of doe je alleen stoer achter je toetsenbord?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:32 schreef Bombie het volgende:
[..]
Dan blijf jij toch lekker braaf wachten op het mes dat tussen je ribben gaat worden gespietst, wanneer daarmee dreigend voor je neus gezwaaid wordt.
Maar ik merk het al wel weer... jij bent natuurlijk zo'n typische slaaf van de spelregels die de beschaving je heeft opgelegd.Alles volgens het boekje.
Gelukkig heb ik weinig ervaring met messen... Ik ben een keer zonder reden op mn neus geslagen door onbekende mensen, die ik NOOIT eerder had gezien... Na de klap op mn neus, kwamen er nog twee of 3 knietjes in mn gezicht bij... Gelukkig was ik niet alleen, anders waren ze nog wel even door gegaanquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:32 schreef Bombie het volgende:
[..]
Dan blijf jij toch lekker braaf wachten op het mes dat tussen je ribben gaat worden gespietst, wanneer daarmee dreigend voor je neus gezwaaid wordt.
Maar ik merk het al wel weer... jij bent natuurlijk zo'n typische slaaf van de spelregels die de beschaving je heeft opgelegd.Alles volgens het boekje.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:23 schreef Elbert het volgende:
Maar val mij en mijn vredelievende medemand niet lastig
Ik moet zeggen dat ik niet direct het idee krijg dat het problemen zou geven om met jou te vechten. Je doet het waar iedereen bij is, inclusief uitsmijters, je wacht niet mensen buiten op met een boksbeugel of brommerketting, je stopt natuurlijk op tijd met slaan voordat mensen de geest even. Valt nog mee toch ? Ik hoop toch maar voor iedereen dat mensen nog voldoende bang voor jou en je vrienden zijn, anders moet je natuurlijk wel iets anders bedenken. Door dit soort gedrag maken mensen elkaar af in meer stedelijke gebieden. Leuk hè Groninger20 ? En dan was je wellicht zo meegesleurd dat je ook je studie waar je zoveel moeite voor doet niet had kunnen halen (op de Hanzeschool wordt je niet in de pauze 'lekgestoken' neem ik aan). Dus, je bent niet uniek ofzo als je dat denkt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 02:10 schreef Groninger20 het volgende:
[..]
Krijg toch een leven en een nakijk op je hersenen. En dan zeggen ze dat ik hier niet helemaal deug![]()
Ik ga nu slapen.
Ik sla ze als anderen hen lastig vallen, iets wat mensen zoals jij niet eens zouden durven en doen ook al zouden 3 jongens op een meid en jongen inslaan![]()
Who let the dogs out...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 01:30 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik neem altijd mijn rel-team mee: samen staan we sterk![]()
Jij snapt overduidelijk niets van het recht. Een advocaat vervult een essentiele rol in het (straf)recht, en moet de belangen van zijn client zo goed mogelijk dienen (daarbij moet je zeker je verstand niet uitschakelen); en als het OM zijn werk niet goed doet, of als er te weinig bewijs is behoort de verdachte niet veroordeeld te worden; het zou een mooie boel worden als je dan toch nog gewoon veroordeeld wordt (weleens in bananenrepublieken geweest om te constateren hoe lekker het "recht" daar functioneert?).quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]ja bijvoorbeeld dat iedereen recht heeft op een advocaat en je dus als advocaat je eigen verstand maar moet uitschakelen om een kinderverkrachter op vrije voeten te krijgen. Dat is justice!
Rechtenstudent zeker?Diederik
als ik het zo lees, WIL ik het niet eens snappenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij snapt overduidelijk niets van het recht. Een advocaat vervult een essentiele rol in het (straf)recht, en moet de belangen van zijn client zo goed mogelijk dienen (daarbij moet je zeker je verstand niet uitschakelen); en als het OM zijn werk niet goed doet, of als er te weinig bewijs is behoort de verdachte niet veroordeeld te worden; het zou een mooie boel worden als je dan toch nog gewoon veroordeeld wordt (weleens in bananenrepublieken geweest om te constateren hoe lekker het "recht" daar functioneert?).
Wat is erger denk je, een (mogelijke) kinderverkrachter die niet veroordeeld wordt wegens gebrek aan bewijs (of: onrechtmatig verkregen), of een staat die zonder fatsoenlijk proces mensen in de cel zet?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als ik het zo lees, WIL ik het niet eens snappenHet begrip 'rechtvaardigheid' heeft een totaal andere invulling gekregen
Ja, je voorliefde voor af en toe een beetje ruzietje stoken en lekker een beetje meppen voor de gezelligheid (moet kunnen hoor!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als ik het zo lees, WIL ik het niet eens snappenHet begrip 'rechtvaardigheid' heeft een totaal andere invulling gekregen
fc twente vier rechtstreeks!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:09 schreef henkfct het volgende:
Wat een moraalridders zijn jullie zeg. Of je komt nooit buiten of je hebt geen vrienden?
Als je uitgaat loop je wel eens tegen wat rotzooi aan en dan loop ik er zeker niet voor weg.
zeker nog nooit bij een uitwedstrijd van je voetbalclub geweest? loop je dan ook weg als je maten klappen krijgen?
Zoals dit topic op een wanhopig trieste wijze kicken?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:46 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb hier eigenlijk maar één ding op te zeggen:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
HOezo? Ik post toch maar 10 minuten na de laatste reactie?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:56 schreef wonko het volgende:
[..]
Zoals dit topic op een wanhopig trieste wijze kicken?
Kickte jij dit topic?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:03 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
HOezo? Ik post toch maar 10 minuten na de laatste reactie?![]()
Maar ik zal het ook nog maar eens met andere woorden zeggen. Ik zou zelf nooit vanwege het slechte humeur van iemand anders in een ruzie willen belanden, dus ik zal het anderen ook niet aandoen.
Dat leer ik je wel af.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:37 schreef Groninger20 het volgende:
Wie van jullie lokt weleens ruzie uit met een willekeurig persoon of om iets heel kleins probeert ie ruzie te krijgen..? Ik ga nu niet zoveel meer uit maar als ik eraan denk merk ik wel dat ik opzich vaak om kleine dingen toch de ander probeer aan te spreken op een niet zo aardige manier. Had ik laatst ook in de stad tegen 3 jongens, is geen gevecht van gekomen want hen wouden ook geen gevecht maar toch. Hun waren trouwens 17 ofzo en ik 20. Komt misschien ook wel omdat ik in een vriendengroep zit die wel sterk is en ook wel (sommigen) ruzie uitlokken. Maar hebben meer mensen dit zo, want ik denk er niet eens echt bij na. Ik zie het meer als van je afweren, maar nu ik eraan denk doe ik dat ook bij hele kleine dingen een beetje extreem soms![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |