abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:34:00 #51
86305 Markman
Grappig hier.
pi_29047931
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die gasten die gisteren die bommen legden, heel arabisch he?
zo bedoelde ik het niet.. waar ziet u me voor aan . Ik bedoel gewoon alle verdachte kleurtjes. Misschien is het discriminatie, maar ja, zo kijk ik er tegen aan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Markman op 22-07-2005 19:40:34 ]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:44:26 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_29048208
Bleh discriminatie is bullshit.
Voor wapencontrole ga je toch ook geen tourbus met bejaarden controleren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_29049928
quote:
Bleh discriminatie is bullshit.
Voor wapencontrole ga je toch ook geen tourbus met bejaarden controleren.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29051232
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kansbereking tijgert
Dus geen discriminatie
pi_29051358
Ik vind van niet. Maar de flikkers van de civil liberties groups denken daar anders over
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29051960
Het is een inmiddels bekende linkse tactiek om discussies die hen (links denkenden) niet aanstaan te laten verzanden in geheel andere, zoals in dit topic bijvoorbeeld taalkundige om daarmee hun opponenten in verwarring te brengen, wat ook keer op keer lukt. De enige die er echt goed op reageerde was wijlen Pim Fortuin die hen met gelijke munt betaalde en daarmee de mond snoerde.
Iedereen met een IQ hoger dan dat van een baviaan snapt natuurlijk wel wat --Maradonna bedoelde, maar ben je het er niet mee eens, dan laat je de discussie dus op de beproefde manier verzanden. En dat terwijl links zelf altijd keigoed geweest is in het verzinnen van veralgemeniseringen: kansarmen, bijstandsmoeders, uitkeringsGERECHTIGDEN, minima, etc., stuk voor stuk groepen die net zo moeilijk te kwalificeren zijn als Arabieren, Paki's, moslims en andere in dit topic genoemde groepen. Maar ja als het voor het goede linkse doel is dan is kritiek natuurlijk verboden.
Maradonna kan gewoon zijn eigen woorden blijven gebruiken, want 99,9% van de Arabieren zijn mohammedaan evenals 99,9% van de Paki's en als ik door een in mijn nabijheid liggende stad loop haal ik zo de mohammedanen eruit zonder dat ik precies kan vertellen hoe ik dat doe, maar het werkt ongeveer net zo als het spelletje aan een Spaanse costa raden wie nou Duitsers zijn en wie Engelsen, of Nederlanders. Iedereen raadt het in 90% van de gevallen goed zonder dat je precies kan aangeven hoe dat komt.
Het zou prettig zijn als links denkende mensen (waar helemaal niets op tegen is natuurlijk) nu ook eens bij discussies die hen niet aanstaan in zouden gaan op de kern van zaak in plaats deze discussies te laten stranden in mierenneukerij. Ze moeten er klaarblijkelijk nog steeds aan wennen dat ze het monopolie op de waarheid, dat ze 30 jaar lang meenden in pacht te hebben, sinds een paar jaar zijn kwijtgeraakt en dat ze zich niet meer kunnen gedragen alsof zij het geweten van de bevolking vertegenwoordigen.
Zodra ze in discussies hun gebruikelijke arrogantie laten varen krijgen ze van mij het respect dat ze verdienen. Nu vind ik ze, ook zoals sommigen in dit topic manoevreren, buitengewoon zwak. Te zwak om te kunnen overtuigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoethout op 22-07-2005 23:11:40 ]
pi_29053743
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 22:41 schreef zoethout het volgende:

-blaat-
Wat is dat toch met dit zielige kloontjes gedoe?
pi_29054827
De meeste moslims in Engeland zijn helemaal niet Arabisch, idioot hoe wil je een moslim herkennen aan zijn uiterlijk?
pi_29054837
On topic:

De politie en burgemeester delen Diego' gedachten blijkbaar niet:
quote:
Police promised there would be no racial profiling, and Bloomberg too said the practice would not be allowed.

"If you think everybody with blue eyes is a terrorist, you can't just stop everybody with blue eyes," the mayor said.

"I think if we've learned anything, it's that you can't predict what a terrorist looks like. Terrorists come in all sizes and forms," he said.
Hele artikel: http://wireservice.wired.com/wired/story.asp?section=Breaking&storyId=1066973&tw=wn_wire_story
pi_29054971
Dat is ook een publiek statement om de rust te bewaren.
pi_29055037
Wat een zieke gedachte, je bent verdacht als je zwart haar en/of een iets andere huidskleur hebt.

Heil DiegoMaradonna.
pi_29055086
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:37 schreef Meh7 het volgende:
De meeste moslims in Engeland zijn helemaal niet Arabisch, idioot hoe wil je een moslim herkennen aan zijn uiterlijk?
dat is niet 100% waterdicht idd. je kan natuurlijk het (uiteraard nagemaakte) geluid laten horen van een gemartelde kat, en als ze dan richting de moskee lopen kan je beginnen met fouilleren
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_29055136
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is ook een publiek statement om de rust te bewaren.
Mischien wel, hoe het ook zijn moge, de bezwaren van burgerrechten organisaties zijn niet voornamelijk gericht op discriminatie zo zeer maar op het ongrondwettelijke karakter van de zoekacties.

Volgens de amerikaanse wet moet er 'probable cause' zijn voor een doorzoeking van eigendommen, in andere steden wacht men het eerste proces hierover af.
In Nederland kan je de APV wijzigen om dat soort zaken toe te staan, in de VS is dit een grondwettelijke zaak en niet zo makkelijk te realiseren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2005 00:53:06 ]
pi_29055143
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:48 schreef GewoneMan het volgende:
dat is niet 100% waterdicht idd. je kan natuurlijk het (uiteraard nagemaakte) geluid laten horen van een gemartelde kat, en als ze dan richting de moskee lopen kan je beginnen met fouilleren
Gemartelde kat, waar heb je het over?
pi_29055223
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Gemartelde kat, waar heb je het over?
dat geluid dat je hoort als de moskee het terroristenhuis open gaat om terroistische aanslagen voor te bereiden te bidden... wat dacht jij dan?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_29055631
quote:
Wat een zieke gedachte, je bent verdacht als je zwart haar en/of een iets andere huidskleur hebt.

Heil DiegoMaradonna
En dan nu de quote waar je geblaat op basseert ok?
pi_29056035
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:56 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat geluid dat je hoort als de moskee het terroristenhuis open gaat om terroistische aanslagen voor te bereiden te bidden... wat dacht jij dan?
pi_29056052
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 01:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dan nu de quote waar je geblaat op basseert ok?
Dit hele topic en de gedachte erachter. Wees een man en doe niet zo schijnheilig.
pi_29056071
Ach weer een die niet verder komt dan een beetje populistisch in de ruimte te lullen
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:42:02 #70
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29059090
Populistisch in de ruimte lullen...

Man jij kan een behoorlijk potje bullshit verkopen. Je zit hier heel de tijd te verkondigen dat ze er de terroristisch uitziende types moeten uitpikken bij controles. Het punt van anderen (een punt dat je nog nergens hebt weerlegd overigens en waar je niet op reageert omdat je het onder taalpurisme catalogeert) is dat er geen terroristisch uitziende types bestaan.

Fuck man, als jij vindt dat er geen verschil is tussen een potentiële terrorist en een moslim, wie is dan de populistische lul?
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:49:56 #71
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29059248
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 22:41 schreef zoethout het volgende:
Het is een inmiddels bekende linkse tactiek om discussies die hen (links denkenden) niet aanstaan te laten verzanden in geheel andere, zoals in dit topic bijvoorbeeld taalkundige om daarmee hun opponenten in verwarring te brengen, wat ook keer op keer lukt. De enige die er echt goed op reageerde was wijlen Pim Fortuin die hen met gelijke munt betaalde en daarmee de mond snoerde.
Iedereen met een IQ hoger dan dat van een baviaan snapt natuurlijk wel wat --Maradonna bedoelde, maar ben je het er niet mee eens, dan laat je de discussie dus op de beproefde manier verzanden. En dat terwijl links zelf altijd keigoed geweest is in het verzinnen van veralgemeniseringen: kansarmen, bijstandsmoeders, uitkeringsGERECHTIGDEN, minima, etc., stuk voor stuk groepen die net zo moeilijk te kwalificeren zijn als Arabieren, Paki's, moslims en andere in dit topic genoemde groepen. Maar ja als het voor het goede linkse doel is dan is kritiek natuurlijk verboden.
Maradonna kan gewoon zijn eigen woorden blijven gebruiken, want 99,9% van de Arabieren zijn mohammedaan evenals 99,9% van de Paki's en als ik door een in mijn nabijheid liggende stad loop haal ik zo de mohammedanen eruit zonder dat ik precies kan vertellen hoe ik dat doe, maar het werkt ongeveer net zo als het spelletje aan een Spaanse costa raden wie nou Duitsers zijn en wie Engelsen, of Nederlanders. Iedereen raadt het in 90% van de gevallen goed zonder dat je precies kan aangeven hoe dat komt.
Het zou prettig zijn als links denkende mensen (waar helemaal niets op tegen is natuurlijk) nu ook eens bij discussies die hen niet aanstaan in zouden gaan op de kern van zaak in plaats deze discussies te laten stranden in mierenneukerij. Ze moeten er klaarblijkelijk nog steeds aan wennen dat ze het monopolie op de waarheid, dat ze 30 jaar lang meenden in pacht te hebben, sinds een paar jaar zijn kwijtgeraakt en dat ze zich niet meer kunnen gedragen alsof zij het geweten van de bevolking vertegenwoordigen.
Zodra ze in discussies hun gebruikelijke arrogantie laten varen krijgen ze van mij het respect dat ze verdienen. Nu vind ik ze, ook zoals sommigen in dit topic manoevreren, buitengewoon zwak. Te zwak om te kunnen overtuigen.
Schitterend betoog, werkelijk waar, het houdt plots allemaal steek...

Sorry, maar wie laat hier wat verzanden? Jij bent de eerste die begint over kansarmen, bijstandmoeders... Jij bent ook de eerste die een andere groep persoonlijk aanvalt. Je generaliseert, je catalogeert iedereen die het niet met jouw eens is onder links en zelf ga je ervan uit dat nu links de waarheid niet meer bezit, jij beschikt over de waarheid. Ik stel vast dat het steeds weer rechtse mensen zijn die beginnen met modder gooien naar links. Zelf eerder rechts zijnde vind ik dat nogal sneu.

Ik denk echt wel dat iedereen (in dit topic) vindt dat als je de moslims er op het zicht kan uithalen, zij inderdaad verscherpte controles "verdienen".
pi_29059694
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wint het idee om te discrimineren het van de logica?
Je bedoelt zeker: "Wint het idee om niet te discrimineren het van de logica?" Discrimineren is namelijk volkomen logisch, zeker in dit geval.

Schandalig natuurlijk dat ik als lelieblanke, westerse toerist in New York behandeld kan worden als de eerste de beste moslimterrorist. We weten immers allemaal hoe het moslimtuig dat dit soort aanslagen pleegt eruit ziet. Een viezige, ongeschoren, naar knoflook stinkende, lichtbruine huid, kort zwart haar, eventueel een ranzige baard, en van die vochtige, vaak ietwat loensende, quasi-onschuldig kijkende, donkerbruine ogen. Oftewel: veel meer kans bij de gemiddelde kut-Marokkaan-op-de-hoek.

En dan heb ik het nog niet eens over de gigantische verspilling van belastinggeld, die gepaard gaat met het fouilleren van mensen waarbij je vantevoren al weet dat je toch niets gaat vinden.
Gods eigen geschenk aan de vrouw.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:18:18 #73
56749 BlaZ
pi_29059833
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:45 schreef Meh7 het volgende:

Heil DiegoMaradonna.
Hoezo ben je verdacht ? Er is gewoon een grotere kans dat een gekleurd iemand een aanslag pleegt. Net als dat je beter mannen als vrouwen kan controleren omdat de kans dat een man een aanslag pleegt groter is als een vrouw.
Meestal zijn het ook jongere mannen, dus oudere gekleurden hoef je ook niet echt te controleren.
Natuurlijk let je ook op of mensen nerveus zijn.

Je moet wel gericht controleren aangezien 1 miljard inwoners van het westen niet dagelijks te controleren.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:22:12 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29059921
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 22:06 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Dus geen discriminatie
Op basis van kansberekening handelen kan nog steeds discriminatie zijn. En als je alleen moslims wilt fouilleren dan is dat gewoon discriminatie. Dat valt niet te ontkennen, want dat is een feit. Het gaat er meer om hoe gewenst dat is.

En het gaat er ook om hoe productief het is; het is onvermijdelijk dat de ethnische spanningen oplopen wanneer je dit soort discriminerende middelen gaat inzetten. En dan is de vraag of de kans op verdere escalatie wel indamt, waar het juist de bedoeling is om het geweld te stoppen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29060002
-edit-
Niet op de man spelen

[ Bericht 93% gewijzigd door Sidekick op 23-07-2005 12:49:04 ]
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:38:05 #76
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29060223
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Hoezo ben je verdacht ? Er is gewoon een grotere kans dat een gekleurd iemand een aanslag pleegt. Net als dat je beter mannen als vrouwen kan controleren omdat de kans dat een man een aanslag pleegt groter is als een vrouw.
Meestal zijn het ook jongere mannen, dus oudere gekleurden hoef je ook niet echt te controleren.
Natuurlijk let je ook op of mensen nerveus zijn.

Je moet wel gericht controleren aangezien 1 miljard inwoners van het westen niet dagelijks te controleren.
Tot nu toe is dat inderdaad waar, maar denk je niet dat wanneer men weet dat bepaalde types worden onderzocht, men gewoon andere types zal gebruiken. Het lijk me inderdaad niet onlogisch arabisch uitziende mensen iets vaker te onderzoeken, maar je moet toch af en toe iemand anders controleren ook denk ik.
pi_29060307
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:38 schreef JackyVie het volgende:
Tot nu toe is dat inderdaad waar, maar denk je niet dat wanneer men weet dat bepaalde types worden onderzocht, men gewoon andere types zal gebruiken.
Dat wordt lastig. De meeste minder opvallende 'andere types' zijn, o.a. door hun gedegen opvoeding en superieure genen, in veel mindere mate gevoelig voor stompzinnige moslimpropaganda. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar zie die maar eens te vinden.

Ze zouden het natuurlijk met negers kunnen proberen. Maar die pik je er nog makkelijker uit.
pi_29060396
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:42 schreef Het_GodsGeschenk het volgende:

Ze zouden het natuurlijk met negers kunnen proberen. Maar die pik je er nog makkelijker uit.
Blanken zijn een minderheid in NYC met 47% van de bevolking.
pi_29060555
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
Wat wou je daarmee zeggen?
pi_29060684
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:54 schreef Het_GodsGeschenk het volgende:

Wat wou je daarmee zeggen?
Denk er even over na, zou ik zeggen, begin eens met de gedachte dat jouw methodiek de meerderheid van de bevolking van NYC tot verdacht en/of inferieur bestempelt. Da's prima verder maar maakt het wel verdomd moeilijk om zo'n policy in de praktijk uit te voeren.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:02:11 #81
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29060719
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:42 schreef Het_GodsGeschenk het volgende:

[..]

Dat wordt lastig. De meeste minder opvallende 'andere types' zijn, o.a. door hun gedegen opvoeding en superieure genen, in veel mindere mate gevoelig voor stompzinnige moslimpropaganda. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar zie die maar eens te vinden.

Die pik je er inderdaad makkelijker uit, maar als men dus plots een zwarte gebruikt dan vind je hem niet omdat je alleen arabieren onderzoekt. En je zal trouwens van alle rassen wel mensen hebben die dwepen met de terroristen.
pi_29060907
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Denk er even over na, zou ik zeggen, begin eens met de gedachte dat jouw methodiek de meerderheid van de bevolking van NYC tot verdacht en/of inferieur bestempelt.
Dat gebeurt in de praktijk allang.

We hebben het hier over de VS, niet over Nederland. De zwarte bevolking wordt daar al sinds jaar en dag gediscrimineerd bij het leven, en krijgt absoluut geen eerlijke kansen. De gemiddelde zwarte Amerikaan voelt zich al inferieur aan de blanke.

Als je me niet gelooft moet je misschien zelf maar eens met jonge zwarte Amerikanen in die stad gaan praten. Het leven is vaak moeillijk voor hen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:02:25 #83
56749 BlaZ
pi_29062137
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoeveel % zwarte afrikanen?
Hoeveel % aziaat ?

De risico groepen zijn noord-afrikanen en indiers.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:30:08 #84
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29062781
Er zijn toch ook een pak aziatische moslims?
pi_29063402
quote:
Sorry, maar wie laat hier wat verzanden?
@JackyVie. Je hebt in zekere zin gelijk. Ik kwam tot het schrijven van dit stukje uit ergernis na het lezen van een flink aantal reacties van een bepaald persoon in dit en in nog een heleboel andere topics. Overal post hij/zij zijn/haar totaal niet terzake doende op de man gespeelde oneliners en weet op die manier heel gewone legitieme discussies de grond in te boren, vooral omdat er nog op gereageerd wordt ook. Overigens zei ik ook wel degelijk iets over het onderwerp hier en waren de door jou geciteerde groepen slechts voorbeelden, niet bedoeld als gespreksonderwerp.
Ik zal geen stukjes meer posten die ik uit ergernis schrijf.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 15:10:08 #86
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29063588
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 15:01 schreef zoethout het volgende:
Ik zal geen stukjes meer posten die ik uit ergernis schrijf.
Dat is een goed idee, ook al is het niet altijd makkelijk om op zulke momenten op je tong te bijten, daar ben ik het mee eens. Mij lukt het ook niet altijd te zwijgen als dat beter zou zijn.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 15:17:01 #87
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29063726
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:18 schreef BlaZ het volgende:

Net als dat je beter mannen als vrouwen kan controleren omdat de kans dat een man een aanslag pleegt groter is als een vrouw.
Leuk dat die kans groter is, maar ook bij vrouwen is de kans op een aanslag aanwezig, en kan je dus niet links laten liggen. Zie ook: "Justitie vindt afscheidsbrief moslima'

En zoals de aanslagen in London hebben laten zien, is het alleen focussen op moslims gewoon niet voldoende.

Kansberekening geeft aan dat de kans groter is onder sommige groepen (jongeren, mannen, moslims, etc), en die kansberekening gaat er ongetwijfeld toe leiden dat die groepen ook oververtegenwoordigd zullen zijn bij fouilleringen etc. De kansberekening zegt niet dat alleen moslims een gevaar zijn en dat dus alleen moslims gecontroleerd moeten worden. Die fout moet je niet maken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29065348
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 15:17 schreef Sidekick het volgende:

En zoals de aanslagen in London hebben laten zien, is het alleen focussen op moslims gewoon niet voldoende.
Humor, Sidekick, nu verval jij in dezelfde fout

De terroristen in London waren wel moslims maar geen arabieren.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 18:18:35 #89
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_29067210
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 15:17 schreef Sidekick het volgende:
Kansberekening geeft aan dat de kans groter is onder sommige groepen (jongeren, mannen, moslims, etc), en die kansberekening gaat er ongetwijfeld toe leiden dat die groepen ook oververtegenwoordigd zullen zijn bij fouilleringen etc. De kansberekening zegt niet dat alleen moslims een gevaar zijn en dat dus alleen moslims gecontroleerd moeten worden. Die fout moet je niet maken.
Op deze manier gebruik maken van kansrekening houdt automatisch in dat je als overheid altijd achter de feiten aanloopt.
pi_29067797
quote:
Op basis van kansberekening handelen kan nog steeds discriminatie zijn. En als je alleen moslims wilt fouilleren dan is dat gewoon discriminatie. Dat valt niet te ontkennen, want dat is een feit. Het gaat er meer om hoe gewenst dat is.
Jonge mannen met een rugzak vormen ook een potentiele terrorist. Is het dan nog steeds discriminatie?
pi_29067840
quote:
De gemiddelde zwarte Amerikaan voelt zich al inferieur aan de blanke.
Dus waarschijnlijk zit er een kern van waarheid in of niet?
pi_29069852
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Jonge mannen met een rugzak vormen ook een potentiele terrorist. Is het dan nog steeds discriminatie?
Nee, niet volgens de wet in de VS iig.
pi_29069911
Waarom dan niet?
pi_29070527
Wanneer, na een verkrachting, een klopjacht op de dader wordt gehouden zal men ook eerder op zoek gaan naar een man van tussen de 20 en 50, is dat discriminatie?

Het antwoord hierop zal ook betrekking hebben op de vraag van de TS.
pi_29075802
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 20:57 schreef BigGayAllah het volgende:
Wanneer, na een verkrachting, een klopjacht op de dader wordt gehouden zal men ook eerder op zoek gaan naar een man van tussen de 20 en 50, is dat discriminatie?
Nee, net zo min als het discriminatie is om op zoek te gaan naar een zwarte man als een getuige een zwarte man heeft gezien.

Het is echter wel discriminatie om op basis van een vooroordeel (dus zonder getuigeverklarig) op zoek te gaan naar een zwarte man. Het is echt niet zo moeilijk en wat wel en niet onder discriminatie wordt redelijk duidelijk omschreven in de amerikaanse wet.
quote:
Het antwoord hierop zal ook betrekking hebben op de vraag van de TS.
Is dat een belofte of zo?
pi_29076321
quote:
Op zondag 24 juli 2005 01:18 schreef Tijger_m het volgende:

Nee, net zo min als het discriminatie is om op zoek te gaan naar een zwarte man als een getuige een zwarte man heeft gezien.

Het is echter wel discriminatie om op basis van een vooroordeel (dus zonder getuigeverklarig) op zoek te gaan naar een zwarte man. Het is echt niet zo moeilijk en wat wel en niet onder discriminatie wordt redelijk duidelijk omschreven in de amerikaanse wet.
Als bijvoorbeeld latino's verantwoordelijk zijn voor 80% van de zakkenrollerij (ik verzin maar wat) is het niet onlogisch eerst wat latino's te fouilleren
quote:
Is dat een belofte of zo?
nee een constatering
pi_29076522
quote:
Op zondag 24 juli 2005 01:49 schreef BigGayAllah het volgende:

Als bijvoorbeeld latino's verantwoordelijk zijn voor 80% van de zakkenrollerij (ik verzin maar wat) is het niet onlogisch eerst wat latino's te fouilleren
Ik begrijp wel waar jij heen wilt en dat ik heb daarop al eerder mijn reactie duidelijk gegeven en dat is deze:

Discriminatie in dit geval is dom, hier gaat het niet om een portemonee maar om mensenlevens en om terroristen op te sporen moet je niet letten op huidskleur maar op gedrag, kleding en bagage.
De gebeurtenissen in Londen geven al aan dat een focus op een bevolkingsgroep (wat duidelijk is gebeurd in GB) averechts werkt, de pakistani's werden totaal niet in de gaten gehouden, terroristen zijn niet achterlijk over het algemeen, nou ja, je begrijpt wat ik bedoel.

Als ik als terrorist weet dat iedere Pakistani gecontroleerd wordt wat doe ik dan? Dan zoek ik een 'mule', een blanke die niet eens weet dat hij of zij een bom bij zich heeft of ik zoek/werf aanhangers onder andere ethnici groeperingen.

Random searches op iedere 2e,3e,5e persoon of liever nog, helemaal random zijn er veel betere methode.
pi_29083200
Logica stelt dat je steeksproefsgewijs iedereen moet controleren. Ga je discriomineren en richt je je op 1 groep, zullen terroristen uit andere groepen, hoewel er daar misschien minder van zijn, zich vrijer kunnen gedragen en meer schade kunnen aanrichten dan wanneer ze zich bedreigt voelen en op hun tellen moeten passen.

In deze situatie gaat discriminatie, zoals in vele situaties, dus averechts werken.
pi_29084207
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Hoeveel % zwarte afrikanen?
Hoeveel % aziaat ?

De risico groepen zijn noord-afrikanen en indiers.
en er zijn geen moslims onder de afro-americans?
http://www.noi.org/
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')