abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29045788
In NY gaan ze naar aanleiding van de aanslagen in Londen random bodysearches uitvoeren. De burgermeerster heeft al gezegd dat een bepaalde bevolkingsgroep(de Islamieten of Arabieren) niet speciaal gezocht zullen worden.

Maar als je logisch nadenkt en een kansberekening gaat uitvoeren heb je de meeste kans om een zelfmoordterrorist op te sporen als je er voornamelijk mensen met een Islamitisch/Arabisch uiterlijk eruit pikt.

Wint het idee om te discrimineren het van de logica?

[ Bericht 2% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 22-07-2005 18:11:32 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29045850
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In NY gaan ze naar aanleiding van de aanslagen in Londen random bodysearches uitvoeren. De burgermeerster heeft al gezegd dat een bepaalde bevolkingsgroep(de Islamieten) niet speciaal gezocht zullen worden.

Maar als je logisch nadenkt en een kansberekening gaat uitvoeren heb je de meeste kans om een zelfmoordterrorist op te sporen als je er voornamelijk mensen met een Islamitisch uiterlijk eruit pikt.

Een van de terroristen in Londen was een Jamaicaan, Richard Reid (schoenenbom) was blank, de foto's van Londen van gisteren tonen aziaten/indiase afkomst.

PS: Islamieten hebben geen grote neus of zo, ze zijn wat moeilijker te herkennen dus controleren op 'Islamieten' is een vrije domme stelling.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2005 18:05:34 ]
pi_29045911
Kansbereking tijgert
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29045955
zolang het "beleefd" gebeurt, zal niemand klagen over discriminatie
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29045971
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kansbereking tijgert
*zucht* ga jij dan eens op straat lopen in NYC en wijs mij de islamieten aan, wedden dat jij alleen arabieren gaat aanwijzen?
pi_29046006
Ik zal er arabieren van maken voor onze mierenneuker taalpurist
pi_29046053
quote:
Civil rights groepen hebben er problemen mee
pi_29046146
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik zal er arabieren van maken voor onze mierenneuker taalpurist
Ja hallo, wat kan ik er nou aan doen dat jij arabieren bedoelt en moslims zegt?

Er zijn minmaal net zo veel moslims die niet van arabische afkomst zijn als wel, ik zou het nogal een risico vinden om op een groep op uiterlijk af te gaan en de andere 50% te negeren, jij niet?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:16:38 #9
86305 Markman
Grappig hier.
pi_29046155
als je niets te verbergen hebt moet je niet zeiken. En tja, helaas zijn het in de meeste gevallen mensen met een donker uiterlijk (arabisch) dus dan lijkt het me logisch dat je die ff beter gaat checken. Niets mis mee. Geldt niet voor de linksknuffelende organisaties
pi_29046166
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Civil rights groepen hebben er problemen mee
Dat noemen ze 'racial profiling' in de VS en dat mag niet volgens de wet afaik.
pi_29046200
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:16 schreef Markman het volgende:
als je niets te verbergen hebt moet je niet zeiken. En tja, helaas zijn het in de meeste gevallen mensen met een donker uiterlijk (arabisch) dus dan lijkt het me logisch dat je die ff beter gaat checken. Niets mis mee. Geldt niet voor de linksknuffelende organisaties
Die gasten die gisteren die bommen legden, heel arabisch he?
pi_29046212
Wat snap je niet aan random? en volgens mij wordt niet verplicht de metro te pakken.
pi_29046263
quote:
Die gasten die gisteren die bommen legden, heel arabisch he?
Nee dat zijn Islamieten en die zouden dus een grotere kans moeten hebben om een bodysearch te ondergaan, zeker als ze ook nog een rug zak bij hebben
pi_29046357
Van mij mogen ze hierbij "discrimineren". Als dat de kans op aanslagen aanzienlijk verkleind, dan lijkt het me dat de moslims zelf er ook niet al te veel problemen mee zullen hebben,,
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_29046531
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nee dat zijn Islamieten en die zouden dus een grotere kans moeten hebben om een bodysearch te ondergaan, zeker als ze ook nog een rug zak bij hebben
Leg mij dan eens uit hoe jij een moslim identificeert op straat in NYC?

Of dat nu van jou mag of niet, de Amerikaanse wet zegt dat het niet mag, als wij ons al niet meer aan onze eigen wetten houden waarom zouden anderen dat wel doen?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2005 18:32:52 ]
pi_29046553
quote:
Leg mij dan eens uit hoe jij een moslim identificeert op straat in NYC?
Nee

Verder ben ik dat irritante gemierenneuk van je spuugzat dus reageer ik op je wanneer ik daar zin in heb
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:34:36 #17
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29046601
Natuurlijk zullen ze selectief te werk gaan, en dus discrimineren. Lijkt me in dit geval wel gerechtvaardigd. Niet discrimineren is gewoon niet efficiënt. Nu weet ik niet zo hoe de moslimpopulatie in de VS eruit ziet, maar wereldwijd, of bijvoorbeeld in Londen, is de meerderheid van de moslims niet Arabisch.
pi_29046644
quote:
Nu weet ik niet zo hoe de moslimpopulatie in de VS eruit ziet, maar wereldwijd, of bijvoorbeeld in Londen, is de meerderheid van de moslims niet Arabisch
Je kunt er de Paki´s vaak zo uitpikken
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:38:29 #19
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29046697
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kunt er de Paki´s vaak zo uitpikken
Nouja, vooral in de grensgebieden is er uiterlijk niet zo heel veel verschil tussen mensen uit India of Pakistan. Daarbij zijn het natuurlijk geen arabieren. .
pi_29046750
Wel naar grote waarschijnlijkheid zijn het Islamieten(je weet wel mensen die de Islam aanhangen) en verder zijn ook veel Indieers(ongeveer 10% of zo toch?) Islamiet
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:42:56 #21
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29046821
Geen discriminatie. Jouw interpretatie van de actie zou wel discriminerend zijn. Maar dat is, zoals ik dus al zei, jouw interpretatie. Nergens staat vast dat arabieren/islamieten vaker gecontroleerd worden. Of dat zal gebeuren weet nog niemand...
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:43:14 #22
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29046826
Maar we kunnen er inderdaad wel naar raden, ja.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:43:50 #23
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29046848
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel naar grote waarschijnlijkheid zijn het Islamieten(je weet wel mensen die de Islam aanhangen) en verder zijn ook veel Indieers(ongeveer 10% of zo toch?) Islamiet
Ja, maar zoals al eerder gezegd, is een Arabier niet hetzelfde als een islamiet.
Pakistanen zijn dan ook geen Arabieren.
pi_29046883
quote:
Nergens staat vast dat arabieren/islamieten vaker gecontroleerd worden
Maar dat zou wel het beleid moeten zijn als je doel serieus is om terroristische aanslagen in de metro van NY tegen te gaan
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:46:38 #25
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29046919
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar dat zou wel het beleid moeten zijn als je doel serieus is om terroristische aanslagen in de metro van NY tegen te gaan
Dat is zo. Waarschijnlijk zullen ze het ook wel zo uitvoeren, maar daar kun je niet automatisch vanuit gaan omdat er nog geen uitvoer is geweest.
pi_29046927
quote:
Ja, maar zoals al eerder gezegd, is een Arabier niet hetzelfde als een islamiet.
Pakistanen zijn dan ook geen Arabieren.
Dat weet ik nu wel. Is het geen idee om een topic te openen met de naam jankers Taalpuristen: Voor al je gejank over de Nederlandse taal?

pi_29046977
quote:
Waarschijnlijk zullen ze het ook wel zo uitvoeren, maar daar kun je niet automatisch vanuit gaan omdat er nog geen uitvoer is geweest.
De Amerikaanse overheid zegt van niet en als dat consequent wordt uitgevoerd heeft de maatregel om terrorisme te besrijden nauwelijks nut
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:50:40 #28
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29047022
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat weet ik nu wel. Is het geen idee om een topic te openen met de naam jankers Taalpuristen: Voor al je gejank over de Nederlandse taal?
Tja, in dit topic is het verschil vrij essentieel. Heeft niets met taal te maken. Zou een grappige vertoning worden als de NYPD er dezelfde definities als jij op na zou houden.
pi_29047041
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nee, het beleid moet zijn om aanslagen te voorkomen, niet om op de verkeerde zaken zoals huidskleur te letten waardoor die ene blanke gek er door heen glipt "want dat is geen arabier dus geen moslim".

Snap je het nu? Als ik tegen jou zeg "let vooral op de arabieren" wat doe jij dan? Juist, jij concentreert je op iemands uiterlijk en volgt de verkeerde persoon.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:53:00 #30
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29047071
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De Amerikaanse overheid zegt van niet en als dat consequent wordt uitgevoerd heeft de maatregel om terrorisme te besrijden nauwelijks nut
Je kunt het als overheid ook gewoon slim spelen en willekeurig wat extra blanken/zwarten/hispanics eruit pikken zodat je geen discriminatie ziet.
pi_29047110
quote:
Je kunt het als overheid ook gewoon slim spelen en willekeurig wat extra blanken/zwarten/hispanics eruit pikken zodat je geen discriminatie ziet.
Mensen met een (grote) rugzak zijn ook een doelgroep die extra aandacht verdienen
quote:
Nee, het beleid moet zijn om aanslagen te voorkomen, niet om op de verkeerde zaken zoals huidskleur te letten waardoor die ene blanke gek er door heen glipt "want dat is geen arabier dus geen moslim".

Snap je het nu? Als ik tegen jou zeg "let vooral op de arabieren" wat doe jij dan? Juist, jij concentreert je op iemands uiterlijk en volgt de verkeerde persoon.
Lees de OP voordat je reageert
pi_29047171
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Lees de OP voordat je reageert
Ja en?

Ik stel dat de veiligheid van de passagiers niet gediend is met het focussen op een bepaalde groep op basis van uiterlijk omdat moslims geen ras zijn. Het is dus virtueel onmogelijk om zo te discrimineren tenzij je eerst gaat vragen "Bent u een moslim".

Bovendien, terroristen lezen ook kranten, als ik Al Queda was dan liet ik de volgende aanslag uitvoeren door wat gehersenspoelde blanke amerikanen.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:58:53 #33
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29047191
quote:
In NY gaan ze naar aanleiding van de aanslagen in Londen random bodysearches uitvoeren. De burgermeerster heeft al gezegd dat een bepaalde bevolkingsgroep(de Islamieten of Arabieren) niet speciaal gezocht zullen worden.

Maar als je logisch nadenkt en een kansberekening gaat uitvoeren heb je de meeste kans om een zelfmoordterrorist op te sporen als je er voornamelijk mensen met een Islamitisch/Arabisch uiterlijk eruit pikt.

wat is er mis met discrimminatie?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:00:29 #34
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29047231
Ik vraag me eigenlijk af of discriminatie m.b.t. fouilleren wel zo erg is als het om potentiele aanslagen gaat. Wat heb je als land liever, dat je op de tenen van een paar tere zieltjes stapt die het dupe zijn van "National Security", of dat straks 5 metrostations in vuur en vlam staan?
pi_29047233
quote:
Bovendien, terroristen lezen ook kranten, als ik Al Queda was dan liet ik de volgende aanslag uitvoeren door wat gehersenspoelde blanke amerikanen.
Van alle terroristen die ooit een aanslag hebben gepleegd of vast zitten voor terreur is er maar een een blanke Amerikaan en die zit vast in Nederland

Veel succes ermeer
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:00:49 #36
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29047236
Shit, McCarthy was me net voor
pi_29047258
quote:
wat is er mis met discrimminatie?
Niks maar daar gaat deze topic niet over
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:01:55 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29047261
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat snap je niet aan random? en volgens mij wordt niet verplicht de metro te pakken.
Maar als je bij de metro gaat controleren, dan kan je het beste gewoon iedereen controleren. Zet mannetjes bij de ingangen en je kan naar hartelust iedereen controleren.

Elders ga je gewoon verdacht uitziende mensen fouilleren. En dan zou ik eerder controleren op (nerveus) gedrag dan het letten op de huidskleur.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29047296
3,4 miljoen mensen kun je niet allemaal controleren
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:04:39 #40
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29047325
Ik denk dat er dan zeer veel mensen te laat op het werk verschijnen, Sidekick. Maar het zou wel de ideale oplossing zijn. Ik bedacht me voor ik jouw post las ook hoe ze dat het beste konden doen, en ik kwam tot de conclusie dat iedere 5e persoon die door een ingangspoortje komt gecontroleerd zou moeten worden.
pi_29047388
Nog maar 680.000 mensen die een bodysearch moeten ondergaan.

Nu komen we ergens
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:07:58 #42
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_29047389
Wat is belangrijker: Leven of een kans op discriminatie...
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_29047404
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:00 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of discriminatie m.b.t. fouilleren wel zo erg is als het om potentiele aanslagen gaat. Wat heb je als land liever, dat je op de tenen van een paar tere zieltjes stapt die het dupe zijn van "National Security", of dat straks 5 metrostations in vuur en vlam staan?
Er is alles mis mee omdat het een uitermate gevaarlijk uitgangspunt is, je moet op gedragingen en lichaamshouding letten, niet huidskleur.
Dan kan Diego wel roepen "Het zijn altijd arabieren" maar dat is dus nu het gevaar, wat als de volgende keer arabieren maar blanken, aziaten of negers zijn? Kaboom.

Van mij mag je een eind weg discrimineren, al denk dan niet dat het je veilig maakt voor een aanslag.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:09:35 #44
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_29047423
quote:
Hoe ziet een Islamiet er uit?
pi_29047432
quote:
Leven of een kans op discriminatie...
Volgens de flikkers van de ACLU de kans op discriminatie
pi_29047445
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:08 schreef Bennie_K het volgende:
Amerikaanse politie beleefd ??? ROFL
En als je 10x op een dag wordt gefoullieerd, dan wordt je het ook wel zat lijkt me...
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:18:36 #47
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29047613
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is alles mis mee omdat het een uitermate gevaarlijk uitgangspunt is, je moet op gedragingen en lichaamshouding letten, niet huidskleur.
Dan kan Diego wel roepen "Het zijn altijd arabieren" maar dat is dus nu het gevaar, wat als de volgende keer arabieren maar blanken, aziaten of negers zijn? Kaboom.

Van mij mag je een eind weg discrimineren, al denk dan niet dat het je veilig maakt voor een aanslag.
Laat ik het anders stellen: Kun je discriminatie uberhaubt voorkomen met dit soort acties, tenzij je echt willekeurig gaat fouilleren op een manier die ik net aangaf (iedere 5e persoon controleren die door een ingangspoortje komt). Je kunt de actie wel op touw zetten met als doel om niet te discrimineren, maar kan het ook zo worden uitgevoerd. Het zijn toch mensen die het moeten doen....
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:25:35 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29047765
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:04 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik denk dat er dan zeer veel mensen te laat op het werk verschijnen, Sidekick. Maar het zou wel de ideale oplossing zijn. Ik bedacht me voor ik jouw post las ook hoe ze dat het beste konden doen, en ik kwam tot de conclusie dat iedere 5e persoon die door een ingangspoortje komt gecontroleerd zou moeten worden.
Ik heb liever dat ze gewoon verdachte personen controleren in plaats van steeksproefgewijs.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29047791
Dat mag niet Sidekick
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:28:43 #50
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29047835
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ze gewoon verdachte personen controleren in plaats van steeksproefgewijs.
Maar wanneer ben je verdacht? Als je een grote rugzak om hebt? Als je raar uit je ogen kijkt? Als je alle raar kijkende mensen gaat fouilleren, dan ga je veel gezeik krijgen van al die mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')