Een van de terroristen in Londen was een Jamaicaan, Richard Reid (schoenenbom) was blank, de foto's van Londen van gisteren tonen aziaten/indiase afkomst.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In NY gaan ze naar aanleiding van de aanslagen in Londen random bodysearches uitvoeren. De burgermeerster heeft al gezegd dat een bepaalde bevolkingsgroep(de Islamieten) niet speciaal gezocht zullen worden.
Maar als je logisch nadenkt en een kansberekening gaat uitvoeren heb je de meeste kans om een zelfmoordterrorist op te sporen als je er voornamelijk mensen met een Islamitisch uiterlijk eruit pikt.
Wint het idee om te discrimineren het van de logica?
*zucht* ga jij dan eens op straat lopen in NYC en wijs mij de islamieten aan, wedden dat jij alleen arabieren gaat aanwijzen?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kansbereking tijgert
Civil rights groepen hebben er problemen meequote:zolang het "beleefd" gebeurt, zal niemand klagen over discriminatie
Ja hallo, wat kan ik er nou aan doen dat jij arabieren bedoelt en moslims zegt?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zal er arabieren van maken voor onze mierenneuker taalpurist
Dat noemen ze 'racial profiling' in de VS en dat mag niet volgens de wet afaik.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Civil rights groepen hebben er problemen mee
Die gasten die gisteren die bommen legden, heel arabisch he?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:16 schreef Markman het volgende:
als je niets te verbergen hebt moet je niet zeiken. En tja, helaas zijn het in de meeste gevallen mensen met een donker uiterlijk (arabisch) dus dan lijkt het me logisch dat je die ff beter gaat checken. Niets mis mee. Geldt niet voor de linksknuffelende organisaties
Nee dat zijn Islamieten en die zouden dus een grotere kans moeten hebben om een bodysearch te ondergaan, zeker als ze ook nog een rug zak bij hebbenquote:Die gasten die gisteren die bommen legden, heel arabisch he?
Leg mij dan eens uit hoe jij een moslim identificeert op straat in NYC?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat zijn Islamieten en die zouden dus een grotere kans moeten hebben om een bodysearch te ondergaan, zeker als ze ook nog een rug zak bij hebben
Neequote:Leg mij dan eens uit hoe jij een moslim identificeert op straat in NYC?
Je kunt er de Paki´s vaak zo uitpikkenquote:Nu weet ik niet zo hoe de moslimpopulatie in de VS eruit ziet, maar wereldwijd, of bijvoorbeeld in Londen, is de meerderheid van de moslims niet Arabisch
Nouja, vooral in de grensgebieden is er uiterlijk niet zo heel veel verschil tussen mensen uit India of Pakistan. Daarbij zijn het natuurlijk geen arabieren.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kunt er de Paki´s vaak zo uitpikken
Ja, maar zoals al eerder gezegd, is een Arabier niet hetzelfde als een islamiet.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel naar grote waarschijnlijkheid zijn het Islamieten(je weet wel mensen die de Islam aanhangen) en verder zijn ook veel Indieers(ongeveer 10% of zo toch?) Islamiet
Maar dat zou wel het beleid moeten zijn als je doel serieus is om terroristische aanslagen in de metro van NY tegen te gaanquote:Nergens staat vast dat arabieren/islamieten vaker gecontroleerd worden
Dat is zo. Waarschijnlijk zullen ze het ook wel zo uitvoeren, maar daar kun je niet automatisch vanuit gaan omdat er nog geen uitvoer is geweest.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar dat zou wel het beleid moeten zijn als je doel serieus is om terroristische aanslagen in de metro van NY tegen te gaan
Dat weet ik nu wel. Is het geen idee om een topic te openen met de naam jankers Taalpuristen: Voor al je gejank over de Nederlandse taal?quote:Ja, maar zoals al eerder gezegd, is een Arabier niet hetzelfde als een islamiet.
Pakistanen zijn dan ook geen Arabieren.
De Amerikaanse overheid zegt van niet en als dat consequent wordt uitgevoerd heeft de maatregel om terrorisme te besrijden nauwelijks nutquote:Waarschijnlijk zullen ze het ook wel zo uitvoeren, maar daar kun je niet automatisch vanuit gaan omdat er nog geen uitvoer is geweest.
Tja, in dit topic is het verschil vrij essentieel. Heeft niets met taal te maken. Zou een grappige vertoning worden als de NYPD er dezelfde definities als jij op na zou houden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat weet ik nu wel. Is het geen idee om een topic te openen met de naam jankers Taalpuristen: Voor al je gejank over de Nederlandse taal?
Nee, het beleid moet zijn om aanslagen te voorkomen, niet om op de verkeerde zaken zoals huidskleur te letten waardoor die ene blanke gek er door heen glipt "want dat is geen arabier dus geen moslim".quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar dat zou wel het beleid moeten zijn als je doel serieus is om terroristische aanslagen in de metro van NY tegen te gaan
Je kunt het als overheid ook gewoon slim spelen en willekeurig wat extra blanken/zwarten/hispanics eruit pikken zodat je geen discriminatie ziet.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De Amerikaanse overheid zegt van niet en als dat consequent wordt uitgevoerd heeft de maatregel om terrorisme te besrijden nauwelijks nut
Mensen met een (grote) rugzak zijn ook een doelgroep die extra aandacht verdienenquote:Je kunt het als overheid ook gewoon slim spelen en willekeurig wat extra blanken/zwarten/hispanics eruit pikken zodat je geen discriminatie ziet.
Lees de OP voordat je reageertquote:Nee, het beleid moet zijn om aanslagen te voorkomen, niet om op de verkeerde zaken zoals huidskleur te letten waardoor die ene blanke gek er door heen glipt "want dat is geen arabier dus geen moslim".
Snap je het nu? Als ik tegen jou zeg "let vooral op de arabieren" wat doe jij dan? Juist, jij concentreert je op iemands uiterlijk en volgt de verkeerde persoon.
Ja en?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de OP voordat je reageert
wat is er mis met discrimminatie?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In NY gaan ze naar aanleiding van de aanslagen in Londen random bodysearches uitvoeren. De burgermeerster heeft al gezegd dat een bepaalde bevolkingsgroep(de Islamieten of Arabieren) niet speciaal gezocht zullen worden.
Maar als je logisch nadenkt en een kansberekening gaat uitvoeren heb je de meeste kans om een zelfmoordterrorist op te sporen als je er voornamelijk mensen met een Islamitisch/Arabisch uiterlijk eruit pikt.
Wint het idee om te discrimineren het van de logica?
Van alle terroristen die ooit een aanslag hebben gepleegd of vast zitten voor terreur is er maar een een blanke Amerikaan en die zit vast in Nederlandquote:Bovendien, terroristen lezen ook kranten, als ik Al Queda was dan liet ik de volgende aanslag uitvoeren door wat gehersenspoelde blanke amerikanen.
Niks maar daar gaat deze topic niet overquote:wat is er mis met discrimminatie?
Maar als je bij de metro gaat controleren, dan kan je het beste gewoon iedereen controleren. Zet mannetjes bij de ingangen en je kan naar hartelust iedereen controleren.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat snap je niet aan random? en volgens mij wordt niet verplicht de metro te pakken.
Er is alles mis mee omdat het een uitermate gevaarlijk uitgangspunt is, je moet op gedragingen en lichaamshouding letten, niet huidskleur.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:00 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of discriminatie m.b.t. fouilleren wel zo erg is als het om potentiele aanslagen gaat. Wat heb je als land liever, dat je op de tenen van een paar tere zieltjes stapt die het dupe zijn van "National Security", of dat straks 5 metrostations in vuur en vlam staan?
Hoe ziet een Islamiet er uit?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar als je logisch nadenkt en een kansberekening gaat uitvoeren heb je de meeste kans om een zelfmoordterrorist op te sporen als je er voornamelijk mensen met een Islamitisch/Arabisch uiterlijk eruit pikt.
Volgens de flikkers van de ACLU de kans op discriminatiequote:Leven of een kans op discriminatie...
Amerikaanse politie beleefd ??? ROFLquote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:08 schreef Bennie_K het volgende:
zolang het "beleefd" gebeurt, zal niemand klagen over discriminatie
Laat ik het anders stellen: Kun je discriminatie uberhaubt voorkomen met dit soort acties, tenzij je echt willekeurig gaat fouilleren op een manier die ik net aangaf (iedere 5e persoon controleren die door een ingangspoortje komt). Je kunt de actie wel op touw zetten met als doel om niet te discrimineren, maar kan het ook zo worden uitgevoerd. Het zijn toch mensen die het moeten doen....quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is alles mis mee omdat het een uitermate gevaarlijk uitgangspunt is, je moet op gedragingen en lichaamshouding letten, niet huidskleur.
Dan kan Diego wel roepen "Het zijn altijd arabieren" maar dat is dus nu het gevaar, wat als de volgende keer arabieren maar blanken, aziaten of negers zijn? Kaboom.
Van mij mag je een eind weg discrimineren, al denk dan niet dat het je veilig maakt voor een aanslag.
Ik heb liever dat ze gewoon verdachte personen controleren in plaats van steeksproefgewijs.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:04 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik denk dat er dan zeer veel mensen te laat op het werk verschijnen, Sidekick. Maar het zou wel de ideale oplossing zijn. Ik bedacht me voor ik jouw post las ook hoe ze dat het beste konden doen, en ik kwam tot de conclusie dat iedere 5e persoon die door een ingangspoortje komt gecontroleerd zou moeten worden.
Maar wanneer ben je verdacht? Als je een grote rugzak om hebt? Als je raar uit je ogen kijkt? Als je alle raar kijkende mensen gaat fouilleren, dan ga je veel gezeik krijgen van al die mensen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze gewoon verdachte personen controleren in plaats van steeksproefgewijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |