Check mijn eerdere opmerking over 'gratis' en lees dan de policy nog eens een keerquote:* Oversight Oversight gaat morgen zéker een leuke aanhalen over het laatste nieuwe model electronisch slot, en een nóg véél leukere manier om die bijna gratis open te maken zónder sleutel.
wedden dat ik volledig binnen de policy blijf, en jij dat dús maar te respecteren hebt?
Zoals ik al zei over je Nova topic: prima topic. Dat topic is alleen maar gesloten omdat je OT ging om mod-acties aan te halen. Probeer nu eerst eens een discussie af te maken, voor je 'm gaat toepassen waar je 'm zo graag toe wilt passen. Misschian dat je dan nog ergens kunt komen.quote:uit de policy
Verder kan de crew posts en topics aanvullend op deze policy naar eigen inzicht beoordelen, als de policy niet in een situatie voorziet.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:03 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik zal hier vast nog een kleine uitleg geven: het NL recht kent een onderscheid tussen straf- en privaatrecht. In het strafrecht worden alleen specifieke handelingen verboden.
quote:Een discussie over of de gewraakte topics strafbaar zijn heeft daarom niet zoveel zin, omdat het buiten kijf staat dat wat jij voorstel/propageert in je topics zowieso onrechtmatig is en in ieder geval strijdig met de redelijkheid en billijkheid van BW 6:2 / 6:248.
quote:
Die onrechtmatigheid betekent dat je aansprakelijk bent voor geleden schade en wanneer tips die (kunnen) leiden tot dat gewraakte gedrag op Fok! gepubliceerd worden, kan ook Fok! daarop aangesproken.
quote:Fok! heeft niet de middelen om dat soort juridische gevechten aan te gaan en daarom moeten de mods er voor waken dat er een situatie ontstaat waarbij Fok! aangesproken kan worden.
Lees nog maar een keer. Ook niet strafbare zaken die wel onrechtmatig zijn, zijn op Fok! niet toegestaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:32 schreef Oversight het volgende:
Het begrip redelijkheid en billijkheid komt pas boven tafel bij het beoordelen van de feiten door een rechter in een zaak tussen twee privé-personen, dát is hier helemal niet van toepassing.
Jullie beschuldigen mij van aanzetten tot strafbare feiten, en koppelen daar maatregelen aan.
Dáár hebben jullie simpelweg het récht niet toe.
Áls je vind dat een post van mij daadwerkelijk "aanzetten tot" is, dan kun je aangifte gaan doen bij de politie.
Een beheerder die niet optreedt tegen onrechtmatige zaken is wel degelijk aansprakelijkquote:Fok kan worden aangesproken, en kan zich ook prima verdedigen met de policy in de hand.
Policy:
Verder is iedere gebruiker zelf volledig verantwoordelijk voor de inhoud van zijn of haar posts.
Tevens is FOK! niet aansprakelijk voor de inhoud van het forum.
Zie boven: ook wanneer iets 'alleen maar' onrechtmatig is, wordt het op Fok! niet toegestaan. Want in elk van de door jouw geposte 'handleidingen' is de resultante dat je een voordeel behaalt ten koste van een ander, terwijl die ander niet de bedoeling had jou dat voordeel toe te doen komen.quote:Zoals ik net al aangaf hoeft Fok geen juridische gevechten aan te gaan, de policy is helder.
Kijk maar eens naar een MOOI voorbeeld van hoe de overheid, Justitie en de Algemene Inlichtingen en veiligheidsdiensten omgaan met een geval van "Aanzetten tot"
Maar voor het posten van een publicatie over de knopjes op de cola-machine gaan we misschien een uitzondering maken....
A.I.V.D. :
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:35 schreef _-rally-_ het volgende:
Lees nog maar een keer. Ook niet strafbare zaken die wel onrechtmatig zijn, zijn op Fok! niet toegestaan.
quote:Een beheerder die niet optreedt tegen onrechtmatige zaken is wel degelijk aansprakelijk
quote:Zie boven: ook wanneer iets 'alleen maar' onrechtmatig is, wordt het op Fok! niet toegestaan.
Lezen is zeker moeilijk ? Mijn voorlopig laatste bijdrage aan deze poging tot discussie: Wanneer Fok! strafrechtelijk of privaatrechtelijk aangesproken kan worden op de inhoud van een post, dan is het de taak van een mod daartegen op te treden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:51 schreef Oversight het volgende:
[..]
Lees JIJ nog maar een keer, als je je wilt beroepen op Burgerlijk Wetboek "onrechtmatig gedrag," zal je MIJ als persoon moeten aanklagen over iets waar JIJ als persoon in benadeeld wordt.
Dát is hier niet van toepassing hé?
[..]
Klopt, ...maar pas nádat hij er door een rechter op gewezen is dat er onrechtmatige zaken op Fok! staan, en gezien het feit dat je je NIET kunt beroepen op het Burgerijk Wetboek zoals ik hierboven heb aangegeven kunnen we dit stuk ook naar het rijk der fabeltjes verwijzen....
[..]
Zie zélf boven,.... "onrechtmatig" uit burgerlijk wetboek kun je rustig op je buik schrijven....
Als je iets wilt, zul je met Wetboek van Strafrecht moeten komen, en we weten allebei dat je dat in dit geval, en vergelijkbare gevallen niet kunt !
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:57 schreef _-rally-_ het volgende:
Lezen is zeker moeilijk ? Mijn voorlopig laatste bijdrage aan deze poging tot discussie:
quote:Wanneer Fok! strafrechtelijk of privaatrechtelijk aangesproken kan worden op de inhoud van een post, dan is het de taak van een mod daartegen op te treden.
quote:En zoals ik hierboven al aangaf, ligt het aan de inhoud van een post of Fok! erop aangesproken kan worden.
Nou, het is toch wel handig dat hier een aantal juristen hun ligt erover laat schijnen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:12 schreef Oversight het volgende:nógmaals, Fok kan ALTIJD worden aangesproken, en het is aan Justitie om eaan te geven of dat terécht was of niet.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:14 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nou, het is toch wel handig dat hier een aantal juristen hun ligt erover laat schijnen.
Omdat die argumenten niet weerlegd zijn. We staan alleen lijnrecht tegenover elkaar: ik zeg 'een mod moet ingrijpen wanneer er sprake is van een post waarop de poster en/of fok aangesproken kan worden, of dat nu straf- of privaatrechtelijk is', terwijl jij zegt: 'het mag, zolang er niemand aangesproken wordt'.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:21 schreef Oversight het volgende:
[..]
Zodat je de mening van een jurist overhoudt.
Waarom negeer je gewoon het feit dat al je juridische argumenten weerlegd worden?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:27 schreef _-rally-_ het volgende:
Omdat die argumenten niet weerlegd zijn.
quote:We staan alleen lijnrecht tegenover elkaar: ik zeg 'een mod moet ingrijpen wanneer er sprake is van een post waarop de poster en/of fok aangesproken kan worden, of dat nu straf- of privaatrechtelijk is', terwijl jij zegt: 'het mag, zolang er niemand aangesproken wordt'.
Nee, dat zeg ik niet. Ik beoordeel wel degelijk *of* er een probleem zou kunnen ontstaan. Heb ik zelfs allemaal mooie boeken voor enzoquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:38 schreef Oversight het volgende:
Bijna!
JIJ zegt, ik wil ingrijpen als IK vind dat er door een post mogelijk een probleem zou kunnen ontstaan, zonder na te gaan óf er een probleem zou kunnen ontstaan.
*als* jij dat zou zeggen, zou ik 't heel mooi vinden; Voorlopig hebben jouw topics echter meer het karakter 'we donderen het er neer en we zien wel of er problemen komen' en daar kan ik me niet echt in vinden. Zie verder mijn uitleg over hoe ik vind dat het cola-onderwerp op een acceptabele manier aan had kunnen snijden.quote:IK zeg, laten we per geval bekijken:
óf er een probleem zou kunnen ontstaan,
wélk probleem zou kunnen ontstaan,
of het terécht zou zijn, áls het probleem zou ontstaan,
én hoe we dáár dan mee om willen gaan....
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:46 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Ik beoordeel wel degelijk *of* er een probleem zou kunnen ontstaan. Heb ik zelfs allemaal mooie boeken voor enzo
[..]
quote:*als* jij dat zou zeggen, zou ik 't heel mooi vinden; Voorlopig hebben jouw topics echter meer het karakter 'we donderen het er neer en we zien wel of er problemen komen' en daar kan ik me niet echt in vinden. Zie verder mijn uitleg over hoe ik vind dat het cola-onderwerp op een acceptabele manier aan had kunnen snijden.
Volgens de policy moet ik dat nu juist wel. En dat verdiepen in wetboeken is redelijk zinloos als je niet de jurisprudentie en alles erbij pakt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
en dát is nou net wat je je niet af zou moeten vragen, als iets écht strafbaar is weet je dat direct, en bij twijfel moet je je dus iin de policy, en daarna in de Wetboeken verdiepen, en dát heb ik uitgebreid gedaan.
Om de manier waarop jij aan die informatie komt kan ik me niet echt druk maken.quote:Natúúrlijk mag ik niet oproepen tot het plegen van strafbare feiten, maar ik nóch Fok! is verantwoordelijk óf aansprakelijk voor wat een idioot met (zélfs gevoelige) informatie doet.
Dan kom je op de inhoud van de informatie op zich terecht, en pas weer bij twijfel op de manier waarop die verkregen is.
De manier waarop de informatie verkregen is ligt altijd besloten IN mijn topics ( meerendeel gewoon bedacht), en is daarmee publiekelijk eigendom geworden, aangezien ik géén copy-left heb aangegeven.
En dan zijn we weer terug bij mijn eerdere constatering, namelijk dat we (de WGR mods, maar ook veel andere mods) een grens trekken die niet die van een strafbaar feit is, maar één die veel meer aansluit bij 6:162 en daarvoor geldt dat zolang er niet hoger in de hiërarchie een knoop doorgehakt wordt, ik toch de lijn blijf volgen die Nikky heeft uitgezet.quote:Voor gefingeerde scenario's worden we in nederland niet vervolgd als we daar op een openbaar forum over van gedachten wisselen, ténzij de inhoud aanzet tot het plegen van strafbare feiten.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:33 schreef _-rally-_ het volgende:
Volgens de policy moet ik dat nu juist wel. En dat verdiepen in wetboeken is redelijk zinloos als je niet de jurisprudentie en alles erbij pakt.
quote:Om de manier waarop jij aan die informatie komt kan ik me niet echt druk maken.
[..]
quote:En dan zijn we weer terug bij mijn eerdere constatering, namelijk dat we (de WGR mods, maar ook veel andere mods) een grens trekken die niet die van een strafbaar feit is, maar één die veel meer aansluit bij 6:162 - knip-
quote:-knip-
en daarvoor geldt dat zolang er niet hoger in de hiërarchie een knoop doorgehakt wordt, ik toch de lijn blijf volgen die Nikky heeft uitgezet.
quote:En het is mij ook volledig duidelijk dat jij die grens graag bij een strafbaar feit getrokken wil zien.
quote:(Overigens kan ik mij, hoewel ik je 'smileys aan het begin van de zin' idee heel aardig vind, heel goed voorstellen dat mensen zich er aan ergeren, al is het alleen maar omdat het ontzettend lastig lezen is)
quote:En als laatste echo ik mezelf nog maar een keer: met een topic waarin het verhaal met weglating van essentiële details wordt gebracht is niets mis en daarin kan dan ook zonder problemen de discussie gevoerd worden of die details daar nu wel of niet in mogen voorkomen. Maar een topic waarin feitelijk een handleiding van een onrechtmatige gedraging staat, zien veel mods nog steeds niet zitten.
Zoiets ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:48 schreef Oversight het volgende:
[..]
oké, kom maar op met die quote uit de policy!
quote:Verder kan de crew posts en topics aanvullend op deze policy naar eigen inzicht beoordelen, als de policy niet in een situatie voorziet.
En juist daar heb je...jawel... juristen voor.quote:..en inzien of opzoeken van jurisprudentie heeft pas zin als je weet naar wélke veroordelingen je op zoek bent, en om dát vast te stellen is het bést makkelijk als je weet wélk strafbaar feit er aan de veroordeling vooraf ging .....toch?
In de WGR faq is het duidelijk terug te vinden; de stap naar 'onbehoorlijk gedrag', c.q. naar onrechtmatig gedrag is al veel vaker gemaakt. Dat ik nu als jurist daar BW 6:162 bijroep lijkt mij niet heel erg bijzonder.quote:nogmaals wáárom is er uberhaubt de stap naar BW 6:162 gemaakt ?
wanneer is dat besloten?
en door wie?
en waarom is dat niet even aan de users gemeld?
was wél zo prettig geweest wellicht....
Maar dat heeft geen zin; je kunt je als organisatie niet zomaar vrijwaren van claims van derden, het is uiteindelijk de rechter die daar een knoop over doorhakt en het zijn juristen en zij die daarvoor leren die daar hier op Fok!, zowel als mod als als user input over geven.quote:Fok is niet verantwoordelijk als mensen HIER geposte handelingen die in de post géén direct strafbaar feit opleveren, geheel of ten dele nabootsen met als resultaat dat deze mensen zelf strafbare handelingen verrichten, doen verrichten, daartoe aanzetten óf daarbij opzettelijk behulpzaam zijn.
Zie boven.quote:dan echo ik mezelf ook nog maar even:
Het mag niets uitmaken of een Mod iets wél of niet ziet zitten.
Je vergeet allereerst dat ook de mods gebruikers zijn, maar ook dat er onder de mods bepaalde specifieke kennis aanwezig is waar gebruik van wordt gemaakt.quote:Als Mod heb je maar gewoon te doen waarvoor je aangesteld bent en dat is:
"Ons gebruikers" allemaal DIENEN, op een manier die de FA's in de policy heben vastgelegd.
Zie boven: het betreffende stuk gaat niet tegen de policy in, maar vult een niet gedefiniëerd stuk in, waardoor het moderatiegedrag binnen WGR duidelijker is.quote:Natuurlijk zul je inspraak hebben op het beleid en de policy!
Dat betekens niet dat er in ieder subforum een "eigen" regelement kan zijn dat de Policy tegenspreekt, of gewoon negeert...
Daarover is helemaal geen discussie.quote:Aanvullende regels binnen een sub-forum zijn natuurlijk prettig, maar moeten nooit in strijd zijn met het algemene beleid.
En dáárover discussieren kunnen jullie vást héél goed zónder mij.....
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Mag ik even iets vragen, zo tussendoor....? (want ik ben er wel inhoudelijk op ingegaan, maar niet naar jouw zin)
quote:Wat is de reden dat je deze reeksen eigenlijk post? Je zegt zelf "om te wijzen op dit soort zaken", maar dan is het toch niet handig om het op een dergelijk forum als Fok! te zetten? ja, inderdaad, deze vraag heeft een naïeve toon
quote:Als aanvulling: mag ik even zeggen dat die smilies vre-se-lijk irritant zijn....
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:29 schreef _-rally-_ het volgende:
Zoiets ?
quote:
Verder kan de crew posts en topics aanvullend op deze policy naar eigen inzicht beoordelen, als de policy niet in een situatie voorziet.
quote:En juist daar heb je...jawel... juristen voor.
[..]
quote:In de WGR faq is het duidelijk terug te vinden; de stap naar 'onbehoorlijk gedrag', c.q. naar onrechtmatig gedrag is al veel vaker gemaakt. Dat ik nu als jurist daar BW 6:162 bijroep lijkt mij niet heel erg bijzonder.
quote:Er is geen enkele regelmatige WGR bezoeker die dit overigens niet duidelijk is
quote:Maar dat heeft geen zin; je kunt je als organisatie niet zomaar vrijwaren van claims van derden, het is uiteindelijk de rechter die daar een knoop over doorhakt en het zijn juristen en zij die daarvoor leren die daar hier op Fok!, zowel als mod als als user input over geven.
[..]
quote:Je vergeet allereerst dat ook de mods gebruikers zijn, maar ook dat er onder de mods bepaalde specifieke kennis aanwezig is waar gebruik van wordt gemaakt.
[..]
quote:Zie boven: het betreffende stuk gaat niet tegen de policy in, maar vult een niet gedefiniëerd stuk in, waardoor het moderatiegedrag binnen WGR duidelijker is.
[..]
quote:Daarover is helemaal geen discussie.
Da's jouw probleemquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:56 schreef Oversight het volgende:
Sorry, maar ik kóm nooit in de WGR faq,
Daar heb je gelijk in, *behalve* wanneer dat topic in een ander forum neerzet, alleen om er daarna in WGR weer naar te verwijzen, terwijl je eerdere topic met dezelfde inhoud in WGR gesloten is.quote:en zélfs al zou ik er wél komen betekent dat niet dat ik jullie vrijwillige zelf-censuur moet overnemen naar de overige fora.
Boeit niet, die vrijheid heeft primair verticale werking en hoeft daarom zeker niet door een forumbeheerder nageleefd te worden. Andere rechten, en vooral het recht om niet gediscrimineerd te worden kennen een veel sterkere horizontale werking. Daarnaast is die vrijheid niet onbeperkt, iets met 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'.quote:En er heeft er niet één stilgestaan bij de rechtmatigheid van jullie beperkingen van de vrijheid van menings-uiting?
Uiteraard. De mods en (F)A's leven in de illusie dat ze midden in de echte wereld staan.quote:nemen we de échte wereld ook mee in die input?
Nee, om daar waar de policy geen duidelijkheid biedt naar eigen inzicht in te grijpen, tot er een fok-breed standpunt is. En zolang dat ingrijpen conform datgene is wat een FA zegt, zie ik geen reden dat te veranderen.quote:om zelfstandig het beleid over hoe om te gaan met de policy aan te passen, en dát hebben we gemerkt.
Er wordt helemaal niets gesloten bij de minste twijfel, maar alleen als daar een gegronde reden voor is.quote:alles sluiten bij de minste twijfel of 1e blaat is inderdaad érg duidelijk....ook wenselijk?
quote:Op zondag 21 augustus 2005 07:54 schreef _-rally-_ het volgende:
Da's jouw probleem
quote:Daar heb je gelijk in, *behalve* wanneer dat topic in een ander forum neerzet, alleen om er daarna in WGR weer naar te verwijzen, terwijl je eerdere topic met dezelfde inhoud in WGR gesloten is.
[..]
quote:Boeit niet, die vrijheid heeft primair verticale werking en hoeft daarom zeker niet door een forumbeheerder nageleefd te worden. Andere rechten, en vooral het recht om niet gediscrimineerd te worden kennen een veel sterkere horizontale werking. Daarnaast is die vrijheid niet onbeperkt, iets met 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'.
[..]
quote:Uiteraard. De mods en (F)A's leven in de illusie dat ze midden in de echte wereld staan.
quote:Nee, om daar waar de policy geen duidelijkheid biedt naar eigen inzicht in te grijpen, tot er een fok-breed standpunt is. En zolang dat ingrijpen conform datgene is wat een FA zegt, zie ik geen reden dat te veranderen.
[..]
quote:Er wordt helemaal niets gesloten bij de minste twijfel, maar alleen als daar een gegronde reden voor is.
Ging 't allemaal maar zo snel en soepel.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:35 schreef Oversight het volgende:
is het niet zo dat áls er al voorvallen zijn waarin de policy niet helder is, de betreffende Mod gewoon moet zorgen dat de Policy er zo snel mogelijk wél weer helder is?
en dat lukt niet door ter plekke je eigen (al dan niet tijdelijke) regel toe te voegen in de faq, en er dan vanuit te gaan dat users dit forumbreed weten....
mail/ bel/ gebruik desnoods rooksignalen om de aandacht van de beslissers hierover te trekken, en vraag hén om een uitspraak, én aanpassing van de Policy vóórdat je maatregelen neemt in een topic of zelfs in een enkele post.
Ter informatie:quote:Ter informatie:
Vanmiddag ga ik in WGR óf DIG óf Fok! Doet Het Zelf een nieuw topic openen over elektronische sloten mét encryptie onder 128 bit, ...en hun beperkingen als Oversight langsloopt.
De tekst zal zó worden geformuleerd dat er niemand letterlijk wordt aangezet tot strafbare feiten.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:53 schreef _-rally-_ het volgende:
Ter informatie:
Als jij in zo'n topic in WGR een handleiding geeft of iets wat als zodanig beschouwd kan worden die een onrechtmatige gedraging beschrijft, ook al is deze niet strafbaar, dan ken je mijn reactie.
quote:Wanneer je echter zorgt dat één of meer essentiële stappen in zo'n handleiding ontbreken of voldoende onduidelijk zijn zodat de beschreven handelingen niet aan de hand van jouw, ongetwijfeld rijkelijk met smileys gelardeerd, proza te reproduceren zijn, dan levert het topic ongetwijfeld een mooie grond voor discussie over materie op, terwijl er geen grond zal zijn het topic te sluiten
Ja, je hebt geen geduld tot de F(A)'s eruit zijn en in de tussentijd blijf je koppig jammeren over strafbare feiten...quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:02 schreef Oversight het volgende:
[..]
en je kent mijn oplossing voor onterecht gesloten topics,.... tóch ?
Nee, die discussie ga ik nu net niet aan. Het gaat nl. niet om het aanwijzen van een onderdeel wat niet mag, het gaat erom dat wanneer jij een handleiding van een onrechtmatige handeling presenteert die aan de hand van die handleiding te reproduceren is, die post, volgens een aantal mods en FA's niet op Fok! thuishoort.quote:Laat dan vanmiddag het "test-topic"open, en ga dáár tot in detail in discussie met me over wélke delen er volgens JOU niet in zouden mogen staan..
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:09 schreef _-rally-_ het volgende:
Ja, je hebt geen geduld tot de F(A)'s eruit zijn en in de tussentijd blijf je koppig jammeren over strafbare feiten...
quote:Nee, die discussie ga ik nu net niet aan. Het gaat nl. niet om het aanwijzen van een onderdeel wat niet mag, het gaat erom dat wanneer jij een handleiding van een onrechtmatige handeling presenteert die aan de hand van die handleiding te reproduceren is, die post, volgens een aantal mods en FA's niet op Fok! thuishoort.
quote:Jij vindt dat je dit mag publiceren, er is een aantal mods en FA's die daar anders over denken en zolang daar geen knoop over doorgehakt is, wordt WGR volgens de WGR regels gemodereerd.
quote:Zouden we dat niet doen, dan zouden we in jouw optiek ook belastingfraude tips toe moeten laten en zou je DIG topics mogen openen over hoe je de activatie van XP kunt omzeilen.
Jouw kwalificaties ken ik niet, ik ben er wel degelijk voor gekwalificeerdquote:Op zondag 21 augustus 2005 14:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
eerder twee nieuwe topics voor ieder onterecht gesloten exempaar.
[..]
...en Fok! nóch JIJ zijn in staat om vast te stellen wát een onrechtmatige handeling is!
Wat is daarmee ?quote:
Ik zie dat slarioux de humor er niet van in kan zien... Die was er snel bij.quote:
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:30 schreef _-rally-_ het volgende:
Jouw kwalificaties ken ik niet, ik ben er wel degelijk voor gekwalificeerd
quote:Wat is daarmee ?
quote:Ik zie dat slarioux de humor er niet van in kan zien... Die was er snel bij.
Het verschil is dat hier zowel via het strafrecht, als via het privaatrecht als via het belastingrecht geen mogelijkheid bestaat er iets tegen te doen. Kortom: het is legaal.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:38 schreef Oversight het volgende:
[..]
je moest eens wéten,....
Damn, ik wou dat ik erover op kon scheppen
[..]
zou ook voldoen aan jouw omschrijving onrechtmatige handelingen.
TS vraagt en krijgt tips om geld weg te kunnen houden bij de belastingdienst, zonder daadwerkelijk de wettelijke rente aan zijn ouders te betalen
En waarom denk jij dat ik dat niet doe ?quote:stop nou eens AL die energie in de policy ?
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:42 schreef _-rally-_ het volgende:
Het verschil is dat hier zowel via het strafrecht, als via het privaatrecht als via het belastingrecht geen mogelijkheid bestaat er iets tegen te doen. Kortom: het is legaal.
quote:Wanneer jij echter een brief verstuurd zoals beschreven in het gratis post topic, dan kan PTT wel degelijk die kosten, langs privaatrechtelijke weg, op jou verhalen. Dat ze het niet doen vanwege een begrijpelijke kosten-baten analyse doet daar niets aan af.
quote:En waarom denk jij dat ik dat niet doe ?
Welk strafbare feit ?quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:26 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik wordt hierdoor aangezet het óók te doen, én deze informatie te gebruiken om er strafbare feiten mee te plegen!
quote:
quote:Overigens: je hebt mail, zie ook de WGR huisregels.
Het betreft toch een wet ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:02 schreef freako het volgende:
Politieke partijen verbieden wegens "godslastering"(art147)?
Wat moet dat in WGR?
Dat zou misschien geen slecht idee zijn. Het zal waarschijnlijk ook wel in de FAQ opgenomen gaan worden.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Is een centraal BKR-topic geen goed idee? Ik zie namelijk verschillende topics die hier over gaan en het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer.
In dit geval ? Ja. Het illegale ligt 'm in de arbitraire regel van een woningstichting die onderverhuur verbiedt, terwijl er een stevig kamertekort is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:05 schreef k_man het volgende:
Onderhuur en studiefinanciering
Topic is er op gericht iemand tips te geven bij een illegale situatie. Mag dat?
Omdat er een kamertekort is, is het illegaal aan de woningmarkt ontrekken van een huurwoning opeens acceptabel?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:53 schreef _-rally-_ het volgende:
In dit geval ? Ja. Het illegale ligt 'm in de arbitraire regel van een woningstichting die onderverhuur verbiedt, terwijl er een stevig kamertekort is.
Er wordt niks onttrokken. Sterker nog, in de meeste gevallen betekent onderhuur dat juist *meer* woonruimte beschikbaar komt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Omdat er een kamertekort is, is het illegaal aan de woningmarkt ontrekken van een huurwoning opeens acceptabel?
Het gaat hier toch ook niet om illegale verhuur tips ? Dan zou het topic (misschien) een ander doel krijgen.quote:Als je zo redeneert zegt straks niemand z'n woning meer netjes op, want onderverhuren is rendabeler en hé, er is toch een tekort? Waardoor mensen die echt een woning nodig hebben, maar onvoldoende geld, niet meer aan de bak komen.
Ik kan wel begrip hebben uit het oogpunt van de onderhuurder, maar illegale verhuur blijft iets kwalijks, waar je wel héél luchtig overheen stapt.
De woonruimte die nu door de illegale onderhuurder gebruikt wordt, kan niet gebruikt worden door degene die er eigenlijk recht op zou hebben. Er is helaas maar een zeer beperkte hoeveelheid betaalbare huurwoningen, en met elke illegale onderhuurder wordt die kleiner. Er wordt dus wel degelijk onttrokken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:05 schreef _-rally-_ het volgende:
Er wordt niks onttrokken. Sterker nog, in de meeste gevallen betekent onderhuur dat juist *meer* woonruimte beschikbaar komt.
Het gaat om iemand die willens en wetens iets illegaals doet en daarbij geholpen wil worden.quote:Het gaat hier toch ook niet om illegale verhuur tips ? Dan zou het topic (misschien) een ander doel krijgen.
Ik zal 'ns kijken wat de dames en heren met macht er van vinde.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:10 schreef k_man het volgende:
[..]
De woonruimte die nu door de illegale onderhuurder gebruikt wordt, kan niet gebruikt worden door degene die er eigenlijk recht op zou hebben. Er is helaas maar een zeer beperkte hoeveelheid betaalbare huurwoningen, en met elke illegale onderhuurder wordt die kleiner. Er wordt dus wel degelijk onttrokken.
[..]
Het gaat om iemand die willens en wetens iets illegaals doet en daarbij geholpen wil worden.
Dus dan is het overtreden van de wet wel toegestaan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:53 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
In dit geval ? Ja. Het illegale ligt 'm in de arbitraire regel van een woningstichting die onderverhuur verbiedt, terwijl er een stevig kamertekort is.
Nee; maar het gaat hier ook niet om het overtreden zelf, maar om de gevolgen voor de huurder; voor de rest wachten we op antwoord van boven.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dus dan is het overtreden van de wet wel toegestaan?
Het gaat er om hoe men toch studiefinanciering kan krijgen, terwijl met bezig is met onderhuur. Niet al te fris.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 07:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee; maar het gaat hier ook niet om het overtreden zelf, maar om de gevolgen voor de huurder; voor de rest wachten we op antwoord van boven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |