abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29025024
250 PK in een FW Seat
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_29025080
truste en sweet dreams
Calm down, please!
  donderdag 21 juli 2005 @ 23:27:41 #53
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29025180
Een leuke boostcontroller scoor je op ebay voor 130$.
Probeer het daar nou eerst eens mee. Het gaat niet alleen om de pk winst, maar ook om het verloop van je koppelkromme.

als je een leuke boostcontroller inbouwt komt je turbo veel eerder op druk waardoor je auto veel sneller is, maar ook veel agressiever reageert op het gas.
En zoals al gezegd, begin daarmee, en doe direct een modificatie voor je inlaattraject (open air filter) en uitlaattraject (eventueel een grotere diameter uitlaat en de catalysatoren weghalen).

Een chipje is leuk, maar je kan niet eeuwig de computer blijven aanpassen.

Oh ja, en als je trouwens denkt dat je alle pk's zomaar bij elkaar op kunt tellen (filter 15 + uitlaat 15 + chipje 30 = 60pk meer) dan zou'k me zeer zeker maar eerst eens verder verdiepen in het tunen van je auto.
pi_29025193
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:17 schreef Youp het volgende:

[..]

vag producten ook
stfu
blok kan gerust 300 tot 350 pk aan joh

de 225pk sterke tt 1.8 heeft praktisch alleen een andere iets grotere turbo, zelfs het koelingssysteem was hetzelfde kan ik me herrineren!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  donderdag 21 juli 2005 @ 23:28:48 #55
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29025222
heeft de tt geen intercooler dan?
pi_29025423
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:28 schreef Tjabbo het volgende:
heeft de tt geen intercooler dan?
alle 1.8 turbo hebben een intercooler
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_29026201
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:23 schreef Steve-O het volgende:
250 PK in een FW Seat
Hij zal vast rubberaandelen hebben....
Maaruh als je nou eens kijkt hoe ver je komt met een bepaald bedrag, een XXX aantal pk's halen met een bepaald bedrag zal altijd zorgen voor het inleveren van kwaliteit ipv het goed houden van het systeem.... hou de boel liever heel ipv de boel te slopen door proberen binnen het budget te blijven.
en toen.....
pi_29026237
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:27 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

stfu
blok kan gerust 300 tot 350 pk aan joh

de 225pk sterke tt 1.8 heeft praktisch alleen een andere iets grotere turbo, zelfs het koelingssysteem was hetzelfde kan ik me herrineren!
ja en dan gaat het 3 minuten mee op vol vermogen

en het blijft een cliché... fwd... mn neef heeft laatst een ibiza cupra apk moeten keuren.. die had 260pk (uitdraai) ook andere turbo, intercooler andere koppeling etc. etc. dat ding sloeg in de tc wanneer je gas gaf bij 120km/h
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29027009
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:01 schreef Youp het volgende:

[..]

ja en dan gaat het 3 minuten mee op vol vermogen

en het blijft een cliché... fwd... mn neef heeft laatst een ibiza cupra apk moeten keuren.. die had 260pk (uitdraai) ook andere turbo, intercooler andere koppeling etc. etc. dat ding sloeg in de tc wanneer je gas gaf bij 120km/h

closed deck motor, gesmede krukas, zuigers en drijfstangen en dat allemaal stock
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_29027197
ThaFreak er zijn veel gevallen bekend van 1.8 turbo's die boem hebben gedaan...

Audi TT Audi S3 e.d.

Dus zo sterk is dat blok niet volgens mij...
pi_29027310
Als je 3000 euro te verspijkeren heb zou ik zeggen.. koop een andere auto...

Met chiptuning kan je alleen wijzigingen aanbrengen in je kenvelden.. dat houdt in: "wanneer spuit ik hoeveel, hoelang in" en "wanneer en hoe vaak gaat er gevonkt worden ". Verder is het zo dat een "grotere" turbo pas later in gaat komen... waarbij ik me afvraag wat je hebt aan topvermogen in een toerenbereik waar je nooit komt.

Uiteindelijk moet het gaan om koppelwinst onderin je toerenband, daar je fysiek beperkt bent door de maximale toeren en een bakoverbrenging. Je winst gaat dus zitten in de 0-max kmh sprint tenzij je ook bereid bent de bak of je diff te gaan veranderen. Koppel kan je vergroten door de weerstand voor de luchttrein te verlagen door het "flowen" van je inlaatspruitstuk en inlaatdeel van de kop. Verder kan je wel wat dingen doen met de turbo maar wat wil je precies..

Als je zo gebrand bent op die 250 PK... tjeez ga dan maar voor domme cijfers en topvermogen... joepie 250 pk bij 9000 rpm... lekker boeien..

Koppel koppel koppel..

PK = Nm*rpm... remember that
Ah...dat was het...
pi_29027439
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:39 schreef yup het volgende:
ThaFreak er zijn veel gevallen bekend van 1.8 turbo's die boem hebben gedaan...

Audi TT Audi S3 e.d.

Dus zo sterk is dat blok niet volgens mij...
zal vast 90% van de gevallen door mishandeling van de rijder zijn.....
motorspecs liegen er niet om, en er rijden genoeg mensen met 300+ pk rond dagelijks waar behalve turbo, intercooler en ecu map niets aan veranderd is!
heb nog nooooooit een 1.8t terug in de werkplaats gezien en er rijden vrij veel leaserijders nog in en die zijn meestal al niet te zuinig!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_29027565
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:46 schreef NITROHOSS het volgende:
Als je 3000 euro te verspijkeren heb zou ik zeggen.. koop een andere auto...

Met chiptuning kan je alleen wijzigingen aanbrengen in je kenvelden.. dat houdt in: "wanneer spuit ik hoeveel, hoelang in" en "wanneer en hoe vaak gaat er gevonkt worden ". Verder is het zo dat een "grotere" turbo pas later in gaat komen... waarbij ik me afvraag wat je hebt aan topvermogen in een toerenbereik waar je nooit komt.

Uiteindelijk moet het gaan om koppelwinst onderin je toerenband, daar je fysiek beperkt bent door de maximale toeren en een bakoverbrenging. Je winst gaat dus zitten in de 0-max kmh sprint tenzij je ook bereid bent de bak of je diff te gaan veranderen. Koppel kan je vergroten door de weerstand voor de luchttrein te verlagen door het "flowen" van je inlaatspruitstuk en inlaatdeel van de kop. Verder kan je wel wat dingen doen met de turbo maar wat wil je precies..

Als je zo gebrand bent op die 250 PK... tjeez ga dan maar voor domme cijfers en topvermogen... joepie 250 pk bij 9000 rpm... lekker boeien..

Koppel koppel koppel..

PK = Nm*rpm... remember that
mjah ongeveer...

M=P/2*pi*n
M= koppel in NM
P is vermogen in Watt( een beetje vermenigvuldigen en je komt op kiloWatt en dan naar pk, waarbij 1.36 pk ongeveer 1 kW is..)
pi=3.14 (ongeveer)
n= toerental in omw/sec

Hopeloos benzine verslaafd
pi_29027593
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:46 schreef NITROHOSS het volgende:
Als je zo gebrand bent op die 250 PK... tjeez ga dan maar voor domme cijfers en topvermogen... joepie 250 pk bij 9000 rpm... lekker boeien..

Koppel koppel koppel..

PK = Nm*rpm... remember that
bij zo'n 300 pk haal je er nog zeker 400nm uit en dat is zeker niet slecht voor een 1.8 met stock tt turbo....
en aangezien het een stock tt turbo hebt spoelt die nog vrij snel op ook nog!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_29027837
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:27 schreef Tjabbo het volgende:
Een leuke boostcontroller scoor je op ebay voor 130$.
Probeer het daar nou eerst eens mee. Het gaat niet alleen om de pk winst, maar ook om het verloop van je koppelkromme.

als je een leuke boostcontroller inbouwt komt je turbo veel eerder op druk waardoor je auto veel sneller is, maar ook veel agressiever reageert op het gas.
En zoals al gezegd, begin daarmee, en doe direct een modificatie voor je inlaattraject (open air filter) en uitlaattraject (eventueel een grotere diameter uitlaat en de catalysatoren weghalen).

Een chipje is leuk, maar je kan niet eeuwig de computer blijven aanpassen.

Oh ja, en als je trouwens denkt dat je alle pk's zomaar bij elkaar op kunt tellen (filter 15 + uitlaat 15 + chipje 30 = 60pk meer) dan zou'k me zeer zeker maar eerst eens verder verdiepen in het tunen van je auto.
Hoezo zou door je turbodruk te veranderen je turbo eerder opkomen?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 02:58:23 #66
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_29029388
Allereerst de vraag: WAT DE FUCK IS ER VERKEERD MET 230 PK! Waarom meteen zo gefocused op 250 pk en al helemaal met zo'n minimaal budget. De enige reden die ik kan bedenken is dat je een auto gehad hebt die al 250 pk gehad heeft en dat je geen achteruit gang wil hebben maar leer eerst maar eens die 230 pk goed op de weg te krijgen en, ook niet onbelangrijk, weer tot stilstand te brengen (en dan bedoel ik niet uitrollen omdat je blok het begeven heeft ).

Daarnaast zou een beetje geld in dit budget voor tegenvallers ook niet gek zijn mijns inziens, want ik ondanks dat ik niet into VAG-producten ben lijkt het mij niet dat bv. de standaard koppeling dusdanig geoverdimensioneerd is dat ie dat ook op de middellange termijn trekt... om maar eens iets te noemen. Ik weet van sowieso 1 'bekende' dat die persoon z'n 1.8t onderblok @ ongeveer 240 (plusmin10) pk kaduuk is gegaan. Wat mij verder verteld is is dat de turbo die standaard op deze blokken geschroefd zit met wat uitknijpwerk zo'n 250 pk kan leveren, daarboven zit ie zichzelf in de weg. Wat ik er van begrepen heb . Verder ben ik er niet van op de hoogte hoe sterk het luchttraject van een Ibiza is maar ik kan me voorstellen dat er weer ingekocht moet worden bij de firma Samco of SFS. Tenslotte is het als je gaat sleutelen ZEER handig om een metersetje te hebben om de hele handel een beetje in de gaten te houden. Kost ook weer pecunia ja.

Stappenplan voor 230 pk:
1) open uitlaatlijn van voor tot achteren (even 2ehands opscharrelen)
2) open inlaattraject (als je dan toch bezig bent alles open te maken )
3) metersetje installeren
4) laten herprogrammeren/chippen al dan niet in combinatie met boostcontroller (AVC-R bv.)
5) Tevreden zijn, rondsjesen, wat meer geld uitgeven bij de dagelijkse tankbeurt en verder sparen .

Mijns inziens moet je, gezien het budget, AFBLIJVEN van gesmede zuigers, drijfstangen en nokkenassen. Met alleen aanschaf ben je er niet, het moet er ook allemaal in en dat kan m.i. serieus in de papieren lopen. Gebruikte (grotere) turbo kan een optie zijn maar dat lijkt mij alleen handig als het om de Particulier BV gaat waarvan de eigenaar bekend is met de dingen die van belang zijn met turbo's (warmrijden, na laten draaien), bv. iemand uit het clubcircuit die verder gaat upgraden. Bij slooperijen en louche handelaren zou mij persoonlijk het risico te groot zijn omdat je dan geen flauw benul hebt waar je turbootje vandaan komt en wat er mee gebeurt is. Per slot van rekening zit je niet op een gammele turbo te wachten. Je wilt er per slot van rekening niet op leeglopen.

p.s. mocht je dat met die gesmede zuigers en nokkenassen inclusief de rest van de meuk lukken voor 3K dan moet je wel even laten weten waar je die dingetjes gekocht hebt .

Edit: helemaal zeker weet ik het niet maar ik meen mij te kunnen herinneren dat er of bij Biesheuvel motorsport of bij RICA tuning iemand werkt die ook redelijk ver is met het tunen van een ibiza. Misschien dat je die eens kunt bellen, maar ik weet daarnaast ook vrij zeker dat die persoon op de eerder genoemde fora te vinden is (al dan niet met regelmaat).

[ Bericht 4% gewijzigd door Kolkie op 22-07-2005 03:04:25 ]
Life is too short don't stress every day
  vrijdag 22 juli 2005 @ 04:35:02 #67
46960 StefanP
polemicist
pi_29030299
TS: Ik geloof er weinig van dat een andere luchtinlaat/filter je 16 PK gaat opleveren. En waar je die 1000 euro vandaan haalt die je daarvoor rekent? Dat lijkt me absurd veel!

Ik zou hem chippen en het daarbij laten. Inlaat levert je niks op, uitlaat is alleen ellende met de APK en heeft waarschijnlijk geen nut. Een cupra is nou eenmaal geen snelheidsmonster, met 200pk zou ik al blij zijn als hij er standaard 50 minder heeft
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 22 juli 2005 @ 04:49:32 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_29030358
En dan heb je een flink brok vermogen op een onderstel dat er niet mee overweg kan
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 04:52:40 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_29030373
Ik zou chippen en sportfilter + aangepast uitlaatsysteem fixxen. Ga dan kijken of je nog verder wil, want dan zit je op 200+ pk en dat is vrij veel al
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 06:40:15 #70
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_29030773
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 04:52 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou chippen en sportfilter + aangepast uitlaatsysteem fixxen. Ga dan kijken of je nog verder wil, want dan zit je op 200+ pk en dat is vrij veel al
quote:
Complete uitlaatlijn IBIZA 1.8 20VT, dus inclusief hi-flow katalysator, middendemper en einddemper : 1350,00
Milltek uitlaat bij vandervelden
  vrijdag 22 juli 2005 @ 07:31:33 #71
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_29030972
Je moet stickers op je Seat plakken, daar krijg je ook wat pk's van!
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_29031052
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 02:58 schreef Kolkie het volgende:

Daarnaast zou een beetje geld in dit budget voor tegenvallers ook niet gek zijn mijns inziens, want ik ondanks dat ik niet into VAG-producten ben lijkt het mij niet dat bv. de standaard koppeling dusdanig geoverdimensioneerd is dat ie dat ook op de middellange termijn trekt... om maar eens iets te noemen. Ik weet van sowieso 1 'bekende' dat die persoon z'n 1.8t onderblok @ ongeveer 240 (plusmin10) pk kaduuk is gegaan. Wat mij verder verteld is is dat de turbo die standaard op deze blokken geschroefd zit met wat uitknijpwerk zo'n 250 pk kan leveren, daarboven zit ie zichzelf in de weg. Wat ik er van begrepen heb . Verder ben ik er niet van op de hoogte hoe sterk het luchttraject van een Ibiza is maar ik kan me voorstellen dat er weer ingekocht moet worden bij de firma Samco of SFS. Tenslotte is het als je gaat sleutelen ZEER handig om een metersetje te hebben om de hele handel een beetje in de gaten te houden. Kost ook weer pecunia ja.

Stappenplan voor 230 pk:
1) open uitlaatlijn van voor tot achteren (even 2ehands opscharrelen)
2) open inlaattraject (als je dan toch bezig bent alles open te maken )
3) metersetje installeren
4) laten herprogrammeren/chippen al dan niet in combinatie met boostcontroller (AVC-R bv.)
5) Tevreden zijn, rondsjesen, wat meer geld uitgeven bij de dagelijkse tankbeurt en verder sparen .

Mijns inziens moet je, gezien het budget, AFBLIJVEN van gesmede zuigers, drijfstangen en nokkenassen. Met alleen aanschaf ben je er niet, het moet er ook allemaal in en dat kan m.i. serieus in de papieren lopen. Gebruikte (grotere) turbo kan een optie zijn maar dat lijkt mij alleen handig als het om de Particulier BV gaat waarvan de eigenaar bekend is met de dingen die van belang zijn met turbo's (warmrijden, na laten draaien), bv. iemand uit het clubcircuit die verder gaat upgraden. Bij slooperijen en louche handelaren zou mij persoonlijk het risico te groot zijn omdat je dan geen flauw benul hebt waar je turbootje vandaan komt en wat er mee gebeurt is. Per slot van rekening zit je niet op een gammele turbo te wachten. Je wilt er per slot van rekening niet op leeglopen.

p.s. mocht je dat met die gesmede zuigers en nokkenassen inclusief de rest van de meuk lukken voor 3K dan moet je wel even laten weten waar je die dingetjes gekocht hebt .

Edit: helemaal zeker weet ik het niet maar ik meen mij te kunnen herinneren dat er of bij Biesheuvel motorsport of bij RICA tuning iemand werkt die ook redelijk ver is met het tunen van een ibiza. Misschien dat je die eens kunt bellen, maar ik weet daarnaast ook vrij zeker dat die persoon op de eerder genoemde fora te vinden is (al dan niet met regelmaat).
koppeling kan de vermogens wel aan, levensduur wordt wel wat ingekort maar direct vervangen hoeft niet.....

gesmede onderdelen is ook niet nodig aangezien die al standaard in de 1.8 turbo zitten

turbo is idd de zwakke schakel, als je hem 250pk laat draaien wordt die te warm en op een gegeven moment doet die het dan niet meer.....zal straks op werk eens de turbo's opzoeken en posten!

die van biesheuvel was toch gecrashed??? Grijse ibiza (was dat geen diesel)???
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 22 juli 2005 @ 08:19:22 #73
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29031203
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 01:14 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Hoezo zou door je turbodruk te veranderen je turbo eerder opkomen?
Dat staat er niet. goed kijken.

Er staat dat je door gebruik te maken van een boostcontroller je turbo éérder op druk is.
Waarom dat zo is wil ik ook wel uitleggen indien gewenst.
pi_29031404
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 07:51 schreef ThaFreak het volgende:

[..]
die van biesheuvel was toch gecrashed??? Grijse ibiza (was dat geen diesel)???
Dat is die van Turbo Jackie... Tja die is gecrashed en hij is met een nieuw project bezig...
www.teamibiza.nl is misschien wel handig voor de topicstarter. Maar kom daar niet aan met een instelling: Ik wil 250PK uit een 150PK blok hebben...

Mijn mening: Verkoop je Cupra en koop met die 3000 euro extra een Impreza Heb je meteen meer PK's.
pi_29031971
Standaard zonder turbo levert het blok 120 pk. Met turbo 150pk. Zo bizar vind ik het niet dat het blok na chippen over de 200pk gaat.

Bovendien zijn er meerdere tuners die dit aantal pk's aanbieden
pi_29032067
Hoe wil je ooit een 1800 blok tot 250 PK op voeren.. met zo'n budget en het ook goed op de weg krijgen.

Ja er zijn evo's die halen 400PK uit een 2 liter.. maar die hebben zo'n turbo lagg dat je er niet eens meer normaal in kunt rijden.. en hij moet elke 8000 KM weer naar de garager om helemaal schoon te worden gemaakt..
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:20:19 #77
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29032915
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:46 schreef NITROHOSS het volgende:
Als je 3000 euro te verspijkeren heb zou ik zeggen.. koop een andere auto...

Met chiptuning kan je alleen wijzigingen aanbrengen in je kenvelden.. dat houdt in: "wanneer spuit ik hoeveel, hoelang in" en "wanneer en hoe vaak gaat er gevonkt worden ". Verder is het zo dat een "grotere" turbo pas later in gaat komen... waarbij ik me afvraag wat je hebt aan topvermogen in een toerenbereik waar je nooit komt.

Uiteindelijk moet het gaan om koppelwinst onderin je toerenband, daar je fysiek beperkt bent door de maximale toeren en een bakoverbrenging. Je winst gaat dus zitten in de 0-max kmh sprint tenzij je ook bereid bent de bak of je diff te gaan veranderen. Koppel kan je vergroten door de weerstand voor de luchttrein te verlagen door het "flowen" van je inlaatspruitstuk en inlaatdeel van de kop. Verder kan je wel wat dingen doen met de turbo maar wat wil je precies..

Als je zo gebrand bent op die 250 PK... tjeez ga dan maar voor domme cijfers en topvermogen... joepie 250 pk bij 9000 rpm... lekker boeien..

Koppel koppel koppel..

PK = Nm*rpm... remember that
Ligt er aan wat je doet he. Als je al een redelijk hoge redline hebt, of hem verhoogd heb je daar wel degelijk wat aan. Kan je verder doortrekken en kom je dus ook in de volgende versnelling hoger uit. Al is dat meer iets voor N/A tuning, meer toeren en een korter diff.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29032940
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 09:30 schreef Giem het volgende:
Hoe wil je ooit een 1800 blok tot 250 PK op voeren.. met zo'n budget en het ook goed op de weg krijgen.

Ja er zijn evo's die halen 400PK uit een 2 liter.. maar die hebben zo'n turbo lagg dat je er niet eens meer normaal in kunt rijden.. en hij moet elke 8000 KM weer naar de garager om helemaal schoon te worden gemaakt..
Het kan wel degelijk hoor, en ik denk nog best betrouwbaar en rijdbaar ook. Zoals ik al zei, uit het rijtje:
- Hoge performance
- Goede betrouwbaarheid
- Gunstige prijs
mag je er twee kiezen. Alledrie kan je nooit hebben. Je kan best een betrouwbaar 250 PK 1.8 20VT blok bouwen, maar dat kost flink knaken. Zonder die knaken zal of de performance, of de betrouwbaarheid (of beide) eronder lijden.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:21:56 #79
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29032944
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 09:24 schreef TGT het volgende:
Standaard zonder turbo levert het blok 120 pk. Met turbo 150pk. Zo bizar vind ik het niet dat het blok na chippen over de 200pk gaat.

Bovendien zijn er meerdere tuners die dit aantal pk's aanbieden
90% van de 'tuners' in NL pakken gewoon het zelfde programmatje. Zijn er niet al te veel die goed weten hoe ze het zelf ontwikkelen moeten, en als ze het wel weten reken maar op een dikke rekening.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:04:58 #80
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29033961
ik heb alvast een offerte binnen van dmb engineering.

Geachte heer,

naar aanleiding van telefonisch onderhoud hierbij even wat prijzen op een rij:

-softwareaanpassing: 925 euro incl btw en montage

Hierbij gaat het originele vermogen van 156pk naar 195pk (die 204 is vrij moeilijk te halen, is feitenlijk de turbo te klein voor) en het koppel stijgt van 210nm naar 262nm. Naast deze winsten wordt de motor ook directer op het gas, de respons op het gaspedaal wordt beter.

-airboxkit: 895 euro incl btw en montage

De originele luchtinlaat wordt vervangen door een carbonnen airbox met een foam luchtfilter van ITG erin. Door middel van een doorvoer naar voren met luchthapper in de grill pakt de motor alleen maar koude buitenlucht. Vermogen zal doorstijgen met zo'n 10pk/10nm. Ook wint er weer directheid op het gas omdat de motor zonder noemenswaardige weerstand lucht aan kan zuigen.

-Forge dumpvalve: 155 euro incl btw.

Deze dumpvalve vervagt de originele bosch klep. Nadeel van die klep is dat deze de neiging heeft nog wel eens te gaan lekken, wat dus vermogen kost en dat deze een membraam klep heeft, die reageert trager dan de zuiger uitvoering van de forge klep. Voordeel hiervan is is dat de motor beter oppakt na overschakelen, de turbo blijft beter op druk. De nieuwe klep hoor je niet, het is geen open dumpvalve, dit omdat het management van de turbomotoren van VAG die niet aankunnen.

Totaalprijs zou zijn 1975 euro incl btw en montage, bij opdracht alleen in 1 keer kan ik u bovenstaande aanbieden voor 1900 euro incl btw en montage alles.



Met vriendelijke groet,
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:06:35 #81
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29034011
1900 euro en dan zit ik op 205 pk en 270 nm.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29034092
da's een stuk realistischer.. (teeeering! 925 voor een chip! Wel prijzig hoor)

Je zult ook zien dat de resterende 45 pk (naar 250) een godsvermogen erbij kost.
Calm down, please!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:12:19 #83
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29034151
Zou ik toch even bij die gasten van tuningparts gaan kijken... Daar is de chiptuning zomaar al 200 euro goedkoper
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:12:28 #84
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29034155
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 08:42 schreef DiMacho het volgende:

[..]

Dat is die van Turbo Jackie... Tja die is gecrashed en hij is met een nieuw project bezig...
www.teamibiza.nl is misschien wel handig voor de topicstarter. Maar kom daar niet aan met een instelling: Ik wil 250PK uit een 150PK blok hebben...

Mijn mening: Verkoop je Cupra en koop met die 3000 euro extra een Impreza Heb je meteen meer PK's.
Grappig dat je dat zegt. De doelstelling is om over 2-3 jaar een impreza sti aan te schaffen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29034230
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:04 schreef Nerdmans het volgende:
Deze dumpvalve vervagt de originele bosch klep. Nadeel van die klep is dat deze de neiging heeft nog wel eens te gaan lekken, wat dus vermogen kost en dat deze een membraam klep heeft, die reageert trager dan de zuiger uitvoering van de forge klep.





ontopic:
die +- 210 pk is voor dat geld wel de max lijkt mij, om naar die 250 te gaan heb je waarschijnlijk het 3 dubbele budget nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 22-07-2005 11:30:04 ]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:28:17 #86
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29034611
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:12 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt. De doelstelling is om over 2-3 jaar een impreza sti aan te schaffen.
Doe dat dan direct
pi_29034936
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:12 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt. De doelstelling is om over 2-3 jaar een impreza sti aan te schaffen.
doe dat iid dan direct!

voor die 3 ruggen heb je dan ineens veel meer basis.
Calm down, please!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:52:27 #88
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29035349
Die ibiza is verzekeringstechnisch misschien eerst wat handiger...

Maar dan zou ik daar niet te veel aan verspijkeren, hooguit andere chip, en je andere $$$ in een GTT steken of zo.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:33:52 #89
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29036445
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Doe dat dan direct
Ja, als mijn financiele situatie wat beter was geweest.... Een Suub STI is wel even een andere prijsklasse.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:39:18 #90
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29036583
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:33 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ja, als mijn financiele situatie wat beter was geweest.... Een Suub STI is wel even een andere prijsklasse.
Bewaar je geld dan.
pi_29036728
Er staan hier posts van mensen die het snappen (o.a. Kolkie, Tjabbo) en van mensen die "van hebben horen zeggen". Van die laatste categorie: Wat een berg lulverhalen.

Uit mijn TDI haal ik ook 50% extra motorvermogen voor minder dan 800 euro. 90 > 135pk en koppel zelfs meer: 200 > 320Nm. 250pk is best haalbaar maar dat kun je beter niet doen door wat willekeurige tuningsrommel bij elkaar te prakken. Wat je overhoudt is een project dat meer een puzzeltje met ongelijke stukken is dan wat anders.

Mijn chip kostte via chipmeister 299 euro (clubprijzen). DMTuning in Belgie doet daar bijv. ook aan. Kijk voor die 3000 euro zul je best de 250pk gaan halen maar jouw 156pk-wagen heeft op een gegeven moment wel meer nodig dan alleen wat motorvermogen als je naar de 250 wil. (Remvermogen, koeling, en misschien ook een stukje duurzaamheid?) Die laatste 25pk's kosten best veel moeite en geld en je motorkarakteristiek wordt met rasse schreden bruter en lomper. Een grotere turbo erop zetten houdt in dat hij hard in komt zetten. En hoe wil je met zo'n tweewielaangedreven Seat Ibiza 250pk op de weg krijgen? Daar mag je een paar goeie sloffen voor hebben en je moet ervoor gaan zorgen dat ie niet te ver uit de veren komt en ook dat soort dingen kost geld. Wordt het boven standaardtuning 10% extremer dan wordt het vaak al 2x zo duur en dan wordt je auto een ding waar, voor wat het eigenlijk is, veel te veel geld in zit wat je er toch nooit meer voor terug krijgt.

Je kan beter betaalbaar 225pk of 200pk hebben met een berg rijgenot dan een onpraktisch en onbestuurbaar beest waar je hoge onderhoudskosten aan hebt. Maargoed, uiteindelijk moet je het zelf weten.

[ Bericht 5% gewijzigd door MK1GTI op 22-07-2005 12:52:20 ]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:07:50 #92
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29037322
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:39 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Bewaar je geld dan.
kwil nu ook n beetje fun
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:09:24 #93
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29037357
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:44 schreef MK1GTI het volgende:
Er staan hier posts van mensen die het snappen (o.a. Kolkie, Tjabbo) en van mensen die "van hebben horen zeggen". Van die laatste categorie: Wat een berg lulverhalen.

Uit mijn TDI haal ik ook 50% extra motorvermogen voor minder dan 800 euro. 90 > 135pk en koppel zelfs meer: 200 > 320Nm. 250pk is best haalbaar maar dat kun je beter niet doen door wat willekeurige tuningsrommel bij elkaar te prakken. Wat je overhoudt is een project dat meer een puzzeltje met ongelijke stukken is dan wat anders.

Mijn chip kostte via chipmeister 299 euro (clubprijzen). DMTuning in Belgie doet daar bijv. ook aan. Kijk voor die 3000 euro zul je best de 250pk gaan halen maar jouw 156pk-wagen heeft op een gegeven moment wel meer nodig dan alleen wat motorvermogen als je naar de 250 wil. (Remvermogen, koeling, en misschien ook een stukje duurzaamheid?) Die laatste 25pk's kosten best veel moeite en geld en je motorkarakteristiek wordt met rasse schreden bruter en lomper. Een grotere turbo erop zetten houdt in dat hij hard in komt zetten. En hoe wil je met zo'n tweewielaangedreven Seat Ibiza 250pk op de weg krijgen? Daar mag je een paar goeie sloffen voor hebben en je moet ervoor gaan zorgen dat ie niet te ver uit de veren komt en ook dat soort dingen kost geld. Wordt het boven standaardtuning 10% extremer dan wordt het vaak al 2x zo duur en dan wordt je auto een ding waar, voor wat het eigenlijk is, veel te veel geld in zit wat je er toch nooit meer voor terug krijgt.

Je kan beter betaalbaar 225pk of 200pk hebben met een berg rijgenot dan een onpraktisch en onbestuurbaar beest waar je hoge onderhoudskosten aan hebt. Maargoed, uiteindelijk moet je het zelf weten.
mja ik geloof dat je wel een punt hebt.
Ik denk dat ik idd een dikke 200 pk neem en de rest alvast spaar voor de suub.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29037532

En dan komt t0n je nog voorbij knallen


I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:16:11 #95
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29037562
Als z'n blok niet weer aan gort gaat
pi_29037998
lekker belangrijk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29038679
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:52 schreef Five_Aces het volgende:
Maar dan zou ik daar niet te veel aan verspijkeren, hooguit andere chip, en je andere $$$ in een GTT steken of zo.
Precies. Zoek een betaalbare chip zodat je rond de 200pk zit en de rest van de pegels spaar je voor een andere bak.
pi_29038795
Effe tip van ander forum. Dit is EDS phase II + wat, en als het goed is rond de 280/290 Pk.

"Laat ook tip zijn voor anderen die met flink meer vermogen rijden OF!!! geinvesteerd hebben in extra grote remmen.
AL die krachten komen OP die twee draagarmen."

Ik reed op de terug weg van Bitburg net over de grens van Nederland bij Maastricht.
We reden ongeveer 160 km/u opeens hoorde ik een geweldige harde klap
en ik zag een heleboel rook.

Mijn draagarm was gewoon gebroken, gelukkig heb ik hem netjes op de vluchtstrook kunnen krijgen.

Ik heb foto's gemaakt kijk zelf maar even wat jullie er van vinden.




Hier finaal afgebroken


De oude en nieuwe draagarm


Hier zit het nieuwe binnen en buitenscherm en draagarm er al weer op.


Dus verstevig ook de draagarmen bij dergelijke vermogenswinsten en/of joekels van remmen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_29039312
een seat ibiza 1.8 turbo 250 pk?
pi_29039379
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:03 schreef Googolplexian het volgende:
ik blijf erbij ... 94 pk voor 3000 uit een 1.8 is onmogelijk

maar ik ben erg benieuwd naar JOUW dyno-uitdraai
Inderdaad, een volvo 850 R (2,3 liter) met 250 Pk, is doormiddel van chippen wel tot 300 Pk te krijgen, maar vaak valt het op een vermogensbank toch altijd tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')