abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29032067
Hoe wil je ooit een 1800 blok tot 250 PK op voeren.. met zo'n budget en het ook goed op de weg krijgen.

Ja er zijn evo's die halen 400PK uit een 2 liter.. maar die hebben zo'n turbo lagg dat je er niet eens meer normaal in kunt rijden.. en hij moet elke 8000 KM weer naar de garager om helemaal schoon te worden gemaakt..
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:20:19 #77
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29032915
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:46 schreef NITROHOSS het volgende:
Als je 3000 euro te verspijkeren heb zou ik zeggen.. koop een andere auto...

Met chiptuning kan je alleen wijzigingen aanbrengen in je kenvelden.. dat houdt in: "wanneer spuit ik hoeveel, hoelang in" en "wanneer en hoe vaak gaat er gevonkt worden ". Verder is het zo dat een "grotere" turbo pas later in gaat komen... waarbij ik me afvraag wat je hebt aan topvermogen in een toerenbereik waar je nooit komt.

Uiteindelijk moet het gaan om koppelwinst onderin je toerenband, daar je fysiek beperkt bent door de maximale toeren en een bakoverbrenging. Je winst gaat dus zitten in de 0-max kmh sprint tenzij je ook bereid bent de bak of je diff te gaan veranderen. Koppel kan je vergroten door de weerstand voor de luchttrein te verlagen door het "flowen" van je inlaatspruitstuk en inlaatdeel van de kop. Verder kan je wel wat dingen doen met de turbo maar wat wil je precies..

Als je zo gebrand bent op die 250 PK... tjeez ga dan maar voor domme cijfers en topvermogen... joepie 250 pk bij 9000 rpm... lekker boeien..

Koppel koppel koppel..

PK = Nm*rpm... remember that
Ligt er aan wat je doet he. Als je al een redelijk hoge redline hebt, of hem verhoogd heb je daar wel degelijk wat aan. Kan je verder doortrekken en kom je dus ook in de volgende versnelling hoger uit. Al is dat meer iets voor N/A tuning, meer toeren en een korter diff.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29032940
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 09:30 schreef Giem het volgende:
Hoe wil je ooit een 1800 blok tot 250 PK op voeren.. met zo'n budget en het ook goed op de weg krijgen.

Ja er zijn evo's die halen 400PK uit een 2 liter.. maar die hebben zo'n turbo lagg dat je er niet eens meer normaal in kunt rijden.. en hij moet elke 8000 KM weer naar de garager om helemaal schoon te worden gemaakt..
Het kan wel degelijk hoor, en ik denk nog best betrouwbaar en rijdbaar ook. Zoals ik al zei, uit het rijtje:
- Hoge performance
- Goede betrouwbaarheid
- Gunstige prijs
mag je er twee kiezen. Alledrie kan je nooit hebben. Je kan best een betrouwbaar 250 PK 1.8 20VT blok bouwen, maar dat kost flink knaken. Zonder die knaken zal of de performance, of de betrouwbaarheid (of beide) eronder lijden.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:21:56 #79
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29032944
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 09:24 schreef TGT het volgende:
Standaard zonder turbo levert het blok 120 pk. Met turbo 150pk. Zo bizar vind ik het niet dat het blok na chippen over de 200pk gaat.

Bovendien zijn er meerdere tuners die dit aantal pk's aanbieden
90% van de 'tuners' in NL pakken gewoon het zelfde programmatje. Zijn er niet al te veel die goed weten hoe ze het zelf ontwikkelen moeten, en als ze het wel weten reken maar op een dikke rekening.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:04:58 #80
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29033961
ik heb alvast een offerte binnen van dmb engineering.

Geachte heer,

naar aanleiding van telefonisch onderhoud hierbij even wat prijzen op een rij:

-softwareaanpassing: 925 euro incl btw en montage

Hierbij gaat het originele vermogen van 156pk naar 195pk (die 204 is vrij moeilijk te halen, is feitenlijk de turbo te klein voor) en het koppel stijgt van 210nm naar 262nm. Naast deze winsten wordt de motor ook directer op het gas, de respons op het gaspedaal wordt beter.

-airboxkit: 895 euro incl btw en montage

De originele luchtinlaat wordt vervangen door een carbonnen airbox met een foam luchtfilter van ITG erin. Door middel van een doorvoer naar voren met luchthapper in de grill pakt de motor alleen maar koude buitenlucht. Vermogen zal doorstijgen met zo'n 10pk/10nm. Ook wint er weer directheid op het gas omdat de motor zonder noemenswaardige weerstand lucht aan kan zuigen.

-Forge dumpvalve: 155 euro incl btw.

Deze dumpvalve vervagt de originele bosch klep. Nadeel van die klep is dat deze de neiging heeft nog wel eens te gaan lekken, wat dus vermogen kost en dat deze een membraam klep heeft, die reageert trager dan de zuiger uitvoering van de forge klep. Voordeel hiervan is is dat de motor beter oppakt na overschakelen, de turbo blijft beter op druk. De nieuwe klep hoor je niet, het is geen open dumpvalve, dit omdat het management van de turbomotoren van VAG die niet aankunnen.

Totaalprijs zou zijn 1975 euro incl btw en montage, bij opdracht alleen in 1 keer kan ik u bovenstaande aanbieden voor 1900 euro incl btw en montage alles.



Met vriendelijke groet,
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:06:35 #81
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29034011
1900 euro en dan zit ik op 205 pk en 270 nm.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29034092
da's een stuk realistischer.. (teeeering! 925 voor een chip! Wel prijzig hoor)

Je zult ook zien dat de resterende 45 pk (naar 250) een godsvermogen erbij kost.
Calm down, please!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:12:19 #83
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29034151
Zou ik toch even bij die gasten van tuningparts gaan kijken... Daar is de chiptuning zomaar al 200 euro goedkoper
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:12:28 #84
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29034155
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 08:42 schreef DiMacho het volgende:

[..]

Dat is die van Turbo Jackie... Tja die is gecrashed en hij is met een nieuw project bezig...
www.teamibiza.nl is misschien wel handig voor de topicstarter. Maar kom daar niet aan met een instelling: Ik wil 250PK uit een 150PK blok hebben...

Mijn mening: Verkoop je Cupra en koop met die 3000 euro extra een Impreza Heb je meteen meer PK's.
Grappig dat je dat zegt. De doelstelling is om over 2-3 jaar een impreza sti aan te schaffen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29034230
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:04 schreef Nerdmans het volgende:
Deze dumpvalve vervagt de originele bosch klep. Nadeel van die klep is dat deze de neiging heeft nog wel eens te gaan lekken, wat dus vermogen kost en dat deze een membraam klep heeft, die reageert trager dan de zuiger uitvoering van de forge klep.





ontopic:
die +- 210 pk is voor dat geld wel de max lijkt mij, om naar die 250 te gaan heb je waarschijnlijk het 3 dubbele budget nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 22-07-2005 11:30:04 ]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:28:17 #86
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29034611
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:12 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt. De doelstelling is om over 2-3 jaar een impreza sti aan te schaffen.
Doe dat dan direct
pi_29034936
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:12 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt. De doelstelling is om over 2-3 jaar een impreza sti aan te schaffen.
doe dat iid dan direct!

voor die 3 ruggen heb je dan ineens veel meer basis.
Calm down, please!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:52:27 #88
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29035349
Die ibiza is verzekeringstechnisch misschien eerst wat handiger...

Maar dan zou ik daar niet te veel aan verspijkeren, hooguit andere chip, en je andere $$$ in een GTT steken of zo.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:33:52 #89
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29036445
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Doe dat dan direct
Ja, als mijn financiele situatie wat beter was geweest.... Een Suub STI is wel even een andere prijsklasse.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:39:18 #90
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29036583
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:33 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ja, als mijn financiele situatie wat beter was geweest.... Een Suub STI is wel even een andere prijsklasse.
Bewaar je geld dan.
pi_29036728
Er staan hier posts van mensen die het snappen (o.a. Kolkie, Tjabbo) en van mensen die "van hebben horen zeggen". Van die laatste categorie: Wat een berg lulverhalen.

Uit mijn TDI haal ik ook 50% extra motorvermogen voor minder dan 800 euro. 90 > 135pk en koppel zelfs meer: 200 > 320Nm. 250pk is best haalbaar maar dat kun je beter niet doen door wat willekeurige tuningsrommel bij elkaar te prakken. Wat je overhoudt is een project dat meer een puzzeltje met ongelijke stukken is dan wat anders.

Mijn chip kostte via chipmeister 299 euro (clubprijzen). DMTuning in Belgie doet daar bijv. ook aan. Kijk voor die 3000 euro zul je best de 250pk gaan halen maar jouw 156pk-wagen heeft op een gegeven moment wel meer nodig dan alleen wat motorvermogen als je naar de 250 wil. (Remvermogen, koeling, en misschien ook een stukje duurzaamheid?) Die laatste 25pk's kosten best veel moeite en geld en je motorkarakteristiek wordt met rasse schreden bruter en lomper. Een grotere turbo erop zetten houdt in dat hij hard in komt zetten. En hoe wil je met zo'n tweewielaangedreven Seat Ibiza 250pk op de weg krijgen? Daar mag je een paar goeie sloffen voor hebben en je moet ervoor gaan zorgen dat ie niet te ver uit de veren komt en ook dat soort dingen kost geld. Wordt het boven standaardtuning 10% extremer dan wordt het vaak al 2x zo duur en dan wordt je auto een ding waar, voor wat het eigenlijk is, veel te veel geld in zit wat je er toch nooit meer voor terug krijgt.

Je kan beter betaalbaar 225pk of 200pk hebben met een berg rijgenot dan een onpraktisch en onbestuurbaar beest waar je hoge onderhoudskosten aan hebt. Maargoed, uiteindelijk moet je het zelf weten.

[ Bericht 5% gewijzigd door MK1GTI op 22-07-2005 12:52:20 ]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:07:50 #92
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29037322
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:39 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Bewaar je geld dan.
kwil nu ook n beetje fun
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:09:24 #93
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29037357
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:44 schreef MK1GTI het volgende:
Er staan hier posts van mensen die het snappen (o.a. Kolkie, Tjabbo) en van mensen die "van hebben horen zeggen". Van die laatste categorie: Wat een berg lulverhalen.

Uit mijn TDI haal ik ook 50% extra motorvermogen voor minder dan 800 euro. 90 > 135pk en koppel zelfs meer: 200 > 320Nm. 250pk is best haalbaar maar dat kun je beter niet doen door wat willekeurige tuningsrommel bij elkaar te prakken. Wat je overhoudt is een project dat meer een puzzeltje met ongelijke stukken is dan wat anders.

Mijn chip kostte via chipmeister 299 euro (clubprijzen). DMTuning in Belgie doet daar bijv. ook aan. Kijk voor die 3000 euro zul je best de 250pk gaan halen maar jouw 156pk-wagen heeft op een gegeven moment wel meer nodig dan alleen wat motorvermogen als je naar de 250 wil. (Remvermogen, koeling, en misschien ook een stukje duurzaamheid?) Die laatste 25pk's kosten best veel moeite en geld en je motorkarakteristiek wordt met rasse schreden bruter en lomper. Een grotere turbo erop zetten houdt in dat hij hard in komt zetten. En hoe wil je met zo'n tweewielaangedreven Seat Ibiza 250pk op de weg krijgen? Daar mag je een paar goeie sloffen voor hebben en je moet ervoor gaan zorgen dat ie niet te ver uit de veren komt en ook dat soort dingen kost geld. Wordt het boven standaardtuning 10% extremer dan wordt het vaak al 2x zo duur en dan wordt je auto een ding waar, voor wat het eigenlijk is, veel te veel geld in zit wat je er toch nooit meer voor terug krijgt.

Je kan beter betaalbaar 225pk of 200pk hebben met een berg rijgenot dan een onpraktisch en onbestuurbaar beest waar je hoge onderhoudskosten aan hebt. Maargoed, uiteindelijk moet je het zelf weten.
mja ik geloof dat je wel een punt hebt.
Ik denk dat ik idd een dikke 200 pk neem en de rest alvast spaar voor de suub.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29037532

En dan komt t0n je nog voorbij knallen


I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:16:11 #95
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29037562
Als z'n blok niet weer aan gort gaat
pi_29037998
lekker belangrijk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29038679
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:52 schreef Five_Aces het volgende:
Maar dan zou ik daar niet te veel aan verspijkeren, hooguit andere chip, en je andere $$$ in een GTT steken of zo.
Precies. Zoek een betaalbare chip zodat je rond de 200pk zit en de rest van de pegels spaar je voor een andere bak.
pi_29038795
Effe tip van ander forum. Dit is EDS phase II + wat, en als het goed is rond de 280/290 Pk.

"Laat ook tip zijn voor anderen die met flink meer vermogen rijden OF!!! geinvesteerd hebben in extra grote remmen.
AL die krachten komen OP die twee draagarmen."

Ik reed op de terug weg van Bitburg net over de grens van Nederland bij Maastricht.
We reden ongeveer 160 km/u opeens hoorde ik een geweldige harde klap
en ik zag een heleboel rook.

Mijn draagarm was gewoon gebroken, gelukkig heb ik hem netjes op de vluchtstrook kunnen krijgen.

Ik heb foto's gemaakt kijk zelf maar even wat jullie er van vinden.




Hier finaal afgebroken


De oude en nieuwe draagarm


Hier zit het nieuwe binnen en buitenscherm en draagarm er al weer op.


Dus verstevig ook de draagarmen bij dergelijke vermogenswinsten en/of joekels van remmen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_29039312
een seat ibiza 1.8 turbo 250 pk?
pi_29039379
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:03 schreef Googolplexian het volgende:
ik blijf erbij ... 94 pk voor 3000 uit een 1.8 is onmogelijk

maar ik ben erg benieuwd naar JOUW dyno-uitdraai
Inderdaad, een volvo 850 R (2,3 liter) met 250 Pk, is doormiddel van chippen wel tot 300 Pk te krijgen, maar vaak valt het op een vermogensbank toch altijd tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')