Oh, ik dacht dat Nino Rojo zijn 1e volledige album was. En Rejoicing the Hands een EP. Heb namelijk alleen nog maar Nino Rojo kunnen vinden. Ik wist wel dat ze allang uitgebracht waren maar aangezien niemand hem kent dacht ik hem een introductie te geven. Misschien was het handiger geweest als ik er even wat jaartallen bij had gezet.quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:14 schreef methodmich het volgende:
Prima artiest.
Niño Rojo is overigens zijn tweede album. Rejoicing In The Hands was zijn eerste. Ik heb beiden in bezit.
Beide platen zijn al lang uitgebracht trouwens, dus de OP loopt wat achter.
Hij maakt deel uit van een collectief artiesten, heeft een relatie met één CocoRosie-zusje en gaat regelmatig met anderen, o.a. Joanna Newsom, de bossen in. Dan spelen ze liedjes, picknicken, spelen in het bos, rennen naakt rond en zwemmen. Gezellig!
I Feel Like A Child heb ik ook regelmatig voorbij zien komen. Vooral 's ochtends. Word je wakker, staat Devendra daar in z'n onderbroek je toe te zingen. Een aparte gewaarwording, wel.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:04 schreef PhoenixPerry het volgende:
De clip van Heard Somebody Say is nu vrij veel te zien op MTV.....het verbaast met dat hij ook nog niet echt "doorgebroken" is bij het alternatieve publiek (Lowlands publiek etc)....
En Peaceman, ik zou inderdaad Rejoicing en Nino Rojo halen, erg goed.
Mmm, volgens mij heeft hij niet opgetreden, anders baal ik enorm dat ik het niet wits. Hij staat behoorlijk hoog op mijn verlanglijstje. Waar heb je gelezen dat hij in A'dam zat en Watskeburt zo goed vond?quote:Op maandag 20 februari 2006 02:22 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
I Feel Like A Child heb ik ook regelmatig voorbij zien komen. Vooral 's ochtends. Word je wakker, staat Devendra daar in z'n onderbroek je toe te zingen. Een aparte gewaarwording, wel.
Maar goed, Devendra is tof..
Hij heeft afgelopen zomer in Amsterdam doorgebracht, las ik laatst, want hij is helemaal fan van Watskeburt van De Jeugd Van Tegenwoordig, die hoorde hij de hele tijd. Ligt het dan aan mij, of heeft hij in zijn tijd hier niet opgetreden? Want dat wil ik ook wel eens meemaken, Devendra live.
Klik!quote:Op maandag 20 februari 2006 12:43 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Mmm, volgens mij heeft hij niet opgetreden, anders baal ik enorm dat ik het niet wits. Hij staat behoorlijk hoog op mijn verlanglijstje. Waar heb je gelezen dat hij in A'dam zat en Watskeburt zo goed vond?
Kan z'n voordelen hebben. Als Devendra hier ooit een festivalletje zou mogen programmeren als in Engeland, nou, kommaarop dan.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:04 schreef PhoenixPerry het volgende:
De clip van Heard Somebody Say is nu vrij veel te zien op MTV.....het verbaast met dat hij ook nog niet echt "doorgebroken" is bij het alternatieve publiek (Lowlands publiek etc)....
Iron & Wine is ook echt goed. Die komen ook over een paar maanden. Ga je erheen?quote:Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef sxesven. het volgende:
[..]
Kan z'n voordelen hebben. Als Devendra hier ooit een festivalletje zou mogen programmeren als in Engeland, nou, kommaarop dan.![]()
Ik moet met enige schaamte toegeven dat ik nog stééds geen kaartje heb gehaald, maar, aangezien Iron & Wine met stip m'n favo artiest is, ik kan zeker zeggen dat dat kaartje er komen gaat.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:30 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Iron & Wine is ook echt goed. Die komen ook over een paar maanden. Ga je erheen?
Yep, zeker weten. Heb al kaartjes, ben alleen vergeten welke datum het isquote:Op maandag 20 februari 2006 21:40 schreef sxesven. het volgende:
[..]
Ik moet met enige schaamte toegeven dat ik nog stééds geen kaartje heb gehaald, maar, aangezien Iron & Wine met stip m'n favo artiest is, ik kan zeker zeggen dat dat kaartje er komen gaat.Ga jij?
Ja, al doen ze als ik het goed begrepen heb wel ook eigen sets. Ik vond het album met Calexico niet de beste. Maar mijn partner heeft de tickets geregeld dus ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens weet in welke plaats we gaan.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:08 schreef sxesven. het volgende:
Deze keer wel zeker 'ze', aangezien de goede man samen met Calexico op het podium zal staan.De datum zou ik echter ook niet zo één twee drie weten; het ene optreden was in Haarlem, het andere in Eindhoven (?) meen ik me te kunnen herinneren, maar de data kan ik me ook niet meer herinneren, haha.
Da's waar, alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik Devendra nog nooit over Sam gehoord heb. Omgekeerd was Sam dan wel weer (terecht) lovend over Joanna Newsom, maar Iron & Wine lijkt toch een beetje een vreemde eend in de gouden-appeltjes-van-de-zon bijt te zijn (want ook geen echte gouden appel natuurlijk). Neigt ook wat meer naar alt. country, natuurlijk, maar toch. Iron & Wine zou niet vreemd gestaan hebben tussen Antony, Devendra, Joanna en Little Wings.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:16 schreef methodmich het volgende:
In een Devendra-topic mag je offtopic gaan, als je maar praat over artiesten die hij kan waarderen. Zo'n fijne kerel is hij, die anderen ook in de schijnwerpers wil zetten.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:16 schreef methodmich het volgende:Kennen jullie Jana Hunter al?
dan zal ik daar eens naar luisteren gaanquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:14 schreef methodmich het volgende:
Ja, wellicht zelfs nog veel meer.
Seahorse was wat dat betreft ook wel het hoogtepunt van de avond. Sowieso een briljant nummer, maar live wassie keihardquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:41 schreef methodmich het volgende:
Zullen vast veel nieuwe nummers gespeeld worden dan. Seahorse is een pareltje wat dat betreft!
Balen, niet echt recent, maar toch.quote:
Ik vind het zeker een aanrader! Het is hier en daar wat vrolijker dan gebruikelijk, en wat meer up-tempo. Verder vind ik dat het veel weg heeft van de band waar devendra ook in speelt, Retiver.quote:Op maandag 16 november 2009 17:05 schreef methodmich het volgende:
Hoe is die nieuwe plaat? Heb hem nog niet kunnen luisteren, maar begreep dat ie niet verkeerd was.
De nieuwe plaat duurt 50 minuten, 14 nummers. Cripple Crow duurde 75 minuten onder 22 nummers. :p Dus dat is wel een verschil. Ik vind deze nieuwe cd iets meer easy listening, een hoop nummers zijn redelijk catchy, maar nog steeds een duidelijke devendra stijl erin.quote:Op maandag 16 november 2009 17:15 schreef methodmich het volgende:
Okee, ik vond de laatste platen eigenlijk steevast te lang duren. Dat is bij deze niet het geval?
Chill, ik ga ook! Samen gaan?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:02 schreef Inverted_World het volgende:
mijn kaarten zijn trouwens binnen!
Met jou wel !quote:Op donderdag 26 november 2009 04:51 schreef Sheiselectric het volgende:
[..]
Chill, ik ga ook! Samen gaan?
Jij bent echt heel ziek dat je je dat kan herinneren.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:01 schreef Inverted_World het volgende:
WOW! Wat een concert gisteren. Sowieso één van de beste shows die ik heb gezien. Werkelijk waar geweldig. Ik miste een paar nummers in de setlist, maar alles wat hij speelde was gewoon écht goed.
De live versie van 16th & Valencia Roxy Music prefereer ik wel boven de album versie dus dat was een leuke verrassing. Verder hing er naar mijn gevoel een leuke sfeer, hij maakte leuk contact met het publiek, ging echt los. De soort "medley" aan het einde met chinese children en i feel just like a child was ook erg leuk als afsluiter.
Mensen die geïnteresseerd zijn in de setlist, volgens mij was dit hem;
*
1. Long Haired Child
2. Baby
3. Shabop Shalom
4. Angelika
5. 16th and Valencia Roxy Music
6. Little Yellow Spider (solo acoustic)
7. Sight To Behold (solo acoustic)
8. Simon & Garfunkel cover (solo acoustic)
9. Charles C. Leary (solo acoustic)
10. You Can't Put Your Arms Around A Memory (Johnny Thunders) (solo acoustic)
11. I Remember
12. Last Song for B
13. Hows About Tellin a Story
14. Maria
15. Brindo
16. Foolin'
17. No One's Better Sake (Little Joy)
18. Lover
19. Just gonna have fun??? (Luckey the Bassist)
20. Seahorse
21. Diamonds (Priestbird)
22. Carmensita
23. Rats
24. Encore:
24. Chinese Children
25. I Feel Like a Child
Van mij krijgt dit concert in cijfers een 9/10
Beter dan muse in ahoy laatst als het aan mij ligt.
Waren hier nog andere fokkers aanwezig?
Nino Rojo en What Will We Be.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:07 schreef methodmich het volgende:
Welke albums / nummers heb je al beluisterd Norrage?
NEe maakt zeker niet uit, ik kan alleen zo moe worden van recensies die vinden dat "de artiest niet bij zijn roots blijft"quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:01 schreef methodmich het volgende:
Maakt niet uit toch?
Ik zou je ook Cripple Crow zeker willen aanraden, ondanks de lengte van die plaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |